Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dýka do srdce běžného českého motoristy
| 29. 3. 2017 16:00
Samozřejmě vím, že český trh je dnes pro Škodovku naprosto marginální, ale pokud by tradice založená již od Formanu neměla u Fabie IV pokračovat, byla by to obrovská škoda a hodně českých zákazníku škodovky by bylo pěkně nasr...! To, že většina konkurentů malý kombík již zařízla taky není žádný argument - právě proto, že řady konkurentů řídnou, se přece Fabii Combi rozšiřují odbytové možnosti u zbývajících zájemců o takovéto auto! Konec konců, Octavia je se svojí karoserií typu liftback v segmentu C taky naprosto osamocená a jak jí to šlape! :-!
Avatar - Barrichello
Dýka do srdce běžného českého motoristy
| 30. 3. 2017 13:10
Jo chlaupáři zapláčou, modla českého národa, Fobie v kombajnu už nebude. Bude jen krátká a jen v benzínu >:D >:D
Avatar - Ozzman
Dýka do srdce běžného českého motoristy
| 30. 3. 2017 13:22
Tak vesměs je Fabie kombi dobré auto, za slušný peníz nabídne prostor, slušný kufr, nevypadá špatně a je dostupná finančně. To už by zbylo jen Clio a Ibiza ...
Avatar - Barrichello
Dýka do srdce běžného českého motoristy
| 30. 3. 2017 13:32
Ono toho zbyde víc..... lidem jde hlavně o cenu, takže budou primárně hledat kombík v cenách 250-300 tis, tam jich pár ještě je.

Třeba si zapoměl na Logan MCW a další
Podobná "antikombíková" chyba v koncernové modelové politice
| 29. 3. 2017 16:01
Pokud by Škoda Auto zařízla Fabii Combi a místo ní nabízela jen malé SUV (jistě citelně dražší a zřejmě i s menším kufrem), byla by to velká chyba. Dostali by se totiž do podobné situace, jako když VW původně nechtěl postavit kombi na bázi Golfu V. generace. Prý bude Golf Plus a Touran bohatě stačit. Nestačil.... :-!
Avatar - pumpkin
Podobná "antikombíková" chyba v koncernové modelové politice
| 30. 3. 2017 07:57
Fabiu Combi chceli zarezať už pri minulej generácii, len im jej nahradenie Roomsterom nevyšlo.
Je to tvrdej job,
| 29. 3. 2017 16:11
min. 5x denně dostat Škodu na titulní stranu. Ale máme tu i Hyundai i30, nový Suzuki Swift, Suzuki Ignis, novou KIA Rio,, chápu, už není prostor..
Kombík nenahradíš
| 29. 3. 2017 16:16
Pochybuju, že by to malý suv mělo 530l zavazadelník. Byla by to hodně hodně velká hloupost a škoda.
Kombík nenahradíš
| 30. 3. 2017 10:06
Byla by to Škoda? >:D
Avatar - 3_diamanty
male kombiky
| 29. 3. 2017 16:29
to maju uz dlhsi cas nahnute.... ved neslavne skoncilo aj polo variant ... cordoba vario a dalsie male kombi kusky ( P207 kombi a dalsi ) ... takze asi bolo len otazkou casu kto padne dalsi... a koncernu sa uz asi ani neoplati vymyslat specialne pre fabiu kombika ked seat aj vw uz od toho davno upustili... este uvidime ako dopadne clio kombi... ale aj tu to nevidim na nejaky dlhy zivot ... mozno este jedna dve generacie a skonci... male kombiky su vedla malych crossov dnes proste uz na ustupe... a je to vidiet uz dlhsi cas...

ja to vidim tak ze male kombiky budu nahradene skor ci neskor crossosvermi ... na podobnom principe funguje vlastne aj P2008... ktory je vlastne nepriamou nahradou za 207 kombi ... tadial zrejme pojde cesta
Avatar - pumpkin
male kombiky
| 30. 3. 2017 08:06
Seat dávno upustil? Asi ti treba pripomenúť, že po Cordobe Vario tu bola donedávna Ibiza ST, aj po facelifte. A ten posledný odstavec ako keby si písal nejak vizionársky v roku 2010. >:D Áno, malé kombíky aj mini mpv v segmente nahrádzajú crossovery. ;-)
Ach jo
| 29. 3. 2017 17:00
Jak kdysi říkával můj děda: "svět se v kravskou * obrací" ;-\ A v tomto případě to platí dvojnásob, ach jo :no:
Avatar - 3_diamanty
Ach jo
| 29. 3. 2017 19:15
pritom tie auta kupuju samotni ludia nie martania.. tak vidis... co spravis.... asi nie je zaujem o male kombiky.. ja si uz ani nepamatam si kedy som videl naposledy v premavke ibizu kombi... tiez skoncila neslavne... pritom taky P2008 sa predava tak ze ho nestihaju vyrabat .. skratka priority zakaznikov sa menia... trh je jasny dokaz

osobne mi ziadny maly kombik na trhu chybat nebude... ale je to len moj pohlad ;-)

ked uz kombi tak aspon megane alebo ceed podla mna.. tu uz vidim zmysel takehoto kombika... ale natahovat male auta do kombikov to nikdy nemalo velku perspektivu.. je to tak
Ach jo
| 29. 3. 2017 19:28
Už to tu zaznělo... Mladá rodina, rozpočet, když to přestřelím, od 250.000 do 300.000 Kč, dvě malé děti. Potřeba nákupů plínek, převozu kočárků atd. Co s tím? Ojetinu? Chápu, trh je trh, ale tenhle segment bych konkurenci nepouštěl. Já vím, taky jsem k vůli crossoveru odešel od kombíku, ale o kufr jsem nepřišel, ale taky jsem si pořádně připlatil. V mém okolí je ale stále dost lidí, kteři tato auta kupují, neboť je to jediná možnost auta s jakousi užitnou hodnotou.
Avatar - 3_diamanty
Ach jo
| 29. 3. 2017 21:31
jak si odisiel ty odidu aj ini ;-) .. proste nastane zmena ... ludia si miesto malych natiahnutych kombikov budu kupovat uz male crossovery typu P2008... a sam na sebe vidis ze ludia uz dnes o male kombi nemaju az tak zaujem ;-) .. ale neprekvapuje ma to... uz davno bolo jasne ze toto je slepa ulica.. inak by vw uz davno neskoncil s polom variant ani ibiza s kombikom alebo P207.... male auto ma ostat predsa malym autom .. takze nejake natiahnute kombiky ( dlzkovo na urovni nizsej strednej ) hrajuce sa na rodinne vozy tu fakt zmysel nedavaju a su defakto uz mimo povodny segment ... ono ked kombik tak uz aspon ako vravim ceed megane auris... toto uz hej tu to zmysel dava

za cenu fabie combi mas napriklad rapid spaceback ... dava mi daleko vacsi zmysel ako razvorom male auto s nejakym natiahnutym megakufrom..

PS: hlavne tu vyssiu svetlost ti zavidim ... ;-) :yes:
Ach jo
| 30. 3. 2017 13:52
Rapid má ale menší kufr, jak Fábia combi. 530/1395l vs. 415/1380l. A to je právě ten podstatnej rozdíl, jestli se kočár vejde nebo ne. A taky má na střeše lyžiny na nosiče... Užitná hodnota Fábie comby je prostě větší jak Rapidu spaceback.
Ach jo
| 30. 3. 2017 10:55
Hyundai ix20 - kufr 314-570 litrů a vzadu se vejdou 3 dětské sedačky - nehodí se ale pro transport lyží a skokanských můstků..
I když je hodně prodávaný,tak také skončí, lidi chtějí auta, která vypadají drsně..
Jaj
| 29. 3. 2017 17:12
Nejsem zastáncem škody a ani celého VW, ale Fabka v kombajnu by mi opravdu chyběla. Hned vedle supa je to druhé auto, za které bych se od škody nestyděl a navíc ve vybraných barvéch a s pěknými koly jí to moc slušelo a sluší... Staré a novější RS ani nemluvě.

