Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Martin67
Myslel jsem, že se v BMW poučili už s i8, ale oni nám vlastně sdělují: Mohli jsme vám milí fandové vyrobit krásné, rychlé, ekologické a konkurenceschopné elektrické auto, jenže my jsme řekli ne!
Ne, nás totiž dělá tím, čím jsme!
Tak jak myslíte!
Ne, nás totiž dělá tím, čím jsme!
Tak jak myslíte!
Dinar
jedinou informací, kterou v článku odborného redaktora vidím je, že v nějakém rozhovoru řekl šéf produktového managementu, že na pohonu příští M3 se nějak bude podílet elektrika. Není co hodnotit, nevíme, jestli z toho bude nějaký ekopaskvil nebo třeba dostupnější variace na pohon 918ky.
Nepodceňoval bych výrok šéfa product engineering. Rozhodně to vypadá přinejmenším tak, že nějaká verze M3 určitě bude hybrid. Možná jen verze, ale s ekonomického hlediska by to nedávalo smysl. Bojím se, že nás ta M3 hybrid nemine... ;-\
Proč se bojíš? Hybrid může bejt na nižší spotřebu ale i hodně pomáhat v dynamice. Minulej tejden sem s levnym hybridem na semaforech odjel vedle stojícímu Ghibli 😉
Když to zpracoval mihnul se kolem mě aspoň stovkou a příští semafor proletěl tak 120 km/h :yes: 😄
Na okruhu s víc zatáčkama je Lexus GS450h rychlejší než BMW Alpina B5 = M3 hybrid bude nepochybně rychlejší než ten Lexus
Když to zpracoval mihnul se kolem mě aspoň stovkou a příští semafor proletěl tak 120 km/h :yes: 😄
Na okruhu s víc zatáčkama je Lexus GS450h rychlejší než BMW Alpina B5 = M3 hybrid bude nepochybně rychlejší než ten Lexus
ja som vcera so starou sunkou predbehol Passat 3.2 8-s
Ale asi ti při rozjezdu nepomoh okamžitě naplno zabírající 60 kW 207 Nm elektromotor = nebo žeby? 😉
Eště větší prča je to díky nízkýmu těžišti hybridu v zatáčkách = kde ujedeš kdečemu včetně 4kolek = naposled sem brutálně nasral ML 😄
Hybridy sou do příměstskýho provozu geniálně vymyšlený auta :yes: :yes:
Eště větší prča je to díky nízkýmu těžišti hybridu v zatáčkách = kde ujedeš kdečemu včetně 4kolek = naposled sem brutálně nasral ML 😄
Hybridy sou do příměstskýho provozu geniálně vymyšlený auta :yes: :yes:
a si si istý, že ten chlapík v Ghibli pochopil že máte preteky od semafóru k semafóru? >😁
jj, stretávam takých často, niet zábavnejších pretekárov, ktorí si myslia, že s nimi ostatní súťažia a takto proti neexistujúcim súperom zaznamenávajú sebavedomie zvyšujúce "víťazstvá". >😁
Sem si istý že sem mu bez závodění = prostě protože elektromotor je prostě elektromotor = ujel. No a docela jo že to nezkous = ale třeba tam stovkou jezdí denně, nevim >😒]
Větší prča sou ty zatáčky = jezdim relativně podle předpisů teda vždycky nějaký plus ale nepřehánim to: Chvil co se za mnou někdo chytá za hlavu že tady se přece 55 nebo mimo město 100 km/h nejezdí zažiješ dost = fór je že to nízký těžiště umožní skoro stejnou rychlostí projet i ostřejší zatáčku = a místo v kufru ho najednou mám o desítku metrů daleko 😉
Větší prča sou ty zatáčky = jezdim relativně podle předpisů teda vždycky nějaký plus ale nepřehánim to: Chvil co se za mnou někdo chytá za hlavu že tady se přece 55 nebo mimo město 100 km/h nejezdí zažiješ dost = fór je že to nízký těžiště umožní skoro stejnou rychlostí projet i ostřejší zatáčku = a místo v kufru ho najednou mám o desítku metrů daleko 😉
či to bude len ťažiskom, by som ruku do ohňa nedal. 😄 ja mám veľké ťažké MPV a keď mám náladu a bez rodiny sa za mnou na rozbitých zakrútených okreskách málo čo udrží. 😄 Znalosť trate (cesty) spolu so znalosťou limitov auta proste robí svoje. 😄
Bez diskuzí, znalost je velká výhoda. Ale těžiště je výrazně podceňovanej velmi důležitej parametr
A na těch příměstskejch okreskách bude většina z nás spíš pravidelnejch jezdců než..
Subaru nízký těžiště neni jen PR = to neni náhoda že u sportovních aut je to při konstrukci boj o každej milimetr. U dražších aut se lehký materiály na víka kufrtu atd. nepoužívaj náhodou = de o snížení těžiště. No a hybridy maj tuhle výhodu tak nějak mimochodem 😄
A na těch příměstskejch okreskách bude většina z nás spíš pravidelnejch jezdců než..
Subaru nízký těžiště neni jen PR = to neni náhoda že u sportovních aut je to při konstrukci boj o každej milimetr. U dražších aut se lehký materiály na víka kufrtu atd. nepoužívaj náhodou = de o snížení těžiště. No a hybridy maj tuhle výhodu tak nějak mimochodem 😄
stava sa mi casto, ze z krizovatky vystartujem prvy, ale ako auto fanusik mam prehlad o vykonoch jednotlivych aut, takze si ziadne iluzie nerobim, narozdiel od niekoho... 😉
inac neviem, ci sa nieco zmenilo poFL (ci to oznacuju ako novu verziu??), ale Auris hybrid ma zrychlenim/dynamikou velmi neoslnil, skor ma mylil ten zvuk vytoceneho motora vs. (ne)zrychlenie.
inac neviem, ci sa nieco zmenilo poFL (ci to oznacuju ako novu verziu??), ale Auris hybrid ma zrychlenim/dynamikou velmi neoslnil, skor ma mylil ten zvuk vytoceneho motora vs. (ne)zrychlenie.
Od koho? >😁
Tak když máš přehled víš v čem je síla elektromotoru = a v čem Maserati 😉
Po FL se mírně změnilo a dál vylepšily závěsy kol Lexu IS = který byly proti 3er lepší už předtim. Teď je to rozdíl jak když [odkaz] doběh závěrečnej závod Trojkoruny [odkaz] >😒]
Auris hybrid je na město typu Praha a mírný okolí = teda náš firemní provoz geniální. Myslime si to s kolegou i po pár měsících provozu = on technice a jejímu testování malinko rozumí = tak to snad nějakou hodnotu má :-! 😄
Tak když máš přehled víš v čem je síla elektromotoru = a v čem Maserati 😉
Po FL se mírně změnilo a dál vylepšily závěsy kol Lexu IS = který byly proti 3er lepší už předtim. Teď je to rozdíl jak když [odkaz] doběh závěrečnej závod Trojkoruny [odkaz] >😒]
Auris hybrid je na město typu Praha a mírný okolí = teda náš firemní provoz geniální. Myslime si to s kolegou i po pár měsících provozu = on technice a jejímu testování malinko rozumí = tak to snad nějakou hodnotu má :-! 😄
akoze sa vyzna v zosikoch a tak..?
volbe aurisu hybrid do mesta rozumiem - urcite lepsie ako 1.6 diesel, ale tuto omacku o zrychleni a sviznejsom prejazde zakrut vdaka baterkam v podlahe neberiem.
volbe aurisu hybrid do mesta rozumiem - urcite lepsie ako 1.6 diesel, ale tuto omacku o zrychleni a sviznejsom prejazde zakrut vdaka baterkam v podlahe neberiem.
Jj vyzná se v technice a tak 😉
Tvuj problém = zřejmě patříš k většině co si důležitost parametru těžiště u auta neuvědomuje 😐
V dnešní době neni problém si to zkusit = nevim čim jezdíš ale spíš se budeš divit. No spíš čučet 😄
Já se klidně přiznám že sem skoro čučel >😒]
Ale že lehkejma materiálama se u dražších vozů snižuje těžiště víš ne? 😉
Tvuj problém = zřejmě patříš k většině co si důležitost parametru těžiště u auta neuvědomuje 😐
V dnešní době neni problém si to zkusit = nevim čim jezdíš ale spíš se budeš divit. No spíš čučet 😄
Já se klidně přiznám že sem skoro čučel >😒]
Ale že lehkejma materiálama se u dražších vozů snižuje těžiště víš ne? 😉
tazisko ma vobec nezaujima - Eibach pruziny (-35mm so svetlej vysky) som na sucasne auto daval len kvoli vzhladu 😉
takze este mam dat baterky do podlahy aby som 'cucel' jo?? 8-s
nic, nechajme to tak, klasicky syndrom obhajoby (skoro) vlastnej garaze...
takze este mam dat baterky do podlahy aby som 'cucel' jo?? 8-s
nic, nechajme to tak, klasicky syndrom obhajoby (skoro) vlastnej garaze...
Ty to ale fakt nechápeš 😄
Snížení auta pružinama není totéž jako nižší těžiště daný konstrukcí vozu 😉
Já hybrid nekupoval kvůli nízkýmu těžišti = ale je to milej bonus
A ta druhá věta tvýho příspěvku je fakt hloupá = spíš zkus BRZ nebo něco s nízkym těžištěm = je to lepší než snižovat světlou výšku běžnýho auta. Kolik ji teď s těma Eibachama máš?
Snížení auta pružinama není totéž jako nižší těžiště daný konstrukcí vozu 😉
Já hybrid nekupoval kvůli nízkýmu těžišti = ale je to milej bonus
A ta druhá věta tvýho příspěvku je fakt hloupá = spíš zkus BRZ nebo něco s nízkym těžištěm = je to lepší než snižovat světlou výšku běžnýho auta. Kolik ji teď s těma Eibachama máš?
Tak nepodceňuj, já taky nic takového nedělám, jen mi přijde zbytečné vytvářet hory spekulací nad tak kusou informací. 😉
To ani nemusi byt spekulacia. i8 posluzil urcite ako skvely test tejto technologie a nejaky derivat sa v M3 objavi. A kedze BMW spolupracuje s Toyotou, je dost mozne, ze vyuzije nieco na sposob Toyota Yaris Hybrid-R. Uvidime, ale osobne som presvedceny, ze sa baterkam nevyhne. Najviac sa bojim o hmotnost.
A je to realne zle? Klasicky hybrid s malou bateriou mi pride ako vyborne riesenie pre sportove auto. Samozrejme moj ideal je spriahnuty s tocivym atmosferickym motorom, ale aj pri turbe ti to umozni pouzit mensie turbo a elektromotor ti pridava vykon od nulovych otacok, cim este viac eleminujes turbo dieru a blizis sa chrakteristike kompresora, len s nizsimi stratami.
Tych 50-100kg naviac zase ciastocne kompenzujes mensim turbom, chladicmi (kedze mas nizsi pretlak) a baterkami mozes auto dovyvazit podla potreby. Nevidim to tak blede. Aj tak tieto sportove sedany su extremne tazke oproti jednoucelovym sportovym autam (1,6+ t vs 1.2 t u Lotusu a spol)
Tych 50-100kg naviac zase ciastocne kompenzujes mensim turbom, chladicmi (kedze mas nizsi pretlak) a baterkami mozes auto dovyvazit podla potreby. Nevidim to tak blede. Aj tak tieto sportove sedany su extremne tazke oproti jednoucelovym sportovym autam (1,6+ t vs 1.2 t u Lotusu a spol)
IPace
v BMW proste videj jak dobre se dari i takove exotice jako je i8 s cenou nad 130-150 tisic eur, proc tedy tu techniku nenacpat i jinam treba v kombinaci s jincima motorama a neskusit to prodavat jako M?
zajimave bude sledovat ted BMW 8, jestli si povede prodejne taky dobre, to totiz hodne rozhodne o tom kam se BMW bude snazit dostat s vycevalci a vseobecne objemnejsima motorizacema
zajimave bude sledovat ted BMW 8, jestli si povede prodejne taky dobre, to totiz hodne rozhodne o tom kam se BMW bude snazit dostat s vycevalci a vseobecne objemnejsima motorizacema
... jinak ... jednou přijde den kdy řeknu - tento svět už není pro mne ...
.. "the day that music will die" 😒
Prave tento svet zacina byt pre mna 😉
Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři... [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Ale každý dle svých potřeb, to je jasné.
Nebo jezdit tižšim autem se sladěnějšim pohonem = prostě pohoda klídek leháro [odkaz]
No a BMW je od těch honů za výkonem při soupeření s Audi poruchový až hanba = z D3 snad jen Mercedes. Nebo spolehlivost a pohodu = zkráceně Lexus 😄
[odkaz]
Při ostrý jízdě je jasně lepší BMW = kolik % času co máš auto s nim tak jezdíš? Tak při těhle chvilkách je BMW fakt lepší 😄
I když horší stabilita než Lexus = to budou závěsy kol = u BMW šetřili u Lexu je plnotučný řešení teď po faceliftu eště dál vylepšený :yes😒br />
Trochu se to obrací o třídu vejš = na okruhu to Lexus GS450h nandá i Alpině B5 = a ta se mi jinak hodně líbí :yes:
Lepší je ta srovnávačka v AutoTipu ale horší stabilita BMW fakt neznamená že je lepší ve všech jízdních režimech >😒]
Ty budeš podobnej typ jako ten z Ghibli = viz já 8:54 = žejo? >😒]
Dej sem odkazy na ty všechny testy, ju... >😁
Druhej je ten AutoTip = čet si aspoň jeden?
IS300h jsem měl tři dny, 330e mám ve firmě, jezdil jsem s ním asi čtrnáct dní. Můj závěr je zcela stejný jako závěr nejen toho citovaného testu, ale i všech ostatních.
Tím tuto diskusi považuji ze své strany za uzavřenou. Klidně si pindej dál. 😉
No a to podstatný i z toho Šimpanzova testu zase obcházíš děláš že nevidíš atd. = stabilita 😉
Já to auto vidim spíš jako Rasťo Chvala = než jako ty, Mig a Dinar 😄
Jak napsal N6600 = je to trochu jako u BMW M paket vs M model
Ano, je to v podstatě něco jako M Sport varianta, jak tomu dnes říkají, jen u "Němců" si typicky mohu ty zajímavé věci vybrat i jednotlivě k jiné výbavě/ variantě, u Lexusu a Infiniti je dostanu jen v té jedné jediné "sportovní". Proto mě tenkrát u GS zajímal právě F Sport. Kvůli nárazníkům to nebylo.
Možná by sis měl ten test znova přečíst a soustředit se na závěr = já a autor to vidíme prostě jinak než ty 😉
Vidim že srovnání o třídu vejš tě dostalo = nojo je to drsný, taky se mi tomu skoro nechtělo věřit [odkaz]
Chápu, že jsi smutný, ale to je život, bohužel i pro lexus, kdo chvíli stál... 😉
Nechápeš = já nejsem smutnej. Nechci ani IS300h a když 3er tak na 100% jinou verzi
Ale vidim to spíš jako autor srovnávačky v AutoTipu = ty spíš jako Šimpanz 😉
BMW ma mensi kufor a mensiu nadrz. K tomu mrte bateriek a turbo. Takze, aby si bol ekonomicky, musis udrzovat stale nabitu baterku. Inak si velmi nepomozes.
Zkus eště jednou tu srovnávačku v AutoTipu = díky pevně nastavenejm srovávacim parametrum vyhrálo BMW = no a nebo si můžeš přečíst text. Autor by šel spíš do 300h 😉
Udělat rychlejší blbějš vyladěný auto je snadný = BMW
Co mě šoklo je ta stabilita = vysvětluju si to levnym vs drahym zavěšenim kol. Napadá tebe proč je BMW horší?
Na tyhle dementně demagogické debaty si budeš muset najít někoho jiného, mně už tě není ani líto. 😉
Sakra nebylo tohle argumentační zoufalství? 😐
Ty tři d za sebou = dementně demagogický d = to už je skoro určitě argumentační zoufalství 😉
Takže si nic nevymyslel = argument doslova ani jedinej = jen přitvrzuješ = na 100% argumentační zoufalství 😄
Ale pryč od argumentačního zoufalství k podstatě = jak si ty vysvětluješ tu horší stabilitu? Taky myslíš že to sou levný závěsy kol u BMW vs drahý a teď po faceliftu eště dál trochu vylepšený u Lexu nebo eště něco dalšího? [odkaz]
Mimochodom, ak si vezme 330e na dlhej trase o liter viac, nez Lexus, tak je nieco zle 😄
Co ma zaujalo na poslednej video recenzii IS300h od Rasta Chvalu, bolo tvrdenie, ze je Lexus v poslednej dobe podvozkovo lepsi, nez BMW. A nie je jediny.
Pak je tedy vítězem 318d, dynamika IS300h a spotřeba o dva litry nižší.
To by vysvětlovalo ty výsledky voleb >😁
Aka konzistentnost? Jazdim hybridom a su mi plne jasne vyhody a nevyhody pohonu. Ja nekopem za hybridy a ani za kazdu cenu nekopem za Lexus. Ale na zaklade vlastnych skusenosti som dospel k nazoru, ze plugin hybrid je pohodlny, ale v principe nepotrebny. Mimochodom, cakal by som, ze sa BMW pouzi od Lexusu/Toyoty a da baterky do podlahy. Ale ne, baterky skoncili v kufri. Ale tak, chybami sa aj automobilka uci...
Ak by som potreboval auto na caste dialnicne presuny, idem do dieselu. Na ostatne je diesel na prd. Kratke trasy, DPF, EGR a dalo by sa pokracovat...
jako zmiňovaný, tebou opěvovaný lexus IS 300h
cituji😒br />
Jak se s autem jezdí? Tiše. Když jsme jeli pomalu a klidně, auto je neskutečně tiché. Hladké předení není ani slyšet a víc se uvnitř ozývají zvuky při rekuperaci energie – takové to typické „uuuuíííííííí“ jak z autodráhy. Jenže pak chcete prudce zrychlit a motor zařve. Ne zase nijak sportovně a uvnitř hlasitě, ale prostě zařve z plných plic, a nestane se nic.
Elektromotory začínají pracovat. Jenže stejně to nestačí. Motor stále hodně řve, auto je spíš vlažné. Až při prošlápnutí pojistky na podlaze motor řve jak pominutý a auto se dává trochu rychleji do pohybu, protože si elektronika konečně uvědomila, že opravdu chceme zrychlovat.
Ale pozor – je tu sportovní mód. A nejen to, nějaký sportovní mód s pluskem. Co to znamená? Vlastně nic. Zkoušet to můžete, jak chcete, odezva je stále stejná, snad jen dřív začne motor ječet.
Tohle auto není na žádné sportování.
>😒] >😒] >😒]
Ty tři >😒] sou výmluvný 😄
Kde sis vymyslel to mnou opěvovaný? 😉
Jen je v důležitejch ohledech lepší než 330e = což někomu hlava nebere = jak vidno
Tenhle atmo 2,5 pomalu končí = nová verze má účinnost přes 40% a výkon 150 kW + 105 kW elektro
Stejnej motor se v různejch autech chová a pasuje do nich jinak = 300h v IS není špatný, přes nepatrně horší zrychlení je v GS lepší. No a SUV je SUV = nejhorší varianta konstrukce = dneska největší hit se stoupajícím trendem :yes: >😒]
A přestože to je všeobecně známý a je to oficiální Lexus filozofie asi fakt nevíš potvrdim to = Lexus hybridy nejsou na sportování 😉
Na to sou zčásti RC nebo LC s atmo pětilitrem. Maj na to i speciální převodovku = pro Evropana akceptujícího i v prémii totální unifikaci nepochopitelný 😄
Sportovní hybridy hledej u Porsche, McLarenu, Ferrari, Koenigseggu :yes😒br />
V dostupnější verzi brzy u AMG a BMW M 😄
1.
F Sport je paket. Nie znak, ze je to sportove auto. Analogicky, BMW s M paketom nie je BMW M.
2.
Typickym prejavom CVT je ten pocit, ze to auto neide. Pretoze nema konvencne ponatie otacok. Necitis v nom to kopnutie jednotlivych stupnov prevodovky a ani gradaciu otacok. A plynovy pedal ma 2 polohy, prave kvoli HSD. Kickdown je az v tej druhej, ked sa HSD nechava stranou. www.youtube.com/watch?…
3. Sport a Sport+
Sport mode drzi auto vo vyssom prevode (u klasickeho auta je to +500 ot/m), ale ale to neznamena, ze vystreli z miesta a to z dovodu uvedeneho vyssie.
Sport Plus mode este upravuje navyse odpruzenie a podobne srandy.
Ale co cakat od trubky, co dostala do ruky nieco, comu nerozumie a este sa z toho smeje. Akurat len dufam, ze si tu recenziu nebral vazne a ako argument. Bolo by mi to luto.
děkuji za tvoje argumenty, které mi objasnily, že to tak má vlastně být, ovšem ve výsledku se pro mně nic nemění, je to auto pořád na ho...
ještě jsi mohl přidat obvyklé "není to auto pro každého" a "Lexus je pro individualisty" anebo něco v tom stylu😊
a těmi urážkami příště šetři pro někoho, kdo je na ně zvědavý, já to určitě nejsem
Obvykle? Daj mi priklad, kde som to (aspon raz) napisal, ze "neni to auto pro kazdeho", alebo "Lexus je pro individualisty".
Urazkami? Chces mi povedat, ze ta "recenzia" je ozaj kvalitna novinarina? A pardon, ak som dufal, ze mas viac intelektu 😄 A tvrdit, ze je Lexus na ho... No nic, vyznas sa evidentne.
že Lexus po prudkém přidání vyje, respektive že planetová převodovka nebo jak tomu říkají, není nic extra, se dočteš ve všech testech. že BMW i Mercedes už spojují hybridní ústrojí s klasickým hydroměničovým automatem, a to velmi elegantně, se dočteš taky.
a samozřejmě chápu, že kvalitní novinařina by to byla, kdyby z toho auta byli unešeni, ale protože se nevyznají a ještě mají malý intelekt a jsou to trubky, test dopadnul tak jak dopadnul.
musel by přijít někdo na východ od Břeclavi a vysvětlit jim, jak hluboce se mýlí, což se bohužel nestalo😊
Vies, Lexus ma dnes uz 3 typy prevodoviek, podla vykonu sustavy a motora. Ale, co by som poucoval ludi, co to vedia, ze...
Ked je pre Teba web novinky.cz kvalitna novinarina, tak to gratulujem. Nepotrebujem, aby Lexus chvalili. To je mi u zadele. Ale ked uz za nieco "novinar" berie plat, bolo by fajn, aby ten vysledok stal za to. Vetne konstrukcie, obsahova hlbka a prepalene fotky su fakt na dve veci. Ale mam inu latku kvality ako Ty. Chapem...
Ak chcem obsahovo kvalitne recenzie, nechodim na novinky.cz. Je to jedno, akeho auta sa to tyka. Ale kludne to hraj na vsevedka a vsadebolka zo Slovenska. Mna tym nenastves ani neurazis.
ale teď už jsi to vlastně zmínil jenom jako zajímavost 😉 😉
mrk mrk
V případě BMW spíš platí spojovalo (pokud tedy jde o HDM). "Problém" dělal řekněme hovorový pojem "hydroměničový automat". Ta převodovka se jmenuje planetová a je tam pořád. Měnič se odstěhoval, místo něj přišla spojka. Je zřejmé, co jsi chtěl říct, jen označení skrz HDM, který se typicky používá s tímhle typem převodovky, není na místě. Proto ten emotikon. Je to jen otázka názvosloví, nic vážného.
malá nápověda, ta šipečka vede k nicku, na který mluvím a ty to nejsi
Na druhou stranu to není úplně vlastnost pro sportovní auto. Je to skvělé na cestování. Uklidňuje mě to. U sportovních aut nejsem zrovna příznivec nutnosti jet závratnou rychlostí, aby se mi rozbušilo srdce. Dá se s tím však pracovat. i8 je slibná. Největší otázkou u konvenčnějších M modelů je asi hmotnost.
Záleží, jak máš drahou elektřinu, ale můžeme se bavit o řekněme 50 halířích až koruně za kilometr. Nepočítaje rozdíl v amortizaci. Nevím, jestli ten tarif pro elektromobily můžeš získat i pro plug-in. Což je ve městě skvělá úspora, nemluvě o lokálních emisích, ale asi bych to nenazval skoro zadarmo. Možná při < 10 halířích za km.
Kdyby ti skutečně došla energie v baterii, tak se to auto ani nerozjede. 😉 Budeš ho muset nejprve nabít.
Takový přístup ale není ani efektivní, ani ekonomický, jak už jsem napsal. Domácí úložiště pak jsou. Tohle je pro mne trochu koníček, takže jsem e😜erimentoval s různými systémy. Primární je však pro mne klasika - baterie. Samozřejmě industriální. Vem si například Intensium od Saft. Hotové řešení od renomované firmy. Škálovatelné daleko za hranice potřeb jakékoli domácnosti.
Takže, ne smlouva...ne elektrárna... ;-\ Praktická úložiště pro rodinné domy neexistují, FV panel se nedá vypnout.............ostrovní systém velmi komplikovaný.... ;-\
Co je zvláštního na tom, že musíš mít smlouvu? Můžeš snad odebírat elektřinu bez smlouvy? Pokud nemáš smlouvu o výkupu, nemůžeš tedy dodávat do sítě, a jsi připojený, musíš mít něco jako zpětnou wattovou ochranu, která zabrání dodávce do sítě v případě nadbytku na tvé straně.
Panel se sice nedá vypnout, pořád bude vytvářet napětí (leda ho zakrýt), ale jde odpojit. Napětí si může dělat, jak se mu zachce, žádný proud nepoteče. Nakonec, pro připojení výkonnějších zdrojů je jednou z podmínek dálkové řízení. Pokud bys měl pravdu, tak v ČR nebude připojená žádná větší FVE (vyžadují to myslím od 30 kW; do 100 kW je to myslím jen zapnut👋 vypnuto, nad můžou mít víc úrovní a také plynulou regulaci jalového výkonu).
Ostrovní systém je právě jednoduchý, protože se nemusíš patlat s připojením do sítě. Provozuji i ostrovní a jediná komplikace byla, že používám Li-ion baterii, která se může kdykoli pro vlastní ochranu odpojit (na rozdíl od olověné, která na výběr nemá a když na to přijde, položí život za vlast 😄 ), což může oddělat zdroj (kdyby ji třeba dobíjel alternátor). To jsem musel vyřešit, protože se mi nechtělo spoléhat se, že se baterie nikdy neodpojí. Daň za to, že jsem chtěl velkou baterii.
Asi záleží, jaká je tvá definice praktického úložiště. Já si nestěžuji. Nemusíš nic bastlit, můžeš objednat hotový systém od renomovaného výrobce, rozměry jsou přijatelné, údržba také. Nevím tedy, co máš na mysli.
Nechápu tě. Na jednu stranu si stěžuješ, že potřebuješ smlouvu pro dodávky do sítě. Na druhou stranu mluvíš o přebytku a jak je to špatné. No, naštěstí lidé nemůžou připojovat elektrárny, jak se jim zlíbí.
Ku kalkulaciam, ceny elektriny su volne dostupne a poopravim tvoje vypocty, nech si viem obhajit, ze jazda na domacu elektrinu je takmer zadarmo.
Pozn.: nechcem obhajovat elektromobily, ale nech nemame skreslene info.
Nocny tarif na SK stoji 0,0289 eur kWh (ak by sa v noci dobijalo obrovske mnozstvo elektromobilov, bolo by to dokonca ziaduce koli vyrovnavaniu spiciek a ziadne zdrazovanie by koli tomu nehrozilo),
Elektromobily/plug-in maju udanu spotrebu okolo cca 15 kWh/100 km (napr Ioniq len 11,5 kWh),
100 km stoji (pri 15 kWh spotrebe auta) 0,33 eur
1000 km = 3,3 eur
10 000 km = 33 eur
100 000 km = 330 eur za elektrinu!
Spotreba benzinu pri cca 7 litrov je 10 x vyssia.
Ak vezmeme do uvahy len cisty elektromobil, odpada servis oleja, prevodovky, rozvodov, startera, turba atd atd... dokonca aj spotrebak ako kotuce, brzdove dosticky... vydrzia aj 150 -200 000 km koli brzdeniu prioritne motorom a nie brzdami. Nevyhoda zatial je vysoka cena akumulatorov, ale to je otazka par rokov, vyvoj tu uz ide raketovym tempom, takisto rychlost nabijania.
Za mna: tesim sa na novu eru a dufam, ze elektro alebo plug-in hybridne motory za par rokov sa dostanu aj do beznych aut a konecne odzvoni vylagrovanym, cmudiacim TDI a starym (vraj poctivym) vybehanym autam z 90tych rokov >😁
Tím nechci říct, že to není příjemné. Je však zbytečné mást neznalé a plkat nesmysly. Ty mají tendenci přežívat pak dekády jako povídačky.
Asi nevíš, jak ten systém funguje, když jsi nepochopil, na co jsem narážel tím, že se ani nerozjede. No nic.
Výpočty? Před časem jsem tu v diskuzi ukazoval worst-case scénář ekonomiky elektromobilu (bavili jsme se o dopadu případného zvýšení zdanění elektřiny na ekonomiku provozu), tenkrát jsem procházel ceny ČEZu (české ceny neznám). Střelil jsem to tedy z paměti. To nebyl "noční tarif" (ta nejhorší distribuční sazba nízký tarif vůbec nemá), vyšlo to myslím přes korunu. Ta nízká hodnota je zhruba střelená z toho, co v té diskuzi psal Saman (co si vzpomínám). Počítali jsme to myslím pro 20 kWh/ 100 km jako realistickou až možná konzervativní spotřebu (stejně musíš počítat se ztrátami při nabíjení). Rychle jsem tedy otevřel stránky ČEZu a pro distribuční sazbu D27d, která je určená pro majitele elektromobilů, vychází nízký tarif na cca. dva tisíce za MWh, tedy dvě koruny za kWh. Samozřejmě záleží na jističi a spotřebě. Což odpovídá tomu, co si z té diskuze pamatuji.
Pro mne osobně je to otázka výkupní ceny elektřiny, provoz elektromobilu pro mne představuje ušlý zisk.
Jinak dobrej odhad = graf je asi od 5:13 [odkaz] 😄
PS: Když opravdu chceš odkazovat AF, dá se využít jednoho z mnoha zkracovačů odkazů.
Nesmíš posuzovat podle sebe, podle svejch znalostí = to ti ale asi zdůrazňovat nemusim 😄
S těma odkazama je to smutnej vývoj = dřív to samozřejmě šlo, pak tu některý zablokovali ale jen jednorázově a šlo editovat = nechápu proč to dělaj ;-\
AF je tu blokované hodně dlouho. Tak dlouho, že si ani jasně nevzpomenu na dobu, kdy nebylo.
Odkazy na různý tabulky a přehledy z AF sem dával docela dlouho = nepamatuju si kdy přesně to začali blokovat ale zas tak dlouho to nebude. A hlavně odkaz šlo editovat = definitivně to zařízli až letos
Příště použiju zkracovač adresy = dík za připomenutí 😄
Ano, dříve se to dalo obejít přes editaci. Mezi kontrolami při prvotním odeslání příspěvku a při editaci byl rozdíl (nepochopitelný, ale byl). Nedávno to sjednotili a teď i při editaci platí omezení jako při prvotním odeslání příspěvku (alespoň tak mi to přijde). Dříve se takhle dala obejít například kontrola spamu, která tu haprovala. Opačný problém (editace byla horší) existoval u délky odkazů. Párkrát se stalo, že při prvotním odeslání příspěvku s opravdu dlouhými odkazy všechno normálně fungovalo. Pak jsi opravil třeba nějakou gramatickou chybu a po editaci byly odkazy oříznuté. Snad se sjednotilo i tohle (uvidí se, až se nějaký odkaz po editaci rozsype).
Samozřejmě, že by ses mohl zaměřit na elektromobily. Jen je to pro stát mnohem náročnější. Dobré řešení by vyžadovalo regulaci na úrovni EU a tam budou klidně podporovat znevýhodnění konvenčních aut. Nemá smysl řešit paskvily, které je snadné obejít a těžké vymáhat. To by také mohl stát utratit za výběr daně víc, než na ní vybere. 😄
Dá se vymyslet ledacos. Pokud však jde o financování infrastruktury, tak dává mýtné největší smysl. Byť ho sám nemám rád (známka je mnohem levnější 😄 ). Kdyby chytráci zvolili satelitní systém, mohli snadno zpoplatnit všechno, včetně obcí. Osobně považuji zpoplatnění dálnic při nezpoplatnění ostatních silnic za pakárnu, protože auta chceš mít na dálnicích, ne na okreskách a v obcích. Ceny by měly být nastavené tak, aby se nákladní do obcí nechtělo. Stejně tak na nižší třídy, které jsou podfinancované a nejsou dimenzované na nákladní dopravu. Navíc tím získáš data o využití, která lze využít při alokaci prostředků.
Já zase nevím, čemu nerozumíš ty. Je samozřejmě na státu, jak ty peníze použije, ale to, že veřejnost jednou zaplatila silnici, neznamená, že ty peníze nemůže chtít od motoristů časem zpět a použít je na něco jiného, co si musela kvůli financování dané silnice dříve odepřít. A rozložení toho příspěvku se změní. Zatímco původně tvůj podíl závisel na tom, jakou část daní jsi odvedl, takhle bude záležet, jak silnice využíváš. Zhruba, protože dálniční známky nebo silniční daň jsou paušální a vázané na auto. Nepřímo to pak platíš ve zboží.
Fakt 2. Němečtí motoristé budou od příštího ruku platit za použití dálnice
Fakt 3. Německá vláda jim peníze zaplacené za použití dálnice "nějakou" formou vrátí.
Fakt 4. V Česku motoristé platí jednorázově buď ročně nebo podle potřeby 10 dní nebo měsíc za použití dálnice
Fakt 5. Česká vláda motoristům žádnou formou peníze zaplacené za použití dálnice nevrací.
Fakt 6. Dálnice jak v Německu tak i v Česku byly postaveny za peníze daňových poplatníků
Co je na tom proboha nesrozumitelného?
Ano, v ČR se nedá dálniční známka odečíst od silniční daně. Něco takového ani není přirozené; v Německu to zavedli zřejmě jen proto, že jim stávající systém pro domácí vyhovuje a báli se, že by známka jen pro cizí neprošla u soudu. Tobě to však může být celkem jedno. Předpokládám, že nepodnikáš, takže ani žádnou silniční daň, z které by sis mohl odečíst dálniční známku, neplatíš. Nebo bys chtěl platit silniční daň ze všech aut výměnou za možnost odečíst si dálniční známku?
Naštěstí nejsem. Ani mě nebaví strkat peníze do státu jak do černé díry.
Mám trochu problém si představit, jak by fungovalo plánování trasy a výkup pozemků. Je to pěkný problém i při stavbě skladu, natož dálnice.
Dokáži pochopit "protistátní" postoj z hlediska efektivity vedení, ale z hlediska financování?
Dále. Když soukromník staví dálnici, tak je stavba financovaná akcionáři, kteří podstupují riziko podnikání dobrovolně. Když staví dálnici stát s penězi daňových poplatníků, které se ve velké míře rozkradou, tak daňový poplatník může jenom čumět a nadávat, ale nic s tím neudělá. A nakonec musí ještě za používání něčeho, co sám jednou zaplatil, zloděje podpořil, platit ještě podruhé. To je přece přinejmenším nefér. Jestli tobě nevadí, že tě stát uškubává kde se dá, tak mě to vadí MOC!
Je naopak super že mírnym zpomalenim před zatáčkou tankuješ, z kopce taky a když přijdeš k vesnici a zpomalíš na 50-55 km/h projedeš celou naprosto potichu jen na to cos natankoval před ní
Si představ že místo půl až 3/4 milionu aut co se denně valí Prahou a většina chrčí atd. = by jich většina byla na všech těch křižovatkách a semaforech potichu
Nic proti benzínovejm V12 a V8 taky 😄
Teda až dokud nepřijdeš to litobetonákové novostavby nebo panelu , kde nad tebou maj "odborně" instalovanou plovoučkubez koberce protože alergie vo*e za 5,50 z Bauhasu a kde zrovna dítko pořádá běhy z místnosti do místnosti nebo drandí na odrážedle >😁 >😁 >😁
To je pak teprve ten pravý klid viz asi milirda diskuzí na toto téma na FB a netu. >😁 >😁 >😁
Nějaká eko aktivistka by snad použitelná byla [odkaz] 😉
Netušim kde si v diskuzi se mnou vzal něco o zákazu benzínů = ty to víš? 😄
Radši zopakuju = pořádný motory rozhodně jo = V8 a V12 :yes:
Ale většina motorů který sou denně přede mnou za mnou vedle mě = sou tak 4válcový ***, často na naftu. A dneska už i 3válce = takže místo těhle natubenejch sraček objemu [odkaz] radši ty hybridy = třeba jen proto že sou spolehlivější
Teď už to dáš = už mi rozumíš, ne?
A věř že by bylo v metropolích typu Praha příjemnějš 😉
No když se krom hluchoty nebudou ani rozhlížet a začnou mimo přechody nenadále masivně skákat do vozovek = můžeš mít pravdu 😄
To sou ty výhodné elektormobily a hybridy a bezpečné baterky. Viz Tesla, tak je při větší nehodě taky mooc bezepečná taky vůbec nehoří
Hele amíkum se tam dostaly 2 hybridy [odkaz] 😉
aut sa vyraba cim dalej tym viac mame modernejsie technologie ale paradoxne kvalita kvoli nahananej kvantite stale viac kolise a je z roka na rok vacsim a vacsim problemom ... a dnes uz aj u premioviek ( co kedysi nebolo ) ... mame milion bezpecnostnych asistentov ( aj proti losom ) ale pre hrube stlpiky nevidime na cestu a vznikaju kolizie .. mame uzasnu svetelnu techniku a pritom polovica aut svieti kdesi s tymi samolepkami v naranzikoch kdesi do zeme alebo skoro vobec... kto si kusok vsima ako to je tak dospeje k zaveru ze v reale nie je nad cim jasat...
Promiň, ale tenhle blábol mě už irituje.
Zajímalo by mě, kolik lobistů automobilek připadá na každýho "soudruha" v bruselu.
Jestli se automobilky posírají teď, tak si za to můžou samy. Že v efektivitě je strčí do kapsy jakýkoliv motor z vrtačky (účinnost cca 90% oproti 40% ve spalovacích motorech) je dlouho známý fakt a kdyby místo morálních a právnických kliček hledali nějaký opravdový technický pokrok, tak už dávno v solidních elektro autech jezdíme.
Snahu o zachování životního prostředí nevidím jako nic špatnýho.
Doporučuju geo report od osn😒br /> [odkaz]
Faktů je tam plno, možná bys po přečtení takhle nepsal.
Fakta jsou tady mladíku: [odkaz]
Teda krom 1 odpadlíka co už v oboru nepracuje 😐
Tuhle byla k tématu diskuze odborníků na ČT24. Akademie věd a tak, znáš to = i když ten odkaz je už pár let starej článek = evidentně ho nečetli 😄
troubo😊