Ekonomika
Tohleto se opravdu povedlo, nemám žádnou výtku - krásné auto z jakéhokoli pohledu. Při nahlédnutí do ceníku ale čumím jak puk. U Volva se platí dle výkonu motoru? De facto benzín dražší, než nafta, hm 8-s
vnimam to ako to uz je u Volvo zvykom - casom z nich je vzdy pomerne vyhodne ojazdene auto a z Nemecka za vyhodnu cenu
( preto tu jazdi tak vela starsich modelov) :-!
( preto tu jazdi tak vela starsich modelov) :-!
No a ťažkopádnosť nemá ani nič spoločné s aktívnou bezpečnosťou keď XC90 spravilo losí test vo vyššej rýchlosti ako Macan.
Samozřejmě je potřeba porovnávat srovnatelná auta, ne končící model a novinku. Když se posadíš do nový XC90 a srovnatelný Q7, tak si XC90 neškrtá v absolutně jediné věci - vyjma designu. Technika je pak odlišná zcela diametrálně a němci nijak k modelu Volva nesměřují - o zrušení šestiválcových jednotek neuvažuje nikdo z nich.
O kráse volv nikdo nespekuluje, i když je design věc subjektivního vnímání tak panuje obecná shoda že je velmi povedený, ve všem ostatním ovšem za premií více či méně zaostává. Ano normální řidič si možná na úroveň techniky, materiálů, zpracování a jízdních vlastností nepotrpí, náročný právě ano :yes:
inak xc60 sa mi celkom pozdava az na ten zacapavaci tablet vo vnutri.... ;-\
Mainstreamové motorizace dané třídy s klidem pokryje, auto je designově vydařené jak zvenku tak zevnitř, pokud bude dobře naladěný podvozek, není důvod, aby nová generace nenavázala na úspěch předchozí XC60. 😉
Volvo ale boduje designem :yes:
Vsechen mainstream se muze divat z povzdali a tise zavidet.
Ale tahle debata me neprekvapuje, je to takovej mistni folklor pod kazdym clankem o Volvu. Vzdycky se najde nekdo kdo potrebuje strasne resit jak Volvo neni premie a nezapomene to napsat do kazdeho prispevku. Zvlastni.
Takže ano, souhlas že mainstream se může jen tiše z povzdálí dívat, volvu nikdo neubírá jejich chytrou marketingovou strategii kdy na zcela mainstreamové auto nasadí premiový design a cenovku a funguje to, naopak to velmi kvituju jako cestu jak na současném přeplněném trhu jako jednotlivec bez koncernového zázemí uspět :yes:
Jinak ne/premiovost tu řeší primárně právě její zastánci, proč to dělají těžko říct...
Jinak to tve prirovnani znovu kulha na obe nohy. Tady nikdo nepovazuje volvo za premii protoze se nejaky premiovy (o tridu mensi nebo vetsi) model dostane jednou za cas do hledacku zakaznika, ale protoze se nabidky Volva s nabidkou jinych premiantu vicemene prekryvaji, s rozdilem vrcholovych motorizaci (to ze nekonkuruju premii v plnem spektru neznamena ze nejsem premie).
:yes:
Trosku se zde micha segment luxusnich a premiovych aut.
Volvo je nekde na pomezi - necpe se primo mezi hlavni hrace segmentu. Snazi se definivat sve hodnoty a na nich stavet. Prim hraje bezpecnost, seversky design. Volvo je vyjimecne tim, ze az na svedsko to neni masovka. Cenove nabizi alternativu k premiovym znackam. Znacka budi mensi vyhraneni, je mene kriklava a bez nalepek ala mercedes = stary, BMW = machr.
Tato segmentace je odlisna v ruznych castech sveta. Leckde Volvo mezi premianty patri, nicmene do kompletni premie mu chybi zakladni vec: full size sedan. To je zasadni faktor co oddeluje BMW, Audi, MB, Lexus od Volva.
Kazdopadne rozdily mezi segmenty se stiraji, ostatne superb a oktavka jsou auta bourajici hranice typu vozu celkem pravidelne,
Na postavení volva se celkem shodnem, stojí někde nad většinou mainstreamu ale stále dost pod prémií, termín pomezí to v zásadě celkem vystihuje. O marketingové práci volva asi nikdo nepochybuje, využili díry na trhu a vychází to, za mě maximální podpora tomuto přístupu.
S tim postavením v rámci trhu to vidím trochu jinak. Jasně že v různých částech světa jsou jiná měřítka, nicméně volvo jako premii z těch velkých trhů vnímá víceméně jenom čína, eu ani us trh nikoliv. Rozdíl není jenom v chybějícím modelu naší luxusní třídy (která třeba na us trhu není ani zdaleka největší), ale v té úrovni techniky, materiálů, zpracování.
Rozdíly mezi segmenty se pravda zmenšují, a to proto že jich je čím dál více, ale Rovna octavie a superb hranice nijak nebourají, to jsou jasní zástupci svých tříd, to jen PR automobilky pracuje 😄
Kdyz te nekdo pozada aby si ty sve tvrzeni necim podporil, tak odbocis, na primou otazku radeji neodpovis... inu, co na to rict. Ztrata casu, meho urcite, a kazdeho kdo to bude po nas cist nejspis taky.
Jak jsem jiz psal, mozna to tvuj nastupce pod pristim clankem, nebo znovu ty sam, zvladne(s) lip. 😉
Vysvětlení proč volvo nepatří do premium segmentu je zde následně uvedeno opakovaně, více krát to nemá smysl - člověk co se o to zajímá to dávno ví, ten co to nevěděl si to přečetl napoprvé, a troll stejně bude dělat že to nechápe, takže... 😉
Příště si možná připrav alespoň argumenty proč pro tebe osobně je to premie, nezazněl tu ani jeden 😉