Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
IPace
prastal jsem cist u tehle vety "Aby bylo v celé věci jasno, je třeba si nejprve něco říci o klasifikaci autonomní jízdy. V zásadě má tři stupně "
aneb pokud se autor ani neobtezuje o danem tematu neco zjistit, tak jak asi vypada jeho "novinarina"?
autonomni vozidla a autonomni jizda ma totiz oficialne 5 stupnu/klasifikaci a ne 3 😉 pokud vezmeme v potaz auta ktera upozorni na blizici se nebezpeci a danou situaci hlasi akusticky ci vizualne tak tech klasifikaci je 6, tyto auta spadaji do klasifikace 0
[odkaz]
aneb pokud se autor ani neobtezuje o danem tematu neco zjistit, tak jak asi vypada jeho "novinarina"?
autonomni vozidla a autonomni jizda ma totiz oficialne 5 stupnu/klasifikaci a ne 3 😉 pokud vezmeme v potaz auta ktera upozorni na blizici se nebezpeci a danou situaci hlasi akusticky ci vizualne tak tech klasifikaci je 6, tyto auta spadaji do klasifikace 0
[odkaz]
removed
...je to jen sofistikovanej asistent jízdy. Člověk, který vzal slovo autopilot doslovně, už zjevně není mezi námi... a ti ostatní předpokládám mají vlastní mozek... a když ne, ave Darwin...
Jen pro predstavu - nekde pred 60 lety byl pocitac velikosti velke mistnosti a umel hrat piskvorky.
Pred 15 lety hral sachy tak, ze ho uz clovek neporazi.
Stejne tak pocker atd.
Nedavno zacal porazet lidi ve hre Go, kde je vic kombinaci nez atomu ve vesmiru a je mnooohem obtiznejsi nez sachy.
No a za 10-15 let bude ridit auta tak, ze se lidi muzou jit zahrabat a neporazi ho v zadnem ohledu.
Tak to proste je.
Ale chce to jeste par let...
Pred 15 lety hral sachy tak, ze ho uz clovek neporazi.
Stejne tak pocker atd.
Nedavno zacal porazet lidi ve hre Go, kde je vic kombinaci nez atomu ve vesmiru a je mnooohem obtiznejsi nez sachy.
No a za 10-15 let bude ridit auta tak, ze se lidi muzou jit zahrabat a neporazi ho v zadnem ohledu.
Tak to proste je.
Ale chce to jeste par let...
oho, tak to se jen tak nestane. i hra go ma z principu veci omezene mnozstvi kombinaci a presne vytycene mantinely, zatimco mnozstvi situaci vyskytujicich se na silnici je z principu veci neomezene. dokud budou pocitace fungovat je na nam znamych fyzikalnich principech (deterministicky vypocet a chaos, pricemz chaos v pripade pocitacu pouzivame snad jen na generovani nahodnych cisel, to ostatni se snazime spocitat), tak nemas sanci uspet napriklad proto, ze ruzne situace nemaji nekolizni reseni (co kocka, ktera skoci do silnice, strom natazeny pres cestu, letici igelitova taska ve vetru, vymoly, atd. atd. atd.). clovek, chybujici tvor, ktery neprovadi zadne slozite vypocty, dokaze prakticky na kazdou situaci okamzite reagovat v kontextu svych veskerych historickych zkusenosti (letici igelitku radsi naberes, nez abys to stocil do stromu, apod.). takze dokud nepochopime "opravdovou" fyziku sveta (otazka je, jestli je ro mozne), ktera by nam vysvetlila zivot (jednoduchy prikla😜 jak je mozne, ze z vetve stromu vyroste na jare list, takoveho tvaru a funkci? - na tuto zivotni banalitu odpoved nezname, pricemz cumime miliardy svetelnych let do vesmiru s prachbidnou nadeji, ze na podstatu sveta prijdeme 😉 ). tedy fyziku sveta, ktera umoznuje neorganizovane hmote se zorganizovat a vytvorit funkcni celek schopny vlastniho vyvoje reprodukce a zaniku, absolutne nechapeme. dokud nepochopime, nikdy nevytvorime pocitac, co by "myslel" a tedy dokazal cloveka nahradit (at uz v otazce rizeni auta nebo v ostatnich aspektech zivota).
Pletes se.
Nemluvime o nahrazeni cloveka, aby meli vedomi, city, empatii, zlobu nebo lasku.
Mluvime o nahrazeni rizeni vozidla. Vedomi a inteligence jsou dve odlisne veci.
Co se tyka vedomi a pocitacu, tam je zatim pokrok presne nula.
Co se tyka inteligence, tam je pokrok brutalni.
Teto umele inteligenci, ucicimu se stroji, staci rict/naucit ho "vetve muzou spadnout, mosty muzou spadnout" atd a je to. Od ty doby to uz nikdy neprehlidne a nikdy to nezapomene zakomponovat do veskere sve rozhodovaci cinnosti (narozdil od cloveka, ktery ma znacne omezenou kapacitu v ohledu kolik veci najednou zvlada sledovat a vyhodnocovat).
Uvidis, ze ridit auta budou velice brzy snadno a doslova levou zadni. V drtive vetsine pripadu budou mnohem lepsi nez clovek.
Stejne jako mnohem lepe a rychleji nez ty spocitaji 12345678 * 936462910. Nez to spocitas, tvuj mobil to spocita urcite miliardkrat, spis bilionkrat, mozna jeste vic.
A o tolik lepsi bude i pri rizeni automobilu.
Nemluvime o nahrazeni cloveka, aby meli vedomi, city, empatii, zlobu nebo lasku.
Mluvime o nahrazeni rizeni vozidla. Vedomi a inteligence jsou dve odlisne veci.
Co se tyka vedomi a pocitacu, tam je zatim pokrok presne nula.
Co se tyka inteligence, tam je pokrok brutalni.
Teto umele inteligenci, ucicimu se stroji, staci rict/naucit ho "vetve muzou spadnout, mosty muzou spadnout" atd a je to. Od ty doby to uz nikdy neprehlidne a nikdy to nezapomene zakomponovat do veskere sve rozhodovaci cinnosti (narozdil od cloveka, ktery ma znacne omezenou kapacitu v ohledu kolik veci najednou zvlada sledovat a vyhodnocovat).
Uvidis, ze ridit auta budou velice brzy snadno a doslova levou zadni. V drtive vetsine pripadu budou mnohem lepsi nez clovek.
Stejne jako mnohem lepe a rychleji nez ty spocitaji 12345678 * 936462910. Nez to spocitas, tvuj mobil to spocita urcite miliardkrat, spis bilionkrat, mozna jeste vic.
A o tolik lepsi bude i pri rizeni automobilu.
och, tyhle naivni detske predstavy jsou opravdu legracni.
ani letadla dnes zcela neridi pocitace - a to ani ty dopravni, jejichz prostor pohybu je pravidly mnohem jasneji vymezeny nez u aut.
pocitace se neumi ucit. ty slozite programy simulujici v jiste oblasti schopnost nejake "adaptace" nemaji nic spolecneho s tim, ze by si pocitac vytvarel vlastni nove vypocetni algoritmy a nove funkce. to je totiz uceni a tohle je vysadou jen zivych tvoru a je to vazane na fyzikalni principy (klidne nekdo muze rici ze na boha), ktere nezname.
argumentace ohledne hrube vypocetni rychlosti jsou zcela nesmyslne v okamziku, kdy se tady bavime o tom, ze reseni situace na slnici mnohdy nelze spocitat. kdyz uz nic jineho, nemas konecny pocet moznosti a i zname situace nemusi mit "bezbolestne" reseni.
ani letadla dnes zcela neridi pocitace - a to ani ty dopravni, jejichz prostor pohybu je pravidly mnohem jasneji vymezeny nez u aut.
pocitace se neumi ucit. ty slozite programy simulujici v jiste oblasti schopnost nejake "adaptace" nemaji nic spolecneho s tim, ze by si pocitac vytvarel vlastni nove vypocetni algoritmy a nove funkce. to je totiz uceni a tohle je vysadou jen zivych tvoru a je to vazane na fyzikalni principy (klidne nekdo muze rici ze na boha), ktere nezname.
argumentace ohledne hrube vypocetni rychlosti jsou zcela nesmyslne v okamziku, kdy se tady bavime o tom, ze reseni situace na slnici mnohdy nelze spocitat. kdyz uz nic jineho, nemas konecny pocet moznosti a i zname situace nemusi mit "bezbolestne" reseni.
Ja si myslim, ze lide si casto pletou inteligenci, uceni se a vedomi.
Cedomi je uplne jina zalezitost a je potreba nemichat to dohromady.
Ale pozor, pocitace se skutecne uci.
Cela tato technologie je v tuto chvili (a mozna i obecne) mozna jen a pouze diky tomu, ze mame machine learning. Ja se tomu oboru venuju ve volnem case (sleduju prednasky MIT a tak, programuju si ucici se algoritmy atd.) a je to fascinujici veda. Protoze veskere tyto ucici se algoritmy jsou doslova a do pismene zalozene na pozorovani zivych organismu. A jejich vysledky jsou casto velice podobne tomu, jak se uci lide a zvirata. Vic a vic se ukazuje, ze jsme v mnoha ohledech jen stroje.
Co je to vedomi a jestli ho pocitace nekdy nabudou, to zatim doslova netusime.
Edit: pkusim se to priblizit na prikladu lidem, kteri machine learning na neznaji😒br /> 1. Robote, mas X motoru a muzes s nimi tocit. Mas take X senzoru a ty ti davaji hodnoty, kazda hodnota je treba mezi nulou a jednockou.
2. Jsi v bode A, dostan se do bodu B
3. Opakuj to mnohokrat a vysledky pak porovnej. Rekneme, ze treba nejkratsi cas je nejlepsi vysledek.
No a pak to spustis a on zacne delat uplny neamysly. Nekdy se do cile vubec nedostane.
Po nejake dobe se to ale nauci. Sam. Nikdo nevi, jak ten finalni algoritmus presne vypada a proc zrovna tento algoritmus funguje nejlip, ale vysledkem je napr. robot, ktery chodi. On treba ani nevi co ktery senzor rika, jestli je to pozice nebo teplota nebo uhel nebo barva svetla, je mu to jedno, jemu staci, ze vi, ze ten senzor mu dava nejakou hodnotu a on podle toho reaguje tak, aby se do cile dostal co nejrychleji (podle naseho zadani).
Takze nejak tak.
Cedomi je uplne jina zalezitost a je potreba nemichat to dohromady.
Ale pozor, pocitace se skutecne uci.
Cela tato technologie je v tuto chvili (a mozna i obecne) mozna jen a pouze diky tomu, ze mame machine learning. Ja se tomu oboru venuju ve volnem case (sleduju prednasky MIT a tak, programuju si ucici se algoritmy atd.) a je to fascinujici veda. Protoze veskere tyto ucici se algoritmy jsou doslova a do pismene zalozene na pozorovani zivych organismu. A jejich vysledky jsou casto velice podobne tomu, jak se uci lide a zvirata. Vic a vic se ukazuje, ze jsme v mnoha ohledech jen stroje.
Co je to vedomi a jestli ho pocitace nekdy nabudou, to zatim doslova netusime.
Edit: pkusim se to priblizit na prikladu lidem, kteri machine learning na neznaji😒br /> 1. Robote, mas X motoru a muzes s nimi tocit. Mas take X senzoru a ty ti davaji hodnoty, kazda hodnota je treba mezi nulou a jednockou.
2. Jsi v bode A, dostan se do bodu B
3. Opakuj to mnohokrat a vysledky pak porovnej. Rekneme, ze treba nejkratsi cas je nejlepsi vysledek.
No a pak to spustis a on zacne delat uplny neamysly. Nekdy se do cile vubec nedostane.
Po nejake dobe se to ale nauci. Sam. Nikdo nevi, jak ten finalni algoritmus presne vypada a proc zrovna tento algoritmus funguje nejlip, ale vysledkem je napr. robot, ktery chodi. On treba ani nevi co ktery senzor rika, jestli je to pozice nebo teplota nebo uhel nebo barva svetla, je mu to jedno, jemu staci, ze vi, ze ten senzor mu dava nejakou hodnotu a on podle toho reaguje tak, aby se do cile dostal co nejrychleji (podle naseho zadani).
Takze nejak tak.
no jo, jenze lide v tomto oboru jsou snilci (tebe nevyjimaje 😉 - a pozor, to vubec nechapej jako urazku) a pojem uceni si zasadne pletete. v lidskem podani je uceni vlastne biologicka zmena zejmena mozku (a nejen mozku, napriklad i svalu, atd.). to je jako kdyby si procesor "vyleptal" cele nove skupiny obvodu a tranzistoru, apod. nic takoveho samozrejme za soucasne urovne poznani neni mozne ani realizovatelne. pocitace neumi opustit ramce programu a sveho hardwaru, byt by byly sebeslozitejsi.
legracni je napriklad to, ze se ty pocitace do dnesniho dne nenaucili normalne mluvit. banalitu, kterou v lidskem svete zvladne kdejaky blbec a ty bys jim chtel dat ridit auto 😉
legracni je napriklad to, ze se ty pocitace do dnesniho dne nenaucili normalne mluvit. banalitu, kterou v lidskem svete zvladne kdejaky blbec a ty bys jim chtel dat ridit auto 😉
No uceni se u biologickych organismu se fyzicky projevi zmenou jak jsou neurony poropojeny. Ovsem hardware (neuron), ta zakladni jednotka, zustava beze zmeny.
U pocitace procesor/transistor, zakladni jednotka, zustava take beze zmeny. Misto fyzicke zmeny propojeni mezi neurony se zmeni software/algoristmus. Je to velice podobne.
Samozrejme ze biologicke organismy jsou mnohem efektivnejsi a ve vsech ohledech lepsi. Ostatne presne nevime, jak to cele funguje. Cim vice vime o kvantovce, tim vice si myslime, ze je do biologie zakomponovana. Mozna se ukaze, ze mozek je kvantovy pocitac, mozna ne, uvidime.
Co se jazyka tyka, to je slozitejsi. Nam to pripada, ze to neni tak obtizne mlvuti a rozument. Ale faktem zustava, ze rec/komunikace v nejakem jazyce, hraje v nasem mozku doslova stezejni roli vyssi mozkove cinnosti. I kdyz premyslis, premyslis v jazyce. Je to nedilna soucast (ziju v anglii a zacinam nekdy myslet anglicky, velice zvlastni vec). Obrovsky kus naseho mozku je venovan jazyku, obrovske mnozsti casu je venovano nauceni se jazyku.
Proto ma pocitac problemy s reci. Ne proto, ze by byl tak ubohy nebo zaostaly, ale proto, ze rec a komunikace je extremne slozity fenomen. Jeden z nejslozitejsich.
Dokonce to jde tak daleko, ze mezi biologickymi organismy je to prave jazyk a komunikace, ktera tak vyrazne odlisuje cloveka od zvirat.
U pocitace procesor/transistor, zakladni jednotka, zustava take beze zmeny. Misto fyzicke zmeny propojeni mezi neurony se zmeni software/algoristmus. Je to velice podobne.
Samozrejme ze biologicke organismy jsou mnohem efektivnejsi a ve vsech ohledech lepsi. Ostatne presne nevime, jak to cele funguje. Cim vice vime o kvantovce, tim vice si myslime, ze je do biologie zakomponovana. Mozna se ukaze, ze mozek je kvantovy pocitac, mozna ne, uvidime.
Co se jazyka tyka, to je slozitejsi. Nam to pripada, ze to neni tak obtizne mlvuti a rozument. Ale faktem zustava, ze rec/komunikace v nejakem jazyce, hraje v nasem mozku doslova stezejni roli vyssi mozkove cinnosti. I kdyz premyslis, premyslis v jazyce. Je to nedilna soucast (ziju v anglii a zacinam nekdy myslet anglicky, velice zvlastni vec). Obrovsky kus naseho mozku je venovan jazyku, obrovske mnozsti casu je venovano nauceni se jazyku.
Proto ma pocitac problemy s reci. Ne proto, ze by byl tak ubohy nebo zaostaly, ale proto, ze rec a komunikace je extremne slozity fenomen. Jeden z nejslozitejsich.
Dokonce to jde tak daleko, ze mezi biologickymi organismy je to prave jazyk a komunikace, ktera tak vyrazne odlisuje cloveka od zvirat.
no, nemuzu uplne souhlasit - zmeny propojeni neuronu neni software, to je harwdware 😉. software je (zda se) elektricky naboj, ktery je v tom nasem mozku nejakym zpusobem drzen a siri se mezi temi neurony (alespon tohle je ta nami detekovatelna a meritelna cast mozkove aktivity, pricemz nevime, jestli je to "vsechno" nebo ne).
pak je tady ta fyzika, na kterou narazis - digitalni dvoustavova logika a procesory zalozene na kvantove mechanice vs. lidsky mozek. troufam si tvrdit, ze tady je ten zakladni problem - digitalni logika zalozene na kvantove mechanice a deterministickem vypoctu, popripade principu neurictosti (generator nahodnych cisel, kdyz chces, aby si program "hodil korunou") jsou jedine dva principy ne kterych to vsechno stoji a pada. jenze tohle je na vysvetleni funkce mozku malo. ja (a nejen ja, plati pro vsechny zivocichy) se umime rozhodofat na zaklade nejen podnetu (vnejsi vlivy), zkusenosti (pamet) a hodu korunou (generator nahodnych cisel) jako pocitace, ale mame vsichni jeste emocni stranku veci (nejruznejsi pocity, nalady, rozpolozeni), ktere nase rozhodovani vyrazne ovlivnuji. je to fakticka stranka veci, ktera je samozrejme spjata s nasi fyzickou existenci, vsichni to vnimame jako neco naprosto prirozeneho, nikoho z nas to neprekvapuje, ale neexistuje zadny matematicky popis (program) a ani fyzikalni hardware (procesor), ktery by toto dokazal reprodukovat. z meho uhlu pohledu je to ta cast fyziky, kterou nezname a dokud ji nepozname, nebudeme nikdy moci nahradit cloveka strojem. a tahle emocni steanka veci je dulezita prakticky ve vsem lidskem konani - napriklad rizeni auta, ale i ta lidska rec, co by prostredek komunikace.
o te reci jsme mluvil schvalne, protoze jsme na skole meli jeden predmet, ktery se prave dotykal problematiky rozpoznani lidske reci a syntetizace kidskeho hlasu. a presne jak pises, velke cast lidskeho mozku je timto fenomenem zamestnana a pocitac jsou v teto oblasti uplne bezradne, rozpoznani lidske reci (mobily apod.) je v podstate zalozeno na rozboru obalove krivky zvuku zatizne sumem a porovnanim tohoto vzorku s nejakou vyctovou tabulkou zvuku a prirazenych funkci. vubec se tu nebavime o obsahu, pointe nebo kontxtu, coz jsou zakladni ateibuty toho, proc si lide mezi sebou rozumi, prestoze je vlastni zvukovy signal velmi zatizen okolnim sumem a kazde jednotlive pismenko by bylo pocitacem prakticky nerozpoznatelne, apod.
zkratka zpet k pointe - hruby vypocetni vykon zalozeny na soucasne fyzice podle meho soudu nemuze vest k nahradeni cloveka za volantem. kdybych tomu chtel jit naproti, tak musim silne zredukovat/ohranicit moznosti stavu na silnici - nejlepe zastresne komunikace (neni snih, led, zvire, chodec, padly strom apod.) presnych rozmeru a polomeru, auta trvale online na spolecne mapove databazi, misto patniku s odrazky a bilych car mam radiomajaky, vsechna auta zapojena v systemu maji vlastni radiomajak a mezi sebou komunikuji. atd., atd. proste udelat komunikacni sit takovou, ktere pocitace "rozumeji". je naprosto nesmyslna snaha snazit se prizpusobit sw emocnimu lidskemu prostredi (znacka s lebkou a kosou ma jiste pro pocitacove softwary velky emocialnu naboj 😉 ). tahle cesta je podle meho soudu slepa.
pak je tady ta fyzika, na kterou narazis - digitalni dvoustavova logika a procesory zalozene na kvantove mechanice vs. lidsky mozek. troufam si tvrdit, ze tady je ten zakladni problem - digitalni logika zalozene na kvantove mechanice a deterministickem vypoctu, popripade principu neurictosti (generator nahodnych cisel, kdyz chces, aby si program "hodil korunou") jsou jedine dva principy ne kterych to vsechno stoji a pada. jenze tohle je na vysvetleni funkce mozku malo. ja (a nejen ja, plati pro vsechny zivocichy) se umime rozhodofat na zaklade nejen podnetu (vnejsi vlivy), zkusenosti (pamet) a hodu korunou (generator nahodnych cisel) jako pocitace, ale mame vsichni jeste emocni stranku veci (nejruznejsi pocity, nalady, rozpolozeni), ktere nase rozhodovani vyrazne ovlivnuji. je to fakticka stranka veci, ktera je samozrejme spjata s nasi fyzickou existenci, vsichni to vnimame jako neco naprosto prirozeneho, nikoho z nas to neprekvapuje, ale neexistuje zadny matematicky popis (program) a ani fyzikalni hardware (procesor), ktery by toto dokazal reprodukovat. z meho uhlu pohledu je to ta cast fyziky, kterou nezname a dokud ji nepozname, nebudeme nikdy moci nahradit cloveka strojem. a tahle emocni steanka veci je dulezita prakticky ve vsem lidskem konani - napriklad rizeni auta, ale i ta lidska rec, co by prostredek komunikace.
o te reci jsme mluvil schvalne, protoze jsme na skole meli jeden predmet, ktery se prave dotykal problematiky rozpoznani lidske reci a syntetizace kidskeho hlasu. a presne jak pises, velke cast lidskeho mozku je timto fenomenem zamestnana a pocitac jsou v teto oblasti uplne bezradne, rozpoznani lidske reci (mobily apod.) je v podstate zalozeno na rozboru obalove krivky zvuku zatizne sumem a porovnanim tohoto vzorku s nejakou vyctovou tabulkou zvuku a prirazenych funkci. vubec se tu nebavime o obsahu, pointe nebo kontxtu, coz jsou zakladni ateibuty toho, proc si lide mezi sebou rozumi, prestoze je vlastni zvukovy signal velmi zatizen okolnim sumem a kazde jednotlive pismenko by bylo pocitacem prakticky nerozpoznatelne, apod.
zkratka zpet k pointe - hruby vypocetni vykon zalozeny na soucasne fyzice podle meho soudu nemuze vest k nahradeni cloveka za volantem. kdybych tomu chtel jit naproti, tak musim silne zredukovat/ohranicit moznosti stavu na silnici - nejlepe zastresne komunikace (neni snih, led, zvire, chodec, padly strom apod.) presnych rozmeru a polomeru, auta trvale online na spolecne mapove databazi, misto patniku s odrazky a bilych car mam radiomajaky, vsechna auta zapojena v systemu maji vlastni radiomajak a mezi sebou komunikuji. atd., atd. proste udelat komunikacni sit takovou, ktere pocitace "rozumeji". je naprosto nesmyslna snaha snazit se prizpusobit sw emocnimu lidskemu prostredi (znacka s lebkou a kosou ma jiste pro pocitacove softwary velky emocialnu naboj 😉 ). tahle cesta je podle meho soudu slepa.
Chtěl bych vidět, jak se naučí reagovat na menší překážky. Včera v Tiskařské větev uprostřed cesty, šla objet v obou pruzích, ale těsně a jsou tam obrubníky. Co jsem zatím viděl a s přihlédnutím k tolerancím, co ty systémy potřebují, by to prostě zabrzdil.
To je ale přeci zcela bezpečné chování. Před překážkou zpomalit, omrknout terén a pak ji třeba bezpečně objet. V jednom z těch odkazovaných videí níže takhle přibrzdí u dvou postav na kraji vozovky. A pak je objede. Zcela bezpečné chování, které bych od stroje čekal.
Ano, to udělá člověk. Systém ale nerozezná typ překážky, pro něj to bude zeď, mezery malé, tak to zadupne. V mém případě to bylo na ne tak rušné silnici, když to udělá na Spojce, tak je nehoda na světě.
Každé auto má před sebou mít díru tak, aby bezpečně zastavilo. Jak automat, tak člověk. Automat to jenom líp a rychleji spočítá a nemusí to odhadovat, tak jako lidé.
... no a kolik to jako je? vezmeme v uvahu nejhorsi pripad, tedy praskla guma, naledi, a pad stromu do cesty? vysledkem takove uvahy bude, ze nejsem schopen garantovat zadnoy odstup od myslitelne prekazky a vyjde mi jako bezpecna rychlost pohybu 0 km/h. pak vezmeme v uvahu bezpecnostni faktor, napriklad ten, ze auta jsou dnes dostatecne bezpecna, aby pri narazu 35km/h s malym presahem do zdi ochranila posadku a mame maximalni bezpecnou (a tedy povolenou) rychlost na svete - 35km/h. super! takze bezpecny odstup se zajistit za vsech okolnosti neda, pouze pokud stojim a nasledne s rozumnou mirou rizika (pro posadku, nikoliv pro chodce, apod.) bych mohl jet maximalne tou tricetpetkou. sqele. 😉
Na to se používá tzv. kvalifikovaný odhad. Kdy se vezmou všechny dostupné informace, naučí se nějaká množina modelových situací a je to. Mimochodem, průměrná rychlost 35km/h by po městě byl docela fičák a rád bych jezdit takhle rychle! A že by to autonomní auta uměla...
Uplne snadno.
Dostanou lepsi senzory.
Pred 10 lety byly lidar senzory na urovni presnosti +/- 90 cm.
Dnes jsou +/- 1cm a k tomu jsou desetkrat mensi.
Za 10-15 let budou detekovat mravence (to neni vtip, to je technicky fakt).
Dostanou lepsi senzory.
Pred 10 lety byly lidar senzory na urovni presnosti +/- 90 cm.
Dnes jsou +/- 1cm a k tomu jsou desetkrat mensi.
Za 10-15 let budou detekovat mravence (to neni vtip, to je technicky fakt).
Hm, senzor a jeho teoretické vlastnosti jsou jedna věc, software a pokrytí těch nekonečně mnoha situací druhá. Já na těhle systémech pracuju, tak vím, že i když to umí spoustu věcí, tak to ještě dlouho potrvá. Mluví se o 2030 nejdřív, to je posun o 10 let proti původnímu plánu. V neposlední řadě je tu legislativa, automobilky, resp. dodavatelé, si nevemou na triko zodpovědnost za nehody, nikdy. A osobně mi přijde horší jen tak sedět v autě a dávat bacha na počítač, než řídit a nechat si pomoct v krizovkách. Lidi rychle otupí a nebudou pak vůbec chápat pravidla na silnicích. A ty lidary - fajn, jsou menší, ale pořád moc velké a Velodyne se fak hodí jen na testy, nechtěl bych to mít na autě jak maják.
a že ťa v lietadle defacto vezie autopilot a človek viacmenej dozerá ti nevadí? Niesom fanúšik autonómneho riadenia, ale očividne je to smer ktorým sa pozemná doprava uberá. To čo sa nám dnes zdá nepredstaviteľné môže byť o 10-15 rokov realita. A na druhej strane, keď vidím to množstvo ľudí ktorí nevedia šoférovať, ale šoférujú lebo musia ... to radšej ten autopilot pre nich. 😄
Letadla s tím nelze srovnávat - tam je sledováno 100 % všech zúčastněných a ještě jištěno několika lidmi - piloti, řízení letového provozu a armáda jako záchranná brzda pro nejhorší případy.
Jsem rad, ze jsi zminil legislativu, protoze to je velice dulezita soucast cele skladacky.
Ja plne souhlasim s tim, ze si to na triko ty automobilky nevezmou.
A souhlasim i s tim, ze nejhorsi mozna situace je stav, kdy vsechno ridi pocitac, ale zodpovednoat ma clovek.
Takze skutecne si myslim, ze nejvetsim problem bude legislativa a vazne netusim, jak nejaky rozumny kompromis, ktery by vyhovoval vsem.
Ja plne souhlasim s tim, ze si to na triko ty automobilky nevezmou.
A souhlasim i s tim, ze nejhorsi mozna situace je stav, kdy vsechno ridi pocitac, ale zodpovednoat ma clovek.
Takze skutecne si myslim, ze nejvetsim problem bude legislativa a vazne netusim, jak nejaky rozumny kompromis, ktery by vyhovoval vsem.
Pozri, v Nevade už nejaký čas autonómny Freightliner rozváža pivo a vodič tam je len ako dozor. V čase keď sa bude po cestách veľa (väčšina) vozidiel navzájom komunikujúcich bude situácia zase iná. A áno s lietadlami sa to nedá celkom porovnávať, lebo to lietadlo len tak jednoducho nezastaví keď nevie kudy kam. >😁 Aj preto riadenie letovej prevádzky a armáda atď.
nekonecne mnoho situacii to rozhodne nie je 😊...
to by si mal vediet ked na tom pracujes..problem sa da redukovat .. nehovorim ze jednoducho ale zdaleko to nie je nekonecne.. vid. prekady dokazes redukovat na staticke , pohybujuce sa atd atd.. a uz vobec nie je nekonecny pocet reakcii ..tych je podstatne menej..
jedna vec je system tesly ale pozri sa kde uz je napr. google auto..
to by si mal vediet ked na tom pracujes..problem sa da redukovat .. nehovorim ze jednoducho ale zdaleko to nie je nekonecne.. vid. prekady dokazes redukovat na staticke , pohybujuce sa atd atd.. a uz vobec nie je nekonecny pocet reakcii ..tych je podstatne menej..
jedna vec je system tesly ale pozri sa kde uz je napr. google auto..
Představujete si to jak Hurvínek válku. Situací je nekonečně mnoho, každá cesta je jiná, každý řidič je jiný a někteří předvádí neuvěřitelné kousky, někde čáry jsou, jinde ne, někde jich je víc, zvířata, díry v silnici, rychlosti, počasí.
A to jsou věci na cestě, ty problémy takové senzory už jenom správně namontovat a kalibrovat, legislativa je nepřipravená. Tím se přesuneme k pojištění - až nastane chyba, už vidím, jak člověk rád vysolí vyšší pojištění kvůli malusu s pocitem, že on neřídil a to "ten blbej programátor". O mrtvých ani nemluvě.
Co update systému? Spousta lidí si není schopna updatovat mobil, natož auto. Permanentně připojená auta jsou taky bezpečnostní risk. Dost se to redukuje s vyšším počtem takových aut, která spolu můžou komunikovat. Ale zase - výrobci se nedomluvili ani na rozteči šroubů na náboji, tak jsem zvědav.
Nedořešená věc je taky psychika - jaký budou mít lidi pocit, když sednou do auta a ono nějak pojede? Těch pár lidí, co to zkusilo, nic neznamená, to je techdemo. On i adaptivní tempomat není pro každého a znám lidi, kteří nepoužívají ani ten klasický, prostě jsou z toho nervózní. Jak to řešit, nedat tam volant? Tak pak už chybu systému nikdo nezachrání.
No a v neposlední řadě naše oblíbené peníze. Cena se časem vyřeší, i když to chvíli potrvá. Ale jakou mám motivaci koupit si třeba po 5 letech auto, když to současné mě vlastně jen vozí? Nebo se to udělá jak s mobilem, že updaty na pár let a pak se třeba řekne, že nikdo s verzí autonomního řízení starší než 1 rok nemůže na silnici?
Systémy to jsou fajn, ale cesta je sakra dlouhá a sám bych si představoval spíš mezikroky, jako je třeba ten adaptivní tempomat nebo používat laser pro sledování cesty daleko před sebou. Nerušeně by to mohlo pomáhat a zároveň by se roky mohla sbírat data. To, co se dosud najezdilo, je hrozně málo.
Říkám, problémů spousta. Doporučuju se do toho zapojit a zkusit si řešit ty problémy. Lidí je málo, rádi uvítáme posily. 😉
A to jsou věci na cestě, ty problémy takové senzory už jenom správně namontovat a kalibrovat, legislativa je nepřipravená. Tím se přesuneme k pojištění - až nastane chyba, už vidím, jak člověk rád vysolí vyšší pojištění kvůli malusu s pocitem, že on neřídil a to "ten blbej programátor". O mrtvých ani nemluvě.
Co update systému? Spousta lidí si není schopna updatovat mobil, natož auto. Permanentně připojená auta jsou taky bezpečnostní risk. Dost se to redukuje s vyšším počtem takových aut, která spolu můžou komunikovat. Ale zase - výrobci se nedomluvili ani na rozteči šroubů na náboji, tak jsem zvědav.
Nedořešená věc je taky psychika - jaký budou mít lidi pocit, když sednou do auta a ono nějak pojede? Těch pár lidí, co to zkusilo, nic neznamená, to je techdemo. On i adaptivní tempomat není pro každého a znám lidi, kteří nepoužívají ani ten klasický, prostě jsou z toho nervózní. Jak to řešit, nedat tam volant? Tak pak už chybu systému nikdo nezachrání.
No a v neposlední řadě naše oblíbené peníze. Cena se časem vyřeší, i když to chvíli potrvá. Ale jakou mám motivaci koupit si třeba po 5 letech auto, když to současné mě vlastně jen vozí? Nebo se to udělá jak s mobilem, že updaty na pár let a pak se třeba řekne, že nikdo s verzí autonomního řízení starší než 1 rok nemůže na silnici?
Systémy to jsou fajn, ale cesta je sakra dlouhá a sám bych si představoval spíš mezikroky, jako je třeba ten adaptivní tempomat nebo používat laser pro sledování cesty daleko před sebou. Nerušeně by to mohlo pomáhat a zároveň by se roky mohla sbírat data. To, co se dosud najezdilo, je hrozně málo.
Říkám, problémů spousta. Doporučuju se do toho zapojit a zkusit si řešit ty problémy. Lidí je málo, rádi uvítáme posily. 😉
To jsou validni argumenty.
Ovsem neni to tak cernobile.
Napriklad jizda autobusem. To je v mnoha ohledech dost podobne jako jizda bez volantu.
Muze nastat situace, ze si vsimnete necoho nebezpecneho, ze dojde k nehode a ridic si nevsimne - a neudelate s tim nic. Proste jsme mu sverili svuj zivot, celkem bez rozmyslu. Nepremyslime nad tim, jestli je to chytrej kluk, jestli umi poradne ridit, jestli to neni magor, tolerujeme, ze nema 100% zrak, ze nema 100% sluch, ze ho boli noha, ze se na dnesek poradne nevyspal atd.
Proste mame zkusenost, ze nas autobus doveze vporadku, tak mu verime. Kdyz se neco stane, nejspis to nejak pochopime, tak nejak mu to odpustime - predpokladame, ze nechtel, ze to neudelal vedome, ze to byl omyl.
Otazkou zustava, jestli dokazeme obecne prijmout, ze misto ridice je tam stroj. Stroj, ktery je statisticky mnohem mnohem lepsi nez ridic. Ne v nekterem ohledu, ale ve vsech ohledech, ktere se tykaji rizeni vozidla. Tim mam na mysli i zcela necekane situace, jako ze na silnici vidi zraneneho cloveka, tak zastavi, aby pasazeri mohli pripadne pomoci... to vsechno je technicky mozne, a tak se to jednoho dne stane.
Pro zajimavost - ted ziju v Londyne a pravidelne jezdim nadzemkou vlackem DLR, ktery nema ridice ani "volant", nikdo to moc neresi, lide to prijali, ta technologie funguje spolehlive bez ridice nekdy od roku 1987...
Ovsem neni to tak cernobile.
Napriklad jizda autobusem. To je v mnoha ohledech dost podobne jako jizda bez volantu.
Muze nastat situace, ze si vsimnete necoho nebezpecneho, ze dojde k nehode a ridic si nevsimne - a neudelate s tim nic. Proste jsme mu sverili svuj zivot, celkem bez rozmyslu. Nepremyslime nad tim, jestli je to chytrej kluk, jestli umi poradne ridit, jestli to neni magor, tolerujeme, ze nema 100% zrak, ze nema 100% sluch, ze ho boli noha, ze se na dnesek poradne nevyspal atd.
Proste mame zkusenost, ze nas autobus doveze vporadku, tak mu verime. Kdyz se neco stane, nejspis to nejak pochopime, tak nejak mu to odpustime - predpokladame, ze nechtel, ze to neudelal vedome, ze to byl omyl.
Otazkou zustava, jestli dokazeme obecne prijmout, ze misto ridice je tam stroj. Stroj, ktery je statisticky mnohem mnohem lepsi nez ridic. Ne v nekterem ohledu, ale ve vsech ohledech, ktere se tykaji rizeni vozidla. Tim mam na mysli i zcela necekane situace, jako ze na silnici vidi zraneneho cloveka, tak zastavi, aby pasazeri mohli pripadne pomoci... to vsechno je technicky mozne, a tak se to jednoho dne stane.
Pro zajimavost - ted ziju v Londyne a pravidelne jezdim nadzemkou vlackem DLR, ktery nema ridice ani "volant", nikdo to moc neresi, lide to prijali, ta technologie funguje spolehlive bez ridice nekdy od roku 1987...
Přesně tak, to že to dnes ještě spolehlivě nejde, neznamená, že by to za nějaký čas mohlo jít. Stačí se podívat na Airbusy, autopiloti už dnes přistávají sami, a mnohdy hladčeji, než pilot.
V dostatocne vzdialenej buducnosti to urcite mozne bude, ono ani clovek nereaguje vzdy bezchybne a uciace algoritmy skor ci neskor dobehnu schopnosti priemerneho vodica.
Priklad s lietadlom je ale zlozitostou o niekolko radov jednoduchsi. Koniec koncov co viem, stale vedia pristat len ak je letisko na to vybavene. Takze ide skor o asistovane pristatie ako nejaku autonomiu. Lepsi priklad su vesmirne sondy, tie pristavaju naozaj autonomne na roznych telesach, ale chybovost nie je zrovna nulova 😄
Priklad s lietadlom je ale zlozitostou o niekolko radov jednoduchsi. Koniec koncov co viem, stale vedia pristat len ak je letisko na to vybavene. Takze ide skor o asistovane pristatie ako nejaku autonomiu. Lepsi priklad su vesmirne sondy, tie pristavaju naozaj autonomne na roznych telesach, ale chybovost nie je zrovna nulova 😄
Jenže vesmírný sondy trpěj drsnou radiací a hlavně, nemají brutální výpočetní výkon, protože není jak jim dodávat tolik energie. Takže tam běhají hodně vyladěné algoritmy 😉
Frede, nepochybuji o tom, že jednoho dne bude technologie autonomního řízení dotažena do úspěšného konce. Možná se toho i dožiju.
Ale upřímně (asi budu působit jako stařec, kterej se přestává orientovat v technologickém pokroku), ta plížící se závislost na různých technologiích se mi příliš nezamlouvá. Možná proto, že jsem zažil dobu úplně prvních PC, dobu telefonů s kulatým číselníkem a studium především ve vědeckých knihovnách, debaty z očí do očí atd.) Byla to fajn doba, člověk nebyl věčně pod tlakem, nic na něj neblikalo, nepípalo, nepřipomínalo mu, kdy má jít spát, nic nepočítalo počet kroků za den, počet úderů srdce a počet nádechů a výdechů. Mě osobně tohle to všechno pípání a přepočítávání existence do tabulek více stresuje, než když existuju jen tak, svobodně. Přijde mi totiž, že život plný různých algoritmů, rituálů, elektronických diktátorů a já nevím čeho, vede k degradaci rozumu, ke snadnějšímu přijímání nepravd a dogmat, nikoliv však z neznalosti, ale z důvodů postupné ztráty schopnosti pochopit existenci i skrze emoci (která je v dnešní době prezentována jako pouhá chemická reakce v mozku – ba hůř, je nám postupně i diktováno, která emoce je správná a která špatná, což je hodně podobné diktatuře či náboženským dogmatům). Je to dobře? Ad absurdum, chtěl jsem jen říct, že nejhorší pro budoucnost člověka může být paradoxně ztráta možnosti mýlit se a svůj omyl si posléze uvědomit.
Ale upřímně (asi budu působit jako stařec, kterej se přestává orientovat v technologickém pokroku), ta plížící se závislost na různých technologiích se mi příliš nezamlouvá. Možná proto, že jsem zažil dobu úplně prvních PC, dobu telefonů s kulatým číselníkem a studium především ve vědeckých knihovnách, debaty z očí do očí atd.) Byla to fajn doba, člověk nebyl věčně pod tlakem, nic na něj neblikalo, nepípalo, nepřipomínalo mu, kdy má jít spát, nic nepočítalo počet kroků za den, počet úderů srdce a počet nádechů a výdechů. Mě osobně tohle to všechno pípání a přepočítávání existence do tabulek více stresuje, než když existuju jen tak, svobodně. Přijde mi totiž, že život plný různých algoritmů, rituálů, elektronických diktátorů a já nevím čeho, vede k degradaci rozumu, ke snadnějšímu přijímání nepravd a dogmat, nikoliv však z neznalosti, ale z důvodů postupné ztráty schopnosti pochopit existenci i skrze emoci (která je v dnešní době prezentována jako pouhá chemická reakce v mozku – ba hůř, je nám postupně i diktováno, která emoce je správná a která špatná, což je hodně podobné diktatuře či náboženským dogmatům). Je to dobře? Ad absurdum, chtěl jsem jen říct, že nejhorší pro budoucnost člověka může být paradoxně ztráta možnosti mýlit se a svůj omyl si posléze uvědomit.
twistedTSD
Autopilot je prostě velmi nešťastný marketingový nástroj, jak za každou cenu šokovat a přitáhnout pozornost. Evidentně přecenili myšlenkové pochody svých zákazníků.
Bomba je ale tohle: [odkaz] Předem velmi lituji všechny, kteří se stanou neplacenými (platícími) testovacími jezdci Tesly. Vzhledem ke kolísavé kvalitě dosavadních modelů se mají na co těšit.
Bomba je ale tohle: [odkaz] Předem velmi lituji všechny, kteří se stanou neplacenými (platícími) testovacími jezdci Tesly. Vzhledem ke kolísavé kvalitě dosavadních modelů se mají na co těšit.
vecernicek2
Už se z vás vážně stává ŽŽ (žurnalistická žumpa).
"Aby značka autonomní řízení ještě dále podpořila, shrnula to celé do jednoho zařízení pod výmluvným názvem Autopilot. Už samo slovo indikuje mnohá očekávání. Uživatele-řidiče tak ani nenapadlo vykládat si význam tohoto slova jinak."
Hlavně, že Tesla neustále jak blbcům dokola polopaticky vysvětluje, co je to autonomní řízení, jaké má stupně, a jakého stupně dosahuje ta která verze autopilota. Tesla je snad jediná automobilka, která se snaží dělat nějakou technickou osvětu a fakt věci vysvětlovat. Jenže novinářští žumpaři neustále omílají svoje krávoviny a omílat si je budou.
Mimochodem, aspoň byste se mohli naučit shodu podmětu s přísudkem. Úřady jsou neživotný.
"Aby značka autonomní řízení ještě dále podpořila, shrnula to celé do jednoho zařízení pod výmluvným názvem Autopilot. Už samo slovo indikuje mnohá očekávání. Uživatele-řidiče tak ani nenapadlo vykládat si význam tohoto slova jinak."
Hlavně, že Tesla neustále jak blbcům dokola polopaticky vysvětluje, co je to autonomní řízení, jaké má stupně, a jakého stupně dosahuje ta která verze autopilota. Tesla je snad jediná automobilka, která se snaží dělat nějakou technickou osvětu a fakt věci vysvětlovat. Jenže novinářští žumpaři neustále omílají svoje krávoviny a omílat si je budou.
Mimochodem, aspoň byste se mohli naučit shodu podmětu s přísudkem. Úřady jsou neživotný.
no jo, ale tesla snad neni blba a tedy vi, jaci jsou novinari povrchni zumpari hledajici za vsim jen senzaci, tak ji muselo byt jasne, ze v prvnim kole z jejiho autopilota udelaji bozskou zalezitost, mraky dusevne slabsich jedincu si to vysvetli jak to novinari podaji a az se prvni zabije, tak si novinarska zumpa poda teslu v opacnem smyslu. tebe na tomto chovni novinaru a nekterych ze statisicu zakazniku tesly neco prekvapuje?
No, Musk si zatím dává jen skromné cíle. Zatím jen změnil způsob placení na internetu, teď řeší udržitelnou spotřebu a výrobu energie a jak se stát multiplanetárním druhem. Bokem vymýšlí nové způsoby hromadné dopravy a jak zamezit zácpám ve městech.
Trochu se obávám, že zařídit, aby novináři nepsali sra*ky je trochu nad jeho síly. Je to jenom člověk.
Trochu se obávám, že zařídit, aby novináři nepsali sra*ky je trochu nad jeho síly. Je to jenom člověk.
Majkl1
Taky je důležité si uvědomit, že byť je Autopilot 2 mnohem lepší už jen po stránce hw, po stránce zkusenosti ze silnice se musí učit vše od začátků, protože díky Mobileye nemohla data z předchozího Autopilota využít v nové verzi.