Když si vezmu, že většina mladých od doby nástupu Fabie kupovala právě ji (jelikož na Octavii nedosáhli), tak mi to připadá, že je to takový český "golf" ve kterém se vozily malé děti a stěhovaly začínající rodiny.

A za mě osobně, dokud mě nebolí záda, nechci vysoké, ale nízké auto s normálními koly a hlavně delší ložnou plochou...

PS:Hodně lidí se pak nestačí divit, kolik vlastně pneu na jejich SUV stojí...
Jaj
| 29. 3. 2017 18:05
Prostě a jednoduše - chcete víc prostoru? Je tu Rapid. Ještě víc? Octavia atd. Octavia je dostupnější než dřív a automobilky tlačí kupující do větších (a dražších) modelů.

Ono rozšířit nabídku taky není tak jednoduché - někdo to musí nakreslit, projít všechny zkoušky, testy a certifikace, vyškolit lidi, připravit linky, uskladnit všechy nástroje atp. Holt něco padne za oběť, nejdřív Roomster, za čas možná Fabia combi, třeba nebude ani Rapid II. Fabia už taky není co dřív, všechna auta rostou a další generace bude zase větší.

Když se lidi zbláznili do SUV, tak jim je prostě každý nabízí. Snad jen na kombíky NST nikdo nesáhne, to jsou nejpromyšlenější auta.
Jaj
| 29. 3. 2017 18:36
"Octavia je dostupnější než dřív?" Co hulíš? >:D >:D >:D
Jaj
| 29. 3. 2017 20:00
Stačí nebýt línej a projít si třeba zdejší testy, kde jsou dobové ceny. Např. 2005 a 465 tis za 1.4 55kW Classic, totální základ. O tom, jaké byly výplaty tehdy a dnes ani nemluvě. Stačí si tu historii projít. Takže ne, nic nehulím.
Jaj
| 29. 3. 2017 22:03
Škodovka mě do většího nedotlačí (a takových znám víc). Vím co chci a nehodlám na tom nic měnit, tedy kromě značky na kapotě, jestli mi rozumíš. ;-)

Jak jsem psal, větší auto = větší náklady - palivo, pneu, vyšší hodinová sazba servisu, dražší díly, horší parkování atd. Prostě když jedu po dálnici 1-2x ročně tak je pro mě velké auto zbytečný luxus. A není to tím, že by nebyly peníze.
Jaj
| 30. 3. 2017 06:32
Každej má jiné priority. My teď kupovali druhé auto do rodiny a u těch menších bylo prostě moc kompromisů. My zase došli k tomu, že je pro nás důležitá vyšší bezpečnost, modernější konstrukce a i ten prostor se prostě hodí. Parkování nás na druhou stranu netrápí. Pneu pro F nebo O, to jednou za 3-4 roky zase není takový rozdíl. Problém možná nastane s tříválci, dost lidí je prostě nezkousne.
Jaj
| 30. 3. 2017 06:05
Sakra, a proč tedy vlastně Škodovka vyvíjela Rapid (s recyklovanou technikou fabie/roomsteru), když je současná Oktávka tak strašně dostupná?! >:D >:D >:D
Jaj
| 30. 3. 2017 06:14
Protože je to jiná třída. Že je Octavia III dostupnější než Octavia I a II ve svých dobách ještě neznamená, že nenabídnu něco i pod ní.
Jaj
| 30. 3. 2017 16:38
Nikoliv, Rapid byl míněn jako náhrada za levnější Octavii II Classic, protože si Škodovka byla dobře vědoma, že tehdy nová Octavia III se běžným soukromým zákazníkům sakra vzdaluje!. ;-)
P.S. Fakt není náhoda, že Octavia III se u nás v drtivé většině prodává coby firemní auto, zatímco I. a částečně i II. generaci si celkem běžně coby nové auto kupovaly i české rodiny!
Jaj
| 30. 3. 2017 16:41
Nikoliv, Rapid byl míněn jako náhrada za levnější Octavii II Classic, protože si Škodovka byla dobře vědoma, že tehdy nová Octavia III se běžným soukromým zákazníkům sakra vzdaluje!. ;-)
Avatar - Barrichello
Jaj
| 30. 3. 2017 13:14
Jojo a taky v roce 1995 stálo auto jako Oktávka 700 tis vid. Ještě nezapomenout že v roce 1995 stál domeček 1,2 mega a pozemeček 800 litříčků a že ta dnesšní kombinace stojí 7 mega >:D >:D >:D

když už zas chceš porovnávat ceny >:D >:D
Jaj
| 30. 3. 2017 13:26
Demagogie. Píšeš nesmysly, pozemky a výstavba asi nebude tvým hobby ;-)
Avatar - Barrichello
Jaj
| 30. 3. 2017 13:35
Ne?

Mam dobový inzerát na Okál, známou to stavbičku komunismu v dobovém tisku, stavba na klíč, 600 000 kč. Lidovky rok 1994, milý kolego. Když prohradu doboý tisk, najdu ti i ceny pozemků cca 450m2, na to se staví ty dnešní 7-8 megové domečky :-)

To víš, kdyby ses chtěl rozšoupnout a pořídit si sicalisický patrový domeček s pozemkem 1300m2, což stálo v roce 1984 250 000 kčs, tak potřebuješ dneska 10-12 mega >:D >:D
Jaj
| 30. 3. 2017 16:10
No, v rámci objektivity bys ale k tomu měl dodat taky informaci, kolik byl v roce 1994 průměrný plat! :-)
Jaj
| 29. 3. 2017 21:27
A nie je? Keď došla OII na trh tak základ oholený na kosť bez motora bol za 499.000 slovensko kreditov. Kukni čo dostaneš teraz, prihoď k tomu rast mzdy a zistíš že na tú súčasnú si zarobíš oveľa skôr ako pred tými x rokmi. To je skrátka fakt
Avatar - JiVi
Jaj
| 30. 3. 2017 10:23
Octavia Tour (Octavia II) byla za nejaky 330 000 CZK s 1.6 74kW ve verzi combi ... a O III za bratru 450 s 1.0 TSi je dostupnejsi verze? Kupodivu se tam jeste vesel Yeti po faceliftu za 339 tacu .. ten samy Yeti, se shodnou vybavou a motorem se nyni prodava za kousek pres 400 tacu ... Pravda na misto O1 Tour (predchudce O2 Tour) se naspal Rapid(ma shodne rozmery), ale velde O1 je to bohuzel odrbanej ubozak :-(
Jaj
| 30. 3. 2017 15:21
Což porovnáváš jablka a hrušky. Byl to výběhový model, který musel být levný, protože šlo o náhradu první generace Tour. A zřejmě šlo o příliš dobrou nabídku. Nebo ji nemohli stlačit tak nízko, jak chtěli (tvých 330 je sakra blízko ceně OIII při uvedení na trh, ale nevím, jestli v tom nemáš nějakou výbavu). Takže to zkorigovali Rapidem.

Nějak se ti tam vytratilo, že OIII začínala na 335 tisících s 63 kW 1,2 TSI. Ano, od té doby šly ceny nahoru. I když to nemá smysl porovnávat s 85 kW 1,0 TSI, protože jasně platí, že platíš za výkon. A nevím, co tam máš za výbavu, ale minimálně ta OIII s 1,0 TSI nestojí 450.
Jaj
| 29. 3. 2017 18:09
Musím souhlasit, Fabia kombi je dlouhodobě první volba mladých českých rodin, pokud chtějí nové auto.
A proti malému SUV nabidné kombík na malém autě více muziky za méně peněz.
Ono je sice pěkné, když má malé SUV tabulkově podobný objem kurfu, ale v podstatě vždy je objem nahnaný do výšký, ale kufr je krátky. A delší ložnou plochu plato blíž ke stropu nenahradí. Cpát kočár do Fabie Combi nebo Yetiho či Peugeotu 2008 je sakra rozdíl.
Nemluvě o tom, že pokud skončí Clio, Fabia bude jediný malý kombík a o dostatečnou klientelu, která jí zajistí rentabilitu, se nebude muset bát.
Jaj
| 29. 3. 2017 18:36
Fabie combi je jako rodinné auto je právě nesmysl... Od toho tu je Rapid. Větší škoda by byla kdyby zařízli i jeho jako Lift verzi. Který teď mimochodem trochu zlevní a fabie naopak zdraží. O to víc teď bude combi nesmysl. Aspoň by se uvolnila linka pro to SUV, které chtě nechtě teď táhne daleko více.
Jaj
| 29. 3. 2017 18:59
Ty píšeš nezmysly. Malý kombík je práve v pohode auto pre rodinu. Čo je navyše, je práve Rapid. Medzera medzi Fabiou a Octaviou sa im zdala veľká, tak do nej vtlačili tú nepeknú hranatú užovku. Octavia viac-menej dosiahla rozmerový strop, autá veľkosti Fabie spolu s ňou rastú - a zrazu pre tri modely nie je priestor. Žiadny crossover ani SUV nemôžu nahradiť kombík.
Jaj
| 29. 3. 2017 20:41
Řešíš vzhled ale ten tu nehraje roli. Jak rapid tak fabia stojí na stejné "platformě" tak to bude i do budoucna. A rozměry Rapid poskytuje nepatrně větší nebo menší kufr jen přidává o dost víc místa na zadních sedadlech. Proto mi příjde i pro rodiny praktičtější. Fabia je hlavně o malém autě. Teď se přiblíží i cenově... Od FC280k - R300k V článku je, že nahradí SUV Fabii Kombi ale doopravdy jí nahrazuje spíš Rapid. FC by mohlo ale uvolnit místo pro výrobu SUV.
Jaj
| 29. 3. 2017 21:05
Nie, nesúhlasím. Kombi je vždy drahšie ako hatch a Rapid bude vždy aspoň o niečo zase drahší. Malé kombíky kupujú tí, čo kupujú malé autá kvôli cene. Potrebujú praktické auto s veľkým kufrom, kým Rapid im ponúkne menej kufra výmenou za viac.menej už zbytočný priestor na nohy (na šírku je to nič moc) a vyššiu cenu. Hoci 20-tisíc rozdiel, ale kto chce priplácať za to, že dostane menej toho čo chce a viac toho, čo nepotrebuje? Ak to nie je kačica a naozaj chcú kombík zrušiť, robia veľkú chybu. A mali by to vedieť, lebo sa už na podobných nezmyselných pokusoch popálili.
Jaj
| 29. 3. 2017 21:44
Kdo ví jak to vše dopadne... Každopádně to bude spíše rozhodnutí z nedostatku výrobních kapacit, než že by se to neprodávalo. A k té ceně ještě... Fabia začíná s 1L MPI, Rapid s 1L TSI ;) Takže ten rozdíl je opravdu skoro žádný. A krom toho, že spaceback je polokombi, někdo tu poznamenal, že nakonec může dostat tu variantu Kombi.
Jaj
| 29. 3. 2017 21:55
Vytahovat něco z liftbacku a kombi je celkem rozdíl, u Octavie se kupříkladu vždy u špiním o nárazník, a pokud bychom měli prcka, mladé by se hodně blbě tahal kočárek z kufru. V tomto je kombík bezkonkurenční... obdobně při nakládání kol (sjezďáku, který má větší rozvor, širší řídítka a je mnohem těžší, než třeba 7mi kilová silnička).

PS: toho sjezďáka dám to Ria jak nic, se sundaným zadním kolem, do Octavie LB se musí demontovat obě kola, kvůli horšímu prostupu... méně je někdy více.
Jaj
| 29. 3. 2017 22:25
Napsal bych, že nechápu jak se ti to do toho ria vejde, to není kombi ne...
Pak si ale vzpomenu na jednoho důchodce, co objíždí mtbm. Kolo má v Citigo, vozí si i vlastní mičku, všechny věci od pumpy přes oblečení. A pak se podívám na sebe, kolo na střeše, kufr plný na sedačkách bordel... Takže všechno de, je to jen o té pečlivosti při skládání >:D
Jaj
| 29. 3. 2017 22:47
Tak to Citigo taky nechápu.

Víš jak, jednoduše s předním kolem a řídítky najedu dobnitř k levým nebo pravý dveřím a položím ho. To mi ještě čouhá zadní stavba z auta. Řídítka otočím ze svislé do vodorovné polohy a tím pádem je přední kolo svislé. Dotlačím ke sklopeným sedadlům a asi s 5cm rezervou uložím zadní stavbu a hlavně hazku na konec kufru. Rio má 4 stahovací oka, takže ho pro jistotu zagumičkuju a je hotovo, uložím zbytek věcí kolem, jen opatrně na brzdovou páku. Popř úplně stejně jen naopak můžu uložit druhé kolo. 3 jsem vezl taky, ale to poslední se už musí komplet rozebrat.
Avatar - traveldrive
Jaj
| 30. 3. 2017 07:31
Akurát Rapid kombi by už bol kompaktný kombík, nie malý, čo je dosť podstatný rozdiel.
Avatar - JiVi
Jaj
| 30. 3. 2017 10:26
vyrobni kapacitu resi zrusenim Rapida "sedana" prece... najednou je dalsi ruseni . Fabky combi .. tak tu budou dva hatche?, leda ze by zrusili fabku uplne a udelali Rapida kombi ... po tom by se jen zaprasilo
Jaj
| 29. 3. 2017 21:52
jsme dva dospeli stredniho rustu a dve maly deti a do dlouhy F3 se vejdeme zcela v pohode a s rezervou, a k tomu 4 kola na strechu, do kufru rodinny stan, 4 spacaky, 4 karimatky, 4 polstare, nafukovaci clun pro 4, dve padla, a dve velky plny tasky s vecma pro celou rodinu na tyden. Nevidim zatim jediny, opravdu jediny duvod proc kupovat jakykoliv vetsi auto, je to uplne napohodu. Octavii 3 jsme meli na vikend a napr. deti z toho napr. vidi vzadu akorat tak prd jak to ma vysoko okna, proc davat o 200 tisic vic za vozeni vzduchu. Az se jednou nevejdeme tak mozna, ale nenapada me kdy by to melo byt.
Jaj
| 29. 3. 2017 22:15
Sorry ale to je naprosto mimo mísu. Jasně dřív se rodina nacpala na dovolenou k Balatonu i do trabantu, ale doba je naprosto jinde. Fabie je malý auto a rodinnému použití poslouží jen v naprosté nouzi. Do auta se pohodlně nevejdou ani dva dospělý protože je prostě malý a úzký, dětská sedačka na zadních sedadlech je pak nazapřenou a znamená trvalý kontakt dítěte s přední sedačkou. K tomu motorozace stavěný primárně do města který při naložení kufru a výjezdu za hranice města vesměs vůbec nestíhají a o nějakém bezpečném předjíždení se nedá mluvit. Pro rodinu s malýma dětma je vcelku vyhovující alespoň octavia, kdo má už děti větší a nebo jezdí delší trasy či preferuje alespoň trochu pohodlí tak zvolí superb.
Jaj
| 30. 3. 2017 06:08
Tak 1.2 TSI/110 k s šestikvaltem ve Fabii Combi určitě "stíhá" i při plném zatížení! :-)
Jaj
| 30. 3. 2017 13:11
No stíháním bych to zrovna nenazval, ale rozumně jet se tím už dá, to je pravda, taky to je ta top motorizace ;-)
Jaj
| 30. 3. 2017 10:00
Tak táta od rodiny, evidentně sportovně zaměřené, tady popisuje a zdůvodňuje, dle mého naprosto věčně a logicky, jak a proč si rodina s dvěma malými dětmi s F kombi v pohodě vystačí.
Ty mu vyvětlíš jak je úplně mimo mísu a že to v praxi dělá vlastně úplně blbě. A ať si koupí Superba. Sorry jako, nespadl jsi z višně? Na hlavu?

Ps.: Doba je možná jinde, ale primárně u nás - bohatneme a auta zlevňují (resp. poslední dva roky vlastně ne) a ano, auta C segmentu již nejsou výsadou vyšší střední společenské třídy. Ale na západ od našich hranic tento problém neřešili nikdy (třídy aut odpovídají společenskému statusu) a malá kombi měla vždy své kupce. Na východ od našich hranic (nemyslím Slovensko) mají tyto kombíky status běžného rodinného vozu , jak u nás před lety. Možná by to chtělo myslet v širší perspektivě a nezůstávat na tom našem malém česko-slovenském pískovišti.

Pps. Na přelomu 09/10 jsem koupil kombík nižší střední s plnou bezpečnostní výbavou, ESP (to tehdy nebylo běžně součástí základu), klimou a 100hp atmosférou za reálných 265 i se zimáky a jejich přezutím. To vidím jako jediný relevantní důvod úpadku zájmu o kombi B segmentu - tlačí se sem kombíky z C segmentu, korejci nebo třeba Fiat, s tím, že základ C je mnohdy na úrovni nadprůměrně vybaveného zástupce B segmentu, včetně motorizace.
Jaj
| 30. 3. 2017 13:09
Nikoliv, někdo se tu snaží vytvořit dojem jak se čtyřčlená rodina vejde do mrňavý fabie v "pohodě a s rezervou". Což je nesmysl. A co chtěl básník říci tím sportovně založený ve vztahu k velikosti auta mi opravdu hlava nebere ;-)

Takže lépe čti, nikdo nikomu nic nevnucuje, pouze se vyvrací myšlenka kterak je fabie prostorné rodinné auto. Není.

Vsuvka o třídách je jaksi mimo, jestliže dneska už ani u nás není brána fabka jako plnonodnotné rodinné auto, tak jaký vliv na to má to že na západě to tak je odjakživa? ;-)

A důvodů proč se prodává více větších aut je samozřejme více, ale mají především společného jmenovatele - ekonomický faktor. Aneb životní úroveň neustále roste a lidé si zkrátka můžou a chtějí dopřát lepší věci, a pak také auta jsou velmi dostupná, a to i přes nedávné zdražení.
Jaj
| 30. 3. 2017 16:10
Takže chceš říct co? Že si vymýšlí a ve skutečnosti se do toho auta v pohodě nevejdou? Sportovně založeným asi chce říct, že vozí hodně věcí.

Lidé jsou prostě různí. Posed udělá hodně. Také nevidím důvod, proč by se čtyři nemohli vejít do malého auta. Ano, pro cestování to bude kompromis. Malé auto nebude tak utlumené jako střední třída. Ale prostor v kabině? Jo, umím si představit, že například ramenatým lidem bude chybět šířka. Ale to se vracím k tomu, že jsou lidé různí.

Nevím, jestli bych pak řekl, že jsou velmi dostupná. I 350 tisíc je podle mne na průměrný český plat hodně. Samozřejmě záleží, jak velkou část příjmů jsi ochoten za auto dát.
Jaj
| 30. 3. 2017 21:35
Přesně tak, v "pohodě" se doho nevejdou ani omylem. A spojitost v termínu sportovně založený a potřeba prostoru bych hledal opravdu dlouho, velkej kufr potřebuje i rodina jejiž jediným sportovním náčiním jsou tepláky v tašce na víkend :-)

Nerozporuju že lidé jsou různí, ale tady jsme opravdu v malém autě, ten prostor tu prostě není, proto to je malé auto, i průměrný zástupce populace tu nalezne jen kompromisní pozici, což samozřejmě při městském využití v jednom max dvou lidech na prázdno a krátkou trasu není žádný problém, ale rodinné využití (nedejbože na fullsize dovolenou) je zkrátka nouze maximálního kalibru, nic menšího už prostě neexistuje. A to mluvím jen o velikosti kabiny, věci jako pohodlí, komfort, bezpečnost nebo jízdní vlastnosti vůbec neřeším.
Takže ano - použít se dá cokoliv jakkoliv, ale tvrdit o tom že to je v pohodě a nebo dokonce s rezervou je prostě mimo mísu.

A dostupnost je v tom smyslu že to auto je daleko dostupnější než dříve, ne že na něj dosáhne úplně každý.
Jaj
| 31. 3. 2017 13:32
Co do výšky jsem nadprůměrný, i ve své věkové skupině (i když tam jen lehce), a problém normálně nemám. Samozřejmě se může najít auto, kde je například příliš omezené nastavení volantu. A v téhle třídě jen tak nenajdu sedačku s nastavitelnou délkou sedáku. Ale stísněně se normálně necítím. S podobným člověkem jako spolujezdcem také ne. Jo, kdyby tam byl 140 kg cvalík, tak to bude asi jiná. Já vážím polovinu. V ramenou nebudu mít asi ani 50 cm.

Nekupuji si větší auta, protože potřebuji větší auto. Chci lepší sedačky, lepší odhlučnění, výkonnější motory, lepší celkové zpracování, materiály. Prostorově mi klidně vyhovuje čtyřmetrové auto. Nevzpomenu si, jak se mi sedělo v F500, ale do Mini, pokud si dobře vzpomínám, jsem si sedl bez problémů. Určitě se tu najde nějaký vyšší jezdec Swiftu. Tam si také nevzpomenu, zajímalo mě něco úplně jiného. Naopak jsem si v některých větších autech připadal, že jsem od spolujezdkyně příliš daleko a oddělený. ;-)

