Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kolik automobilky vydělají na jednom autě? Ferrari 1,5 milionu, Opel pár tisíc...

Automobily jsou sice pro mnoho řidičů zdrojem potěšení, vyrábí se ale hlavně pro peníze. Kterým výrobcům dělá tenhle, byznys největší a kterým nejmenší radost?
Zpět na článek
21. 3. 2017 11:44
21. 3. 2017 11:46
21. 3. 2017 14:03
21. 3. 2017 14:46
21. 3. 2017 12:04
21. 3. 2017 12:09
21. 3. 2017 13:37
21. 3. 2017 12:41
22. 3. 2017 09:25
21. 3. 2017 12:49
Avatar - Anonym
21. 3. 2017 11:09
A co z toho plyne?
Že ten, kdo koupí Škodu, ví že je to škoda peněz ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - peter_ko
21. 3. 2017 12:40
Re: A co z toho plyne?
problém je, že on to neví...
Avatar - Emel
21. 3. 2017 14:30
Re: A co z toho plyne?
Ne, to z toho neplyne.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2017 11:10
Naleštěná bída
>:D Bez ohledu na spolehlivost dat, výpočtu a podobně, tak je vidět, kdo prodává naleštěnou bídu a šetří na všem >:D

Čest VW - je tam prostě a jednoduše oproti té Škodovce rozdíl vidět >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
27
Avatar - wakantanka
21. 3. 2017 11:33
Re: Naleštěná bída
On ten rozdiel bude asi hlavne spôsobený tým, že VW berie veľa z vývoja na svoje triko, ako značky. Situácia bude iná ak sa človek pozrie na údaje za celý koncern, nehovoriac o tom, že toto je len hrubý odhad a realita môže byť niekde inde.
21. 3. 2017 11:42
Re: Naleštěná bída
To, že VW vyvíjí, ještě neznamená, že VW platí. Německému finančáku by se moc nelíbilo, kdyby VW nesl náklady na vývoj pro ostatní značky a nic z toho neměl, tj. aby náklady byly v Německu, tj. nižší daně, a zisky v Česku. Určitě se ty náklady nějakým způsobem mezi značky rozdělují.
21. 3. 2017 12:33
Re: Naleštěná bída
To ona ta alokace nakladu je trochu kreativni prace a jestli to uhnete o kousek jednim nebo druhym smerem, tak vam zadny financak nemuze prokazat ze to je spatne (a ono staci uhnout je o kousek a presto to udela obrovske palky).
Dalsi efekt jsou ve skodovce samozrejme nizsi mzdy, kdyby mela mzdy jako VW tak je v minusu...
Avatar - Ozzman
21. 3. 2017 12:36
Re: Naleštěná bída
Na druhou stranu, i když může být ta metodika všelijaká, dejme tomu, že u všech značek bude stejná, proto porovnat mezi sebou jdou a že Škodovka z výčtu má třetí nejvyšší marži (ať už je spočtena dobře, či špatně), hned po Ferrari a Porsche, to asi o nečem svědčí ne? :-)
Avatar - wakantanka
21. 3. 2017 13:40
Re: Naleštěná bída
No ale ako píše kolega Emulgator vyššie, účtovníctvo je dnes kreatívna činnosť. Keď sa chce tak sa posunú zisky tam, kde sa dania menej a náklady sa posunú smerom tam kde sa zisk zdaňuje viac. :-) Bez nejakého hlbšieho skúmania účtovných uzávierok nevypovedajú tieto čísla ani v rámci koncernu dokopy o ničom. Ale zas je o čom písať, to hej. :-)
Avatar - Ozzman
21. 3. 2017 13:55
Re: Naleštěná bída
Ano, souhlasím :-) Je to hodně neprůhledné :-)
21. 3. 2017 15:07
Re: Naleštěná bída
Navíc je to dle tohoto článku jen za půl roku.
Avatar - Emel
21. 3. 2017 14:32
Re: Naleštěná bída
Svědčí to hlavně o tom, jaké jsou v ČR mzdy a jaká efektivita práce - ve srovnání s DE, ES, IT.
21. 3. 2017 14:53
Re: Naleštěná bída
Dělá se mnohem víc za mnohem míň peněz. Teď jde o to, jestli je to na chlubení. :-)
Avatar - fOE
21. 3. 2017 15:48
Re: Naleštěná bída
Rozdeluji, ale rovnomerne? Nedavno kolovali clanky o tom jak si nejaky predstavitel VW stezoval ze na vyvoji placenem VW nejvice tezi prave Skoda, tak zjevne s tim uctovanim nejsou vsichni uplne spokojeni ani v ramci koncernu. ;-) A ty cisla nahore to muzou (a nemusi) klidne potvrzovat.

