Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

51 komentářů

jury088
asi prvy facelift, co sa fiatu podaril :yes: 😄
Avatar - Joky
Joky
to jiná designová káva než ty zrůdnosti VW a spol...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
i ten nejstrašidelnější čínskojihoamerický VW vypadá líp než tato rádoby retro šaškárna.

Teď dokonce koukám, že to má dvě verze - strašnou a strašnější ...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jsme i tací, co se nám to líbí... a výhoda, co nelze zpochybnit, je, že to pořád jezdí...

😉
chytrak1
...do servisu. 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No a z toho je vidět, že žádnýho Fiata nemáš...

😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
- strašnou a strašnější ... to sedí, ale jsou tady příznivci Fiatu kteří spolknou všechno. Budiž jim ale přáno, Fiat a Alfa se vyhrabaly ze sra-ček. :yes:
Arese
Tak já mám značku Fiat velmi rád, ale přiznávám, že 500L v long Living verzi (s tím hrozným zadkem) bych tedy fakt nedával... 😲 😲 😲
starý_kluk
Co naplat - se dvěma zásadními nedostatky se hnout nedá😒br /> Je to především špatný výhled šikmo vpřed, kterému brání špatně uspořádané dvojité A-sloupky a stále je to MPV auto s nepoužitelným středním sedadlem ve 2.řadě, což ho degraduje. Srovnáme-li 500L s o 20 cm kratší předchozí Multiplou, tak ta měla výhled parádní a 6 plnohodnotných míst a ještě se slušným zavazadelníkem. Obě auta vedl v základním návrhu Giorgetto Giolito. Proč je tedy to pozdější o tolik horší. Proč místo něj nevznikla nová Multipla? Proč nebyla osvěta a reklama u té první taková, aby lidi věděli, co to je?
Kubas_AR
... já v tom autě občas jezdím a výhled z něj je podle mě naopak velmi dobrý.... aspoň tedy ve srovnání s běžnými auty....

a Multiplu bych sem netahal.... googlit to nebudu ale podle mě byla podstatně širší (jak jinak by se tam ti tři lidi vedle sebe vlezli, že). Uvědom si že 500L je na bázi Punta, není tam záměr dělat plnohodnotné MPV nižší střední třídy jako Scenic a spol. Je to MPV pro 4 lidi - pro ty je tam místa opravdu hodně a zároveň si auto zachovává velmi kompaktní rozměry, což je super pro pohyb ve městě....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jasně, tohle je Idea II... a vidět je z toho výborně.
starý_kluk
Já jsem si to auto dobře staticky osahal a zkušenost z výhledu mám odsud. Sice jsem v něm nejel, ale Tvůj pocit z dobrého výhledu mě překvapuje. Promiň.

Právě - místo pro 4 lidi. To je v Puntu také a pohodlnější. "Šatník" nepřináší vlastně pro posádku skoro nic. Přináší vyšší těžiště, větší odpor vzduchu a zvýšenou citlivost na boční vítr. Smysl MPV tady unikl. Když už, tak Idea byla aspoň hezká.

Já vím, je to ve "třídě" Citroen C3 Picasso, nebo Mini Countryman; a jsou i větší MPV, které nepřinášejí více míst. Ale Fiat byl v tomhle vždycky příkladem pro všechny ostatní, jak se to dělá.

Ano, Multipla byla trochu širší vůči hatchbackům nižší stř.třídy (které byly o 0,25m delší), ale díky využtí vysokých dveřních oken pro lokty krajních pasažerů nebyla ve srovnání s ostatními MPV, delšími o 0,5 m, nijak širší. A ty měly zpravidla jen plnohodnotná 4 místa (o nouzových ve třetí řadě, kvůli kterým pak zmizel zavazadelník, nemluvě).
Arese
Pro ne nová Multipla? No proto, že její prodeje byli velmi, velmi slabé. A nebylo to jen ošklivým designem, Honda s podobným uspořádáním taky neuspěla. :-!
DEVIL
...no, pokud zlepšili i bezpečnost při nárazu, proč ne... Ale nejen že to auto je jak přifouklá kráva milka, ono to není ani moc bezpečné auto. Při RollOver testu se abina zbortila totálně. Kterey jouda by v tom chtěl "bezpečně" vozit rodinu, to tedy netuším...

[odkaz]
starý_kluk
Jde o Small overlap = málo přesazený náraz = přesazení jen 25%. Tj. mimo tzv. koleje, neboli nosy, rovnou přes měkký podběh do A-sloupku za ním. Spousta aut nevyhoví - třeba na EuoNCAP se nezkouší. Nejlepší jsou na tom Volva - mají patenotvaný prvek.
DEVIL
ježiš, vím co je to za test ty jelito! To, že nedal small overlap ví snad už kde kdo, však to máš i v tom přiloženým videu. Ja ale kromě toho small o. ve videu mluvím i o překulení auta, tj. RollOver! Si to vygoogluj ty chytrolíne >😒]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Než začneš pindat a útočit, tak si pusť svůj vlastní odkaz.. a pak si vyhodnoť, kdo je tady jelito.
DEVIL
ty * já umím psát i číst 😜 Za blbce jsi tu ty ty záprdku se škodovkou >😒]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Máš dost... doufám, že jseš aspoň vožralej, abys měl čím se omluvit aspoň sám před sebou.
starý_kluk
Ale má výborné výsledky v nárazu zezadu !! A taky se na EuroNCAP nezkouší. A je to problematičtější a nebezpečnější náraz, než by se zprvu zdálo.
Kubas_AR
... a jak dopadají v tom testu ostatní podobná evropská auta?
DEVIL
To nevím a je mi to naprosto fuk 😄 jezdím americkým FullSize PickUpem, takže bariérou jsem pro tohle vejcovitý auto spíše já >😒]
Kubas_AR
no tak to jsi hrdina.... :yes:
DEVIL
jasny že jsem >😁 mam rad svuj zivot i svoje zdraví a proc riskovat v hnus aute navíc nebezpecnem kdyz muzu mit maley tank a bezpecnejsi >😒]
Kubas_AR
... zbývá jediná otázka, co si kompenzuješ.... malý mozeček, nebo.... :😉
dle diskusní úrovně možná oboje.... 😉
webpaja
Až k paneláku podle stylu psaní 😉
starý_kluk
No: jsou tu asi dvě zásadní věci😒br /> 1) odolnost zadku karoserie proti promáčknutí se až k hlavám osob vzadu. Ne všechna auta mají mají tuto deformaci zohledněnou. Pozn.: Ano, je poměrně normativně dáno podélné umístění hlavy zadního pasažera vůči ose zadní nápravy, ale přesto v tom jsou veliké rozdíly. Navíc deformační zóna vzadu - jako zde - není vždy dost dlouhá. A z tohoto pohledu je právě 500L překvapivě dobrý.
2) odolost předních sedaček proti vylomení opěradla, což může mít za následek zranění zadních pasažerů (síla na ukotvení opěráku předního sedadla přes páku danou výškou a hmotností těžiště trupu pasažera je obrovská).

PS: Zpravidla menší rozdíl rychlostí při nárazu dozadu vůři přednímu tady kupodivu není vždycky tím zmírňujícím faktorem.
topten
mi pro automobilku, která v minulosti udavala smer, prijde nedustojny
starý_kluk
Tak tak. I na prodejích to je dnes vidět😒br />
Fiat
Za „vlády“ Cantarelly (1990): skoro 10% trhu
Před nástupem Marchionneho kolem 5%
Po nástupu Marchionneho (2007) vyšplhal až na 7% (2009) - zavedení spousty typů
Dnes 5%. - po zastavení spousty typů a orientaci na odvozeniny 500

Samozřejmě - pozadí neznáme, ale výsledky vídíme.

Místo výtěžku z rozmanitosti italských značek a z využití mnoha společných dílů zlevňujících výrobu, tu vidíme chudou roztříštěnost a k tomu zastavení Lancie. Jak to, že např. VW to umí a skupina Fiat to nedělá, když už to dávno před VW dělal? Navíc přímo v Itálii téměř na jednom fleku a s daleko větší konstrukční a technologickou historií a s daleko větší invenční tradicí než VW ?
😒
Kubas_AR
ještě si do té svojí analýzy zohledni kolik kdy Fiat vydělával a jak na tom byl v devadesátých letech italský trh a jak je na tom dnes.... ono prodávat hodně a být ve ztrátě není nic extra....

pak ti z toho vyjde, že Marchione to vůbec nedělá špatně....
starý_kluk
Jak píši - neznáme pozadí. Fakt ale je, že kontiunita vývoje a výroby byla dost za p.Marchionneho přerušena. A to dobré není.

P.Marchionnemu jsem na začátku strašně fandil, protože založil "vniknutí" do zisku na výrobcích, což je věc stará, ale dnes zcela vyjímečná (bohuřžel) - vyrojila se řada povedených typů a o Multile, jakožto technickém vyjímečném voze, který ale pro jeho vzhledové odlišnosti (opostatněné!) zákazníci nestrávili, vedl velmi zajímavou rozvahu s De Meou o jeho budoucnosti. Holt ale pak přišlo jiné období - viz výše.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Pořád platí, že tohodle "nepovedenýho, úplně špatnýho" auta se v Evropě prodá asi tak polovina toho, co nosného produktu Škodovky... a asi tak o třetinu víc, než lowcostového Rapida... od téhož výrobce.

Historie je k ničemu.

Co býval "můj" Rover... a dneska není.
webpaja
Polovina, co nosného a většího produktu.

Fiat dnes končí na nižší střední a to je setsakra nedůstojné. Není čemu tleskat, dokud tu nebude aspoň něco ve střední třídě a další větší modely.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Nevím. Mně asi větší modely nechybí... ani původní Croma mi nepřišla mimořádně zajímavá.
Takový normální, prostorný auto.

Ano, 131 byla extratřída, v některých motorizacích a v druhé generaci... ale to byla prostě jiná doba. A nebyla větší, než dnešní Tipo.

A kdo dneska ví o Argentě... 132?

Ale souhlasím, že na potlesk je brzo. Jen mi nevadí, jak a kam se to vyvíjí... to je celý.
Nonsens
keby to fungovalo, nech je aj celý výrobný program retro. Ale tento van bola strategická chyba, jednak vany sú vo výslužbe, a jednak tento typ karosérie zabil celý retro potenciál.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Taky se mi to moc nelíbí , jako každé retro je to otázka vkusu a proto prodeje nejsou velké.
Snad po uvedení Tipa pochopili , že to jde i jinak než vše cpát do designu 500.. 😉
Ještě nové Punto s designem Tipa a prodávat se bude Fiat opět dobře.
Habakuk14
Tak chyba to určitě nebyla jelikož se jedná o nejprodávanější auto své třídy v Evropě.
Nonsens
predaje nemám nakukané, ale záleží aké sú predaje triedy, lebo celá trieda šeredne klesla.
Habakuk14
No klesá, ale stále to je pro Fiat 500L kolem 80.000 aut ročně což není špatné. [odkaz]
starý_kluk
To je ale velmi zajímavé. Člověk je pod vlivem zkresleného českého (pražského) rybníku.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄
kundalini_it
Jó té nevzhledné obludy se loni prodalo v Evropě 82tis ks v segmentu menšinovém, ve kterém je 500L dominantní.
Ale top WV group SUV Yeti se prodalo 59tis ks v segmentu nebývale rostoucím.
Ano Fiat má své mezery, ale bez souvislostí nadávat umí každý jouda.
Za mě velmi povedený face na poměry Fiatu :yes:
Ale prodloužené 500L Living si mohli odpustit...to je vážně ošklivka na nekonečno.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Souhlas.. Living fakt není hezkej.

V3S taky nebyla... je to prostě taková 1203. To je auto pro lidi, co potřebují ten prostor... kdo ho nepotřebuje, tak to rozhodně nekoupí.

:-!
Avatar - Stejsn
Stejsn
V3S je náhodou krásnej a neuvěřitelně roztomilej náklaďák! Teda krom posledních modernizací se světlama v nárazníku. 1203ka taky nebyla ošklivá, hnusnou obludu z toho udělali až soudruzi v Trnavě. Na TAZ se nedá koukat ani po 40 letech.
Habakuk14
Čísla prodejů jsou pěkná, ale srovnávat to s končícím modelem jiného segmentu asi není fér, ale taková 500X už je ve stejné třídě. [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A zejména Cross fakt nevypadá špatně.

[odkaz]

Je tam patrná inspirace Jeepem.. ale to snad není ostuda.

Jediný, co jsem nepochopil je, proč u nás, v zemi s relativně malou kupní silou, nabízejí verzi Cross jen s turbem.. a doma ji nabízejí i s atmosférou.
😒

Třeba se to s faceliftem dá do pořádku.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Inspirace Jeepem... já v tom vidím předface multiplu a ne málo. Vzít trubku, opřít jí o kapotu ve výšce fiatího znaku a nahrnout haubnu i s horníma světlama k A-sloupku a máš multiplu jak vyšitou ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄
Mluvím o těch otvorech na verzi Cross.. ty jsou hodně Jeepoindní - ale jak říkám, nevadí mi to.
Není to ostuda... a je to v rodině, tak proč ne.
Bican
Tak tu máme opět nenávistné reakce o zrůdnosti designu. Auto jsem měl ve verzi Living a jezdilo se ním moc pěkně. Má perfektní výhled ven a je pohodlné. Design je milý. To vypadá jako nezkousnutelný problém pro některé diskutéry, kteří potřebují něco zamračeného budící respekt a naštvanost nejlépe s co nejvíce hranami.
Asi nemá cenu psát více.
Bican
milan3
Musím souhlasit, nechápu ty hloupé komentáře internetových teoretiků! S 500L se jezdí opravdu výborně, naprosto vynikající výhled, přemíra prostoru ve všech směrech a přitom na relativně malých rozměrech.
Tohle auto se Fiatu nadmíru povedlo a proto vévodí třídě malých MPV v Evropě! 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Souhlas...