Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 po faceliftu: Nové fotografie a podrobné představení

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 6. 2017
57
75
Zobrazit náhledy (57)
Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308v Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308
Peugeot odhalil modernizovanou třistaosmičku už před měsícem, 5. května. Nyní přidává další várku informací a nové fotky.

Peugeot 308 druhé generace T9, který se honosí titulem evropského Automobilu roku 2014, prodělal v polovině výrobního cyklu opravdu diskrétní facelift. Decentně se změnily hlavně standardní diodové pásky v automatických předních světlech, kapota, maska chladiče dostala žebrování z nedávných studií místo dvojice vodorovných lamel a nápis se přesunul do chromovaného rámečku. Přední nárazník s mlhovkami pak získal optické svaly, úpravy bezpečně poznají hlavně „lví“ fanoušci. Zezadu se neudálo prakticky nic nového a zásadního, vyvážené proporce s krátkými převisy i dynamická silueta zůstaly a trochu „divoké vykousnuté“ světlomety rovněž.

360p480p240p720p

Francouzi se soustředili na to, co není pouhým okem vidět. Kompaktní řada nedostala ani nejnovější hi-tech verzi i-Cockpitu, kterou má třeba crossover 3008 (pro změnu poslední Vůz roku), zůstává u první generace, nicméně je možné využít zrcadlení mobilu, podpory Apple CarPlay i Android Auto a nové trojrozměrné navigace TomTom s hlasovým ovládáním a dopravními informacemi v reálném čase. Dotyková obrazovka je také nová, pomocí ní se nastavuje i klimatizace. Na malém volantu a vyvýšených přístrojích Peugeot nijak nezapracoval, zlepšil ale kvalitu materiálů. 308 může mít také head-up displej.

Benzinový tříválec a malý diesel

Zážehový přímovstřikový tříválec 1.2 PureTech se 130 k (96 kW) dostal úpravy, které snižují spotřebu paliva o 4 %: katalyzátor, redukovanou teplotu výfukových plynů při recirkulaci a filtr pevných částic. Kromě toho k nim napomáhá i šestistupňová, kompletně digitálně navržená manuální skříň BVM6, která nahradila dřívější „pětikvalt“. Motor se těší také z modifikovaného turba, vstřikovače pracují s tlakem 250 barů.

Nový čtyřválcový diesel 1.5 BlueHDi s totožným výkonem jako benzinový „tříhrnek“ se také pyšní čistšími emisemi, SCR a patentovaným designem spalovacích prostorů, Peugeot si nechal ostatně při jeho vývoji zaregistrovat patentů na dvě stovky. Nahrazuje starší 120k (88kW) jednotku s větším zaokrouhleným objemem 1,6 litru, oproti které spálí o 6 % méně nafty, samozřejmě hlavně papírově. Jízdní výkony se přitom vyrovnají dvoulitru, čtyřventilová jednotka má nově navrženou hlavu a geometrii pístů ze závodního prototypu 908 z Le Mans.

GT

Naftová verze 308 GT s dvoulitrem BlueHDi o 180 koních (132 kW) se chlubí osmistupňovým automatem EAT8 vyvinutým ve spolupráci s japonským Aisinem, ten nahrazuje dřívější šestistupňový, je o dvě kila lehčí, má jiný volič, řadí rychleji a plynuleji a spotřebu redukuje o 7 %. Umožňuje manuální změnu rychlostních stupňů páčkami a samočinnou aktivaci parkovací brzdy. „Lev“ je připraven na standard Euro 6 c, který vstoupí v platnost letos v září.

Rozšíření se dočkala armáda asistenčních systémů převzatých z kříženců 3008 a 5008, je jich celkem osm včetně hlídání jízdního pruhu. Modely s automaty mají tempomat, který dokáže vůz zcela zastavit, s přímo řazenými převodovkami je tato funkce omezena nad 30 km/h. Samozřejmostí je i dodržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, hlídač mrtvého úhlu, detekce chodců, přidává se sledování únavy řidiče a čtení dopravních značek. Visiopark 1 s kamerou a parkovacím asistentem včetně senzorů najde volné místo a sám jej obsadí, na řidiči je jen obsluha pedálů. Do nabídky litých kol přibyla trojice provedení o průměru 16 a 18 palců.

GTi

Peugeot nabídne své zástupce segmentu C, pětidveřové hatchbacky a kombi SW, celkem v šesti výbavách: Access, Active, Allure, GT Line, GT a nejostřejší GTi. Její motor 1.6 THP má stále výkon 270 koní (199 kW) a vůz s ním z klidu na stovku zrychluje za 6 s. Kilometr s pevným startem hot-hatchi trvá 25,3 s i díky výkonové hmotnosti 4,46 kg/k. Je o 11 mm snížený, jezdí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a ve standardu najdeme kromě sedadel s výraznějším bočním vedením a sportovního volantu samosvorný diferenciál Torsen, kotoučové brzdy s průměry 380, respektive 268 mm a rudými brzdovými třmeny. Šestilitrová spotřeba benzinu je pochopitelně jen tabulkovou hodnotou. Výbavy, jejichž označení začíná písmeny GT, mají v základu také přední full-LED světlomety.

Laky pro GTi rozšířila dvoubarevná kombinace Coupe Franche s modrou (Magnetic Blue) přídí a černou (Perla Nera) zádí. Doplňuje typickou červeno-černou, kterou Peugeot používá už několik let na konceptech. Béžová Pyrite mezi desítkou barev vystřídala hliníkovou šeď. Nové modely vyjíždějí z hlavní továrny v Sochaux. Dosud zde vzniklo 760.000 aut řady T9.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Start prodeje?
Houser
| 5. 6. 2017
Tak náběh výroby v Sochaux týden 23-24
benzinovy motor?
CrankyDude
| 3. 6. 2017
:yes:
Avatar - twistedTSD
Pořád stejný, jděte se zahrabat.
twistedTSD
| 2. 6. 2017
Při pomalém popojíždění do kopce s automatem jsem byl rád, když se spustil start stop. Jsi si jistý, že ani v nízkých otáčkách (a pod zátěží) tříválcový projev nezaregistruješ?
Pořád stejný, jděte se zahrabat.
Tycoon
| 2. 6. 2017
Přesně tak. Kdysi ve své objemové kategorii vyhrál dokonce i tříválec 1.4 TDI PD.
Pořád stejný, jděte se zahrabat.
gajosk
| 2. 6. 2017
Nedávno som otestoval 1,2 Puretech v p3008, presadol som s BMW 320i, 4 valec 170 PS, s tým, že si potvrdím, že to neťahá a vibruje.

Ale bol som pozitívne prekvapený ťahá to slušne od spodu, turbo diera tam samozrejme je. A ani po zohriati nevybruje viac ako 4 valec od BMW.
Co sa týka spoľahlivosti, je na trhu cca. 3 roky a zatiaľ žiadne problémy.

Podľa mna do mesta s automatom dobrá voľba.

Aj Nemci si pochvaľujú:
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku