Profi
tehdy jsem byl malicky, tata stavel dum a k tomu si ji poridil. parkarat nas v ni take svezl, nemohl si ji vynachvalit. byl to dobry povoz 😉.
Vzduchem chlazený vznětový šestiválec se totiž dočkal v souvislosti s prodloužením životnosti zvýšení objemu na 8100 cm3.
Táto veta nemá chybu. Dnešné automobilky idú opačným smerom. Znížiť objem, aby sa to kazilo.
A že vývoj ide dopredu..., bačovu fujaru, dozadu ideme.
Táto veta nemá chybu. Dnešné automobilky idú opačným smerom. Znížiť objem, aby sa to kazilo.
A že vývoj ide dopredu..., bačovu fujaru, dozadu ideme.
A ono se něco u dnešních náklaďáků "kazí", co to po těch silnicích vlastně furt jezdí, daleko víc než dřív ? Kdypak jste naposled viděl někde na silnici odstavené nějaké auto s poruchou ?
Ono se to do servisu vždy nějak dokrdocá, ale namluvit nám že Euro 6 motor s močovinou a tunou eletroniky je spolehlivější než než nějaký 12litrový V6 s obyčejným turbem nebo dokonce V12 atmosféra je docela naivní.
Kamarád má jako odtahovku starej Mercedes ještě atmo diesel a to auto je asi 20 let starý a má neto asi 1 8000 000 km a furt jezdí.
Ty V3S jezdí dodnes taky, pravidelně potkávám montážní dílny dopravního podniku, autojeřáby ČKD nebo fekální vozy a sklápečky na vesnicích.
A na severu čechy když je mega kalamita, nenasují supermoderní Mercedes ale 50 let starej ZIL jako sněžnou frézu >😁 >😁
Kamarád má jako odtahovku starej Mercedes ještě atmo diesel a to auto je asi 20 let starý a má neto asi 1 8000 000 km a furt jezdí.
Ty V3S jezdí dodnes taky, pravidelně potkávám montážní dílny dopravního podniku, autojeřáby ČKD nebo fekální vozy a sklápečky na vesnicích.
A na severu čechy když je mega kalamita, nenasují supermoderní Mercedes ale 50 let starej ZIL jako sněžnou frézu >😁 >😁
Hm, ale dnešné náklaďáky urobia milión za 3 - 5 rokov, majú tak 3x väčší výkon a nižšiu spotrebu ako ekvivalenty spred 20 - 30 rokov. A čo je hlavné, tak za ten milón km chodia zväčša len na prehliadky a výmeny náplní či filtrov. To sa o tých starých strojoch určite povedať nedá. Áno jazdia stále, väčšina ale s 2 či tretím motorom, resp. doteraz nabehali tak málo, že s pôvodným. 😄
rozlišuj nákladáky pro vnitrostátní dopravu a mezinárodní (zejména tahače). Tady se bavíme o strojích pro vnitrostátní dopravu.
Ano, autojeřáb nenajezdí za rok milion km, kam asi a tak má třeba 20 let starej najeto jen 300 000 km, nebo má ta 815 druhej motor nebo první po dvou generálkách, to nikdo neříká že ne. Ale pořád to funguje a opravy sou triviální.
A lidi s tím furt podnikaj, stejně jako s těmi Liazkami a sou i nadšenci co pořád urdržují v provozu třeba i ty Xeny a je tu i pár nadšenců co provozují US trucky (většinou nadměrné náklady a reklamcí akce).
Ano, autojeřáb nenajezdí za rok milion km, kam asi a tak má třeba 20 let starej najeto jen 300 000 km, nebo má ta 815 druhej motor nebo první po dvou generálkách, to nikdo neříká že ne. Ale pořád to funguje a opravy sou triviální.
A lidi s tím furt podnikaj, stejně jako s těmi Liazkami a sou i nadšenci co pořád urdržují v provozu třeba i ty Xeny a je tu i pár nadšenců co provozují US trucky (většinou nadměrné náklady a reklamcí akce).
ale ja staré autá či kamióny mám rád, to si hádam postrehol >😁 A by si sa čudoval koľko toho nabehajú aj autá na vnútre v rozvážke, no milón ročne to nie je, ale furt to je násobok toho čo tieto veterány behali aj keď boli nové. >😁
No to nevím, myslíš že se za totáče nestavělo a nevozil materiál jo? A kdo teda postavil ty slinice, obchodáky, nemocnice, kulturáky, školy, chemičky, rafinerie, čím vozili uhlí, písek, cement, zrní.....
Všechno po železnici nejezdilo a to ještě jezdili party s tehcnikou i ven na bratrské a spřátelné stavby RVHP
Všechno po železnici nejezdilo a to ještě jezdili party s tehcnikou i ven na bratrské a spřátelné stavby RVHP
No keď mi neveríš spýtaj sa pamätníkov ako a koľko sa jazdilo za socíku. Ak neišlo o nejaký vlastný prospech bolo na všetko času dosť. Držalo sa heslo robota nie je zajac, neutečie. Čo si ja pamätám, tak hádam žiadna stavba sa nestihla načas a nemeškalo sa v dňoch či týždňoch ale roky. A na vlastnej koži som zažil ako sa všetko v relatívne krátkom časovom úseku v trhovom hospodárstve zrýchlilo. Ako sa zrazu začali pedantne počítať tonokilometre a následne TCO. Jasne pomohlo tomu zčasti aj dobudovanie cestnej siete, ale hlavne sa zrýchlila doba v ktorej žijeme. Dnes sa všeobecne nerobia zásoby ako kedysi, dnes sa zásoby držia na 3 dni max. na týždeň. Opačným extrémom sú Just in Time dodávky a dalo by sa pokračovať.
Co je to "spolehlivost" a k čemu je to dobré ? Ta elektronika a močovina se nepoužívá pro nic za nic, srovnáváte kvantitu s kvalitou. Hlavně že je to levný, to si to raději vodtrpím a budu si namlouvat jak je to skvělý.
Ostatní co tu jezdí ve velkém sou malé rozvážkové nákladáčky typu Iveco EuroCargo, MAN L, MB Atego, Renault D atd, cehož jediná konkurence je domácí Avia, tech sem viděl několik desítek jak starých A31/A21, Tak A60/75 tak i poslední řadu D.
Něco jiného jsou samozřejmě tahače, kde už moderní produkce velkých firem jako Man, Mercedes, Scania, Reanult, DAF atd naprosto převládá a se starou Liazkou už do ciziny nikdo nejezdí, krom těch pár nadšenců s Xenou a i vnitrpodonikové tahače už sou taky v drtivé většině nová cizí produkce. U tahačů se staré železo držet nevyplatí, u malé autodoporavy, stavebních a speciálních strojů evidetně jo. Nebo druhá věc - soukromníci a malé firmy nemaj na nové stroje a jejich servis peníze.