Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Edition 08 v.2.0: Ceny Octavií klesly o dalších 30 až 50 tisíc, nyní začínají od 369.900,- Kč

Ondřej Láník
Diskuze (121)
Po červnovém uvedení ceníku Edition 08 se čekalo, že ceny zůstanou nezměněné až do podzimního faceliftu. Od září se ale ceny Octavií nenápadně snížily o dalších 30 až 50 tisíc korun.

Škoda od začátku června nabízí model Octavia a Octavia Combi v akční nabídce Edition 08. Díky tomu došlo již v létě ke zlevnění provedení Classic, Elegance, Ambition a L&K. Nyní se ceník dočkal dalšího faceliftu a ceny klesly podle stupně výbavy o 30 (Classic) až 50 (L&K) tisíc korun. Facelift auta samotného je naplánován na začátek listopadu.

Octavia levnější

Octavia v základní výbavě Classic je v akci Edition 08 od září o dalších 30 tisíc levnější a základní model s motorem 1,4 l tak pořídíte za 369.900,-Kč. Tato verze obsahuje čtyři airbagy, centrální zamykání a přípravu na rádio se čtyřmi reproduktory. Na rozdíl od řady konkurentů ve třídě se ale u většiny modelů připlácí za hlavové airbagy (+9.900,-Kč) nebo ESP (+12.900,-Kč). U základní výbavy Classic se musí platit i za tónovaná skla (4.900,-Kč), autorádio (+8.000,-Kč) nebo elektrické ovládání oken vpředu a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+11.000,-Kč).

Lépe vybavený je model Ambiente, který jako Edition 08 stojí od září 2008 o dalších 35 tisíc Kč méně než v létě. Zahrnuje mimo jiné klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, rádio s CD přehrávačem a přední mlhové světlomety.

Elegance Edition 08 vyjde nyní o 50 tisíc Kč levněji než u první verze akčního ceníku Edition 08. Tato verze má navíc litá kola, dvouzónovou klimatizaci, tempomat elektrické ovládání všech čtyř oken a dálkový ovladač centrálního zamykání. Edition 08 přidává ke standardnímu provedení ještě palubní počítač Maxi DOT, autorádio s MP3 a vyhřívání předních sedadel.

Škoda Octavia Edition 08 (od září 08) - ceny benzinových motorizací
Motor1,4 MPI1,6 MPI1,6 FSI1,8 TSI
Zdvihový objem [cm3]1390159515981798
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560085/6000118/5000-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800155/4000250/1500-4200
Max. rychlost [km/h]173/172190/188198223/222
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,2/15,712,3/12,411,2/11,48,1/8,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,0-7,1/7,0-7,27,2-7,46,6-7,07,4
Classic Edition 08 [Kč]369.900,-404.900,-444.900,--
Ambiente Edition 08 [Kč]-434.900,-474.900,-519.900,-
Elegance Edition 08 [Kč]-464.900,-504.900,-549.900,-
L&K Edition 08 [Kč]---649.900,-

Nejvyšší verze Laurin & Klement je v provedení Edition 08 od září o dalších 50 tisíc levnější. Také zde došlo k rozšíření standardní výbavy – konkrétně o dvojitou podlahu v zavazadlovém prostoru, multifunkční kožený volant, sound systém s 12 reproduktory, parkovací senzory vzadu i vpředu a kontrolu tlaku v pneumatikách. Za tyto prvky výbavy není od léta potřeba připlícet (dříve 37.900,- Kč). Kromě toho má Laurin & Klement ESP, hlavové airbagy, xenonové světlomety, elektricky ovládané sedadlo řidiče, čalounění v kombinaci pravá/umělá kůže a měnič na 6 CD.

Škoda Octavia Edition 08 (od září 08) - ceny dieselových motorizací
Motor1,9 TDI PD1,9 TDI PD DPF2,0 TDI PD2,0 TDI PD DPF
Zdvihový objem [cm3]1896189619681968
Válce/ventily4/24/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/400077/4000103/4000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1900250/1900320/1750-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192/191192/191208/207208/207
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,8/11,911,8/11,99,6/9,79,6/9,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9/5,15,1/5,25,5-5,9/5,5-5,75,6-5,7
Classic Edition 08 [Kč]454.900,-470.900,---
Ambiente Edition 08 [Kč]484.900,-500.900,-544.900,-560.900,-
Elegance Edition 08 [Kč]514.900,-530.900,-574.900,-590.900,-
L&K Edition 08 [Kč]--674.900,-690.900,-

Analogické slevy platí také pro verzi Combi a provedení s pohonem všech kol.

Ondřej Láník
Diskuze (121)
11. 9. 2008 11:38
Re: Causa Octavia
Tezko mohli ten rozvor zkratit kdyz jiny podvozek nemeli, pochopils to konecne? Oni nic nezkracovali, jen ho pouzili. Snad nepatris taky mezi ty trouby co rozvorem srovnavaji O1 s Mondeem jen proto, ze dle nejake statistiky podle delky aut patri do stredni tridy? A proc do toho motas O1 uz jsem vubec nepochopil, uz jsme ponekud dal...
10. 9. 2008 21:20
Re: Causa Octavia
jó to je jednoduchý, o 10cm kratší proti rozvoru ostatních aut s délkou Oktávky.
Chceš se zase hádat o hloupostech, navíc když to byl tehdy jasný problém který vyřešili vybrakováním zadní části sedadel. Normální auto týhle třídy tam má 5cm místa a ještě kapsu na časopisy. Je to prostě z nouze cnost a říkej si co chceš. Ještě taky můžeš zkusit tvrdit že kratší rozvor proti konkurenci zlepšuje jízdní komfort >:-[]
10. 9. 2008 21:15
Re: stale je to moc
no v Dráždanech je za 2+1 širší střed včetně energii 350Eur, najdeš mi takové třeba v Hradci, Brně?
10. 9. 2008 14:33
Re: Pomalu ale jistě
Ono staci ti odbornici, co tady komentuji slevneni u Skody, ze? :-)
10. 9. 2008 14:31
Re: Causa Octavia
Hmmm, a ten o 10cm mensi rozvor je kratsi proti cemu pane chytry? :-! Podvozek ma stejny jako golf, nebo ze by ho ve skodovce specialne rozrizli a zkratili o 10cm? :-) :-)
Pokud jsi nepochopil predchozi prispevek - vypada to ze ne, rozvor byl dany platformou (stejna i pro Golf), prostor pro cestujici tim padem taky, takze tezko mohl byt na ukor kufru (ten mohl byt akorat vetsi nebo mensi - akorat ze to by pak tady zase rozumovali nekteri chytraci, nechci jmenovat, ze to ma maly kufr...
A dovolim si poznamku - Thalia opravdu vypada jako hatchback s prilepenym kufrem, protoze tak vznikala, coz se o Oct rict neda, byla od zakladu navrhovana jako liftback. Nebo snad znas nejakou variantu Octavia hatchback? :-)