Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrifikované BMW M? Bude zábavné a bude už brzy

Michal Fokt Michal Fokt 14. 6. 2017
37
156
Zobrazit náhledy (37)
BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3
Emkový bavorák s elektromotorem? Takové auto je blíž, než si myslíte. A prý to bude stále perfektní auto pro řidiče.

Sportovní divize BMW M se doposud věnovala výhradně motorům s vnitřním spalováním, benzinovým, ale v rámci nižší řady M Performance Automobiles i naftovým, elektřina však byla dosud tabu. I to je důvod, proč kupé BMW i8 vzniklo v rámci divize "i" a nikdy nedošlo na sportovnější verzi, vyladěnou "emkem".

Ale emise nezastavíš a potřeba elektrifikace dostihla i BMW M. Už v příští generaci modelů M3 a M4 se podle zákulisních informací objeví elektromotor a to jako součást hybridního agregátu. K celkovému výkonu přidá sice jen relativně zanedbatelných 30 koní, nicméně vliv na spotřebu (ať už "papírový" nebo reálný) by měl být markantní - a o to jde v první řadě.

Pokud se bojíte váhy akumulátorů, tak prý nebude důvod. Nová trojka má být díky nové platformě CLAR zhruba o 40 kg lehčí, než ta dosavadní a hybridní M tedy nepřibere tolik, kolik byste se obávali, i tak je ovšem třeba s dalším tloustnutím počítat. Vzhledem k tomu, že nová trojka bude představena už příští rok, varianta M s hybridním pohonem by měla dorazit ještě před koncem desetiletí.

Ať už to dopadne jakkoli, podle Alexandera Kotouce, šéfa produktového managementu, jenž byl v Austrálii vyzpovídán redakcí magazínu caradvice, půjde opět o "ultimate driving machine".

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 3. 7. 2017
No vidíš. Na jedné straně píšeš, že tě nebaví strkat peníze statu jak do černé díry a druhé to samé tady obhajuješ. Každý komu to trochu ekonomicky myslí a trochu se vyzná a sleduje co se děje ví, že stát je špatný hospodář. Proč by u stavby dálnice mělo platit něco jiného? Je dokázáno, že v Česku se staví nejdražší dálnice v Evropě. A to neznamená, že i ty s kterými se Česko porovnává, by se nedaly postavit ještě levněji.
Dále. Když soukromník staví dálnici, tak je stavba financovaná akcionáři, kteří podstupují riziko podnikání dobrovolně. Když staví dálnici stát s penězi daňových poplatníků, které se ve velké míře rozkradou, tak daňový poplatník může jenom čumět a nadávat, ale nic s tím neudělá. A nakonec musí ještě za používání něčeho, co sám jednou zaplatil, zloděje podpořil, platit ještě podruhé. To je přece přinejmenším nefér. Jestli tobě nevadí, že tě stát uškubává kde se dá, tak mě to vadí MOC!
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 3. 7. 2017
I ten soukromník musí na začátku někde vzít peníze. Může to být třeba od banky. A ta je vezme kde? No od lidí. Tohle moc dobře nechápu. Tobě nevadí, když se lidé složí a zaplatí stavbu dálnice, ale vadí ti, když se tím investorem stane stát. Zásadní rozdíl je jen v tom, že se stát nemusí snažit o výdělečnost. Může klidně akceptovat, že svou investici nikdy zpět nezíská. Silniční síť má pro stát hodnotu. A to i ta dálniční.

Mám trochu problém si představit, jak by fungovalo plánování trasy a výkup pozemků. Je to pěkný problém i při stavbě skladu, natož dálnice.

Dokáži pochopit "protistátní" postoj z hlediska efektivity vedení, ale z hlediska financování?
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 25. 6. 2017
No vidíš, kdyby stavěli dálnice soukromníci, tak by ji a za ni platili jen jejich uživatelé. A ti, co auta nemají, by ušetřili. Tak by to mělo být. V Austrálii to funguje, proč by to nemohlo fungovat tady.
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
_MT_
| 25. 6. 2017
>:D Protože sis na to prvně vzal peníze i od lidí, kteří auto nemají a třeba ani nikdy mít nebudou. Co jim to takhle zkusit vrátit? A proč by měli platit další rozšiřování? I pro ně má silnice přínos, jinak by se na motoristy vyprdli, ale proč by měli nést náklady stejným dílem?

Naštěstí nejsem. Ani mě nebaví strkat peníze do státu jak do černé díry.
Avatar - praděda7
Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut
praděda7
| 24. 6. 2017
Proč bych měl platit za používání něčeho, co jsem si již jednou zaplatil? Pořád tomu nerozumíš? Nebo se ti líbí, že tě stát oškubává kde to jen jde? Nejseš náhodou státní zaměstnanec?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku