Novinky
Vždycky můžu vyletět z kůže, když někdo ze škodovky tvrdí, že o Fabii RS odvozené ze současné generace by nebyl zájem stejně jako o její předchůdkyni. To je neuvěřitelně demagogické tvrzení, protože Fabi II RS doplatila na své nemožné proporce (malá šířka + velká výška) a hlavně výhradní montáž samočinné převodovky DSG. A jelikož obojí tyto problémy by Fabia RS III 1.8 TSI neměla, je téměř jisté, že při slušné ceny by o ni byl zájem!!! 8-s 8-s 8-s
Cena. To byl a je hlavní problém. Malý hatchback za 500k? To je trochu moc...
Pokud by Fabia RS III byla jen o motoru a sportovnějším vzhledu, bez zbytečné výbavy navíc a tím výrazně levnější, než konkurence, měla by úspěch
Pokud by Fabia RS III byla jen o motoru a sportovnějším vzhledu, bez zbytečné výbavy navíc a tím výrazně levnější, než konkurence, měla by úspěch
Zastávam rovnaký názor. Fabiu II RS zabila ako píšeš vysoká cena, povinná DSG a pre športovejšie auto nevhodné proporcie a podľa mňa tiež nevhodný motor 1,4Twincharger.
Ale aktuálna Fabia vyzerá proporčne o triedu lepšie, dať tam 1,8TSI ako má Pol👋Ibiza s manuálom, verím, že by sa Fabie RS opäť vyrojili ako v dobe prvej generácie.
Ale aktuálna Fabia vyzerá proporčne o triedu lepšie, dať tam 1,8TSI ako má Pol👋Ibiza s manuálom, verím, že by sa Fabie RS opäť vyrojili ako v dobe prvej generácie.
To by byla obrovská škoda v myslím, že v dlouhodobém horizontu by se jim to nevyplatilo. Automobilka jako Seat potřebuje imagemakery, s nimiž si ji zákazníci budou asociovat. U Leonu to perfektně funguje, ale ona "sportovnost" přece nemůže stát na jednom modelu...Kurňa, kdo jiný má mít kompletní nabídku HH když ne Seat?!
Tak na nový bych se mohl z vysoka, ale jako zánovní sportáček, jako super alternativa za audi, nebo podobný finanční děsy, by se to dalo vzít ne? Za pár let toho budou plný bazary :-!
Ibiza Cupra byla komerčně okrajová záležitost, málo se prodávala, ostatně podobně jako třídveřové SC. No a VW ořezává ztrátové projekty, aby mohl platit pokuty za dieselgate a investovat do nápravy reputace pomocí ekologicky čistých aut. Takže třídveřová Ibiza bude za pár let rarita a Cupra leda jako vlhký sen puberťáka. :😉
A tiež myslím, že budovať športový image značky bez športových modelov nemožno a najlepšie sa na tom popálil samotný Seat v minulosti.
Vem to takhle. V UK měla třídveřová Ibiza prý 40% podíl (příjemné překvapení, alespoň někde mají rozum 😉 ). A třídveřák stejně zařízli.
Vim, premie, ale furt B segment.
V dnešní době je výkonu dost, omezující je spíše naladění podvozku, posilovače, elektronických asistentů a (ne)možnost volby manuální převodovky.
Současná Fiesta ST je asi králem, ale co z toho, když prodeje čistokrevných HH klesají. Fiestě chybí právě něco kolem těch 100 kW.