Testy
Značku Land Rover a Range Rover mám moc rád, takže se mi to neříká lehce, ale nový Disco proti svému předchůdci udělal jasný designový krok zpět. Tím ocucaným tvarem auto zcela ztratilo dřívější majestátnost a chlapácký charakter, nizounká světla se na ultravysokou příď vůbec nehodí a ze všeho nejhorší je záď - ta ke zbytku karoserie vůbec nepasuje. 😢 😢 😢
Tak jo; já mám názor přesně opačný. Nový design je krok vpřed správným směrem, žádné přešlapávání na místě. Krásná příď, do které světla přesně padnou, skvělý klínovitý profil, a v článku zmíněná trochu bachratá záď doplatila na preferování aerodynamického tvarování blatníků i zadních kol (ona by jinak Evropská komise strašně řádila, že Disco nesplňuje miligramové normy...). Rovněž interiér představuje kosmický krok vpřed, i když uznávám, že ti, co předchozí Disca řídili, si na nic vlastně nestěžovali. Ale jenom na nich automobilka své prodeje nyní stavět nemůže. Hledá nové zákazníky a ti jistě budou designem nové generace okouzleni.
Tak jo. Nové Disco možná má svoje kouzlo... ale proti původní je to krok zpět - krok k davu. Takových aut je spousta.
Takže jsme dva na jednoho.
😄
A k tvému rozkladu připomínám: to nejcennější není rám samotnej, ale to, že klasické uspořádání umožňuje solidní světlost.
A celkově vyšší bytelnost. Víš, že původní Defender / Discovera měly pancéřované čelo diferenciálu?
Klidně jsi tím vyvrátil trčící kámen z cesty, úplně běžně pařezy... zkus to SUVéčkem.
Ne, to bylo řečnické doporučení. Nezkoušej. Ano, tím nezpochybňuji, že většina uživateků tím stejně jezdí po městě... takže nic takového nepotřebují. Ale těm zase překáží ta velikost nové Diskotéky... skoro nikde ji nezaparkuješ,
Takže jsme dva na jednoho.
😄
A k tvému rozkladu připomínám: to nejcennější není rám samotnej, ale to, že klasické uspořádání umožňuje solidní světlost.
A celkově vyšší bytelnost. Víš, že původní Defender / Discovera měly pancéřované čelo diferenciálu?
Klidně jsi tím vyvrátil trčící kámen z cesty, úplně běžně pařezy... zkus to SUVéčkem.
Ne, to bylo řečnické doporučení. Nezkoušej. Ano, tím nezpochybňuji, že většina uživateků tím stejně jezdí po městě... takže nic takového nepotřebují. Ale těm zase překáží ta velikost nové Diskotéky... skoro nikde ji nezaparkuješ,
Discovery 3 jsem měl tu čest vlastnit po celkem 4,5 roku. Od té doby tvrdím, že nejlepší auta dělají nikoliv Němci, nýbrž Angličané. S žádným jiným autem jsem se nikdy nesžil tak bleskově, žádný jiný vůz mi nepasoval do ruky tak skvěle, žádný jiný vůz mi nikdy neposkytl tolik komfortu. To bylo auto na rámu. 4tyřku jsem několikrát jezdil v terénu, nic záporného, než zlepšení komfortu jsem nezaznamenal. Proto si myslím, i když jsem s pětkou pochopitelně ještě nejel, že bude zase o pěkný kus v komfortu napřed, zatímco terénní schopnosti nijak trpět nebudou. A proto budou mít jeho řidiči skvělý pocit, že řídí jedno z nejlepších a neschopnějších aut na světě.
