Novinky
_Karel_
11
Když chceš zvát na svou akci, posílej to klukům v SZ.
Přejít do diskuze
To už bol taký problém narvať do auta ešte jeden valec? Dokonca ešte pri ikonickej GTI... Nebaví ma už ani len dočítať ten článok, lebo si myslím, že mal byť zaradený do rubriky KOSAČKY.
Tříválec v malém GTI je Bohu žel poplatný své době. Jak se tu už píše, Fiesta jej bude mít také, a to bude mnohem větší auto.
Mě se při čtení článku spíše zhosťuje nostalgie... Měl jsem kdysi Golfa GTI MK2 (motor KR - 1.8 16V 102 kw). Dodnes mě štve, že jsem ho tehdy nahradil novějším Passatem. Byl by to dnes perfektní sleeper ;-\ Hold na některé věci příjde později.
Mě se při čtení článku spíše zhosťuje nostalgie... Měl jsem kdysi Golfa GTI MK2 (motor KR - 1.8 16V 102 kw). Dodnes mě štve, že jsem ho tehdy nahradil novějším Passatem. Byl by to dnes perfektní sleeper ;-\ Hold na některé věci příjde později.
U téhle platformy se počítalo s tříválci, takže by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby se jim tam čtyřválec nevešel (možná by se dalo říct, že tříválce byly vyvinuty pro tuhle platformu a pro rozprostření nákladů je pak strčili i do dalších aut).
No a teraz porovnajme napríklad také závesy kolies. Starý golf odliatok vs nové gti lisovaný plech. ...ups....
Určitě je škoda, žes ho dal pryč, ale zrovna na "perfektního sleepera" bych dnes těch atmosferických 102 kW neviděl až tak růžově.
Dík :yes: Buď jsem měl abnormálně dobře zajetý kus (po SO motoru), nebo mi ukazoval blbě tachometr, ale dal bych pracku do žhavého uhlí, že topka olizovala 225. Tenkrát nebyly navigace a ani mobily s GPS, aby to člověk porovnal. Budiž mu šrotoviště lehké ;-\
Tak ber to tak, bylo to de facto lehounké auto, na dnešní dobu, tuším, že 950 kg? Maximálka 225 km/h, zrychlení na "kilo" už z hlavy nevím, ale za ty peníze to bylo fakt dobré a točivé auto. Jistě, odnože s přídomkem G a kompressorem lítaly ještě lépe, ale problémů měly docela dost...
Abych nechválil, brzdy a chlazení motoru stály v sérii za prd 😉
Abych nechválil, brzdy a chlazení motoru stály v sérii za prd 😉
U této velikosti mi R3 nepřekáží, rozhodující bude jízda, mám spíš obavu z těch "ultra nízkoprofilových" 17" pneu, 16" by asi bylo na okresky vhodnější. Uvidíme co bude v základu a hlavně kolik to bude stát, mělo by to být výrazně! méně, než odcházející Polo GTI.
😄 No jo, ne zase tak dávno na těchto penězích pomalu začínal Golf s prakticky stejně výkonným motorem.
Možná máš pravdu, třeba dovozce v ČR překvapí 😉
Dál jsem konfigurátor nezkoumal, polilo mě totiž horko >😁
Dál jsem konfigurátor nezkoumal, polilo mě totiž horko >😁
Souhlas, v té době to nejvíc TOP, co mohli do kompaktu chlapci od VW nabídnout (G60, syncro...). Tohle auto nebylo téměř k sehnání tenkrát, natož v současnosti :yes: Ale to už jsme téměř na milionu 😉
Mimochodem, 1,0 TSI je i v beats a Maraton Ed. a obě jsou levnější než high (beats jen o 4, ale maraton o 25 tisíc).
Když jsem viděl "startuje", tak jsem myslel, že jde o prostřední výbavu. Tak jsem chtěl napsat, že si umím představit tak 370. Německá cena se bude odhadovat snáz; v ČR nikdy nevíš, jak moc dovozce srazí ceník (a co případně vynechá z výbavy). Šel jsem se podívat, kolik že to v ČR stojí nejvyšší výbava, z které GTI nejspíš vyjde, a koukám, že těch 303 je high, prostřední český konfigurátor neukazuje. V Německu stojí 1,0 TSI v high 14 tisíc euro.
Sto tisíc za 19 kW mi přijde řádně přitažené za vlasy. To je zhruba rozdíl mezi 110 kW 1,5 TSI Highline a GTI u Golfu (v Německu), tedy +59 kW (když šel G7 na trh, tak jsi v běžných zážehových motorizacích v ČR platil cca. dva tisíce za každý další kW).
400 je reálná možnost v Německu, ale v ČR, když nebudou mít u dovozce špatnou náladu, by to mohlo být za 340. Záleží, jak moc se bude lišit výbava.
Sto tisíc za 19 kW mi přijde řádně přitažené za vlasy. To je zhruba rozdíl mezi 110 kW 1,5 TSI Highline a GTI u Golfu (v Německu), tedy +59 kW (když šel G7 na trh, tak jsi v běžných zážehových motorizacích v ČR platil cca. dva tisíce za každý další kW).
400 je reálná možnost v Německu, ale v ČR, když nebudou mít u dovozce špatnou náladu, by to mohlo být za 340. Záleží, jak moc se bude lišit výbava.
G3 VR6 za nějakou extra ikonu nepovažuji, to spíš až G4 R32.
Co se týče druhé generace Golfu, tak tam byl dobový top sleeper, designově nenápadný, přitom přísně limitovaný (71 kusů), Golf II Limited (155kW/210 PS)😒br /> [odkaz]
Co se týče druhé generace Golfu, tak tam byl dobový top sleeper, designově nenápadný, přitom přísně limitovaný (71 kusů), Golf II Limited (155kW/210 PS)😒br /> [odkaz]
Ale ano, co člověk, to názor a vůbec Ti ho neberu :yes: VR6 je asi pro mnohé větší ikonou, i když v težší trojce. Pokud se tedy bavíme o koncernu z podobné a lehce novější doby. Tenhle článek ve mě prostě evokoval emoce a MK2 byla dobrá auta, jednoduchá, kompaktní, poctivá...
Sice GTI té doby mělo pár, shora zmiňovaných chybek, možná ještě někdy blbnul "mechanický vstřik" (K/KE Jetronic), který zaměstnal hodně hlav, když byl problém - podobný systém používal, tuším i tehdejší Ford XR3 a slabší verze L4B? Jak říkám, bylo to fajn auto, a asi máš pravdu - perfektní sleeper by to snad pro mnohé až tak nebyl, ale za tehdejší vynaložené peníze a v dnešní době, fajn vozítko i vzpomínka na kompaktní a svižné auta té doby. Prostě se mě zhostila nostalgie a asi mi stačí málo, ale tohle auto bych opět chtěl v garáži (včetně Civica 5G 1.6 VTI) 😉
Sice GTI té doby mělo pár, shora zmiňovaných chybek, možná ještě někdy blbnul "mechanický vstřik" (K/KE Jetronic), který zaměstnal hodně hlav, když byl problém - podobný systém používal, tuším i tehdejší Ford XR3 a slabší verze L4B? Jak říkám, bylo to fajn auto, a asi máš pravdu - perfektní sleeper by to snad pro mnohé až tak nebyl, ale za tehdejší vynaložené peníze a v dnešní době, fajn vozítko i vzpomínka na kompaktní a svižné auta té doby. Prostě se mě zhostila nostalgie a asi mi stačí málo, ale tohle auto bych opět chtěl v garáži (včetně Civica 5G 1.6 VTI) 😉
V těchto rychlostech tachometry hrubě přeměřují, já měl koncem 80tých let Favorita a na dálnici jsem běžně "přetáčel" tachometr přes hodnotu 180 km/h.
Tohle GTI bylo vynikající, o tom žádná, jenom si prostě nemyslím, že "by to byl dnes perfektní sleeper".
v tom odkaze je chyba v razvore... zrejme su tam prehodene cisla... 2475mm bude asi spravne 😉 ... inak pozeram ze tento golf II ma rozmery ako sucasne polo ... ci uz ide o razvor dlzku sirku vysku .. vsade je rozdiel doslova par mm... sranda ake je vlastne dnesne polo uz velke 😉 a to je pritom uz jedno z najmensich malych aut sucasnosti
inak golf II bol hodne sikovny prave rozmerovo a nizkou vahou... bohuzial dnesny novy G7 nema take caro uz ani nahodou ... uz mu proste chyba taka ta vizualna kompaktnost a akasi lahkost aku mal prave este golf II ...
inak golf II bol hodne sikovny prave rozmerovo a nizkou vahou... bohuzial dnesny novy G7 nema take caro uz ani nahodou ... uz mu proste chyba taka ta vizualna kompaktnost a akasi lahkost aku mal prave este golf II ...
+400 tis. by bylo hodně (Polo GTI začíná na 465 tis.), ale nové Polo GTI už asi taky nebude za cenu toho současného, VW obecně zdražuje.