Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-3 vs. Renault Captur: Kdo si lépe poradí s vyhýbacím manévrem?

David Bureš David Bureš 15. 6. 2017
41
Losí test ukázal, že Mazda CX-3 a Renault Captur se při vyhýbacím manévru zachovají velice odlišně. Jeden jde do přetáčivého smyku, druhý zarazí elektronika.

360p720p

Před již tradičním pátečním srovnávacím testem tu pro vás máme ochutnávku v podobě videa. V pátek proti sobě postavíme dvě malá SUV, Mazdu CX-3 a Renault Captur, u nichž jsme mimo jiné zjišťovali, jak se zachovají v krizové situaci. Vyrazili jsme tak do letiště v Hoškovicích u Mnichova Hradiště, kde jsme si pro ně připravili losí test.

A simulace vyhnutí se nenadálé překážce dokazuje, že každý z automobilů se v takové situaci zachová zcela odlišně. Ostatně podívejte na přiložené video, v němž Mazda ukáže svůj hravý charakter, zatímco u Renaultu tvrdě zasáhne elektronika. Japonka se tak překážce vyhne rozevlátým smykem, zatímco Francouz se možná sice skoro zastaví, jenže zůstane velice stabilní.

Za volantem Mazdy se tak budete bavit, jenže v krizové situaci může auto hlavně nezkušeného řidiče nemile překvapit. Naopak nad Capturem bedlivě bdí elektronika. Na zatáčkovité trase je to až únavné, protože přestože se zdá, že auto ještě rychlost v pohodě zvládá, blikající kontrolka elektronických pomocníků dokazuje, že asistenti nechtějí nechat nic náhodě. Jenže v krizové situaci pomocníci nezkušenému řidiči opravdu pomohou a asistují mu, aby udržel správný směr.

Ve finále je tak každý z automobilů ideálně naladěn pro svoji cílovou klientelu. Mazda CX-3 potěší milovníky řízení, které nechá v jakékoliv situaci vyniknout. Naopak Renault Captur maminkám s dětmi okamžitě pomůže, když je na jejich cestě potká něco nenadálého.

To je prozatím vše, vy zatím můžete tipovat, jaký z automobilů v pátečním srovnávacím testu zvítězí. Bude to sportovně laděná Mazda CX-3, nebo nejprodávanější malé SUV v Evropě, neboli Renault Captur? Dodejme, že jsme proti sobě nasadili benzinové čtyřválce, 2.0 Skyactiv-G a 1.2 TCe. Přestože se svým objemem liší o 0,8 litru, hodnoty výkonu a točivého momentu jsou u nich prakticky totožné.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

renault
| 2. 7. 2017
suhlasim s tebou. Nechapem tu filozofiu redaktora, ved tu mazdu rozhadzalo ako keby mala zle tlmice, Captur to dal s prehladom.

A staci, aby tam bola iba blba mlaka a zrovna tuto situaciu by uz mazda z tym prenosom sil nedala ani keby mala kolajnice pod sebou, tam by uz ziadna elektronika nepomohla a reci o skusenych vodicoch si moze redaktor odpustit kedze su uplne mimo reality.
Ktory skuseny vodic si kupi captur/cx-3?

za mn a jednoznacne vitazstvo Renaultu a to rozhodne nie som fanusik znacky
Avatar - Riceeater
Hruška s Jablkem
| 16. 6. 2017
Prave ta ruda perla a revolution top slusi mazdam nejvice... hned v zavesu je ta seda.
Avatar - Riceeater
Všichni opravdu lpíme na vyhýbacím manévru provedeném profi
| 16. 6. 2017
Zakazal bych losy... takhle to prece v eurokolchozu vedenem socany chodi ;-)
Srovnání
| 16. 6. 2017
Tento test z hľadiska bežného užívateľa dopadol pomerne špatne pre mazdu a renault ho dal s prstom v nose ;-)
Avatar - Ronault.
Pretáčavý šmyk
| 16. 6. 2017
Souhlas, z kategorie aut pro holky a důchodce vyšel vítěz pro mě Capture, jinak by to bylo u roadsterů třeba...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku