Ekonomika
Škoda Octavia Edition 08 v.2.0: Ceny Octavií klesly o dalších 30 až 50 tisíc, nyní začínají od 369.900,- Kč
121 komentářů
Za znizovanie cien treba skodovku len pochvalit. Lenze ta verzia "Classic Edition 08" za 369900Kc je typicke hole auto: motor 1.4 (trapnost, ktora nema co hladat v takom aute ako Octavia!), bez autoradia, bez el.okien vpredu (vzadu ani nehovorim), bez el.ovladanych zrkadiel, bez klimy, bez hmloviek. Tak ja neviem, ale do takto "vybaveneho" auta bych ani nesadol. A pripladotk za ~rovnako vykonny diesel 60 tisic, tak to snad ani netreba komentovat...
proč by v Koktě neměla být 1,4? Tenhle objem je snad základní motorizací v této třídě 😲
Objem nie je problem, ale tieto MPI-cka su uz velmi zastarale motory. Ono je dost rozdiel 1.4MPI/59kW, a povedzme 1.4CVVT/80kW. Myslim si ze 1.4MPI uz davno mal vypadnut z ponuky pre Octaviu alebo Golf, a miesto toho mali vyvinut novsi zakladny motor...
kdyby se neprodávala v dostatečném množství tak tam už není.
to je strašný zaklínadlo tohle. Kdyby tam nebyla, tak by se prodávalo něco lepšího. Tahle politika vede k tomu že největší socky si koupěj podmotorovaný auto aby machrovali na sousedy, a pak na dálnici smrděj v levým 110 a nechápou co ty lidi za nima tak se*e. A když pak na cestě Hradec-Praha brzdíš za několika takovejma, tak pak napíšeš do všech fór že majitélé Oktávek jsou kok*ti, i když je to generalizace = ale to je psychologie. Jinak Oktávka Scout s 1.2 HTP by se prodala taky. >😒]
Teda říct o někom, kdo utratí okolo 400tis za auto, že je socka. Velice zajímavé myšlení hodno malého dítěte
možná jsem to se sockama přešvihl, ale myslím že ani ne, dokázal bys mi snad říct objektivní důvod, proč si někdo koupí Oktávku co váží 1300kg, s obstarožní 1.4kou zrychlením 0-100 za 14,2? Podle mě na NORMÁLNÍ jízdu to není nebo jo?
A napadlo tě, že někomu to tak stačí? Prostě je mu jedno, že má na prd aktivní bezpečnost. Mu stačí aby někam dojel. Mám mu za to nadávat?
ty mi nechceš rozumět že ne? Jo je možný že chce jenom někam dojet, pak ale jeho volba je iracionální. A to tak iracionální, že to vzbuzuje otázky proč si to kdo koupí? A moje zdůvodnění je legitimní. A můžu jít i dál, pokud Škodovka má firemní "vision" Oktávie do každé rodiny, i za cenu 1.4ky tak ok, sami tím kur*í image toho auta. Nic víc jsem nepsal.
V čem je jejich volba iracionální? Chtějí auto nižší střední, mají potřebnou sumu a Škoda jim dá vše co chtějí. Iracionální jsou pouze výkřiky o okrádání zákazníků apod.
Jenže výkonové parametry patří k třídě. A jsme u toho, že zase někdo vydává auto s 14s zrychlením za auto nižší střední.
Iracionální je v tom, že menší auto se stejným výkonem jim zvýší užitnou hodnotu tím že nebudou překážkou v provozu např. Nebo ojetina dodá plnohodnotnou nižší střední. Za 200tis. se dá sehnat výrazně lepší "komplet" (zánovní myslím)
Iracionální je v tom, že menší auto se stejným výkonem jim zvýší užitnou hodnotu tím že nebudou překážkou v provozu např. Nebo ojetina dodá plnohodnotnou nižší střední. Za 200tis. se dá sehnat výrazně lepší "komplet" (zánovní myslím)
iracionální je škatulkovat zákazníky podle nějakých subjektivních dojmů. Já nechápu V12TDI v Q7, ale budu nadávat Audi nebo zákazníkům? Ne, nechápu to, ale je to jejich rozhodnutí a jejich prachy. Mám k nim respekt, byť smysl nákupu nechápu.
to co říkáš je možný tak leda ve vákuu, samozřejmě VŽDYcky bude soudit většinová společnost, jsi naivní jestli si myslíš že nikdo nesoudí V12TDI jako Klimakiller tak stejně někdo může soudit tohle auto nehodící se do provozu - teda pokud jsi schopný myslet na budoucnost, jak asi budou majitelé podporovat zvýšení rychlosti na dálnicích? To auto je 15 let zpátky dynamikou nedosahující Felicie 1,6.
Mi je jedno co si myslí ostatní. Žiji vlastní život. Pokud se chceš ohlížet na mínění ostatních na tvůj život.. prosím tvá volba.
Opakuji je jedno jestli je dynamicky horší než Ford T nebo USS Voyager, hlavní je aby byl zákazník s ním spokojen. Je to jeho volba.. smiř se s tím
Opakuji je jedno jestli je dynamicky horší než Ford T nebo USS Voyager, hlavní je aby byl zákazník s ním spokojen. Je to jeho volba.. smiř se s tím
Koupí si to ten, kdo chce za Oktávku utratit co nejmíň peněz. Má taky šanci jít jinam, ale chce prostě Oktávku, tak co má dělat?
...na počátku bylo tvrzení, že tam Škodovka ten motor nemá dávat, a že může vyjít vstříc svým zákazníkům a dát třeba 1.6?
Kdo chce za každou cenu Oktávku tak musí mít novou?
Kdo chce za každou cenu Oktávku tak musí mít novou?
No a proc ne? Ja si taky nekupuju noseny boty, ne?
hele a koupíš si kožený nebo dřeváky? Chápeš, že stejně jako se nejí v autobuse tvarůžky protože vůně/smrádek někoho omezuje, tak je potřeba aby se i auta adaptovala na nové podmínky? Jako irituje tě v provozu když stojíš na křižovatce a někod před tebou nejede? Neštvou Tě závody tahačů na D1? V čem je tohle odlišné, když někdo nabízí offtopic auto? Schvaluješ produkci aut bez DPF? atd. atd.
Kdyžbudu chtít dřeváky, tak si koupim dřeváky. Když kožený, tak kožený. Syrečky v autobuse nežeru a na křižovatse blba objedu, nebo počkám...atd. Když se mi hlavně nějaký výrobek nelíbí, tak si ho nekoupim, nebo jdu jinam. Oktávka 1.4, nebo co tam je neni nezbytná nutnost. Pokud budu invalida a budu na to mít, tak si koupim ten nejlepší vozejk, co je na světě, nebo se mi bude líbit, protože je růžovej.
Neviem v akých množstvách sa predáva, ale faktom je, že je to len a len obchodnícky trik. Aj Compaq ponúkal PC bez monitorov, aby vyzeral cenovo výhodný. Keby to šlo, ponúkali by aj Edition 08 Holorit bez motora, len aby tá cenovka dobre vyzerala... Holt, marketing hýbe svetom, to vo VW vedia veľmi dobre.
Foc zažíná na 59kW, Civic na 61kW, "3" na 62kW. Tak proč se kope jen do VW??
Možno si fandím, ale zrovna ja si o sebe myslím, že nevidím čiern👋bielo, vítam každú konkurenciu a rovnako každú dokážem tak pochváliť, ako aj poslať do prčic, ak niečo nefunguje ako má... 😉
Ale ak veľmi chceš, pohľadám Ti v katalógoch rozdiely medzi spomenutými autami, cena vs. výbava, bezpečnosť a tak, stačí povedať, tiež si myslím, že inde dostaneš za svoje peniaze viac (ale odskúšané to nemám). A ctihodnosť, na svoju obranu uvádzam, že odo mňa si nikdy nemohol čítať nič negatívne na Octaviu :-! >😁
Ale ak veľmi chceš, pohľadám Ti v katalógoch rozdiely medzi spomenutými autami, cena vs. výbava, bezpečnosť a tak, stačí povedať, tiež si myslím, že inde dostaneš za svoje peniaze viac (ale odskúšané to nemám). A ctihodnosť, na svoju obranu uvádzam, že odo mňa si nikdy nemohol čítať nič negatívne na Octaviu :-! >😁
To byl všeobecný dotaz 😉
Je jedno co je za výbavu, motorizaci apod. To že se tyhle holobyty prodávají jen dokládá umění fabriky, a ne naopak.
Je jedno co je za výbavu, motorizaci apod. To že se tyhle holobyty prodávají jen dokládá umění fabriky, a ne naopak.
Pan jezdi v A8 tak ma jiny pohled na zakladni motorizaci 😉
Pan asi jazdi na furiku, tak ma iny pohlad na 1.4MPI. Pre zaujimavost, tu su zakladne motory u niekolkych aut nizsej strednej triedy😒br />
Cee'😜 1.4CVVT, 80kW
Civic: 1.4i-DSI, 61kW
Mazda3: 1.4i, 62kW
Auris: 1.4i-VVTi, 71kW
Civic: 1.4i-DSI, 61kW
Mazda3: 1.4i, 62kW
Auris: 1.4i-VVTi, 71kW
páni ten civic a mazda má, ale výkonový náskok!
Ak si to nepostrehol, povedal som ze o objem a vykon ani tak nejde. To o com hovorim je koncepcia motora. Ak poznas 1.4MPI, vies, ze ten motor je tu s nami uz sakra dlho, a taha sa s modelmi skody a VW prakticky bezo zmeny. Uz by bolo snad nacase urobit novy zakladny motor. Nemusi mat 2 litre, ani 100kW, len nech to uz nie je to stare MPI-cko...
Já bych ani nenapsal tak základní, ale spíše jedninné. >😁
Neboli, co tam dáme, když toho moc nemáme...
Neboli, co tam dáme, když toho moc nemáme...
Odrbali z toho co šlo a sleva je na světě 8-s . V takovémhle autě by měla být manuální klima bez diskuze v základu. :no:
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pomalu Škodovka míří svojí cenou přímo naproti do otevřené náruče skutečné hodnoty. To je jen a jen dobře.
Už jenom čekám, kdy se objeví pár "odborníků", kteří každé slevnění korejské/italské/francouzské/některých německých značek okomentují vyšperkovanými opusy o neprodejné kupě naleštěného plechu, o bezradnosti vůči konkurenci s nejměkčími plasty na světě a pod.
A pak když najednou zlevní nejměkčí plasty, ta poctivá kvalita za kterou si přece musíš připlatit, zá prémiový pocit v neprémiové třídě - to je přece důkaz filantropizmu managmentu! Odmítli neustálé zvyšování zisku, odmítli koncoroční odměny, odmítli honbu za ziskem a řekli si - dopřejme nejlepší plasty každému!
😉
Už jenom čekám, kdy se objeví pár "odborníků", kteří každé slevnění korejské/italské/francouzské/některých německých značek okomentují vyšperkovanými opusy o neprodejné kupě naleštěného plechu, o bezradnosti vůči konkurenci s nejměkčími plasty na světě a pod.
A pak když najednou zlevní nejměkčí plasty, ta poctivá kvalita za kterou si přece musíš připlatit, zá prémiový pocit v neprémiové třídě - to je přece důkaz filantropizmu managmentu! Odmítli neustálé zvyšování zisku, odmítli koncoroční odměny, odmítli honbu za ziskem a řekli si - dopřejme nejlepší plasty každému!
😉
Pokud vystrčíš nos ze svého doupěte tak zjistíš, že Octavií je všude plno, je doslova na každém rohu. Evidentně je zde spousta lidí, kteří si na tohle auto vydělají nebo si jej alespoň "zaslouží" jako služebák. Na druhé straně, dát dohromady oněch 500-600 tis. na slušně vybavenou a motorizovanou Octavii (nebo k tomu dokopat svého šéfa) - to je pro většinu návštěvníků tohoto webu nesplnitelný úkol. Z tohoto očividného rozporu pramení jejich hluboká frustrace, která se projevuje neutuchající kritikou, která se hromadí pod každým článkem o Škodě. Octávka působí na mnohé jako rudý hadr na býka. I když oni jsou to spíš takoví ti bejci, co nemají koule, tedy volové.
Mě pořád třeba nejde do hlavy, jak malej českej človíček, co prošmejdí i deset supermarketů, aby ušetřil korunu na rohlíku, je tak blbej a jde si koupit Škodovku. Tomu vážně nerozumim. 😲
Přesně tak. V dnešní době, kdy je auto jenom spotřební zboží, se taky divím, že takovej človíček nechce za svoje těžce ušetřený prašulky co nejvíc muziky.
Tak to jsme dva.
no ono se stačí podívat na parkoviště před Lídlem a pod. - kolik je tam Q7, MB-E, BMW 5...
Zvyk je holt železná košile 😄
Zvyk je holt železná košile 😄
Velmi trefně napsané. :yes:
:yes:
stejný argument je že většina lidí kouká na Novu, a na ČT2 málokdo, takže Nova je nejlepší a kdo ji odsuzují jsou volové?
Já bych vsadil boty na to, že v Čechách je to tak, že zatraceně dost lidí chce být ve skupině, kterou z nějakých důvodů považuje za cool = a to udělá nákupem vozu který "přece mají všichni". O kvalitě to nic nevypovídá, a jestli, tak jsou tady fyzikální zákonitosti, proč lidi milují starý TDI v O1 = kopanec od turba a zhoupnutí auta dané krátkým rozvorem identifikovaný jako "to táhne vod spoda jak sviňa" 😄 >😒] , další omyl celé generace byla výměna nízké spotřeby za nekultivovaný, superstarý motor s vysokým kompresním poměrem, další výměna místa vzadu za hluboký kufr ... atd. atd. atd.
Já bych vsadil boty na to, že v Čechách je to tak, že zatraceně dost lidí chce být ve skupině, kterou z nějakých důvodů považuje za cool = a to udělá nákupem vozu který "přece mají všichni". O kvalitě to nic nevypovídá, a jestli, tak jsou tady fyzikální zákonitosti, proč lidi milují starý TDI v O1 = kopanec od turba a zhoupnutí auta dané krátkým rozvorem identifikovaný jako "to táhne vod spoda jak sviňa" 😄 >😒] , další omyl celé generace byla výměna nízké spotřeby za nekultivovaný, superstarý motor s vysokým kompresním poměrem, další výměna místa vzadu za hluboký kufr ... atd. atd. atd.
V původním příspěvku nehodnotím kvalitu nebo nekvalitu Oktávky, píši o jedincích , kteří pod každý článek o Škodě naflákají příspěvky na téma předražený šmejd, hloupí češi, co ho kupují atd.
Co se tyka toho kufru na ukor mista vzadu, tady nekdo drobatko nepochopil rozdil mezi pricinou a dusledkem, vid? 😄
nenech se vysmát, stejně jako Renault přilepil pr*el ke Cliu, tak Škodovka dostala podvozkovou platformu s o 10cm kratším rozvorem, takže dospělej si vzadu nesedl, ale kufr to mělo velikej. Ale proč by to neudělali když se to TAK DOBŘE PRODÁVÁ :-!
Hmmm, a ten o 10cm mensi rozvor je kratsi proti cemu pane chytry? :-! Podvozek ma stejny jako golf, nebo ze by ho ve skodovce specialne rozrizli a zkratili o 10cm? 😄 😄
Pokud jsi nepochopil predchozi prispevek - vypada to ze ne, rozvor byl dany platformou (stejna i pro Golf), prostor pro cestujici tim padem taky, takze tezko mohl byt na ukor kufru (ten mohl byt akorat vetsi nebo mensi - akorat ze to by pak tady zase rozumovali nekteri chytraci, nechci jmenovat, ze to ma maly kufr...
A dovolim si poznamku - Thalia opravdu vypada jako hatchback s prilepenym kufrem, protoze tak vznikala, coz se o Oct rict neda, byla od zakladu navrhovana jako liftback. Nebo snad znas nejakou variantu Octavia hatchback? 😄
Pokud jsi nepochopil predchozi prispevek - vypada to ze ne, rozvor byl dany platformou (stejna i pro Golf), prostor pro cestujici tim padem taky, takze tezko mohl byt na ukor kufru (ten mohl byt akorat vetsi nebo mensi - akorat ze to by pak tady zase rozumovali nekteri chytraci, nechci jmenovat, ze to ma maly kufr...
A dovolim si poznamku - Thalia opravdu vypada jako hatchback s prilepenym kufrem, protoze tak vznikala, coz se o Oct rict neda, byla od zakladu navrhovana jako liftback. Nebo snad znas nejakou variantu Octavia hatchback? 😄
jó to je jednoduchý, o 10cm kratší proti rozvoru ostatních aut s délkou Oktávky.
Chceš se zase hádat o hloupostech, navíc když to byl tehdy jasný problém který vyřešili vybrakováním zadní části sedadel. Normální auto týhle třídy tam má 5cm místa a ještě kapsu na časopisy. Je to prostě z nouze cnost a říkej si co chceš. Ještě taky můžeš zkusit tvrdit že kratší rozvor proti konkurenci zlepšuje jízdní komfort >😒]
Chceš se zase hádat o hloupostech, navíc když to byl tehdy jasný problém který vyřešili vybrakováním zadní části sedadel. Normální auto týhle třídy tam má 5cm místa a ještě kapsu na časopisy. Je to prostě z nouze cnost a říkej si co chceš. Ještě taky můžeš zkusit tvrdit že kratší rozvor proti konkurenci zlepšuje jízdní komfort >😒]
Tezko mohli ten rozvor zkratit kdyz jiny podvozek nemeli, pochopils to konecne? Oni nic nezkracovali, jen ho pouzili. Snad nepatris taky mezi ty trouby co rozvorem srovnavaji O1 s Mondeem jen proto, ze dle nejake statistiky podle delky aut patri do stredni tridy? A proc do toho motas O1 uz jsem vubec nepochopil, uz jsme ponekud dal...
inak sa to ani neda vysvetlit. co sa tyka trhov ako slovensko alebo cesko, skodovka posledne roky strasne straca, ale koniec koncov doteraz ich to velmo netrapilo, vsak im islo daleko lepsie nemecko, alebo anglicko😄
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jestli kupuješ auto, o čemž, z toho co jsi napsal, silně pochybuji, zaráží mne jedna zásadní věc. A to, že nejsi schopen zajít osobně do autosalonu a optat se na cenu svého nakonfigurovaného vozu.
Ceníky se tady ohánějí jen ti, kteří to s novým autem nemyslí vážně. Takže jsem tě docela odhadl. Co?
Jen mám přehled, že když si člověk chce koupit nové auto, vyjde mu škodovka jako jedna z nejlevnějších alternativ. To samé zjistil kolega wolff, který ač škodu vůbec nemusí, do autosalonu zašel a o nabízených cenách se osobně přesvědčil.
Jen se tady opět utvrzuji v tom, že nejvíce řečí má ten, který nikdy osobě žádné nové auto nekoupil.
Tohle vůbec nic nedokazuje, možná tak to, jak "schopné" vyjednavače máte.
PS: škoda nikdy to "nej" nebyla. Vždy ale patřila k levným variantám a patří tam i teď. Zálěží na úhlu pohledu a vlastních schopnostech. :-!
Já píšu jen o tom, že není třeba platit ceníkovou cenu a přesto mohu dostat velmi slušnou nabídku.
Jsou totiž situace, kdy prodejce přistoupí na velmi nízkou a někdy i nulovou marži. Jenže o tomhle ty už ty nemůžeš nic vědět.
Já cenovou politiku škodovky neřeším. Neberu ji v potaz. Nemusím. A vlastně nikdo nemusí. Jen tak výrobce/prodejce může udělat změnu.
Alebo mi rozumne ekonomicky vysvetlíš, prečo by som mal postupovať Tvojím spôsobom? Ak nemáš na to, aby si zaplatil auto aj s maržou, nemáš na auto a do obchodu nelez...
Pro mě je to třeba výzva. Když umíš - vyjednáš. Kdyby se prodejci zdálo, že z takto uhádané ceny/prodeje kusu nic mít nebude (a nemusí jít zdrovna o peníze), neprodá ho. 😉
Rozhodně to nejsou marže. To je jen nějaké všimné. Více peněz nechá zákazník poté v servisu. A opět říkám, jsou situace, kdy prodejce se rád zbaví auta i bez marže.
Ale není to tak, že by někdo neměl na marži.
Máš pravdu, stretnúť Obchodníka je pomaly sviatkom a je jedno, či ideš kúpiť auto, alebo obkladačky. ;-\
Btw. autosalony mají jiné ceny než v ceníkách = tak to jsou pak chudáci. Vysvětlím, buď mám čas obíhat autosalony, a potom mám dost času obíhat autosalony jiných značek = risk že mě někde odchytnou, nebo čas nemám a kouknu se na netu = a to je eliminuje vysokou cenou. Je jasný že slevy se dávají, ale jsme snad v Turecku? A jakmile jednou začnu uvažovat, jak to, že mi někdo dá slevu, hledám slevu největší = a skončím u nákupu v EU a ne v Čechách
Ano, ceny v cenících snad VŠECH automoblek jsou pouze orientační. Pro normálního rozumného člověka. Nikdy jsem nekoupil auto, jehož výbava odpovídala určité ceně v ceníku. Tak to prostě nechodí.
A ano, na autě se dá "turecky" uhádat i velmi slušná sleva od 5-15% dle značky a modelu mnou nakonfigurovaného vozu (tedy na zakázku) a to nemluvím o skladovkách, kde jsou slevy někdy až 35%.
Někdy se hold vyplatí si do autosalonu zajít, něž sedět doma u netu a myslet si, že takto nejvíc ušetřím. Nekupuješ elektroniku, ale auto...
Už GP v základu má víc.(el.okna+zrc.+pal.PC+centrál,atd.)
Nepřipadá to vám, všem obhajovatelům Škody, poněkud trapné?
Je to hodně trapné..
Nebo zas napíšeš, že to neznáš.
Vlastně si napsal i ten pravý důvod tj."lidi jsou blbci,že si jich kupujou tisíce"
Ale je to bohužel tak.
Včera jsem se tu bavil s tvým nadřízeným (wolffem). I on napsal, že škodovka je velmi levné auto. Sám na ni dostal nedávno velmi slušnou cenovou nabídku.
Psát kraviny o tom, že škodovka je předražený holobyt, je výsadou zdejších plácalů, co nejsou schopni otevřít dveře autosalonu a optat se na cenu jimi nakonfigurovaného vozu. Akorát donekonečna srovnávají ceníky. Prostě ještě děti.
Mimochodem víceverzní nabídka prodražuje výrobu, jestli tomu rozumíš, tj. např.montáž mechanických a el. zrcátek vyjde dráž než montáž pouze el., nehledě na komponenty a technologii.
Samozřejmě tohle nepochopí ten, který se řídí jen tištěnými ceníky.
Jinak pro FX taky se skolis u KRC teamu? 😃)