Ekonomika
Táto technológia nemá v súčasnom stave miest žiadne opodstatnenie vzhľadom na dobíjanie- Dlhé nabíjacie časy, málo miest na dobíjanie. Ak má niekto barák, tak prosím. Ale ten kto býva na sídlisku, tak je to pre neho pase. Neviem si predstaviť s tými nevýhodami, že by sa prudko zvýšil počet elektro aut ako by sa riešilo dobíjanie. Neviem či majú vyriešené horlavosť auta, batéria keď začne horieť, tak s pánom bohom, to neuhasí ani 10 cisterien.
Opodstatnenie vidím tak car sharingu stojan a parkovacie miesto po meste, kuriérske služby, rozvoz tovaru po meste atď.
Opodstatnenie vidím tak car sharingu stojan a parkovacie miesto po meste, kuriérske služby, rozvoz tovaru po meste atď.
Připomínáte mi první porevoluční léta, kdy někteří jedinci tvrdili, že počet aut již nemůže růst, protože tu pro další auta není dostatek pump.
Jinak hasiči jsou na elektroauta připraveni, mají své postupy a manuály. Potvrdil mi to kamarád-hasič, že elektroauto není pro ně nic, na co by nebyli připraveni.
Jinak hasiči jsou na elektroauta připraveni, mají své postupy a manuály. Potvrdil mi to kamarád-hasič, že elektroauto není pro ně nic, na co by nebyli připraveni.
Před pár lety jsem u Alzy koupil notebook.. a po pár marných reklamacích se mi nakonec podařilo ho vrátit.
Letos si mladá přes Alzu koupila tablet... a po pár marných reklamacích se nám podařilo ho vrátit...
😉
Auta takhle nebrat. Zkusit, svézt, osahat, vědět co kupuju...
Letos si mladá přes Alzu koupila tablet... a po pár marných reklamacích se nám podařilo ho vrátit...
😉
Auta takhle nebrat. Zkusit, svézt, osahat, vědět co kupuju...
elektroniku vseobecne je lepsie kupovat cez kamennu predajnu priamo osobne... napriklad nejaky ruksak nie je problem kupit cez eshop to je jasne ( tam sa moc nema co pokazit ) .. ale elektroniku alebo bicykel si nikdy nedovolim kupovat inak ako osobne v kamennej predajni
a auto uz kupovat cez net si vobec neviem ani predstavit kedze auto si musis skusit a aj samotny predajca popri tom neraz kopec veci ukaze vysvetli a tak dalej a tak dalej
a auto uz kupovat cez net si vobec neviem ani predstavit kedze auto si musis skusit a aj samotny predajca popri tom neraz kopec veci ukaze vysvetli a tak dalej a tak dalej
... jsem rád že s příchodem Alzy se tohle zásadně změní 😄
od Alzy dobrej tah, ale zakaznik na tom vpodstate trati, krome Tesly se da na vsechny elektromobyly vyjednat sleva u dealera, popripade i tovarni sleva, to u Alzy prez net pujde asi stezi vyjednat sleva, a ze muze u auta v cenove hladine okolo milionu dosahovat i par set tisic >😁
Na všechny určitě ne. BMW prodává i3 a i8 napřímo a nedává ani korunu slevy.
divne, Hradecke Stratos BMW me na i3 pri predvadecce slevu nabizeli, sice smesnych 60k proti ceniku, ale slevu pan prodejce nabizel
Nebavím se o skladovkách, které jsou u dealera a vy je pak kupujete od dealera.
Pokud objednáváte i3 do výroby, tak uzavíráte smlouvu přímo s BMW, dealer vystupuje jen v roli agenta a BMW se u přímého prodeje striktně drží ceníku.
Pokud objednáváte i3 do výroby, tak uzavíráte smlouvu přímo s BMW, dealer vystupuje jen v roli agenta a BMW se u přímého prodeje striktně drží ceníku.
Není nad to, najet s tím Golfíkem nahoře 200 km, s indikovaným dojezdem 4 km dojet na Jarov a tam se hodinu a půl dívat na to, jak si někdo nabíjí Soula EV. K čemu mi je, že tam je ChaDeMo i CCS Combo, když ta nabíječka umí dát jen 1x50 kW. 😢
[odkaz]
Tohle auto parádně funguje na trase práce-domov, pokud člověk může nabíjet na obou místech.
Na dovolenou nebo jednání napříč republikou je třeba si vzít jiný wágen. Obávám se, že v nejbližších 10+ letech se na tomto vůbec nic nezmění. Jestli se někdo upíná k dobíjení z veřejných nabíječek, tak je to blázínek a snílek.
Jezdím s i3 denně kolem komína, za 5 měsíců mám již najeto 14 tisíc km a je to v pohodě. Na delší cesty a s rodinou mám V-Klasse a takhle mi to vyhovuje.
Auta na baterky nejsou tak univerzální jako spalováky, ale na určité potřeby (jako městské auto a denní ježdění kolem komína) jsou ideální.
Mne k takému chýba už len ten dom s garážou. ;-\
Nikomu EV nevnucuji a pokud pro jeho vlastnictví a používání nemáš podmínky, tak je lepší zůstat u klasického spalováku.
Snažím se být realista a ne fanatik, který tlačí EV horem dolem.