Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti v náročných podmínkách a nedostupných terénech. Ford Ranger i Nissan Navara zvládnou majitele i patřičně reprezentovat.
Doporučuju se podívat na fotky zadní nápravy Rangera - jak dlouho v terénu asi vydrží ty kabely zvláštně uchycené na tuhé nápravě???
Že to jde i jinak je vidět u Nissanu, ale i u kteréhokoli jiného pick-upu. Zřejmě je to vedení ESP, ABS apod., rozhodně to důvěru ve velkou životnost nevzbuzuje... osobně myslím, že to při troše smůly může sundat první větší přejetá větev.
Tak to ti samozřejmě přeju, ale nemůžu si pomoct, ve mně to důvěru nevzbuzuje. Přijde mi to konstrukčně odfláknuté. A není to jediné špatně uchycené elektrické vedení na podvozku Rangera.
Přál jsem to fordu, ale o fous to ztratil. Jeho neskutečně sametový a pohodový automat totiž zabíjí více výkonu, než by se dalo čekat. To samé mondeo, přestože není tak slabé, jezdí vlažně.
Spíše jde o celkovou trvanlivost, spolehlivost a odolnost obou aut, ale tam by to nissan asi vyhrál taky.
Ford má lepší automat a tento motor, možná vydrží víc než se rozmlátí někde na farmě v Austrálii. Ale Navaru znám jako tahouna sousedovic karavanu a to je tak skvělé, že jsem koukal.
No to s tou trvanlivosťou si nie som istý. Nissan mi príde ako viac civilné a menej tvrdé pracovné auto, viď viacprvkové zavesenie vs. (primitívna, ale nerozbitná) tuhá náprava, dvojturbový relatívne maloobjemový štvorvalec vs. veľkoobjemový R5 atp. Navarru nepoznám, ale s Rangerom som šiel a ten R5 je celkom suverénny a pritom kultivovaný, v tomto smere môže konkurovať naftovým SUV a zvukovo niektoré cestné SUV s R4 naftou strčí do vrecka. Automat je síce komótny, ale hladký a k charakteru ťažkotonážneho auta sa hodí, na diaľnici viac počuť odvaľovanie gúm než motor. Ku komfortu som nemal výhrady, na dobej ceste o žiadnom poskakovaní tuhej nápravy nemôže byť reč (popravde ani som netušil, že to má listové pružiny). Interiér na úrovni civilných Fordov, výbava parádna. Celkovo nečakane pozitívny dojem.
Jj, ohledně motoru jenom souhlas, být na mě, tak také vybírám vždy 5ti válec. Ten litr nafty vzal čert.
Jinak existuje pěký test od Rasťa chvály - Navara vs. Hillux. :yes:
najsurovejsia je dnes jednoznacne L200ka... este aj vzadu ma poctive zelezo ( priecna tyc ) ( ak by nahodou auto stiahlo v lese kdesi do stromu ) zatial co Amarok tam ma len nejaku tu chromovanu okrasu pouzitelnu maximalne ako gycova parada kdesi cestou do divadla... poznam jednu velmi znamu firmu v mojom okoli kde kupuju len L200 lebo ziadny iny pickup im nikdy nevydrzal tolko co prave L200ky ... Navary im ochadzali bezne po case... prevodovky.. podvozok... celkovo sa rozhegali ... aj mechanicky boli slabsie .... ale L200 je nezmar... toto je dnes asi jediny skutocny pracat na nasom trhu :yes:
to asi ešte neskúsili Hilux ... ale inak súhlasím, Navara nič moc čo sa výdrže týka (dizajn sa mi páči v celku ... ak pick-up tak Hilux alebo L200 ... ak mám viac financii tak nejakú ameriku - tacoma, tundra, ram ...
K poslední větě...určitě? Minulá Navara hnije tak, že se rozpadá na dvě části a celkově se nemůže chlubit dobrou pověstí. Což sice nemusí nic znamenat, ale i tak bych na Nissan moc nesázel.
Jel jsem oba. Neskutečně se mi líbil pětiválec fordu, teda hlavně zvuk. Ale ta převodovka je jak z 80tých let. Po přesednutí do Navary jsem si říkal, kde se asi ty koně Fordu ztratili? Je všem nad slunce jasné, že v převodovce. Škoda.
Ceny samozřejmě nejsou reálné, slevičky se tady docela jedou.
Nic není lepší než klasický automat s měničem momentu!
Mám zkušenosti hlavně s převodovkama Mercedes-Benz, od 3 do 9 stupňů a ta ve Fordu mi připomínala moje první "piáno", W123 230TE z roku 1982, tam byla čtyřstupňová skříň, ale standardně se za mohutného prokluzu měniče rozjížděla na dvojku. Pouze v režimu S a na kick-down to řadilo i jedničku.
I dnes už poněkud přestárlý 5G Tronic mi přišel hbitější a méně plýtvající výkonem.
bol som nedávno merať výkon na svojom aute,a zrovna si tam dal jeden pán čipovať svojho Rangera. Až po načipovaní preliezol o par koníkov údaj o výkone uvádzaný výrobcom.
Technik ho ale ukludňoval,že už mali asi piaty Ranger a všetky mali výkon na motore hodne pod údajom výrobcu.
To není dobrá zpráva pre fanúšikov Forda, dnes to u přeplňovaných motorov obvykle býva naopak! Už v základe je tam rezerva na budúce opotrebenie a stratu výkonu.
Nesmíš všemu hned věřit. To víš Ford nemůže dosahovat udávaných výkonu ovšem koncern VW je překonává ještě před tuningem a po tuningu jsou z toho formule.
Kto chce svižný pick-up, tak z európskych veľkostí pick-upov zatiaľ len Amarok V6. Výkonný motor, poriadny automat, tiché, rýchle. V teréne s vhodnými pneumatikami a zadnou uzávierkou žiaden problém.
Podľa niektorých recenzií je Amarok také SUV medzi off-road pick-upmi, podstatne civilizovanejšie, kultivovanejšie, rýchlejšie, ale z hľadiska primárneho zamerania pick-upu ako pracovného náradia, heavy duty auta je už príliš civilné a fajnové. Otázka znie, čo záujemca chce; kamarát má Navaru a vozí s tým deti do školy, sám hovorí, že to kúpil "do mesta". Takže pre takéto účely Amarok super, pre pracovné využitie by som skôr veril tomu poctivému železu Rangeru.
najsilnejsi bude amarok suhlas... ale ja osobne by som bral L200 double cab s 2,4DI-D 133kw ... nasiel som clanky kde tento dizel vynasali do nebies dokonca ako top dizel vobec ... tichy pruzny velmi silny ... s ozaj super realnou spotrebou ktory sa prave do L200 neskutocne hodi.... len sa o nom tolko nepise kedze pickupy su predsa len kusok specificke vozy... ale aj oni mozu skryvat nejaku tu podarenu techniku.... ja sice teda za dizle moc nie som ako vseobecne... ale v pracovnom pickupe su samozrejme ok... a tu prave Amarok s V6 a L200 s 2,4DI-D dnes ponukaju to najlepsie co moze zakaznik zohnat v pickupoch na europskom trhu :yes:
Kdeže. Jediná výhoda L200 voči Hiluxu, Rangeru, Navare, D-Maxu a spol. je sofistikovanejší pohon 4x4. Ostatok sa spolieha na zadný náhon a priraditeľný predok, čo je síce klasika, ale dávno prežitá a v reále nepraktická, na tom nič nezmenia ani protesty majiteľov. Spotreba ničím nevybočuje zo štandardu. Takýchto pick-upov som vo firme prevádzkoval tucet, to len na margo toho, ak sa chce niekto oháňať skúsenosťou s jedným-dvoma kusmi.
mhm teď zrovna tohle řeším a L200 resp. Fullback mi vycházejí nejlíp. Ta "tvrdá" čtyřkolka je úplně nesmyslná pro civilní použití. Takže Amarok potažmo L200. případně RAM 1500 diesel, ale to je úplně jiná liga /i cenová/.
Pohon 4x4 bez mezinápravového diferenciálu (tzv. připojení "natvrdo") je použitelné pouze v terénu, na silnici, zvláště suché, hrozí poškození díky neschopnosti tohoto systému vyrovnat se s potřebou rozdílné rychlosti otáčení kol v zatáčce na přední a zadní nápravě.
Kdo chce stálou čtyřkolku používat na silnici má na výběr pouze mezi Amarokem a L200/Fullback (za chvíli přijde ještě Mercedes X). I když vzhledem k výkonům V6 Amaroku a R4 Mitsubishi a jejich cenám je slovo výběr velmi relativní.
Není zač, já rád opisuju od chytrých lidí, protože pak taky vypadám chytře :-)
O RAMu jsem nepsal úmyslně, protože se k nám oficiálně nedováží. Nedovedu si představit, jak by se třeba řešil záruční problém typu výměna motoru... navíc vůbec netuším, jestli RAM používá stálý pohon všech kol.
Ale místo toho jsem zmínil Mercedes X, protože jeho představení je na spadnutí. V Británii už dokonce přijímají objednávky na ještě nepředstavené auto...
Asi tak nejako. Hľadal som niečo, čo zvládne tie naše slovenské rozbité cesty, a prišiel som na to, že jedine VW Amarok. Preto som ho aj objednal. Toyota Hilux je veľmi pekná, rokmi vyskúšaná kvalita, ale ten motor a interiér....kvôli tomu traktorovému motoru som to zavrhol. Taktiež Toyota má skôr primárne určenie v teréne, čo by som využil tak na 10%. Nissanu som sa bál, lebo príliš šetria na materiáloch, po recenziách, čo som čítal, by som Nissan do terénu radšej vôbec nepoužil, bo by som sa bál, že zmokne a prehrdzavie. Zvažoval som aj Mitsubishi L200, auto veľmi kvalitné a overené, avšak ten dizajn mi bol odporný. Posledná možnosť bol Ford Ranger, tam bolo najviac pozitív, auto najkrajšie zo všetkých, aj interiér ujde, avšak hlavné negatívum bolo, že to nie je na bežné jazdenie do mesta a občas do terénu, lebo je to príliš nekomfortné. Preto v podstate zostal na výber jedine VW Amarok, a to kvôli tomu, že tie naše rozbité cesty a výtlky to zvláda ako S-kový mercedes, v Amaroke sa však nemusím báť, že by som nejako poškodil nápravy. K tomu ten kultivovaný V6 motor a neutrálny interiér+ dali mi tam na nový Amarok takú zľavu, že som sa dostal hlboko pod cenu Fordu+Ford nemá xenóny, na to by som si už na staré kolená nezvykol....takže vyhral amarok.
Test je dobrý tak pre niekoho ,kto chce tento druh aut používať ako osobné vozidlo. Aby to bol ten správny test muselo by sa jazdiť aj s naloženou korbou aspoň 600 kg a tam by sa ukázalo ako navara pri tejto váhe je už skoro na dorazoch . Áno vinuté pružiny su pohodlné ale nie praktické na naozajstnú prácu na čo su primárne tieto auta určené.Plus ťahanie prívesu detto
Asi před rokem a půl, těsně po tom, co faceliftovaný Ranger dorazil, jsem se rozhodoval mezi Amarokem a Rangerem.
Co si tak z těch jízd pamatuji, tak Ranger oproti Amaroku je prostě kus "pořádného" auta a dává to na sobě znát. Hned na začátek musím říct, že k němu mám osobní sympatie, hrozně se mi líbí jak zvenku, tak zevntiř, ale... Docela se mi nelíbila převodovka, která řadila pomalu a tak nějak trochu nejistě. Čekal jsem, že v nějakém testu bude také poznámka o nástupu brzd. K rychlému, ale i úplnému zabrždění bylo potřeba pedál fakt pořádně sešlápnout, nic pro slečinky. Motor o sobě dával taky docela vědět svoji zkukovou kulisou...
Naopak v Amaroku (to byl ještě původní 4 válec biturbo) bylo poměrné příjemné svezení. Srovnatelné s SUVčkami. Vybavuji si, že spotřeba byla tak nějak podobná.
Avšak i přesto měl Ford moje sympatie. Subjektivně jsem si ho oblíbil, na nic si sice nehraji, ale bylo to prostě pořádné auto, které mě získalo. S převodovkou bych se sžil a měl bych auto, které bych vybral srdcem, ne hlavou. :-) Bohužel, k nákupu nakonec nedošlo a já zdědil po kolegovi SantaFečko 2.2CRDi. :-(