Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
webpaja
...půl hvězdy dolů z údajných čtyř za nepoužitelnou převodovku? Jel jsem jen Citigo a ani to by mě nepřesvědčilo k tomu, aby moje peníze neputovaly do Kolína nebo k Fiatu.
Upocený podvozek, rychle nastupující nedotáčivost a pocit nestability u auta s najetými 8tkm byly tak otřesné, že bych auto nepořídil ani tchyni. :-!
Pokud u některých testovaných značek použijeme konstantu mínus jedné hvězdy, dostaneme v nejlepším případě to správné reálné hodnocení.
Upocený podvozek, rychle nastupující nedotáčivost a pocit nestability u auta s najetými 8tkm byly tak otřesné, že bych auto nepořídil ani tchyni. :-!
Pokud u některých testovaných značek použijeme konstantu mínus jedné hvězdy, dostaneme v nejlepším případě to správné reálné hodnocení.
Čtyři hvězdy za to, že je to úžasné a vůbec nejlepší miniauto. Půl hvězdy dolů za to, že je naprosto nepoužitelné. No, co už...
Ono mezi tímto a třebas i10 nebude tak velký rozdíl, možná v řízení, které Korejcům ještě pořád moc nejde. Hyundai ale stačí k podobným výkonům a spotřebě jako přiškrcená 1.0TSI jednoduchá atmosféra 1.2 s řetězem, což také není k zahození. O srovnání se základním koncernovým litrem ani nemluvě.
Ono mezi tímto a třebas i10 nebude tak velký rozdíl, možná v řízení, které Korejcům ještě pořád moc nejde. Hyundai ale stačí k podobným výkonům a spotřebě jako přiškrcená 1.0TSI jednoduchá atmosféra 1.2 s řetězem, což také není k zahození. O srovnání se základním koncernovým litrem ani nemluvě.
1.0 TSI pojede určitě lépe než 1.2 v Háčku. H má výhodu především ve srovnání se základním MPI, které nejede.
Webpajovy dojmy z podvozku mě překvapily, takový názor jsem ještě nezaznamenal. Už je to dávno, co jsem jel s up!em a to jsem ho nijak netýral, ale v rámci své třídy na tom snad tak zle nebude.
Webpajovy dojmy z podvozku mě překvapily, takový názor jsem ještě nezaznamenal. Už je to dávno, co jsem jel s up!em a to jsem ho nijak netýral, ale v rámci své třídy na tom snad tak zle nebude.
Bla bla bla...ty si oba motory skúšal, keď je TSI tak samozrejme lepší?
Jel jsem UP! (55kW/manual) a jízdně i prostorově jasný nadprůměr třídy.
Nebavím se o prostoru, nejezdím malými auty a vzadu jsem to ani nezkoušel. Podvozek vydával rány jak na božím těle, zmítal se na nerovnostech a celkově půsbil dost neduživě. Ve srovnání s Pandou to bylo hodně nemilé (ta měla cca 30kkm). Měla mnohem příjemnější jízdní vlastnosti, zase přeposilovanější řízení. Ale celkově mnohem lepší než Citigo.
"..Jel jsem UP! .."
Ja zase jel DOWN!!! z kopce po držce....když uklouznul jsem na kravinci.
Ta barva auta je přřřííííšerná..fujtajbl :-O Ani V8/5.0L by to nevylepšilo....
Ja zase jel DOWN!!! z kopce po držce....když uklouznul jsem na kravinci.
Ta barva auta je přřřííííšerná..fujtajbl :-O Ani V8/5.0L by to nevylepšilo....
...ještě, že ty nejsi novinář, protože takový sra...nce co tu vedeš jsou více jak úsměvné. už z principu, a to tu matláte všichni, že co je malé, musí stát max. 150 papírů :-)....takže čím víc plechu, tím víc adidas, že? Upocený podvozek? :-) ...a proto tam do Up! dávaj 1.0 TSIčko co líce jak raketa. Nestabilita? aha...jak se projevuje? Nedotáčivost? aha, tak jestli líceš do zatáčky 120, tak to nedáš ani v modle oktávce v tdi.
