Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza Cupra: Stihne ji osud Fabie RS?

Michal Fokt Michal Fokt 22. 5. 2017 • 02:43
20
31
Zobrazit náhledy (20)
Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR Seat Ibiza FR
Pro sportovní verzi Cupra nejvhodnější model Seatu nejspíš v nové generaci o hot-hatch variantu přijde.

Nemůže být pochyb o tom, že nejlepší sportovní auta jsou ta malá, nízká a lehká. V době, kdy jsou kompaktní auta stejně velká, jako vozy střední třídy před deseti lety a modely vyšší třídy před třiceti, tak dává smysl pořídit si sportovně laděnou variantu malého vozu nebo dokonce miniauta, abychom se dostali tam, kde v Evropě začínal Golf GTI. Jenže dnes nedává úplně všechno smysl.

Zákazníci ještě vcelku ochotně kupují současné kompaktní hot-hatche, ale nejraději by mělo nějaké to pěkné, sportovní, nadupané SUV, zatímco ostrá malá auta se dostávají na okraj zájmu. Tedy to si alespoň myslí koncern Volkswagen. S koncem předešlé generace "zaříznul" Fabii RS, což možná i dávalo s ohledem na zaměření značky trochu smysl, jakkoli s ohledem na marketingové aktivity v motorsportu už méně.

Teď se ale proslýchá, že stejný osud stihne i sportovní Seat Ibiza Cupra, nedávno představená nová generace se prý, podle informací webu Motor1, už bude muset bez cupry obejít. A to je škoda nejen kvůli optimální velikosti auta, ale i z důvodu sportovnějšího a emotivnějšího zaměření celé značky Seat. Trh malých ostrých hatchbacků se prý zmenšuje a španělská značka nemá zájem v tomto segmentu zbytečně ztrácet čas a utrácet peníze. Ale zato si můžete pořídit Atecu Cupra...

To znamená, že nejsportovnější verzí bude Ibiza FR motorem 1.5 TSI o výkonu 150 koní (110 kW), což ale, podívejme se na to střízlivě, na sportovní svezení bohatě stačí. Mimochodem cupra nebude jedinou obětí příchodu nové generace, nepočítá se ani s třídveřovou verzí, ani s kombíkem.

Zdá se tedy, že jediným sportovním koncernovým zástupcem v této třídě zůstane Polo GTI, proti němuž bude i nadále stát nebezpečná konkurence v podobě zejména Fiesty ST a Clia RS, ale i nově příchozí Yaris GRMN.

Související články

Témata
23. 5. 2017 19:01
Re: Uvidíme
FR 1.0 TSI 85 kW stojí 377, 1.5 TSI 110 kW očekávám tak o 50 dráž, takže 427. Tolik stojí nová Fiesta ve "vrcholné verzi" Titanium 1.0 Ecoboost 74 kW.
Současná Fiesta ST je asi králem, ale co z toho, když prodeje čistokrevných HH klesají. Fiestě chybí právě něco kolem těch 100 kW.
23. 5. 2017 18:51
Re: Uvidíme
Neříkám, že výkonově to bude slabší než současná Cupra. Ale u HH by mělo jít hlavně o zábavu, ne? A jak už jsem říkal, zábavu nedělá jen výkon. Současná Cupra 1.8 TSI má maximum výkonu při 4300 ot/min. Pro dlouhé dálniční cesty super, ale v HH by měla být radost z vytáčení motoru, ne?
Avatar - white label
23. 5. 2017 17:26
Re: Nein
Přesto má Seat v nabídce pět modelů, přičemž samotný Leon má tři karosářské verze, včetně crossové verze a Cupry.
23. 5. 2017 17:01
Re: Nein
Seat má jen dva modely. Už nemá ani vlastní design. Začít by měl u toho, že sebe přestane dělat lepiče znáčku na VW nebo Škodovku.
Avatar - white label
23. 5. 2017 14:15
Re: Fabia III RS by měla úspěch!
Jasně, že by se to dobře prodávalo, zvlášť když Fabia výkonově končí tam, kde končí.
Podle mě už se s 1.8 TSI nepočítá (skončila s ním Ibiza Cupra a končí i Polo GTI), a proto s ním už nechtěli začínat v relativně nové aktuální Fabii.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku