Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
topten
kterej nejspis nemá filtr pevnych castic?
v nemecku probiha vyprodej ojetych naftaku bez filtru, protože dakovy auto bude platit vysoky poplatek za dalnici a brzo je nikam do města nepusti, takze hrozi realny nebezpečí, ze se tyhle zdravi nebezpecne plecky objevi na nasich silnicich.
zda se ale, ze si tohle nebezpečí konecne zacina uvědomovat alespoň ministerstvo zivotniho prostředí, takze koupe takovyha auta ze během par let muze promenit v cernou muru i u nas.
je smutny, ze redakce ACZ zatím nenasla odvahu na to aspon upozornit
a ještě poznámka, piste, ze od roku 2012
"Motor 1.6 D2 plní Euro 5"
ale euro 5 bylo povinny od zari 2009
v nemecku probiha vyprodej ojetych naftaku bez filtru, protože dakovy auto bude platit vysoky poplatek za dalnici a brzo je nikam do města nepusti, takze hrozi realny nebezpečí, ze se tyhle zdravi nebezpecne plecky objevi na nasich silnicich.
zda se ale, ze si tohle nebezpečí konecne zacina uvědomovat alespoň ministerstvo zivotniho prostředí, takze koupe takovyha auta ze během par let muze promenit v cernou muru i u nas.
je smutny, ze redakce ACZ zatím nenasla odvahu na to aspon upozornit
a ještě poznámka, piste, ze od roku 2012
"Motor 1.6 D2 plní Euro 5"
ale euro 5 bylo povinny od zari 2009
Největší sranda je, jak helmuti vozí vraky do českého pohraničí, tam sundaj značku a nechaj to stát někde na vesnici, sídlišti nebo u parkovišti u supermarketů a nazdar. Prej nová moda.
Běda tohle my udělat u nich 😄
Běda tohle my udělat u nich 😄
taky sem to zaregistroval
to je na ranu do palice
to je na ranu do palice
a tohle taky sranda [odkaz]
:yes: Zaujimave. Kedze neviem po anglicky, hladal som nieco o tom na nemeckych auto-web strankach a zatial ani slovo :-! Je zrejme, ze VW urobi vsetko preto, aby ta informacia do DE ani vobec neprisla a vsetci sa budu tvarit, ze je vsetko v poriadku.
Už jsem ráno četl, celkem sranda, ale dalo se to očekávat. Změny při zachování stávajících parametrů nemohl očekávat nikdo, leda že by koncern měnil motory jako na běžícím pásu a to se mu nechce.
Tady je krásný námět na článek, který by mohl napsat Tomáš Dusil, ale pro chlebodárce to asi nebude hezké čtení, pokud se nebude chtít ztrapnit. >😁
Tady je krásný námět na článek, který by mohl napsat Tomáš Dusil, ale pro chlebodárce to asi nebude hezké čtení, pokud se nebude chtít ztrapnit. >😁
Možná tam mělo být, že je to verze pro Euro 5. Což je. Jedna vačka 8 ventilů namísto dvou a 16 ventilů. Ano, Norma platí od té doby jak píšete, ovšem pokud se vozidlo vyrábělo už dříve, je tam myslím nějaká lhůta. Třeba u kategorie lehkých užitkových aut je ta lhůta ještě delší, takže ty mají klidně ještě staré motory i když osobáky už nové. Nemyslím si, že v článku o ojetém S80 kde tento motor hrál zcela okrajovou roli je toto nějak důležité. Minimálně ne pro kupujícího S80. ne vy byste si to koupil s 1.6 HDi? Upřímně až do psaní článku jsem vůbec netušil, že tohle volvo mělo tenhle motor. Vzhledem ke třídě a velikosti. nevím proč si myslíte, že propaguju nějaký rakovinomet? Tohle vůbec nechápu.
dobry den pane Dusil, dekuji za reakci, kazdopadne v clanku je uveden k testovanému autu rok 2007 a euro4, i když to samozrejme automaticky neznamena, ze auto s euro 4 filtr nemá, ale aut s filtrem s euro 4 asi tolik moc nebude.
pokud se nepletu, tak euro 5 (a vpodstate povinnost filtru) plati od zari 2009 pro nove homologovany auta a o rok později (zari 2010) pro všechny nove prodany auta. zminka o euru 5 v roce 2012 mi prijde minimalne matouci, protože tam jina volba ani není.
jako dlouhodoby odpurce dyzlu jsem byl několikrát docela prekvapeny, ze jste na ACZ (netvrdim, ze konkretne Vy), davali prednost před naftakem bez filtru, nez s filtrem.
jsem presvedceny, ze jako server zamereny na informovanost nas motoristu mate i určitou zodpovědnost na tom, jaka auta po nasich silnici jezdi.
a urcite by nikomu z nas nemelo byt jedno, ze jakmile vyjedeme na silnici, mame cca 25% sanci, ze to auto před nama je naftak bez filtru a vse co mu jde z vyfuku, tak dýcháme...
dnes jste uverejnili clanek o cca 1 milionu naftaku v CR bez filtru, ale clanek se pomalu propada, takze za chvili si ho uz nikdo neprecte. pritom tohle je dulezita informace.
moje představa je, ze motoristicky novinar by se mel mimo jiné i zastavat nas ridicu - tedy i v tom, abych nedychali rakovinotvorne a jedovate castice z naftových motoru.
cekal bych, ze s ohledem na "zavadnost" dyzlu budete třeba bombardovat ministerstva dotazy proc je problematicka nafta zatizena nižší spotrebni dani nez méně problematicky benzin, coz ve svým dusledku vedlo rozsireni dyzlu a ze s ohledem na novy zjisteni by bylo na case spotrebni dane srovnat.
cekal bych ze s ohledem na stavajici kauzy budete bombardovat ministerstva dotazy, co hodlaj udelat proti dovozu starych dyzlu bez filtru z nemecka, ke kteremu dochazi a obavam se, ze bude docházet ještě ve vetsi mire.
cekal bych, ze se budete vic zastavat nas motoristu, co aspoň občas na ty silnice vyrazime a pak dýcháme vse co leze z vyfuku aut před nami.
muze to samozrejme udelat každý z nas, ale mam pocit, ze novinar ma v tomhle vetsi silu, protože o tehle vecech muze dal informovat ...
pokud se nepletu, tak euro 5 (a vpodstate povinnost filtru) plati od zari 2009 pro nove homologovany auta a o rok později (zari 2010) pro všechny nove prodany auta. zminka o euru 5 v roce 2012 mi prijde minimalne matouci, protože tam jina volba ani není.
jako dlouhodoby odpurce dyzlu jsem byl několikrát docela prekvapeny, ze jste na ACZ (netvrdim, ze konkretne Vy), davali prednost před naftakem bez filtru, nez s filtrem.
jsem presvedceny, ze jako server zamereny na informovanost nas motoristu mate i určitou zodpovědnost na tom, jaka auta po nasich silnici jezdi.
a urcite by nikomu z nas nemelo byt jedno, ze jakmile vyjedeme na silnici, mame cca 25% sanci, ze to auto před nama je naftak bez filtru a vse co mu jde z vyfuku, tak dýcháme...
dnes jste uverejnili clanek o cca 1 milionu naftaku v CR bez filtru, ale clanek se pomalu propada, takze za chvili si ho uz nikdo neprecte. pritom tohle je dulezita informace.
moje představa je, ze motoristicky novinar by se mel mimo jiné i zastavat nas ridicu - tedy i v tom, abych nedychali rakovinotvorne a jedovate castice z naftových motoru.
cekal bych, ze s ohledem na "zavadnost" dyzlu budete třeba bombardovat ministerstva dotazy proc je problematicka nafta zatizena nižší spotrebni dani nez méně problematicky benzin, coz ve svým dusledku vedlo rozsireni dyzlu a ze s ohledem na novy zjisteni by bylo na case spotrebni dane srovnat.
cekal bych ze s ohledem na stavajici kauzy budete bombardovat ministerstva dotazy, co hodlaj udelat proti dovozu starych dyzlu bez filtru z nemecka, ke kteremu dochazi a obavam se, ze bude docházet ještě ve vetsi mire.
cekal bych, ze se budete vic zastavat nas motoristu, co aspoň občas na ty silnice vyrazime a pak dýcháme vse co leze z vyfuku aut před nami.
muze to samozrejme udelat každý z nas, ale mam pocit, ze novinar ma v tomhle vetsi silu, protože o tehle vecech muze dal informovat ...
starý_kluk
Jako nevýhoda by mohl někomu připadnout malý zavazadelník. I když Volva neoplývají velkým, přeci jenom 422 litrů na pořádnou střední třídu je opravdu málo (jestli to není překlep o 100 litrů).
Přeonačení fordovské plošiny a kostry Volvem je obdivuhodné. Nejsem si však úplně jistý, jestli vidím na fotografii otevřené kapoty nad předním podběhem onen volvávký prvek pro řešení málo přesazeného nárazu (small overlap). Ale jistě tam je, jen není tak zřetelný, jako u čistokrevných Volv.
Obdivuji zdařilý a razantní přechod Vovla od klasické koncepce k moderní koncepci s motorem napříč a předním pohonem - zvláště u tak velkých vozů (od střední třídy výš) !!
Podélný fordovský prvek zavěšení zadního kola (control blade - jistě pocházející z jeho spojení s Mazdou) je u těžšího Volva zřejmě přeci jenom více namáhán a proto jeho silent blok více odchází.
Popravdě řečeno narezlý spodek - třebaže po 200 000 km - mě trochu překvapil. Mám jinou - lepší - zkušenost se spodkem XC 70, kde nebylo nic. Srovnám-li to např. s nedávno prohlédnutým Fiatem Bravou - taky přes 200 000 km, - tak ta vypadá lepší než tohle Volvo 80 a blíží se té XC 70.
Přeonačení fordovské plošiny a kostry Volvem je obdivuhodné. Nejsem si však úplně jistý, jestli vidím na fotografii otevřené kapoty nad předním podběhem onen volvávký prvek pro řešení málo přesazeného nárazu (small overlap). Ale jistě tam je, jen není tak zřetelný, jako u čistokrevných Volv.
Obdivuji zdařilý a razantní přechod Vovla od klasické koncepce k moderní koncepci s motorem napříč a předním pohonem - zvláště u tak velkých vozů (od střední třídy výš) !!
Podélný fordovský prvek zavěšení zadního kola (control blade - jistě pocházející z jeho spojení s Mazdou) je u těžšího Volva zřejmě přeci jenom více namáhán a proto jeho silent blok více odchází.
Popravdě řečeno narezlý spodek - třebaže po 200 000 km - mě trochu překvapil. Mám jinou - lepší - zkušenost se spodkem XC 70, kde nebylo nic. Srovnám-li to např. s nedávno prohlédnutým Fiatem Bravou - taky přes 200 000 km, - tak ta vypadá lepší než tohle Volvo 80 a blíží se té XC 70.
Nikdy jsem nejel Fordí Ecoboosty a až do tohoto článku jsem netušil, že se tam dávali. Nejvíce to byly různé varianty 2.4 dieslu a měl jsem i štěstí na 3.2 a 4.4.
Jsem si vědom, že Volvo není bráno zdejšími odborníky jako prémie, ale uvnitř jsem se tak vždy cítil, hlavně v nejvyšších specifikacích, až na můj vkus sterilně (v dobrém slova smyslu, hlavně v kombinaci bílé kůže) . Auto jede suverénně, tiše a tak nějak bez větších emocí. I na dnešní dobu (a v kontextu, co dnes Volvo nabízí) "monstrózní" vé osmička je kultivovaná, ani o ní nevíte, jen táhne a táhne.... (samozřejmě, že se staženým oknem poznáte oč jde, ale v běžném tempu na silnici jede naprosto klidně a nenuceně).
Vůbec jsem netušil, že sdílí techniku s Mondeem, protože je ve všem o level výš, ale jedna věc se musí Mondeu nechat, přijde mi agilnější, což bych ale jako mínus Volvu nevyčítal, je to přeci jen limuzína 😄
Na druhou stranu, za 200 tisíc dostat takový pěkný kus auta, i ten kufr bych možná oželel >😒] >😁
A oblíbené - možná v ČR, ale na západě jich jezdí docela dost 😄
[odkaz]
Ale jinak borec budeš určitě, neváhej a kupuj >😁
A na krásu sem si to nekupoval 😉
A vždycky se najedou pro někoho zajímavější auta, jdo o to jestli taky stejně nenáročná a spolehlivá 😉
A ještě to má poloviční výkon a že by to jelo za povoliční spotřebu se říct nedá 😄
Ano, ale tak já bych si nekoupil ani Alero jako jediné auto, nemá nic navíc, co by neměla jiná evropská auta za 40 tisíc, které seženeš 😄 To i ta Voktávka ftédéí pojede líp >😁 A když ne, tak za 40 jsou i Passatí V6TDI >😁 >😁
Hele a nesvítila ta kontrolka proto, protože je to předokolka a má to docela dost výkonu a ty jsi na to hantal jak..... ? >😁 A zvuk? Tak je to nafťák, co bys čekal? S80 je dost dobře odhlučněno, uvnitř to skoro neslyšíš... bylo to tohle Volvo? Nebyl to nějakej starší model?
Předokolky sem měl celkem 3, v tý době teda 2 ale žádná to nedělala ani se žádný neprotáčela při rozjezdu kola (tam kde ESP a ASR nebylo). 185 HP zas tak drtivej výkon teda není. Sevilla měla 300 HP na předku, co by pak musela dělat ta 😄
No o zvuku tady místí Dehet klub tvrdil, že moderní diesel nepoznáš od benzínu, no tady by to nepoznal jen hluchej. Na což Dehet klub reagoval, že tohle prý není moderní diesel no >😁
Někdy se tím svez, třeba to pochopíš
Hodně je relativní pojem >😁
Slováci si podle kamaráda hodně kupují Lady, protože když volal svému nebližšímu prodejci, tak mu odvětil že nemá čas, protože právě prodává Grantu a včera že prodal Kalinu a v pondělí mu přijede kamion se 4 novejma Vestama.
Podle toho jde taky usoudit že se hodně prodávaj a v reálu se jich prodalo v únoru 18 v celém SR.
Aby to podobně nebylo s tím volvem v USA >😁
kámoš má teraz V70 a čo-to už stým najazdil a spotreba žiadna sláva 8-9L zväčša dialky.
Psal jsem ale hlavně o interiéru. Jeho trvanlivost a nenucenost, stejně jako řešení je na míle vzdáleno od tehdejších US souputníků.
Nejvíc tam byla k vzteku obstarožní automatická převodovka, která právě nejvíc připomínala ameriky. Výkony motoru utápěla v měniči, řadit se jí nechtělo atd.