Ale ano, mozes si zobrat 1.6, ked ti tak strasne ten jeden valec chyba. Ta 1.2 je vsak naozaj sikovna a nic jej nechyba. Zivotnost bude tiez ok a ak ti nestaci zakladna 4 rocna zaruka, vies to mat v zauke na 8r/200k km. Staci to uz takemu hnidopichovy?
Ne nestačí. Tříválec prostě odmítám akceptovat jako adekvátní motorizaci pro nižší střední třídu, i kdyby se marketingové oddělení a různé PR týmy píšící na tyto zmetky nadšené oslavné testy stavěli na hlavu a odstrkovali ušima.
Nech sa aj na hlavu postavis, je to skvely motor, 2x vitaz motor roku v danom objeme a verim tomu, ze este aj najblizsie 2 roky bude. Sam som si ho kupil po realnom teste, nie kecy od monitora a mne postacuje. Ak niekomu nestaci vykon, stale ma na vyber - to je jediny padny argument preco ten trojvalec nie. Vsetko ostatne su len kecy.
BTW kamarat sa mi smial, ze som si kupil P308 s 1.2. Tak som mu vybavil testovacku. Zobral rovnaky motor do novej 3008.
Nerozumiem tomu neustalemu nareku a zakomplexovanym vylevom preco by to nemalo v aute byt. Vsak si to nekupuj, mas stale na vyber.
No nevím, s 1.2 jsem jel velmi krátce a v jiném autě, ale v některých situacích ten válcový deficit cítit byl (v kultivovanosti, ne výkonu). Do 308 by mi asi pasovala 1.6, ale ta vyjde dost draho...Výhodnou cestou ke čtyřválci je ještě HDI.
Nech sa aj ty na hlavu postavis, ked niekto nechce 3valec nemusi byt zakomplexovany, skor ty si ak nechapes, ze ma pravo na nazor a preferencie... tie vytaztva myslim ze platia pre 3valce nie medzi 4 valcami, alebo sa mylim ? daj odkaz kde si to vycital
Ja by som tiez nechcel maly nafukany trojval s odlahcovanim, nizkym trenim - povrchy s nizkym trenim tie samo o sebe nemaju vecnu zivotnost a vysokymi tlakmi vstrekovania a turba + zvuk a vibracie.. teda ja osobne by som si ani 308 nekupil, lebo to odskakovanie zadnej napravy, dizajn exterieru a ovladanie systemov s tym otrasnym dotykovym displayom je fakt des
Cize nazor, ze je motor ok, je komplex, ale nazor, ze ten motor je neskutocne zly je ok. Hlavne selektivne. Ano mylis sa, kategoria je o objeme nie o pocte valcov a dohladaj si sam, lebo si macher.
Ze ti nevyhovuje auto kvoli x veciam, dizajn, ktory je subjektivny je samozrejme tvoja vec, ale to o tom motore nehovori nic.
´´Nerozumiem tomu neustalemu nareku a zakomplexovanym vylevom preco by to nemalo v aute byt´´ - ak ma niekto nazor ze v nizsej strednej to nema co hladat, je to zakomplexovane podla teba
nepotrebujem hladat >:D
o tom motore som pisal tiez ak si si nevsimol, ma strasny zvuk, vibruje a celkovo sa ani mne to riesenie v tejto triede nepaci, je ale fakt ze puretech je dost nekultivovany aj v ramci 3valcov
Jasne, nepotrebujes hladat, staci nakydat a a mozme sa posunut dalej.
Ako majitel tohto motora hovorim, ze neskutocne trepes. Motor nevibruje, je ovela tichsi nez dizle, je tichsi nez mnohe R4, vo vyssich otackach ma svoj charakteristicky zvukovy prejav - niekomu sa paci, niekomu nie, subjektivna zalezitost. Mam ho v strednej triede a je postacujuci. Objektivne asi najtichsi trojvalec na trhu - clanky si najdes sam. Jaj vlastne nepotrebujes, ty "vies" aj bez toho.
co sa tu nafukujes jak káčer, ti vravim ze to vibruje chrochce je to des... a pochobybne vyhliadky spolahlivosti do buducna - co sa nakoniec nemusi potvrdit, cas ukaze
- vlastna skusenost v P308 a aj v 2008 tam som skusal i atmo verziu a bolo to naprosto priserne... hluk, na volnobeh sa to klepalo neskutocne hlavne ten blby pocit ze obcas to kopne a obcas nie, jak keby ti na r4ke obcas vypadaval valec a v celom otackovom spektre priserny zvuk to je fakt jak HTP... v 308 je utlmeny opoznanie lepsie ale ked uz raz viem co to je zac ked je to menej utlmene ako v 208/2008 tak to uz nechces
- turbo verzia po vykonovej stranke nema problem az na vyrazny turbolag a divne reakcie na plyn
Kazdopadne ti prajem nech ti sluzi dlho a k spokojnosti, je OK ze ty sam si spokojny, ja by som nebol kazdy ma ine naroky a skusenosti
A vies dolozit s cim si jazdil? Moja verzia je 1.2 96kW EAT6. Motor 3/2017, kedy sa dostavili uz upravene motory - tu mozno bude kamen urazu, preco sa nevieme zhodnut v prejave ani v dalsich veciach, kedze doslo k uprave niektorych komponentov.
Ze mas ine skusenosti, ine naroky je uplne v poriadku, vsak ten motor ani nema byt to najlepsie co do toho auta kupis, ja len tvrdim, ze je to skvely motor a treba ho brat ako ekvivalent k slabsim verziam - pre mnohych ludi uplne postacujuci.
boli to verzie 2015/2016, mne skor vadi tvoj ton a tie zbytocne emocie, nemal by si takto diktovat co sa komu ma pacit a ked nie tak to je zakomplexovane, hned je to kydanie od stola, oznacujes a urazas ´´lebo si macher´´ a podobne... klidek ved nejde o zlate vajco
vykonovo je dobry, spotreba sa da udrzat tiez dobra a to ostatne nie kazdemu vadi, no nemozes sa cudovat ked to ostatne niekomu vadi
R4 1.6 beru. to by mohlo vydrzet alespon 200km. Ale s tim trihrnkem kamarad nebudu. Necht si ho vyberou jini :-)
Cast o GTI jsem si precetl. Nejsem priznivce vytunenych motoru, ale na evropske dalnice je ta 1.6 dostacujici, aniz by se turbo uhnalo do ruda.
1,6 ale už má nadbytočný výkon a cenu. Životnosť 1,2 bude dobrá? Ako vieš? Funguje záruka 8r/200k komplet na motor? Už vidím tú odpoveď servisu, keby som tam po 7 rokoch prišiel, že kľakol motor. Okrem iného by si to zrejme odčerpali vopred pravidelnými prehliadkami v správnom servise.
Asi tak; medzi trojvalcom a verziou GT je veľký odstup. To, že neakceptujem trojvalec ešte nevyhnutne neznamená, že chcem warmhatch s 200k. Skrátka a dobre 308ke chýba taký optimálny stred, t.j. štvorvalec turbo s cca. 110 kW.
A na zaklade coho usudzujes, ze zivotnost bude nizka? Ci lebo ma o valec menej, tak musi? Pretoze zatial som nepocul normalny arugment, preco by mala byt nizka. Pre mna je podstatne, ze auto budem este aj so zarukou predavat. Garancne prehliadky su samozrejmostou vsade pri novych autach, takze rovnako argument neberiem.
mne kľakol v smarte turbotrojvalec po stopade. Nechcem tu s tým prudiť, lebo smarty neboli dimenzované na meganájazdy, ale konkrétna skúsenosť priamo z kuchyne to je. Väčšina nových trojvalcov sa ešte len dostáva do limitných nájazdov, takže na súdy je skoro, ale mne blikajú kontrolky.
asi by som to až tak radikálne nepaušalizoval s tými trojvalcami. Predsa len motor v Smarte I. má dátum vývoja nejakých 15? rokov späť, možno viac. Od tej doby vývoj šiel dopredu. U tých Smartov zrejme nikto nepredpokladal, že nákupná taška najzdí 100+ tis. km a motor nadimenzovali na zhruba toto číslo. :-)
odlahcovanie vnutornych komponentov, znizovanie trenia - povrchy s nizkym trenim tie samo o sebe nemaju vecnu zivotnost, vysoka zataz na dany objem, pocet valcov a triedu nenahrava tymto rieseniam ani zivotnosti
Počet válců jaksi nemá vliv na max počet ujetých km. Drtivá většina řidičů nemá šanci poznat jestli ji pod kapotou tepo 3 nebo 4 válce. To už není HTP.
Pokud vím, tak u verze GT je 1.6THP 205k, jen na něj redakce jaksi zapoměla. 3hrnek 1.2 prý špatný není (jako základ), ale domu bych ho nechtěl. PUG má ještě verzi 1.6THP 165k, ale z nějakého důvodu u P308 není, jen u 3008/5008 ;-\
Takže, když chci benzín (což by měla být v této třídě většina prodejů), pak mám na výběr umrněný tříválec ze sekačky anebo přemotorovanou mrchu za nesmyslnou cenu, kde ten výkon ani díky blbému podvozku pořádně nevyužiju. S takovou konkurencí si VW opravdu nemusí dělat starosti.
Fakt je to takový problém nabídnout v této třídě slušný benzínový čtyřválec dejme tomu kolem 110 kW a 200 nM?
Čemu se divíš? Hamuna miluje Lexus a francouze, takže Lexus prý dělá nejprémiovější auta, 1,2 je nejlepší motor široko daleko a vůbec nejlepší kauf kterej je potřeba furt sem všem cpát je Auris hybrid. Aneb - nejlepší je to, co mám já. :-|
Jsem schopný uznat, že pro jeho popojíždky po Praze je Hybrid dobrá volba, ale jak může vědět, že motor, který začíná, je nejlepší ? >:D Já vím no... počkám na vyjádření >:D
Ven je to jednoduché, postni nějakej srovnávák, kde roznese konkurenci.. u PSA chápu, tam je ta jednadvojka 3vál, ale třeba dosluhující 1.2TSI by mohlo být důstojným konkurentem :-)
1.2T od toyoty nebude zly, ale je citelne slabsi ako eTHP. Rozhodoval som sa medzi aurisom a P308. Pri aurise by ma ten motor stval ked som skusil eTHP.
3 valec by až tak nevadil, ale tento neni zrovna kultivovany navic je bezcharakterni ma horši odezvu na plyn a ještě k tomu ma zvuk jak pověstna sekačka na travu. Tu umělotinu co leze z repraku nema cenu ani komentovat. Navic manual je typicky frantik, tedy nepřesny a gumovy. Podvozek sice neni u předFL 308 žadna katastrofa a běžnemu uživateli bude plně dostačovat, ale konkurence umi nabidnout lepši, to je fakt. Jako velky fail, ale vidim v ergonomii kokpitu.
Co je podla meritkom kultivovanosti? Nevibruje to, v nizkych otackach nepocut, vo vyssich je ten motor vyslovene drzy - co sa mne osobne paci (z repraku mi nic nelezie iba z pod kapoty). S manualom suhlasim neprisiel mi nic moc, co mna netankuje, lebo mam automat.
Co je měřitkem ? A co třeba konkurence. Nevibruje ? V nizkych otačkach, takže třeba při popojižděnich nebo při jizdě ve městě je ten motor jak zvukově tak kultivovanosti vuči konkurenci otravny a vibrujici. Motor utichne a je kultivovany např. při ustalene jizdě. A vim, že z repraku šel nasimulovat jiny zvuk, ktery zněl prostě hrozně uměle i tohle umi někteři zvladnout lepe. Jinak nevim co tebe netankuje a nevěděl jsem, že je řeč konkretně o tvojem autě. Ja bych třeba nechtěl automat ani zadarmo.
Lenze to, co ty popisujes som ja nepostrehol - uz som to pisal v minule ked si na tu 1.2 nadaval. Nevibruje, ani zvuk nema otravny. Z repraku v pripade starsich motorov, ktore su vybavene drive sport packom sa zosilnuje zvuk z pod kapoty cez reprak. Nejde tam umely zvuk, ale zosilneny. Moje auto drive sport pack nema, lebo nebol kompatibilny s novym urpavenym motorom. Takze z repraku mi nic nelezie pocut to len z pod kapoty. To, ze ty nechces automat je tvoja volba, jazda s nim je ovela pohodlnejsia a nestazujem sa na gumovy manual.
Tak buď rad, že tu nekultivovanost nevnimaš nebo si nepoznal lepši vychovani u konkurence. Jinak jsem psal, že už tak ne zrovna libozvučny motor zhoršuje ještě tato možnost zesileni přes repro. Jinak pořad nechapu proč mi tu pořad něco pišeš o automatu se kterym nemam žadnou zkušenost a ani o to nestojim, preferuji pokud možno dobře fungujici manualy, což neni tento připad.
Při pomalém popojíždění do kopce s automatem jsem byl rád, když se spustil start stop. Jsi si jistý, že ani v nízkých otáčkách (a pod zátěží) tříválcový projev nezaregistruješ?
Nedávno som otestoval 1,2 Puretech v p3008, presadol som s BMW 320i, 4 valec 170 PS, s tým, že si potvrdím, že to neťahá a vibruje.
Ale bol som pozitívne prekvapený ťahá to slušne od spodu, turbo diera tam samozrejme je. A ani po zohriati nevybruje viac ako 4 valec od BMW.
Co sa týka spoľahlivosti, je na trhu cca. 3 roky a zatiaľ žiadne problémy.
Cywe, vono tomu ještě něco leze z repráků? Tak to je fakt řachanda, PSA je v tom prodeji leštěných prdů fakt přeborníkem.
Takže si to shrneme: Motor ze sekačky s umělým repro zvukem, vzadu lešenářská trubka, tradiční francouzká ergonomie a kdo ví, jestli ne i spolehlivost. Tak to je skutečně kauf roku, proti tomu i Simply Clever bledne závistí.
Ještě by něco podobnýho mohli frikulínsky navonět, přihodit pár appek a gadgetů a prodávat to jako DS za mega, pár volů, co by si to koupili by se, soudě dle zdejší diskuse, jistě našlo.
Mám dilema. Vzít GTi po faceliftu nebo si raději počkat na Megane RS. Docela mě mrzí, že nepřekopali víc kokpit do futuristického, ale to je asi logické, protože by museli začít vyrábět typově zcela odlišný od stávajícího, kterého určitě mají dvě plné haly.
Tady je krátké video ([odkaz] které ukazuje GTi zvenku (nic moc jiného tam není vidět). Kombinace laku modrá - černá je hodně pěkná. Taky je tam uvedený rumor, že by mohla být trochu víc vytuněná - 216 kW (290 koní) a 350 Nm krouťák.
Taky mi v tom videu přišlo, že tomu svítí zadní světla při denním svícení. Pokud tomu tak je, asi se rozhodli jít cestou Renaultu :-)