Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Detailní rozbor hospodaření Škodovky za minulý rok. Propadl se jediný model

Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 34 procent na 951 milionů eur, v přepočtu na 25,7 miliardy korun. Tržby mladoboleslavské automobilky vzrostly o desetinu na rekordních 13,7 miliardy eur (370 miliard Kč).
Zpět na článek
22. 3. 2017 18:58
Úvodní fotka
Musím teda říct, že se úvodní fotka fakt povedla. Zvlášť když si člověk uvědomí, že to není zas až tak dávno, co celou modelovou řadu tvořila Fabia a Octavia.
Avatar - Uživatel_5340709
22. 3. 2017 18:26
Re: Zvýšit produkci?
To ale asi nebude tím, že stojí na poli.
Avatar - wladyk
22. 3. 2017 18:16
Zvýšit produkci?
V Kvasinách by mohli zvýšit produkci? Možná by mohli, ale problém je, že nejsou lidi. Postavit velkou fabriku v polích kde široko daleko není velké město není právě dobrý tah. Informaci, že se potýkají s nedostatkem pracovníků mám přímo z místa.
Avatar - rokyta.p
22. 3. 2017 18:51
gratulace
pěkné, to se musí nechat, gratulace :-! :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
22. 3. 2017 18:34
je škodovka jaká chce, tyhle čísla se poslouchají dobře. :yes:
A mrkněte na fotku modelových řad, tolik modelů nemá skoro žádná jpn automobilka, hodně francouzům chybí velké auto, nebo suv, produkce 1,2 mil. kusů, nejprodávanější kombík v evropě - to je slušnej oddíl. :-!
Avatar - N6600
23. 3. 2017 09:16
Re: Ať
Tolko modelov nema skoro ziadna JPN automobilka?
Skusim Toyotu: Citygo - Aygo, Rapid - Corolla, Fabia - Yaris, Octavia - Auris, Superb - Avensis, Kodiaq - Rav4. Yeti konci.

Pricom Toyota pokracuje s CH-R, Verso, Land Cruiser, Hilux... :-)

Nissan nema odpoved na medzikus zvany Rapid a Superb. Honda a Mitsubishi su limitovane najviac. Hlavne, ked sa stiahol Accord, Legend :(

EDIT: To je CR trh, JP maju na domacom trhu este ovela viac modelov, ktore ale nevyvazaju.
23. 3. 2017 09:05
Re: Ať
No Skodovka ma export do Japonska taky dost omezeny.
Pokud vim, neprodava se tam ani kus :-)
V tom jsou na tom japonci v evrop o dost lepe :-)
23. 3. 2017 09:03
Re: Zvýšit produkci?
Tak se par let pocka a misto lidi tam dame roboty a je po problemu.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2017 08:10
Re: Ať
No šak s těmi japonci nemám důvod se s tebou hádat, v jpn je situace jiná, ale export mají dost okrájený. Ale to co vozí většinou stojí za to, já je nehaním.
22. 3. 2017 20:45
Re: Ať
Kolik modelu maji japonci? To ze v Evrope nenabizi vetsinu sve produkce neznamena, ze nemaji modely. Kolik modelu nabizi Skoda v Japonsku, USA? Octavia ,Superb, Kodiak, to jsou jedine slusne modely, ostatni je bezceny brak.

Jinak souhlas s velkou nabidkou Skody, modelu je hafo. Je spise zajimave porovnat Skodu se Seatem. Jak nabidku tak prodeje.
Avatar - Emel
24. 3. 2017 16:58
Re: Dieselgate
A do čeho se neinvestuje, ale mělo by?

Já nevím... nejvíc na očích jsou modely a tam problém nevidím... stávající modely se standardně inovují, občas přijde nějaký nový (Rapid - CitiGo - Kodiaq - MiniSUV).

Vypadl Roomster a MPV celkově, to je trošku problém... ale po překapotované Caddyně nepláču a prioritu SUV chápu.

Celkově, když se podívám, tak vidím zdravý růst, na který si Škoda sama vydělá a na který je připravená i jinak (personál, kapacity).
24. 3. 2017 08:33
Re: Dieselgate
No v USA maji takovy zakon, ze kdyz prekrocis povolene emise/podvadis pri mera ni, tak se to nesmi a dostanes velkou pokutu.
Zajimave napr. je, ze dvoulitrovej diesel s petilitrovou spotrebou jejich pravidla porusuje, ovsem 6ti, 7mi litrove HEMI nevadi...

No a v evrope to nemame. Sice emise merime, ale jejich prekroceni/podvadeni pri mereni se netresta., proste to nemame v zakone, takze tady nikdo nedostane pokutu. Mimochodem zatim jsme ta pravidla nezmenili...
24. 3. 2017 08:27
Re: Dieselgate
Ano, zainvestovali v Kvasinach, zacali jeste ped dieselgate, zastavit projekt prestavby fabriky by asi nebylo moc rozumne ... :-)
23. 3. 2017 12:44
Re: Dieselgate
U 300 tis. Škodovek se má měnit SW, u dalších 900 tis. se zatím hledá řešení. 1,2 mil. zákazníků čeká stále čeká na odškodnění. Za celý VW přes 10 mil. V USA se odškodnění dočkali.

Paní eurokomisařka Jourová (ANO) se obává, aby nějaké případné odškodnění neohrozilo VW a pracovní místa, takže EU se za své občany nepostaví.

No a teď o bonusech: CHA CHA CHA, naši zákazníci, my si extra bonusy vyplatíme my na to máme - od vás, vy pitomci, co kupujete naše ošizená auta, která vám po opravě vydrží méně a spotřebují více.
Avatar - Emel
23. 3. 2017 11:18
Re: Dieselgate
Škodovka ale investovala... asi 13 miliard Kvasinách, koupila za dvě miliardy Kč novou lisovnu v Boleslavi, připravuje nové modely v nových segmentech (zejm. SUV).

Úkolem ekonoma není za každou cenu utratit všechny peníze co vydělá...

PS: od nadpisu "Detailní rozbor" jsem si trošku sliboval, že tyhle věci rozebere do detailu... aspoň takhle:
[odkaz]
Avatar - Emel
23. 3. 2017 11:14
Re: Nemohu se zbavit dojmu,
Nevidím úplně do Číny, v Evropě ale může být určitě s Octavií spokojená. Je na bedně (zdroje se liší v tom, jestli #2 (focus2move) nebo #3(carsalesbase)), to je pod tlakem novějších konkurentů určitě úspěch.
23. 3. 2017 09:02
Dieselgate
Prodejne se darilo, o tom zadna.

Zatim opravili 100 tisic z 1,2 milionu aut, to je zhruba 8%, na zbylych 92% dieselgate aut ani nesahli. Zajimave.

Ze maji zisky je hezke, ale spravny ekonom se zepta proc?
Kdyz mam zisk, muzu se rozhodnout, zda si ho necham a zdanim ho, nebo zda investuju a utratim to a tudiz zisk neni a neni co danit.

Rozhodli se zisky si nechat a zdanit, proc?
Odpoved je "skodovka ma zisky protoze dieselgate", v USA to VW prislo na hoodne penez, tak se to musi z neceho zaplatit.
No a Skodovka je jen nalepka na vizech nemecke automobilky Volkswagen (cesi nevlastni ve skoda auto temer nic, ceska proste neni), takze setri na dieselgate taky, stejne jako Audi, Seat, Bentley, Lamborghini a proste cokoliv, co Volkswagen auto group vlastni.
Avatar - Bubáq
23. 3. 2017 06:39
Nemohu se zbavit dojmu,
že škodovka očekávala v r. 2016 lepší výsledky. Zejména od Fabie a Octavie. Ostatní je o.k.