Umaštěné džíny, milion v igelitce, auta prodávaná od stavební buňky. Za poslední čtvrtstoletí se česká dealerství proměnila neuvěřitelně. Co bude dál? Vozy ze supermarketu?
Ktery prodejce ma zisk z auta 20% ? To by znamenalo, ze jim automobilka prodava za ceny o cca 40% nizsi nez zaplati zakaznik a ja osobe takovou neznam.
Pokud je Vám prodejce schopný dát slevu proti ceníku i 20%, tak jeho zisk při ceníkových cenách bude vyšší než těch 20% - nebo myslíte, že prodává auta se ztrátou?
Jestli tady není mejlka mezi ziskem a marží. Prodejce může mít marži 20 % (a nejspíš taky má, sleva 20 % na škodovku není nereálná), ale po odečtení nákladů spojených s prodejem (lidi, prostory, ...) už moc z těch 20 % nezůstane.
A z čeho pramení Vaše víra, máte přístup k účetnictví dealerů ? Vypadá to, že víte jak to chodí, nechcete se mnou založit firmu s prodejem aut ? Ať si taky namastíme kapsu !
Když se snažíte, dostanete od prodejce slevu na nové auto 10 - 20%. A pořád mají zisk (se ztrátou by asi neprodávali....). Ale většina lidí si o tu slevu není schopná říct a nakupují za ceníkové ceny nebo jen s mírnou slevou (aby se neřeklo, já Vám tedy slevím 10 tisíc....).
Auto není pečivo nebo zelenina. A pokladní typicky nemůže cenu změnit. Ale když přijedu za malým farmářem a koupím od něj větší množství, tak to za běžnou cenu také nebude. Například počítač jsem nikdy nekoupil za ceníkovou cenu. Prostě jsem poslal poptávku a nabídka, která se vrátila, nikdy neobsahovala ceny, které měli na webu. Když mám v autě hromadu jednotlivých příplatků, tak mě ani nenapadne kupovat za cenu, kterou mají v ceníku. Takovou cenu pro mne to auto typicky nemá.
Jednou mi český prodejce Toyoty řekl, že mají 4 %. :-) Normálně jsem mu věřil, ale přijde mi to málo, takže přesvědčený nejsem. Nevím, jak to mezi prodejcem a zastoupením normálně funguje, ale nečekal bych, že jde celá sleva z kapsy prodejce.
Nerozebírali jsme to a je možné, že z toho už náklady nějak odečetl. Byl jsem tam v servisu, bavili jsme se o mém novém autě a říkal něco jako, to je velká sleva, to bychom ti dát nemohli, máme čtyři procenta, mohli bychom ti dát možná dvě. Toyota je specifická. Nevím, jestli to pořád platí, ale jejich normální ceníky bývaly pro skladovky. Bylo to tam někde malým písmem napsané. Toho jsem si jinde nevšiml.
Pokud vim Hnujdai udělal průšvih tim že inzeroval v TV akční cenu niší než za jakou dodával auta dealerum... Podle mně se auta prodávaj hlavně kvůli ziskum z následnýho servisu. Já 3/4 roku okukoval všechno možný a takovej Renault, Dacia, Hyundai mi nenabídli skoro nic. Maximálně "zdarma" koberce nebo tak něco. Na skladovou felicii mi kdysi dali 10 tisíc dolu (z 235 tis). Nakonec jsem ukecal alespoň dvoubarevný provedení (21500 kč) zdarma na Vitaru za 420tis.... Slevě 20% nevěřim ani za zlatý prase. Autorizák mi kdysi dal slevu 15% (DPHčko na práci) na servisní práce, když jsem u nich kupoval druhý auto.
Slevy v řádech 10-20% na normální konfekční auta (fungl nový) nemáš šanci jako plebejec uhádat. Dealer na tom takovou vatu nemá ani omylem. Jo když kupuje auta policie nebo nějaký státní podnik, dělá se na to výběrko a jednáš přímo s automobilkou, tak si dovedu představit, že si automobilka utrhne od huby, aby zakázku získala a těch 10-20% dá. Jinak ale u fungl novýho auta ani náhodou.
Jiná věc je u nových aut, který leží třeba rok u dealera a má něco málo najeto. Tam seš pak schopnej uhádat výraznou slevu. Kolega takhle dostal na novou Fabii 35% jen proto že měla najetý 4000 km a stála půl roku u dealera.
