Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Měníme brzdové destičky: Banalita, během které můžete nasekat spoustu chyb!

Výměna brzdového obložení je jednou z nejjednodušších prací na autě. Žádný jiný systém auta však v případě selhání neohrožuje posádku víc než brzdy - proto bychom k nim měli vždy přistupovat maximálně zodpovědně.
Zpět na článek
20. 4. 2017 18:02
20. 4. 2017 18:11
20. 4. 2017 18:47
20. 4. 2017 19:41
20. 4. 2017 19:57
21. 4. 2017 07:50
21. 4. 2017 07:59
21. 4. 2017 12:54
23. 4. 2017 12:53
22. 4. 2017 10:55
Avatar - KANKUNEN
20. 4. 2017 18:02
No nic,
musím si chuť zpravit videem na Meziplynu
Rozbalit vlákno
0
20. 4. 2017 18:11
...
1) Při zatlačování pístků je obvykle třeba mít otevřené víčko brzdové nádržky a připravenou stříkačku na odsátí. Když to přeteče, je "veselo".
2) Sikovky ani podomácku vyrobenej přípravek taky nepomůžou, když má auto pístky, co se musí při zatlačování šroubovat - to už chce kumšt :-)
Jinak dobrý.
Rozbalit vlákno
2
20. 4. 2017 18:47
Re: ...
ad 2) na zadní šroubovací pístky není potřeba ani přípravek ani kumšt, stačí klíč co se používá k utahování kotoučů na rozbrusce (jeho dva trny přesně zapadají na většinu písků) a truhlářská svěrka. :-)
20. 4. 2017 19:41
Re: ...
To jsem nezkoušel, dík za tip :-)
Svorky mám jen ty půlmetrový a s těma se blbě manévruje, tak jsem si za 150 Kč koupil přípravek a fertig.
20. 4. 2017 18:46
Idem do servisu ...
A je to vybavené : )

A ušetrím akurát tak, že brzdy šetrím .... naposledy po ojazdených 132 tis. km.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
20. 4. 2017 22:04
Re: Idem do servisu ...
mne keď menili obloženie po 110tis tak nechceli veriť že bolo pôvodné
20. 4. 2017 22:26
Re: Idem do servisu ...
Mne by vydržali ešte dlhšie ... ale bol som na škole šmyku v Orechovej Potôni a tam som ich "dorazil" :-!

Ale myslím, že bežnému vodičovi by mali vydržať tých cca 100 tis. km.
21. 4. 2017 15:48
Re: Idem do servisu ...
Jo jo tatík byl taky takový "nebrzdič" Brzdový destičky mu vydržely pomalu po celou životnost auta akorát oni když se ty brzdy moc nepoužívají, tak zatuhnou třmeny a je to pak na komplet výměnu všeho nejen destiček. Mě teda tolik nevydrží. Jestli 50 tis tak je to hodně. Spíš ale míň. Nicméně při ceně destiček pár stovek to není zase taková tragédie. Zase jsem nikdy neřešil zatuhlý brzdy.
21. 4. 2017 19:32
Re: Idem do servisu ...
Však zas o tie brzdy ani tak nejde ....

Ale opotrebované doštičky = spálený benzín .... zákon zachovania energie funguje.

Ale je faktom, že brzdy treba sem tam "prevetrať" ... hlavne v zime.

Ja tiež niekedy brzdím prudšie "len tak" - hlavne pri križovatkých - lebo mi je jasné, že brzdy treba používať, ale je to i o kvalite. V Ceede sa mi stalo len raz v zime, že brzdy nezabrali hneď ako mali .... síce len na krátky čas .. ale nebolo to príjemné.

Ale isto sú ľudia čo majú iné priority a ak majú radi dynamickú jazdu, asi majú iné spotreby paliva i opotrebenie bŕzd.

Ale my "rodinné typy" si vystačíme i s tým "soft" brzdením

>:D
22. 4. 2017 15:24
Re: Idem do servisu ...
destičky mi taky vydrží někde mezi 80.000 - 100.000km a zatuhlý brzdy jsem zatím neřešil.
Avatar - JiVi
20. 4. 2017 19:57
tloustka kotouce
se nebude kontrolovat? mozna to rikali , nemel jsem pustenej zvuk, ale minimalne supleru jsem tam nikde nevidel
Rozbalit vlákno
5
20. 4. 2017 20:05
Re: tloustka kotouce
Myslím, že tam chybělo víc věcí, třeba ty dva šrouby co drží třmen mají tuším předepsaný moment 35 Nm a momentový klíč jsem tam také nikde neviděl.
Avatar - Googlit
20. 4. 2017 20:49
Re: tloustka kotouce
Tohle je značkovej servis Škoda ve kterém se vymění desítky destiček denně. Tloušťku kotoučů tam mají mechanici v oku, utahovací moment v paži a brzdovou kapalinu v močovém měchýři.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 4. 2017 20:55
Re: tloustka kotouce
Eném esli nemají v paži hlavně zákazníka. :-)
20. 4. 2017 21:35
Re: tloustka kotouce
:yes: >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
21. 4. 2017 08:50
Re: tloustka kotouce
Ty neznáš slavný rozhovor mistra s dělníkem? "Mildo, utahuješ to na ten správný moment?" "Ano pane šéf, až do nejde dále" >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
20. 4. 2017 20:17
To sme se zas dozveděli novinek :o)
1) viset třmen na hidici může nechat jen úplnej manták
2) zdaleka ne všechny nové nebo zánovní auta maj nějaký čidlo opotřebení destiček a kde ho maj tak sand umím rozpojit svorkovnici, v autě je jich asi tak milion
3) sikovkama zatlačuje píst tak jenom jelito, připravek není třeba, stačí správný kus dřívka nebo tvrdé destičky a stáhnout to truhlářskou svorkou a nic se nepoškodí
4) čistící sprej na brzdy jde taky koupit všude, já ten svůj dostal zadarmo k destičkám kdysi
5) když už se to mění je fajn udělat odvzdušnění a vyměnit i brzdovku
6) ne všude to jde tak krásně povolit ten třmen, takže je dobré mit po ruce trubkou kterou si nastavím golu a kde to nejde ani trubkou tak jedině velkou palici
Rozbalit vlákno
0
20. 4. 2017 21:35
vesnický mechanik mění takhle
[odkaz] :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - narona
20. 4. 2017 23:08
Já mám všude bubny
tak jsem tohoto ušetřen >:D
Rozbalit vlákno
1
21. 4. 2017 13:53
Re: Já mám všude bubny
tak to jsem měl naposled na polském Fiatu Maluch
Avatar - Cuba66
21. 4. 2017 07:50
Chyby
1. Měděná pasta by se neměla vůbec používat. Na brzdy jedině keramická a je jedno jestli ve spreji nebo v tubě (mimochodem nechápu narážku na venkov, ač jsem z města)
2. Třmen nikdy!! nenecháváme viset na brzdové hadičce, ale vždy ho zavěsíme pomocí drátu nebo stahovací pásky

P.S. A to jsem přečetl pár řádek a kouknul na prvních pár vteřin videa. Nevím co dalšího by mě čekalo, takže raději dál nečtu ani nekoukám
Rozbalit vlákno
3
21. 4. 2017 07:59
Re: Chyby
Vidíš, kdybyses podíval na celé video, mluvil bys jinak. Ale kdo chce kam...
Avatar - Cuba66
21. 4. 2017 12:54
Re: Chyby
Beru zpět - v polední pauze jsem se teda dokoukal a sypu si popel na hlavu :-!

P.S.: No byl bych ale raději, kdyby to točili tak, jako například ChrisFix. Chyby by samozřejmě mohli ukázat, to jo, ale když dělají takovouhle show hned na začátku, hodně lidí dopadne jako já - viz diskuze :-)
Mimochodem - pokud jim na okruhu zahořely destičky, tak bych automaticky měnil i kotouče. I když se zdají OK. Ale je to jen zkušenost moje osobní, kterou nikomu nevnucuju.
Avatar - DoubleSix
21. 4. 2017 08:45
Nepřesnosti v článku
1. Všechny brzdy jsou zinkované z výroby, buď pouze zinek nebo zinek/nikl.
2. Ta pasta mezi destičku a píst se opravdu dává, u BMW třeba standardně, i když má destička antivibrační fólii. Lapač prachu to opravdu není.
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2017 06:22
brzdy octavia 2 combi
třmen 5 tisíc. to je sranda né. oprava brzd mě vyšla v materiálu celkem na 6tisíc. brzdové kotouče,destičky, go třmenů, krycí plechy, měd spray, silikon vazelina, brzd. kapalina. v servisech účtují od 9 do 25 tisíc.
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2017 10:55
do prcic!!!!
Do prcic!!!! v minute 1:00 sa mi zasekol internet, tak so to tak spravil.. teraz som auto pozical susedovi.. koho mam zazalovat ked ho najdu na strome?
Rozbalit vlákno
0