Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Konec Lancie se blíží. Vypnula své evropské webové stránky. Zůstane alespoň v Itálii?

52 komentářů

Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dnes jsem potkal nejméně tři kamiony Ypsilonek a je to fakt pěkné auto. Bude jí škoda, jestli skončí.
Avatar - Bubáq
Bubáq
... a koupil byste si toto auto?
Souhlasím, že je pěkné, bohužel tato "vlastnost" netvoří plný užitek pro kupce. Zdá se, že v dobách prosperujících ekonomik klesá zájem o miniauta dosti citelně, zatímco ostatní velikostní třídy jsou na tom (výrazně) lépe.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak třeba Pětistovka měla loni nejúspěšnější rok v historii. A to je 10 let starý model.
Nonsens
myslím, že B je najpredávanejší segment v eu
695
Lancia bola vždy niečim iná, jej modely boli viac pre fajnšmekrov nie pre bežných konzumentov. Podla mojho názoru budúcnosťou je jedine prejst kopletne na elektro a natom budovat podobne ako Tesla. Lancie by bola škoda...
starý_kluk
Kdyby nic jiného, tak tam měla zůstat ještě dnes pozoruhodná a při svém vzniku vyjímečná Delta. Pomineme-li to, že předvedla světu využití první variabilní plošiny na světě (Stilo - potažmo Bravo), která umožnila vytvořit zcela jiné auto s nádherným prostorem s posuvnými sedadly vzadu, tak její úžasná jednotná krása zvenku i uvnitř, kterou následně v detalilech (ne už v jednotnosti) okopírovali všichni výrobci, tak ta je nepřehlédnutelná i dnes.

Že nemá bohatá, zářná a nadmíru pozoruhodná minulost Lancie pokračování zůstane navždycky trestuhodná škoda.
Avatar - euro89
euro89
A jeje, tys tu chybel. Dalsi, co by cpal do aut baterky... 8-s To at radsi potkavam Lancie jen na srazech oldtimeru, nez z nich udelat neco jako je Tesla. :-!
starý_kluk
Ten příspěvek nemá s baterkami co dělat. Omylel se mi přilepil zde. Napsal jsem ho samosttaně ještě dole. Kdybys neragoval, už bych ho tady vymazal.
Avatar - euro89
euro89
Moje chyba. Ja nereagoval na tebe, ale na uzivatele 695.
starý_kluk
Čistá elektomobilita je utopie.
Avatar - Joky
Joky
mínusy za to umí dávat jen ta Škodomilská chátra co má doma stejně hnusnou manželku jako auto ....
pargi
No tvl, jak by asi podle toho vypadala manželka toho v Civicu 8-s
zlysoused
se prodává velmi slušně, navíc stejně jako F500 s pěknými maržemi. Byla by škoda ho zaříznout.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Ale to je poněkud jednoduchá myšlenka... Velmi slušně??? Co to znamená? Naplní dostatečně kapacitu továrny? Pokud vím, Ypsilon dělá necelých 10% výroby v Tychy... A vydělá si tím na neustále nutné modernizace a vývoj nové generace? Tyto úvahy nemohou být tak naivně jednoduché, jak se jeví na první pohled.
Avatar - N6600
N6600
Chapem, ze ked nas citatelov este neodradila kvalita clankov, tak to skusate aj samotnym webom. Najprv rozsekat clanky na milion sekcii, potom autoplay videa, ASCII znaky miesto galerie, problem s pridanim reakcii do diskusii... Co bude dalej? Zmena fontu na Windings?

K teme - RIP, Lancia.
starý_kluk
Kdyby nic jiného, tak tam měla zůstat ještě dnes pozoruhodná a při svém vzniku vyjímečná Delta. Pomineme-li to, že předvedla světu využití první variabilní plošiny na světě (Stilo - potažmo Bravo), která umožnila vytvořit zcela jiné auto s nádherným prostorem s posuvnými sedadly vzadu, tak její úžasná jednotná krása zvenku i uvnitř, kterou následně v detalilech (ne už v jednotnosti) okopírovali všichni výrobci, tak ta je nepřehlédnutelná i dnes.

Že nemá bohatá, zářná a nadmíru pozoruhodná minulost Lancie pokračování zůstane navždycky trestuhodná škoda.
chytrak1
Trosku si pleteš dojmy s pojmy. Po týdenním používání Lancie Delta jsme jí doma neřekli jinak než Dacia. Design velmi specifický,ale budiž. Palubka z Fiatu Bravo a vše co má nějak fungovat bylo buď nepříjemný nebo nedotažený. Neuvěřitelný jak se dá zprznit prostorný a variabilní auto.
Jeden příklad za všechny - zadní posuvná lavice byla v rámci snahy odlišit se tvarovaná tak, že reálně člověk využil jen ca. 2/3 její délky od opěradla dopředu. Pak tam vymysleli takovou vlnu směrem k podlaze, která nepodpírala nic. Takže ač byla reálně delší, sedělo se na tom asi jako v té dacii. Manželka to auto nakonec nemohla ani vidět. I díky zkušenosti s lancii dnes svého golfa považuje za superkáru.

A to mi jako značka lancia byla sympatická. Ale poslední dobrý auto který udělali, byla lybra.
starý_kluk
Nikdy jsem v ní nejel, ale staticky jsem si ji osahal několikrát velmi podrobně. Nic takového, co píšeš, jsem nepociťoval. Naopak - předčilo to veškeré popisy. Nakonec i obvyklý test zde na auto.cz to potvrzuje také (a ten je z doby, kdy se tu Italům moc nepřálo)😒br /> Plusy
•Atraktivní design
•Luxusně působící interiér
•Pohodlná sedadla
•Prostor pro nohy vzadu
•Dobré odhlučnění motoru
•Přesné řízení
chytrak1
Tady je to vidět.
[odkaz]
starý_kluk
Díky. No, je vidět obdivuhodná všemožná originální variabilita zadních sedadel a hloubka sedáků. Je takový etalon, že by měla být 500 mm, což tady je vepředu i vzadu - není to zcela běžné, bývá kratší i u MPV a SUV, kde na to je místo(!). Mírný sklon sedáku, který se na fotce jeví, mi po dosednutí nikdy nepřipadal - naopak, byl velmi dobrý a navíc možný originálně dorovnat pro stehna výškou(!) pro různé postavy.
Vaše poznání nechci zlehčovat, ale zaráží mě..
chytrak1
No já myslím, že foto z golfa ukazuje ten rozdíl naprosto jasně ne?
[odkaz]
Avatar - Jaros71
Jaros71
Sedadla u VW patří tradičně k nejlepším.
Ale jako tragédii bych interier Lancie fakt neviděl.. 😉
RS
Pokud jde o zadní sedadla, o kterých je řeč, tak zrovna VW/Škoda/Seat na ně byl přímo e😜ert. Ne nadarmo se jim říkalo trestná lavice 😉 V základních výbavách to umí dodnes i na předních...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Sice jen podle fotek - ale souhlas s chytrákem - ta vlna na předku sedáku přece nemůže podpírat nohy.
Nonsens
ešte aj dnes tá fotka hovorí, že vzadu by to kľudne mohlo voziť alžbetu. To sa len tak nevidí.
chytrak1
No, místa je tam hodně, ale pro Alžbětu? To asi ne. Každopádně sedět se tam nedá. A to je jen jedno z mnoha minusu. To auto nejezdi nijak zázračně. Rozdíl proti Bravu v podstatě nula, mizerný materiály - pokud se bavíme o tom ze to mělo byt něco víc v rámci segmentu. Ale nebylo to ani tak dobrý jako třeba golf highline. Alcantara tady na fotkách fajn ale v reálu? Plasty na palubce hrály všemi barvami (a to byla celočerná verze interiéru jen každý kus byl trochu jinak udělanej) a ovládalo se to jako loď. Fakt hrůza. A to jsem se na to tenkrát těšil. 😒
Avatar - Joky
Joky
jsi k r e t é n mám ji 4 roky a pohodlné auto , ne jako ty Šroty VW... škoda
ze nejde napsat víc sprosťáren
chytrak1
Za to ty si inteligent a to poradnej. Ale bohužel se nevyznas v autech, tak sis koupil strep co vypadá hogofo. Nalestena bída se tomu taky říká. Užij si ji. >😁
jarafara
Hmm delta, co to bude 1,4 benzín či 1,6 nafta >😁 >😁
Makovnik
1.6 nafta tahne "vocpoda" uz od 1300ot, nie od 2000 ako tdi, takze velmi pouzitelny motor.
Navyse najdes 1.8tbi 200k, ak ti je 1.4 140k malo
Makovnik
Tak si si nemal kupit Daciu a prezyvat ju Lancia, ty chytrak.

Zadne sedacky su bez problemov, odvezie sa tam pohodlne aj 195cm clovek.

Golf 6 je proti Delte uhrkana krabicka, skus si to medzi sebou priamo po presadnuti.
Brin
Tohle je automobilka, kterou by měl koupit Apple. Mají historii a zkušenosti se stavěním aut a Apple má technologie a peníze. Dovedete si představit, co by mohlo vzniknout touhle kombinací? To by byly parádičky...
Avatar - Bubáq
Bubáq
😢 ... a co tato automobilka nabízí? Kromě opravdu dávné historie? Vývojové kapacity? 😢 Výrobní kapacity? 😢
Prosťáčku.
Brin
Myslel jsem tím samozřejmě celý koncern FCA. Prosťáčku.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak jsi to tam měl napsat, prosťáčku. Pak se nediv, že jsi za vola.
chytrak1
65 000 prodanej starejch střepů Ypsilon. To ukazuje jakou má Lancia sílu. Kdyby v minulosti místo Alfy dali budoucnost Lanciii, mohli dnes mít jednu živou a schopnou lancii a ne dvě mrtvé značky. 😢
Avatar - Jaros71
Jaros71
Alfa Romeo má nyní několik výborných aut..
Stelvio vypadá na prodejní hit mezi SUV.
Cena kolem milionu..atraktivní design a skvělé italské motory.
Bral bych ho raději než Tiguan ve stejné ceně.
chytrak1
A vydělají ty dva nový modely na dlouhodobý přežití značky? Lancia Y se zatím prodávala lip než všechny (staré) modely alfy (včetně mito).
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Rozhodně snáze, než jedno mikroauto. Už proto, že o Y není zájem mimo Itálii...
Avatar - Joky
Joky
ano prodává se jen v Itálii a prodá se jí tam 3x víc než všech modelů toho technického hnoje z Boleslavi dohromady ...
chytrak1
Těžko říct, proč prodeje lancie srovnáváš se škodovkou, ale když už jsi se do toho pustil - Chápu to správně že chceš říct že škodovka je mnohonásobně úspěnější v Itálii než Lancia v ČR a proto tu lancii zavírají?
To je zajímavý názor, ale jen kůli ČR to asi nebude. Spíš kůli tomu. že na každým trhu. ne jen v ČR je na tom lancia dlouhodobě bídně.
Avatar - Joky
Joky
asi proto , že se prodává jen v itálii a tam nejsou takoví * jako tady, aby podporovali
ty emisní leváky!

k r e t é n í
tam mělo být
jarafara
Krásná ukázka lidské malosti a nejspíš ještě nějaké poruchy, jak tebe dokáže vytočit cokoliv z Boleslavi, pak že jsou škodovky bez emocí. Jako vždy jsi pobavil :yes: >😒]

Co že to máš vůbec za aut👋motorizaci?

Ty musíš na silnici, nebo když tě pustí na vycházku hrozně trpět při pohledu na české silnice 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
Bohužel , takový článek má hodnotu reportáže z BLESKU.. :no:
Fakt je jen jeden , že Lancia momentálně bude prodávat jen v Itálii.
Otázka zní? Trvale nebo do příchodu nových modelů...pokud budou?
To ví asi jen vedení koncernu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dle již tradičního chaosu kolem přípravy nových modelů v FCA bych spíše řekl, že samo vedení koncernu neví.

BTW, v těchto dnes se v Jižní Americe pomalu odhaluje nový Fiat Argo, hovoří se tam o něm jako o nástupci Punta. [odkaz] O jeho působení ve zbytku světa (mi) ale zatím není nic známo...což je zvláštní, protože nic jiného, co by mohlo globálně nahradit Punto, Fiat nemá a jen tak mít nebude.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ak som dobre pochopil tak Punto malo dostať nasledovníka z rodiny 500 a označeného ako 500 + . Ale z toho čo bolo na tom videu vidieť by to Argo nemuselo byť márne. :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, to byla jedna ze spekulací. Mluvilo se i o tom, že Punto naopak dostane nástupce ve stylu Tipa. Před rokem se ale Marchionne nechal slyšet, že nástupce Punta vyvíjet nebudou, že by pro ně nebyl rentabilní či co. A jediným malým vozem, který byl v poslední době skutečně intenzivně vyvíjen a testován, je Argo.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tak Marchione toho občas narozpráva no. 😄 Uvidíme čo z toho Arga nakoniec bude a či sa dostane aj ku nám.
starý_kluk
Nic méně - stávající Punto je podle mne i po těch letech stále jedno z nejlepších a nejhezčích aut své třídy. Jen to svědčí o fundovanosti vývojářů Fiatu a italských mistrů návrhářů. Avšak přetržení vývoje a s ním jistý odchod staré generace a nepoučené té nejmladší může mít vliv i na vývoj nového "Punta".

Nechci však ztratit naději - následník Brava - (nové) Tipo je povedené. I když pověstný šmrnc minulých generací není až tak pronikavý (bych řekl).
Avatar - wakantanka
wakantanka
O tej fundovanosti svedčí hlavne to, že technický základ s patričnou dávkou úprav si ďalej v pohode žije v Corse. 😄
Avatar - beibej
beibej
obávám se, že nové modely už prostě nepříjdou. 😒
Freddka
:-!
Docla rozumny tah, k cemu web, kdyz na nej neni co dat :-!