Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - praděda7
Zdá se,
praděda7
| 14. 6. 2017 17:12
že pro ty, kteří chtějí M3 a nechtějí dostat "elektrický šok", je nejvyšší čas začít objednávat.....sakra, ta éra turbo M netrvala dlouho. Soudruzi z Bruselu a ekofašisté tlačí na pilu a automobilky se possírrajjí... ;-\
Avatar - WinDiesel
Zdá se,
WinDiesel
| 14. 6. 2017 17:58
hlavně že mají vždy ultimate cenu a jsou čím ál ultimate víc nekvalitní
... jinak ... jednou přijde den kdy řeknu - tento svět už není pro mne ...
.. "the day that music will die" :-(
Zdá se,
viki.j
| 14. 6. 2017 19:47
Ja by som povedal, ze s tymito autami sa blizi nova a ovela lepsia era automobilizmu. Prave tieto dni som mal tu cest s novym plug-in hybridnym BMW 330e (cca 250 koni) a to absolutne ticho (ze ste nastartovali viete vdaka rozsvietenym budikom) a brutalny zatah elektromotora je vysoko navykovy. Nejake tdi ma ucinnost cca 30%, elektro okolo 85% a elektromotoru je uplne jedno, ci treba vystartovat z krizovatky, alebo obehnut ine auto v 130 kmh, zatah je lienarny. V rezime hybrid sa spotreba pohybovala okolo 3-4 litre, na 250 konove auto vyborne. Dojazd len cisto na aku je cca 50 km (kazdym modelom sa dojazd bude zvysovat), nabije sa to doma v garazi cez noc za par hodin a jazdenie po meste, do prace, atd... je vlastne skoro zadarmo. Ak dojde baterka, prepne sa na spalovaci motor, resp v hybridnom rezime je to ovela viac. Ono rezimov je tam viac podla chuti. Zakladna cena cca 45 tis eur za najmodernejsie plugin BMW. okrem toho ziaden smrad, hluk, spina a ako som pisal brutalny zatah, akoby to auto malo ovela silnejsi motor a v kombi rezime pri spotrebe smartu.

Prave tento svet zacina byt pre mna ;-)
Avatar - WinDiesel
Zdá se,
WinDiesel
| 14. 6. 2017 21:14
no až se ti to ze-s-ere tak si užij trable s opravami ... a že to u BMW umí podělat !
Avatar - Kharl.ANTIDIESEL
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Kharl.ANTIDIESEL
| 15. 6. 2017 16:15
jj
Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři... [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 14. 6. 2017 22:16
Ty sis nakradl? Jezdit do práce s autem za 1.2 mega? :-O
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 14. 6. 2017 22:47
Souhlas = ale i souhlas s nedávnym srovnánim BMW 330e a IS300h = Lex má pohonej systém líp vyladěnej. Je horší při pokusu o sportovní jízdu = při normální ale naopak lepší. Rád jedu občas sportovnějš = ale kolik % z jízdy to za celou dobu vlastnictví vozu asi tak je? ;-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
webpaja
| 15. 6. 2017 06:44
[odkaz]

Ale každý dle svých potřeb, to je jasné.
Avatar - Dinar
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Dinar
| 15. 6. 2017 07:42
Právě na srovnání 330e a IS300h je vidět, jak Lexus zaspal a momentálně jen šlape vodu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 08:07
I takhle jednostranně to lze pochopit = jak vidno ;-)

Nebo jezdit tižšim autem se sladěnějšim pohonem = prostě pohoda klídek leháro [odkaz]

No a BMW je od těch honů za výkonem při soupeření s Audi poruchový až hanba = z D3 snad jen Mercedes. Nebo spolehlivost a pohodu = zkráceně Lexus :-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Šimpanz
| 15. 6. 2017 08:39
Jj, Lexus působí vedle 330e jak antireklama na hybridy.
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 08:51
Viz já 8:07 ;-)

Při ostrý jízdě je jasně lepší BMW = kolik % času co máš auto s nim tak jezdíš? Tak při těhle chvilkách je BMW fakt lepší :-)

I když horší stabilita než Lexus = to budou závěsy kol = u BMW šetřili u Lexu je plnotučný řešení teď po faceliftu eště dál vylepšený :yes:

Trochu se to obrací o třídu vejš = na okruhu to Lexus GS450h nandá i Alpině B5 = a ta se mi jinak hodně líbí :yes:
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Šimpanz
| 15. 6. 2017 08:58
Z testu plyne, že BMW je lepší ve všech jízdních režimech. To, že je nesrovnatelně lepší i při sportovní jízdě je jenom jeden velký fail auta, které si už v názvu říká F-Sport.
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:09
F-Sport je v reálu designovej paket = se sportovánim nemá moc společnýho ;-)

Lepší je ta srovnávačka v AutoTipu ale horší stabilita BMW fakt neznamená že je lepší ve všech jízdních režimech >:-[]
Avatar - Dinar
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Dinar
| 15. 6. 2017 09:11
Chce to reálnou zkušenost, papírníku, reálnými parametry i projevem vypadá IS300h vedle 330e jako anitreklama na hybrid, tohle bylo dobré v dobách prvního priusu, teď je to prostě out of date. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:18
Jak ty se vyrovnáváš s tou ve všech testech přiznanou horší jízdní stabilitou BMW? ;-)

Ty budeš podobnej typ jako ten z Ghibli = viz já 8:54 = žejo? >:-[]
Avatar - Dinar
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Dinar
| 15. 6. 2017 09:23
"ve všech testech přiznanou horší jízdní stabilitou BMW?"
Dej sem odkazy na ty všechny testy, ju... >:D
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:25
Jeden dal Šimpanz ;-)

Druhej je ten AutoTip = čet si aspoň jeden?
Avatar - Dinar
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Dinar
| 15. 6. 2017 09:32
V závěru toho testu z odkazu šimpanze čtu: "jestli se vám Lexus IS 300h líbí, jestli vás zaujal při zkušební jízdě, jsme rádi a přejeme vám to. Říkáme jen to, že nám se druhý účastník tohoto duelu líbil ve VŠECH OHLEDECH víc."

IS300h jsem měl tři dny, 330e mám ve firmě, jezdil jsem s ním asi čtrnáct dní. Můj závěr je zcela stejný jako závěr nejen toho citovaného testu, ale i všech ostatních.
Tím tuto diskusi považuji ze své strany za uzavřenou. Klidně si pindej dál. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:46
Pindy a útěk = gratulace k taktice :yes: >:D

No a to podstatný i z toho Šimpanzova testu zase obcházíš děláš že nevidíš atd. = stabilita ;-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Šimpanz
| 15. 6. 2017 13:12
Ano, se sportem nemá IS lautr vůbec nic společného, dokonalý zabiják jakéhokoliv byť sebemenšího náznaku dynamičtějšího auta. Otázka pak ovšem stojí jestli pro taxikáře nebo maminu není lepší Prius než tato parodie na sportovní sedan.
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 13:35
Je ti líp? ;-)

Já to auto vidim spíš jako Rasťo Chvala = než jako ty, Mig a Dinar :-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 18:37
Nevím, jak u IS, ale matně si vzpomínám, že u GS se F-Sport lišil i technikou.
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 19:53
F je sportovní verze [odkaz] [odkaz] F-Sport je jeden ze stupňů výbavy. U IS sou to ENTRY, EXECUTIVE, F-SPORT a LUXURY. Můžem tomu řikat jiná technika ale v reálu sou to spíš detaily = o palec větší kola a jiný tlumiče respektive lehce jiný odpružení, pak už jen designový drobnosti typu perforovaná kůže s logem F-Sport na volantu a tak ;-)
Jak napsal N6600 = je to trochu jako u BMW M paket vs M model

Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 23:20
Ano, věci jako jiné tlumiče (v tomhle případě myslím adaptivní) nebo řízená zadní náprava. Matně si vzpomínám, že F Sport mohl mít vzadu svorný diferenciál (snad Torsen). Infiniti (u M) mělo podobně řešenou "sportovní" výbavu. Tam jsem se drbal na makovici, proč si musím vybírat mezi lepším čalouněním a lepším podvozkem.

Ano, je to v podstatě něco jako M Sport varianta, jak tomu dnes říkají, jen u "Němců" si typicky mohu ty zajímavé věci vybrat i jednotlivě k jiné výbavě/ variantě, u Lexusu a Infiniti je dostanu jen v té jedné jediné "sportovní". Proto mě tenkrát u GS zajímal právě F Sport. Kvůli nárazníkům to nebylo.
Avatar - Dinar
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Dinar
| 15. 6. 2017 09:05
To, že je 3er lepší auto než IS, netřeba rozebírat, to, že to nandá bmw lexusu i ve variantě hybrid, je jistě zajímavé, jinými slovy, můžeš se v tom plácat jak chceš, kličkovat zatahováním sem aut z jiných tříd, faktem zůstává, že 330e je lepší auto než IS300h v kterémkoliv ohledu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:13
No právě teď popíráš co je napsaný v těch testech = v kterymkoli ohledu je jen tvoje verze :-)

Možná by sis měl ten test znova přečíst a soustředit se na závěr = já a autor to vidíme prostě jinak než ty ;-)

Vidim že srovnání o třídu vejš tě dostalo = nojo je to drsný, taky se mi tomu skoro nechtělo věřit [odkaz]
Avatar - Dinar
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Dinar
| 15. 6. 2017 09:21
Těch testů 330e je celkem dost, závěr máme všichni stejný, nejlepší hybrid ve třídě, to, že ty sis našel nějakou obezličku v zavěšení, no, typické, takové C5kyliovské. >:D

Chápu, že jsi smutný, ale to je život, bohužel i pro lexus, kdo chvíli stál... ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:28
Vypusť žvanění C5 a papírníky = myslim že už ti dlouho neni 15 = teda podstatně dýl než mě >:-[]

Nechápeš = já nejsem smutnej. Nechci ani IS300h a když 3er tak na 100% jinou verzi

Ale vidim to spíš jako autor srovnávačky v AutoTipu = ty spíš jako Šimpanz ;-)
Avatar - N6600
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
N6600
| 15. 6. 2017 09:11
Je to nieco za nieco.

BMW ma mensi kufor a mensiu nadrz. K tomu mrte bateriek a turbo. Takze, aby si bol ekonomicky, musis udrzovat stale nabitu baterku. Inak si velmi nepomozes.
Avatar - Dinar
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Dinar
| 15. 6. 2017 09:18
Ekonomický i ekologický jsem snad tím, že můžu jet čistě na elektřinu, ne? Při denních pojížďách jedu čistě el. pohon, ekonomicky nesrovnatelné s jakoukoliv spotřebou benz. motoru, ekologicky jsem v čele peletonu, šetřím městské prostředí nulovými emisemi. Nic z toho IS300h neumí. Jestli si (a to při neporovnatelné dynamickém komfortu) vezme na dlouhé trase 330e o litr víc než IS300h, mi jako argument nestačí, a to ještě kdo ví, jestli to tak bude. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:24
Vidim že problematiku chápeš opravdu do hloubky :-)

Zkus eště jednou tu srovnávačku v AutoTipu = díky pevně nastavenejm srovávacim parametrum vyhrálo BMW = no a nebo si můžeš přečíst text. Autor by šel spíš do 300h ;-)

Udělat rychlejší blbějš vyladěný auto je snadný = BMW
Co mě šoklo je ta stabilita = vysvětluju si to levnym vs drahym zavěšenim kol. Napadá tebe proč je BMW horší?
Avatar - Dinar
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Dinar
| 15. 6. 2017 09:26
Zase to tvoje argumentační zoufalství, ty stabilito? >:D >:D

Na tyhle dementně demagogické debaty si budeš muset najít někoho jiného, mně už tě není ani líto. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:38
Ty stabilito? Plus 2x >:D ?

Sakra nebylo tohle argumentační zoufalství? :-|

Ty tři d za sebou = dementně demagogický d = to už je skoro určitě argumentační zoufalství ;-)

Takže si nic nevymyslel = argument doslova ani jedinej = jen přitvrzuješ = na 100% argumentační zoufalství :-)

Ale pryč od argumentačního zoufalství k podstatě = jak si ty vysvětluješ tu horší stabilitu? Taky myslíš že to sou levný závěsy kol u BMW vs drahý a teď po faceliftu eště dál trochu vylepšený u Lexu nebo eště něco dalšího? [odkaz]
Avatar - N6600
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
N6600
| 15. 6. 2017 09:37
Riesim ekonomiku, nie ekologiu. Ekonomicky si len v pripade, ze mas nabite baterky. V IS300h, ak to s nim vies, nemas problem jazdit na baterky (do 70 km/h). To je dost casta demagogia, ze to tak nie je... Dalsia vec, ze ak chces jazdit za malo, musis dobijat a to nie je zadarmo. Za predpokladu, ze doma/mimo domova mas kde.
Mimochodom, ak si vezme 330e na dlhej trase o liter viac, nez Lexus, tak je nieco zle :-)

Co ma zaujalo na poslednej video recenzii IS300h od Rasta Chvalu, bolo tvrdenie, ze je Lexus v poslednej dobe podvozkovo lepsi, nez BMW. A nie je jediny.
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 10:02
Rasťo jen řek to co je víceméně daný použitou technikou

Avatar - Dinar
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Dinar
| 15. 6. 2017 13:38
Takže hybrid už není ekologie? Ale no tak, zkuste být v té argumentaci trochu konzistentnější? Co tu roky byl argument vás hybridistů v diskusích, kdy se vyčítalo lexusu, že místo dýzlů nasazuje hybridy? No přece, že dýzl sice jede reálně za míň ale není ekologický. Najednou se ekologie neřeší... >:D >:D
Pak je tedy vítězem 318d, dynamika IS300h a spotřeba o dva litry nižší.
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 13:46
Neuvěřitelný = fakt seš dospělej svéprávnej s volebním právem a tak? >:-[]

To by vysvětlovalo ty výsledky voleb >:D

Avatar - N6600
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
N6600
| 15. 6. 2017 14:02
Miesas pojmy. Ekonomicky a ekologicky su dve nesuvisle veci. Ja neriesim emisie. Ja riesim to, ze ak nechces mat vysoku spotrebu a jazdit viac elektricky a v konecnom dosledku za menej, musis mat nabite baterky. Pretoze ked Ti dojdu baterky, pouzivas benzin v malej nadrzi. Rovnako tak vela veci neskonci v kufri, lebo je mensi. Nehovoriac o tom, ze musis nabijat dlhsie, ak chces mat baterku plnu. A to bud zo seite, alebo motorom. Riesim vyhradne financnu stranku veci plugin hybridu.
Aka konzistentnost? Jazdim hybridom a su mi plne jasne vyhody a nevyhody pohonu. Ja nekopem za hybridy a ani za kazdu cenu nekopem za Lexus. Ale na zaklade vlastnych skusenosti som dospel k nazoru, ze plugin hybrid je pohodlny, ale v principe nepotrebny. Mimochodom, cakal by som, ze sa BMW pouzi od Lexusu/Toyoty a da baterky do podlahy. Ale ne, baterky skoncili v kufri. Ale tak, chybami sa aj automobilka uci...
Ak by som potreboval auto na caste dialnicne presuny, idem do dieselu. Na ostatne je diesel na prd. Kratke trasy, DPF, EGR a dalo by sa pokracovat...
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 18:49
Umístění baterií bude možná dané tím, že je to platforma primárně pro konvenční auta. Baterie v podlaze nejsou nový nápad, myslelo se na to například u první generace A-Klasse (i když elektromobil nakonec do prodeje nešel). Ostatně i3 je má vespod.
Avatar - N6600
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
N6600
| 16. 6. 2017 08:38
Je to velmi pravdepodobne. Samozrejme, ze to nie je novy napad, o to ani neslo. Len som skor narazal na to, ze ked uz s Toyotou spolupracuju, tak sa mohli inspirovat :-) Preto ma zaujima, ci si to cele chceli skratit a kydli to do kufra, alebo je tam ozaj nejaka konstrukcna obstrukcia, ktora zamedzila to dat do podlahy, eventualne pod sedadla. Teoreticky by ta bateria mohla byt plochsia a zmestila by sa inam. Ale to len hadam :-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 17. 6. 2017 09:01
Pointa byla, že o té možnosti pravděpodobně ví. U FR sedanu může být výhodné dostat nějaký balast dozadu pro zlepšení rozložení hmotnosti. Možná i proto šli tímhle směrem. Není to jejich první hybrid, takže nepředpokládám, že by ho šili horkou jehlou (a baterii strčili "do kufru", aby se s ní nemuseli patlat). U 530e je baterie myslím před zadní nápravou, takže asi pod zadními sedadly. Což by naznačovalo, že by to skutečně mohla být otázka platformy.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
bacilonosic
| 15. 6. 2017 01:34
No.. lebo sportove auto si kupujem, aby som pocuval "ticho" jak nejaky buzik, ze.. Tieto elektricke skatule su definiciou nudy za volantom.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
ericho33
| 15. 6. 2017 06:47
Aha... Takže športové autá sa kupujú pre zvuk motora a nie pre jazdné vlastnosti? Ak je pre niekoho zvuk motora definíciou zábavy za volantom, zrejme nedokáže využiť potenciál výkonu a tak si aspoň hladká ego zvukom/hlukom.
Avatar - N6600
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
N6600
| 15. 6. 2017 08:16
Rozdiel medzi BMW 330e a 330i je 160kg v neprospech e. To asi na vysvetlenie staci.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Mig_35
| 15. 6. 2017 13:11
na novinky.cz dnes vyběhnul test lexusu NX300h se stejným pohonem,
jako zmiňovaný, tebou opěvovaný lexus IS 300h

cituji:

Jak se s autem jezdí? Tiše. Když jsme jeli pomalu a klidně, auto je neskutečně tiché. Hladké předení není ani slyšet a víc se uvnitř ozývají zvuky při rekuperaci energie – takové to typické „uuuuíííííííí“ jak z autodráhy. Jenže pak chcete prudce zrychlit a motor zařve. Ne zase nijak sportovně a uvnitř hlasitě, ale prostě zařve z plných plic, a nestane se nic.

Elektromotory začínají pracovat. Jenže stejně to nestačí. Motor stále hodně řve, auto je spíš vlažné. Až při prošlápnutí pojistky na podlaze motor řve jak pominutý a auto se dává trochu rychleji do pohybu, protože si elektronika konečně uvědomila, že opravdu chceme zrychlovat.

Ale pozor – je tu sportovní mód. A nejen to, nějaký sportovní mód s pluskem. Co to znamená? Vlastně nic. Zkoušet to můžete, jak chcete, odezva je stále stejná, snad jen dřív začne motor ječet.

Tohle auto není na žádné sportování.

>:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 13:31
Děláš si prču? >:D

Ty tři >:-[] sou výmluvný :-)

Kde sis vymyslel to mnou opěvovaný? ;-)

Jen je v důležitejch ohledech lepší než 330e = což někomu hlava nebere = jak vidno
Tenhle atmo 2,5 pomalu končí = nová verze má účinnost přes 40% a výkon 150 kW + 105 kW elektro

Stejnej motor se v různejch autech chová a pasuje do nich jinak = 300h v IS není špatný, přes nepatrně horší zrychlení je v GS lepší. No a SUV je SUV = nejhorší varianta konstrukce = dneska největší hit se stoupajícím trendem :yes: >:-[]

A přestože to je všeobecně známý a je to oficiální Lexus filozofie asi fakt nevíš potvrdim to = Lexus hybridy nejsou na sportování ;-)

Na to sou zčásti RC nebo LC s atmo pětilitrem. Maj na to i speciální převodovku = pro Evropana akceptujícího i v prémii totální unifikaci nepochopitelný :-)
Sportovní hybridy hledej u Porsche, McLarenu, Ferrari, Koenigseggu :yes:

V dostupnější verzi brzy u AMG a BMW M :-)
Avatar - N6600
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
N6600
| 15. 6. 2017 14:33
Ten citat akurat odhaluje hlupost a neznalost/ignoranciu zo strany autora.

1.
F Sport je paket. Nie znak, ze je to sportove auto. Analogicky, BMW s M paketom nie je BMW M.

2.
Typickym prejavom CVT je ten pocit, ze to auto neide. Pretoze nema konvencne ponatie otacok. Necitis v nom to kopnutie jednotlivych stupnov prevodovky a ani gradaciu otacok. A plynovy pedal ma 2 polohy, prave kvoli HSD. Kickdown je az v tej druhej, ked sa HSD nechava stranou. www.youtube.com/watch?v=quOzalJXOwo

3. Sport a Sport+
Sport mode drzi auto vo vyssom prevode (u klasickeho auta je to +500 ot/m), ale ale to neznamena, ze vystreli z miesta a to z dovodu uvedeneho vyssie.
Sport Plus mode este upravuje navyse odpruzenie a podobne srandy.

Ale co cakat od trubky, co dostala do ruky nieco, comu nerozumie a este sa z toho smeje. Akurat len dufam, ze si tu recenziu nebral vazne a ako argument. Bolo by mi to luto.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Mig_35
| 15. 6. 2017 14:49
v tom testu jsem se dočetl, že je Lexus jako vždycky na ho...
děkuji za tvoje argumenty, které mi objasnily, že to tak má vlastně být, ovšem ve výsledku se pro mně nic nemění, je to auto pořád na ho...
ještě jsi mohl přidat obvyklé "není to auto pro každého" a "Lexus je pro individualisty" anebo něco v tom stylu:)
a těmi urážkami příště šetři pro někoho, kdo je na ně zvědavý, já to určitě nejsem
Avatar - N6600
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
N6600
| 15. 6. 2017 15:12
Nuz ano, dnes moze recenzovat ktokolvek cokolvek a tak to aj vyzera. Ostatne nemusime ani opustat web auto.cz, ze ano.
Obvykle? Daj mi priklad, kde som to (aspon raz) napisal, ze "neni to auto pro kazdeho", alebo "Lexus je pro individualisty".
Urazkami? Chces mi povedat, ze ta "recenzia" je ozaj kvalitna novinarina? A pardon, ak som dufal, ze mas viac intelektu :-) A tvrdit, ze je Lexus na ho... No nic, vyznas sa evidentne.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Mig_35
| 15. 6. 2017 15:57
"obvykle" neznamená, že jsi to napsat ty. nebuď vztahovačný, nesleduju tvoje příspěvky, dokonce ani ne ty smysl dávající /a že by to moc času nezabralo:)
že Lexus po prudkém přidání vyje, respektive že planetová převodovka nebo jak tomu říkají, není nic extra, se dočteš ve všech testech. že BMW i Mercedes už spojují hybridní ústrojí s klasickým hydroměničovým automatem, a to velmi elegantně, se dočteš taky.
a samozřejmě chápu, že kvalitní novinařina by to byla, kdyby z toho auta byli unešeni, ale protože se nevyznají a ještě mají malý intelekt a jsou to trubky, test dopadnul tak jak dopadnul.
musel by přijít někdo na východ od Břeclavi a vysvětlit jim, jak hluboce se mýlí, což se bohužel nestalo:)
Avatar - N6600
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
N6600
| 15. 6. 2017 16:41
To je fakt. Nepisem sem tak casto. Kto by sa chcel vrtat v 5424 prispevkoch o nicom ;)
Vies, Lexus ma dnes uz 3 typy prevodoviek, podla vykonu sustavy a motora. Ale, co by som poucoval ludi, co to vedia, ze...
Ked je pre Teba web novinky.cz kvalitna novinarina, tak to gratulujem. Nepotrebujem, aby Lexus chvalili. To je mi u zadele. Ale ked uz za nieco "novinar" berie plat, bolo by fajn, aby ten vysledok stal za to. Vetne konstrukcie, obsahova hlbka a prepalene fotky su fakt na dve veci. Ale mam inu latku kvality ako Ty. Chapem...
Ak chcem obsahovo kvalitne recenzie, nechodim na novinky.cz. Je to jedno, akeho auta sa to tyka. Ale kludne to hraj na vsevedka a vsadebolka zo Slovenska. Mna tym nenastves ani neurazis.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 18:55
Zrovna 330e hydrodynamický měnič nemá. ;-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Mig_35
| 15. 6. 2017 20:51
Prvni byl activehybrid a ten ho mel. Nepsal jsem o konkretnim modelu, nebo ano?
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 23:48
AH 3 je už pasé. Není tahle debata o IS300h vs. 330e? Zmínil jsem to jen jako zajímavost. Převodovka je stejná, ale měnič vyhodili.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Mig_35
| 16. 6. 2017 00:29
reagoval jsi na můj příspěvek, rozporoval něco, co jsem nenapsal a pomrkával přitom.
ale teď už jsi to vlastně zmínil jenom jako zajímavost ;-) ;-)
mrk mrk
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 16. 6. 2017 00:37
Napsal jsi: BMW i Mercedes už spojují hybridní ústrojí s klasickým hydroměničovým automatem

V případě BMW spíš platí spojovalo (pokud tedy jde o HDM). "Problém" dělal řekněme hovorový pojem "hydroměničový automat". Ta převodovka se jmenuje planetová a je tam pořád. Měnič se odstěhoval, místo něj přišla spojka. Je zřejmé, co jsi chtěl říct, jen označení skrz HDM, který se typicky používá s tímhle typem převodovky, není na místě. Proto ten emotikon. Je to jen otázka názvosloví, nic vážného.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Mig_35
| 16. 6. 2017 00:46
evidentně jo, když se v tom tak hrabeš. co gramatika, neudělal jsem někde chybu?
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 16. 6. 2017 00:54
>:D Tak ještě jednou: Zmínil jsem to, protože to považuji za zajímavost (to nejzajímavější na celém tom pohonu). A přihodil jsem emotikon, protože slovíčkařím.
Avatar - N6600
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
N6600
| 16. 6. 2017 08:46
Dakujem velmi pekne za info. Mna ta informacia obohatila, lebo som o tom nevedel :-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 17. 6. 2017 08:46
Původně jsem čekal, že se třeba někdo podiví a že to dál rozvedu, protože ta skutečně zajímavá část je, že by ta spojka neměla sloužit k rozjezdu. Když už jsem tedy mimochodem prozradil, že je místo měniče právě spojka.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Mig_35
| 15. 6. 2017 13:35
ty senilo, na tebe reagovat nemůžu, mám tě na hate listu >:D >:D >:D
malá nápověda, ta šipečka vede k nicku, na který mluvím a ty to nejsi
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 08:51
Tak na běžných silnicích ho využít nemůžeš. Pokud sis trasu nenechal uzavřít. Tenhle hybrid tě pak ochudí o zvuk při stání a v hodně nízkých rychlostech, jinak může motor normálně běžet a máš klasicky pevně dané stupně, zvuk tedy graduje, takže to není tak špatné.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 09:24
Předpokládám, že jsi v ničem takovém nejel. Princip je podobný jako u hodně silných motorů. Méně hluku značí méně námahy pro motor. Dává to pocit samozřejmosti, nenucenosti. Když vnímáš to značné zrychlení a motor zní, jak kdyby se dloubal prstem v nose, obrazně řečeno, dává to pocit opravdu velké síly. Zkrátka tichá síla. Na rozdíl od mixéru, tedy vytočeného malého motoru řvoucího na celé kolo bez citelného zrychlení. Jak mám rád krásně znějící motory, tak mám rád tuhle naprostou samozřejmost.

Na druhou stranu to není úplně vlastnost pro sportovní auto. Je to skvělé na cestování. Uklidňuje mě to. U sportovních aut nejsem zrovna příznivec nutnosti jet závratnou rychlostí, aby se mi rozbušilo srdce. Dá se s tím však pracovat. i8 je slibná. Největší otázkou u konvenčnějších M modelů je asi hmotnost.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 08:32
To si představuješ jako Hurvínek válku. Podíval ses už někdy na charakteristiku motoru nějakého moderního elektromobilu?

Záleží, jak máš drahou elektřinu, ale můžeme se bavit o řekněme 50 halířích až koruně za kilometr. Nepočítaje rozdíl v amortizaci. Nevím, jestli ten tarif pro elektromobily můžeš získat i pro plug-in. Což je ve městě skvělá úspora, nemluvě o lokálních emisích, ale asi bych to nenazval skoro zadarmo. Možná při < 10 halířích za km.

Kdyby ti skutečně došla energie v baterii, tak se to auto ani nerozjede. ;-) Budeš ho muset nejprve nabít.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 08:55
Jo kamaráde a to ještě nevíme, co udělá s cenou elektřiny trh, když se žádné nové elektrárny nestaví a staré ekofašisté zavírají. Větrníky a sluneční zdroje jsou nespolehlivé.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 09:26
Musíš si holt zřídit vlastní elektrárnu. :-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:57
[odkaz] ;-)
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 12:07
Tož lidi si již s fotovoltanikou hrají, ale s přebytky vyrobené energie už začíná být problém. Nevím jak by se to řešilo, kdyby nás bylo miliony........ :-!
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 12:26
Holt je načase vymyslet pořádný úložiště = to přijde [odkaz] [odkaz] :-)
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 12:54
Obě dvě varianty jsou proveditelné. První by se dala realizovat celkem rychle tam kde je v blízkosti nádraží, která mají nevyužitá odstavná kolejiště (je jich po Česku spousta). Ta druhá by se měla ideálně zakomponovat do plánů nových zástavb. Stávající zástavby mají většinou smůlu. ;-\
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 16. 6. 2017 01:29
U toho druhého jsem si musel říkat, jakou práci jim dá to utěsnit, aby jim voda nepronikala kolem, což by vlastně představovalo "samovybíjení" (a zároveň příliš nezvýšilo tření, což jsou ztráty). Zajímavé je tyhle metody do jisté míry zkombinovat. Zvedat závaží ať už přímo vertikálně, nebo po strmé trati. Ať už externě třeba navijákem ("výtah"), nebo interně udělat něco jako zubačku (kvůli sklonu; představ si závaží, které leze po "žebříku").
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 19:01
Kdyby tě to opravdu trápilo, nikdo tě nenutí vyrábět víc, než spotřebuješ/ zvládneš uložit (samozřejmě to odneseš v návratnosti, respektive ceně). Jsem spíš na hydro, tam je to však se zdrojem složitější. Miliony to pak asi ještě nebudou v ČR, ale fotovoltaiku má kde kdo. Po EU to miliony snad musí být.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 20:24
Současná technologie ti neumožňuje kontrolu nad výrobou elektřiny z FV panelů. Co vyrobíš, když panely vyrábí, musíš spotřebovat nebo prodat do sítě. Velkokapacitní domácí úložiště neexistují. Distributoři elektřiny již nyní mají v síti problémy s přetížením, díky domácím a velkokapacitním výrobcům solární elektřiny. K těm se ještě přidávají zahraniční výrobci kteří dopravují elektřinu přes naše území. Vůbec to již nyní není jednoduché a z rozšířením hybridů a elektoaut a s tím spojené rozšíření domácích elektráren, systém rozvodu elektřiny jednou zkolabuje... ;-\
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 20:33
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 21:38
Ale umožňuje. Vždy můžeš nepotřebné panely odpojit a také nevyužitelnou energii přeměnit v teplo. Jak si myslíš, že to funguje u ostrovních systémů? Ty mají samozřejmě konečnou kapacitu a z definice nejsou připojené k síti. Třeba takové lodě. Ve skutečnosti šťastný to námořník, který má tolik solární energie, že neví, co s ní, a baterie mu "přetékají". To není zrovna typický problém. :-)

Takový přístup ale není ani efektivní, ani ekonomický, jak už jsem napsal. Domácí úložiště pak jsou. Tohle je pro mne trochu koníček, takže jsem experimentoval s různými systémy. Primární je však pro mne klasika - baterie. Samozřejmě industriální. Vem si například Intensium od Saft. Hotové řešení od renomované firmy. Škálovatelné daleko za hranice potřeb jakékoli domácnosti.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 16. 6. 2017 13:08
Podmínkou připojení fotovoltaické elektrárny k distribuční soustavě je získání smlouvy o připojení zdroje k distribuční soustavě, která je distribuční společností zpravidla zpracována do třiceti dnů od podání žádosti.

Takže, ne smlouva...ne elektrárna... ;-\ Praktická úložiště pro rodinné domy neexistují, FV panel se nedá vypnout.............ostrovní systém velmi komplikovaný.... ;-\
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 16. 6. 2017 21:30
Víš, co se říká: Když se chce, tak to jde. :-)

Co je zvláštního na tom, že musíš mít smlouvu? Můžeš snad odebírat elektřinu bez smlouvy? Pokud nemáš smlouvu o výkupu, nemůžeš tedy dodávat do sítě, a jsi připojený, musíš mít něco jako zpětnou wattovou ochranu, která zabrání dodávce do sítě v případě nadbytku na tvé straně.

Panel se sice nedá vypnout, pořád bude vytvářet napětí (leda ho zakrýt), ale jde odpojit. Napětí si může dělat, jak se mu zachce, žádný proud nepoteče. Nakonec, pro připojení výkonnějších zdrojů je jednou z podmínek dálkové řízení. Pokud bys měl pravdu, tak v ČR nebude připojená žádná větší FVE (vyžadují to myslím od 30 kW; do 100 kW je to myslím jen zapnuto/ vypnuto, nad můžou mít víc úrovní a také plynulou regulaci jalového výkonu).

Ostrovní systém je právě jednoduchý, protože se nemusíš patlat s připojením do sítě. Provozuji i ostrovní a jediná komplikace byla, že používám Li-ion baterii, která se může kdykoli pro vlastní ochranu odpojit (na rozdíl od olověné, která na výběr nemá a když na to přijde, položí život za vlast :-) ), což může oddělat zdroj (kdyby ji třeba dobíjel alternátor). To jsem musel vyřešit, protože se mi nechtělo spoléhat se, že se baterie nikdy neodpojí. Daň za to, že jsem chtěl velkou baterii.

Asi záleží, jaká je tvá definice praktického úložiště. Já si nestěžuji. Nemusíš nic bastlit, můžeš objednat hotový systém od renomovaného výrobce, rozměry jsou přijatelné, údržba také. Nevím tedy, co máš na mysli.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 16. 6. 2017 22:30
Problém je zřetelně pojmenován @ 12:07
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 17. 6. 2017 08:40
Tak přestanou připojovat nové zdroje a dovolovat zvyšování kapacit stávajících. Kdo zaváhal, utře nudli. I opozdilec bude moci mít FVE, jen bude muset být připojený tak, aby nemohl dodávat do sítě.

Nechápu tě. Na jednu stranu si stěžuješ, že potřebuješ smlouvu pro dodávky do sítě. Na druhou stranu mluvíš o přebytku a jak je to špatné. No, naštěstí lidé nemůžou připojovat elektrárny, jak se jim zlíbí.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
viki.j
| 15. 6. 2017 17:53
Grafy, tabulky, charakteristiky a ani napisana hodnota kw o celkovej emocii a dojmu z daneho auta nepovedia nic. Ine je mat 100 KW Hyindai, 100 KW Mercedes, ci 100 KW elektromobil. Preto odporucam nestudovat sprostredkovane informacie a tabulky cudzich ludi, ale ist si to zazit, vyskusat a vytvorit si vlastny nazor. Pri doprave po meste sa jazdi v priemere 25-30 kmh a vyuzivame cca 30 KW aj to len na rozbeh, pri jazde je to polovicny vykon. Mimochodom ak dojde v hybride baterka, auto pojde na spalovaci motor, dokonca je moznost navolit dobijanie aku zo spalovacieho motora.

Ku kalkulaciam, ceny elektriny su volne dostupne a poopravim tvoje vypocty, nech si viem obhajit, ze jazda na domacu elektrinu je takmer zadarmo.

Pozn.: nechcem obhajovat elektromobily, ale nech nemame skreslene info.

Nocny tarif na SK stoji 0,0289 eur kWh (ak by sa v noci dobijalo obrovske mnozstvo elektromobilov, bolo by to dokonca ziaduce koli vyrovnavaniu spiciek a ziadne zdrazovanie by koli tomu nehrozilo),
Elektromobily/plug-in maju udanu spotrebu okolo cca 15 kWh/100 km (napr Ioniq len 11,5 kWh),
100 km stoji (pri 15 kWh spotrebe auta) 0,33 eur
1000 km = 3,3 eur
10 000 km = 33 eur
100 000 km = 330 eur za elektrinu!

Spotreba benzinu pri cca 7 litrov je 10 x vyssia.

Ak vezmeme do uvahy len cisty elektromobil, odpada servis oleja, prevodovky, rozvodov, startera, turba atd atd... dokonca aj spotrebak ako kotuce, brzdove dosticky... vydrzia aj 150 -200 000 km koli brzdeniu prioritne motorom a nie brzdami. Nevyhoda zatial je vysoka cena akumulatorov, ale to je otazka par rokov, vyvoj tu uz ide raketovym tempom, takisto rychlost nabijania.

Za mna: tesim sa na novu eru a dufam, ze elektro alebo plug-in hybridne motory za par rokov sa dostanu aj do beznych aut a konecne odzvoni vylagrovanym, cmudiacim TDI a starym (vraj poctivym) vybehanym autam z 90tych rokov >:D
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 20:29
Což nic nemění na tom, že to, co jsi napsal, není pravda. Ani Model S nebude mít lineární zátah do 130. Do zhruba 70-80 km/h (podle varianty) by měl být točivý moment konstantní (výkon tedy lineárně roste). Zátah je otázka momentu, ale také jízdních odporů. Ve skutečnosti tedy bude zátah klesat, protože odpory s rychlostí rostou, zatímco síla na kolech zůstává stejná (pomineme-li ztráty v pohonném ústrojí). Pak nastoupí oblast konstantního výkonu, kdy moment samozřejmě klesá po hyperbole. To bude tak do 110-130. A pak začne klesat i výkon. Není to úplně nepodobné modernímu "plochému" přeplňovanému motoru.

Tím nechci říct, že to není příjemné. Je však zbytečné mást neznalé a plkat nesmysly. Ty mají tendenci přežívat pak dekády jako povídačky.

Asi nevíš, jak ten systém funguje, když jsi nepochopil, na co jsem narážel tím, že se ani nerozjede. No nic.

Výpočty? Před časem jsem tu v diskuzi ukazoval worst-case scénář ekonomiky elektromobilu (bavili jsme se o dopadu případného zvýšení zdanění elektřiny na ekonomiku provozu), tenkrát jsem procházel ceny ČEZu (české ceny neznám). Střelil jsem to tedy z paměti. To nebyl "noční tarif" (ta nejhorší distribuční sazba nízký tarif vůbec nemá), vyšlo to myslím přes korunu. Ta nízká hodnota je zhruba střelená z toho, co v té diskuzi psal Saman (co si vzpomínám). Počítali jsme to myslím pro 20 kWh/ 100 km jako realistickou až možná konzervativní spotřebu (stejně musíš počítat se ztrátami při nabíjení). Rychle jsem tedy otevřel stránky ČEZu a pro distribuční sazbu D27d, která je určená pro majitele elektromobilů, vychází nízký tarif na cca. dva tisíce za MWh, tedy dvě koruny za kWh. Samozřejmě záleží na jističi a spotřebě. Což odpovídá tomu, co si z té diskuze pamatuji.

Pro mne osobně je to otázka výkupní ceny elektřiny, provoz elektromobilu pro mne představuje ušlý zisk.
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 20:48
Tématu cen teda nákladů se dobře věnuje článek na auto foru.cz a udává přesný ceny = fakt zajímavý = auto forum.cz je tu bohužel blokovaný takže GOOGLE a: "Cena 1 km dojezdu u elektromobilů: až 22x vyšší než u konvenčních aut"

Jinak dobrej odhad = graf je asi od 5:13 [odkaz] :-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 22:15
Dobře věnuje? A přesné ceny čeho? Elektřiny, o které je tu řeč? Jaký dává smysl porovnávat cenu baterie s cenou kanystru na naftu, rozuměj nádrže? Ztráta času. Je to maximálně zajímavost (jak to u různých elektromobilů vychází). Zkrátka a jednoduše, u konvenčního pohonu je nádrž levná a motor drahý (dojezd je tak laciný; ani hmotnost tolik nevzroste, sto litrů nafty váží odhadem 85 kg), u elektromobilu je "nádrž" drahá (a těžká) a motor relativně levný. Next.

PS: Když opravdu chceš odkazovat AF, dá se využít jednoho z mnoha zkracovačů odkazů.
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 22:22
Jo fakt myslim že dobře věnuje = pro většinu lidí to srovnání bude spíš šok ;-)

Nesmíš posuzovat podle sebe, podle svejch znalostí = to ti ale asi zdůrazňovat nemusim :-)

S těma odkazama je to smutnej vývoj = dřív to samozřejmě šlo, pak tu některý zablokovali ale jen jednorázově a šlo editovat = nechápu proč to dělaj ;-\
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 22:32
Snad i lidé povrchně se o elektromobily zajímající ví, že jsou baterie velmi drahé a že jsou důvodem numero uno vysoké pořizovací ceny. Přitom dojezdy nijak zázračné. Nemusíš být Einstein, aby ti došlo, že dojezd tak bude drahý. Jak jsem napsal, to srovnání je zajímavost, protože většina to asi nezkoušela přepočítat a srovnat.

AF je tu blokované hodně dlouho. Tak dlouho, že si ani jasně nevzpomenu na dobu, kdy nebylo.
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 22:35
Viz i spousta místních diskutérů u kterejch bych určitej zájem o auta předpokládal = neví ;-)

Odkazy na různý tabulky a přehledy z AF sem dával docela dlouho = nepamatuju si kdy přesně to začali blokovat ale zas tak dlouho to nebude. A hlavně odkaz šlo editovat = definitivně to zařízli až letos

Příště použiju zkracovač adresy = dík za připomenutí :-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 15. 6. 2017 23:01
Jsou to roky, co je blokované. Pamatuji si na ty odkazy s vymazaným názvem webu, čímž se samozřejmě staly nefunkčními. Je to tak dlouho, že mi přijde, že bylo asi blokované i za starého, žlutého designu. Sám jsem ho nikdy neodkazoval, takže je ta vzpomínka celkem slabá. Jen vnímám ty nefunkční odkazy. Je možné, že to pak nějakou dobu fungovalo a znovu to zakázali.

Ano, dříve se to dalo obejít přes editaci. Mezi kontrolami při prvotním odeslání příspěvku a při editaci byl rozdíl (nepochopitelný, ale byl). Nedávno to sjednotili a teď i při editaci platí omezení jako při prvotním odeslání příspěvku (alespoň tak mi to přijde). Dříve se takhle dala obejít například kontrola spamu, která tu haprovala. Opačný problém (editace byla horší) existoval u délky odkazů. Párkrát se stalo, že při prvotním odeslání příspěvku s opravdu dlouhými odkazy všechno normálně fungovalo. Pak jsi opravil třeba nějakou gramatickou chybu a po editaci byly odkazy oříznuté. Snad se sjednotilo i tohle (uvidí se, až se nějaký odkaz po editaci rozsype).
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 16. 6. 2017 13:15
Jen ten největší naivka si může myslet, že stát bude tiše přihlížet zmenšujícím se příjmům z daní na naftu/benzin a "nenapálí" nějakou novou kompenzační daň na vozy na elektřinu.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 16. 6. 2017 19:35
No ano, pravděpodobně zavedou mýtné i pro osobní auta, případně silniční daň i pro soukromá. Ale kdo ví kdy. Nic to nemění na současné situaci.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 16. 6. 2017 20:17
Tady není řeč o tom, že zavedou mýtné na osobní auta. Tady je řeč o tom, že daň bude cílená na uživatele elektroaut a hybridů kteří se myslí, že si budou vozit zadnici za pár šupů a stát bude přihlížet jak jim mizí příjmy od těchto elektromotoristů.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 17. 6. 2017 08:13
Nevšiml jsem si, že by o tom politici mluvili. Naopak mluví právě o mýtném a silniční dani, kdy budou moci vybírat peníze nehledě na pohon. Jestli pak případně sníží spotřební daň na benzín a naftu, kdo ví. Jak bylo mnohokrát řečeno, jde o peníze, ne o nějakou spravedlnost, takže nemusí snižovat, mýtné/ silniční můžou využít jen pro záplatování díry po klesající spotřebě a dojit tak provozovatele konvenčních aut ještě víc (a klidně na ta konvenční můžou dát vyšší sazby, obzvláště na ta plnící starší normy).

Samozřejmě, že by ses mohl zaměřit na elektromobily. Jen je to pro stát mnohem náročnější. Dobré řešení by vyžadovalo regulaci na úrovni EU a tam budou klidně podporovat znevýhodnění konvenčních aut. Nemá smysl řešit paskvily, které je snadné obejít a těžké vymáhat. To by také mohl stát utratit za výběr daně víc, než na ní vybere. :-)
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 17. 6. 2017 10:16
Vždyť jsem již nahoře naznačoval, že jsi naivní. Politici se poučili ze špatných zkušeností s nepopulárními opatřeními, i když potřebnými, která chtěla zavádět minulá koalice a přišla tím o voliče. Takové věci se řeší až po volbách, přednostně hned po nich, aby chátra měla do příštích voleb dost času na ně zapomenout anebo se s nimi srovnat. Vláda si určitě najde cestu nejmenšího odporu a výpadky z rozpočtu novými nebo upravenými daněmi srovná. Don´t you worry about that...... :-!
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 17. 6. 2017 10:36
Proč bych měl být naivní? Ať si je zatíží, jak chtějí. Jednak žádný elektromobil nemám, a pak nežiji v ČR. :-) Jen preferuji zákony, které se dají celkem snadno vymáhat, místo nevymahatelných nesmyslů akorát zaměstnávajících zástup úředníků. To bych spíš zařadil jako podporu zaměstnanosti. :-) A ještě víc mi vadí, když pak stát přenese povinnosti na soukromé subjekty a dělá si z nich v podstatě výběrčí daní, protože je sám neschopný a vymýšlí hloupá pravidla.

Dá se vymyslet ledacos. Pokud však jde o financování infrastruktury, tak dává mýtné největší smysl. Byť ho sám nemám rád (známka je mnohem levnější :-) ). Kdyby chytráci zvolili satelitní systém, mohli snadno zpoplatnit všechno, včetně obcí. Osobně považuji zpoplatnění dálnic při nezpoplatnění ostatních silnic za pakárnu, protože auta chceš mít na dálnicích, ne na okreskách a v obcích. Ceny by měly být nastavené tak, aby se nákladní do obcí nechtělo. Stejně tak na nižší třídy, které jsou podfinancované a nejsou dimenzované na nákladní dopravu. Navíc tím získáš data o využití, která lze využít při alokaci prostředků.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 17. 6. 2017 11:14
Silnice i dálnice byly postaveny za moje peníze. Nevím, proč bych měl za jejich použití platit dvakrát. Na jejich údržbu přispívám na dani z pohoných hmot. To by mohlo stačit. Vše ostatní je okrádání motoristů - daňových poplatníků. :-!
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 18. 6. 2017 20:34
Za jaké peníze? Z jakých daní a kolik let jsi je v ČR platil? Mýtné je o placení dle využití (mělo by být v podstatě dle způsobeného opotřebení). Samozřejmě musíš nejprve silnici postavit, než začneš vybírat peníze za její využívání, takže to na začátku musí někdo zafinancovat. To neznamená, že platíš dvakrát. V podstatě sám sobě splácíš dluh (přesněji řečeno, uživatelé splácí dluh veřejnosti, pokud to tedy financoval stát).
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 22. 6. 2017 16:06
Nevím, čemu nerozumíš. S placením za použití dálnice je to zrovna tak, jako by si měl státu platit nájem z baráku, který sis sám postavil. Dálnice byly postaveny z peněz občanů, tak logicky by občané neměli platit za jejich používání. V Německu to vláda uznala a poplatky za použití dálnice budou občanům každoročně formou slevy na registračním poplatku, vracet.
Avatar - white label
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
white label
| 22. 6. 2017 16:12
Ony se snad ty peníze braly selektivně, tedy jen z daní občanů, kteří tu dálnici skutečně využívají? A postavit dálnici je jedna věc, provozovat a udržovat ji, věc druhá, samozřejmě včetně financování.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 22. 6. 2017 22:23
Ano, a právě proto by měl dálnice stavět, provozovat a udržovat soukromý sektor. Pak by nebylo rozporu ve věci poplatků. Poplatky za použití dálnice by byly nastaveny tržně. Takové dálnice existují v Austrálii a fungují bezvadně ke spokojenosti všech. Motoristů i provozovatelů. Proč by proboha měl stát (daňový poplatník) stavět a provozovat dálnice?
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 23. 6. 2017 14:42
Ne, uleví jim na silniční dani, která se v Německu, na rozdíl od ČR, platí i u soukromých aut. Očividně nechtěli riskovat výpadek od domácích, kteří by si známku nekoupili, tak vymysleli tohle (odpočet místo plošného snížení daně). A dělají to jen proto, že známka, na rozdíl od silniční daně, platí i pro cizí. Vláda tedy nic takového neuznala a bude pokračovat ve výběru peněz na stavbu a údržbu silniční sítě od rezidentů provozujících automobil, tedy přímých uživatelů silniční sítě. A přidá k tomu i zahraniční uživatele dálniční sítě, tedy opět přímé uživatele. Německo má pak i mýtné, podobně jako ČR, opět zatížení přímých uživatelů.

Já zase nevím, čemu nerozumíš ty. Je samozřejmě na státu, jak ty peníze použije, ale to, že veřejnost jednou zaplatila silnici, neznamená, že ty peníze nemůže chtít od motoristů časem zpět a použít je na něco jiného, co si musela kvůli financování dané silnice dříve odepřít. A rozložení toho příspěvku se změní. Zatímco původně tvůj podíl závisel na tom, jakou část daní jsi odvedl, takhle bude záležet, jak silnice využíváš. Zhruba, protože dálniční známky nebo silniční daň jsou paušální a vázané na auto. Nepřímo to pak platíš ve zboží.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 23. 6. 2017 16:52
Fakt 1. V Německu motoristé až do letošního roku neplatili za použití dálnice.
Fakt 2. Němečtí motoristé budou od příštího ruku platit za použití dálnice
Fakt 3. Německá vláda jim peníze zaplacené za použití dálnice "nějakou" formou vrátí.
Fakt 4. V Česku motoristé platí jednorázově buď ročně nebo podle potřeby 10 dní nebo měsíc za použití dálnice
Fakt 5. Česká vláda motoristům žádnou formou peníze zaplacené za použití dálnice nevrací.
Fakt 6. Dálnice jak v Německu tak i v Česku byly postaveny za peníze daňových poplatníků

Co je na tom proboha nesrozumitelného?
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 24. 6. 2017 13:00
V Německu motoristé platili za využití všech silnic (včetně dálnic), z každého registrovaného auta. A budou platit úplně stejně i po téhle změně, protože nově zavedenou dálniční známku mají v podstatě v ceně silniční daně - nemají žádnou možnost se tomu vyhnout a ušetřit, jen nezaplatí nic navíc. Zavádí to jen kvůli cizincům, ne aby víc podojili domácí (to by jim ve volbách moc nepomohlo, že).

Ano, v ČR se nedá dálniční známka odečíst od silniční daně. Něco takového ani není přirozené; v Německu to zavedli zřejmě jen proto, že jim stávající systém pro domácí vyhovuje a báli se, že by známka jen pro cizí neprošla u soudu. Tobě to však může být celkem jedno. Předpokládám, že nepodnikáš, takže ani žádnou silniční daň, z které by sis mohl odečíst dálniční známku, neplatíš. Nebo bys chtěl platit silniční daň ze všech aut výměnou za možnost odečíst si dálniční známku?
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 24. 6. 2017 22:42
Proč bych měl platit za používání něčeho, co jsem si již jednou zaplatil? Pořád tomu nerozumíš? Nebo se ti líbí, že tě stát oškubává kde to jen jde? Nejseš náhodou státní zaměstnanec?
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 25. 6. 2017 12:57
>:D Protože sis na to prvně vzal peníze i od lidí, kteří auto nemají a třeba ani nikdy mít nebudou. Co jim to takhle zkusit vrátit? A proč by měli platit další rozšiřování? I pro ně má silnice přínos, jinak by se na motoristy vyprdli, ale proč by měli nést náklady stejným dílem?

Naštěstí nejsem. Ani mě nebaví strkat peníze do státu jak do černé díry.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 25. 6. 2017 20:27
No vidíš, kdyby stavěli dálnice soukromníci, tak by ji a za ni platili jen jejich uživatelé. A ti, co auta nemají, by ušetřili. Tak by to mělo být. V Austrálii to funguje, proč by to nemohlo fungovat tady.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 3. 7. 2017 11:39
I ten soukromník musí na začátku někde vzít peníze. Může to být třeba od banky. A ta je vezme kde? No od lidí. Tohle moc dobře nechápu. Tobě nevadí, když se lidé složí a zaplatí stavbu dálnice, ale vadí ti, když se tím investorem stane stát. Zásadní rozdíl je jen v tom, že se stát nemusí snažit o výdělečnost. Může klidně akceptovat, že svou investici nikdy zpět nezíská. Silniční síť má pro stát hodnotu. A to i ta dálniční.

Mám trochu problém si představit, jak by fungovalo plánování trasy a výkup pozemků. Je to pěkný problém i při stavbě skladu, natož dálnice.

Dokáži pochopit "protistátní" postoj z hlediska efektivity vedení, ale z hlediska financování?
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 3. 7. 2017 18:33
No vidíš. Na jedné straně píšeš, že tě nebaví strkat peníze statu jak do černé díry a druhé to samé tady obhajuješ. Každý komu to trochu ekonomicky myslí a trochu se vyzná a sleduje co se děje ví, že stát je špatný hospodář. Proč by u stavby dálnice mělo platit něco jiného? Je dokázáno, že v Česku se staví nejdražší dálnice v Evropě. A to neznamená, že i ty s kterými se Česko porovnává, by se nedaly postavit ještě levněji.
Dále. Když soukromník staví dálnici, tak je stavba financovaná akcionáři, kteří podstupují riziko podnikání dobrovolně. Když staví dálnici stát s penězi daňových poplatníků, které se ve velké míře rozkradou, tak daňový poplatník může jenom čumět a nadávat, ale nic s tím neudělá. A nakonec musí ještě za používání něčeho, co sám jednou zaplatil, zloděje podpořil, platit ještě podruhé. To je přece přinejmenším nefér. Jestli tobě nevadí, že tě stát uškubává kde se dá, tak mě to vadí MOC!
Avatar - Barrichello
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Barrichello
| 15. 6. 2017 09:30
Na ticho ti se*e bílej tesák, auto bez zvuku je o ničem :-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:53
Nesouhlasim = ve městě naopak dokonalý

Je naopak super že mírnym zpomalenim před zatáčkou tankuješ, z kopce taky a když přijdeš k vesnici a zpomalíš na 50-55 km/h projedeš celou naprosto potichu jen na to cos natankoval před ní

Si představ že místo půl až 3/4 milionu aut co se denně valí Prahou a většina chrčí atd. = by jich většina byla na všech těch křižovatkách a semaforech potichu

Nic proti benzínovejm V12 a V8 taky :-)
Avatar - Barrichello
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Barrichello
| 15. 6. 2017 10:09
Hrozná představa :-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 10:14
Že by ve velkejch městech jezdily jen auta s pořádnym benzínovym motorem = nebo tichý hybridy? Naopak bomba = si představ že ty jedeš se svou V8 a kolem jen samý Aurisy a Priusy atp. :-)
Avatar - Barrichello
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Barrichello
| 15. 6. 2017 11:27
To hned napadne nějaký zelený mozek a eko aktivistku že by se teda malěy ty V8 a benzíny zkázat, a všude bude krásně ticho, jak ve scifi filmu.

Teda až dokud nepřijdeš to litobetonákové novostavby nebo panelu , kde nad tebou maj "odborně" instalovanou plovoučkubez koberce protože alergie vo*e za 5,50 z Bauhasu a kde zrovna dítko pořádá běhy z místnosti do místnosti nebo drandí na odrážedle >:D >:D >:D

To je pak teprve ten pravý klid viz asi milirda diskuzí na toto téma na FB a netu. >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 11:43
Co napadá zelený mozky [odkaz] fakt nevim a nechci vědět :-)

Nějaká eko aktivistka by snad použitelná byla [odkaz] ;-)

Netušim kde si v diskuzi se mnou vzal něco o zákazu benzínů = ty to víš? :-)

Radši zopakuju = pořádný motory rozhodně jo = V8 a V12 :yes:
Ale většina motorů který sou denně přede mnou za mnou vedle mě = sou tak 4válcový sračky, často na naftu. A dneska už i 3válce = takže místo těhle natubenejch sraček objemu [odkaz] radši ty hybridy = třeba jen proto že sou spolehlivější

Teď už to dáš = už mi rozumíš, ne?

A věř že by bylo v metropolích typu Praha příjemnějš ;-)
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 12:14
No jo, přejedeš potichu vesnici a s ní i pár nedoslýchavých důchodců (kterých přibývá jak hub po dešti)...no a za vesnicí budeš muset zastavit a jít je posbírat... ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 12:18
To je mi argument ;-)

No když se krom hluchoty nebudou ani rozhlížet a začnou mimo přechody nenadále masivně skákat do vozovek = můžeš mít pravdu :-)
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 12:28
Na co by se rozhlíželi, když hoovvnno vidí... ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 12:29
Neviděj neslyšej = já sem vlastně jejich hybridní spása >:-[]
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 12:42
Ne, hybrid se stane Predátorem a Likvidátorem přestárlých a zároveň svou "činností" bude ulehčovat státní pokladně a daňovým poplatníkům. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 12:46
Já prostě hybridy můžu = třeba s timhle likvidátorem by práce byla vysloveně radost [odkaz] ;-)
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 13:15
No, nevím jak by ten tvůj Likvidátor po tom, coby zlikvidoval pár tuctů důchodců vypadal... ;-)
Avatar - Barrichello
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Barrichello
| 15. 6. 2017 09:33
Soused byl tuhle přítomen havári Prius-Oktávka. Lhečí havárie, nějaké blatníky a naárzníky, Chlap a holka vylezli ven chvíli něco rešili a bum najednou milý prius začal hořet a než se vzpamatovlai hořela i Oktávka a koneeec.

To sou ty výhodné elektormobily a hybridy a bezpečné baterky. Viz Tesla, tak je při větší nehodě taky mooc bezepečná taky vůbec nehoří
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 09:44
Nojo asi se na chudáka Priuse vylila nafta z Oktávky nebo tak něco = protože jinak vždycky byl drtivě bezpečnější než většina aut = samozřejmě včetně Okty :-)

Hele amíkum se tam dostaly 2 hybridy [odkaz] ;-)

Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
H/K_svwet
| 14. 6. 2017 23:10
uz par rokov ideme z kopca... tie najlepsie automobilove roky su proste uz davno za nami ... ale to nepisem nic nove... to je znamy fakt...

aut sa vyraba cim dalej tym viac mame modernejsie technologie ale paradoxne kvalita kvoli nahananej kvantite stale viac kolise a je z roka na rok vacsim a vacsim problemom ... a dnes uz aj u premioviek ( co kedysi nebolo ) ... mame milion bezpecnostnych asistentov ( aj proti losom ) ale pre hrube stlpiky nevidime na cestu a vznikaju kolizie .. mame uzasnu svetelnu techniku a pritom polovica aut svieti kdesi s tymi samolepkami v naranzikoch kdesi do zeme alebo skoro vobec... kto si kusok vsima ako to je tak dospeje k zaveru ze v reale nie je nad cim jasat...
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
nasua23
| 15. 6. 2017 08:24
Soudruzi z Bruselu a ekofašisté tlačí na pilu ....
Promiň, ale tenhle blábol mě už irituje.

Zajímalo by mě, kolik lobistů automobilek připadá na každýho "soudruha" v bruselu.
Jestli se automobilky posírají teď, tak si za to můžou samy. Že v efektivitě je strčí do kapsy jakýkoliv motor z vrtačky (účinnost cca 90% oproti 40% ve spalovacích motorech) je dlouho známý fakt a kdyby místo morálních a právnických kliček hledali nějaký opravdový technický pokrok, tak už dávno v solidních elektro autech jezdíme.

Snahu o zachování životního prostředí nevidím jako nic špatnýho.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 08:41
Jestli tě fakta iritují, tak se běž nechat vyšetřit. to není normální. Zdá se, že "vymývání mozků" slaví, alespoň u části populace, úspěchy. Ach jo. Tlak soudruhů z Bruselu a ekofašistů na automobilky a potažmo na celý svět nemá nic společného s ochranou životního prostředí. Je to jen další cestička jak oblbnout populaci a při tom se "nabalit". Jsou za tím machři jako na př. Al Gore, který tuto "zelenou ideologii" vymyslel aby se obohatil.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
nasua23
| 15. 6. 2017 08:55
Neuvádíš ani jeden argument, ani jeden fakt. Spíš tu vykřikuješ jako např. Klaus.

Doporučuju geo report od osn:
[odkaz]

Faktů je tam plno, možná bys po přečtení takhle nepsal.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 10:15
Report od OSN...... >:D >:D >:D

Fakta jsou tady mladíku: [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 11:27
Já ti nevim = na planetě se problematice věnuje asi 20 tisíc klimatologů = kurňa jak to dělaj že se všichni shodnou a táhnou za jeden provaz?
Teda krom 1 odpadlíka co už v oboru nepracuje :-|

Tuhle byla k tématu diskuze odborníků na ČT24. Akademie věd a tak, znáš to = i když ten odkaz je už pár let starej článek = evidentně ho nečetli :-)

Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 12:31
Samozřejmě ten tvůj první sloupeček je ironie.......... ;-)
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
nasua23
| 15. 6. 2017 13:33
Ano, postfaktický bláboly ze scieontologický církve....

troubo:)
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 15. 6. 2017 14:11
Chabá a primitivní reakce. Nic sofistikovanějšího jsem neočekával. :-!
Tak inženýři si v BMW řekli: Nebudeme se pouštět do ničeho s
Martin67
| 15. 6. 2017 03:25
Myslel jsem, že se v BMW poučili už s i8, ale oni nám vlastně sdělují: Mohli jsme vám milí fandové vyrobit krásné, rychlé, ekologické a konkurenceschopné elektrické auto, jenže my jsme řekli ne!
Ne, nás totiž dělá tím, čím jsme!
Tak jak myslíte!
Avatar - Dinar
Zbytečné spekulace,
Dinar
| 15. 6. 2017 07:47
jedinou informací, kterou v článku odborného redaktora vidím je, že v nějakém rozhovoru řekl šéf produktového managementu, že na pohonu příští M3 se nějak bude podílet elektrika. Není co hodnotit, nevíme, jestli z toho bude nějaký ekopaskvil nebo třeba dostupnější variace na pohon 918ky.
Zbytečné spekulace,
nasua23
| 15. 6. 2017 08:33
+1
Avatar - praděda7
Zbytečné spekulace,
praděda7
| 15. 6. 2017 08:49
Nepodceňoval bych výrok šéfa product engineering. Rozhodně to vypadá přinejmenším tak, že nějaká verze M3 určitě bude hybrid. Možná jen verze, ale s ekonomického hlediska by to nedávalo smysl. Bojím se, že nás ta M3 hybrid nemine... ;-\
Avatar - Hammunasakra
Zbytečné spekulace,
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 08:54
Proč se bojíš? Hybrid může bejt na nižší spotřebu ale i hodně pomáhat v dynamice. Minulej tejden sem s levnym hybridem na semaforech odjel vedle stojícímu Ghibli ;-)
Když to zpracoval mihnul se kolem mě aspoň stovkou a příští semafor proletěl tak 120 km/h :yes: :-)

Na okruhu s víc zatáčkama je Lexus GS450h rychlejší než BMW Alpina B5 = M3 hybrid bude nepochybně rychlejší než ten Lexus
Avatar - simon_sez
Zbytečné spekulace,
simon_sez
| 15. 6. 2017 10:04
ja som vcera so starou sunkou predbehol Passat 3.2 8-s
Avatar - Hammunasakra
Zbytečné spekulace,
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 10:07
Ale asi ti při rozjezdu nepomoh okamžitě naplno zabírající 60 kW 207 Nm elektromotor = nebo žeby? ;-)

Eště větší prča je to díky nízkýmu těžišti hybridu v zatáčkách = kde ujedeš kdečemu včetně 4kolek = naposled sem brutálně nasral ML :-)

Hybridy sou do příměstskýho provozu geniálně vymyšlený auta :yes: :yes:
Avatar - wakantanka
Zbytečné spekulace,
wakantanka
| 15. 6. 2017 10:50
a si si istý, že ten chlapík v Ghibli pochopil že máte preteky od semafóru k semafóru? >:D
Avatar - iudex
Zbytečné spekulace,
iudex
| 15. 6. 2017 10:59
jj, stretávam takých často, niet zábavnejších pretekárov, ktorí si myslia, že s nimi ostatní súťažia a takto proti neexistujúcim súperom zaznamenávajú sebavedomie zvyšujúce "víťazstvá". >:D
Avatar - Hammunasakra
Zbytečné spekulace,
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 11:03
Sem si istý že sem mu bez závodění = prostě protože elektromotor je prostě elektromotor = ujel. No a docela jo že to nezkous = ale třeba tam stovkou jezdí denně, nevim >:-[]

Větší prča sou ty zatáčky = jezdim relativně podle předpisů teda vždycky nějaký plus ale nepřehánim to: Chvil co se za mnou někdo chytá za hlavu že tady se přece 55 nebo mimo město 100 km/h nejezdí zažiješ dost = fór je že to nízký těžiště umožní skoro stejnou rychlostí projet i ostřejší zatáčku = a místo v kufru ho najednou mám o desítku metrů daleko ;-)
Avatar - wakantanka
Zbytečné spekulace,
wakantanka
| 15. 6. 2017 12:34
či to bude len ťažiskom, by som ruku do ohňa nedal. :-) ja mám veľké ťažké MPV a keď mám náladu a bez rodiny sa za mnou na rozbitých zakrútených okreskách málo čo udrží. :-) Znalosť trate (cesty) spolu so znalosťou limitov auta proste robí svoje. :-)
Avatar - Hammunasakra
Zbytečné spekulace,
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 12:40
Bez diskuzí, znalost je velká výhoda. Ale těžiště je výrazně podceňovanej velmi důležitej parametr

A na těch příměstskejch okreskách bude většina z nás spíš pravidelnejch jezdců než..
Subaru nízký těžiště neni jen PR = to neni náhoda že u sportovních aut je to při konstrukci boj o každej milimetr. U dražších aut se lehký materiály na víka kufrtu atd. nepoužívaj náhodou = de o snížení těžiště. No a hybridy maj tuhle výhodu tak nějak mimochodem :-)
Avatar - simon_sez
Zbytečné spekulace,
simon_sez
| 15. 6. 2017 11:27
stava sa mi casto, ze z krizovatky vystartujem prvy, ale ako auto fanusik mam prehlad o vykonoch jednotlivych aut, takze si ziadne iluzie nerobim, narozdiel od niekoho... ;-)

inac neviem, ci sa nieco zmenilo poFL (ci to oznacuju ako novu verziu??), ale Auris hybrid ma zrychlenim/dynamikou velmi neoslnil, skor ma mylil ten zvuk vytoceneho motora vs. (ne)zrychlenie.
Avatar - Hammunasakra
Zbytečné spekulace,
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 11:53
Od koho? >:D

Tak když máš přehled víš v čem je síla elektromotoru = a v čem Maserati ;-)

Po FL se mírně změnilo a dál vylepšily závěsy kol Lexu IS = který byly proti 3er lepší už předtim. Teď je to rozdíl jak když [odkaz] doběh závěrečnej závod Trojkoruny [odkaz] >:-[]

Auris hybrid je na město typu Praha a mírný okolí = teda náš firemní provoz geniální. Myslime si to s kolegou i po pár měsících provozu = on technice a jejímu testování malinko rozumí = tak to snad nějakou hodnotu má :-! :-)
Avatar - simon_sez
Zbytečné spekulace,
simon_sez
| 15. 6. 2017 21:49
akoze sa vyzna v zosikoch a tak..?

volbe aurisu hybrid do mesta rozumiem - urcite lepsie ako 1.6 diesel, ale tuto omacku o zrychleni a sviznejsom prejazde zakrut vdaka baterkam v podlahe neberiem.
Avatar - Hammunasakra
Zbytečné spekulace,
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 21:53
Jj vyzná se v technice a tak ;-)

Tvuj problém = zřejmě patříš k většině co si důležitost parametru těžiště u auta neuvědomuje :-|

V dnešní době neni problém si to zkusit = nevim čim jezdíš ale spíš se budeš divit. No spíš čučet :-)
Já se klidně přiznám že sem skoro čučel >:-[]

Ale že lehkejma materiálama se u dražších vozů snižuje těžiště víš ne? ;-)
Avatar - simon_sez
Zbytečné spekulace,
simon_sez
| 16. 6. 2017 09:01
tazisko ma vobec nezaujima - Eibach pruziny (-35mm so svetlej vysky) som na sucasne auto daval len kvoli vzhladu ;-)

takze este mam dat baterky do podlahy aby som 'cucel' jo?? 8-s

nic, nechajme to tak, klasicky syndrom obhajoby (skoro) vlastnej garaze...
Avatar - Hammunasakra
Zbytečné spekulace,
Hammunasakra
| 16. 6. 2017 13:32
Ty to ale fakt nechápeš :-)

Snížení auta pružinama není totéž jako nižší těžiště daný konstrukcí vozu ;-)

Já hybrid nekupoval kvůli nízkýmu těžišti = ale je to milej bonus

A ta druhá věta tvýho příspěvku je fakt hloupá = spíš zkus BRZ nebo něco s nízkym těžištěm = je to lepší než snižovat světlou výšku běžnýho auta. Kolik ji teď s těma Eibachama máš?
Avatar - praděda7
Zbytečné spekulace,
praděda7
| 15. 6. 2017 12:32
"bojím se" řečeno obrazně... ;-)
Avatar - Hammunasakra
Zbytečné spekulace,
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 12:43
Ani ten druhej = fakt to nečetli :-)
Avatar - Hammunasakra
Zbytečné spekulace,
Hammunasakra
| 15. 6. 2017 12:44
Jestli ty se nebojíš = viz já 12:29 ;-)

Sorry nechtěl sem urazit :-)
Avatar - Dinar
Zbytečné spekulace,
Dinar
| 15. 6. 2017 09:08
Tak nepodceňuj, já taky nic takového nedělám, jen mi přijde zbytečné vytvářet hory spekulací nad tak kusou informací. ;-)
Avatar - N6600
Zbytečné spekulace,
N6600
| 15. 6. 2017 09:43
To ani nemusi byt spekulacia. i8 posluzil urcite ako skvely test tejto technologie a nejaky derivat sa v M3 objavi. A kedze BMW spolupracuje s Toyotou, je dost mozne, ze vyuzije nieco na sposob Toyota Yaris Hybrid-R. Uvidime, ale osobne som presvedceny, ze sa baterkam nevyhne. Najviac sa bojim o hmotnost.
Zbytečné spekulace,
Redmex
| 15. 6. 2017 09:25
A je to realne zle? Klasicky hybrid s malou bateriou mi pride ako vyborne riesenie pre sportove auto. Samozrejme moj ideal je spriahnuty s tocivym atmosferickym motorom, ale aj pri turbe ti to umozni pouzit mensie turbo a elektromotor ti pridava vykon od nulovych otacok, cim este viac eleminujes turbo dieru a blizis sa chrakteristike kompresora, len s nizsimi stratami.
Tych 50-100kg naviac zase ciastocne kompenzujes mensim turbom, chladicmi (kedze mas nizsi pretlak) a baterkami mozes auto dovyvazit podla potreby. Nevidim to tak blede. Aj tak tieto sportove sedany su extremne tazke oproti jednoucelovym sportovym autam (1,6+ t vs 1.2 t u Lotusu a spol)
v BMW
SamanAR
| 16. 6. 2017 16:51
v BMW proste videj jak dobre se dari i takove exotice jako je i8 s cenou nad 130-150 tisic eur, proc tedy tu techniku nenacpat i jinam treba v kombinaci s jincima motorama a neskusit to prodavat jako M?

zajimave bude sledovat ted BMW 8, jestli si povede prodejne taky dobre, to totiz hodne rozhodne o tom kam se BMW bude snazit dostat s vycevalci a vseobecne objemnejsima motorizacema