Že v Německu vládnou německé vozy a ve Španělsku španělské, není tak velké překvapení. Jakým vozům se ale daří třeba v Řecku nebo Chorvatsku? A jak si tam vede Škoda?
smutný je , že místní Škodomilové se svými Mladou Boleslaví vymytými mozky nechápou,
ze v západní Evropě lidi nekupují Škodovky proto že jsou tak dobré, ale proto , že západní Evropa tak schudla , že jim nic jiného nezbývá....
"Druhý Mercedes-Benz (ano, opravdu!) hlásí méně než polovinu tohoto čísla, 104.422 prodaných aut. Přes hranici 100.000 prodaných aut se letos už dostalo také Audi, zatímco BMW se muselo spokojit „jen“ s 86.085 prodanými kusy." - k německým prodejům...
Pro chudší lidi nebo mladé je to přece dobré auto nebo jako služebák. Ony se tam prodávají ve vyšších výbavách s automaty atp. Myslím, že na tom není nic špatného. Vždyť to pomáhá našemu hospodářství. VW udělal z umírající značky špičkovou, jinak by dopadla jako osobáky Tatry.
Skodovka prevzala ve Svycarsku roli japonskych znacek. V zemi helvetskeho krize hraji dulezitou roli auta s pohonem vsech kol. V alpskych kantonech, jako je napr. Graubünden, jsou nejbeznejsi znacky Subaru a Suzuki. V horskych kantonech vladne segmentu A Panda 4x4, v malych autech Swift... Skodavka, resp VW koncern tezi z toho, ze japonci (s vyjimkou Subaru) vyklidili trh v nizsi stredni a stredni tride s pohoenm 4x4. V 90. letech tu jezdilo plno Coroll, Lanceru nebo Galantu 4WD. Dneska delaji Subaru spolecnost Octavie a Suberby 4x4, Golfy a Passaty 4Motion atd. Treba na Fabii nebo ve statistice uvedene Polo narazis v praxi hlavne ve velkych mestech jako Zürich, Genf nebo Luzern. Kdyz nebudu pocitat automobilove nadsence, tak pro obycejne svycary, kteri nemaji auta jako konicek, nehraje moc roli znacek na kapote. Koupi Skodovku, protoze je proste levna, prakticka a nabidce pohon 4x4. Napr. mistni doktor jezdi v lete Alfou 159 V6 Q4 a v zime jednickovou Octavii 4x4. Majitelka nejvetsiho mistniho hotelu ma nenapadny Sharan 4Motion a starosta Mitsubishi Space Wagon AWD a Pandu 4x4. Tady si nikdo image drahym autem nehoni... Ver mi, ze lidi ve svycarsku se v * rozhodne neciti. Zbytek Evropy v ni mozna je, ale z uplne jinych duvodu... >:-[]:-!
Pěkné srovnání. Ještě by bylo dobré to rozšířit, jak to je se zástupci mezi jednotlivými segmenty. Mimo jiné se ukazuje, že Evropané kupují evropská auta, případně japonská. Korejské značky netáhnou snad kromě Ruska, které ale do Evropy nepočítám.
Statistika je přesným součtem nepřesných čísel.
Proč zde chybí třeba Belgie,Irsko..
Když jsou manažeři odměňováni za statistiky,tak to vypadá takto:[odkaz]
Tahle myšlenka je úplně mimo protože Škodovka není zrovna vozem pro úplně nemajetné :-) I přesto, že mezi uprchlickou krizí a automobilovým průmyslem nevidím žádnou vazbu tak se pokusím parafrázovat tvoji hlubokou myšlenku. (hlubokou myslím jako vytaženou z úplného dna) >:D
Evropa je prostě odsouzena k zániku....Budeme živit běžence a slušným lidem nezbyde
na víc než jezdit škopkamy z Rumunska.
Pořád je to teda totální hloupost, ale už to má o kousek blíže k realitě. :-)
Tak zvládli sme 2 destíky tisíc jugošů když tam měli válku, předtim 10-15 tisíc řeků, spíš dneska zvládneme i těch 12 aktuálně přijatejch uprchlíků ;-)
Myslim že tuneláři z devadesátek typu [odkaz] nás přišli a i dneska stojej násobně násobně víc :-)
Tak na komunistu, tuneláře a estébáka příštim premiérem [odkaz] >:D >:-[]
Mluvíš mi z duše. Nemám co dodat. :yes: Panika není na místě. Řezání hlav bezvěrcům a ekonomické zhroucení se nekoná. To už je pravděpodobnější, že se někdo z nás zítra zabije při autonehodě... ale to asi není tak atraktivní a populistické téma k lacínému sbírání hlasů při volbách.
Nemusí to být nutně chudobou :-) Možná se lidi zbavili rozmařilosti a zjistili, že i Dacia dokáže splnit jejich nároky na auto. Byť mnohdy to chce oopravdu velkou dávku skromnosti >:D I já raději vidím novou Dacii v základní výbavě než zrezlý vrak co legálně nemohl dostat technickou. >:D
"Sandero je třetí nejprodávanější auto ve své kategorii privátní klientele"... to zní jako "dosáhl světového věhlasu zejména na Litoměřicku".
Ne, nic proti, samozřejmě je to úspěch... ale nemusí to být nutně o zchudnutí, prostě pokud někdo potřebuje auto na pár kilometrů a má parkovat někde venku, tak nemá smysl investovat do lepší značky.
Nj, ty kráso, to mi úplně vypadlo. Zřejmě má ta nečekaná rána zezadu od webpaji v Dřevíči i jinou dohru než jen olupování strupů ze zad a momentální nespokojenost i se sebelepšími sedačkami. >:-[]
Fabia nepochybně těží z toho, že má i variantu kombi a navíc za malý příplatek. Přecijen v této třídě jsou kombi spíše raritou. Z konkurence snad jen Clio protože Ibiza je takříkajíc v rodině. >:D
Bohužel :-( nesmyslný trend SUV :/ mnozí ještě zapláčou až uvidí ten mini úložný prostor. Něco jako Yeti. Zdánlivě velké auto s malým kufrem. V tomhle směru na tom SUV ve třídě supermini rozhodně nebude líp. Pro mladé rodiny s dětmi je právě klasické kombi skvělou volbou.
Občas tu tohle téma zmínim a krom vzácnejch výjímek to pěkně schytám. SUV je fakt problematická cesta = rozhodně nejdražší a celkově spíš nejhorší možná verze auta
Tak jsou i celkem schopný SUV. Pokud to je ale jen FWD SUV co si hraje vizuálně na offroad pak jsem si jistej, že taková Fabia Scoutline Combi udělá mnohem větší službu na pozici rodinného auta.
Zprávě, že Fabie Combi končí věřím. Rapid Spaceback ji dokáže nahradit. Bohužel Spaceback má příšerně vysokou nakládací hranu a za ní hlubokou propast. A to je i jeden z důvodů proč i já dám přednost Fabii.
Každopádně je to škoda :/ malé kombíky tu měly celkem tradici od dob Favoritu. Sice popelnice, ale nesmírně praktická popelnice. No co Renault a Dacia tohle rozhodnutí Škodovky určitě uvítají. Jen je škoda, že člověk nebude mít už velkou možnost výběru. ;-\
na domacom trhu je az neskutocny .... sila ;-):yes:
ja zase u nas vidim hodne casto novu vitaru a tabulka to len potvrdzuje ze je to u nas novodoby bestseller... suzuki ju posadilo priam idealne na nase podmienky :yes:
Chorvátsko má oproti Slovensku o čosi menej počet obyvateľov,ale počty predaja sú polovičné na prvých priečkach predaja.Tož oni asi nemusia toľko cestovať,keď ostatní jazdia k nim :-)
my mame zase polovicne predaje ako dani a to mame podobny pocet obyvatelov... tak teraz neviem ci my az tak malo cestujeme alebo dani su narod cestovatelov... ;-) .. a mozno cela finta tychto predajov aut je skor v ekonomickej sile a kupnej sile obyvatelov daneho statu ako v nejakej potrebe cestovania ... pretoze auto ti dnes u treba tak ci tak.. a to bez ohladu na cestovatelske potreby a chutky
Sakra....som si nevšimol že tento článok je tiež pre predplatiteľov.
Prepíšem aspoň sem tabuľku keby to niekoho zaujímalo:
Belgicko Volkswagen Golf (5941) Opel Corsa (4736) Renault Clio (4703)
Česko Škoda Octavia (9040) Škoda Fabia (7161) Škoda Rapid (3777)
Dánsko Peugeot 208 (3847) Nissan Qashqai (2835) Volkswagen Polo (2653)
Estónsko Škoda Octavia (393) Renault Clio (340) Toyota Avensis (309)
Fínsko Škoda Octavia (2280) Nissan Qashqai (2043) Volvo S90/V90 (1502)
Francúzsko Renault Clio (39379) Peugeot 208 (35318) Citroën C3 (27073)
Grécko Toyota Yaris (1882) Opel Corsa (1062) Nissan Micra (993)
Holandsko Renault Clio (4140) Volkswagen up! (3743) Kia Picanto (3714)
Chorvátsko Renault Clio (873) Ford Focus (805) Opel Astra (764)
Írsko Hyundai Tucson (3382) Nissan Qashqai (3038) Škoda Octavia (2598)
Litva Fiat 500 (785) Nissan Qashqai (305) Škoda Octavia (298)
Lotyšsko Nissan Qashqai (294) Škoda Octavia (233) Kia Sportage (203)
Luxembursko Volkswagen Golf (616) Volkswagen Tiguan (464) Renault Clio (400)
Maďarsko Suzuki Vitara (2433) Škoda Octavia (1643) Opel Astra (1330)
Nemecko Volkswagen Golf (54505) Volkswagen Tiguan (24790) Volkswagen Polo (24763)
Nórsko Volkswagen Golf (2764) BMW i3 (1939) Volkswagen Passat (1716)
Poľsko Škoda Fabia (6359) Škoda Octavia (6272) Opel Astra (5648)
Portugalsko Renault Clio (4542) Peugeot 208 (2717) Renault Mégane (2445)
Rakúsko Volkswagen Golf (4980)Volkswagen Tiguan (3689) Volkswagen Polo (3105)
Rumunsko Dacia Logan (4018) Dacia Duster (1896) Ford Focus (1218)
Slovensko Škoda Fabia (1734) Škoda Octavia (1710) Škoda Rapid (1167)
Slovinsko Renault Clio (1434) Škoda Octavia (903) Volkswagen Golf (895)
Španielsko Seat Ibiza (14022) Seat Leon (12692) Opel Corsa (11382)
Spojené Kráľovstvo Ford Fiesta (43162) Ford Focus (27307) Vauxhall Corsa (23765)
ŠvajčiarskoŠkoda Octavia (3266)Volkswagen Golf (2270)Volkswagen Tiguan (1748)
Švédsko Volvo S90/V90 (7631) Volvo XC60 (6988) Volkswagen Golf (5764)
Taliansko Fiat Panda (59965) Lancia Ypsilon (27142) Fiat 500 (22724)