Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?
Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své nabídky SUV. Již zavedeného Yetiho doplnil velký Kodiaq, po kterém mají následovat další modely. Ne ve všech případech však půjde o rozšíření nabídky. Expanze v oblasti SUV totiž může znamenat konec pro Fabii Combi!
Přestože aktuální třetí generace fabie na trhu ještě není ani tři roky, v Mladé Boleslavi se už připravuje její nástupce. Na tom by nebylo nic tak překvapivého, protože příprava na budoucích generacích vždy začíná brzy po příchodu těch současných, jenže podle zákulisních zpráv přímo od výrobce se v aktuální podobě projektu „Fabia IV“ vůbec nepočítá s karosářskou verzí kombi!
Z interních zpráv vyplývá, že plánovači automobilky vyhodnotili zájem zákazníků tak, že malé kombi není do budoucna z prodejního hlediska tolik perspektivní. A proto mu při přípravě následující generace fabie vystavili stopku.
Nebylo by to ostatně poprvé, kdy se o konci malého kombi v Boleslavi diskutuje. Podle prvotních plánů totiž neměla vzniknout ani dvojková Fabia Combi, nahradit ji tenkrát mělo malé MPV Roomster. Vedení výrobce ale nakonec změnilo názor, a tak se Fabia Combi a Roomster prodávaly bok po boku.
Konec Fabie Combi může být na jednu stranu překvapením, protože kombi má na prodejích fabie důležitý podíl. Jestliže v roce 2015 bylo vyrobeno celkem 195.379 fabií, 72.614 z nich byla právě praktičtější verze. Jenže na druhou stranu nabídka malých kombi postupně klesá, naposledy se této varianty zbavil Seat Ibiza, což potvrzuje, že zákazníci o tyto vozy nemají už takový zájem jako kdysi.
Naopak je hodně zajímají SUV, což dobře ví i v Mladé Boleslavi. Na malém SUV o velikosti fabie se ve Škodě již čile pracuje, což naznačuje, že právě tento model by mohl Fabii Combi v budoucnu nepřímo nahradit.
Jestli tomu tak skutečně bude, si však ještě nějakou dobu počkáme. Čtvrtá generace fabie totiž přijde na trh až kolem roku 2020, a tak je spoustu času na to, aby se plány Škody ještě změnily a kombík přece jen přišel i v nadcházející generaci. Jisté už každopádně je, že Fabia IV bude určitě nabízena jako pětidveřový hatchback, přičemž jejím základem bude platforma MQB.
O motorové nabídce je zatím předčasné mluvit, z Boleslavi ale už zaznívají zprávy, že portfolio bude postaveno primárně na tříválcích. S ohledem na chystanou expanzi Škody na poli elektromobility (pět různých elektromobilů do roku 2025) pak nemůžeme vyloučit ani příchod elektrického derivátu.