Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

David Bureš David Bureš 22. 5. 2017 • 15:12
35
51
Zobrazit náhledy (35)
Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L Fiat 500L
Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.

Číslovku 500 si ve spojení s Fiatem spojíme hlavně s roztomilým minivozem s retrostylem, jenže o něm už to dávno není, italský výrobce nabízí celou rodinu takových aut, a to včetně velkoprostorového vozu, Fiatu 500L. Ten se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace, která zasáhla oblasti designu i výbavy.

Sama automobilka hovoří o tom, že hned 40 % použitých dílů je nových. A na designu 500L je to znát, protože je jasně patrné, že auto chtělo dále zdůraznit styl výchozí 500. Odlišná světla nebo jinak tvarovaný nárazník s „knírkem“ rostoucím z loga značky se více přiblížil důvěrně známému miniautu. Pozměněna byla také záď, kde se objevily nové chromované vložky po stranách víka zavazadelníku a koncové mlhovky se spolu s couvacími světly posunuly níže do nárazníku. To automobilka vysvětluje snahou o větší praktičnost, světla mají být lépe vidět za různých světelných podmínek, je však otázkou, zda takhle nízko nepřijdou snáze k úhoně...

Změny pokračují i vevnitř, kde si všímáme nového volantu nebo přepracovaného přístrojového štítu. Je tu rovněž nová sedmipalcová (dosud 5") obrazovka multimediálního systému.

I nadále bude 500L nabízen ve třech variantách, jejichž design se v rámci faceliftu více odlišil. Základní, díky novým nárazníkům 4,28 metru dlouhé 500L s rozvorem 2,61 metru doplňuje 500L Living natažené na 4,38 metru, které je možné pořídit i v sedmimístném provedení. V nabídce je pak ještě terénně orientované 500L Cross, které v rámci faceliftu dostalo díky novému nárazníku opravdu drsňácký výraz. Auto je navíc přizpůsobeno jízdě v terénu nejen díky oplastované karoserii, ale také díky o 25 mm zvýšené světlé výšce nebo nové možnosti přepínání mezi jízdními režimy. Výchozí nastavení doplňuje Traction+, fungující do rychlosti 30 km/h, které pomocí přibrzďování kol pomáhá s účinnějším rozjezdem na kluzkém povrchu jako štěrk, bláto a sníh. Nechybí ani Gravity Control, neboli asistent jízdy z kopce, který při klesání v prudkých kopcích pomáhá udržet stálou rychlost.

Stejně jako výchozí 500 i MPV umožňuje detailně přizpůsobit vzhled podle přání zákazníka. Díky široké nabídce deseti metalických a pastelových laků nebo tří různých odstínů pro střechu je k dispozici hned 37 barevných kombinací pro karoserii. Mopar pak v rámci příslušenství nabízí hned 92 doplňků, jako jsou sítě, organizátory na náklad, nosiče lyží nebo háčky, které lze připnout k opěrkám hlavy předních sedadel.

S ohledem na dnešní trend konektivity nemůžou chybět ani novinky v této oblasti. Multimediální systém spolupracuje se systémy Apple Car Play a Android Auto pro spárování se s chytrým telefonem. Dále je tu bezplatná aplikace Uconnect Live nabízející streamování hudby prostřednictvím služeb Deezer a TuneIn, zpravodajství od agentury Reuters, službu navigace od TomTom nebo přístup na sociální sítě Facebook a Twitter. Pro lepší poslech hudby si zase lze připlatit za hudební systém BeatsAudio se sedmi reproduktory o výkonu 520 W.

Co se týče motorů, jejich nabídka se nemění. Z těch zážehových tak lze vybírat mezi šestnáctiventilovou zážehovou čtrnáctistovkou se 70 kW, přeplňovaným čtyřválcem 1.4 T-Jet (88 kW) a dvouválcem 0.9 TwinAir (77 kW). Z turbodieselů to jsou pak 1.3 MultiJet (70 kW) a 1.6 MultiJet (88 kW). Nabídku doplňují „alternativy“ v podobě 1.4 T-Jet schopného spalovat LPG a 0.9 TwinAir na CNG.

Témata
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:31
Re: Fajn auto
Souhlas...
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:30
Re: Na domácí stránce jsou hezký fotky...
:-)
Mluvím o těch otvorech na verzi Cross.. ty jsou hodně Jeepoindní - ale jak říkám, nevadí mi to.
Není to ostuda... a je to v rodině, tak proč ne.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:27
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
:-)
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:26
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
Nevím. Mně asi větší modely nechybí... ani původní Croma mi nepřišla mimořádně zajímavá.
Takový normální, prostorný auto.

Ano, 131 byla extratřída, v některých motorizacích a v druhé generaci... ale to byla prostě jiná doba. A nebyla větší, než dnešní Tipo.

A kdo dneska ví o Argentě... 132?

Ale souhlasím, že na potlesk je brzo. Jen mi nevadí, jak a kam se to vyvíjí... to je celý.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2017 21:20
Re: jiná káva
No a z toho je vidět, že žádnýho Fiata nemáš...

;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud