To autíko se mi líbí. Zajímal by mě Váš názor na boční okna u čelního skla. Dle mého názoru se budou zanášet deštěm, špínou, sněhem a vytvoří se tím velmi tlustý neprůhledný a-sloupek.
No jo. Spravny postreh. Ono to je vlastne celni sklo bez steracu. Ale to ukaze az praxe. Prinejhorsim bude muset uzivatel casto nanaset "antirain" pripravky.
Nevím, kolik toho autor najezdil auty s centrálním umístěním displeje - v rámci testů snad dost - že mluví o přešlapu. Pro mne osobně je na tomto řešení nejhorší okamžik, kdy má člověk přesednout do auta s klasickými budíky! :-)
Odečítat rychlost pomocí polohy ručičky na analogovém rychloměru kdesi pod volantem je totiž výrazně horší, než zjištění konkrétní hodnoty na displeji na horní hraně přístrojovky (na okraji zorného pole řidiče). Já už na toto řešení nedám dopustit. A pro rýpaly - mé soukromé auto má klasické budíky.
Jinak co se C3 týče - jako celek je to vcelku pěkné autíčko, přesně pro drahou polovičku do města...
je to v horizontalnej osi pohladu. V priesecniku s vertikalnou byt nemoze(vodic by nic nevidel). Vo vertikalnej osi by musel sklapat zrak, co je pomalsie a menej pohodlne. Displej dalej od vodica neoslnuje a navyse moze rychlejsie preostrit.
Mam dve ine auta a Picasso :-)
Je to přesně, jak píšeš. Mně osobně se "opticky" více zamlouvají klasické budíky u volantu s ručičkami, které se pohybují po ciferníku jako za dob dědových cibulaček (měl krásný Omegy ;-) ), ale z pohledu komfortu užívání a rychlého přehledu o jízdních informacích je displej třeba právě u C4 daleko lepší. Je velmi kontrastní za všech okolností a vzhledem k jeho větší vzdálenosti od řidičových očí není nutné příliš přeostřovat ze silnice na palubní desku půl metru přede mnou. Pohyb očí při odezírání rychlosti je téměř neznatelný = řeči o přešlapech kvůli centrálnímu umístění vede buď nezralý řidič, který toho třeba zrovna v té C4 mnoho nenajezdil (jestli vůbec něco..), nebo milovník jízdy bokem, co sleduje jen otáčkoměr..
V rámci objektivity ale musím dodat, že když dva dělají totéž, není to totéž a třeba v takovém Yarisu už to není úplně ideální.
Příště tedy, pane redaktore, pokud vložíte takové osobní hodnotící verdikty coby univerzální pravdu, zamyslete se nad tím, že patent na pravdu má jen jeden a ten sedí úplně, ale úplně jinde...
Mám taký dojem, že sa pokúšaš o patent na pravdu práve ty. Toto auto sa mi exteriérovo veľmi páči, ale ten design prístrojovej dosky ma utvrdil v jednom, že to nie je auto pre mňa. Prístrojová doska je Citroenovsko-renaultovsko blbá a pre bežného vodiča neprijateľná, je to taký modernistický aušuš.A môže mi hocikto vravieť o preostrovaní očí a a rýchlosti pri tom, ja som zvyknutý na klasický analógový design a nemienim ho meniť ani v budúcnosti. Takže C3 Picasso, arivederči, aj keď budeš zo Slovenska.
Ne kazdemu toto reseni vyhovuje.Ja vlastnim C4 a nemuzu si toto reseni vynachvalit.Dobre citelny za kazdych podminek.Nez nekoho odsoudim tak je prvne treba si to vyzkouset na vlastni kuzi.Podle mne je to jen o zvyku a byt ochoten menit sve zvyky.Je pravda ze u toyoty v yarisu je to o necem jinem nez u citroenu,jim se to nejak nepovedlo a pusobi to na ridice divne (muj pocit).Znama je s tim spokojena.
Nechapu o cem je debata. Kdyz se podivate na fotky, tak zjistite ze udaj o rychlosti lezi bez par centimetru na stejnem miste jako bezny tachometr. Namisto umisteni za volantem, kde ho kazdou chvili prekryvaji "sprincle", tak lezi napravo tesne nad volantem. Mne to prijde jako idealni poloha. Jak je videt, u technickeho pokroku je ze vseho nejhorsi zmenit mysleni lidi. Kdyz si nekteri lidi na neco zvyknou, tak to vyzaduji, i kdyby melo jit o horsi reseni.
Tohle auto není vizuálně žádný zázrak - něco mezi Modusem a Fusionem. Ovšem v designu jsem dost konzervativní, takže z Citroenů se mi docela líbila tak Xsara nebo Xantia. Ale praktické tohle asi celkem bude.
Mimochodem ten digitální tachák jsem viděl v C4 Picasso a můžu říci, že jsem si na to zvyknul během prvních 50 kiláků na dálnici a bylo to velmi přehledné. Ostatní budíky nevím, vozil jsem se tam cca 1000 km a žádná porucha se tou dobou nekonala...
Ty máš rychloměr pod volantem??? proboha čím to jezdíš???
Jezdil jsem Xtrailem s centrálními budíky a řeknu vám jedno. Když se tam rozsvítila třeba kontrolka poruchy motoru, nebo nedejbože olej, tak jsem si toho taky několik minut nemusel všimnout. Budíky někde bokem v prd_eli jsou jeden z nejhorších výmyslů. Všechny automobilky je opustily už ve 30. letech, pak to nějaký manažerský jelito vytáhlo a chvíli se všichni o***li.
Byla sranda pozorovat, jak se pak všichni potichu a pokorně vraceli ke klasickému uspořádání.
PS: nejlepší je HUD (promítání na sklo), bohužel např. u touarega za příplatek 27litrů a to ještě jenom pokud je instalován optický paket za 120litrů :-(
Suhlasim. Budiky su dost nebezpecne. Pri pohlade na budik chvilu nesledujem cestu. Pri pohlade na dispej umiestneny v strede vidim periferne pred auto a dokazem rychlo preostrit. Osobne sa mi to este viac pacilo v Toyote, tam mal display taku hlbku. Nazvat ergonomickejsie riesenie ergonomickym preslapom sa mi zda zvlastne. Preco je to vlastne neergonomicke?
Nemas pravdu. Medzi tymi dvoma pripadmi nie je principialne ziaden rozdiel, pretoze periferne videnie samozrejme nie je obmedzene iba na horizontalnu os. Rovnako funguje aj vo vertikalnom smere...
medzi Nitrou a Trnavou som za posledne tri dni videl tri rozne kusy tohto vcelku podareneho auta.asi testuju predseriove prototypy(v trnave ich budu vyrabat),len skoda,ze sa mi nepodarilo ani raz zachytit ich fotakom.inak v ciernej je to velmi zaujimave auticko.
V té černé barvě a s tou "levnou" panoramatickou střechou se mi líbí ... Rád se zajdu podívat do autosalonu a porovnat si ho se Soulem od Kii ... Obě auta se mi docela zamlouvají.
Hm. Zajimave, jak z toho jenom zmena barvy udela uplne jine auto. Na te cerne zmizi ty podivne kusy plastu vpredu a zaroven se stanou neviditelnymi "barokni" oblouky A sloupku a to auto dostane daleko elegantnejsi linie a proporce. Mozna bude zajimava jeste cervena, kde se da cekat, ze to bude ladit s velkymi plochami cernych plastu. Protoze cerna je dobra.
vcelku podarene auticko.take mile.interier ok.tie predne bocne okna okolo celneho skla su dost napadite ale je moznost ze sa budu "zasierat" hlavne v zime ako tu uz bolo spomenute.ale tie svetla su podla mna proste hnusne.myslim celne svetlomety.fakt divne.az na to sa mi auticko lubi.hlavne v tej zelenej.
Tohle pikásko se podle všeho Citroenům náramně povedlo. Samozřejmě jeho exteriér, který si vrchovatě vyřizuje účty s Modusem, je poměrně silně lokalizovaný do Francie, což nemusí být po chuti těm, kteří francouzskou školu nechápou nebo ji neradi. Jenže právě francouzská škola dokáže ve svých světlých okamžicích navázat souvislost s výtvarným uměním a architekturou a neuzamykat automobilový design výhradně v jeho pomyslných hranicích. Zaplaťpámbu za to. Parametry interiéru a variabilita vypadají pro českého rodinného uživatele velice přívětivě a k tomu bude Citroen muset přidat také přívětivou cenu, zařazenou mezi C3 a C4. V segmentu supermini, kam pikásko víceméně patří, silně přituhuje. Uvidíme, jak se budou vyvíjet nálady trhu ČR vůči tomuto modelu i dalším - třeba Roomsteru, Fusionu nebo Soulu.