Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
57
Fotogalerie

Peugeot 308 po faceliftu: Nové fotografie a podrobné představení

Peugeot odhalil modernizovanou třistaosmičku už před měsícem, 5. května. Nyní přidává další várku informací a nové fotky.

Peugeot 308 druhé generace T9, který se honosí titulem evropského Automobilu roku 2014, prodělal v polovině výrobního cyklu opravdu diskrétní facelift. Decentně se změnily hlavně standardní diodové pásky v automatických předních světlech, kapota, maska chladiče dostala žebrování z nedávných studií místo dvojice vodorovných lamel a nápis se přesunul do chromovaného rámečku. Přední nárazník s mlhovkami pak získal optické svaly, úpravy bezpečně poznají hlavně „lví“ fanoušci. Zezadu se neudálo prakticky nic nového a zásadního, vyvážené proporce s krátkými převisy i dynamická silueta zůstaly a trochu „divoké vykousnuté“ světlomety rovněž.

 

Video placeholder
Peugeot 308 po faceliftu: Nové fotografie a podrobné představení • peugeot

 

Francouzi se soustředili na to, co není pouhým okem vidět. Kompaktní řada nedostala ani nejnovější hi-tech verzi i-Cockpitu, kterou má třeba crossover 3008 (pro změnu poslední Vůz roku), zůstává u první generace, nicméně je možné využít zrcadlení mobilu, podpory Apple CarPlay i Android Auto a nové trojrozměrné navigace TomTom s hlasovým ovládáním a dopravními informacemi v reálném čase. Dotyková obrazovka je také nová, pomocí ní se nastavuje i klimatizace. Na malém volantu a vyvýšených přístrojích Peugeot nijak nezapracoval, zlepšil ale kvalitu materiálů. 308 může mít také head-up displej.

Benzinový tříválec a malý diesel

Zážehový přímovstřikový tříválec 1.2 PureTech se 130 k (96 kW) dostal úpravy, které snižují spotřebu paliva o 4 %: katalyzátor, redukovanou teplotu výfukových plynů při recirkulaci a filtr pevných částic. Kromě toho k nim napomáhá i šestistupňová, kompletně digitálně navržená manuální skříň BVM6, která nahradila dřívější „pětikvalt“. Motor se těší také z modifikovaného turba, vstřikovače pracují s tlakem 250 barů.

Nový čtyřválcový diesel 1.5 BlueHDi s totožným výkonem jako benzinový „tříhrnek“ se také pyšní čistšími emisemi, SCR a patentovaným designem spalovacích prostorů, Peugeot si nechal ostatně při jeho vývoji zaregistrovat patentů na dvě stovky. Nahrazuje starší 120k (88kW) jednotku s větším zaokrouhleným objemem 1,6 litru, oproti které spálí o 6 % méně nafty, samozřejmě hlavně papírově. Jízdní výkony se přitom vyrovnají dvoulitru, čtyřventilová jednotka má nově navrženou hlavu a geometrii pístů ze závodního prototypu 908 z Le Mans.

GT

Naftová verze 308 GT s dvoulitrem BlueHDi o 180 koních (132 kW) se chlubí osmistupňovým automatem EAT8 vyvinutým ve spolupráci s japonským Aisinem, ten nahrazuje dřívější šestistupňový, je o dvě kila lehčí, má jiný volič, řadí rychleji a plynuleji a spotřebu redukuje o 7 %. Umožňuje manuální změnu rychlostních stupňů páčkami a samočinnou aktivaci parkovací brzdy. „Lev“ je připraven na standard Euro 6 c, který vstoupí v platnost letos v září.

Rozšíření se dočkala armáda asistenčních systémů převzatých z kříženců 3008 a 5008, je jich celkem osm včetně hlídání jízdního pruhu. Modely s automaty mají tempomat, který dokáže vůz zcela zastavit, s přímo řazenými převodovkami je tato funkce omezena nad 30 km/h. Samozřejmostí je i dodržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, hlídač mrtvého úhlu, detekce chodců, přidává se sledování únavy řidiče a čtení dopravních značek. Visiopark 1 s kamerou a parkovacím asistentem včetně senzorů najde volné místo a sám jej obsadí, na řidiči je jen obsluha pedálů. Do nabídky litých kol přibyla trojice provedení o průměru 16 a 18 palců.

GTi

Peugeot nabídne své zástupce segmentu C, pětidveřové hatchbacky a kombi SW, celkem v šesti výbavách: Access, Active, Allure, GT Line, GT a nejostřejší GTi. Její motor 1.6 THP má stále výkon 270 koní (199 kW) a vůz s ním z klidu na stovku zrychluje za 6 s. Kilometr s pevným startem hot-hatchi trvá 25,3 s i díky výkonové hmotnosti 4,46 kg/k. Je o 11 mm snížený, jezdí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a ve standardu najdeme kromě sedadel s výraznějším bočním vedením a sportovního volantu samosvorný diferenciál Torsen, kotoučové brzdy s průměry 380, respektive 268 mm a rudými brzdovými třmeny. Šestilitrová spotřeba benzinu je pochopitelně jen tabulkovou hodnotou. Výbavy, jejichž označení začíná písmeny GT, mají v základu také přední full-LED světlomety.

Laky pro GTi rozšířila dvoubarevná kombinace Coupe Franche s modrou (Magnetic Blue) přídí a černou (Perla Nera) zádí. Doplňuje typickou červeno-černou, kterou Peugeot používá už několik let na konceptech. Béžová Pyrite mezi desítkou barev vystřídala hliníkovou šeď. Nové modely vyjíždějí z hlavní továrny v Sochaux. Dosud zde vzniklo 760.000 aut řady T9.