Také si myslím, že to je jen kachna.
Pokud to však bude pravda, tak za to může především neschopné Toledo, které výrobní plány pohřbívá svými tristními prodeji.
Pokud bych si však měl vybrat, tak bych odpálil spíše disproporční Spaceback. Z toho můžou udělat SUV a aby zapadlo, tak zkrátit název na Spacáq.
Ale ten už dnes málokto pozná. Známy je Rapid ako nástupca Garde a predtým 110R, to sú autá, ktoré súčasníci poznajú a ktorých ideový nástupca v ponuke Škody sakramentsky chýba. Keď už sa Škode tak super darí, mohla by vyrábať aj model, vychádzajúci technicky z čohokoľvek vo výrobnom programe, ktorý poteší srdce a nemusí primárne generovať zisk aby prežil.
Rapid vznikl během krize jako méně nákladná náhrada za Tour, což už dnes asi není potřeba. Pokud zůstane Rapid SB, který může mít ve druhé generaci velký potenciál, tak budiž. SUV mě nezajímá.
Škoda nemá mimo Rapid SB žádný klasický kompaktní hatch, což je v Evropě velmi žádaná kategorie. Pokud navíc zruší Fabii combi, pak si dovedu představit SB jako její náhradu, ideálně jako takovou škodováckou A3 Sportback za dobrou cenu.
Na druhou stranu je pravda, že zatímco liftbacků je jako šafránu, trh kompaktních hatchbacků je velmi nabušený.
A3 SB má kufr na úrovni krátkého Golfu, tedy těžko náhrada za kombi, byť o třídu menší. HB je v nižší střední fůra, takže je otázka, jestli to za to stojí.
Napsal jsem na úrovni; ne, že jsou identické. I když mám pocit, že udávaný objem je stejný (ostatně by měla stát na stejném základu a vnější rozměry se moc neliší). Jak se tedy liší rozměry kufru? A kolik mu chybí do Fabie Combi? Tipl bych si, že Fabia bude mít v délce navrch tak 20 cm.
Plně souhlasím s myšlenkou že "smysl Rapidu Spaceback mi úplně uniká" za první není to žádné "menší kombi", jeho kufr o objemu 384 l je objemem tak na průměrný hatchback ale vnitřním prostorem a zpracováním bohužel na klasické hatchbacky celkem ztrácí. Spaceback je malý a kompromisní hatchback a jako takovej na trhu bude mít svoje místo jen tady, jinde to bude propadák.
A z čeho ty kompromisy vyplývají? Především z /částečného/ použití starší platformy pro malá auta. To není nic, co by neměla vyřešit generační obměna, užší než Ibiza s poslední MQB pro subkompakty asi nebude, a ta se přiblížila na dosah kompaktům. V ostatních směrech problém není. A pokud odepíšou lift, pak je jistotou i konec divného disproporčního designu.
tak nechodievaj diskutovat pod clanky Skodovky a mas pokoj >:D
Naozaj by som rad pocul vysvetlenie, preco ludia, ktori nemusia Skodvku, respektive koncern sa vykecavaju najviac pod clankami o Skodovke, alebo koncerne. To je nejaka uchylka, alebo snad uz aj diagnoza. Ved predsa ked nieco nemusim, neleziem tam furt.
Ale to bude asi jednoduchsim genofondom hejterov >:D
pak by liftback na bázi malého auta (nová Ibiza a nové Polo zase až tak malí nejsou) nebyl od věci. Auto cca ve formátu O1 (tedy do 4,5 m délky, ale s kufrem větším než 400 litrů) by si zákazníka určitě našlo. Pokud zruší Rapid i Fabii Combi, pak uvolní dost velkou mezeru na trhu. Jak jedni SUV milují, tak existuje i dost lidí, kteří jízdu ve zvýšeném autě vysloveně nesnáší...
Bude větší.Rádia a navigace budou umístěné do tabletu trčícího z palubní desky.A také bude automatické parkování,který má prototyp Superbu Ceasar.Dvojitá světla budou i ve 4.generaci.
Ta světla jsou jistá? :-( Třeba ještě provedou změny na základě zákaznického feedbacku... (Marchionneho na ně, ten nemá problém vyvíjet jeden model natřikrát, protože si během vývoje x-krát rozmyslí design, koncepci i karosářské verze :-) ).
Se čtyřmi světly by jsem problém neměl a věřím že ani většina lidí ne, ale muselo by to vypadat jinak, než teď. Současné řešení se mi nelíbí ani trošku.
Jsi si jisty, ze to bude 4ocko? Nedavno mi v lakovne znamej tvrdil, ze to bude klasika 2 svetla v lince. Uprimne docela sem si oddechl a ted sem v rozpacich >:D
Dyt ta statistika s uspesnosti SUV proti konvecnim modelu je uplne ujeta, konvencnich aut se porad proda skoro 3x tolik co SUV, tj logika zrusit konvencni modely a delat misto toho SUV je lehce zvlastni....
Prodeje SUV vypadaji dobre hlavne kvuli tomu, ze jsou statistiky zkreslene tim, ze vsechny SUV jsou v jednom pytli (at uz je to miniauto, nebo silnicni tank), zatimco konvencni auta jsou rozdelene podle velikosti do X kategorii...
Prakticky souhlas...segment SUV sice pořád roste , ale potenciál vidím hlavně u Fabie kombi , které se prodá 1/3 všech Fábií..a to je sakra slušné číslo !!
Navíc malé SUV bude jistě dražší než Fabia kombi i Rapid..
TAKŽE JIM ZÁKAZNÍCI UTEČOU JINAM.
Taky si myslim, ze Fabia Combi sve misto na trhu ma.
Uplne me dostala hlaska, ze Rapid a Fabia Combi si konkuruji a tak Skodovka zrusi oba modely >:D >:D >:D A oni si jako mysli, ze jejich misto na trhu zaplni male SUV za bratru 400 tis s trihrnkem?? >:D Pokud Skoda nema kapacity, tak proc nepostavi novy zavod na severu Cech nebo ve vychodnim Slovensku?? Takovy Rapid Liftback by se vyplatilo dovazet i z Ruska, kdyz se sem dovazi Yeti Trumf. Chapu, ze se Skodovka snazi prodavat modely s vysokou cenou a marzi, ale proc zbytecne opousti segmenty, kde se ji dari !?! :no:
Třeba do firmy dorazil nějaký bývalý specialista od Alfy. Tam také svého času zařízli GT s tím, že si konkurovala s AR Brera ... a následně i Brera samotné.
Tak budou musel lidi přesedlat na clio combi, což podle mě není vůbec špatné auto, jenom hospodské řeči tvrdí opak a lidi se toho chytají. Ale je pravda, že tento druh malých kombíků vymírá, já vím jenom o fabce a cliu.
je to spolecne s cigem, fabii, oktavii, yetim, supem a kadakem absolutne nejhorsi schade. skodovka je hnuj pro dobytek. skodofkou jezdis protoze musis. skodofka se nekupuje ale fasuje
Myslím ze Škoda jednoznačně potřebuje Combi menší než octavia a větší než současná Fabia. Auto pro soukromý zákazníky. Dostatečně prostorný a ne drahý.jestli se bude jmenovat Fabia Combi nebo rapid Combi je fuk. Ale nemůžou jej vynechat. Nicméně osobně si myslím ze na Fabii by spis měli udělat crossover do města místo kombiku.
Crossover (nebo spíš SUV) od Fabie byl Yeti, ne? Velikostně to vcelku sedělo, i když platforma byla trošku jiná.
Mě by spíš zajímalo, kam chodí na ty tupé názvy...
Tak jsem se schválně podíval a Yeti byl delší než Golf. Ano, Golf je na svou třídu malý, i teď je to jedno z nejmenších aut ve třídě (jediná kratší, která mě napadají, jsou A3 a Leon). Ale asi nechceš tvrdit, že Golf není nižší střední.
Ne, Yeti měl stejnou platformu jako OII a G5. Délkou byl na úrovni toho Golfu, ale rozvor stejný jako Octavia (a Golf). Na platformě Fabie neměli pohon všech kol a to by to auto bylo ještě o dobře 20 cm kratší (nebo by vypadal jak jezevčík jako Combi, což Yeti ani náhodou nevypadal).
Vím, že je český trh pro Škodovku už naprosto marginální, ale zdaleka to neplatí jen pro něj: pokud zruší Fabii Combi i Rapida liftback, dobrovolně na méně bohatých trzích ztratí velkou část prodejů. Přece ne každý má na SUV (navíc s vyšší spotřebou) a už vůbec ne každý si něco takového chce koupit. A pokud NEzájemce o SUV bude chtít rodinné auto výrazně levnější než přeražená Octavia, tak holt bude muset ke konkurenci. Například Fiat s Tipem by podobné vyklizení pozic ve škodováckém portfoliu jistě uvítal! :-O
takže zákazníci se rozhodují jestli si koupit Rapid liftback nebo Fabii kombi, tak škodovku nenapadne nic lepšího, než oba modely zrušit a nahradit je crossoverem, který bude ve všem menší. Velmi zajímavé rozhodnutí...