Dostupnější ano, ale napsal jsi velmi dostupná. A to podle mne ani náhodou nejsou.
Jaj
| 1. 4. 2017 23:21
To je právě o té linii mít problém/vejít se/být v pohodě. Jasně že do fabie se dá vejít, to jsem nijak nezpochybňoval, jde o to kdo a jak. Rodinnému využití to prostě vyhoví pouze v té základní (nouzové) variantě, a ani když to bude rodina trpaslíků tak to nebude "s rezervou". A to neni nic proti fabii (ta skutečně ještě na poměry třídy vyčnívá), ale obecný problém téhle třídy, jsou to prostě jen malá městská auta, což není nic špatného, jen pak z togo nelze dělat dálniční křižník. Já přestože nejsem žádný obr, tak ve fabii jsem si vždy připadal jako pilot formule jedna - naprosto stísněně a obklopen ze všech stran něčím. Pár km po městě ok, ale jinak...
Jaj
| 29. 3. 2017 18:37
Přesně a navíc má malé SUV nejen vyšší cenu, ale i spotřebu (větší čelní plocha, vyšší hmostnost). 8-s :no:
Jaj
| 29. 3. 2017 21:49
Přesně
Avatar - JiVi
Jaj
| 30. 3. 2017 10:30
me treba dorazily diskuze na kia klubech, kde resi spotrebu u Sportage .. 2.0 CRDi 9 a vic /100 jako paradni ... tj neuveritelny.. to auto neni prilis velky a tak rozchlastany ??
Avatar - 3_diamanty
Jaj
| 29. 3. 2017 21:02
ved fabka combi vyzera pomaly jak nakladak .. vysoka... siroka... s megakukadlami ... taky kvader cohosi co si vravi akoze male auto ..... bohuzial ale zdaleka uz nema tu elegantnu vizaz a proporcie ( pomer dlzka sirka vyska ) prvej fabie combi ktora bola fakt pekna

mne sa od skody paci jedine kodiaq a rapid ... a este si pockam aj na novu yetinu... lebo aj tu to vyzera celkom najdejne... ;-)
Jaj
| 29. 3. 2017 22:08
Ty ji vidíš tak, já zase jinak. Kodi ujde, ale raději bych volil toho supa. Yetina je podle mě (a kamaráda, co ho má jako služební) rodinně i služebně velmi špatně použitelné, kufr je opravdu nepraktický, ale seniori a spol si ho vychvalují, protože suv a kufr nepotřebují a tím pádem se jim i lépe zaparkuje.
Avatar - 3_diamanty
Jaj
| 29. 3. 2017 22:22
sucasna yetina sa mi pacila este ta pred faceliftom ( co mala pridavne gulate svetla ) .. lebo ta po facelifte je bohuzial uz uplne bezpohlavna.... vizazou je jej facelift za mna velkym sklamanim ... to este aj ta stvoroka octavka je lepsia v tomto smere lebo ziskala styl... naopak yetina faceliftom o styl prisla...

mne sa celom pacila aj prva octavka v kombiku... na svoju dobu nahodou celkom sikovne a kompaktne kombi ... s tou novou dlhou megalodou co octavia dnes predvadza sa to uz neda zrovnavat... sikovnost octavky sla v tomto smere uz tiez davno do haja... ale ta prva octavka v kombiku bola fakt pekna :yes:
Clio
| 29. 3. 2017 17:56
Aspoň Cliu stoupnou prodeje, protože aby to SUV mělo stejně velký kufr jak Fabie tak by muselo mít velikost Q7 >:D A to by určitě nestálo 300 tisíc
Clio
| 29. 3. 2017 19:00
To by nestálo v žiadnom prípade.
Avatar - 3_diamanty
Clio
| 29. 3. 2017 21:12
len aby odchod fabie combi ( spolu s nedavnym odchodom ibizy kombi ) nebol zaciatok konca aj pre clio grandtour ;-) ... nedivil by som sa
Avatar - pumpkin
Clio
| 30. 3. 2017 08:13
S Cliom Grandtour sa už podľa mňa pri ďalšej generácii nepočíta.
Avatar - twistedTSD
.....
| 29. 3. 2017 18:01
Malé kombi je jedna věc, malé SUV druhá. Malé kombi si koupím proto, že chci levné, úsporné a nepřerostlé auto, ale vyžaduji prostorný kufr, praktičnost. Tedy auto, se kterým si mohu zajet třeba na zahraniční dovolenou nebo na chalupu. Malé SUV je nepraktická stylovka do města. Zatímco o malém kombi bych do budoucna klidně přemýšlel, SUV s radostí přenechám městským paničkám a gerontům.

Takže odpovědným osobám bych ve stručnosti vzkázal jedno. SUV si strčte do haj*lu a pokud chcete Fabii kombi něčím nahrazovat, pak Rapidem kombi.
Avatar - euro89
.....
| 29. 3. 2017 18:29
To je otazka preferenzi a potreb. Me mala kombi s vyjimkou Clubmana nezajimaji, snad jen kdyby melo zajimavou tridverovou verzi (jako kdysi napr. Innocenti Elba), ale to dnes bohuzel nikdo nevyrobi. Zato nektera mala SUV se mi libi a takovou Mazdu CX-3 ci Fiat 500X bych si klidne i poridil, kdyby kazde z nich nemelo jednu pro me zasadni nevyhodu (u CX-3 je to absence rezervy, u 500X zase absence kombinace benzin/4x4/manual).
Co se Fabie tyce, je mi to totalne fuk, protoze ja zakaznikem koncernu VW nejsem, nikdy jsem nebyl a s nejvetsi pravdepodobnosti ani nikdy nebudu, ale i tak jsem presvedceny, ze na trhu je dost mista pro oba typy aut.
Avatar - twistedTSD
.....
| 29. 3. 2017 21:47
Ať si je nabízí bok po boku, s tím nemám problém. Ale pokud jsou prodeje kombíku tak vysoké, pak nemám pochopení pro nahrazení nějakou zvýšenou hrůzou, která mi na rozdíl od kombi žádnou přidanou hodnotu nenabídne.
Avatar - euro89
.....
| 29. 3. 2017 22:40
Asi nejvetsi smysl by davalo nabidnout Fabii Scout opravdu s pohonem vsech kol a ne jen s par nalepenymi plasty. Podle me by to bylo porad levnejsi, nez vyvijet komplet nove SUV. Leda, ze by meli v planu udelat nejakou ciste predokolkovou parodii na SUV ala Captur. To by pak bylo opravdu zbytecne auto bez pridane hodnoty. Jsou totiz i trhy, kde je pohon vsech kol hlavnim kriterierm pri vyberu auta. Treba tady ve Svycarsku jsou skodovky taky hodne oblibene, ovsem jen tri modely - Octavia, Superb a Yeti. Samozrejme s pohonem 4x4. Fabii tu jezdi minimum a kdyz, tak jen ve vetsich mestech v centralni casti zeme, v horskych kantonech toho z malych aut krome Pandy 4x4 a ruznych Suzuki ci Daihatsu moc nepotkas. Podobne je to i v horskych oblastech na severu Italie a tipnul bych si, ze to bude stejne v celem alpskem regionu od Francie po Rakousko.
Ale jak jsem psal, ja fanouskem VW nejsem, takze mi nebude vubec vadit, kdyz vyskrtnou z nabidky jakykoliv model. Spise naopak.
Avatar - traveldrive
.....
| 30. 3. 2017 12:08
Ak sa dá Haldex považovať za "opravdu pohon 4x4"...
Avatar - JGucci
.....
| 30. 3. 2017 17:59
Jo Fabia Combi Scout 4x4 by se mi taky libila, ale z neznamych duvodu se toho asi nikdy nedockame...
.....
| 29. 3. 2017 22:10
Amen :yes: ;-)
Avatar - 3_diamanty
.....
| 29. 3. 2017 22:30
v com bude povedzme take ASX menej prakticke ako clio kombi? ;-) ... naopak... ASX ma voci cliu s megazadkom daleko viac vyhod a to pri podobnej dlzke a velkosti kufra ( razvorom je pritom ASX o triedu vacsie... a ma aj vyssiu svetlost co je parada ) ... a ani cena nie je az tak moc rozdielna zase vzhladom na zvolene podobne vykonne motory a vybavu ... tu nie je o com... ASX, vitara, HRV, 500X ... toto su dnes jasne tahaky a nie nejake natiahnute male kombi vozy hrajuce sa na rodinne vozy ....
.....
| 30. 3. 2017 06:07
v provozních nákladech
.....
| 30. 3. 2017 10:10
Je vidět, že jsi kombi nikdy neměl. Jinak bys první větu nenapsal. A cena? Fakt není moc rozdílná? Jak vybavené a motorizované ASX koupíš řekněme za 10t Euro?
O vyšší spotřebě nemluvě.
Avatar - twistedTSD
.....
| 30. 3. 2017 11:38
Tady je o čom. O SUV (zejména v této velikosti) nestojím už z principu, tato karoserie mi nepřináší skoro žádné výhody, na rozdíl od kombi. A nechci být do tohoto trendu natlačen jen proto, že výrobcům umožňuje zvýšit marže.

ASX začíná o 100 tisíc výše než Fabia kombi. 500X nebo HRV na tom nejsou lépe.
Avatar - Ronault.
.....
| 30. 3. 2017 10:24
V principi s tebou ouhlasím, ale dokážu si zároveň přestavit malé praktické SUV. Vem si jak to udělal Peugeot s P207 SW, taky je nyní 2008, která má kufr zhruba stejně velký jako 207 SW, je trochu vyšší, takže SUV imituje. Otec, který je takový typický klient malých kombíků bude třeba jednou až doslouží 207 SW s 2008 spokojen.
Avatar - Blue Sun
.....
| 30. 3. 2017 12:46
Základní kufr ano, ale využitelná délka je menší. Dostat tam dvě kola je moc velká skládačka, zatímco do Clia Grandtour je to razdva.
Avatar - KANKUNEN
Móda SUV vznikla díky naftě,
| 29. 3. 2017 18:08
protože u vyšších aut nastoupí tak spotřeba jako u benzínu. S vytlacovanim nafty lidi půjdou zpátky do nízkých aut, aby nejezdili za zbytečně moc.
Móda SUV vznikla díky naftě,
| 29. 3. 2017 18:38
Zajímavá úvaha! ;-)
Móda SUV vznikla díky naftě,
| 29. 3. 2017 19:03
Ale mimo realitu.
Avatar - 3_diamanty
Móda SUV vznikla díky naftě,
| 29. 3. 2017 21:15
vela ludi si kupuje SUV kvoli tomu ze chcu prestiz... chcu styl.. imidz... respekt a neraz aj ukazat sa ze na to proste maju .. velakrat uz tu o nejake setrenie na palive vlastne ani nejde...

SUV maju ale jednu vyhodu voci "beznym vozom".. a to je vyssia svetla vyska... ja hned by som zobral taku povedzme vitaru... ;-) len samozrejme kazda sranda nieco stoji... no jo

znamy ma tucsona s 1,6gdi... zere mu to urcite viac ako keby mal 1,6gdi v i30 a vidis... kupil si stejne SUV v benzine ... lebo chcel SUV ;-) .. takisto dve tretiny ASX je samy benzin aj vitary... ;-) .. skratka spotreba nie je az taka priorita... kto chce SUV kludne si ho kupi a kludne aj v benzine ;-)
Móda SUV vznikla díky naftě,
| 29. 3. 2017 23:24
...
Móda SUV vznikla díky naftě,
| 29. 3. 2017 21:31
Tomu moc neverím :-!
Ale kdeže SUV...
| 29. 3. 2017 18:42
Malé SUV je plánované již dlouho, pravý problém pro fabii combi je rapid... Fabie hatchback jakožto klasický zástupce segmentu malých vozů má své místo, ale combi vedle rapidu už dává smysl méně, stojí na stejné technice a je přitom prostornější....
Avatar - twistedTSD
Ale kdeže SUV...
| 29. 3. 2017 21:57
Zatím na stejné technice nestojí, což je pro Fabii výhodou. Po generační obměně Rapidu by to mohl být větší problém.
Ale kdeže SUV...
| 29. 3. 2017 22:01
Momentálně na stejné technice stojí, obojí platforma PQ25, akorát má rapid vzadu příčku ála octavia I.
Ale kdeže SUV...
| 30. 3. 2017 14:42
A co má podle tebe vzadu Fabia? Původně mezi nimi rozdíl byl. Fabia totiž dostala modernizovanou verzi platformy (jako Polo při faceliftu), kdy na ni transplantovali z MQB, co jen mohli. I kdyby tedy Rapid po systémové stránce vyšel z PQ25, o čemž nejsem přesvědčen, byl by tam rozdíl. Jaký je teď, netuším.
Ale kdeže SUV...
| 30. 3. 2017 21:55
Fabia vzadu nemá nápravu z octavie I. To že jsou obě konstrukčně stejné (tedy klikovky) neznamená že jsou stejné. Fabia III má od začátku platformu PQ25, rapid také, z MQB jsou v autě skutečně implementované různé moduly - motory, převodovky, infotainment atd., ale samotný podvozek resp. platforma nikoliv. Takže rozdíl zde nebyl a není (vyjma té zadní nápravy...).
Ale kdeže SUV...
| 31. 3. 2017 11:40
Jenže technika není jen zavěšení. Jak jsi sám napsal, značná část techniky z PQ25 nebyla. A napsal jsi příčku ála OI. Jako kdyby ve Fabii nebyla. Ne z OI (což také myslím není správně, protože na ní měli za ty roky udělat nějaké změny). Ale á la. V čem se tak zásadně liší? Čekal bych, že budou dost podobné, když, pokud vím, nápravy a platformy pro jednotlivé třídy odvozovali od sebe navzájem. Nešlo o nezávislý souběžný vývoj, kdy tým dělající malá auta mohl přijít s úplně jiným řešením a žil si ve své bublině.

Pokud vím, u Rapidu se psalo, že má modernizovanou PQ34. Jen přední nápravu vzali z PQ25. Ona snad původně byla z PQ24... mám totiž takový pocit, že argumentovali tím, že to byla ta nejnovější přední náprava, jakou měli k dispozici, když dělali Roomster. Proto ji zvolili. A FII měla původně PQ24. Rapid to jen podědil.
Ale kdeže SUV...
| 1. 4. 2017 23:08
Tak já neříkám že to má komplet starou techniku, jen že ten mix je v podstatě obdobný s fabií, což může být důležitý aspekt v rozhodování kterou z těch verzí vyřadí (a jelikož se rapid povedlo marketingově uvést jako větší auto než je fabie, může mít sebevědomější cenovku, přitom náklady jsou defacto na stejné úrovni).
Jinak detailní rozdíl mezi klikovkama u fabie a rapidu zcela upřímně neznám, pokud pamatuju tak tam šlo v zásadě o dvě věci - vyšší nosnost a větší tuhost a rozchod kvůli koncepci kasle rapidu.
Jinak rapid má skutečně pouze PQ25, 34 se celokoncernově přestala používat již dávno, kdežto PQ25 se dodnes používá v několika modelech a v době uvedení rapidu to byla tedy doatupnější (a levnější) volba. S tou přední nápravou je to malinko složitější, ano fabka II začínala na komplet PQ24 z předchůdce, pak v průběhu přešla na komponenty 25. Rapid už ale začínal rovnou na PQ25, takže přední náprava byla už vždy ta modernější.
Poooomooooccc...
| 29. 3. 2017 19:03
....co budeme delat..to nam Skoda nemuze udelat, vseci z toho pomreme...tvl... >:-[]
Kombi bude?
| 29. 3. 2017 19:16
No, predpokladam ale ze ta informace ma druhou nevyřčenou půlku. A sice ze kombi bude rapid. Pak to dává smysl dokonale. Proc dělat kombi z malého když muze byt z většího, naopak suv ze stylovějšího a ne konzervativního auta.
fabula
| 29. 3. 2017 19:19
Já to od rapida už ani nepoznám. chtělo by to něco sportovnějšího, kupé třeba.
Avatar - JGucci
MQB
| 29. 3. 2017 20:07
Kdyz se zavadela MQB, tak mezi jednu z vyhod melo patrit to, ze modelove rady bude snadneji a levneji mozne rozsirit o dalsi karosarske verze...a deje se pravy opak , nejenze nepribyvaji nove karosarske verze, ale navic Skodovka zrusi Fabii combi a Rapid liftback :no:
MQB
| 29. 3. 2017 22:03
Hele reálně nevím v čem by použití MQB od jiných platforem mělo význam pro tvorbu jiné karosářské verze...
MQB
| 29. 3. 2017 23:47
Tohle ale s MQB nijak nesouvisí, to, že něco jde udělat snadno ještě není důvod to udělat. Mají problém s kapacitami, nestíhají vyrábět Atecu, Superb, Kodiaq i Octávii a budou držet kapacitu na Fabii kombi o kterou je minimální zájem? Logicky zaříznou nejméně prodejné modely a kapacity vrhnou na to co se prodává.
Avatar - JGucci
MQB
| 30. 3. 2017 18:08
Tak jasne, ze nemusi delat vice karosarskych verzi, kdyz nechteji, ale pri predstaveni MQB to hlásali....

A pokud maji problem s kapacitami, tak proc nepostavi novy vyrobni zavod nekde na severu Cech nebo ve vychodnim Slovensku?? Jak chteji rust, kdyz skrtaji modely (Roomster) a dalsi skrtat chteji (F combi, Rapid Liftback)....A nebo v Portugalsku po ukonceni vyroby Sharanu/Alhambry bude tez mista dost ;-)
Avatar - nalimer
Veď som to písal...
| 29. 3. 2017 21:23
S kombi sa pri ďalších generáciach Fabie a Ibiza neráta. Ibiza už teraz nebude mať 3dv.
Rapid 2 gen. ostane. Predpokladám, že nie vo verzií liftback.
Veď som to písal...
| 3. 4. 2017 13:47
Bude kratka fabia, rapid spaceback, oktavka, superb, male SUV, Yeti II, a kodiaq.

Problem s vyrobnymi kapacitami musia riesit inak, za nepostavenie noveho zavodu moze dieselgate. Skodovka musi odovzdavat maximum zo zisku do VW, aby tu rekordnu pokutu co najrychlejsie odpisali.
Avatar - Petr07
???
| 29. 3. 2017 21:41
Nějak to z praktického hlediska nechápu. Ale z marketingového to chápu naprosto přesně.
Jen se zeptám k čemu malé SUV? Bude mít 4x4? výkonné motory a velký kufr? Nebude ani jedno z toho. Mrkněte na SUV Peugeot 2008. 360l, motory jen 1,2litru max 110HP, žádné 4x4 a cena se blíží ceně oktávky.

Malé SUV je jen módní záležitost do města. Cena je pochopitelně vyšší než užitek.
Avatar - Blue Sun
???
| 30. 3. 2017 12:48
Móda bohužel udělá v prodejích více, než praktičnost.
Avatar - LuCZiano
To neni zadna exkluzivni zprava
| 29. 3. 2017 23:46
Ti co se nejakym zpusobem pohybuji kolem skodovky nebo s ni spolupracuji to vi uz od leta. Fabia kombik nebude, protoze si navzajem konkuruji s Rapidem Spaceback. Toto je jeji posledni generace.
Avatar - JiVi
To neni zadna exkluzivni zprava
| 30. 3. 2017 08:26
a bude uz konecne PickUp? jakuho Pickupa vubec VW koncern nabizi? jen staryho Caddyho ... tj zalostne malo
To neni zadna exkluzivni zprava
| 30. 3. 2017 11:59
Caddy snad není pick-up, to byl někdy v první nebo druhé generaci, dnes je to klasická malá dodávka. Jediný pick-up v produkci VW je Amarok.
Avatar - Googlit
Logika
| 30. 3. 2017 07:24
Stejně nikdy nepochopím lidi co si koupí tak malé auto jako je Fabia a pak aby v něm šlo převážet něco víc než nákup si připlatí za kombík. Nejsme přece Číňani abychom se mačkali v malé kabině na úkor nákladu. Takže za mě :yes: Škodovce. Konečně se rozhodla udělat něco pro automobilovou kulturu v Česku.
Avatar - JiVi
Logika
| 30. 3. 2017 10:36
to uvidime zase v dobe, kdy najednou cena benzinu bude atakovat 40Kc a opet se budou davat dotace automobilkam na vyrobu SUV, ktere v tu ranu opet nikdo nebude chtit... moda SUV je ted , v dobe levneho benzinu... staci vzpomenout na nedavnou "krizi" kdy i v USA sli cestou mensich aut ...
Logika
| 30. 3. 2017 11:53
Pokud má někdo na SUV, tak ho rozdíl cca 0,5 l nerozhodí.
Avatar - Googlit
Logika
| 30. 3. 2017 13:34
Tak o tom nahrazení fábie kombi pomocí malého SUV už vůbec nemluvím, to je taky pakárna.
Avatar - dr.biker
Logika
| 30. 3. 2017 10:49
Smysl malý kombík má, pro mnoho zákazníků je to dobrá volba, jak za malý příplatek dostat možnost převést více zavazadel. Je to například ideální auto pro mladou rodinu s 1-2 malými dětmi, kdy je potřeba převážet kočár a nějaké ty další zavazadla. Na to nepotřebuji Octavii Combi, to zvládne i Fabie Combi. Auto poslouží i rodinám s většími dětmi, pokud nejsou rodiče basketbalisti, tak si vzadu v pohodě další dva pasažéři sednou a do kufru se vlezou jejich zavazadla na dovolenou. Malý kombík mi zkrátka smysl dává a byla by škoda jej zrušit. Módu malých SUV naopak nechápu.
Avatar - Googlit
Logika
| 30. 3. 2017 13:32
Já mám mladou rodinu s 2 malými dětmi. A do fabie se teda rozhodně nevlezeme. To je fakt nákupní taška pro ženskou do obchodu a zpátky.
Logika
| 30. 3. 2017 14:27
A kde je problém? V dětských sedačkách? Pochopil bych třeba kočárek, ale právě proto si lidé kupují kombi. Problém tedy musí být v kabině. My jsme se klidně vlezli do Yarisu (2. g.). V kabině bylo hlavní omezení vzadu na výšku. Mimo město jsme tak nejezdili, ale po Praze kolikrát. Několikrát jsem jel i Fabií (1. g.) a nepřišlo mi, že by v tom byla horší, naopak.
Avatar - Blue Sun
Logika
| 30. 3. 2017 15:01
Řekl bych, že problém bude v hlavě, ne v autě. Do Clia bez problémů jdou dva dospělí a dvě děti v sedačkách. A děti mě do zad fakt nekopou.
Avatar - Googlit
Logika
| 30. 3. 2017 18:17
Posledně jak mě vezla kolegyně z práce domů svou fábií tak jsem si neuměl sednout tak abych jí a ona mě neošahávala. Místo za mnou nebylo vlastně žádné a to měřím jen 195cm, takže NE, fakt vám nevěřím že je to pohodlné a kulturní v takových pidi-autech. Musíte se tam mačkat jak sardinky. Kdyby to byla pravda tak se větší auta vůbec nemusí vyrábět.
Avatar - Blue Sun
Logika
| 30. 3. 2017 19:20
Přemýšlím, kolik takových lidí už jsem v Cliu vezl, je toho docela dost... A kupodivu, žádný problém. Takže fakt jen ty a tvá hlava jste nekulturní.
Avatar - Googlit
Logika
| 30. 3. 2017 20:12
Jsi si jistý že sis koupil Clio? Jako pochopím, že na obrázcích to může zkreslovat, ale v reálu určitě ne. Clio je ještě menší nákupní vozík než fábie o které se tady bavíme. Tak jestli si z tebe někdo neudělal srandu a nepřelepil ti označení modelu z nějakého většího auta >:D
Avatar - Blue Sun
Logika
| 30. 3. 2017 13:04
A co je na tom špatného? Já se v kabině auta nemačkám, protože nejsem vyžraný buřt. A když potřebuju odvézt větší náklad, tak můžu, protože na něj mám dost místa (a využívám ho docela často). Hatchback vyšší třídy je mi k ničemu, protože sice nabídne více místa na šířku, ale ne větší kufr nebo delší ložnou plochu.
Co je kulturního na tom nutit lidi kupovat větší auta, než potřebují či chtějí?
Avatar - Googlit
Logika
| 30. 3. 2017 13:30
Fábia je nákupní taška pro ženské. Jako jasně, pokud si velký jako ženská - měříš 1,7m a vážíš 60kg tak není problém.
Logika
| 30. 3. 2017 14:18
Ve Felicii jsem myslím hlavou leštil čalounění stropu (vpředu), ale ve Fabii ne. A v té době jsem měl tak 65 kg, takže prostor na šířku rozhodně nebyl problém.
Avatar - Googlit
Logika
| 30. 3. 2017 21:17
Jo v jedničkové fábii pokud si dobře vzpomínám šlo hodit více dolů sedačku takže si člověk nemusel leštit pleš.
Logika
| 1. 4. 2017 17:17
já mám 190 výšku a 90 váhu,a jak u feldy tak u fabky jsem neměl žádný problém. ani když se mi ježily vlasy >:D . jinak jsem si nechal přidělat tažný.
Tak....
| 30. 3. 2017 13:27
Mladá rodina si spíš koupí Dacii logan v kombíku než fabii.
Win-win pro zákazníky i Škodovku
| 30. 3. 2017 15:19
Ačkoliv jsem vcelku zastánce SUV, tak mi přijde škoda (s malým š :D) se Fabie Combi zbavovat. Jenže když se nad tím zamyslíte, tak to dává smysl. Už delší dobu se řeší jaký je pro uživatele rozdíl mezi Rapidem Spaceback a Fabií Combi. Vzhledem k tomu, že Škoda má problém s kapacitou výroby a malým portfoliem SUV či crossoverů, tak tohle dává naprostý smysl. Ještě větší smysl to má, když uvážíte jaký obrovský úspěch má Renault Captur nebo Peugeot 2008.

Čili moje domněnka je, že zákazníci o moc nepřijdou a nástupcem Fabie Combi bude pro část zákazníků Rapid Spaceback (který bude mít mimochodem novou generaci, která se tomu asi přizpůsobí), pro další část nějaký menší crossover, který ale zároveň přitáhne hodně nových zákazníků.

Z mého pohledu se vlk přímo přežere a koza zůstane celá :-)
Win-win pro zákazníky i Škodovku
| 30. 3. 2017 17:20
Rozdíl je jednoduchý. Fabia ti dá delší kufr výměnou za místo na zadních sedadlech.
Win-win pro zákazníky i Škodovku
| 3. 4. 2017 13:32
Z pohladu Skodovky je to dobry krok. Bude mat dobre rozdelene modely non-suv (fabia, radid sb, oktavka, sup), aj suv (fabia-cross-suv, yeti, kodiaq).

Ale z hladiska rodinneho vyuzitia je fabia combi uplne v pohode, pokial rodina ma 2 deti. Kym sme mali len 1, a potom aj 2 deti, tak som 2 roky mal fabku II kombi a uplne v pohode stacila na vsetky veci na ktore rodina auto potrebuje.

Ano je ina doba, ludia maju vyssie prijmy, potrebuju aj viac pohodlia, aj bezpecnosti, aj davat najavo svoj status, ale ak by som mal rozpocet do 12.000 eur, tak fabia kombi je super riesenie pre rodinu, pokial clenovia rodiny su priemerne vysoki a siroki.

Oktavka lift je od 15.000 eur, a do rapidu spaceback sa kocik nezmesti. Otazka je, nakolko je rozdiel 3000 eur relevantny pre sucasnych zakaznikov, ak vacsina aut ide cez financovanie.

Mam 3 deti, a nateraz musim vystacit s autami, ktore mam. Ak ideme na dovolenku/lyze vsetci piati, berieme yetiho, tak polrocny syn je vo vajicku vpredu, ja soferujem, a manzelka je s 2 starsimi detmi (maju sedacku a podsedak) vzadu. Kocik je v kufri, a ostatne veci nalozim este na kocik, pod kocik, pred predne sedadlo, a do boxu na streche. A 6-rocny syn ma svoj kufor pod nohami :-)

Este na zaver, v USA sa inak uz dost otvorene hovori (napr. bloomberg), ze ludia si beru prilis vela rizikovych poziciek na nove auta, ak ak to krachne, tak tu mame dalsiu automobilovu krizu.
Byla by to nahrávka na smeč Loganu MCV a Tipu Kombi
| 30. 3. 2017 18:14
Pokud Škodovka zrušením Fabie Combi vyklidí tuto část trhu, někteří konkurenti se jistě zaradují - zákazníci, kteří počítají každou korunu jim totiž utečou k Dacii Logan MCV a naopak ti náročnější přejdou o segment výše, k základním verzím Fiatu Tipo Kombi. Pochybuju ale, že by Škodovka udělala tak blbou chybu, spíš to typuju na příchod kombíku u připravované II. generace Rapidu! :-!
Avatar - Blue Sun
Byla by to nahrávka na smeč Loganu MCV a Tipu Kombi
| 30. 3. 2017 19:22
To by ale Rapida museli zmenšit, protože jinak by začal hodně kanibalizovat Octavii kombi.
Byla by to nahrávka na smeč Loganu MCV a Tipu Kombi
| 30. 3. 2017 20:43
Ona je hlavně otázka, na jaké platformě další Rapid postaví. Ten slepenec Fabie a Roomsteru je dost kuriozní řešení bez multiplikačního efektu u jiných koncernových modelů, a hlavně neumožňuje karoserii dopřát potřebnou šířku a důstojně velká kola. ;-\
Byla by to nahrávka na smeč Loganu MCV a Tipu Kombi
| 31. 3. 2017 13:27
To není slepenec Roomsteru a Fabie. Už Roomster měl předek z Fabie.

"Multiplikačního efektu?" Vždyť je to více méně recyklát existující techniky. Já z toho cítím, "hlavně aby to bylo levné." A když se chce, všechno jde. I udělat auto širší. Nebo mu dát větší kola. Očividně si u Škody nemyslí, že je to potřeba a stojí to za to.

Pokud bude další generace, tak podle mne nedává smysl ji stavět na něčem jiném než MQB. Je otázka, kterou verzi vyberou. Protože speciální pro něj asi dělat nebudou. Nabízí se jeden z kratších rozvorů MQB-A (tedy nižší střední). Octavia má ten největší a jsou ještě dva kratší. Jinak by museli jít do MQB-0 (tedy malých aut), kde mají být myslím dva rozvory. Nebo měly být. Musel bych se podívat do starých prezentací.
Avatar - Barrichello
Byla by to nahrávka na smeč Loganu MCV a Tipu Kombi
| 31. 3. 2017 15:01
a ti od Dacie utíkaj částečně k Ladě, neb chtěj poctivou atmosféru. Takže místo Sandera kupují Kalinu a až bude Vesta kobík, budou kupovat i tu :-) Aspon na Slovensku
Avatar - Beefcake
suv
| 30. 3. 2017 20:30
Takze Fabiu zdvihnu o 3cm a mame tu dalsie "SUV" do statistiky ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku