Údaj o množství emisí oxidu uhličitého (CO2) na jeden ujetý kilometr je dnes součástí i těch nejzákladnějších informací o autě. Proč se oxid uhličitý tolik sleduje? A kdo je jeho největším producentem?
Re: AMERIKA jezdí PRÉMIOVÝ BENZIN a €JROPĚ zbyde ta SRAČKA D
jj
DÍZL [odkaz] JE ODPADNÍ PRODUKT PŘI ZPRACOVÁNÍ ROPY NA BENZIN [odkaz] ALE DEBÍLKOVÉ €JROPANI TU SRAŠKU [odkaz] [odkaz] SKOUSNOU HLAVNĚ ABY SE MOHL BENZÍN VYVÁŽET DO AMERIKY >:D >:D >:D >:D >:D >:D
TESLA [odkaz] ;-) jedééé [odkaz] co na ní [odkaz] říká český TDI. Ferda Mravenec >:D Nj v Elektromobilu vážně nikdo nechce jezdit [odkaz] všichni nadále chtějí sypat ropákoj [odkaz] na pozlacený kohoutky je to jasný do roka a do dne [odkaz] >:D
PS: POKUD NEMÁTE POŘÁDNÝ POČÍTAČ i7/RYZEN/DDR4/SSD/80Mbit TAK ANI NEKLIKEJTE, tadle záležitost není pro žádný český ŠÁDE-PÓVL škudlili [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
trošičku se pouštíš s vysvětlením vlivu na globální oteplování na tenký led. ;-) CO2 obsahuje zemská atmosféra 0,04% a je to jeden z nejtěžších plynů v atmosféře, který má tendenci stékat po zemském povrchu, Proto to vysvětlení, že působí jako izolant mezi atmosférou a meziplanetárním prostorem je dost na vodě.
No kluci nevim, jestli auto.cz je to spravne misto na debatu o globalnim oteplovani a koncentraci plynu v nasi atmosfere...
Na jednu stranu ano, CO2 je tezsi nez vetsina plynu v nasi atmosfere. Ovsem je v zemske atmosfere velmi dobre promichane (prekvapko, je to plyn), a to az do vysek mezosfery (50-90km) a termosfery (90 km a vys). S pribyvajici vyskou klesa jeho absolutni koncentrace (stejne jako u vsech ostatnich plynu - atmosfera smerem na horu je ridsi a ridsi), ovsem jeho relativni koncentrace (ppmv) zas tak rychle neklesa.
V ruznych vyskach atmosfery ma ruznou funkci. Zatimco ve vyskach do 15km pusobi jako sklenikovy plyn, ve vysokych vyskach ma opacnou funkci.
Z**rveny ACZ - neco pisu a furt mi to osekava. Takze jsem toho napsal vic, ale sorry nikdo to neuvidi, whatever :-)
Porovnejme tedy konečně dieselový a benzínový motor z hlediska vypouštěných zplodin. Začneme u skleníkového plynu CO2. Jak bylo uvedeno výše, jeho množství je závislé jen a jen na spotřebě paliva. Čím větší spotřeba, tím víc CO2 ve výfukových plynech. I když na kilogram spálené nafty připadá o pár procent více CO2 než na kilogram spáleného benzínu, nevyváží to nižší spotřebu dieselu. Na poli spotřeby a potažmo emise skleníkového plynu tedy vede naftový motor.
Podobně lépe je na tom diesel v produkci jedovatého CO a naopak prohrává v produkci NOx a sazí. Jenže to pouze pokud porovnáváme motory bez zařízení odstraňujících emise. Benzínový motor používá třícestný katalyzátor, kde dodatečně zoxiduje CO a nespálené uhlovodíky a naopak se zredukují oxidy dusíku. To vše levně a spolehlivě. Benzínový motor spalující přesný a na zatížení nezávislý poměr paliva a vzduchu totiž emituje konstantní poměr jednotlivých škodlivin tak, aby ony dohořely v katalyzátoru. U dieselu se poměr paliva a vzduchu výrazně mění se zatížením, tím se také mění poměr škodlivých složek a třícestný katalyzátor tedy nemůže fungovat.
1 litr nafta vyprodukuje o 10% vic CO2 nez 1 litr benzinu.
tedy spotrebe 6 litru nafty odpovida z hlediska CO2 6.6 litru benzinu.
takze ta nižší produkce CO2 moderniho naftaku vs. moderniho benzinaku není az tak velka.
kdyby sel do dusledku, tak NO je jako sklenikovy plyn 200x "efektivněji" nez CO2.
tedy 1g NO ma na globalni otepleni takovy ucinek, jako 200g CO2.
a protože naftaky vypousteji radove vic NOx (z nichž pro me neznamy podíl je NO), neda se rict, ze naftaky se na globalnim oteplovani podileji min, ale mozna to je plichta, mozna jsou na tom mnohem hur nez benzinaky.
rpimocti k tomu NO2, který se podili na tvorbe přízemního ozonu a fotochemického smogu a naftaky z hlediska vlivu na zivotni prostředí nevychazej vůbec dobre.
".... vlivu na globální oteplování na tenký led." Svělá volba slov. :-!
Je to snadno dohledatelné, že CO2 je nevinné jelikož koncentrace je dnes 400 PPM, zatímco planeta zažila i časy kdy to bylo 4000 PPM.
"...bylo v třetihorách", oukej, tady píšou "Terciérní klima se vyznačovalo sériemi teplých a chladnějších výkyvů se sklonem k postupnému ochlazování, s tím souvisel i postupný pokles mořské hladiny a celkové vysušování klimatu." ;-)
s tim CO2 je tu navic jedna vec, co mi vrta hlavou...
pri obhajobe biopaliv se casto pouziva argument, ze CO2 uvolnene spalovanim predtim repka absorbovala ze vzduchu. Tim padem je to ekologicke.
Pritom stejny argument by sel pouzit u ropy, ne? Pokud jsou to opravdu zbytky prehistorickych rostlin a zivocichu, tak take plati, ze uhlik v nich obsazeny pochazi z CO2. Tim padem jen spalovanim ropy vracime CO2 do atmosfery, jen s mensim zpozdenim >:D
Kdesi jsem cetl i teorie, ze v pripade zvysene koncetrace CO2 nastane boom v rustu rostlin, protoze se zrychli fotosynteza a tim se jeho koncentrace sama srovna. Zajimalo by me, co je na tom pravdy.
O nahrazení ropy jinými látkami se tady mluví již 100 let. Takové ty výkřiky do tmy jsou tu na denním pořádku, takže mne to nechává klidným a těším se na další naftu pod kapotou dalšího mého auta.
Nafta je v osobních autech mrtvá asi tak jako ty, Rozumbrado. Nějak sis nevšiml že celý článek byl umně moderován šéfem českého zastoupení Toyoty a že to nebylo o ničem jiném než o lobbingu za hybridy Toyota. To bys ale musel nejen číst ale i přemýšlet. A kolikrát se musí člověk snažit číst mezi řádky, jestli se mu náhodou něco nepodsouvá.
Nedávno jsem četl článek, kde to autor dost otevřeně popsal. Prostě je na zemi moc lidí a aby se uživili, tak se likviduje zeleň, která se normálně stará o rovnováhu CO2 v atmosféře. Osobně se už tímto problémem nezabývám, protože už jsme asi za hranou a stejně se nedá nic dělat. Příroda si to srovná ;-)
Je zajímavé, že se pořád EU stará o emise aut, ale to, že mizí plíce planety díky palmovým plantážím a osidlování pralesa nikdo neřeší. Zajímavé je, že EU ještě nepřišla s tím, že nahradí palmový olej (jako chce nahradit naftu).
" EU stará o emise aut, ale to, že mizí plíce planety.....EU ještě nepřišla s tím, že nahradí palmový olej..."
Bingo!
EU je asi tak učinné jak UV KSSS, i o tom začínám pochybovat. :-!
