Ekonomika
Odkedy sú investície stratou? Strata je, keď naplánujem zisk a nedosiahnem ho, nie keď plánujem investovať všetky zárobky plus ďalšie peniaze.
Ono je dobré upozorňovat na její ztrátovost. Hrozí tady totiž průšvih velkejch rozměrů, pokud bublina praskne.
ta bublina ma rozmer 300 milionu dolaru, tedy naprotosto smesne sumy, navic odzacatku bylo investorum rikano ze zisk je planovany az na rok 2020
mimochodem kdys krachovala GM, tak byl dluh prez 50 miliard dolaru, cca 166x vic nez co ma jako ucetni ztratu Tesla, a pokud jsi cetl text, asi sis vsiml ze cash maji k dispozici prez 4 miliardy dolaru, tedy prozatim ma bublina hooodne daleko do splasknuti
mimochodem kdys krachovala GM, tak byl dluh prez 50 miliard dolaru, cca 166x vic nez co ma jako ucetni ztratu Tesla, a pokud jsi cetl text, asi sis vsiml ze cash maji k dispozici prez 4 miliardy dolaru, tedy prozatim ma bublina hooodne daleko do splasknuti
Stačí uměl googlit abys zjistil, že zisk Tesla slibovala investorům už několikrát a vždy termín odložila. První slib byl 2008, když se to nepovedlo slíbili 2009 a tak jedou každý rok a každý rok termín odsouvají, nyní už pro jistotu o tři roky dopředu a poslední odklad je na 2020.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ak by sa Tesla rozhodla byť malou automobilkou, vyrábať maximálne 30 tisíc aút ročne bola by už dávno veľmi ziskovou firmou. Keďže, ale ich ambície sú ďaleko väčšie všetok zisk reinvestujú späť do budovania nových výrobných kapacít. Koncom budúceho roku by mali byť schopný produkovat 500,000 áut ročne. V 2020 chcú vyrábať 1+ milióna áut ročne, pre porovnanie približne také množstvo dnes vyrába Škodovka.
Keďže cena ich akcíi sa pohybuje na historických maximách investori sú s ich prístupom spokojný.
Keďže cena ich akcíi sa pohybuje na historických maximách investori sú s ich prístupom spokojný.
To je klidně možné, já jsem ale reagoval na lež, kterou tady napsal SamanAR a sice, že "odzacatku bylo investorum rikano ze zisk je planovany az na rok 2020" prostě nebylo, zisk byl slibován už skoro před deseti roky a od té doby se táhne dlouhá nit nových a nových slibů a posunů termínů.
Že je masová výroba elektromobilů ztrátová, to vědí všichni, Marchionne před cca 3 roky prosil zákazníky Fiatu aby si nekupovali 500e, protože na každém prodaném kusu prodělá 14th doláčů.
[odkaz]
Že je masová výroba elektromobilů ztrátová, to vědí všichni, Marchionne před cca 3 roky prosil zákazníky Fiatu aby si nekupovali 500e, protože na každém prodaném kusu prodělá 14th doláčů.
[odkaz]
a precet sis vubec co vzdy predchazelo oddalovani tech slibu, nebo jsi jen hodil 3 odkazy anis by sis je precet a zjistil duvod odkladu? ja kdys kupoval akcie v 2013 za lehce nad $70 za kus, tak jsem se ziskem opravdu nepocital drive nez za 6-8 let
Bublina sem-bublina tam. V skutočnosti nevieme, čo a jak Musk zamýšľa a plánuje a nevieme s určitosťou povedať, či je podvodník, hazardér alebo naozaj len taký optimista a vizionár. V tom prípade by som sa s vyjadreniami radšej držal pri zemi. je zbytočné špekulovať o tom, čo by sa mohlo stať, keby sa niečo stalo... To "bychaření" sa už na ACZ preberalo nespočetnekrát, nie?
mimochodem dluh 300 milionu u Tesly co ma kapitalizaci prez 50 miliard a trzby prez 2.7 miliardy je podobne, jako by si nekdo s platem 27 tisic a majetkem 500 tisic vzal pujcku na 3000 korun >😁
Ještě by se hodilo dodat půjčku na 3000 korun, která mu za pár let přinese plat čtvrt milionu 😄
Kámo, pletieš dlh so stratou, kapitalizáciu s majetkom a hrušky s jablkami... Máš v tom chaos.
jj pletu, ztrata neni dluh, ale v tomto pripade se jedna i o ztratu diky dluhum ktere splaci a snizuji si o to zisk, tak aby se dostali do ztraty, Tesla tak jako kazda jina podobna firma si totiz na chod pujcuje prubezne finance, delaj to tak snad vsechny automobilky, je to titiz vyhodne
ja podal jen srovnani v pro bezneho obcana relativne prijatelnych cifrach, proste skrtnuti 5 nul 😉
ja podal jen srovnani v pro bezneho obcana relativne prijatelnych cifrach, proste skrtnuti 5 nul 😉
ono když se podíváš napříč českými webovými magazíny (nevím jak je to v ostatních zemí evropy), tak se tam většinou každý týden objeví minimálně spekulativní článek na téma tesla, většinou jde o čistou kritiku, strach je sviňa 😄
z toho bude zisk, tak okamžitě všichni začnou tyhle auta vyrábět. Zatím je to tak, že se dotuje výroba a dotuje se i koupě. A kdo to zaplatí?
čas už ukázal, toyota prodala nevím kolik milionu hybridů, tesla jenom loni přes 70 000, novej levnější model přinese další desítky tisíc, tak jenom aby se všichni ostatní výrobci přestali bát a do 10ti let bude 50% prodaných aut hybrid nebo elektro, no a dieselofilům v evropě doufejme dojde dech
Kde bereš tu jistu? Dnes tvoří hybridy a elektrická auta absolutní okrajovou záležitost. A to se ještě prodávají tam, kde je pokřivenej trh dotacemi. Navíc nyní s Trumpem v USA... bych si nebyl tak jistej.
Podívej se na poslední autosalon v Číně = Asie jede na elektřinu. Kdo nejede plánuje
Popravdě nejzaostalejší začíná bejt.. >😒]
Eště že tu máme kontinenty jako Afrika = i když v Jižní Africe je takový Polo Vivo hybrid prodejní hit >😁
Popravdě nejzaostalejší začíná bejt.. >😒]
Eště že tu máme kontinenty jako Afrika = i když v Jižní Africe je takový Polo Vivo hybrid prodejní hit >😁
Trump v tomto ohledu nezmuze nic 😉 jedine co on muze ovlivnit je federalni dotace, a ta vetsine vyrobcum BEV stejne pomalu konci neb budou na oneh 200 tisicich aut na znacku, lokalni dotace Trump neovlivni nijak, treba dotace na hybrid v pripade Priusu v US jiz nejsou, a prodeje po jejich skonceni nijak neklesli, nejnoivejsi model ma zase celkem prodejni rekordy
navic USA dnes neni nejvetsim trhem, tim je Cina a ta elektrifikuje celkem svizne
navic USA dnes neni nejvetsim trhem, tim je Cina a ta elektrifikuje celkem svizne
Ale zmůže. Bude-li se zvyšovat těžba ropy a plynu, udržej tak nízko ceny - což nejvíce odsere Rusko a hned pak všechny tyto podivné alternativy.
zvyseni tezby a snizeni cen ropy poskodi i USA, uhelna lobby jim timto jiz krachla, takze je to ve finale stalo nekolik set miliard dolaru, nastesti pro nas tim i USA poskocilo co se ekologicnosti vyroby elektriny tyce 😄 , jenze zlevneni ropy v USA nese i jejich dalsi bolistku a to tezbu z bridlic
nestuduj jen cast politickeho vysece, zajimej se o celek 😉 Trump nema paky a ikdyby mel, musi se rozhodnout pro ktere miliardy obetuje jine miliardy, a ze v tomhle jde o stovky miliar rocne 😉 kdyby se choval jak ty tu pises a co vsechno s Trumpem nabere jinej smer, tak us by to davno udelal 😉 ale on to neudelal a pochybuju ze udela, vetsina jeho poradcu kdys si je prostudujes totiz zastava prave nazor jinej nez tu prezentujes ty 😄 naopak Trumpa smeruji prave k tomu aby se Amerika oprostila od ropy a zamerila se na jejich vnitrni zdroje kde nejsou zavisli na dovozu, lide v administrative USA moc dobre vedi ze maji nejvetsi spotrebu ropy na svete, ale zaroven nepatri mezi zeme s nejvetsi tezbou ani nejvetsi zasobou ropy na svete, pro zajimavost USA patri tezarsky jen asi 6% svetovych zasob ropy 😉 za vlady Trumpa se Amerika meni prave v docela elektrifikovanou velmoc, za tu dobu jiz stihnul schvalit nejvetsi investice do rozvoje elektrickych siti v USA, naopak ohledne ropy zatim jen dve relativne male investice na ropovody, ktera navic nasrali spoustu lidi >😁
nestuduj jen cast politickeho vysece, zajimej se o celek 😉 Trump nema paky a ikdyby mel, musi se rozhodnout pro ktere miliardy obetuje jine miliardy, a ze v tomhle jde o stovky miliar rocne 😉 kdyby se choval jak ty tu pises a co vsechno s Trumpem nabere jinej smer, tak us by to davno udelal 😉 ale on to neudelal a pochybuju ze udela, vetsina jeho poradcu kdys si je prostudujes totiz zastava prave nazor jinej nez tu prezentujes ty 😄 naopak Trumpa smeruji prave k tomu aby se Amerika oprostila od ropy a zamerila se na jejich vnitrni zdroje kde nejsou zavisli na dovozu, lide v administrative USA moc dobre vedi ze maji nejvetsi spotrebu ropy na svete, ale zaroven nepatri mezi zeme s nejvetsi tezbou ani nejvetsi zasobou ropy na svete, pro zajimavost USA patri tezarsky jen asi 6% svetovych zasob ropy 😉 za vlady Trumpa se Amerika meni prave v docela elektrifikovanou velmoc, za tu dobu jiz stihnul schvalit nejvetsi investice do rozvoje elektrickych siti v USA, naopak ohledne ropy zatim jen dve relativne male investice na ropovody, ktera navic nasrali spoustu lidi >😁
jak píše hammu, čína je jasná, japonsko taky, amerika taky začíná šetřit a ti na diesel určitě nepůjdou, už i takový auta jako chrysler voyager se dají koupit s hybridem, no a u nás v evropě je situace taková, že do hlavních měst západní evropy už za pár let se starým dieslem nevjedeš, otázka je, jestli lidi budou radši kupovat diesly s normou euro 8 nebo hybrid, v evropě je všechno možný, celosvětově ale elektřina/hybrid povládne
hybridy a EV jsou v USA například stejně okrajovým sektorem stejně jako diesely, obojí prodeje mezi 3-4%
z toho 50% do 10 let neuděláš kdybyses 100 000 000 po-s-r-al.
diesel šel v Evropě raketově nahoru ale z 12% v roce 1990 se dostal na 50% během 15 let
ale nebylo třeba stavět infrastrukturu, ta už pro benzín a naftu dávno byla
z toho 50% do 10 let neuděláš kdybyses 100 000 000 po-s-r-al.
diesel šel v Evropě raketově nahoru ale z 12% v roce 1990 se dostal na 50% během 15 let
ale nebylo třeba stavět infrastrukturu, ta už pro benzín a naftu dávno byla
pro hybridy je treba stavet infrastrukturu? a jakou? >😁 ty us tu naftu necichej, leze ti to na mozek :-!
tobě už elektrony vlezly na mozek dávno
jinak😒br /> Tesla - zatím se za dobu své existence může pyšnit kumulovanou ztrátou blížící se 70 miliardám korun a stále červenými čísly už před započítáním investic do výzkumu a vývoje. A to lze těžko vnímat pozitivně...
to tedy není tebou uváděných 300 mil USD
jinak😒br /> Tesla - zatím se za dobu své existence může pyšnit kumulovanou ztrátou blížící se 70 miliardám korun a stále červenými čísly už před započítáním investic do výzkumu a vývoje. A to lze těžko vnímat pozitivně...
to tedy není tebou uváděných 300 mil USD
jj ses e😜ert, vidime to vsichni :yes😒br />
tohle jsi napsal, a ja reaguju ze pro hybridy se proste zadna infrastruktura stavet nemusi
"hybridy a EV jsou v USA například stejně okrajovým sektorem stejně jako diesely, obojí prodeje mezi 3-4%
z toho 50% do 10 let neuděláš kdybyses 100 000 000 po-s-r-al.
diesel šel v Evropě raketově nahoru ale z 12% v roce 1990 se dostal na 50% během 15 let
ale nebylo třeba stavět infrastrukturu, ta už pro benzín a naftu dávno byla"
takze bud jiz ani nevis co pises, nebo jsi proste moc nacichanej nafty 😉
tohle jsi napsal, a ja reaguju ze pro hybridy se proste zadna infrastruktura stavet nemusi
"hybridy a EV jsou v USA například stejně okrajovým sektorem stejně jako diesely, obojí prodeje mezi 3-4%
z toho 50% do 10 let neuděláš kdybyses 100 000 000 po-s-r-al.
diesel šel v Evropě raketově nahoru ale z 12% v roce 1990 se dostal na 50% během 15 let
ale nebylo třeba stavět infrastrukturu, ta už pro benzín a naftu dávno byla"
takze bud jiz ani nevis co pises, nebo jsi proste moc nacichanej nafty 😉
50 jsem možná přehnal, ale hybridy už dnes nabízí prakticky každý, čistá elektřina je kvůli dobytí v nevýhodě, ale stejnej vzestup jako nafta může mít i elektřina
Počítáno dohromady !!! jsou hybridy a EV v Evropě cca 1%, za 10 let nárůst to 1 procento. Tak to budeš potřebovat 50 let na nárůst na 50%.
Počítáno v USA dohromady, za 10 let pokrok o 3%.
Co kdybys vzal v potaz objektivní nevýhody?
Ale nakonec, těch 50 let tady mnohokrát padlo jako reálný termín.
Dohodneme se tak že si to tady zopakujeme za 5 let. Počítám že hybridy a EV budou tak na 5%. Ledaže by se započítaly mikrohybridy.
Počítáno v USA dohromady, za 10 let pokrok o 3%.
Co kdybys vzal v potaz objektivní nevýhody?
Ale nakonec, těch 50 let tady mnohokrát padlo jako reálný termín.
Dohodneme se tak že si to tady zopakujeme za 5 let. Počítám že hybridy a EV budou tak na 5%. Ledaže by se započítaly mikrohybridy.
Aby si nebol sklamaný. Rast je relatívne malý, ale má silne stúpajúcu tendenciu. Tlaky na emisie všetko ešte urýchlia. Rozhodujúce nebudú výhody/nevýhody, ale legislatíva.
Aby sa nakoniec nestalo, že o 10-20 rokov budú robiť elektromobily všetci, ale baterky nakúpia u Tesly a sieť nabíjacích staníc bude tiež Tesla, pretože bude mať všetko otestované, vyskúšané a zavedené technológie na veľkovýrobu. VW tiež bude schopný vyvinúť a vyrobiť schopné baterky, ale budú 3x tak drahé ak nie ešte viac.
a zmizí takový ten nátěr exkluzivní záležitosti
Tesla jde teď bez odporu potom půjde do plných i proti konkurenci