EDIT: Tak to nebyl "nejaky predstavitel", ale rovnou Winterkorn:
"V uplynulých dnech se o samotné budoucnosti dominantních značek koncernu rozpovídal sám šéf koncernu Martin Winterkorn. Ten vidí v současné situaci a momentálním blahobytu Škody velký problém a dokonce, jak sám prohlásil, česká značka doslova parazituje v rámci koncernu, neboť nejen podle něj těží podstatně více z jeho investic do vývoji technologií jako hlavní Volkswagen."
[odkaz]
Avatar - Emel
21. 3. 2017 14:31
Re: Naleštěná bída
Ten rozdíl je způsobený spíš tím, že dělník ve Škodovce bere třeba půlku, nemá ale poloviční efektivitu, než německý dělník třeba u BMW >:-[]
Avatar - fOE
21. 3. 2017 15:51
Re: Naleštěná bída
VW nema fabriky jen v DE, ale treba na Slovensku, Brazilii, Indii... tohle s prumerema za celej VW pekne zamava, takze jen na tom bych to nestavel. To uz bych spis vsadil na zauctovani dieselgate + vyvoj hlavne na bedrech VW a mene na bedrech montoven >:-[]
Avatar - Emel
21. 3. 2017 15:57
Re: Naleštěná bída
Dobře, ale vezmi si průměrnou mzdu na vyrobení jedné Škodovky, tj. mix mezd v ČR, Rusku, Číně, Indii, Ukrajině, Slovensku... a srovnej s průměrnou mzdou na jeden Volkswagen. I když do toho započteš výrobní závody VW jinde než v DE, vyjde ti výrazně vyšší číslo.

A samozřejmě to není jen mzda dělníků, totéž platí i pro manažery a obchoďáky a uklízečky atd... a ještě znovu, totéž platí i pro dodavatele, třeba IT služeb... to všechno jsou výrobní náklady.
Avatar - fOE
21. 3. 2017 16:23
Re: Naleštěná bída
Pracovni sila a jeji cena je jen jedna cast te rovnice, druhou je za kolik a ceho toho ta sila vyrobi. V DE se vydelava vic, ale je tam taky vyrazne vyssi produktivita prace (schopnost vstupy zpenezit). Je na vyrobu passatu potreba stejne clovekohodin jako na Superb? Do cisel u VW nejspis nevidime ani jeden z nas, takze dal varit z vody asi nema cenu. Ano, melo by to byt tak jak pises, ale je tisic a jedna cest proc tomu tak byt nemusi.

Btw. pro dodavatele IT sluzeb toto spise neplati, trh je v tomhle hodne globalni a docela bych se divil kdyby IT BMW se delalo jen v DE (a pokud se dela vez, ze proti treba indii az o tolik drazsi neni, a jsme zase u te produktivity prace). Vyjimkou muzou byt banky, ktere maji casto zakonem dane, ze sve IT musi mit v ramci zeme.
Avatar - Emel
21. 3. 2017 16:40
Re: Naleštěná bída
Nemyslím si, že německý dělník... nebo lépe řečeno, dělník v Německu... odvede za hodinu výrazně víc práce, než dělník v Boleslavi. Osobně bych si vsadil na rozdíl v řádu jednotek procent (a těžko říct na kterou stranu). Rozdíl ve mzdě je ale mnohem větší, třeba 100%. A těhle 100% se prostě nikde v detailech neztratí.

Ani s tím IT nemáš pravdu... jasně, něco můžeš outsourcovat třeba do té Indie, ale na spoustu věcí potřebuješ prostě na místě německy mluvícího konzultanta, kterému budeš platit německé sazby, které jsou zase třeba dvojnásobné oproti ČR. A totéž platí pro libovolné služby, od úklidu přes údržbářské práce až třeba pro audit a poradenství.

Orientačně:
[odkaz]
Avatar - fOE
21. 3. 2017 19:54
Re: Naleštěná bída
Znovu, furt mluvis jen o jedne strane te rovnice. To kolik vydelas je zajimave JEN V KONTEXTU toho za kolik umis prodat. Takze to o cem pises by platilo pokud by stejny pocet vyrobenych passatu a superbu pracovalo 1) stejny pocet zamestnancu v obou podnicich (stejny pocet clovekohodin), 2) obe auta by prodali za stejne penize a 3) i ostatni naklady byli stejne. Tohle nebude platit.
Pokud delnik treba v BMW pracuje na jedne 3er, ve vedlejsi republice pracuje delnik na superbu, oba delaji stejne ukony, oba tomu venuji stejne mnozstvi casu ALE ta 3er se pak proda o 50% draz nez superb, pak ma ten nemecky delnik vyssi produktivitu prace.
Stejne tak prodavacka v kauflandu, jestli prumernej nemeckej nakup bude 100E a prumernej ceskej 1000Kc pak ikdyz obe blokuji na stejne pokladne a cca stejne, tak ta nemecka je produktivnejsi.

Tyhle rozdily btw., to jak je levna pracovni sila a to ze tohle jeste nesmyslne prizivuje CNB jen uvolnuje ruce firmam ktere si zvykli tezit z levne pracovni sily. Nemec levnou pracovni silu nema, to jej nuti inovovat, automatizovat i to co by se v CR automatizovat nevyplatilo => stejnou praci (vyprodukovat stejne statky) v CR potrebuje vic lidi.

Dokud nevidis do toho jak presne vypadaj cisla v nejake nemecke fabrice VW vs. fabrika skody, dokud nevidis kolik cloveko hodin je investovanych do superbu vs. passatu, dokud nezname za kolik se pak passaty vs. superby prodavaji... nemame se o cem bavit. Jen se dohadujeme. ;-)
Avatar - Emel
21. 3. 2017 20:29
Re: Naleštěná bída
Jeden Passat nemá sice přesně hodnotu jednoho Superbu, ale ty rozdíly jsou opět v řádu procent a ne desítek nebo stovek procent. A nakonec, tenhle článek to potvrzuje.

Příklad s prodavačkou ukazuje, kde se rozcházíme. Ty možná označíš německou prodavačku za třikrát produktivnější, jenže podívej se na toho z pohledu zaměstnavatele - kolik výkonu dostaneš za kolik peněz. A v tom je ta výhoda Škodovky a proto je schopná vydělat na autě víc.

PS: okrajově k tématu, vyšší průměrnou hodnotou nákupu v Německu si nejsem vůbec jistý, potraviny tam nejsou dražší a sortiment v Kauflandu je srovnatelný, nevím, kde by se vzala násobně vyšší průměrná hodnota. Ale chápu co jsi chtěl říct, beru to jako ne úplně vhodný příklad... kadeřnice by byla lepší. A stejně bych nesouhlasil s tím, že dražší kadeřnice = vyšší produktivita.
Avatar - fOE
21. 3. 2017 21:51
Re: Naleštěná bída
Tohle nema cenu, mozna nekdy u piva ;)

Jen k te produktivite, to neni nejake me chapani, s kterym muzes nesouhlasit, to co jsem popsal je jak se produktivita bezne pocita.
[odkaz]
Je to obecne pouzivany pomerovy ukazatel, ve kterem btw. CR docela pokulhava (I slovensko je v produktivite zamestnancu na tom lip nez CR) a k cemu nepomaha ani CNB ted.
Avatar - wakantanka
22. 3. 2017 08:34
Re: Naleštěná bída
Pred nejakým časom keď sa vyjednávalo tuším o minimálnej mzde v SR prišli odborári s tvrdením, že cena práce sa podieľa na cene auta vyrobeného v SR len niekde na úrovni 10 - 15 % (priemerne bez rozdielu značky). V tomto kontexte a vzhľadom k vysokej automatizácii v automobilkách je potom produktivita práce nejakého pracovníka vcelku podružný údaj, aj keď samozrejme nejde ho opomenúť. Otázka však je,nakoľko sú tvrdenia odborárov presné a pravdivé.
Avatar - fOE
22. 3. 2017 08:43
Re: Naleštěná bída
To je samozrejme taky pravda, ale to je to co jsem psal hned na zacatku. Mzdove naklady urcite nebudou za tim proc Skodovka vydela na aute tolik a VW zase tolik. Tam je XY jinych duvodu, ktere do toho budou zasahovat podstatneji. Treba ten vyvoj, treba ta dieselgate, treba zdaneni...
Avatar - Emel
22. 3. 2017 08:50
Re: Naleštěná bída
A já si naopak myslím, že to je ten hlavní důvod, vývoj si VW nechá zaplatit. Ale fajn, necháme to někdy k pivu :-)
Avatar - Emel
22. 3. 2017 08:49
Re: Naleštěná bída
Z té wiki:
Jednofaktorová analýza – nejběžnější ukazatel produktivity práce, určitou veličinu poměřujeme vždy pouze k jednomu faktoru – např. objem vyrobených výrobků za hodinu práce, tržby nebo čistý zisk na 1 pracovníka, ...

A tam je přesně zakopaný pes, to jsou ty dva přístupy, z nichž ten první hodnotí čistě výkonnost pracovní síly a ten druhý ji hodnotí v cenách vyrobeného zboží.

Pokud říkám, že Škodovka má výhodu v levné a produktivní pracovní síle, tak mě zajímá ten první ukazatel. Pokud bych třeba chtěl hodnotit, jestli je lepší vyrábět Atecu tady nebo ve Španělsku, tak vezmu tu první produktivitu a porovnám proti mzdovým nákladům (a samozřejmě se zohledněním výrobních kapacit atd.).
Avatar - fOE
22. 3. 2017 14:07
Re: Naleštěná bída
Ano, muzes si vybrat z vice metod, ale ani tak netusis (jen hadas) jak na tom skodovka skutecne je protoze ikdyz odhadnes cenu vstupu, neznas mnozstvi. Reknu to takhle, potrebujes v CR presunout kopu pisku, najmes na to tamhle na vsi dva chlapi, ti ti to behem 4 hodin prehazi. Je to pro tebe nejekonomictejsi reseni, tak jdes touhle cestou.
Pro nemce ale muze byt ekonomictejsi najmout si na to chlapa s bagrem, kterej to ma za 10min. Jednoduse proto, ze pokud by to prehazovali manualne dva nemci 4 hodiny, stalo by ho to vic.

A ted, ty vis z nejakych cisel kolik clovekohodini padne na vyrobu jednoho superbu a kolik passatu? Protoze to je stejne dulezity udaj jako to kolik ten cesky vs. nemecky delnik vlastne bere. Pokud te levna pracovni sila netlaci do maximalni automatizace (a diky CNB btw. do tohohle ceske firmy nic moc netlaci), a naopak nemce jo, klidne muzes na 100tis vyrobenych passatu spotrebovat XY FTE a na 100tis vyrobenych superbu XY*2 treba a celou vyhodu platu prosustrujes na horsi automatizaci. A tohle znovu neni co bych si cucal z prstu, teda ten priklad s VW a skodovkou jo, ale obecne je tohle v prumyslu docela bezne, ze se ve fabrikach v levnych statech drou lidi kdezto ve fabrikach na zapade kde je clovek drazsi nez stroj, se drou stroje.
Jasne ze nepredpokladam ze fabrika skodovky potrebuje 2x tolik delniku jako fabrika VW, ale ani zdaleka to nemusi byt jedna k jedne. To mas drobnou zmenu tu a drobnej rozdil tamhle a nakonec porovnavas jablka a hrusky.

A vubec posledni vec, a to pivo btw. jde pak na tebe >:D , skus se mrknout na strukturu nakladu automobilek. Pokud to bude 20% z ceny produktu, rikam hodne. 20%, ne 200% jak by se chtelo vytusit z mnohonasobne vetsi marze Skody proti VW.
Zkratka, nehledej to nekde kde to neni, proc skoda vydelava lezi zakopanej pes jinde nez v nakladech na delnika. ;-)
Uff, uz se na tu plznicku tesim. >:D
Avatar - Emel
22. 3. 2017 15:29
Re: Naleštěná bída
Ok, tak zbývá místo a čas :-)

Továrny Škodovky jsou moderní, moderně postavené i řízené, jistě nebude norma na auto výrazně odlišná od VW. Tohle je mimochodem to know-how, které Škoda od VW dostala dejme tomu "zdarma"...

S těmi procenty mzdových nákladů je to složité. Škodovka koupila za 2,3 miliardy lisovnu v Boleslavi a cca. 13 miliard investovala v Kvasinách - to jsou sice náklady, ale investiční. Když budeš brát čistě provozní náklady, tak budou ty mzdy větší procento... a další část budou mzdové náklady u dodavatelů, převlečené za sazby a faktury.

V ČR má Škoda cca. 30.000 lidí [odkaz] průměr dělnických profesí je cca. 36t hrubého, průměr všech zaměstnanců bude podle mě někde pod 50. To ti dá mzdové náklady někde v řádu 50.000 x 1,34 x 30.000 x 12, což jsme někde kolem 25 miliard ročně, řádově - ale bohužel jen za ČR. Výroba aut bude někde kolem 800.000, takže přímý podíl mzdových nákladů vlastních zaměstnanců je jen asi 30.000 na auto... což opravdu není zase tolik. Když se ale bavíme o tom, že marže jsou v jednotkách procent...
Avatar - fOE
22. 3. 2017 15:59
Re: Naleštěná bída
Jop, tohle je to podstatne cislo, tech 30, anebo nezerme a rekneme 50tis na auto, jenze zbytek ceny toho superbu je vyvoj, suroviny, energie, nakupovane dily, samotna produkce, opotrebeni linky atd.. A je to fajn ze je to takhle, jen diky tomu ma CR a SR sanci vyrabet auta ikdyz uz nebudeme jen nizkoprimovou kolonii z vychodni evropy.

Misto a cas snad az bude Paja obesilat na dalsi motokary, doted mi termin nikdy nesedl, tak snad priste uz to vyjde. :-)
Avatar - Emel
22. 3. 2017 21:54
Re: Naleštěná bída
A kolik marže v korunách má průměrně na autě? Pokud vezmu průměrnou cenu po slevách 500.000, což je spíš optimistické číslo... a těch cca. 10% marže... tak je marže těch 50.000Kč. Pokud by byly mzdové náklady třeba o 70% vyšší na jedno auto, tak je půlka marže v čudu...
21. 3. 2017 17:06
Re: Naleštěná bída
Ve Škodovce se dělá mnohem víc než v Německu.
21. 3. 2017 11:38
No to mi ho vyndej !
Předraženej šrot a voni na tom nevydělaj. ;-\ >:D
Rozbalit vlákno
0
21. 3. 2017 11:44
VW vs Skoda...
Kto niekedy mal moznost porovnat vedla seba Octaviu-kombi a Golf-kombi (rovnaka technika aj cena), tomu je jasne, ze VW ponuka zakaznikovi za peniaze vyssiu hodnotu. Z toho vyplyva aj ten nizsi zisk na kazdom predanom kuse u VW...

Na druhej strane, je to sikovnost a obchodny uspech manazmentu Skody, ked dokaze presvedcit zakaznikov, ze aj tak chcu radsej Octaviu! :-)
Rozbalit vlákno
3
21. 3. 2017 12:01
Re: VW vs Skoda...
Skor by som to nazval cesky patriotizmus...
21. 3. 2017 12:45
Re: VW vs Skoda...
Na tom nieco bude, ale Skode sa podobne dari aj na slovenskom trhu, kde uz ten efekt "naseho vyrobcu" pre nich az tak nehra. Skratka vedia, ako na to. To sa im neda upriet...
22. 3. 2017 06:07
Re: VW vs Skoda...
Spíš bych řekl česká blbost... vždycky když vidím rodinku v F3 kombi ve Style, nebo jak se ta vybava s ledkami jmenuje, klepu si na čelo... za ty kačky mohli mít nižší střední a nemusela by to být zrovna rejže (pro rejžohatery...) ;-)
Avatar - M1chal
21. 3. 2017 11:46
!?
VW má marži jen 1,7 %? To se mi moc nechce věřit, všechny modely řadu let skoro stejné, dyť tam se ani nemusí složitě měnit stroje, ty udělají plechy a vše ostatní pro audi až po škodu jedním vrzem :-)
Rozbalit vlákno
2
21. 3. 2017 14:03
Re: !?
Hlavně že na prodejně dávaj běžně 15 - 20 % slevu.

Ono by možná bylo lepší změnit strategii, plošně zlevnit a tím trochu zpřehlednit trh.
Avatar - Emel
21. 3. 2017 14:46
Re: !?
I proto mají tak nízkou marži... marže je počítaná z ceny po slevě a nejspíš v ní není ani marže dealera.

Ne, vážně... Volkswagen dlouhodobě razil strategii maximalizace prodejů s cílem stát se jedničkou v prodejích, takže nabízí maximální individualizaci a kombinovatelnost a flexibilitu. Je možné, že se nyní pod tlakem obrátí víc k maximalizaci zisku a třeba bude víc osekávat okrajové věci, jako jsou benzínové motory v SUV apod.

A konečně... zpřehlednění trhu není nutně priorita, vyšší ceny a slevy z nich jsou taky marketingový nástroj, fleetové prodeje mají trošku vlastní pravidla...
Avatar - Jaros71
21. 3. 2017 11:52
PEUGEOT-CITROEN ??
Nějak jsem PSA nenašel?
Že by kupovali Opel a na autech prodělávali? 8-s
RIP OPEL..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - sargis
21. 3. 2017 12:13
Re: PEUGEOT-CITROEN ??
Jo presne, aj ja som tam hladal PSA...asi nechcu zverejnit data.
Avatar - wakantanka
21. 3. 2017 13:41
Re: PEUGEOT-CITROEN ??
toto sú hrubé odhady, nie zverejnené dáta. :-)
21. 3. 2017 14:04
Re: PEUGEOT-CITROEN ??
Mňa prekvapuje, že v rebríčku nikde nevidím druhého najväčšieho výrobcu automobilov, v celosvetovom merítku. Toyotu. No nič, asi to nieje zaujímavé číslo.
Avatar - Emel
21. 3. 2017 14:38
Re: PEUGEOT-CITROEN ??
Toyota na tom bývala dobře, pohybovala se taky někde kolem té desítky myslím.
Avatar - praděda7
21. 3. 2017 12:04
???
Údaje v tabulce nás informují o hospodaření firmy. Ne o hospodaření dealerů, doufám...? To by pak znamenalo, že dealer nakoupí od firmy vůz za cenu včetně firemní marže a prodává za výslednou částku plus dealerova marže. Je to tak?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
21. 3. 2017 12:48
Re: ???
Dealer má většinou u nových modelů marži nadiktovanou od dovozce, navíc platí předem a pokud ho do 3-4 měsíců neprodá /dle základních smluv/, platí většinou za každý měsíc pokutu, která ho o veškerou marži do půl roku připraví, někdy i dřív. Takže dealer se k nějakému zisku z prodeje dostane až po prodeji auta.
Avatar - Egi
21. 3. 2017 12:09
Marže / Zisk
Páni novináři, meli byste se nejdřív doručit základní pojmy. Marže opravdu není zisk vyjádřený v procentech celkové ceny. Taky si zjistěte, co všechno se z marže ještě platí. Dále by mě zajímalo, zda jde o čistý zisk a nebo před zdaněním...tenhle článek je jinak naprostý nesmysl. Pokud chcete psát ekonomické články, pak byste se měli orientovat v ekonomických pojmech.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Joky
21. 3. 2017 13:37
Re: Marže / Zisk
Oni se orientují jen v tom co již pošlou ze Škodovky k otisknutí , takže
CTRL C a pak CTRL V, to je jejich maximum...
21. 3. 2017 12:24
ťažko použiteľné
asi sa z toho nedá nič usudzovať, akurát to, že luxusné majú väčšiu maržu, čo je logické. Ten nepomer medzi vw a škodou pôjde zrejme navrub niečoho iného, strelím, škoda len preberá staršiu vw techniku, nič moc nevyvíja, tak má lepšiu maržu. O seate by sa to malo dať povedať tiež, ale tí narobili toľko nepredajných modelov, že sa tá výhoda stratila.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
21. 3. 2017 13:45
Re: ťažko použiteľné
mno, v rámci koncernu (nielen VW) určite funguje kreatívne účtovníctvo, kde sa náklady posúvajú tam kde by bol zisk zdanený viac a výnosy sa presúvajú tam kde sa zisk zdaňuje menej. Nehovoriac o tom, že Seat musí ešte rozpúšťať aj stratu z rokov, to tiež dosť ovplyvní konečný výsledok.
21. 3. 2017 13:53
Re: ťažko použiteľné
s kreatívnym účtovníctvom v rámci koncernu máš určite pravdu, len keď som videl tie rozdiely medzi maržami v rámci vw koncernu, tak som si zafilozofoval. Majú v tom aj bugati a fejtón, to fakt nemá cenu posudzovať.
21. 3. 2017 12:41
uff
>:D clanek hodny Blesku, autore, kdys neznas rozdily v ekonomickych pojmech, tak o nich nepis, delas ze sebe jen vola ;-)
Rozbalit vlákno
1
22. 3. 2017 09:25
Re: uff
Ano - vypovidaci hodnota clanku je v lepsim pripade nula.

Je ale potřeba dodat, ze obecne ta cisla jsou naprosty nesmysl a každý ucetni si s nimi muze vytvaret cokoli. Ta cisla vube nic nerikaji o skutecnem hospodareni nebo profitu automobilek, je to cele nesmysl.

Skuetcne výsledky se najdou jen ve vyrocnich zprávách, ale prepocitavat to na profit na aute ...
21. 3. 2017 12:49
jjjj
To je taka * az, az co tu tyto hlupaci pisu, myslim redaktorov.
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2017 11:13
Podle Škodovky to je 23 000,-
Podle Škodovky to je 23 000,-. To je docela rozdíl oproti zde v článku uvedeným 43 000,-. Ale docela dobře to vypovídá o hodnotě podobných studií.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0