Když se řekne, že někdo zařadil bez spojky, obvykle je řeč o žákyni autoškoly, které ještě vázne spolupráce nohou a rukou, zato jí však nechybí síla a odvaha.
V dnešní době převodovek se synchrony je řazení v běžněm provozu bez spojky hloupost. Řazení bez spojky je vyšší dívčí pro dojetí se závadou na spojce. Člověk musí při každém řazení myslet a řadit naprosto přesně.
Tak to se mně stalo před asi 5 - ti lety v Chorvatsku,prasklo spojkové lanko,bylo zrovna +38°C a nejbližší servis asi 6km,popisovaným způsobem jsem tam dojel ,oprveno do druhého dne za necelých 1500 Kč,byla tam výrobní vada,ale jet až do Čech bych takto nemohl kvůli rozjezdům a popojíždění atd.,těch 6 km stačilo a to jsem nikde nezastavoval a rozjížděl se jen jednou...
Pravděpodobnost,že se to stane je ale malá možná 1:3000000
Áda má pravdu, renold, citrón a pažout jsou nejporuchovější auta ze všech a když chceš něco vyměnit musíš rozebrat půlku auta abys vyměnil třeba například žárovku
v tomhle s Ádou souhlasím a u Renoldu není větší riziko že se něco pokazí tam se to prostě pokazí a hotovo
Od Italů už taky nic nechci, jak říkal jeden pán jsou líní a nedisciplinovaní a kupte si od nich auto
Ameriky taky nebrat
Jedině Němec s výjmkou Opelu a Japonec, všechno ostatní je šrot
Kup si das Auto od der Konzern, oni ti tam daji podvodny SW a kdyz jim na to nekdo prijde, tak ho vymeni za "novy" SW, kterym ty motory akorat vice doprasi.
A k te vymene - zkusil jsi nekdy menit zarovku v prednim svetlometu u Superba I ?
pred rokmi sa mi to stalo na fabke - spojkový valec pustil. Tak na semafore za 1 z miesta štartérom a potom celé v pohode bez spojky - len tie rozostupy som nechával kus väčšie... :-)
Jasne, clovek by musel u toho myslet a tudiz pouzivat mozek a tudiz je to hloupost. >:-[]
Pro me hloupost davat ridicak lidem, kteri se umi s autem sotva rozjet... Ja pri bezne jizde samozrejme taky pouzivam spojku, asi jako 99% z nas, ale i tak povazuju za dobre umet ovladat meziplyn.
Auto je pro vetsinu lidi v prvni rade dopravni prostredek a jestli mas pri jeho rizeni na neco myslet, tak idealne na to co je pred tebou na silnici.
Jestli mas potrebu se predvadet co vsechno s autem umis tak si zajed na okruh.
Smyslem technologickeho pokroku je lidem zivot (a jednotlive cinnosti) usnadnovat, ne komplikovat.
Z tohoto pohledu je predvdeni se jakakoliv cinnost, kterou umyslne delas komplikovanejsim a narocnejsim zpusobem, nez je potrebne (a jeste napises, ze lidem, kteri to takhle nedelaji, by tato cinnost nemela byt povolena).
Tak jistě. Horolezec se jen předvádí když sleze nějakou horu jelikož na druhé straně je pohodlná cesta pro auta. A když to vezmeš kolem a kolem tak díky technologickému pokroku jsou lidi líní jak prasata a rabují planetu více a více.
Takže vlastně ty zřejmě toho moc neumíš a chodíš po světě s pocitem že každý co něco umí se jen předvádí. Tvůj zakyslý život plný zášti k těm co něco umí ti fakt nezávidím.
Uvědom si že seš na webu o autech. Na takový web chodí fandové aut. Jestli fanda aut nejsi tak sem nelez nebo se nesnaž diskutovat o takových fajnovostech jako řazení s meziplynem, jehož význam nejseš schopen mentálně pochopit. Já taky nechodím na weby o pletení. Problematice pletení svetrů nerozumím a nesnažím se ani nikomu vnucovat svoje názory ohledně této tématiky. Zkus si vzít příklad.
Hloupost je to proto, že u běžných aut jsou synchrony k tomu určené. Jestliže používáte meziplyn, tak buď jste ze staré školy, nebo se chcete pedvádět.
Spojka je tam k tomu, aby se používala.
Myslet, jsem myslel to , že budete sledovat otáčky a hodně přemýšlet, jestli řadíte o 1 nebo 2 stupně.
Já považujíc se za automobilovýho fandu (takových sem chodím naprostý minimum) jsem se naučil používat meziplyn ačkoliv to prakticky málokdy využiju. Chtěl jsem se to ale naučit, už jen proto že chci umět to co umí jen špičkoví řidiči. Pak aspoň nezapadám do toho balastu co sem na ACZ chodí a mudruje jak je řazení s meziplynem na úrovni aut startovaných klikou a podobný moudra. K tomuhle póvlu se řadit fakt nechci.
Nejedna převodovka má na jedničce nic moc synchronizaci. A mám ve zvyku podřazovat, jak auto při brzdění zpomaluje, a není mi úplně příjemné neustále roztáčet motor přes spojku. Preferuji, když to tam pěkně skáče.
Je to skutečně hloupost. Dřív možná, ale dnes? Důvod ? S dnešními debilními euronormami skončil režim přesné odezvy od plynového pedálu. Po ubrání nepadají otáčky tak, jak dřív bývalo zvykem. Ani po přidání není odezva jako u mrštného karbomotoru. Celý článek je sice zajímavý z podstaty, ale je to prostě v dnešní době nesmysl. Nouzově dojet? Startovat na startér? No fuj tajbl. To si fakt radši zavolám tu odtahovku, než zmrvit startér, či zprasit převodovku.
S ventrou jsem jezdil rád a řazení bez synchronů jsem si užíval vždy s chutí, ale u svého auta bych to prostě bez spojky ani nezkusil.
Sranda je, ze se ale i dnes muze clovek dostat do situace, kdy mu bude mobil k ho**u, ale morseovka bude pouzitelna. :-) Samozrejme se do te situace asi nedostanes, pokud nevystrcis paty za hranice mesta, ale ta moznost tu existuje...
Kdo neumí meziplyn, neumí řídit, teď mi stačí podřazovat jenom o jeden kvalt, protože mám velkoobjemový diesel s obrovským krouťákem, před tím jsem měl pár vysokootáčkových benzínových japonců a tom to šlo v poho o dva z 4 na 2
aha, takze az na tebe a par zavodniku jsou tady vsichni retardove a ja jsem hvezdicka... u dnesnich beznych osobnich aut se s meziplynem (natoz presnym jak ho nazyva vaculik) prakticky radit neda. a nedava to vubec smysl.
chce to jen cit a znalost. A naježděné desetitisíce km v jednom autě. Bohužel
tohle: "abyste mohli stát na brzdě a zároveň dosáhli bokem nohy na plyn"
už neplatí. Dnešní přeelektrizované vozy nedovolují přidat plyn, pokud je
sešlápnuta brzda. Což je chyba. :no:
BTW: Tihle experti z nadpisu neumí ani řadit normálně. Proto si kupují automatické převodovky.
Je to uplne stejny pripad. Automaticka prevodovka, posilovac rizeni, ABS, ESP, vsechno to bylo vyvinuto se stejnym umyslem - zlepsit a ulehcit rizeni auta.
No a přestav si že někteří si ABS vypojují. Takový řidič ještě nejsem aby mě ABS limitovalo, ale dovedu si představit, že někomu kdo je lepší řidič než já to vadí, protože to zhoršuje ovládání auta. To že seš osel a takový věci nechápeš není nic k smíchu, takže toho smajlíka na konec sis mohl klidně odpustit. Vlastně jako celý tvůj směšný příspěvek.
Ne, kupuji si je ze stejneho duvodu, proc nestartujes motor klikou - protoze jde o prirozenou technickou evoluci, ktera spociva v zaniku zastaralych technologii, ktere neprinaseji zadnou vyhodu, a v jejich nahrazeni technologiemi, ktere jsou lepsi a efektivnejsi.
automatická převodovka není ani lepší, ani efektivnější. Jen pohodlnější. Ve své podstatě je to jeden z asistentů, které člověka odnaučují řídit. Další stupeň bude elektronický řidič. Jen zadáš, kam chceš jet a on tě tam odveze. Bude to jistě pohodlnější a nahradí to zastaralé technologie, jako je lidský mozek. Aber ty konce... :no:
Dneska i rychlejší a dokonce umí bejt i úspornější = přetoč si kalendář = sme v roce 2017 ;-)
Přes kritiky autonomního řízení lidi nadělaj daleko víc chyb = rozdíl je že od autonomního řízení se vyžaduje nula, od lidí nevadí přes 3000 mrtvejch denně :yes::-)
Jo, takove auta se v nekterych zemich jiz testuji. Co je na tom spatne ze se ridic treba v pripade mikrospanku nerozflaka o strom vedle silnice?
Jinak moderni automat samozrejme lepsi je, proto taky v nejlepsich autech nic jineho nenajdes:
“Ferrari is design, performance, and state of the art technologies,” Leiters said. “There’s no manual transmission that can beat this performance and therefore we have decided to stay on the double-clutch gearbox.”
[odkaz]
Btw Ford nedavno predstavil 10stupnovy automat. Umis si predstavit 10stupnovy manual? Bys tim kvadlal vic nez ve Fast & Furious >:D
Myslím čistě manuální. Poloautomatická řešení, jako se používají například v tahačích (pro řazení "půlek" a případně volbu horní/ dolní řady), jsem vynechal.
Kdyz nechci pouzivat spojku tak si koupim auto s automatem (kterych je stejne vetsina a to nemluvim o elektroautech ktere zadnou prevodovku nemaji) a bud radim packama na volantu, nebo razeni neresim vubec.
Dojel jsem tak jednou z Nitry do Prerova... vcetne prujezdu
Je to napsane v zasade dobre.
Snad jen pridam, ze se to dela mnohem lepe v nizsich otackach... a chcete dojet, eleganci asi neresite. ;-)
Jel jsem tehdy Alfou 164 a odesel mi hydraulickej valec.
Vyhoda atmosferickeho dvoulitru byla v tom, ze jsem se rozjizdel na dvojku... motor to dal, a usetril jsem si razeni s velkym "preskokem".
Re: Dojel jsem tak jednou z Nitry do Prerova... vcetne pruje
Já z Hořic v Podkrkonoší do Ostravy. Skrz Hradec Králové, Olomouc a tehdy ještě Hranice, Lipník nad Bečvou atd. Bohužel stejný problém, hlavní spojkový válec a teď udělám radost Ádovi Renault 25 V6 Injection.
Mali sme benzínovú Seat Incu, pravidelne sa trhalo spojkové lanko. Síce sme už zo zvyku vozili náhradné v kufri, ale aj tak sme hocikedy stovky km nabehali bez spojky. Horšie bolo to, že východ Slovenska je kopcovitý a niekedy bolo treba v kopci aj zastaviť.
S Mazdou 3 1.5 Skyactiv-G vypůjčenou půl hodiny před natáčením autor ještě tak sžitý nebyl,...
Chce to nejdřív přečíst članek, než se ztrapníš v diskuzi >:D
Ja by som si to vedel predstavit, predsa len, 380 000 je zaujimava ponuka za neosklbane auto - multilink tam zostava, radenie a riadenie to iste, motor 1.5 je tiez skyactiv, klimu a radio to ma... Prinajhorsom si das dorobit tempomat, ale tie podstatne veci tam su, napravu u osklbaneho vw nezmenis, motor tiez nie...
blbost dnes radit bez spojky, proc??? kdyz je dnes pro automobilky dulezitejsi tablet v aute, ovladani gesty, automaticke sterace, svetla, brzdeni... a to mam najednou radit s meziplynem???
No, podivej, duvody, proc to umet, tu , nepochybne, jsou. I kdyz si koupis relativne novy auto, rekneme 7 let stary a bude mit kolem 200 tis. nalitano, z toho 80% po meste, muzes pocitat s tim, ze synchronizace uz ma nejlepsi obdobi za sebou. A pokud se ti do toho prida mraz, treba kolem -10 a vic, je olej jako med a synchronizace nekona to, co ma v nazvu, tedy nesynchronizuje. Alespon po dobu, nez se to ohreje a olej zmeni skupenstvi z vazeliny na kapalinu. Pokud to neumis, pocitas zuby, pokud jo, jsi v pohode. Sorry, jako.
By sneslo zaber na nohy nebo ruku a pristrojovku zaroven (dve kamery), ale koncekoncu proc ne.
Priste treba rozebere ty meziplyny...
Jo a ze meziplyn k nicemu neni? Tak si zkuste na okresne podradit v 80 z sestky na ctryku kvuli predjizdeni...
Neni to nic slozityho. Motor proste musi mit pri zasouvani rychlosti otacky, jaky by mel mit po klasickym prerazeni - at pri razeni nahoru, tak dolu. Proto se pri razeni nahoru (napr. z 3 na 4) necha motor opadnout, pri razeni dolu (ze 4 na 3) se plynem otacky zvysi na takovy, jaky budou slyset po prerazeni (ovsem pozor na rychlost jizdy, protoze otacky motoru jsou na stejnej rychl. stupen pri ruznych rychlostech taky ruzny). Chce to cvik, ale jde to. A pokud mas otackomer a naucis se davat plyn presne pri urcite rychlosti, vyhravas jackpot.
Ani při závadě to dnes nedává smysl. Člověk, který to vážně neovládá, tak je pak na silnici hrozbou a takových je většina. A radit někomu rozjezdy přes startér... Takže odešla hadička ke spojce a já místo abych zavolal odtahovku přes pojišťovnu a zaplatil do 1000 Kč za opravu si zlikviduju startér a baterku, což bude stát 12000 Kč. Sorry jako, ale tohle jsou tak amatérské rady, až to bolí.
Vyvedu te z omylu. Staci, abys mel povinnosti a proste MUSELS dojet. Ona by pak asi ta ztrata penez byla o dost citelnejsi. Ja jsem tak jednou odjezdil celej den s minibusem (15 lidi). Proste to nebylo mozny odstavit a uz vubec ne NAHRADIT. Nebo si vem postaka, co dela rozvoz, DHL, DPD a dalsi rozvazky. A starter urco nezlikvidujes, pokud nejsi pako. Dnesni startery vydrzi dost. Od doby, co mam vlastni auta, tedy ca. od roku 1985 (F600, Trabos, W353, S120, ZX, Oltcit, Opel Kadett, T613, Fabia, Thalia, C5, Honda, dalsi Thalia, Modus) jsem ani jednou nemel problem se starterem. Baterku taky neoddelas, proste proto, ze vnitrni odpor starteru je vetsi nez odpor baterky, cimz ji pres starter nikdy nemuzes zkratovat. A zase, pokud jsi pako a vymlatis ji do mrte, je to o necem jinym, nikoliv o baterce. Nakonec jeste poznamka - jedna se o NOUZOVEJ postup, kterej lze resit i tak, ze nechas motor bezet, zaruckujes a pak to rozjizdis z kopecka, kterych - i tech nejmirnejsich - je vsude hafo. Jen se u toho opravdu musi trochu myslet, coz bude asi ten hlavni problem.
No jo, ale vy tu mluvíte o profesionálních řidičích. Naprostá většina lidí nejezdí každý den a už vůbec ne stovky kilometrů. A věřte, že u takových lidí je použití podobné rady pro okolí mnohem nebezpečnější, než aby zavolali asistenci a v klidu počkali.
Jasně, dá se to, ale je potřeba vychytat správný moment, což je celkem umění. Manželka by ale něco takového ocenila, přijde mi, že na tu spojku šlape, i když jede rovnoměrnou rychlostí po dálnici. Taky už je z toho pěkně opotřebovaná a zdá se, že už se bude muset brzo vyměnit. Už jsem si našel návod, konkrétně tady - [odkaz] , tak to asi zkusím, a když to nepůjde, tak to prostě odvezu do servisu.
To můj přítel - dnes už milovaný manžílek, mě teda hodně překvapil. Neměli jsme skoro ani na brambory, svatba nás stála tři roční platy a ten blázínek si vezme úvěr a půjčí nám na svatbu na podpis pro formální záležitosti pero z https://www.sperky-beny.cz/…nky-a-darky/c-3/ ve výši 18 tisíc korun. Chápete to? Kdyby radši koupil novou spojku do mercedesu.