podla mna to kazi aj ten vysoky ponton kasne.... vyzera ten zadok akoby slo o nejaky rodinny karavan a nie SUVecko ... je to kusok tazkopadne .. len si zober vonkajsie klucky zadnych dveri ako vysoko su este nad tym zadnym blatnikom... skoro jak na nakladaku... za mna RR sport je daleko krajsi aj velky Range Rover pripadne aj novy RR Velar... dicso sa ale bohuzial uz tak perfektne dizajnom nezadarilo.. rovnako pohlad zozadu na neho je kusok divny a nepaci sa mi velmi ten zadok ... zlaty RR sport :yes:
Keď už teda SUV, tak by človek očakával, že to aj trochu pôjde. Ale kdeže, ostrovná klasika, dynamické parametre ako obvykle o jeden rád horšie ako nemecká konkurencia... :no:
Tak jsme se na ACZ dozvěděli, jak se Světu motorů opět v něčem jezdilo. Nechápu proč? ACZ nemá své novináře, nebo univerzálně jezdí někdo ze SM a pak se to naplácá univerzálně všem? Proč nějaký zjevný jouda z padlého autorevue.cz na předváděcí akci byl?
Další ukázka úpadku...
K autu.
Dokud jsem ho neviděl naživo, měl jsem problém hlavně se zádí, nakonec to není vůbec špatné. Předek je pak úžasnou cizelací stávajícího LR trendu. Interiér je materiálem v top verzi na úrovni RR a technologicky o úroveň výš. Prostor odpovídá vnějším rozměrům.
K vlastnostem.
Ano, je to víc voňavka. Bez pardonu. Ona sice pracovní verze přijde, ale dřív už základ de facto pracantem byl. Klienti se ale z větší části rekrutují z jiného soudku.
A jedna drobná...na blátivém terénním polygonu, stejně jako na horských zimních jsem nezažil jedinou modelovou situaci (tím neříkám, že obecně není), kdy by RR, RRS nezvládly to samé co předchozí Disco nebo Defík, který vás u toho vyždímal.
Další ukázka úpadku...
K autu.
Dokud jsem ho neviděl naživo, měl jsem problém hlavně se zádí, nakonec to není vůbec špatné. Předek je pak úžasnou cizelací stávajícího LR trendu. Interiér je materiálem v top verzi na úrovni RR a technologicky o úroveň výš. Prostor odpovídá vnějším rozměrům.
K vlastnostem.
Ano, je to víc voňavka. Bez pardonu. Ona sice pracovní verze přijde, ale dřív už základ de facto pracantem byl. Klienti se ale z větší části rekrutují z jiného soudku.
A jedna drobná...na blátivém terénním polygonu, stejně jako na horských zimních jsem nezažil jedinou modelovou situaci (tím neříkám, že obecně není), kdy by RR, RRS nezvládly to samé co předchozí Disco nebo Defík, který vás u toho vyždímal.
Ano, takto napsáno je to tak... na kluzkém, víceméně hladkém povrchu to bude pagtrně dokonce o něco lepší.
Já mluvím o situacích, kdy dáš dovnitř dvě acetylénové láhve a jedeš pod vedením elektriky až k místu, kde je to poškozené, tam vylezeš na sřechu a prostě to svaříš... zapřáhneš za to vlek s krmením a projedeš lesem až ke krmelci... potřebuješ projet loukou s kamením a pařezy, brodit nějakou řeku, ale kde nevíš, co je na dně... na to nostalgicky vzpomínám.
Původní Disco byla přehlednější, taková jako obyvatelnější... a tento způsob zacházení jí prostě nevadil.
Při sjíždění na skládce jsem ji dokázal opřít o tu tyč, co chránila táhla od řízení... na krátkou dvojku tou tyčí prostě vyryla v tom čurbesu ďolík, a jeli jsme dál...
Souhlasím i s tím, že takové zacházení potřebuje / ocení jen malé procento majitelů tohoto typu auta. To co říkám je jen, že takových "soft" SUV je dlouhej seznam... poctivých off-roadů ubývá. A tahle nové Discovera se dostala do skupiny zákazníku RR... a mně se po původní stýská.
Z dnešní nabídky Land Rovera je mi nejblíž Disco Sport. Ano, je to taky "jen" SUV, ale k té původní myšlence má asi nejblíž.
To je celé.
Já mluvím o situacích, kdy dáš dovnitř dvě acetylénové láhve a jedeš pod vedením elektriky až k místu, kde je to poškozené, tam vylezeš na sřechu a prostě to svaříš... zapřáhneš za to vlek s krmením a projedeš lesem až ke krmelci... potřebuješ projet loukou s kamením a pařezy, brodit nějakou řeku, ale kde nevíš, co je na dně... na to nostalgicky vzpomínám.
Původní Disco byla přehlednější, taková jako obyvatelnější... a tento způsob zacházení jí prostě nevadil.
Při sjíždění na skládce jsem ji dokázal opřít o tu tyč, co chránila táhla od řízení... na krátkou dvojku tou tyčí prostě vyryla v tom čurbesu ďolík, a jeli jsme dál...
Souhlasím i s tím, že takové zacházení potřebuje / ocení jen malé procento majitelů tohoto typu auta. To co říkám je jen, že takových "soft" SUV je dlouhej seznam... poctivých off-roadů ubývá. A tahle nové Discovera se dostala do skupiny zákazníku RR... a mně se po původní stýská.
Z dnešní nabídky Land Rovera je mi nejblíž Disco Sport. Ano, je to taky "jen" SUV, ale k té původní myšlence má asi nejblíž.
To je celé.
Špatně se chápeme, mám na mysli tvrdou terénní trať s brody a kamennými hradbami nebo propadlinami ve sněhu, kde jsem si myslel že se to nedá. To, že nové Disco nevypadá jako postarší chlapík, co si už týden neměnil fusekle a spoďáry neznamená, že nezvládne to samé.
ono nie je problem ze by to to auto nepreslo, mal som tu cest este minuly rok v oktobri ked bola disko5 k dispoziici na jeden den v ramci specialnej akcie u dealera u nas.
auto toho stale prejde dost, ale v porovnani s discovery 4 toho uz tolko nevydrzi...
disco 4 ponukal komfort blizko urovne rr/pricom top disco 5 sa im uz vyrovna/ ale stale velku odolnost a vybavenost na velmi caste drsne zaobchadzanie.
disco 4 ponukal urcity luxus ale stale to bol pod kabatom cisty offroad
auto toho stale prejde dost, ale v porovnani s discovery 4 toho uz tolko nevydrzi...
disco 4 ponukal komfort blizko urovne rr/pricom top disco 5 sa im uz vyrovna/ ale stale velku odolnost a vybavenost na velmi caste drsne zaobchadzanie.
disco 4 ponukal urcity luxus ale stale to bol pod kabatom cisty offroad
Nechceš mi říct, že v Oktobri jsi v něm jezdil 😉 Jak usuzuješ, že tolik nevydrží?
nie,boli to len staticke dojmy, ale moznost priameho porovnania s disco 4 a niekolko mesacne pedchadzajuce skusenosti s disco 4 ma utvrdili v tom ze to auto tolko neznesie
vsetky podvozkove komponenty posobia subtilnejsie, ramena by som nazval v porovnani s disco 4 uz len ramienkami, takisto chybajuce vystuhy na podvozku, disco5 je samonosna, disco 4 mala este ram
takisto interier, ovladacie prvky, disco 4 je farmarske auto na robotu, disco 5 je uz luxusne suv, ktore si aspon zachovava ako taku prejazdnost terenom
zaverom len dodam,aby to nevyznelo ako nejaky hejt, som fanusikom jlr a dlhorocnym uzivatelom lr/rr,zial rr velar a disco5 su mimo mna, resp pre mna predstavuje lr/rr nieco ine
edit- 11.10.2016 to bolo
[odkaz]
[odkaz]
vsetky podvozkove komponenty posobia subtilnejsie, ramena by som nazval v porovnani s disco 4 uz len ramienkami, takisto chybajuce vystuhy na podvozku, disco5 je samonosna, disco 4 mala este ram
takisto interier, ovladacie prvky, disco 4 je farmarske auto na robotu, disco 5 je uz luxusne suv, ktore si aspon zachovava ako taku prejazdnost terenom
zaverom len dodam,aby to nevyznelo ako nejaky hejt, som fanusikom jlr a dlhorocnym uzivatelom lr/rr,zial rr velar a disco5 su mimo mna, resp pre mna predstavuje lr/rr nieco ine
edit- 11.10.2016 to bolo
[odkaz]
[odkaz]
A ano, projede opravdu hodně... ale problém je s odolností. Nenechá vás nikde stát, to je pravda, ale pak musíte do servisu.
