Tak a teraz som zvedavý, čo začne Porsche vo VW robiť. Či bola ochrana VW štátom naozaj potrebná, alebo to bola len politika.A či ho o pár rokov neskúpi nejaká iná veľká automobilka.Napríklad indická Tata.
Stačí se podívat, ve které spolkové zemi leží VW a kde Porsche... Kampak půjdou penízky? :-! Nám se Německo jeví jednolitě, ale na to zapomeňte. Je to 16 zemí, každá s vlastním jednokomorovým parlamentem (Bavorsko má - tuším - i senát) a vlastními zákony. Zejména na úrovni přerozdělování peněz jde o řádnou bitku pod dohledem regionálních vyslanců ve sněmu.
Druhým možným (komplementárním) důvodem převzetí kontroly je fakt, že tímto krokem lze předejít nákupu jiným, agresivnějším investorem.. Třeba z východu.
Největší hrůzu z toho maj i ty slavný odbory, protože rozjetej kapitalista je na sociální politiku ten největší bagr. Každopádně se u VW budou dít velký věci a čekací doby na auto se pěkně protáhnou.
Bacha, aj Ladu 110 vyvíjali z väčšej časti Poršáci...
Uvažujem, aký vplyv na Volkswagen bude Porsche mať. začnú konečne vyrábať zaujímavé autá, alebo to bude ešte klasickejšia a konzervatívnejšia klasika ako doteraz...
Porsche nemalo nic spolocne s dizajnom Mazdy 323F.
Dizajnerom bol zamestnanec Mazdy Ginger Arnold Ostle, ktory v 80. rokoch pracoval ako dizajner v Porsche a viedol dizajnovy vyvoj 4-dveroveho kupe. V case, ked vyvijal 323F, mal s Porsche spolocny len udaj v zivotopise a mozno dochodkovy fond. Mimochodom, tu je jeho fotka, po boku britskej kralovnej Alzbety II v case, ked pracoval v Daewoo. [odkaz]
Porsche okrem ineho pomohlo pri vyvoji motorov Harley Davidson, pretoze ich vyrobce nedokazal spojit tah pri nizkych otackach a emisie. Enter Porsche.