Každý týden až dva se vydává update pro Autopilota. Tesla všude zdůrazňuje,že je to jen beta verze a co vše zatím dokáže,případně s čím má problémy. Doporučuji vyzkoušet i ostatní dostupné autonomní systémy,když hodláte psát tyhle články.😊
Každý týden až dva se vydává update pro Autopilota. Tesla všude zdůrazňuje,že je to jen beta verze a co vše zatím dokáže,případně s čím má problémy. Doporučuji vyzkoušet i ostatní dostupné autonomní systémy,když hodláte psát tyhle články.😊
cz_coxx
Začal bych tím aby jsme si nepletli Autopilot a autonomni jizdu - Autopilot je nazev produktu od Tesly. Když to vezmu do extremu tak si tak muže kdokoliv nazvat treba funkci trojbliku na blinkrech... je to jen nazev produktu ne funkčnost.
Co se týká samotné autonomni jizda tak jak zminoval SamanAR ma 5 (6) stupnu z toho ty prní jsou spise asistenti řidiče.
Pokud si koupim auto které má funkci např. navraceni do jizdniho pruhu tak tomu nerikam autonomni jizda - nic mi ale nebrani to nazvat Autopilot Advanced 😉
Přijde mi zbytecne rešit jestli auto zastaví nebo nezastaví když bude na silnici pneumatika, vetev, krabice... a pak se hadat od jake velikosti predmetu je to opravdu funkční a kdy nas automobilka podvedla...
Kdo ma mozek v hlavě tak chape ze se jedna o asistenty zavisle na kamerach, čidlech a ty jsou holt ovlivneny např. počasim. Komu se to nelibi muze jit auto reklamovat s tim že to dite neprejel on ale auto protoze automobilka slibovala detekci chodcu a dite je taky chodec o kdyz meri metr a vazi 25kilo...
Co se týká samotné autonomni jizda tak jak zminoval SamanAR ma 5 (6) stupnu z toho ty prní jsou spise asistenti řidiče.
Pokud si koupim auto které má funkci např. navraceni do jizdniho pruhu tak tomu nerikam autonomni jizda - nic mi ale nebrani to nazvat Autopilot Advanced 😉
Přijde mi zbytecne rešit jestli auto zastaví nebo nezastaví když bude na silnici pneumatika, vetev, krabice... a pak se hadat od jake velikosti predmetu je to opravdu funkční a kdy nas automobilka podvedla...
Kdo ma mozek v hlavě tak chape ze se jedna o asistenty zavisle na kamerach, čidlech a ty jsou holt ovlivneny např. počasim. Komu se to nelibi muze jit auto reklamovat s tim že to dite neprejel on ale auto protoze automobilka slibovala detekci chodcu a dite je taky chodec o kdyz meri metr a vazi 25kilo...
Ale cílem Tesly je vyvinout skutečné autonomní řízení, ne jen nějakého asistenta. A k tomu mají bohužel světelné roky daleko.
Mrkni na odkazovaná videa o vlákno níže. Spíš to totiž vypadá, že jsi světelné roky za současností Ty. Protože Tesla už docela dlouho úspěšně testuje autonomní jízdu.
Co znamena uspesne testuje? Nulova nehodovost v simulovanom prostredi? Ci poslali auto s autopilotom do premavky v mestach roznych casti sveta a tie auta jazdia bez nehod? To by som chcel vidiet ako to zvlada premavku v Azii, ked maju problem sa udrzat na ceste bez ciar
Nebuď línej a mrkni na ty odkazy... Netvrdim, že je to dokonalost sama.
že testujú je jasné, ja som poukazoval na slovo "úspešne". Proste to testujú rovnako ako ďalších 10 hráčov. Google to robí už dlhé roky a stále má ďaleko k vypusteniu tých vozidiel do "divočiny", keďže tá je oveľa rozmanitejšia než je možné v USA vôbec otestovať...
Nedávno jsem zkoušel autopilota ve škodě Superb. S použitím asistenta udržování jízdního pruhu a adaptivního tempomatu stačilo cca jednou za minutu lehce pohnout volantem, aby si auto furt "myslelo", že řídím. Ujeli jsme takhle asi 20 kilometrů. Problém nastal pak s prudší zatáčkou, ze které ten asistent už bez pomoci nevybruslil.
Svim způsobem to byla autonomní jízda :-!
Svim způsobem to byla autonomní jízda :-!
Ano, určitá úroveň autonomie v řízení dnes není až tak výjimečná...jen pozor, ať se nazařadíš mezi pitomce jako je tenhle. [odkaz] 😉
fisero
Já teda nevi, ale z těhle videí je docela jasně vidět, že jsou opravdu daleko😒br />
Krátké: [odkaz]
Dlouhé: [odkaz]
A ještě se mi líbí funkce automatického parkování, které je demonstrováno na konci tohoto videa😒br /> [odkaz]
Takže podle mě, to teď testujou, laděj chybky a za chvíly to může do světa.
Dlouhé: [odkaz]
A ještě se mi líbí funkce automatického parkování, které je demonstrováno na konci tohoto videa😒br /> [odkaz]
Takže podle mě, to teď testujou, laděj chybky a za chvíly to může do světa.
Cloner
[odkaz]
Volvo autopilot mi přijde daleko lepší aspoň co zatím ukazují. A co vím tak se Volvo i zaručilo že pokud způsobí jejich auto s autopilotem nehodu tak za to berou plnou zodpovědnost.
Volvo autopilot mi přijde daleko lepší aspoň co zatím ukazují. A co vím tak se Volvo i zaručilo že pokud způsobí jejich auto s autopilotem nehodu tak za to berou plnou zodpovědnost.
2. Prečo redakcia ACZ stále cíti potrebu diskreditovať Teslu a elektromobily vôbec?
Napr. video autopilota jazdiaceho po dialnici (jeho primárna funkcia) na ACZ neuvidíte: [odkaz]
Takový managér šáde roční plateček 3mega s prémijema to se to panečku přáší raka. Myslíte že ta megabohatá firma má na střeše solár?? ale kdežeeee >😁 >😁 >😁
No a tak favoritem je jediná poctivá elektromobilka TESLA s AUTOPILOTEM ovšem 8.0 [odkaz] nikoli 2.0 jak prezentuje tento pomlouvačný článek a tak díky němu vypereme špinavý prádlo ty koruption prolezlý Bouleslavský Áftamabílky na RAKOVINU [odkaz] [odkaz]
VŠUDE SAMÝHO RAKA, KDOOO CHCE CHCÍÍÍPNOUT NA RAKÁÁÁ
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >:D >:D >:D >:D :yes: