Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ani se Škodou Rapid liftback se nepočítá. Proč ji patrně nahradí crossover?

David Bureš
Diskuze (91)
Škoda v následujících letech vsadí na SUV, což bude znamenat konec pro některé stávající modely. Automobilka má pro toto rozhodnutí několik důvodů.

Nedávno jsme vás informovali o tom, že Škoda v následující čtvrté generaci modelu fabia už nepočítá s karosářskou variantou kombi. Nyní z automobilky zaznívají hlasy, že to nebude jediná změna v její stávající nabídce. Přímého nástupce se nedočká ani Rapid s karoserií liftback.

Naše zdroje přímo z Mladé Boleslavi naznačují, že automobilka vidí Rapid liftback jako méně úspěšný model. Stratégům navíc údajně vadí, že si až příliš konkuruje s Fabií Combi a navzájem si tato dvojka bere zákazníky. Tento interní souboj přitom Škoda rázně utne tím, že v následující generaci nenabídne ani Rapid s karoserií liftback, ani kombíkovou Fabii. Místo nich má na trh dorazit menší SUV, které se v nabídce zařadí pod nástupce Yetiho.

Důvod konce ale můžeme hledat i jinde. Automobilka sice počítá s expanzí v oblasti SUV a elektroaut, jenže zároveň už nemá tolik volných výrobních kapacit. Širší portfolio by zkrátka nebylo co vyrábět, a tak je nutné se zbavit aut, které nemají takový prodejní potenciál. A největší zájem je dnes o SUV a crossovery, které dostanou přednost před konvenčními modely.

S koncem Rapidu liftback se můžeme ptát po dalším osudu jeho bratrského modelu, Seatu Toledo, který se vyrábí ve stejné továrně. A další budoucnost toleda je už známá, s tímto liftbackem španělská automobilka nepočítá. Nahradit ho má kompaktní sedan na bázi příští generace leonu (zřejmě i co se týče designu), v němž vidí Seat větší potenciál pro cílové destinace. Na mysli máme třeba Mexiko, které patří mezi vůbec největší trhy Seatu.

Ukončení výroby liftbacku by navíc mohlo znamenat konec jména Rapid v nabídce Škody Auto. S kompaktním hatchbackem se sice nadále počítá, ze zákulisních zpráv ale vyplývá, že Rapid Spaceback se v druhé generaci přejmenuje. Nabízí se zkrácení názvu na Spaceback. Jak se budou jmenovat Rapidy sedan prodávané v Číně a Indii, zatím jasné není. Dalších generací se ale určitě dočkají, protože bez kompaktního sedanu se Škoda na těchto trzích neobejde.

To přitom nebude jediná změna označení, stále častěji se hovoří o tom, že nástupce Yetiho, postavený na stejném základu jako Seat Ateca, se bude jmenovat Karoq. Toto jméno si automobilka nechala nedávno registrovat na Úřadu průmyslového vlastnictví. K překvapivému zahození populárního jména údajně dojde kvůli sjednocení názvu SUV, Karoq má totiž blíže k již prodávanému Kodiaqovi.

David Bureš
Diskuze (91)
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2017 17:38
Re: Kde ostatní již jsou, bude Škoda za 10 let
Filtrace nerovností je dobrá věc, ale o ústupky v jízdních vlastnostech nestojím.
Avatar - rohYpnol
26. 4. 2017 19:15
Re: Kde ostatní již jsou, bude Škoda za 10 let
jdou, protože oceníš ve městě spíš lepší filtraci nerovností, vyšší zdvihy či větší profilové číslo pneu.
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2017 17:34
Re: Kde ostatní již jsou, bude Škoda za 10 let
Jízdní vlastnosti u lehkého kombíku v příměstském provozu stranou určitě nejdou. Každopádně, já prostě nevidím ty klady.
Avatar - rohYpnol
26. 4. 2017 16:00
Re: Pouze spekulace
něco k věci? Opět nic, že >:-[] no jo, tvoje klasika >:D >:D
Avatar - rohYpnol
26. 4. 2017 16:00
Re: Kde tyto informace berou??
ano, a o to jde. Spaceback budeš mít líp vybavený a s dobrým motorem. U konkurence dostaneš základ s výrazně horší motorizací. Každý si může zvolit co mu je milejší ;-)