Po červnovém uvedení ceníku Edition 08 se čekalo, že ceny zůstanou nezměněné až do podzimního faceliftu. Od září se ale ceny Octavií nenápadně snížily o dalších 30 až 50 tisíc korun.
Dotaz: kolik dostáváš za tu antiVW a MB propagandu? Nebo to děláš dobrovolně a z přesvědčení? Tím mám na mysli tvůj další blábolivý příspěvek u zprávy o zlevnění Mondea...
Škodavkami jezdím docela často a pouze mi vadí jejich cenová politika. Pokud si srovnáš ceny třeba toho mondea a srovnatelný Octy, tak ti musí být jasný, proč mi to vadí. Teď už mohu pouze napsat, že jsem BYL docela spokojeným zákazníkem Škodovky.
Myslim, že to je pěkná kravina, co jste napsal. Pokud auto, které je objektivně horší, stojí víc, než auto, které je objektivně lepší, pak je to problém cenové politiky.
Ale,ale...pokud někdo jezdí často škodou a vadí mu cenová politika, pak je buď úplně d€bilní majitel firmy a kupuje to,co mu vadí (což se vymyká mému způsobu chápání-navíc se tím chlubí...), nebo je spíš zaměstnanec, pak má dvě možnosti: chodit pěšky/kolo/MHD, nebo druhá-založit si svoji firmu a nakoupit si za své peníze to,co miluje, třeba RR a Ferrari.Kecy na netu jsou směšné.Jiná varianta není,jo, je....změnit zaměstnavatele a jít někam,kde mají flotilu třídy E/C-Klasse.Nebo už začala škola, mne tak napadlo, taky možnost. :no: >:D
V mých možnostech je porovnat nabídky různých značek a preferovat více muziky za stejné, nebo méně peněz. Proto je u mě již Škoda vyloučena z užšího výběru koupě příštího vozidla...
Už jsem to psal níže.
Jestli kupuješ auto, o čemž, z toho co jsi napsal, silně pochybuji, zaráží mne jedna zásadní věc. A to, že nejsi schopen zajít osobně do autosalonu a optat se na cenu svého nakonfigurovaného vozu.
Ceníky se tady ohánějí jen ti, kteří to s novým autem nemyslí vážně. Takže jsem tě docela odhadl. Co?
Pod mýma rukama procházejí faktury za nakoupená firemní vozidla - po slevě dealera, a opravdu mě nepřesvědčíš o výhodné koupi vozu Škoda. V jednom máš pravdu. S novým autem to opravdu nemyslím vážně, já si vystačím se zánovními vozy vyvezenými od dealera někým jiným a těch ušetřených pár desítek tisíc si užívám jinak. Avšak i tato volba závisí na prodejních cenách vozů nových...
Já nikoho přesvědčovat nemusím, nejsem dealer škodovky.
Jen mám přehled, že když si člověk chce koupit nové auto, vyjde mu škodovka jako jedna z nejlevnějších alternativ. To samé zjistil kolega wolff, který ač škodu vůbec nemusí, do autosalonu zašel a o nabízených cenách se osobně přesvědčil.
Jen se tady opět utvrzuji v tom, že nejvíce řečí má ten, který nikdy osobě žádné nové auto nekoupil.
Že někdo nekupuje nová auta neznamená, že nemůže mít názor na věc. A ke škodovkám ti dám jeden příklad firmy odebírající škodovky financované leasingem: Škoda Octavia 1.6 FSI Ambiente v ceně 533.000 prostě nemůže být jedna z nejlevnějších alternativ.
>:D Ten tvůj příspěvek dokazuje jediné - když nechceš uvěřit neuvěříš a ta tvá pravda je nejpravdovatější >:D Má cenu dále diskutovat? Já také vím, že když v autosalonu jednáš o ceně, většinou usmlouváš, ale to také nemusí být pravidlem. Existují případy, kdy jde dealer také pod cenu, ale to nic nemění na faktu, že škoda již není to nej, jako to bylo kdysi...
Ukazuje to jen jedno a sice to, že já za auto nezaplatím ceníkovou cenu a dokážu si ji utvořit dle mého a ty a tobě podobní hold musíte platit. Jak se říká, za blbost se platí. A je to dobře.
PS: škoda nikdy to "nej" nebyla. Vždy ale patřila k levným variantám a patří tam i teď. Zálěží na úhlu pohledu a vlastních schopnostech. :-!
Platíš cenu, na které se dohodneš s prodávajícím, a domníváš se, že nakupuješ výhodně. Prodávající ti prodává auto a je si jistej, že prodává dobře. Jinak by ti to neprodával. Jsi si opravdu jistej, že jsi chytrej? A věř mi, nikdy nekupuji vozy s ceníkovou cenou - a to se netýká pouze aut...
Ovšem i když dle tebe o tom nemohu nic vědět ( asi je to tvoje tajemství ), tak jak jsem již výše napsal, s tvým názorem víceméně souhlasím. Ovšem předmětem této diskuze byla nesmyslná cenová politika Škodovky a když se k vrátíme k jádru naší diskuze, nepřesvědčíš mě o opaku...
Tajemství to není, ale nikde se tím prodejci nechlubí. Proč myslíš, že jim před salony stojí hromady neprodanách skladovek? Jen proto, že neví jak ulít peníze?
Já cenovou politiku škodovky neřeším. Neberu ji v potaz. Nemusím. A vlastně nikdo nemusí. Jen tak výrobce/prodejce může udělat změnu.
Tiež nezvyknem kupovať za cenníkové ceny, ale Tvoje odhodlanie a presvedčenie, že treba zraziť maržu predajcu div nie na nulu, to ma úprimne desí.
Alebo mi rozumne ekonomicky vysvetlíš, prečo by som mal postupovať Tvojím spôsobom? Ak nemáš na to, aby si zaplatil auto aj s maržou, nemáš na auto a do obchodu nelez...
Promiň, ale máš hloupý názor.
Pro mě je to třeba výzva. Když umíš - vyjednáš. Kdyby se prodejci zdálo, že z takto uhádané ceny/prodeje kusu nic mít nebude (a nemusí jít zdrovna o peníze), neprodá ho. ;-)
Sme podobná krvná skupina, tiež je pre mňa obchod hrou a pokojne budem zjednávať aj pri nákupe žuvačiek. Rozdiel medzi nami je v tom, že ja mám hranice. Každý, aj Ty totiž žije z pridanej hodnoty. Ak ju všetci zrazíme na nulu, tak sa vrátime do doby kamennej a môžeme všetko šérovať len za bárter, nie? A mimochodom, koľko Ťa stojí údržba a prevádzka auta? Zjednávaš tiež na benzínke? Lebo tam ja obvykle nechávam za život auta cca rovnaké státisíce, ako ma stálo auto samotné...
Připadá mi, jako bys nevěděl, z čeho se skládá příjem prodejce.
Rozhodně to nejsou marže. To je jen nějaké všimné. Více peněz nechá zákazník poté v servisu. A opět říkám, jsou situace, kdy prodejce se rád zbaví auta i bez marže.
Nehovor mi, že práve Ty, ktorý si ošklbal predajcu o poslednú korunu pobežíš k nemu do servisu. Veď načo aj, keď sú drahí jak sviňa a sused v garáži to spichne rovnako dobre, no nie? Sorry, ale neverím, že Ty s Tvojím uvažovaním chceš dať niekedy niekomu zarobiť. Ale tým sme sa dostali na začiatok našej debaty, všakže?
tak na to je velmi jednoduchá odpověď = co pro mě prodejce udělá za službu že mu mám dát 50k+ vydělat? Já myslím že nic moc. Třeba Škodovka nutí prodejce do detailů jako shodná zámková dlažba před vchodem = a za to jim dá vydělat svoji nestoudnou MSRP. Rovnováha je daná tím, že FX sice koupí levněji, ale zase vynaloží dost času, a čas jsou peníze. Někdy je lepší desítku přitlačit než týden syflovat po showroomech.
Ale není to tak, že by někdo neměl na marži.
Tak práve s Tebou som mal pocit, že si rozumiem, ale tu musím oponovať. Umenie predať je prinajmenšom rovnako dôležité, ako umenie vyrobiť. A to niečo stojí. Samozrejme chápem a akceptujem slobodu trhu, ak si šikovný, sprav si i-obchod a predávaj autá tam za pár korún navyše. Si konkurenčný predajný kanál, ktorý schvaľujem. Ale neuprieraj mi možnosť posadiť sa s predajcom do koženého kresla, priateľsky s ním pokonverzovať, auto si vyskúšať a potom pri poháriku whisky podpísať zmluvu, obojstranne výhodnú zmluvu.
já ti rozumím, nákup auta se sklenkou vizoura to jo. Ale upřímně, kde to tak funguje? Naposledy jsem chtěl pro otce Quashqaie, chtěl jsem vědět, o čem je CVT automat proti 6sp-automatu u nafty. Myslíš, že byli s to to CVT vůbec sehnat? Já chápu že servis a showroom něco stojí, ale můj dojem z Čech je takový, že radši půjdu k zubaři a místo whisky si dám rajský plyn :-!
alternativ k čemu?
Btw. autosalony mají jiné ceny než v ceníkách = tak to jsou pak chudáci. Vysvětlím, buď mám čas obíhat autosalony, a potom mám dost času obíhat autosalony jiných značek = risk že mě někde odchytnou, nebo čas nemám a kouknu se na netu = a to je eliminuje vysokou cenou. Je jasný že slevy se dávají, ale jsme snad v Turecku? A jakmile jednou začnu uvažovat, jak to, že mi někdo dá slevu, hledám slevu největší = a skončím u nákupu v EU a ne v Čechách
Jde vidět, že jsi v životě nekupoval auto.
Ano, ceny v cenících snad VŠECH automoblek jsou pouze orientační. Pro normálního rozumného člověka. Nikdy jsem nekoupil auto, jehož výbava odpovídala určité ceně v ceníku. Tak to prostě nechodí.
A ano, na autě se dá "turecky" uhádat i velmi slušná sleva od 5-15% dle značky a modelu mnou nakonfigurovaného vozu (tedy na zakázku) a to nemluvím o skladovkách, kde jsou slevy někdy až 35%.
Někdy se hold vyplatí si do autosalonu zajít, něž sedět doma u netu a myslet si, že takto nejvíc ušetřím. Nekupuješ elektroniku, ale auto...
Já myslím že jsi dobrý pohádkář. Slevu ti samozřejmě dají, ale až když vypadáš jako vážný zájemce. A jako sorry, ale já nebudu nikde šaškovat, objíždět salóny, handrkovat se o slevu, pak chodit jinam a říkat si o větší atd. Poslední auto ze sedmi co jsem kdy kupoval, bylo nové z Německa levnější o 24%, díky netu v barvě a výbavě co jsem chtěl. Btw. různé ceny jsou cenová diskriminace a těží z chudáků co si je nedokáží vydrtit, a to se mi hnusí.
A co mam napsat? Že je cena Škodovky trapná a lidi jsou blbci, že si jich kupujou tisíce? Mě to připadá jako umění businessu. Dobročinou společností je Červený kříž a podobný organizace, nebo ne?
A2 a opět mimo. To snad ani nejde jinak.
Včera jsem se tu bavil s tvým nadřízeným (wolffem). I on napsal, že škodovka je velmi levné auto. Sám na ni dostal nedávno velmi slušnou cenovou nabídku.
Psát kraviny o tom, že škodovka je předražený holobyt, je výsadou zdejších plácalů, co nejsou schopni otevřít dveře autosalonu a optat se na cenu jimi nakonfigurovaného vozu. Akorát donekonečna srovnávají ceníky. Prostě ještě děti.
Asi neumíš číst, já tu nepíšu nic o ceně, ale o výbavě základního modelu, to přece nesouvisí s cenou, ale se solidností toho kterého modelu.
Mimochodem víceverzní nabídka prodražuje výrobu, jestli tomu rozumíš, tj. např.montáž mechanických a el. zrcátek vyjde dráž než montáž pouze el., nehledě na komponenty a technologii.
Narážel jsem na to, že člověk se nemusí stresovat tím, co je a není v základu, pokud to tam není, není problém si to tam nakonfigurovat. A to i bez ovlivnění výsledné ceny.
Samozřejmě tohle nepochopí ten, který se řídí jen tištěnými ceníky.
No Skoda by v tomto pripade vysla levneji pri nakupu za hotove a to Wolf nema. Jiste by to resil uverem nebo leasingem, pokud bude u Skody poskytovatel napr. Credium pri cene auta 350 000 preplati za 4 roky jeste o 20 -30 tis. vice (nepocitam standartni preplatek cca 40tis.) nez u srovnatelne ceny u Fiat, Kia, Renault atd. Pokud bude poskytovatel Skofin bude preplatek zhruba o 40 az 60tis. jeste vyssi nez u jinych znacek. Jinak cast marze ma prodejce schovany v dalsich sluzbach jako napr. provize z uveroveho obchodu, pojistnych smluv atd., marze z vozu jiz dnes prestava byt prioritni.
