Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 400 BlueHybrid: Největší Mercedes už příští rok se spotřebou 7,9 l/100 km

18. 9. 2008 • 14:02
19
50
Zobrazit náhledy (19)
Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz příští rok začne prodávat model S 400 BlueHybrid, který má kombinovanou spotřebu 7,9 l/100 km. Hybridní verze tak bude nejúspornějším autem ve své třídě, jejím základem je benzinový šestiválec S 350.

Mercedes-Benz S 400 BlueHybrid bude mít pod kapotou vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru z modelu S 350. V hybridní verzi bude mít nejvyšší výkon 205 kW a doplní ho 15kW elektromotor. Celkový výkon hybridního ústrojí tak je 220 kW, maximum točivého momentu 385 Nm. O přenos síly na zadní kola se stará upravená automatická převodovka 7G-Tronic se sedmi převodovými stupni.

Elektromotor je kompaktní třífázový kotoučového typu, současně slouží jako startér a generátor pro rekuperaci energie při brzdění. Díky nejvyššímu točivému momentu 160 Nm přispívá k nižší spotřebě, stejně tak ale může sloužit jako přídavný zdroj momentu pro dynamickou jízdu. Benzinový motor je vybaven funkcí stop-start, takže rozjezd – na spotřebu nejnáročnější fázi provozu spalovacího motoru – obstarává výhradně elektromotor.

Elektrická energie je uložená ve speciálních lithiových bateriích vyvinutých přímo pro použití v hybridním autu. S 400 BlueHybrid bude první sériovou aplikací těchto baterií. Jejich konstrukce je díky vyšší energetické hustotě tak kompaktní, že na rozdíl od použití NiMH baterií není velikost interiéru ani zavazadlového prostoru jejich instalací dotčena. Navíc jsou baterie napojené na 12V okruh elektroinstalace, takže mohou napájet například osvětlení nebo komfortní prvky s elektrickým ovládáním.

Samotný spalovací motor byl výrazně upraven. Variabilní ovládání ventilů funguje podle Atkinsonova principu, kdy expanze trvá déle než komprese. V praxi je toho dosaženo delším otevřením sacího ventilu při přechodu z fáze sání do komprese. Motor tak má lepší tepelnou účinnost a tedy i nižší spotřebu a lepší složení emisí. Dále je zde nová hlava a upravené písty a vačky. Výsledkem všech změn je vedle nižší spotřeby také nárůst výkonu o 5 kW.

S 400 BlueHybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a maximální rychlost bude omezena na 250 km/h. Ve srovnání s výchozím S 350 je kombinovaná spotřeba o 2,2 l/100 km nižší a emise CO2 klesly o 21 %. Hybridní pohon přitom zvyšuje pohotovostní hmotnost jen o 75 kg.

Prodej S 400 BlueHybrid bude v západní Evropě zahájen v červnu 2009, v Číně v srpnu a v USA v září téhož roku. Tento model bude prvním hybridem Mercedesu a další budou následovat. Hybridní ústrojí je modulární konstrukce a bude ho možné zkombinovat s různými motory v různých modelech, včetně „čistých“ dieselu BlueTec.

Témata
22. 9. 2008 16:50
Re: spotřeba 12/8 l
Ja mel moznost. RX400h v dobe kdy jsem ho kupoval ( ne primo ja ale budu psat ze ja..) byl na ceskem trhu konkurenci jen RX300 ( 3 litrovy motor s vykonem 150Kw a prumernou spotrebou 12,2 litru, v dalnicnim a mestskem rezimu se pri rodinne jizde dalo jet za 11,3 litru/100). Jenze pozor RX400h ma motor z americkeho RX330 ktery mel 3,3 litrovy motor ktery si vzal 13-15 litru / 100 km. Je to uplne ten samy motor bez jakychkoli uprav, bouzel. Pokud teda srovnam RX400h s RX330 ( naprosto ten samy motor s baterkama a bez) tak tady mame realnou spotrebu 8-9 litru ( po nejake dobe se da jezdit svizne i za 8,2 litru ) VS 13-15 litru. Coz je v maximech uspora 6 litru.
22. 9. 2008 16:35
Re: LS600H vs. S-Klasse
Ja se s LS uz parkrat svezl a skoro denne jezdim s RX400h takze hybridni technologii mam pod kuzi a hlavne pod zadkem urcite jako jediny z vas tak casto.
21. 9. 2008 21:35
Re: LS600H vs. S-Klasse
Protože takový závěry, co tady o LS neustále prezentuješ, by si musel mít podložený pár tisícema najetých km v obou modelech. To ovšem nemáš a tedy pár článků, katalogů a možná pohledů z křoví u prodejny Duba jsou k ničemu. Pro to nejmenší se stačí podívat na tabulky prodejů.
21. 9. 2008 15:04
spotřeba 12/8 l
4 litry je obrovská úspora, která by oprávněnost existence hybridu podpořila. O snížení spotřeby o 33% mám trochu pochyby,teoreticky je možná za podmínek, že 1/3 jízdy brzdíš a akceleruješ, no řekněmě možná při poskakování po Praze. Jezdil jsi i tou nehybridní verzí, která "by ve stejne motorizaci zrala pres 12 litru" nebo srovnáváš s papírovou hodnotou? Kdo má možnost přímého srovnání Lexus XY vs. Lexus XYh ať sem hodí svoje reálné hodnoty spotřeby.
21. 9. 2008 10:35
Re: LS600H vs. S-Klasse
Proc nocniho?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud