Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Prodej aut v Česku: Jak se prodávala auta těsně po revoluci?

39 komentářů

jam2015
,,, keď VW mala tú drzosť predávať Felíciu za 300.000!
ikoptak
No vysoké, Twingo bylo od 295.000, Fiat Tipo - 398.000 Mazda 121 - 389.000, Opel Corsa - 298.000 Astra od 383.000
Nicco
Pozri kolko ich jazdi po cestach.

"Golf stál tehdy tři sta padesát tisíc. Moc? Málo? Nevím. Vše šlo totiž samo,..."
msifa
Tak tomu určitě věřím, že dneska mají zisk na autu 1% >😁
moan78
Po revolucii 50%, teraz 20%. Stale vynosny biznis.
Avatar - _Karel_
_Karel_
20% pokud vím nemá nikdo z běžných automobilek. Myslím, že rekordman BMW má cca 10%.
msifa
Ale v článku není řešen zisk automobilek, ale zisk prodejců - to dost rozdíl.
mrazik
Ktery prodejce ma zisk z auta 20% ? To by znamenalo, ze jim automobilka prodava za ceny o cca 40% nizsi nez zaplati zakaznik a ja osobe takovou neznam.
msifa
Pokud je Vám prodejce schopný dát slevu proti ceníku i 20%, tak jeho zisk při ceníkových cenách bude vyšší než těch 20% - nebo myslíte, že prodává auta se ztrátou?
elipsoid
Jestli tady není mejlka mezi ziskem a marží. Prodejce může mít marži 20 % (a nejspíš taky má, sleva 20 % na škodovku není nereálná), ale po odečtení nákladů spojených s prodejem (lidi, prostory, ...) už moc z těch 20 % nezůstane.
moan78
p 308 sw cenikova cena 18 800, nakoniec mi ho dali za 14 388,- a pridali v cene vyhrievane sedacky.
nebezpecnavosa
A z čeho pramení Vaše víra, máte přístup k účetnictví dealerů ? Vypadá to, že víte jak to chodí, nechcete se mnou založit firmu s prodejem aut ? Ať si taky namastíme kapsu !
msifa
Když se snažíte, dostanete od prodejce slevu na nové auto 10 - 20%. A pořád mají zisk (se ztrátou by asi neprodávali....). Ale většina lidí si o tu slevu není schopná říct a nakupují za ceníkové ceny nebo jen s mírnou slevou (aby se neřeklo, já Vám tedy slevím 10 tisíc....).
Vasut1974
V obchode s potravinami taky smlouvate kdyz se s kosikem dostanetek pokladne ?
_MT_
Auto není pečivo nebo zelenina. A pokladní typicky nemůže cenu změnit. Ale když přijedu za malým farmářem a koupím od něj větší množství, tak to za běžnou cenu také nebude. Například počítač jsem nikdy nekoupil za ceníkovou cenu. Prostě jsem poslal poptávku a nabídka, která se vrátila, nikdy neobsahovala ceny, které měli na webu. Když mám v autě hromadu jednotlivých příplatků, tak mě ani nenapadne kupovat za cenu, kterou mají v ceníku. Takovou cenu pro mne to auto typicky nemá.
Avatar - white label
white label
Už si někdy v tom košíku měl nákup v hodnotě nového auta?
ryccardo
Jak kde a jak na kterej model. Kamarád dělal dealera Suzuki a když měl na autě 10000 korun, tak to bylo hodně.
_MT_
Jednou mi český prodejce Toyoty řekl, že mají 4 %. 😄 Normálně jsem mu věřil, ale přijde mi to málo, takže přesvědčený nejsem. Nevím, jak to mezi prodejcem a zastoupením normálně funguje, ale nečekal bych, že jde celá sleva z kapsy prodejce.
Tomas68
Nemúže mít 4% ,to by nemeli ani na energie,vydělává taky servis,ale tam se zase max.během záruky i když ani to se nemusí
_MT_
Nerozebírali jsme to a je možné, že z toho už náklady nějak odečetl. Byl jsem tam v servisu, bavili jsme se o mém novém autě a říkal něco jako, to je velká sleva, to bychom ti dát nemohli, máme čtyři procenta, mohli bychom ti dát možná dvě. Toyota je specifická. Nevím, jestli to pořád platí, ale jejich normální ceníky bývaly pro skladovky. Bylo to tam někde malým písmem napsané. Toho jsem si jinde nevšiml.
Krtek_no1
Pokud vim Hnujdai udělal průšvih tim že inzeroval v TV akční cenu niší než za jakou dodával auta dealerum... Podle mně se auta prodávaj hlavně kvůli ziskum z následnýho servisu. Já 3/4 roku okukoval všechno možný a takovej Renault, Dacia, Hyundai mi nenabídli skoro nic. Maximálně "zdarma" koberce nebo tak něco. Na skladovou felicii mi kdysi dali 10 tisíc dolu (z 235 tis). Nakonec jsem ukecal alespoň dvoubarevný provedení (21500 kč) zdarma na Vitaru za 420tis.... Slevě 20% nevěřim ani za zlatý prase. Autorizák mi kdysi dal slevu 15% (DPHčko na práci) na servisní práce, když jsem u nich kupoval druhý auto.
ryccardo
Slevy v řádech 10-20% na normální konfekční auta (fungl nový) nemáš šanci jako plebejec uhádat. Dealer na tom takovou vatu nemá ani omylem. Jo když kupuje auta policie nebo nějaký státní podnik, dělá se na to výběrko a jednáš přímo s automobilkou, tak si dovedu představit, že si automobilka utrhne od huby, aby zakázku získala a těch 10-20% dá. Jinak ale u fungl novýho auta ani náhodou.

Jiná věc je u nových aut, který leží třeba rok u dealera a má něco málo najeto. Tam seš pak schopnej uhádat výraznou slevu. Kolega takhle dostal na novou Fabii 35% jen proto že měla najetý 4000 km a stála půl roku u dealera.
ryccardo
No dealeři většinou jo. Samozřejmě že ne automobilka. Holt musí zisk realizovat na něčem jiným. Příslušenství, servis atd.
Nicco
Treba Opel, Ford,... davaji 11-15-17% ale ty vyssi slevy jsou treba fleetove, kdyz berete vic aut, nebo je bere zamestnavatel a ma benefit pro zamestnance, takto mame slevu 20% na Skodovaka. Kdyz se podvate, za kolik kupuje napr Policie CR, tak automobilka je jeste furt v plusu. V horsi situaci jsou prodejci. Dnesni fenomen, je vydelavat na servisu. Clovek se nestaci divit tem cenam, treba gumene tesneni 5cm 1200Kc, nebo tlumic 12000Kc bez DPH, pro starsi vozy -20%, ale musite si je nachat vymenit u nich, takze +30%, pro zamestnance sleva -50% a na aftermarket trhu to mate jako ti zamestnanci za polovinu.