😉
Původní Disco jezdilo terénem prostě běžně... ale myslím tím původní = na žebříku.
Že není moc lidí, co takové auto potřebuje se nepřu... ale jsou takoví. I když chybět bude asi víc Defender než Disco.
Potřebují ho všichni, kdo něco těžkého vozí.. třeba svařovací soupravu.
A ti, co potřebují vyšší světlou výšku. Na samonosné karoserii prostě rozumně pořádnou světlost neuděláš.
Současně platí, že trh je úplně plnej SUVéček... takže nová Discovera je "jen" další v řadě... ano, je veliká.
A ano, nabízí i šestiválec...
Napr. ve Svycarsku, konkretne v kantonu Graubünden, me prekvapilo, co lidi tady spravuje stare off-roady (Patrol, Land Cruiser, Pajero, Range Rover, Jeep...), protoze novy ty auta bud uz vubec nekoupi, nebo prip. se dane modely postupem casu a generaci posunuly smerem k SUV. Dokonce tu jezdi i hodne Lady Niva, protoze jsou proste jednoduche, opravdu terenni a pritom levne, takze supluji roli ve Svycarsku kdysi tolik oblibenych malych japonskych off-roadu. Ono nejde jen o ram, ale i o fakt, ze u off-roadu mas vetsinou redukci a mezinapravovou uzaverku, zatim co ty dnesni SUV rozdeluji vykon pomoci elektroniky, nikoli mechaniky.
Ja uz nejaky cas prechodne bydlim v Bravuogn, kde jsem jeden z mala, kdo ma auto bez pohonu vsech kol a zarucene jediny, kdo ma JENOM aut bez pohonu vsech kol. A v zime bylo opravdu nekolik dni, kde kdybych potreboval z/do vesnice brzy rano ci pozde vecer, kdy uz mistni silnicar ma padla, tak bych mel proste smulu (a to jsem mel nove Nokiany, ktere jsou jinak vynikajici). Silnice se tu navic v zime odhrnuje jen na zacatek obce a primo v obci ne. Mistni tim vychazeji vstric sankarum, kteri jsou zde v zime nejdulezitejsimi turisty. Navic, kdo tu nema off-road, tak jezdi v Subaru nebo Pande 4x4. To jen ja tu byl v zime s predokolkou za exota. >😁 Jeste zajimavejsi to maji lide z dalsi vesnice Preda. Prave z Predy vede nejvetsi zdejsi zimni atrakce - 6km sankarska draha primo po uzavrene alpske silnici. A mistni maji v zimni sezone dve volby, jak se dostat domu ci do prace - bud vlak (ten je v CH sice oblibeny, ale i tak je obcas potreba auto) a nebo vyjet zasnezenou serpentinu v rannich a vecernich hodinach, kdy sankari zmizi. Je to prakticky jak jizda po sjezdovce, takze rozhodne nic pro dnesni "haldexove terenaky". >😒] Tamni hotel pouziva pro zasobovani specialni zvysenou Hiace 4WD s terennimi pneu a hroty.
To je jen maly priklad z meho okoli. Jinak tech mist, kde se hodi opravdovy off-road je v Evrope rozhodne vic. Vzpominam si na dovolene na ruznych reckych ostrovech, kam do nekterech vesnic nevedla ani asfaltka...
Takze jak rikam, off-road rozhodne neni hloupost ani zbytecna poza...
Na 99% silnic i tady v Alpach staci samozrejme jakakoliv ctyrkolka, ovsem kdyby se dali k prispevkum vkladat obrazky, ukazal bych ti i cesty (mistni cesty!), kde by melo SUV se samonosnou karoserii poradny problem bez ohledu na typ pohonu. Asi neni nahodou, ze tu potkavam tolik off-roadu s kratsim rozvorem (3dv. Pajera, Toyoty LC, G-Wagen, Defender, Niva a pod.), kolik jsem nikde jinde nevidel.