Ekonomika
Tymkoo
2
Musím teda říct, že se úvodní fotka fakt povedla. Zvlášť když si člověk uvědomí, že to není zas až tak dávno, co celou modelovou řadu tvořila Fabia a Octavia.
Přejít do diskuze
V Kvasinách by mohli zvýšit produkci? Možná by mohli, ale problém je, že nejsou lidi. Postavit velkou fabriku v polích kde široko daleko není velké město není právě dobrý tah. Informaci, že se potýkají s nedostatkem pracovníků mám přímo z místa.
je škodovka jaká chce, tyhle čísla se poslouchají dobře. :yes:
A mrkněte na fotku modelových řad, tolik modelů nemá skoro žádná jpn automobilka, hodně francouzům chybí velké auto, nebo suv, produkce 1,2 mil. kusů, nejprodávanější kombík v evropě - to je slušnej oddíl. :-!
A mrkněte na fotku modelových řad, tolik modelů nemá skoro žádná jpn automobilka, hodně francouzům chybí velké auto, nebo suv, produkce 1,2 mil. kusů, nejprodávanější kombík v evropě - to je slušnej oddíl. :-!
Tolko modelov nema skoro ziadna JPN automobilka?
Skusim Toyotu: Citygo - Aygo, Rapid - Corolla, Fabia - Yaris, Octavia - Auris, Superb - Avensis, Kodiaq - Rav4. Yeti konci.
Pricom Toyota pokracuje s CH-R, Verso, Land Cruiser, Hilux... 😄
Nissan nema odpoved na medzikus zvany Rapid a Superb. Honda a Mitsubishi su limitovane najviac. Hlavne, ked sa stiahol Accord, Legend 😞
EDIT: To je CR trh, JP maju na domacom trhu este ovela viac modelov, ktore ale nevyvazaju.
Skusim Toyotu: Citygo - Aygo, Rapid - Corolla, Fabia - Yaris, Octavia - Auris, Superb - Avensis, Kodiaq - Rav4. Yeti konci.
Pricom Toyota pokracuje s CH-R, Verso, Land Cruiser, Hilux... 😄
Nissan nema odpoved na medzikus zvany Rapid a Superb. Honda a Mitsubishi su limitovane najviac. Hlavne, ked sa stiahol Accord, Legend 😞
EDIT: To je CR trh, JP maju na domacom trhu este ovela viac modelov, ktore ale nevyvazaju.
No Skodovka ma e😜ort do Japonska taky dost omezeny.
Pokud vim, neprodava se tam ani kus 😄
V tom jsou na tom japonci v evrop o dost lepe 😄
Pokud vim, neprodava se tam ani kus 😄
V tom jsou na tom japonci v evrop o dost lepe 😄
No šak s těmi japonci nemám důvod se s tebou hádat, v jpn je situace jiná, ale e😜ort mají dost okrájený. Ale to co vozí většinou stojí za to, já je nehaním.
Kolik modelu maji japonci? To ze v Evrope nenabizi vetsinu sve produkce neznamena, ze nemaji modely. Kolik modelu nabizi Skoda v Japonsku, USA? Octavia ,Superb, Kodiak, to jsou jedine slusne modely, ostatni je bezceny brak.
Jinak souhlas s velkou nabidkou Skody, modelu je hafo. Je spise zajimave porovnat Skodu se Seatem. Jak nabidku tak prodeje.
Jinak souhlas s velkou nabidkou Skody, modelu je hafo. Je spise zajimave porovnat Skodu se Seatem. Jak nabidku tak prodeje.
A do čeho se neinvestuje, ale mělo by?
Já nevím... nejvíc na očích jsou modely a tam problém nevidím... stávající modely se standardně inovují, občas přijde nějaký nový (Rapid - CitiGo - Kodiaq - MiniSUV).
Vypadl Roomster a MPV celkově, to je trošku problém... ale po překapotované Caddyně nepláču a prioritu SUV chápu.
Celkově, když se podívám, tak vidím zdravý růst, na který si Škoda sama vydělá a na který je připravená i jinak (personál, kapacity).
Já nevím... nejvíc na očích jsou modely a tam problém nevidím... stávající modely se standardně inovují, občas přijde nějaký nový (Rapid - CitiGo - Kodiaq - MiniSUV).
Vypadl Roomster a MPV celkově, to je trošku problém... ale po překapotované Caddyně nepláču a prioritu SUV chápu.
Celkově, když se podívám, tak vidím zdravý růst, na který si Škoda sama vydělá a na který je připravená i jinak (personál, kapacity).
No v USA maji takovy zakon, ze kdyz prekrocis povolene emise/podvadis pri mera ni, tak se to nesmi a dostanes velkou pokutu.
Zajimave napr. je, ze dvoulitrovej diesel s petilitrovou spotrebou jejich pravidla porusuje, ovsem 6ti, 7mi litrove HEMI nevadi...
No a v evrope to nemame. Sice emise merime, ale jejich prekroceni/podvadeni pri mereni se netresta., proste to nemame v zakone, takze tady nikdo nedostane pokutu. Mimochodem zatim jsme ta pravidla nezmenili...
Zajimave napr. je, ze dvoulitrovej diesel s petilitrovou spotrebou jejich pravidla porusuje, ovsem 6ti, 7mi litrove HEMI nevadi...
No a v evrope to nemame. Sice emise merime, ale jejich prekroceni/podvadeni pri mereni se netresta., proste to nemame v zakone, takze tady nikdo nedostane pokutu. Mimochodem zatim jsme ta pravidla nezmenili...
Ano, zainvestovali v Kvasinach, zacali jeste ped dieselgate, zastavit projekt prestavby fabriky by asi nebylo moc rozumne ... 😄
U 300 tis. Škodovek se má měnit SW, u dalších 900 tis. se zatím hledá řešení. 1,2 mil. zákazníků čeká stále čeká na odškodnění. Za celý VW přes 10 mil. V USA se odškodnění dočkali.
Paní eurokomisařka Jourová (ANO) se obává, aby nějaké případné odškodnění neohrozilo VW a pracovní místa, takže EU se za své občany nepostaví.
No a teď o bonusech: CHA CHA CHA, naši zákazníci, my si extra bonusy vyplatíme my na to máme - od vás, vy pitomci, co kupujete naše ošizená auta, která vám po opravě vydrží méně a spotřebují více.
Paní eurokomisařka Jourová (ANO) se obává, aby nějaké případné odškodnění neohrozilo VW a pracovní místa, takže EU se za své občany nepostaví.
No a teď o bonusech: CHA CHA CHA, naši zákazníci, my si extra bonusy vyplatíme my na to máme - od vás, vy pitomci, co kupujete naše ošizená auta, která vám po opravě vydrží méně a spotřebují více.
Škodovka ale investovala... asi 13 miliard Kvasinách, koupila za dvě miliardy Kč novou lisovnu v Boleslavi, připravuje nové modely v nových segmentech (zejm. SUV).
Úkolem ekonoma není za každou cenu utratit všechny peníze co vydělá...
PS: od nadpisu "Detailní rozbor" jsem si trošku sliboval, že tyhle věci rozebere do detailu... aspoň takhle😒br /> [odkaz]
Úkolem ekonoma není za každou cenu utratit všechny peníze co vydělá...
PS: od nadpisu "Detailní rozbor" jsem si trošku sliboval, že tyhle věci rozebere do detailu... aspoň takhle😒br /> [odkaz]
Nevidím úplně do Číny, v Evropě ale může být určitě s Octavií spokojená. Je na bedně (zdroje se liší v tom, jestli #2 (focus2move) nebo #3(carsalesbase)), to je pod tlakem novějších konkurentů určitě úspěch.
Prodejne se darilo, o tom zadna.
Zatim opravili 100 tisic z 1,2 milionu aut, to je zhruba 8%, na zbylych 92% dieselgate aut ani nesahli. Zajimave.
Ze maji zisky je hezke, ale spravny ekonom se zepta proc?
Kdyz mam zisk, muzu se rozhodnout, zda si ho necham a zdanim ho, nebo zda investuju a utratim to a tudiz zisk neni a neni co danit.
Rozhodli se zisky si nechat a zdanit, proc?
Odpoved je "skodovka ma zisky protoze dieselgate", v USA to VW prislo na hoodne penez, tak se to musi z neceho zaplatit.
No a Skodovka je jen nalepka na vizech nemecke automobilky Volkswagen (cesi nevlastni ve skoda auto temer nic, ceska proste neni), takze setri na dieselgate taky, stejne jako Audi, Seat, Bentley, Lamborghini a proste cokoliv, co Volkswagen auto group vlastni.
Zatim opravili 100 tisic z 1,2 milionu aut, to je zhruba 8%, na zbylych 92% dieselgate aut ani nesahli. Zajimave.
Ze maji zisky je hezke, ale spravny ekonom se zepta proc?
Kdyz mam zisk, muzu se rozhodnout, zda si ho necham a zdanim ho, nebo zda investuju a utratim to a tudiz zisk neni a neni co danit.
Rozhodli se zisky si nechat a zdanit, proc?
Odpoved je "skodovka ma zisky protoze dieselgate", v USA to VW prislo na hoodne penez, tak se to musi z neceho zaplatit.
No a Skodovka je jen nalepka na vizech nemecke automobilky Volkswagen (cesi nevlastni ve skoda auto temer nic, ceska proste neni), takze setri na dieselgate taky, stejne jako Audi, Seat, Bentley, Lamborghini a proste cokoliv, co Volkswagen auto group vlastni.