No však pretože Rapid lift a Fabia kombi robia potenciálnym zákazníkom problémy, nahradí ich crossover, ktorý je dnes predsa jediným správnym riešením... >:-[]
Já to nějak nepobírám. Pořád se mluvilo o tom, že je nutné mít papírovou spotřebu co nejnižší aby auto produkovalo pod 99g CO2 a oni budou vyrábět více a více vysokých a těžkých SUV? To už je teda spotřeba netrápí, nebo prostě o ty pokuty od EU už započítají do cen SUV?
Podle mne spíš sází na to, jak oblíbené je téma smyslu SUV/ crossoverů. Tím lépe, že je to o Škodě, to je také velmi oblíbené téma. Přímo rudý hadr (nejlépe přimíchat, kam to jen jde). :-)
Silnice plné krabic, co nejedou. Za chvíli budu s tou svojí starou plečkou nejrychlejší/plynule jedoucí ! Stačí podmotorovaný Kodiaq 1.4 TSI, kterému stačí i Rapid 1.6 TDI.
Co se bude nebude v koncernu vyrábět jsou jen spekulace. Automobilka nepustí jedinou informaci, která může ovlivnit svůj odbyt. Tou je tvrzení někoho, že Fabia Combi nebude a zaroveň i o liftbacku Rapid je to podobné. Jsou to modely, co přináší obrovské zisky pro svou vysokou prodejnost. Např. Rapidy s touto karoserií se prodávají nejlépe. Zisk je tak obrovský, že zainvestovat do rozšíření výroby o další kapacity není vůbec problém. Ovšem jakmile trh vykáže snížení zájmu, to nezaznamenávám, automobilka zareaguje a to se očekává s rozvojem elektropohonů, což je v současnosti v přípravě a o čem se mluví. Rapidy jsou stále velmi prodejné i za cenu absence jedné revoluční technologie, kterou nabizí Fabia, které tu ještě nikdo nevěnoval pozornost a bez které bych já osobně nové auto nekupoval vůbec. Tím je adaptivní tempomat za příplatek pouhých 13.800 Kč, který zpříjemní jízdu na zaplněné silnici, dálnici i ve městě pro své vynikající nastavení pro podmínky na českých silnicích. Kdo doplní skvělou DSG převodovkou, auto samo zastaví a rozjíždí se. To je jedinečné ve třídě, kterou Fabia reprezentuje. Navíc neopomíjejme její skvělý podvozek, který narostl téměř do rozměrů Octavie první řady, který je velmi pohodlný a skvěle žehlí naše cesty s výmoly.
Ta tvoje revolucni technologii je donebevolajici tragedie. Co bych dal za to, aby se to dalo prepnout na starej dobrej automat. Ale z nepochopitelneho duvodu to nejde.
Bohuzel do passatu je to pro highline v serii...
Takhle nadsene o tom mluvi ti, kteri s tim dlouhodobe nemusi jezdit.
Suché DSG (jiné ve Fabii není) je katastrofa co vydrží max. 100 tis. km... Adaptivní tempomat žádný zázrak není.
A zainvestovat a zvýšit výrobní kapacity není problém?? Aha, tak proč má Škoda problém a na Kodiaqa se čeká 6 měsíců, Yetiho kopli pro jistotu na Ukrajinu a nástupe Yetiho nemá výrobní kapacity??
Trh (pracovní) je nasycený, můžeš tu rozšířit výrobní linky, ale nemáš a neseženeš lidi, kteří ti tam budou makat. A to ani za ty královské peníze, co Škoda nabízí.
Kdyby to byl takový suchý problém, koncern by to nenabízel v Audi v celém světě, že.
Zajímavé je, že se neustále rozšiřují haly - např. svařovna v Kvasinách, nová lakovna a lisovna v Mladé Boleslavi. Na Rychnovsku chce v Kvasinách dělat skoro každý - viz nezaměstnanost v regionu 1,4% a firmy nemohou sehnat, kvůli poptávce makat v Kvasinách, ani nohu. Čím to je, člověče? Že by se lidem nechtělo dělat? Opak je pravdou. Kup si Francouze v automatu. :-)
hele, za to, že opět nechápeš význam toho, co jsem napsal, tak to je tvojí vizitkou >:-[]:-! Velká nápověda pro tebe - přečti si první větu >:-[] >:-[]
To je úplná blbost, podle škodovácké výroční zprávy byla výroba následující: fab. com. vs. fab. : 72614 ks. - 107997 ks. A rap. vs. rap. spac. : 54693 ks. - 49207 ks.
Proč nezrušit yettiho, kde byla výroba na 65962 (2015) a klesla na 61038 (2016)??
Tu informaci si asi pan Bureš asi vycucal z prstu.
Navíc smysl Rapidu Spaceback mi celkově ve výrobním programu škodovky uniká. Toto auto není to žádné "menší kombi", jeho kufr má objem 384 l, objemem je tak na průměrný hatchback ale vnitřním prostorem a zpracováním bohužel na klasické hatchbacky hodně ztrácí. A to škodovácké "kus auta navíc" taky postrádám. Spaceback je zbytečný a kompromisní hatchback a jako takový se bude prodávat hlavně tady (CZ), jinde to bude propadák. :-!
Ne, naopak tady se právě prodává liftback Rapida a ne Spaceback.
Jinak Spaceback nabízí praktičnost klasického HB nižší střední za (v zahraniči) nižší ceny než klasické HB. Takže smysl dává. Že u nás musí konkurence s cenou klasických kompaktů řádně dolů, je věcí jinou. Ale i tak u vše není jak bývalo a slušně vybavený kompakt někde kolem 330 tis. má možná tak Fiat.
Jo co jsem napsal byli výrobní statistiky, prodejní statistiky diferencované na jednotlivé podkategorie a státy stejného modelu, možná automobilka má ale myslím že normálně nejsou dostupné. Takže kolik kusů v podkategoriích bylo prodáno u nás a kolik jinde nevím.
K třídě HB bych řekl jen že doba kdy megany, astry, C4, 308, focusy, ceedy, i30 byli k mání ve slušnější výbavě cca za 299t. a základní ceny byli od cca 259t jsou asi v trapu. Ale i když dnes postavím fokus (s možností kombi), nebo megane za 319t. vedle spacebacku za 315, nemůžu si pomoct ale fokus i megane jsou většinou vlastností před spacebackem a tipo nebo ceed za akční cenu 299t. je taky hodně na zvážení a preferencích kupujícího. Podle mně jsou to (tipo a ceed) auta které spaceback v mnoha ohledech převyšují ale jsou třeba motoricky základní 1,4 asi nebudou stíhat 1,2tsi jak v pružnosti, tak ve spotřebě.
ano, a o to jde. Spaceback budeš mít líp vybavený a s dobrým motorem. U konkurence dostaneš základ s výrazně horší motorizací. Každý si může zvolit co mu je milejší ;-)
Tenhle krok není žádným překvapením. Co se na našem trhu může zdát jako nesmyslný krok, v širších měřítkách vyznívá úplně jinak.
U nás je právě liftback Rapida výrazně úspěšnější. Stejně tak Fabia Combi je docela žádaná... Ale P208 už své SW pohřbil... Zůstává snad jen Clio Grandtour...
Rapid je podle mě Škodou, která zákonitě neměla příliš šancí na dlouhodobější místo ve výrobním programu. Crossover/SUV, to je to, oč tu dnes běží. P2008, Captur patří mezi prodejní šlágry stejně jako o třídu výš Qashqai.
Rapid byl doménou východních trhů a těch méně vyspělých, kde Octavia byla příliš drahá... Za mě bych klidně přivítal návrat Octavie Tour, zkrátka Octavia III jen se základní výbavou. Jenže klima už je dnes základ a na Active toho příliš ořezat už nejde >:-[]
Peugeot ať si pohřbívá co chce, aspoň uvolnil místo na trhu pro prodejně úspěšnou Fabii combi. Nahrazení obou modelů crossoverem by pro mě znamenalo o dva zajímavé modely méně, a o jeden nekoupitelný více.
Jakkoliv pro naše podmínky chápu přítomnost malého kombi, tak sorry, ale malý crossover jako je P2008 nebo Captur přináší proti malému kombi jen samé výhody.
Tak schválně, jmenovitě které výhody že mi malý crossover přinese? Není mi 70 a jsem bezdětný, takže mě nezajímá nastupování, vysoký posaz ani údajná bezpečnost, zato si potrpím na úsporném provozu a agilitě.
Vím kam míříš, ale o to jde. U malých vozů nejde dramaticky nahoru ani váha, ani spotřeba a provozní náklady.
Navíc v režimu provozu malého vozu (městský a příměstský provoz) jdou právě ty jízdní vlastnosti poněkud stranou. Malý vůz těží především z kladů této koncepce a o to jde.