Kdo kupuje auto nove, ten to chce co nejlevneji, dily ho moc nezajimaji, ty bude platit majitel ojetiny
Radek123radek
Dacia 1993 zadny prodej,2004 22.misto,2016 5.misto tomu rikam rust 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Zdá se, že redakce s pohnutím vzpomíná na mafiánská 90 léta.. :no:
Brin
Snaha odstranit vyjednávání možná bude, ale nikomu se to nepovede. To by tu musel být opravdu tak jeden prodejce na celou ČR i blízké pohraničí. Dneska se zapomíná, že není problém si pro to auto dojet klidně přes půl Evropy. Jestli padne Euro na 24 Kč, tak si tady nové auto už nekoupí nikdo 😄
Avatar - euro89
euro89
Me osobne smlouvani o cene cehokoliv prislo vzdy pod urovni. Bud si muzu dovolit (a respektuji) cenikovou cenu, nebo se poohlednu po necem jinem, kde mi cena vyhovuje vice. Jinak kdyz letmo porovnam ceny nekterych aut, ktera me zajimaji, tak i kdyby bylo Euro za tech 24Kc, tak porad budou auta v CR vychazet levneji, nez napr. tady v Nemecku. Smysl nakupu auta v zahranici vidim spise tam, kde se lisi vybavy a clovek by chtel verzi, ktera neni v jeho zemi dostupna. Napr. u Mazdy 2 byl interier v bile kuzi v nabidce v Nemecku jen v ramci 500ks limitovane edice, zatimco v CR je standartem v nejvyssi vybave. Nebo u Suzuki Swift 4x4 dostane clovek ve Svycarsku automatickou klimatizaci a vsechny okna v elektrice, coz ma na vetsine trzich jen verze Sport. V takovych a podobnych pripadech bych auto v zahranici klidne koupil, ale jinak pro par usetrenych eur👋franku/korun mi to nedava smysl. Nebo jinak, spis mi prijde prirozene podporovat ekonomiku zeme, ve ktere ziji.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Patriotství tě jistě šlechtí, ale já to vidím jinak. Když můžu za své peníze mít jinde víc muziky, je mi úplně šumák čí ekonomiku podpořím, kór když vidím jak se s mými daněmi zachází.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
taky názor. Oba názory jsou relevantní. Na jednu stranu je asi dobře podporovat svou obec, město, kraj, stát nákupem u místních výrobců (o nějaké daně jde přece až v druhé řadě), na druhou stranu by ale tito neměli tohoto patriotství svých zákazníků zneužívat (jako třeba Škoda v Česku, VW v Německu nebo Volvo ve Švédsku a tak by se dalo pokračovat...)
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a nebo kompromis mezi oběma přístupy - obešlu pár dealerů s poptávkou a rozhodnu se na základě zaslaných nabídek (kde už je cena nižší než ceníková), obejde se to bez smlouvání a handrkování o koberečky zdarma...
Avatar - white label
white label
I kdyby bylo Euro za 24 Kč, tak se to logicky projeví i na cenách v Kč u nás, takže by se vlastně zase nic nezměnilo, myslím poměr ceny v CZ/D.
Filalák
Když nové auto opustí brány autosalonu okamžitě ztrácí minimálně 20 až 30 % ceny. To je běžný život každého nového auta a proto říkám že se nové nevyplatí kupovat, výhodnější je koupit rok dva staré a za 4 roky vyměnit, preferuji autobazar.
npr.lukas
A ještě na to nový auto čekat půl roku, že..
Vilda 36
Já bych si tedy nový vůz nepořídil, ani bych na něj neměl >😁 patřím mezi zastánce ojetinek, ono za slušný peníz se dá pořídit i slušná ojetina. :yes:
npr.lukas
Tak to dělá dost lidí. Kouknou na účet a zjistěj že jim 200 na nový chybí tak koupěj dvouletý za 400 tam kde jim to padne do oka společně s poměrem výkonu/cena. Tak jdou tam kde toho prodaj nejvíc a další roky mají vystaráno.
Enfula
Zbytečně vyhozený prachy. Stačí zajet do aček nebo jinýho velkýho bazaru a koupím prakticky totéž, jen mnohem levněji 😉
Alikurka
Nechápu, na co si lidi kupujou nový auta, soused by mi stejně nezáviděl věčně. Buď v bazaru natrefím na dobrý auto, který mi vydrží pět let, nebo mi nějak nesedí a klidně ho za půl roku otočím. Když to dnešní doba umožňuje, že si můžeme vybírat do aleluja, tak proč ne taky
Enfula
Už je to řada let, ale vybavuju si, že jít kolem roku 95 nakupovat ojetinu bylo dost o hubu a malý bazárky byly plný vychcaných kšeftsmanů. Dneska je to díkybohu mnohem lepší (ale člověk samozřejmě musí být furt vopatrnej) a ceny nejsou přepálený. Dovoz z Německa byl tehdy luxus, teď se nevyplatí.