Treba Opel, Ford,... davaji 11-15-17% ale ty vyssi slevy jsou treba fleetove, kdyz berete vic aut, nebo je bere zamestnavatel a ma benefit pro zamestnance, takto mame slevu 20% na Skodovaka. Kdyz se podvate, za kolik kupuje napr Policie CR, tak automobilka je jeste furt v plusu. V horsi situaci jsou prodejci. Dnesni fenomen, je vydelavat na servisu. Clovek se nestaci divit tem cenam, treba gumene tesneni 5cm 1200Kc, nebo tlumic 12000Kc bez DPH, pro starsi vozy -20%, ale musite si je nachat vymenit u nich, takze +30%, pro zamestnance sleva -50% a na aftermarket trhu to mate jako ti zamestnanci za polovinu.
Kdo kupuje auto nove, ten to chce co nejlevneji, dily ho moc nezajimaji, ty bude platit majitel ojetiny
Snaha odstranit vyjednávání možná bude, ale nikomu se to nepovede. To by tu musel být opravdu tak jeden prodejce na celou ČR i blízké pohraničí. Dneska se zapomíná, že není problém si pro to auto dojet klidně přes půl Evropy. Jestli padne Euro na 24 Kč, tak si tady nové auto už nekoupí nikdo :-)
Me osobne smlouvani o cene cehokoliv prislo vzdy pod urovni. Bud si muzu dovolit (a respektuji) cenikovou cenu, nebo se poohlednu po necem jinem, kde mi cena vyhovuje vice. Jinak kdyz letmo porovnam ceny nekterych aut, ktera me zajimaji, tak i kdyby bylo Euro za tech 24Kc, tak porad budou auta v CR vychazet levneji, nez napr. tady v Nemecku. Smysl nakupu auta v zahranici vidim spise tam, kde se lisi vybavy a clovek by chtel verzi, ktera neni v jeho zemi dostupna. Napr. u Mazdy 2 byl interier v bile kuzi v nabidce v Nemecku jen v ramci 500ks limitovane edice, zatimco v CR je standartem v nejvyssi vybave. Nebo u Suzuki Swift 4x4 dostane clovek ve Svycarsku automatickou klimatizaci a vsechny okna v elektrice, coz ma na vetsine trzich jen verze Sport. V takovych a podobnych pripadech bych auto v zahranici klidne koupil, ale jinak pro par usetrenych euro/franku/korun mi to nedava smysl. Nebo jinak, spis mi prijde prirozene podporovat ekonomiku zeme, ve ktere ziji.
Patriotství tě jistě šlechtí, ale já to vidím jinak. Když můžu za své peníze mít jinde víc muziky, je mi úplně šumák čí ekonomiku podpořím, kór když vidím jak se s mými daněmi zachází.
taky názor. Oba názory jsou relevantní. Na jednu stranu je asi dobře podporovat svou obec, město, kraj, stát nákupem u místních výrobců (o nějaké daně jde přece až v druhé řadě), na druhou stranu by ale tito neměli tohoto patriotství svých zákazníků zneužívat (jako třeba Škoda v Česku, VW v Německu nebo Volvo ve Švédsku a tak by se dalo pokračovat...)
a nebo kompromis mezi oběma přístupy - obešlu pár dealerů s poptávkou a rozhodnu se na základě zaslaných nabídek (kde už je cena nižší než ceníková), obejde se to bez smlouvání a handrkování o koberečky zdarma...
Když nové auto opustí brány autosalonu okamžitě ztrácí minimálně 20 až 30 % ceny. To je běžný život každého nového auta a proto říkám že se nové nevyplatí kupovat, výhodnější je koupit rok dva staré a za 4 roky vyměnit, preferuji autobazar.
Tak to dělá dost lidí. Kouknou na účet a zjistěj že jim 200 na nový chybí tak koupěj dvouletý za 400 tam kde jim to padne do oka společně s poměrem výkonu/cena. Tak jdou tam kde toho prodaj nejvíc a další roky mají vystaráno.
Nechápu, na co si lidi kupujou nový auta, soused by mi stejně nezáviděl věčně. Buď v bazaru natrefím na dobrý auto, který mi vydrží pět let, nebo mi nějak nesedí a klidně ho za půl roku otočím. Když to dnešní doba umožňuje, že si můžeme vybírat do aleluja, tak proč ne taky
Už je to řada let, ale vybavuju si, že jít kolem roku 95 nakupovat ojetinu bylo dost o hubu a malý bazárky byly plný vychcaných kšeftsmanů. Dneska je to díkybohu mnohem lepší (ale člověk samozřejmě musí být furt vopatrnej) a ceny nejsou přepálený. Dovoz z Německa byl tehdy luxus, teď se nevyplatí.