Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem?

41 komentářů

doggfather
Mazda CX-3 proti Renault Captur? To snad nemyslíte vážně. Mazda je o level jinde. To je jako srovnávat Dacii a Superba.
Avatar - _Karel_
_Karel_
No, já bych sice víc věřil Mazdě (hlavně kvůli motoru), ale pokud je Captur skutečně nová generace pak nevím, proč by měl být o level horší.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tebe v podobných soudech hrubě limituje fakt, že zjevně nejsi bezhlavý fanda. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
To byla příjemná lichotka, červenám se a děkuji! 😄
Mazdička už bydlí o vesnici vedle, ale pomalu pokukujem po větší sestřičce téhle testované, tak třeba zase jednou budu nadšený/bezhlavý. 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nová generace není...ale nevidím důvod ho s Mazdou nesrovnávat, vždyť prakticky patří mezi zakladatele své/jejich kategorie.
Avatar - holden2
holden2
a z tech druhejch dvou je lepsi dacia nebo superb? a od dacie ktery model?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Leda v pubertálních vlhkých snech...
Avatar - moreczech
moreczech
Utři mlíko pod bradou a dobrou caparte :yes: :yes:
Avatar - miromen
miromen
Problem je spiš to, že renault/nissan podvozky prostě neumi na urovni a ještě k tomu je zařiznou elektronikou.
kyklop
Tento test z hľadiska bežného užívateľa dopadol pomerne špatne pre mazdu a renault ho dal s prstom v nose 😉
webpaja
Na tenhle příspěvek radši zapomeň. Dacie nemá proti Superbu ve třídě nic, naopak CX-3 a Captur jsou stejná třída.

Takže bych levely nechal 😉
pogo26
Máš pravdu. Mazda svou světlou výškou 155 mm patří mezi hatchbacky. I to Sandero má víc. Captur s 200 mm je opravdu o level výš a je celkem logické, že se v zatáčkách bude chovat jinak než hatchback CX3.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Až jsem ti to tu psal nejmíň dvakrát. Captur má sv. výšku 170mm. [odkaz] obrázek úplně dole. Bude to na potřetí stačit? Je to už druhý ceník po sobě kde uvádějí stále stejnou sv. výšku. O 15mm vyšší, než "hatchback" od Mazdy.
Redmex
Tu sa musim zastat Poga, ono nestaci pozriet obrazok, treba aj vediet co na nom je zobrazene. Marketingove materialy znesu vela.

Renault koncern uvadza "svetlu vysku zatazeneho vozidla", nie je mi sice jasne, ako zatazeneho (maximalna nosnost? / EU normovana hmotnost?), ale aspon neide o abstraktne meranie prazdneho auta - to je 170mm.
[odkaz]

Mazda nedava ziadne dodatocne informacie, takze je to najskor maximalna svetla vyska u prazdneho auta, co je nic nevypovedajuca hodnota, kto riesi prejazdnost auta bez vodica, ze? >😁

Bez aspon orientacneho amaterskeho premerania, je to uplne nezmyselna debata o nicom.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Mazda samozřejmě uvádí co je to za hodnotu, těch 155mm - bez zatížení, ale vč. řidiče 75kg. Dá se velmi reálně předpokládat, že Renault zatížením myslí totéž - euro řidiče.
Rozhodně tvrdím, že hodnota Capturu je vzhledem k primárnímu použití auta výborná, ale není to 20cm. Nedělejme z něj off-road. Výška u Mazdy je nic moc, ale porovnáme- li ji s čerstvě testovaným MB-E all-terain, tem ji má nastavitelnou cca 120-150mm. Takže trága to u malé Mazdy asi není. Ale za SUV- hodnotu to taky nepovažuji. 😉
Redmex
Osobne neviem odkial pochadza ta hodnota 200mm pre Captur, ale asi to bude nejake tlacove vyhlasenie, kedze ak vygooglis nieco ako "Renault Captur svetla vyska" tak min. polovica testov ju bude opakovat. Cize je mozne, ze nezatazeny ma naozaj tych 200, alebo je na to potrebny nejaky specialny priplatok (vid. Skoda a jej paket pre zle cesty).

Ani 155 mi nepride take zle cislo, ak to s nastupenim spolujazdca neklesne o 10mm, ale je to fakt skor hodnota vyssieho hatchbacku (asi preto crossover...).

Kazdopadne je to zase dalsi namet pre redakciu - odmerat (priblizne) svetlu vysku auta!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak jako tak zaslouží obě automobilky pochvalu minimálně za to, že tu hodnotu snadno najdeš. Kvůli MB-E allterrain jsem hledal světlou výšku u něj i všech konkurentů, a bez úspěchu. A to mi přijde v rámci prémiových produktů dost hanba.
Avatar - aproximus
aproximus
vsázím na vítězství mazdy, i když srdce je pro evropu.

PS: z těch vlezlých reklam a samospouštějícího videa je mi vážně na blití. už to s tou masírkou trochu přeháníte, ne? :no:
Avatar - euro89
euro89
Neni nic snadnejsiho, nez si reklamy zablokovat. Ja uz na to nervy nemel, tak jsem si blokovani reklam nastavil. Nevim, co pouzivas za prohlizec, ale u Opery to nastavis behem minuty v menu prohlizece v levem hornim rohu. 😉
PS: Moje srdce preje radsi japoncum, nez africke kolonii. >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
vždyť není 4x4 :no: To, že to řadí mezi SUV je jen další francouzský podvod. :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ne, není to francouzský podvod. Výrobce jej nazývá crossoverem. Nebyl by nějaký další inteligentní výplod?
Avatar - skejpa
skejpa
Ač mám mazdu rád, tak SUV není ani jedno z těch aut >😁 Sportovní moc nejsou (ale ok, to ještě beru) a na užitková auta jsou zoufale malá. 4x4 v nich stejně moc lidí nevyužije 😄
jirabrdnik
neuvěřitelné pitomé testy předkládáte zdejší veřejnosti ... mám vám poradit co testovat? angažujte mě tedy na dtech@volny.cz
webpaja
Milý Jiro, jestli jsi nikdy nemusel provádět vyhýbací manévr, pak zřejmě ještě nejsi držitelem ŘP. Ano je to velmi zajímavý parametr a novinář je stejně profi jezdec jako každý, kdo v práci používá služební vůz.

Kluci, své první příspěvky řeště citlivěji vůči sobě samým :-!
CrankyDude
"Vyrazili jsme tak do letiště v Hoškovicích u Mnichova Hradiště, kde jsme si pro ně připravili losí test."
Kua, to se tu losy jenom hemží, nedavno jsem bral dva stírací v trafice... >😁 A vyhrál 50 Kč. :-!
Joab
Jaky kupujes? Ja jsem bohuzel limitovanej tim, ze jak na tom losu neni nakresleny aspon jedno prase, neni pro me zajimavej.
CrankyDude
Kupuješ asi blbou edici - na tom losu musí být né obrázek prasete, ale losa.
Prasata najdeš na cestě. Za volantem. >😁 Občas potkáš i řidiče. To je pak ta výhra. 😲
webpaja
Losí test je název pro vyhýbací manévr...bojovat jen pro boj je nesmysl 😉
CrankyDude
Losí test, jelení test, klokaní test, či ISO 3888-2, ale pořád je to o schopnost řidiče vyhnout se nečekané překážce na cestě. I když auto může být schopno projet test i v 90 km/h (dosavadní rekord je pro Citroën Xantia Activa V6 s 85km/h) bez převrácení, realita je, že ve švédsku za lonský rok bylo 37,594 srážek právě s losem.
Jsou i takové momenty, že nekteří se nedokážou vyhnout ani stacionárnímu mostku: [odkaz]
či motorkaři: [odkaz]
Co s tím my - jako eur😲bčané - uděláme, aby bylo bezpečno všude a všem? :-!
Riceeater
Zakazal bych losy... takhle to prece v eurokolchozu vedenem socany chodi 😉
cape
no neviem neviem.. za mna "vitaz" jednoznacne captur. inak povedane radsej by som na normalnej ceste "oproti sebe" mal cloveka v nom.
na to ze to nebola vysoka rychlost sa mazda chovala az moc neistoto a bol by som zvedavy ako by to redaktor zladol keby bola o nieco znizena prilnavost.
hipisko
suhlasim s tebou. Nechapem tu filozofiu redaktora, ved tu mazdu rozhadzalo ako keby mala zle tlmice, Captur to dal s prehladom.

