Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detailní rozbor hospodaření Škodovky za minulý rok. Propadl se jediný model

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 34 procent na 951 milionů eur, v přepočtu na 25,7 miliardy korun. Tržby mladoboleslavské automobilky vzrostly o desetinu na rekordních 13,7 miliardy eur (370 miliard Kč).

Firma také od roku 2015 do konce letošního roku výrazně investuje do svého závodu v Kvasinách na Rychnovsku, což jí umožní zvýšit tamní výrobní kapacitu.

Škoda loni zvýšila zisk o třetinu na v přepočtu 25,7 miliardy Kč - vývoj hospodaření od roku 1997. "Výsledky obchodního roku 2016 překonaly naše očekávání," uvedl předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier. Za růstem zisku stojí podle společnosti vedle vyššího počtu prodaných aut také vysoká vytíženost výrobních závodů, lepší modelový mix daný zejména velkým zájmem o Superb a optimalizované produktové náklady.

Počet aut dodaných zákazníkům se firmě loni zvýšil o 6,7 procenta na 1,127 milionu aut. Na největším trhu v Číně prodala automobilka 317.000 aut, což znamená nárůst o 13 procent. V západní Evropě rostla o pět procent na prodaných 454.000 aut a v Rusku zvýšila odbyt o procento.

Škodovka loni vyráběla šest modelových řad. Prodej stěžejního modelu Octavia zvýšila o 0,8 procenta na 436.000 aut, poptávka po Rapidu stoupla o devět procent na 212.700 aut, Fabia zaznamenala růst o pět procent na 202.300 aut, Superb pak zaznamenal růst o 73 procent na 138.900 prodaných aut. Prodej modelu Yeti klesl o čtyři procenta na 95.500 aut a odbyt nejmenšího modelu Citigo se zvýšil o procento na 40.700 aut.

Kvůli zvýšení výrobní kapacity pro modely Kodiaq a Superb investuje Škodovka do továrny v Kvasinách od roku 2015 do konce letošního roku celkem 11,6 miliardy korun. V důsledku investice se zvýší letošní výrobní kapacita až na 295.000 vozidel ročně, což je o 15.000 vozů víc, než bylo možné vyrobit v roce 2016. Firma v Kvasinách zvyšuje i počet pracovních míst, celkově o 2600 pozic.

Podle Maiera automobilka uvede v roce 2020 na trh první model s čistě bateriovým pohonem. Koncept elektromobilu předvede letos na autosalonu v Šanghaji. Tento rok Škoda chystá uvedení 11 modelových novinek.

Maier také novinářům řekl, že Škoda Auto dosud vytvořila řešení pro opravu 300.000 vozů z celkem 1,2 milionu aut značky postižených aférou dieselgate týkající se motorů způsobilých obcházet měření emisí. Třetina z nich, tedy zhruba 100.000 aut, již navštívila servis, kde jim upravili software řídící jednotky. Obcházení emisí Škoda vyřešila u dvoulitrových motorů TDI předchozí generace pro modely Superb, Octavia a Yeti.

"Očekáváme, že úřady schválí i naše řešení pro vozy 1,2 a 1,6 TDI," dodal Maier.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 29.580 lidí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Avatar - Emel
24. 3. 2017 16:58
Re: Dieselgate
A do čeho se neinvestuje, ale mělo by?

Já nevím... nejvíc na očích jsou modely a tam problém nevidím... stávající modely se standardně inovují, občas přijde nějaký nový (Rapid - CitiGo - Kodiaq - MiniSUV).

Vypadl Roomster a MPV celkově, to je trošku problém... ale po překapotované Caddyně nepláču a prioritu SUV chápu.

Celkově, když se podívám, tak vidím zdravý růst, na který si Škoda sama vydělá a na který je připravená i jinak (personál, kapacity).
24. 3. 2017 08:33
Re: Dieselgate
No v USA maji takovy zakon, ze kdyz prekrocis povolene emise/podvadis pri mera ni, tak se to nesmi a dostanes velkou pokutu.
Zajimave napr. je, ze dvoulitrovej diesel s petilitrovou spotrebou jejich pravidla porusuje, ovsem 6ti, 7mi litrove HEMI nevadi...

No a v evrope to nemame. Sice emise merime, ale jejich prekroceni/podvadeni pri mereni se netresta., proste to nemame v zakone, takze tady nikdo nedostane pokutu. Mimochodem zatim jsme ta pravidla nezmenili...
24. 3. 2017 08:27
Re: Dieselgate
Ano, zainvestovali v Kvasinach, zacali jeste ped dieselgate, zastavit projekt prestavby fabriky by asi nebylo moc rozumne ... :-)
23. 3. 2017 12:44
Re: Dieselgate
U 300 tis. Škodovek se má měnit SW, u dalších 900 tis. se zatím hledá řešení. 1,2 mil. zákazníků čeká stále čeká na odškodnění. Za celý VW přes 10 mil. V USA se odškodnění dočkali.

Paní eurokomisařka Jourová (ANO) se obává, aby nějaké případné odškodnění neohrozilo VW a pracovní místa, takže EU se za své občany nepostaví.

No a teď o bonusech: CHA CHA CHA, naši zákazníci, my si extra bonusy vyplatíme my na to máme - od vás, vy pitomci, co kupujete naše ošizená auta, která vám po opravě vydrží méně a spotřebují více.
Avatar - Emel
23. 3. 2017 11:18
Re: Dieselgate
Škodovka ale investovala... asi 13 miliard Kvasinách, koupila za dvě miliardy Kč novou lisovnu v Boleslavi, připravuje nové modely v nových segmentech (zejm. SUV).

Úkolem ekonoma není za každou cenu utratit všechny peníze co vydělá...

PS: od nadpisu "Detailní rozbor" jsem si trošku sliboval, že tyhle věci rozebere do detailu... aspoň takhle:
[odkaz]