Ale to je přece logické. Vždy v přírodě existovala rovnováha, každé zvíře mělo svého přirozeného predátora který korigoval jeho počty. Pak přišel člověk který se vyvinul v univerzálního predátora. Stěhuje živočišné a rostlinné druhý mezi kontinenty kde nemají přirozené prostředí a proto se nekontrolovaně množí, stejně jako sám člověk který má jediného přirozeného nepřítele a to sám sebe. Díky přemnožení lidské rasy se neustále musí zvětšovat sídla na úkor zeleně, budovat parkoviště, silnice fabriky které potřebuje na pokrytí svých základních i domnělých potřeb. Takže kdyby se lidé nepřemnožili a zůstal zachovaný ekosystém planety mohlo by být vše v pořádku. Ovšem vzpomeňme jak skončili dinosauři a člověk se stává takovým dinosaurem. Zbývá jen jediné, v zájmu zachování vesmírné rovnováhy další obrovský meteorit který zasáhne zemi. Jo a prej se už něco podobného chystá. ;-)
Myslíš že je lidstvo na této planetě napořád? Pokud se nezničí samo tak něco z vesmíru jednou jistě přiletí. Znáš ten fór? Potkají se dvě planety a jedna druhé říká : Vypadáš hrozně! Co se ti stalo? Druhá odpoví : Ani se neptej, chytla jsem lidí a ani se nemůžu poškrábat. No a ta první na to : To je sice blbý, ale neboj to přejde já to znám.
Přesně nikdo moc nezmiňuje že lidí za 100 let příbylo 5-6x tolik ! Prostě lidí je moc. Tak vymřeme, vymřeli dinosauři a jiný druhy. Já v tom nevidim problém.
Asi je potřeba rozlišovat CO2 z potravní recyklace a CO2 uvolněný z vytěžených surovin. Protože koncentraci v atmosféře zvyšuje pouze ten druhý.
Jinak zaujala mě tahle věta: - "..při cestě vlakem z Londýna do Paříže (tedy přes Eurotunel) uvolní do atmosféry přibližně o 160 g CO2 méně, než při stejné cestě letadlem..."
160 gramů je tedy docela málo 8-s
kalousek kalousek, zase děláš potíže :-) to asi mysleli na 1 km ale nějak to tam zapomněli napsat :-) a taky tam zapomněli napsat jak vyrobili tu elektřinu ...
Plyn (silniční doprava CNG+LPG)
2750 - CO2
13 - NOx
0 - SO2
Ovšem emise vypouštění do vzduchu výsledek lépe benzín než nafta
Jediná cesta k přežití je okamžitě zakázat ekologicky příšerné dieselové motory, takže tagicky zastaralé dieselové krámy, které jsou schopný zničit lidstvo!
Proboha - a teď cílím na autora článku a na četné diskutéry - přestaňte opakovat ten blábol o lodích, že 15 největších produkuje víc emisí CO2 nebo poškodí živ. prostředí více než auta..Kdyby to byla pravda, tak by ty lodě musely bát neustále napojené na ropovody, jakou by měly spotřebu..
Tenhle donekonečna opakovaný blábol vznikl nejspíše překroucením studie o emisích síry - protože paliva do aut prakticky žádnou síru neobsahují, (na rozdíl od mazutu do lodí) tak je logické, že emise síry oněch lodí se větší..
To jsem se zase naštval, ale nechápu jak to někdo může donekonečna opakovat aniž by si to neověřil ;-)
Pak po sobě lidi jen opakují nesmysly a vytvářejí falešnou realitu..
Po prve, podiel lodi na vsetkych sklenikovych plynoch nie je vysoky, je to 2.5%. Celkovo doprava (cestna, zeleznicna, lodna, letecka) je 14%.
[odkaz] [odkaz]
Po druhe, transport lodami je velmi efektivny. Napr. jedna lod zoberie 8000 aut z Azie do US, co predstavuje len 7.8% paliva, ktore by potrebovali auta, ak by isli rovnaku vzdialenost po ceste.
[odkaz]
Autor je totálně vedle a píše nesmyls...totální slátaninu ... tak tady mu zasílám odkaz aby se poučil...
A již nepsal takové opilecké bludy hodné huliče levné trávy.... https://www.wakestone.cz/…o-je-vetsi-spina