Mercedes-Benz příští rok začne prodávat model S 400 BlueHybrid, který má kombinovanou spotřebu 7,9 l/100 km. Hybridní verze tak bude nejúspornějším autem ve své třídě, jejím základem je benzinový šestiválec S 350.
A to je jako argument, proč takový vůz nemá smysl? Předpokladem číslo jedna pro úspornou jízdu není moderní technika, ale především řidič. To platilo vždy, ať je vůz poháněn jakkoliv.
Mercedes rika ze to ma kombinovat technologii dieslu a klasickeho benzinu v malem 2 litovem motoru a ma to mit neuveritelny vykon... samozrejme bude tomu pomahat maly elektromotor ktery bude mit vykon asi jako trakturek na sekani travy aby se nereklo ze Mercedes pokulhava za Lexusem v Hybridnich technologiich ikdyz my vime ze pokulhava nejen v tech baterkach...
Podle tvé logiky, by něměl jakýkoliv hybrid smysl. Co GS450h, které je o 245kg těžší než GS460.
Úspora ve městě bude rozhodně znatelná a na dálnici ten motor ani nepozná, zda tahá o pár kilo navíc. Vždyť ta hmotnost odpovídá jedné osobě navíc.
srovnavate ponekud divne, gs 460 ma 8i valec a ten pojede urcite lip nez 6i valec s elektromotorem, na dalnici bude lepsi 8ivalec a ve meste ten rozdil tak krutej nebude pac ten elektromotor vydrzi par minut.
Ono srovnávat výkon podle počtu válců u hybridního ůstrojí je trochu zcestné. Hybridní verze GS450h má stejné dynamické parametry jako V8, i pružnost.
Elektromotor vydrží jen pár minut? Elektromotor v městském režimu funguje neustále, při každém rozjezdu, jeho fungování nezávisí jen na nabití akumulátoru. Jelikož generátor pro pohon elektromotoru je přes planetovou převodovku propojen se spalovacím motorem. Který ho tedy pohání. Ale jelikož má elektromor více momentu v nízkých otáčkách, je takový rozjezd mnohem efektivnější.
Hybrid je o 75 kg tezsi, nez nehybrid - viz clanek. Ale dyzl je bezne o 100-150kg tezsi nez nehybrid. U dyzlu nikoho ani nenapadne upozornovat na vyssi hmotnost. U hybridu to furt nekdo zduraznuje jako obrovskou nevyhodu? Cim to je? Lidi, premyslejte a nenechte se manipulovat.
Prave naopak, prudka akcelerace a nasledne prudke brzdeni je idealni rezim, kde se naplno projevi vyhody hybridu. Pri zrychleni se auto stane "akumulatorem" pohybove energie, pri brzdeni si pak tuto energii ulozi do baterek a znovu pouzije. Vliv takove jizdy na spotrebu je u hybridu minimalni.
Motory v Lexusu / Toyote toci az 10 000 ot/min, samozrejme ze pouzitelny vykon a kroutak nejsou v maximalni hranici ale nekde zezacatku. Samozrejme ze Mercedes muze mit jen 1200ot/min a pak je tam nejaky prevodovy pomer s kterym si rozumi...
Tak slava. Konecne i neverici Tomas vidi to, co podle PR nejmenovanych koncernu neni mozne, ale co spousta lidi vi jiz davno - BENZINOVY HYBRID JE LEPSI A PERSPEKTIVNEJSI RESENI NEZ DYZL. Potreboval jen par let vyvoje. Konecne to kazdy vidi na vlastni oci - hybrid, ktery je ve vsech parametrech lepsi nez dyzl - uspornejsi, cistsi, vykonnejsi, dynamictejsi. Myslim, ze presne tohle bylo potreba, aby se otevreli lidem oci.
Presne tak, fandim temhle vozidlum a myslim si, ze za par let tohleto bude mit kazdej autak, tak jako napr. dnes mas obycejnou baterku vedle motoru. Ty rozmery urcite zmensi natolik, ze nebude to nikde deformovat prostor pro cestujici nebo zavazadla a tady u MB je toho prvni dukaz, ze to jde jiz dnes... Je to dobrej pocin vuci zivotnimu prostredi a jenom houst takovejch systemu. O spotrebe ani nemluvim, protoze pokud skutecne rozjezd bude obstaravat elektromotor, tak ta urcite v celkovem prumeru dramaticky poklesne oproti tomu, co je dnes bezne u takto vykonnych motoru, o tom neni pochyb. Ja napr. dnes pri prudke akceleraci tam muzu mit okamzitou i 60 L benzinu /100 a to je fakt udes, kdyz to vidis. Sice je to jen na par sekund, ale je to sila... 8-s >:D
Sešlápneš plyn a budeš tam mít 1 500 Ampér místo běžných 150 ... to bude stejný děs >:D Ale jinak elektro fandím, schválně mě zajímá, kolik si řeknou v USA za Chevrolet Volt.
Problem v tom asi je, ze este ani jeden zkompletovany volt neexistuje... Chceli ho predstavit v roku 2010, ale to uz asi tazko pojde... Problem je s akumulatorom, tie, ktore by sa mohli vyrobit teraz, nevydrzia taku zataz, alebo pri tak vysokej zatazi, ktora by bola potrebna v tom aute, sa hrozne rychlo nicia...
Ty tady sazis svoje dojmy jako hotovy fakta. Pouzivas formulace jako kdyby jsi presne vedel jaka je situace. Pravy opak je pravdou. Ty to presne nevis. Kde to beres? Prvni prototypy Voltu jiz jezdi. Zrovna nedavno rozradostneny vyrobce oznamil ze dojezd 60 km neni problem dosahovat. Od podzimu zacina jezdit flotila nekolika desitek testovacich Voltu.
Staci jedna vec, na zaciatku tvrdili ze bude stat 30 tisic dolarov, a teraz uz 48 ticic... Proste, vyrobit to auto sa moc neoplati, a zatial sa iba modlia, ze do toho roku 2010 najdu dodavatela, ktory im bude schopny vyrobit tie baterky... Ten prototyp jazdit moze, lenze je to spacialne vyrobena baterka pre ten prototyp, totiz tam na cene nezalezi, ale vyrabat to vo velkom, a za prijatelnu cenu...? Vsak cas ma potvrdi...
Boha lidi nemuzete si cit diskuze casteji, at to tu nemusim psat dokola? Baterky technologii "nanosafe" se jiz 2 roky vyrabeji. Prave na zaklade toho, ze baterky jsou dostupne, se Ch. odhodlal k stavbe Voltu. To auto jiz jezdi v prototypu, baterky se bezne vyrabeji a s temi auto dosahuje zamyslenych parametru. Ale samozrejme se jeste vyvijeji dale, kdyz vyroba zacne az za 2 roky. Tak to je, i kdyby v autoBlesku rozvijely desitky konspiracnich teorii. Cas uz te vyvratil dnes.
Tak podle clanku je hybridni verze nejuspornejsi ze vsech dostupnych motorizaci ve tride. Cele spektrum emisi benzinoveho hybridu je vzdy o poznani lepsi nez emise dyzlu. Nevim kde beres, ze by emisemi byl lepsi dyzl. Mozna u emisi neskodneho CO2, ale ani to v tomto pripade neplati.
Oxidy dusiku nasobne, pevne castice nasobne, zkratka ve vsech emisich, ktere jsou karcinogenni je lepsi benzin. Horsi je v emisich neskodneho CO2. Proc myslis, ze v USA dyzly nedostaly povoleni k provozu. A to ani suprtuprcisty clean dehet nemecky? Protoze je mnohem cistsi nez benzin?? Najdi si pro zajimavost na netu cila emisi pro normu EURO4 a budes mit jasno.
Kdyz vedle sebe postavis dehta ktery splnuje EURO5 a klasicky benzin ktery splnuje "pouze" EURO3 a pustis si to do auta, pri kterem motoru driv umres?? Pri DEHTU, vis proc?? Protoze dehet je 10-100x toxictejsi nez benzin. Dehet vypousti mikroskopicke castice ktere se dostanou do celeho tela i do krve.
Německé automobilky moc dobře vědí, že nemá cenu vykládat velké množství peněz a pracovních sil tam, kde je malý prostor na prosazení, a zejména to platí u hybridů. Nemá cenu lámat ruce nad ujetým vlakem! Budoucnost se rýsuje jinde. [odkaz] [odkaz]
Tak nemecke automobilky se hybridum poctive venuji. Clanek o novem hybridnim Marcedesu je na jinem miste serveru. BMW take na nasazeni hybridu urychlene pracuje. O Oplu netreba mluvit - pracuje na variaci Voltu. Jediny, kdo se stale snazi hutnymi marketingovymi recmi vytvaret dojem, ze o hybrid nestoji a ze maji chytrejsi cestu je WV. Zatim ovsem nepredvedli z te "chytrejsi" cesty vubec nic. Bez hybridu neni cesty k plnohodnotnemu rodinnemu elektromobilu.
ty auta jsou na vyrobu strasne drahe a pro vyrobce znamenaji slaby zisk, jde ciste o image.
Ztimto mercedesem uz jezdi minister zivotniho postredi nemecka od minuleho roku, ale mercedes stale protahuje prodej, protoze ho musi subvencovat. - [odkaz]
Podobne jak je i Prius subvencovany Toyotou.
Napr. prvni "hybrid" na svete od audi prodavany pod nazvem "duo" v r.1994 stal 80tisic DM! prodalo se 60kusu a vyroba skoncila, protoze audi nemelo zajem svoje auta prodavat zadarmo pro image.
Ze jsou drahe tvrdi jenom vyrobci. Ve skutecnosti uz davno tak drahe nejsou. Je rok 2008. Udaje z roku 94 muzes vklidu zapomenout, svet je jinde. Cena baterek klesa kazdorocne o desitky procent. Vsechny ty reci, o "drahem hybridu" maji jediny smysl. Vypustit marketingovou clonu, aby je zakaznici nepozadovali a kupovali dale predrazene dyzly. Za priplatek 50tis (coz je rozdil dyzlu a benzinu) poridis elektromotor a baterky s rezervou. Nedavno tu byl clanek, o nejakem britskem vyrobci elektrickych systemu, ktery na zkousku postavil hybrid ze Skody Fabia. Podle udaju v tomto clanku mela benzinova 1.4 s hybridnim doplnkem spotrebu i cenu stejnou jako 1.4TDI. Takze kde je ta drahost? Jen v marketingu automobilek.
Nebyt toyoty a jejiho Lexusu zadny z nemcu by nikdy nad hybridem neuvazoval, to priznavaji i samotne automobilky. Prvni hybridni Lexus v CR jezdil jiz v cervenci roku 2005, takze musel byt v japonsku vyroben na konci roku 2004. Vidite ten neskutecny rozdil? Seriovy hybrid od Lexuse sjel z linky na konci roku 2004 a M-B rika ze se jeho S hybrid bude prodavat v roce 2009. Vsechny automobilky jen proto aby jim neutekli potencionalni zakaznici rikaji MY TAKY, MY TAKY ( ale uz nereknou pockejte si az to sprovoznime). Hybridni Lexus u nas uz jezdil a nikdo o tom nevedel, jen Jediny tehdejsi prodejce Lexus v CR a to byl AutoDuba ktery ho u nas mel. BMW,AUDI,PORSCHE,M-B,VW rikaji: My uz mame taky hybrida, Porsche velmi chytre reklo ze v roce 2008 a reklo pujdem se spotrebou na 8 litru, jenze ouha, jeste nemeli rozkuchany prvni RX400h aby se to od Lexuse naucili a uz tvrdili jaka bude spotreba. Ted se neumi dostat pod 9,5 litru takze se hybrid odklada. Audi ( v pripade Q7 ten termin roku 2007 nejak nedavaji, nebo ze by to bylo podle Cinskeho kalendare? ) a Vw patri porsche a bude mit jejich techniku. BMW vitezoslavne predstavilo nefunkcni model X6 na vystavisti a tim to haslo, snad to nekdy pojede aspon z kopce a ted se ukazalo M-B ktery potrebuje odrazit utok Lexuse LS600h u ktereho se ukazalo ze modernejsi technologiemi nabity automobil navic s hybridem muze stat o mega min. Kdo rikal ze japonsky Toyotacky Lexus na evropsky Medour nikdy nedosahne tady ma odpoved z vlastnich rad.
Nejvyšší cena S-Klasse mezi limuzínami je dána tržně, ne tím kolik stojí výroba auta XY. LS600h je sice nabytý technologiemi, komfortem srovnatelný ale jízdní vlastnosti a vyváženost za velkou trojkou zaostávájí.Kdo jezdí limuzínou převážně po městě? Kofoly a zlatý řetězi. Běžný uživatel spíš najede desítky tkm po dálnici, kde je rozdíl spotřeby hybridu vs benzín nepatrný a úplně nicotný proti tomu jestli se jede 130 km/h nebo 180 km/h. Hybrid do limuzíny je prostě póza, kterou premiový výrobce nabízí kůli image, "když to dokáže Lexus, my taky". Reálně je úspora hybridu malá, viz známý test srovnání s BMW 520D. Hybrid by měl smysl do malých aut do města, kde by však za současných podmínek došlo k relativně velkému zvýšení ceny auta. Hybrid v dnešní podobě je slepá cesta, která je nutná jako mezistupeň k elektromobilu,kde je spalovací motor jen jako zdroj elektřiny na dlouhou cestu.
Protože takový závěry, co tady o LS neustále prezentuješ, by si musel mít podložený pár tisícema najetých km v obou modelech. To ovšem nemáš a tedy pár článků, katalogů a možná pohledů z křoví u prodejny Duba jsou k ničemu. Pro to nejmenší se stačí podívat na tabulky prodejů.
Ja se s LS uz parkrat svezl a skoro denne jezdim s RX400h takze hybridni technologii mam pod kuzi a hlavne pod zadkem urcite jako jediny z vas tak casto.
Ano mas pravdu, LS se stava horsi pri rychlosti nad 180Km/hod (touto rychlosti se i manager bude pohybovat jen v 1% z celkoveho poctu najetych km), do teto rychlosti je komfornejsi. Prece nemuzes srovnavat nepreplnovany benzin s turbo dieselm 520D. Srovnavej shodnou technologii se srovnatelnou. Realna uspora Hybridu neni zanedbatelna, sam jezdim autem ktere by ve stene motorizaci zralo pres 12 litru. A ja s hybridem (stejny motor + baterky) jezdim za 8 litru, 4 litry neni uspora? Myslim si ze kdyby to bylo u BMW nebo M-B tak nikdo nic nenamitne.
4 litry je obrovská úspora, která by oprávněnost existence hybridu podpořila. O snížení spotřeby o 33% mám trochu pochyby,teoreticky je možná za podmínek, že 1/3 jízdy brzdíš a akceleruješ, no řekněmě možná při poskakování po Praze. Jezdil jsi i tou nehybridní verzí, která "by ve stejne motorizaci zrala pres 12 litru" nebo srovnáváš s papírovou hodnotou? Kdo má možnost přímého srovnání Lexus XY vs. Lexus XYh ať sem hodí svoje reálné hodnoty spotřeby.
Ja mel moznost. RX400h v dobe kdy jsem ho kupoval ( ne primo ja ale budu psat ze ja..) byl na ceskem trhu konkurenci jen RX300 ( 3 litrovy motor s vykonem 150Kw a prumernou spotrebou 12,2 litru, v dalnicnim a mestskem rezimu se pri rodinne jizde dalo jet za 11,3 litru/100). Jenze pozor RX400h ma motor z americkeho RX330 ktery mel 3,3 litrovy motor ktery si vzal 13-15 litru / 100 km. Je to uplne ten samy motor bez jakychkoli uprav, bouzel. Pokud teda srovnam RX400h s RX330 ( naprosto ten samy motor s baterkama a bez) tak tady mame realnou spotrebu 8-9 litru ( po nejake dobe se da jezdit svizne i za 8,2 litru ) VS 13-15 litru. Coz je v maximech uspora 6 litru.