Monteverdi Tiara stála dvojnásobek nejdražších verzí stuttgartské série W126, ze které vycházela. Poslední pokus švýcarské manufaktury o konverzi sériového modelu skončil fiaskem.
Ale i dnešní literatura a internet má v tomto případě svojí relevanci - stejně jako ty dobové zdroje totiž všichni shodně označují jako třídu S model w116, a ten důvod skutečně není překvapivý - ona jí zkrátka skutečně byla.
Žádná oficiální změna se nikdy nestala, jak jsem vám zde dal i jednu dobou reklama, S-klasse to byla předtím i potom, v 93 se pouze změnilo označování modelů.
K tomu že vy si to nepamatujete se opravdu dá těžko něco říkat, holt paměr není co bývala :-)
Každopádně s rokem 1993 budete vždy dělat chybu, neznalý to neocení, znalý vás vždy opraví, ale je to váš boj.
Dnešní literaturu včetně tiskových zpráv bych do toho moc netahal a internet teprve ne. Daimler si občas pojmenovává věci, jak se mu zrovna líbí a řadí za sebou modely, jak se mu to hodí. Z československých motoristických časopisů z let 1983-1993, tedy před "oficiální" změnou si takové označení nepamatuji, že by vůbec kdy bylo použito. Budu se raději držet toho třiadevadesátého, ale díky.
Americké prospekty zase nemám já, takže nemůžu vyloučit že tam se to prezentovalo jinak, ale v Evropě se jako třída S začala označovat skutečně už ta w116, koneckonců stačí se podívat do kterékoliv dobové či dnešní oficiální i neoficiální literatury či dalších zdrojů (internet) a všude to tak je uvedené - a to z prostého důvodu, vždy to tak bylo :-)
Nechci se přít, ale v anglicky psaných prospektech pro USA, které mám v archivu, ekvivalent „S-Class“ zcela chybí, a to jak u W116, tak i u W126. V německé brožuře C126 je pak použit pouze jednou, jinak hovoří o „Mercedes-Coupé“. Marketing.
Zcela jistě se nemýlím, jako S Klasse se začala označovat již třída w116, w126 pak na ní už jen navazovala - viz reklama z roku 1979 na "novou S Klasse" která v žádném případě není retrospektivní ;-)
Url: [odkaz]
V roce 1993 pak došlo pouze ke změně označení modelů, nikoliv třídy - pokud se bavíme o S Klasse, u E Klasse to bylo jinak.
Bohužel se mýlíte. Označení "třída S" se objevilo poprvé až v červenci 1993 při změně nomenklatury, tedy u "mamuta" W140. Vize [odkaz] Oba předchůdci W126 a W116 takto byli označeni až RETROSPEKTIVNĚ. Totéž platí u třídy E, dnes je do ní řazena i W123.
Monteverdi vždycky dával tyhle "itlaský předky" na ty své konverze. Tenhle MB byl v podstatě poslední výtvor, pokud nepočítám ty 3 prototypy sportáků z 90.let
Předchozích projektů - a to předelávek Plymouthu Valiant, Chrysleru Aspen/Plymouth Volare, Internationalu Scout a Range Roveru prodal o mnoho víc a bylo to i daleko povedenější