Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec Lancie se blíží. Vypnula své evropské webové stránky. Zůstane alespoň v Itálii?

David Bureš
Diskuze (52)
Nabídka značky Lancia se zúžila na jediný model, malý ypsilon. Nabízen je však už jen na domácím italském trhu.

Italská značka Lancia v posledních letech zažívá postupný pád, z kdysi legendárního výrobce s širokou nabídkou se stala automobilka s jediným nabízeným vozem. Očekávaný konec se pomalu blíží, Lancia se postupně stáhla z jednotlivých trhů napříč Evropou a v tuto chvíli už zůstává zastoupena jen v domovské Itálii.

Důkazem postupného konce značky na jednotlivých trzích je vypnutí webových stránek tamějších zastoupení. V Německu, Francii, Španělsku a dalších zemích, včetně České republiky, na oficiálních stránkách Lancie už dnes najdete jen odkaz na servisní služby a informace pro stávající zákazníky značky. Automobilka pak rovněž láká na stránky ostatních členů koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Možnost objednání vozu nebo snad ceník ale na stránkách už nenajdete.

V tuto chvíli už fungují pouze stránky domovského zastoupení Lancie v Itálii, kde jediný nabízený model značky, malý hatchback ypsilon, zůstává jedním z nejprodávanějších vozů. Za rok 2016 byla Lancia Ypsilon dokonce druhým nejprodávanějším autem na italském trhu (po Fiatu Panda), přičemž její prodeje překvapivě meziročně vzrostly o nečekaných 18 % na 65.655 vozů.

To je přitom naprostá většina aut, které Lancia loni prodala. Ze statistik Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) vyplývá, že v celé Evropské unii se během roku 2016 prodalo 67.135 lancií. To bylo o devět procent více než o rok dříve a hlavně více než v případě obrozené Alfy Romeo (64.618 vozů).

Právě kvůli rozložení prodejů Lancie už dříve dal šéf koncernu FCA Sergio Marchionne najevo, že se tato značka postupně stáhne z jednotlivých zemí a zaměří se pouze na domácí trh. A letos k tomuto očekávanému kroku došlo.

Je však otázkou, jak dlouho Lancia na italském trhu vydrží. Výroba aktuální Lancie Ypsilon, prodávané od roku 2011, má skončit v roce 2018, přičemž stále není jasné, zda se dočká nástupce. Italové by o něj zájem nepochybně chtěli, není však vůbec jisté, zda to koncernu FCA bude stačit a zda se mu výroba jen pro jeden trh vyplatí. Možná tak nastávají poslední měsíce, kdy bude ještě možné si novou lancii koupit.

David Bureš
Diskuze (52)
13. 5. 2017 14:14
Re: DELTA
1.6 nafta tahne "vocpoda" uz od 1300ot, nie od 2000 ako tdi, takze velmi pouzitelny motor.
Navyse najdes 1.8tbi 200k, ak ti je 1.4 140k malo
13. 5. 2017 13:09
Re: DELTA
Tak si si nemal kupit Daciu a prezyvat ju Lancia, ty chytrak.

Zadne sedacky su bez problemov, odvezie sa tam pohodlne aj 195cm clovek.

Golf 6 je proti Delte uhrkana krabicka, skus si to medzi sebou priamo po presadnuti.
Avatar - wakantanka
10. 5. 2017 13:46
Re: SPEKULACE
O tej fundovanosti svedčí hlavne to, že technický základ s patričnou dávkou úprav si ďalej v pohode žije v Corse. :-)
Avatar - Blue Sun
10. 5. 2017 11:02
Re: Osudová chyba
Rozhodně snáze, než jedno mikroauto. Už proto, že o Y není zájem mimo Itálii...
Avatar - Blue Sun
10. 5. 2017 11:01
Re: Apple
Tak jsi to tam měl napsat, prosťáčku. Pak se nediv, že jsi za vola.