Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTestujeme modernizovanou Škodu Rapid. Ptejte se, co vás zajímá! (+video)
79 komentářů
holden2
jaky mate nocleh a co budete mit k jidlu
Ta moucha (holden2) je naprosto dokonalá. Vždy se jí snažím odehnat a ta potvora tam pořád sedí.
U škodovky mě zajímá, jestli to už není moc modelů. Možná se mi to zdá, ale začínají to dělat i jiné automobilky: tlačí střední třídu do vyšší, malé vozy do střední, atd. Pokud je Octavia "třída sama pro sebe", tak to znamená, že ty třídy škodovce už nestačí.
U škodovky mě zajímá, jestli to už není moc modelů. Možná se mi to zdá, ale začínají to dělat i jiné automobilky: tlačí střední třídu do vyšší, malé vozy do střední, atd. Pokud je Octavia "třída sama pro sebe", tak to znamená, že ty třídy škodovce už nestačí.
Historicky byl Rapid částečně náhrada za Octavii Tour... asi s cílem zkomplikovat trošku život (mimo jiné) nové korejské konkurenci v těch cenových relacích 300-400, zejména na méně náročných trzích - něco podobného dělá PSA s 301 (i mimo Evropu).
Tvé přání bude možná vyslyšeno, o budoucnosti Rapida se spekuluje...
Tvé přání bude možná vyslyšeno, o budoucnosti Rapida se spekuluje...
To se povedlo >😁 :yes😒br />
Bez ironie...
A bez použití silných slov to má grady daleko větší.
Bez ironie...
A bez použití silných slov to má grady daleko větší.
jimmytudesci
ako spoľahlivo funguje automatické prepínanie diaľkových svetiel, oplatí sa to doplatiť? je auto na 17 palcových kolesách moc? prečo sa nedá doplatiť adaptívny tempomat, keď do fabie to ide. ďakujem za odpovede.
Přepínání dálkových světel je nesmysl, nikdy nefunguje a nefungoval tak spolehlive, abych si ho nemusel hlídat.. na 17" vypadá auto stylově a hezky, ale skáče jako koza a k jízdním vlastnostem nic nepřidá..
comper
kto to ma kupovat >😁
Při zpětném pohledu musím pokorně použít slova GTI o cenovém jemnocitu - smysl modelu jako je Rapid stojí a padá s jeho cenou. Pokud bude Rapid výrazně levnější než plnohodnotný mainstream, nebo aspoň levnější z nějakého pohledu TCO díky servisu, pak dává na trhu smysl.
no neviem, aby práve pri Rapide predvádzala Škodovka nejaký cenový jemnocit nemám ten pocit. Si spomeň za koľko ho uviedli na trh a čo si za to dostal. Dnešná situácia je samozrejme niekde inde, ale dalo sa to čakať.
Nejdřív si vyjasněme - já Rapid neobhajuju, domů bych si ho nekoupil asi za žádných okolností, jen říkám, že to je přesně ten typ auta, kde každých 20t zásadně mění situaci.
K té ceně - ono se to dost měnilo. Začínal docela sympaticky, pak zdražil, teď zase zlevnil do nějaké hladiny, kdy to dejme tomu může dávat smysl.
K té ceně - ono se to dost měnilo. Začínal docela sympaticky, pak zdražil, teď zase zlevnil do nějaké hladiny, kdy to dejme tomu může dávat smysl.
Ja tiež netvrdím, že Rapid niekomu nemôže dávať zmysel ... očividne dáva, len cenotvorbu pri ňom by som nenazval cenovým jemnocitom. 😄
NoLimitBoy
Mna by zaujimalo, ci je to podla vas najlepsie auto v triede ako tradicne vsetky ostatne Skodovky. Dakujem
škodovka je nejlepší auto na světe a ve třídě kde není zastoupená poraží ostatní jinými modely. Přeci je lepší i než Ferrari ne >😁 >😁
Tak já jsem se škodovkama nikdy problém neměl, celkem dost muziky za solidní peníze a v bazaru se dají sehnat i pěkné zánovní, protože jsou to hodně prodávaný auta... Za mě má rapid klidně palec nahoru :yes:
nalimer
Manželka si hľadá nový voz. Prešla aj predajne Škoda. V dvoch od seba nezávyslých (Bratislava a Trnava, patriacich iným majiteľom) jej predajcovia neodporúčali kúpu Rapidu ale ponúkli jej buď to "menšiu" Fábiu combi resp. Octáviu. Dôvod - zlý podvozok, slabé motorizácie, jednoduchá výbava. Prečo tomuto modelu neveria samotní predajcovia?
Alebo majú na Fábiu a Octaviu väčšiu maržu.
Tak na tom mají buď nízké marže, nebo nebyl rapid zrovna dostupný >😁 Rozdíl ve výbavě a motorech od fabie přece není. Cenově je na tom teď rapid lépe než fabie. A podvozek? No to už bych posoudil testovací jízdou. Rapid je stabilnější ve vyšších rychlostech a tolik se nenaklání. Ale porovnávám s F2.
Motorizace jsou stejné, podvozek je z Roomstera, výbava u modernizovaných verzí není úplně hrozná. Ale je fakt, že ségra byla před rokem na exkurzi ve Škodovce a tam jí taky Rapid tak nějak spíš nedoporučili, protože prý skelet není tak solidní a robustní jako Yeti nebo Fabia. Rapid byl prostě kdysi navržen jako lowcost auto...
Skelet neni tak solidni a robustni? Mozna vzadu kvuli tomu, ze je to liftback, ale jinak treba v euro NCAP dopadl nejlepe ze vsech soucasnych skodovek.
Jezdil jsem s oběma a vybral bych si Rapida - více místa v interiéru, lepší sedačky, větší kufr, stabilnější řízení, lepší provedení (třeba čalouněný kufr vs plasty u Fabie).
Tuto záležitost jsem pro manželku řešil nedávno a jsem velmi rád, jak to dopadlo. Předem vám mohu sdělit, že jsem 6 let vozy prodával a s kupujícími diskutoval do nekonečna, co by bylo pro ně nejlepší. V současnosti pracuji ve svařovně a auta poznávám i zevnitř. V době objednávky našeho vozu do výroby, v letošním únoru, se nabízel Rapid, ve kterém máte za volantem pocit většího prostoru a octavácký dojem z palubní desky. To je ale vše. Na zadních sedadlech v porovnání s Fabií je to před koleny nastejno. Proti Rapidu bylo i to, že je to model výrobně starší a tedy technologie typu adaptivní tempomat nepřichází v úvahu. Vnějšími rozměry s Fabií Combi též nastejno a tak když jsem do výhod přidal jeden z nejpovedenějších podvozků Fabie, právě ve verzi Combi dostala u mne Fabia jednoznačně zelenou. Jaké překvapení bylo, když jsme 300 km jeli jen na adaptivní tempomat, který s DSG pracuje jako u dvakrát dražších vozů, tedy auto ve městě zastavuje a rozjíždí se v koloně samo, dále má vůz neskutečně pohodlná standardní sedadla, podvozek žehlí díry na silnicích doslova luxusně. Nezkazíte-li si to do hlavy teplem sálavou skleněnou střechou a doplníte plnohodnotnou navigací, jejíž obrazovka je vysoko zasazena v úrovni palubních přístrojů, tak tu pravou radost po koupi nezažijete s Rapidem tak intezivní a nakonec jste udělali s moderní Fabií Combi nejlépe. Nabízeli se mi i Octavie ve slevách, ale bez DSG a adaptivního pomocníka a bez navigace. Fabia Combi je nejlepším řešením i za cenu, že nemá drahá xenonová světla. Pak je tu ještě radost z jízdy automobilem, jehož konstrukce a vývoj byl přizpůsoben českému řidiči, české rodině a českým silnicím. Předem upozorňuji, že zde byl popsán běžný dopravní prostředek za odpovídající cenu. Ne BMW, Mercedes či AUDi s biTurbem na nízkoprofilových kolech a už vůbec ne Toyota, Lexus či 6x6.
To že si Škoda pozitiv som pochopil z prvého tvojho príspevku ktorý som od teba čítal a tuším sa ani nedebatovalo pod Škodovkou. Ale nedá mi : Fabia a Rapid majú vzadu rovnako miesta na kolená? Nemeral som to, ale v princípe je Rapid umiestnený rozmerovo medzi Fabiu a Octaviu. Ak by si svoje tvrdenie zmenil na šírku v oblasti ramien tak aj by som ti veril, že vieš o čom hovoríš. 😄
U Škodovek je to stejné: prostě uvnitř ne široké (i Supeb je jezevčík), ale Fabia opravdu překvapila i mne 160kg pivaře - i já mám pocit prostornosti 😉 Vzadu platí to, že když vyzkoušíte Fabii i Rapida, na vaše kolena se tlačí přední sedadla stejně - nevidím v tom rozdíl. Zaparkujte si obě auta vedle sebe a zjistíte, že Combi s Rapidem Spacebackem vnímáte rozměrově nastejno. Co se týká rozvoru Fabie, přiblížila se dnes jedničkové Octavii, ale to jsem už zde psal. 😄
Tak můj dojem je že Fabia je vzadu na dýlku neskutečně malá, připadám si tam zaražený jako v tanku. Zadek nízko kolena vysoko, sedadlo řidiče blízko před sebou. S FII se to v těchto parametrech nedá srovnat. Proto myslím existuje rapid.
Ešte jedno mi vysvetli, ako 160 kg pivár stíha tempo pri páse? Či len mačkáš gombíky a obsluhuješ nejaký robot? Žijem proste v tom, že v automobilke za pásom musí mať človek nielen mentálnu ale aj fyzickú kondičku. Že ty ešte stále predávaš? >😁
Vnejsi rozmery nejsou stejne. Fabia hatch ma ctyri metry, kombi cca 4,2. Rapid skoro 4,5 a SB cca 4,3. Navic ma delsi rozvor.
No veď práve, vďaka dlhšiemu rozvoru je vnútorný priestor v pozdĺžnom smere naklonený skôr k tomu Rapidu. V rámci šírky sú viacmenej narovnako.
Ta kolena na zadních sedadlech - to je pocitově stejné, rozdíl bude dle rozměrů pro Rapida, ale opravdu minimální. Pak následuje obrovský skok k tolik kritizované Octavii kvůli čtyřočím. Vzadu u Octavie je nyní velkorysný prostor, klobouk dolů. A ta přední světla jedinečná a nádherná. 😄
Zdravím , s tím místem na zadních sedadlech nemáte pravdu. Je to ta hlavní výhoda o proti Fabii, v Rapidu si vzadu pohodlně sednou dva dospělí ve Fabii ani náhodou.
Troufám si říct, že ještě prodáváš, protože takovouto snůšku hovadin může napsat jen prodejce s čerstvě vymytou dutinou lebeční >😒]
Jako ironic by to bylo vůči škodovkám až příliš kruté, jsi prostě krutý prodejce1 😉
Jako ironic by to bylo vůči škodovkám až příliš kruté, jsi prostě krutý prodejce1 😉
Ted
kazda 6x?
je malo jinych aut?
jestli jsou argumentem jiné motorizace, pak by bylo rozumne podelit ostatní koncernove sourozence.
ale testu s napr. 1,0 TSI tu uz mame poněkud dost.
kazdej den skodovka, kazdej...
je malo jinych aut?
jestli jsou argumentem jiné motorizace, pak by bylo rozumne podelit ostatní koncernove sourozence.
ale testu s napr. 1,0 TSI tu uz mame poněkud dost.
kazdej den skodovka, kazdej...
Honna
Mě by zajímala úplně jednoduchá věc - proč LEDky pro zadní světla dostane jenom liftback a pro hatch se s nimi nepočítá?
Teda...on je to jenom takovej úzkej pásek, ale když už se spaceback nabízí v designový variantě s prosklenými pátými dveřmi....tak by se to tak nějak k tomu docela hodilo 😄
Teda...on je to jenom takovej úzkej pásek, ale když už se spaceback nabízí v designový variantě s prosklenými pátými dveřmi....tak by se to tak nějak k tomu docela hodilo 😄
sargis
1 - su 2 oci lepsie ako 4?
2 - kde ma tento modularny zlepenec skladovych dielov vyhodu oproti cenovo rovnakym superom - okrem kufra?
3 - dostanem ho aj v ruzovej? >😁
2 - kde ma tento modularny zlepenec skladovych dielov vyhodu oproti cenovo rovnakym superom - okrem kufra?
3 - dostanem ho aj v ruzovej? >😁
Habakuk14
Zda si mám koupit Octavii nebo tento faceliftovaný Rapid? Oba mají skvostné motory, největší kufr ve své třídě, nejlepší konektivitu Infotainmentu odladěnu pro generaci Y. Co my tedy redakce doporučí?
Egi
Přišel model Rapid s faceliftem o škrabku na led ve víčku nádrže, která může sloužit i jako lupa? Já, manželka a všechny děti jsme si velmi zvykli na Simply Clever škrabku na led a velmi by nás mrzelo, ba dokonce se stalo rodinnou tragédií, kdyby o tento geniální vynález tento vůz střední třídy, který má jen ty nejmodernější technologie a motory TSI, přišel. Museli bychom pak používat konvenční škrabku, která by se povalovala někde v obřím zavazadlovém prostoru modelu Rapid, jako v nějakém automobilovém pravěku, kdy značka Škoda, jedna z nejstarších automobilových značek světa, teprve vznikala.
S úctou navždy Váš,
Nezaujatý zaměstnanec jiné firmy nepodnikající v automobilovém průmyslu.
S úctou navždy Váš,
Nezaujatý zaměstnanec jiné firmy nepodnikající v automobilovém průmyslu.
marvyskocil
Jel jsem kdysi s 1,2TSI a zrovna kolem městských 50km/h se spínalo turbo. Bylo to dost nepříjemné, protože jsem byl za chvíli dost vycukaný (jsem ale zvyklý na atmosférický motor). Tak by mě zajímalo, jestli se vlastnosti ohledně toho turboefektu trochu zlepšily (i posun do jiných otáček by pro mě asi bylo pozitivní). Děkuji.
Je pravda, že 50 km/h vychází cca někam mezi 3. a 4. kvalt, ale stačí trochu zrychlit na cca 54 a pak už je to v pohodě na čtyřku , kromě nějakých výrazně kopcovitých obcí.
50 km/h (tacho) u slabsi verze s 5st manualem znamena 2000 otacek na trojku. Takze naprosto optimalni hodnota. Ono to sice i na petku nejak pojede, kdyz se roztoci turbo, tak to "prerve" ale auto vam rozhodne nepodekuje.
Někdo tu mluvil o pětce?
Ne. Rikas, ze pri 50 je trojka moc a ctyrka malo, ja rikam, ze je trojka optimalni (pro normalni jizdu, tedy ani z kopce, ani do kopce v plnem obsazeni), ale ze to neznamena, ze by to i na petku (tedy logicky take na ctyrku) nejelo. Doufam, ze jsem to dostatecne vysvetlil.
ja pri 50tke jazdim bezne uz na trojke v pohode... lebo hladit 50tku na stvorke na nejakych 1400 ot je presne hranica spinania turba... a to nie je moc fajn podtacat to uz... pritom trojka v 1,2 tsi pri 50tke je uplne akurat ... a da sa s nou jazdit od 30 az hadam do 70-80 ... ma dobry rozsah .. 4kou jazdim na 50tke len po rovine aj to uz hladim aspon tych 55-60 a drzim aspon tych 1600ot... a potom hned uz pridavam ( povedzme ked vychadzam z obce )... ale ked som bezne v meste a potrebuje clovek na 50tke jazdit pruzne ( brzdit, pridavat ) tak trojka pri 50tke je na to ako stvorena... nemam voci nej jedinu vyhradu ...
naopak na felde s 1,3atmo je s tymto kusok problem... lebo 50tka na 4ke tam proste nejede a 50tka na trojke uz zase kusok huci az mas pocit ze to chce uz dat 4ku .... tam je to fakt divne... a zase 4ka je tam moc kratka... pri 80 uz huci jak vysavac ... pritom v pole mozem ist na 4ke kludne aj 100kou a motor ma stale relativne nizke otacky a a ani ho nejde "roztrhnut" ...
naopak na felde s 1,3atmo je s tymto kusok problem... lebo 50tka na 4ke tam proste nejede a 50tka na trojke uz zase kusok huci az mas pocit ze to chce uz dat 4ku .... tam je to fakt divne... a zase 4ka je tam moc kratka... pri 80 uz huci jak vysavac ... pritom v pole mozem ist na 4ke kludne aj 100kou a motor ma stale relativne nizke otacky a a ani ho nejde "roztrhnut" ...
steny007
tak mě zajímá srovnání 1.0/81KW vs 1.0/70KW, 6kvalt vs 5kvalt.
Příplatek za výrazně větší krouťák a plus jedna rychlost se mi zdá v tomto případě více
než rozumný.
Příplatek za výrazně větší krouťák a plus jedna rychlost se mi zdá v tomto případě více
než rozumný.
kryspy
Všiml jsem si, že Rapid ve verzi liftback může mít zadní světla LED, Spaceback má však vždycky žárovky. Je to opravdu tak? A pokud ano, proč to tak je?? 😉
TomasF850
Dobrý den všem. Mě by zajímalo pár věcí😒br />
- pořád se loupe lak v okolí odseknutí kamínkem všude po autě?
- stále frézuje bezpečnostní pás drážku v plastové průchodce B sloupku?
- dále teče voda oknem řidiče při setření okna stěrači a otevřeném okně?
- přimrzává horní guma skla pátých dveří ke karoserii?
- spotřebovává mezi výměnami oleje celý přibalený litr?
- stále se nevejde kelímek s kávou před řadící páku?
- když se náhodou vejde tak při braní se klouby zapne vyhřívání zadního okna?
- pořád je spojka tak ostrá, že jet plynule je opravdu umění?
- co neskutečné vrzání přední nápravy/stabilizátoru? Už půjde opravit?
- jak je to s čalouněním přední sedačky u opěrky hlavy? Pořád nesedí a kouká tam molitan?
Snad jsem to vyjmenoval všechno...
- stále frézuje bezpečnostní pás drážku v plastové průchodce B sloupku?
- dále teče voda oknem řidiče při setření okna stěrači a otevřeném okně?
- přimrzává horní guma skla pátých dveří ke karoserii?
- spotřebovává mezi výměnami oleje celý přibalený litr?
- stále se nevejde kelímek s kávou před řadící páku?
- když se náhodou vejde tak při braní se klouby zapne vyhřívání zadního okna?
- pořád je spojka tak ostrá, že jet plynule je opravdu umění?
- co neskutečné vrzání přední nápravy/stabilizátoru? Už půjde opravit?
- jak je to s čalouněním přední sedačky u opěrky hlavy? Pořád nesedí a kouká tam molitan?
Snad jsem to vyjmenoval všechno...
tohle beru jako zajimavy vhled soucasneho uzivatele Rapida...ale ruku na srdce, ktere auto nema mouchy. Mel sem jim nekolik a u kazdeho bych sepsal minimalne 10bodu co me sra*o.
šofér
Budete to konečně testovat jako rodina, tedy 3 osoby a plný kufr?? Ono totiž je u toho motůrku sakra rozdíl, jak ho popíšete když jede auto jen se šoférem a kdy ho rodina používá denodenně naložené.
Vlastní zkušenost s Rapidem 1,2 Tsi - dynamika do 80 km/h celkem ujde, jen se musí rychle s fofrklackem a pak se dát na modlení, aby v protisměru nic nejelo.... navíc to žralo i trávu kolem cesty 8,5 l/100km !!.... takže zklamání, rád jsem to auto vracel...
Vlastní zkušenost s Rapidem 1,2 Tsi - dynamika do 80 km/h celkem ujde, jen se musí rychle s fofrklackem a pak se dát na modlení, aby v protisměru nic nejelo.... navíc to žralo i trávu kolem cesty 8,5 l/100km !!.... takže zklamání, rád jsem to auto vracel...
To se týká starého 1,2 TSI s řetězem. U nového s řemenem jsem se prakticky nikdy nedostal přes 6,5 l/100 a 1,0 TSI má mít spotřebu ještě o fous lepší.
Josef 1
že mám HTP a po dálnici při 130 dosahuji spotřebu 6,0 litru a redaktoři s novějším úsporným motorem dosahují při 130 spotřebu značně vyšší.
To se páni redaktoři musí zase pochlubit, jak mají těžkou nohu a umí jezdit za dvojnásobnou spotřebu, než běžný řidič???
To se páni redaktoři musí zase pochlubit, jak mají těžkou nohu a umí jezdit za dvojnásobnou spotřebu, než běžný řidič???
Které HTP? 😄
Nevím který máš rok výroby. Někde v roce 2003 jsem jezdil HTP ve Fabii a při 130-ti jsem dával Brno-Praha mezi 8-9 litry, to podle protivětru a obecně podmínek.
Obecně je to uvěřitelné za těchto podmínek : Měříš aktuální spotřebu dle PP na rovném úseku. Jakákoliv další akcelerace zpět na 130 stojí dost benzínu navíc. Když jedeš "dynamicky" , tak to umí i za 12 😄
rohYpnol
1 ) Na koho cíli dnes Rapid? Hlavně SB? Chce konkurovat klasickým HB nižší střední? (Na to skutečně nemá). Nebo má konkurovat C-Elyseé/P301/Logan? (Na to je příliš drahý)...
2) Má vůz dvouhmotový setrvačník? Přidává uměle SW při rozjezdu plyn?
3) Jak se liší silnější a slabší 1.0 TSI? Je to jen SW, nebo jako u 1.2 TSI jiná hlava a ventily a další změny? Protože e😜etů, co koupí slabší a pak ji budou čipovat, bude jistě nespočet >😒]
4) Proč nedostal SB zadní LEDky??? Hlavně když vždy měl být tím stylovějším, že >😒] 8-s
2) Má vůz dvouhmotový setrvačník? Přidává uměle SW při rozjezdu plyn?
3) Jak se liší silnější a slabší 1.0 TSI? Je to jen SW, nebo jako u 1.2 TSI jiná hlava a ventily a další změny? Protože e😜etů, co koupí slabší a pak ji budou čipovat, bude jistě nespočet >😒]
4) Proč nedostal SB zadní LEDky??? Hlavně když vždy měl být tím stylovějším, že >😒] 8-s
MadMack2
Zdravím, zajímalo by mě sladění DSG s 1.0 TSI. Ve včerejším testu Ibizi s 1.0 TSI s manuálem jste psali, že je problém, pokud padnou otáčky pod 1800 ot.
Proto by mě zajímalo, jak se motor chová s DSG a jestli je jízda plynulá, jak by s automatem měla být.
Děkuji M.
Proto by mě zajímalo, jak se motor chová s DSG a jestli je jízda plynulá, jak by s automatem měla být.
Děkuji M.
webpaja
...ten se bez hloupého dotazování redakce podívá na😒br />
[odkaz]
Poměrně jasný a střízlivý pohled na FL Rapidu (a přesto byli zcela jistě ubytovaní stejně a raut je neminul).
[odkaz]
Poměrně jasný a střízlivý pohled na FL Rapidu (a přesto byli zcela jistě ubytovaní stejně a raut je neminul).
Patt_66
Já to nechápu, proč redaktoři tady na ACZ ale i jíní pořád píší že má spaceback "velký kufr" ?????
Oněch pořád inzerovaných 415 litrů je podvod a PR od škodovky na nic netušícího zákazníka.
Zavazadlový prostor je ve skutečnosti možná 384 litrů (a to taky kdoví jestli). A to je normální kufr pro hatchback...... akorát ty hatchbacky jsou uvnitř (myšleno pro lidi) prostornější. ;-\
Oněch pořád inzerovaných 415 litrů je podvod a PR od škodovky na nic netušícího zákazníka.
Zavazadlový prostor je ve skutečnosti možná 384 litrů (a to taky kdoví jestli). A to je normální kufr pro hatchback...... akorát ty hatchbacky jsou uvnitř (myšleno pro lidi) prostornější. ;-\
O Rapidu bych rád věděl, jak vypadá verze s halogeny, zda i ta má odlišné světlomety.
jasne rozumiem tomu, že reklamy sú hlavným ak nie jediným zdrojom ich príjmu, ale čo je veľa to je moc a aj keď som dlho odolával, nakoniec som ho nainštaloval presne pre dôvody uvedené vyššie. A keďže dialóg zo strany redakcie smerom ku komunite na túto tému veškerá žádná ....