A ješte obecně k motoru.....buďte soudní, ten motor má 3 válce, objem 999 cm3, atmosférické plnění, papírové zrychlení z 0/100 za 13,2 s....ty voe, a co byste chtěli? já vím co...aby to táhlo brutálně a žralo 3 litry.....hoši vhůru na playko....ve virtuální realitě jde všechno.
A ješte obecně k motoru.....buďte soudní, ten motor má 3 válce, objem 999 cm3, atmosférické plnění, papírové zrychlení z 0/100 za 13,2 s....ty voe, a co byste chtěli? já vím co...aby to táhlo brutálně a žralo 3 litry.....hoši vhůru na playko....ve virtuální realitě jde všechno.
Tak si to zase tak neber. Snad ti webpaja nešlápl na garáž...? ;-)
Tvá plamenná obhajoba mě dokonce zaujala natolik, že jsem byl ochoten uvážit i další argumenty. Po jejich prostudování musím konstatovat, že jsou jistě zajímavé, ale nemohu s nimi tak docela souhlasit. Např. hodnocení interiéru "To, že má holé plechy je možná hodnotnější, než kdyby měl celooplastový tvrdý tapecírunk." mi připadá vyloženě pozoruhodné. :-)
Tvá plamenná obhajoba mě dokonce zaujala natolik, že jsem byl ochoten uvážit i další argumenty. Po jejich prostudování musím konstatovat, že jsou jistě zajímavé, ale nemohu s nimi tak docela souhlasit. Např. hodnocení interiéru "To, že má holé plechy je možná hodnotnější, než kdyby měl celooplastový tvrdý tapecírunk." mi připadá vyloženě pozoruhodné. :-)
Nebude to spíš prodejní pardál? ;-) JJ, některé příspěvky jsou úsměvné.
Kdybych si měl vsadit, tak spíš na majitele. Jeho obhajoba cílila přímo na CitiGo a prodejce by se nenavážel do svý "zlatý slepice" (tak jestli líceš do zatáčky 120, tak to nedáš ani v modle oktávce v tdi). ;-)
Pěkně lakovaný plech je hezčí než lecjaký plast. Je však rozdíl, jestli se bavíme o designovém prvku, třeba dekoru, nebo jestli prostě chybí kryty a kompromituje to odhlučnění a třeba i odolnost. A podle mne nelze říct, že by byly lakované díly v interiéru Citiga pěkně zakomponované.
Klídek chlapče, v pohodě si svůj poklad užívej. Auto jsem jel cca 40km po profilově ideálních (úzkých) silničkách s povrchem ne nepodobným těm, co jsou v okolí Prahy a látanou jako gatě hipíka. Jednoznačně horší než Panda a bylo to téměř nové auto.
Nebavím se o motoru, ty raketo a jestli mastíš radši Xbox, tak si ho nech taky. ;-)
Nebavím se o motoru, ty raketo a jestli mastíš radši Xbox, tak si ho nech taky. ;-)
Fakt? Já v tom zatím nejel, ale na jízdu jsou vesměs dobré ohlasy, i v zahraničních testech...
Tři a půl hvězdy v kontextu místních bodovaček je spíš horší hodnocení, dvě a půl by byla katastrofa, to už tu dlouho nikdo neměl.
Tři a půl hvězdy v kontextu místních bodovaček je spíš horší hodnocení, dvě a půl by byla katastrofa, to už tu dlouho nikdo neměl.
Pořád by to bylo lepší auto než Clio RS. To musí být se svými dvěma hvězdami skutečně mimořádnej šrot. >:D
Jj, to byl dobrý úlet... ;-)
JJ, tenhle test taky... ;-)
Spis vzpomen na nejaky z posledni doby, co ulet nebyl :'-(
Srovnání Mondeo vs Insignia se nechalo...