Jinak pro FX taky se skolis u KRC teamu? :-)))
Za znizovanie cien treba skodovku len pochvalit. Lenze ta verzia "Classic Edition 08" za 369900Kc je typicke hole auto: motor 1.4 (trapnost, ktora nema co hladat v takom aute ako Octavia!), bez autoradia, bez el.okien vpredu (vzadu ani nehovorim), bez el.ovladanych zrkadiel, bez klimy, bez hmloviek. Tak ja neviem, ale do takto "vybaveneho" auta bych ani nesadol. A pripladotk za ~rovnako vykonny diesel 60 tisic, tak to snad ani netreba komentovat...
Objem nie je problem, ale tieto MPI-cka su uz velmi zastarale motory. Ono je dost rozdiel 1.4MPI/59kW, a povedzme 1.4CVVT/80kW. Myslim si ze 1.4MPI uz davno mal vypadnut z ponuky pre Octaviu alebo Golf, a miesto toho mali vyvinut novsi zakladny motor...
to je strašný zaklínadlo tohle. Kdyby tam nebyla, tak by se prodávalo něco lepšího. Tahle politika vede k tomu že největší socky si koupěj podmotorovaný auto aby machrovali na sousedy, a pak na dálnici smrděj v levým 110 a nechápou co ty lidi za nima tak se*e. A když pak na cestě Hradec-Praha brzdíš za několika takovejma, tak pak napíšeš do všech fór že majitélé Oktávek jsou kok*ti, i když je to generalizace = ale to je psychologie. Jinak Oktávka Scout s 1.2 HTP by se prodala taky. >:-[]
možná jsem to se sockama přešvihl, ale myslím že ani ne, dokázal bys mi snad říct objektivní důvod, proč si někdo koupí Oktávku co váží 1300kg, s obstarožní 1.4kou zrychlením 0-100 za 14,2? Podle mě na NORMÁLNÍ jízdu to není nebo jo?
ty mi nechceš rozumět že ne? Jo je možný že chce jenom někam dojet, pak ale jeho volba je iracionální. A to tak iracionální, že to vzbuzuje otázky proč si to kdo koupí? A moje zdůvodnění je legitimní. A můžu jít i dál, pokud Škodovka má firemní "vision" Oktávie do každé rodiny, i za cenu 1.4ky tak ok, sami tím kur*í image toho auta. Nic víc jsem nepsal.
V čem je jejich volba iracionální? Chtějí auto nižší střední, mají potřebnou sumu a Škoda jim dá vše co chtějí. Iracionální jsou pouze výkřiky o okrádání zákazníků apod.
Jenže výkonové parametry patří k třídě. A jsme u toho, že zase někdo vydává auto s 14s zrychlením za auto nižší střední.
Iracionální je v tom, že menší auto se stejným výkonem jim zvýší užitnou hodnotu tím že nebudou překážkou v provozu např. Nebo ojetina dodá plnohodnotnou nižší střední. Za 200tis. se dá sehnat výrazně lepší "komplet" (zánovní myslím)
iracionální je škatulkovat zákazníky podle nějakých subjektivních dojmů. Já nechápu V12TDI v Q7, ale budu nadávat Audi nebo zákazníkům? Ne, nechápu to, ale je to jejich rozhodnutí a jejich prachy. Mám k nim respekt, byť smysl nákupu nechápu.
to co říkáš je možný tak leda ve vákuu, samozřejmě VŽDYcky bude soudit většinová společnost, jsi naivní jestli si myslíš že nikdo nesoudí V12TDI jako Klimakiller tak stejně někdo může soudit tohle auto nehodící se do provozu - teda pokud jsi schopný myslet na budoucnost, jak asi budou majitelé podporovat zvýšení rychlosti na dálnicích? To auto je 15 let zpátky dynamikou nedosahující Felicie 1,6.
Mi je jedno co si myslí ostatní. Žiji vlastní život. Pokud se chceš ohlížet na mínění ostatních na tvůj život.. prosím tvá volba.
Opakuji je jedno jestli je dynamicky horší než Ford T nebo USS Voyager, hlavní je aby byl zákazník s ním spokojen. Je to jeho volba.. smiř se s tím
...na počátku bylo tvrzení, že tam Škodovka ten motor nemá dávat, a že může vyjít vstříc svým zákazníkům a dát třeba 1.6?
Kdo chce za každou cenu Oktávku tak musí mít novou?
hele a koupíš si kožený nebo dřeváky? Chápeš, že stejně jako se nejí v autobuse tvarůžky protože vůně/smrádek někoho omezuje, tak je potřeba aby se i auta adaptovala na nové podmínky? Jako irituje tě v provozu když stojíš na křižovatce a někod před tebou nejede? Neštvou Tě závody tahačů na D1? V čem je tohle odlišné, když někdo nabízí offtopic auto? Schvaluješ produkci aut bez DPF? atd. atd.
Kdyžbudu chtít dřeváky, tak si koupim dřeváky. Když kožený, tak kožený. Syrečky v autobuse nežeru a na křižovatse blba objedu, nebo počkám...atd. Když se mi hlavně nějaký výrobek nelíbí, tak si ho nekoupim, nebo jdu jinam. Oktávka 1.4, nebo co tam je neni nezbytná nutnost. Pokud budu invalida a budu na to mít, tak si koupim ten nejlepší vozejk, co je na světě, nebo se mi bude líbit, protože je růžovej.
Neviem v akých množstvách sa predáva, ale faktom je, že je to len a len obchodnícky trik. Aj Compaq ponúkal PC bez monitorov, aby vyzeral cenovo výhodný. Keby to šlo, ponúkali by aj Edition 08 Holorit bez motora, len aby tá cenovka dobre vyzerala... Holt, marketing hýbe svetom, to vo VW vedia veľmi dobre.
Možno si fandím, ale zrovna ja si o sebe myslím, že nevidím čierno/bielo, vítam každú konkurenciu a rovnako každú dokážem tak pochváliť, ako aj poslať do prčic, ak niečo nefunguje ako má... ;-)
Ale ak veľmi chceš, pohľadám Ti v katalógoch rozdiely medzi spomenutými autami, cena vs. výbava, bezpečnosť a tak, stačí povedať, tiež si myslím, že inde dostaneš za svoje peniaze viac (ale odskúšané to nemám). A ctihodnosť, na svoju obranu uvádzam, že odo mňa si nikdy nemohol čítať nič negatívne na Octaviu :-! >:D
:yes:
Samozrejme máš pravdu, jeden príklad úspešného marketingu som už uviedol, ako druhý spomeniem Windows - nie sú ani najlepšie, ani najlacnejšie a predsa majú 95% trhu. Prečo si máme myslieť, že s autami je to inak a ľudia sa rozhodujú racionálne? >:-[]
Pan asi jazdi na furiku, tak ma iny pohlad na 1.4MPI. Pre zaujimavost, tu su zakladne motory u niekolkych aut nizsej strednej triedy:
Cee'd: 1.4CVVT, 80kW
Civic: 1.4i-DSI, 61kW
Mazda3: 1.4i, 62kW
Auris: 1.4i-VVTi, 71kW
Ak si to nepostrehol, povedal som ze o objem a vykon ani tak nejde. To o com hovorim je koncepcia motora. Ak poznas 1.4MPI, vies, ze ten motor je tu s nami uz sakra dlho, a taha sa s modelmi skody a VW prakticky bezo zmeny. Uz by bolo snad nacase urobit novy zakladny motor. Nemusi mat 2 litre, ani 100kW, len nech to uz nie je to stare MPI-cko...
Pomalu Škodovka míří svojí cenou přímo naproti do otevřené náruče skutečné hodnoty. To je jen a jen dobře.
Už jenom čekám, kdy se objeví pár "odborníků", kteří každé slevnění korejské/italské/francouzské/některých německých značek okomentují vyšperkovanými opusy o neprodejné kupě naleštěného plechu, o bezradnosti vůči konkurenci s nejměkčími plasty na světě a pod.
A pak když najednou zlevní nejměkčí plasty, ta poctivá kvalita za kterou si přece musíš připlatit, zá prémiový pocit v neprémiové třídě - to je přece důkaz filantropizmu managmentu! Odmítli neustálé zvyšování zisku, odmítli koncoroční odměny, odmítli honbu za ziskem a řekli si - dopřejme nejlepší plasty každému!
Pokud vystrčíš nos ze svého doupěte tak zjistíš, že Octavií je všude plno, je doslova na každém rohu. Evidentně je zde spousta lidí, kteří si na tohle auto vydělají nebo si jej alespoň "zaslouží" jako služebák. Na druhé straně, dát dohromady oněch 500-600 tis. na slušně vybavenou a motorizovanou Octavii (nebo k tomu dokopat svého šéfa) - to je pro většinu návštěvníků tohoto webu nesplnitelný úkol. Z tohoto očividného rozporu pramení jejich hluboká frustrace, která se projevuje neutuchající kritikou, která se hromadí pod každým článkem o Škodě. Octávka působí na mnohé jako rudý hadr na býka. I když oni jsou to spíš takoví ti bejci, co nemají koule, tedy volové.
Mě pořád třeba nejde do hlavy, jak malej českej človíček, co prošmejdí i deset supermarketů, aby ušetřil korunu na rohlíku, je tak blbej a jde si koupit Škodovku. Tomu vážně nerozumim. :-O
Přesně tak. V dnešní době, kdy je auto jenom spotřební zboží, se taky divím, že takovej človíček nechce za svoje těžce ušetřený prašulky co nejvíc muziky.
stejný argument je že většina lidí kouká na Novu, a na ČT2 málokdo, takže Nova je nejlepší a kdo ji odsuzují jsou volové?
Já bych vsadil boty na to, že v Čechách je to tak, že zatraceně dost lidí chce být ve skupině, kterou z nějakých důvodů považuje za cool = a to udělá nákupem vozu který "přece mají všichni". O kvalitě to nic nevypovídá, a jestli, tak jsou tady fyzikální zákonitosti, proč lidi milují starý TDI v O1 = kopanec od turba a zhoupnutí auta dané krátkým rozvorem identifikovaný jako "to táhne vod spoda jak sviňa" :-) >:-[] , další omyl celé generace byla výměna nízké spotřeby za nekultivovaný, superstarý motor s vysokým kompresním poměrem, další výměna místa vzadu za hluboký kufr ... atd. atd. atd.
V původním příspěvku nehodnotím kvalitu nebo nekvalitu Oktávky, píši o jedincích , kteří pod každý článek o Škodě naflákají příspěvky na téma předražený šmejd, hloupí češi, co ho kupují atd.
nenech se vysmát, stejně jako Renault přilepil pr*el ke Cliu, tak Škodovka dostala podvozkovou platformu s o 10cm kratším rozvorem, takže dospělej si vzadu nesedl, ale kufr to mělo velikej. Ale proč by to neudělali když se to TAK DOBŘE PRODÁVÁ :-!
Hmmm, a ten o 10cm mensi rozvor je kratsi proti cemu pane chytry? :-! Podvozek ma stejny jako golf, nebo ze by ho ve skodovce specialne rozrizli a zkratili o 10cm? :-):-)
Pokud jsi nepochopil predchozi prispevek - vypada to ze ne, rozvor byl dany platformou (stejna i pro Golf), prostor pro cestujici tim padem taky, takze tezko mohl byt na ukor kufru (ten mohl byt akorat vetsi nebo mensi - akorat ze to by pak tady zase rozumovali nekteri chytraci, nechci jmenovat, ze to ma maly kufr...
A dovolim si poznamku - Thalia opravdu vypada jako hatchback s prilepenym kufrem, protoze tak vznikala, coz se o Oct rict neda, byla od zakladu navrhovana jako liftback. Nebo snad znas nejakou variantu Octavia hatchback? :-)
jó to je jednoduchý, o 10cm kratší proti rozvoru ostatních aut s délkou Oktávky.
Chceš se zase hádat o hloupostech, navíc když to byl tehdy jasný problém který vyřešili vybrakováním zadní části sedadel. Normální auto týhle třídy tam má 5cm místa a ještě kapsu na časopisy. Je to prostě z nouze cnost a říkej si co chceš. Ještě taky můžeš zkusit tvrdit že kratší rozvor proti konkurenci zlepšuje jízdní komfort >:-[]
Tezko mohli ten rozvor zkratit kdyz jiny podvozek nemeli, pochopils to konecne? Oni nic nezkracovali, jen ho pouzili. Snad nepatris taky mezi ty trouby co rozvorem srovnavaji O1 s Mondeem jen proto, ze dle nejake statistiky podle delky aut patri do stredni tridy? A proc do toho motas O1 uz jsem vubec nepochopil, uz jsme ponekud dal...
inak sa to ani neda vysvetlit. co sa tyka trhov ako slovensko alebo cesko, skodovka posledne roky strasne straca, ale koniec koncov doteraz ich to velmo netrapilo, vsak im islo daleko lepsie nemecko, alebo anglicko:-)