A staci, aby tam bola iba blba mlaka a zrovna tuto situaciu by uz mazda z tym prenosom sil nedala ani keby mala kolajnice pod sebou, tam by uz ziadna elektronika nepomohla a reci o skusenych vodicoch si moze redaktor odpustit kedze su uplne mimo reality.
Ktory skuseny vodic si kupi captur/cx-3?

za mn a jednoznacne vitazstvo Renaultu a to rozhodne nie som fanusik znacky
Bobanus
Porovnávané auta patří do jiných skupin uživatelů a vzájemně si nekonkurují.
Captur je skvělé auto pro mamky s dětma, počínaje prostorem vzadu až po příjemné naladění podvozku i dobrou cenu.
Mazda míří výše pro trochu fifi dámičky od bohatších manželů, vzadu nic moc místa, dveřní otvor vzadu také moc neexceluje 😄
Avatar - euro89
euro89
Mazda hlavne vubec nepusobi dojmem auta pro zensky. Za me je to ridicsky nejprijemnejsi male SUV, ktere ma jediny zasadni nedostatek a to je absence rezervy, ktera nejde ani doobjednat.
Zatimco Captur je pro lidi, kteri by radsi meli jezdit verejnou dopravou...
RS
Ono záleží na výbavě. V testu je Mazda taková šedá myš, ale pod okny mi tu stojí sousedky kus, který je v nějaké top verzi. Rudá barva, rudočerná kola, všude samé křidélko, spojler a jiná cingrlátka, a i když to vypadá ve výsledku dobře, tak je to vlastně hrozně přeplácané a působí to až hračkářským (ženským) dojmem.

Paradoxně o kus dál tu je bílý Juke, který je přeplácaný už z podstaty, a u něj mi to nějak nevadí...
Riceeater
Prave ta ruda perla a revolution top slusi mazdam nejvice... hned v zavesu je ta seda.
kyklop
Pozerám na tieto auta na fotkách a že by táto mazda bola výrazne chlapskejším autom sa moc povedať nedá. Tvoju poslednú vetu nemá zmysel komentovať
kyklop
Chápem testérov pocit hravosti, ale naozaj je pretáčavý šmyk to pravé pre väčšinu zákazníkov? Myslím, že nie a aspoň podľa videa to vyzerá tak, že práve renault potreboval na manéver menej miesta, čo môže byť zásadný rozdiel na úzkej ceste s autom v protismere
Avatar - Ham.
Ham.
Souhlas, Captur zvládl vyhýbací manévr daleko lépe, prostě držel se zvolené stopy jak klíště a nepovolil, pravděpodobně by bez problémů zvládl i zvednutí rychlosti někam nad 70 km/h bez nějakých excesů. CX-3 s rozevlátým zadkem, kvílejícími pneu a zadním kolem v luftu (viz video 3:19-3:20) by na skutečné silnici a v reálné situaci bylo daleko nebezpečnějším autem, protože jak píšeš potřebuje na vyhýbací manévr daleko více místa a evidentně se již při této rychlosti nachází na mezi přilnavosti.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Souhlas, z kategorie aut pro holky a důchodce vyšel vítěz pro mě Capture, jinak by to bylo u roadsterů třeba...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pokud sis přečetl text pod videem, tak to autor popisuje docela podobně jako ty, vlamuješ se do otevřených dveří. 😉