Zdá se mi, že základními předpoklady slušného testu (nebo jízdních dojmů) na auto.cz jsou:
1. Srovnávačka dvou aut, z nichž ani jedno není koncern
2. Test nekoncernového auta tak odlišného, že se na něj nedá napasovat Kodiaq
3. Pokud test BMW, tak nesmí mít víc než čtyři válce
4. Pokud test Mazdy, tak nesmí mít daný model jakýkoliv škraloup v uplynulých řekněme 25 letech.
No a tak podobně. >:-[]
1. Srovnávačka dvou aut, z nichž ani jedno není koncern
2. Test nekoncernového auta tak odlišného, že se na něj nedá napasovat Kodiaq
3. Pokud test BMW, tak nesmí mít víc než čtyři válce
4. Pokud test Mazdy, tak nesmí mít daný model jakýkoliv škraloup v uplynulých řekněme 25 letech.
No a tak podobně. >:-[]
Tak jasně, ten test se zapsal nesmazatelným písmem po boku zbytečně silného BMW a cesty na Ještěd :-)
Jinak ale už skoro rok žádné auto pod 3* nedostalo, naposledy loni v červenci Logan - a u Dacie je to primárně o tom, z jakého úhlu se na to podíváš.
Jinak ale už skoro rok žádné auto pod 3* nedostalo, naposledy loni v červenci Logan - a u Dacie je to primárně o tom, z jakého úhlu se na to podíváš.
Proto píšu, že je potřeba minimáně jednu ubrat. Své jsem napsal nahoře i dole a minimálně Citigo bych nevzal.
Běž o zkusit a vyraž na něco s horším asfaltem...
Btw, včera jsem přejížděl kousek v novém Rapidu na 16", až nám tady redakce bude něco psát o tom, jak se zlepšil komfort, tak se seberu a vyrazím do redakce, půjčím cestou rapida a budou muset jezdit po kočičích hlavách celý den! ;-)
Běž o zkusit a vyraž na něco s horším asfaltem...
Btw, včera jsem přejížděl kousek v novém Rapidu na 16", až nám tady redakce bude něco psát o tom, jak se zlepšil komfort, tak se seberu a vyrazím do redakce, půjčím cestou rapida a budou muset jezdit po kočičích hlavách celý den! ;-)
NSF lze vyčítat ledasco, ale jízdní vlastnosti (vč. konfortu odpružení a jízdní stability) rozhodně ne! Asi si jel s nějakým bourazným autem, jinak to prostě není možné! Také využití obestavěno prostoru je fakt geniální. K nějakém super prodejnímu úspěchu to ale stejně nestačí, protože těm autům chybí byť jen náznak nějaké sexapealu či osobitosti (a to zvenčí i zevnitř). A bez něj se v A segmentu úspěch prostě nedostaví. 8-s
Skoro nové auto, jel jsem s tím na Sicílii a druhý den stejnu trasu s Pandou. A bez pardonu bych bral Pandu, muset v tom jezdit.
S UP jsem nejel, ale Citigo 55Kw ano a podvozkově určitě v tomto segmentu nevidím výtky. Ani v mlácení podvozku, ani ve stabilitě a naopak mě to mile překvapilo. Dokonce i v rychlostech přes 160 km/h jsem nepociťoval, že by to podvozek nezvládal. Není to hezký, atmo zrovna moc nejede, ale podvozek je zrovna to, co je na tom autě asi nejlepší (plus prostornost, ta je také na to jak je to malé dobrá)
Neměl jsem žádnou vyježděnou hujdu, o to víc mě to překvapilo. Skutečnost, že spousta sicilských okresek je ještě horších než ty naše tomu mohla nahrát. Stejně špatně se na nich chovalo Picasso, naopak Golf Plus je zvládal s grácií atd...
Tak to kouka, Pajo, ja jezdim Mii (na CNG) pravidelne a z malych aut moc srovnani sice nemam, ale podvozku davam za jedna. Po presednuti z meho primarniho vozu je to hotova motokara a to je na plechovych kolech... Na Mii mi vadi dost veci, ale jizda to rozhodne neni, ta jej prave zdobi. Dost se divim, v cems to jel...
V Citigo příbuzné na Sicílii a druhý den v Pandě od švagrové. Tvrdé, neposedné, odskakující. Panda byla jak v bačkůrkách.
Tak tím se to vysvětluje. Zřejmě si na Sicílii někomu šlápl na kuří oko. Poladění Cíga je pro "famiglii" otázkou okamžiku. >:-[]
Nemels na nem runflaty? >:D
Ne, ale vypadalo to tak ;-)
Potom to byl zřejmě problém konkrétního "sicilského" kousku...
Citigo jsem jel jen s asg a ta robotizovaná převodovka je fakt o ničem. Pak jsem jel ještě e-UP! a ten byl super, ale ta cena...
Citigo jsem jel jen s asg a ta robotizovaná převodovka je fakt o ničem. Pak jsem jel ještě e-UP! a ten byl super, ale ta cena...
A nebude to tým, že jeden z vás uprednostňuje komfortný podvozok so slabšími odozvami a pokojnejšími reakciami na zlý povrch, a druhý má radšej presne vedenú stopu športovca, ktorý presne číta, čo má pod kolesami a dáva o tom aktuálne informácie vodičovi?
Ja som raz do Citiga prestúpil z Renaultu a skutočne som mal z jazdy podobné pocity ako z uskákanej motokáry. Asi dosť záleží na osobných preferenciách a uhle pohladu.
Ja som raz do Citiga prestúpil z Renaultu a skutočne som mal z jazdy podobné pocity ako z uskákanej motokáry. Asi dosť záleží na osobných preferenciách a uhle pohladu.
Mike_C
"Jakékoliv minitrojče koncernu Volkswagen je podle mě široko daleko nejlepší miniauto"
Tohle bylo jediné, co jsem si z testu přečetl. A nebudu to měnit. >:D
Tohle bylo jediné, co jsem si z testu přečetl. A nebudu to měnit. >:D
Z malých aut je velmi sympatické - Mazda 2 :-) Mii/Citigo se nechytá :-|
Vyzera to jak postihnuty Cinan.. jedno z nejnechutnejsich miniaut hned po Smartoch. U mna Mazda 2 alebo Clio.. sice vacsie, ale pekne. Z mensich potom Opel Adam. Tieto trojcata su dizajnovy humus.
Up! se mi fakt líbí, to je takové chlapské miniauto, technicistní, čisté. GTI je přímo parádní, ale i obyčejný Up! v bílé na plecháčích má svoje kouzlo
[odkaz]
Bohužel jeho sourozenci to kouzlo nemají. Mii je takové obyčejné a laciné, CitiGo má ten čumák divný. A k tomu se přidávají detaily... třeba těsnění dveří u 3dv. Up! vs. CitiGo:
[odkaz]
[odkaz]
(nevím jestli je to vidět, ale CitiGo tam má zub a Up! ne)
[odkaz]
Bohužel jeho sourozenci to kouzlo nemají. Mii je takové obyčejné a laciné, CitiGo má ten čumák divný. A k tomu se přidávají detaily... třeba těsnění dveří u 3dv. Up! vs. CitiGo:
[odkaz]
[odkaz]
(nevím jestli je to vidět, ale CitiGo tam má zub a Up! ne)
Těsnění? UP! má hlavně jiný tvar bočního/zadního prosklení u 3dv. verze. A černé liché/zadní dveře.
Jinak souhlas.
Jinak souhlas.
Ty skleněné zadní dveře bych si nakonec klidně odpustil, to šikmé okénko samozřejmě vypadá líp. A to navázání těsnění u CitiGo... no, to je prostě oblíbený designérský směr Onototakvyšlo.
Hmm... šikmé okénko samo o sobě vypadá líp, ta masa ničím nerušeného plechu ve stylu Caddy furgon nad zadním kolem už méně. ;-)
Jinak ano, Up vypadá z té trojičky jednoznačně nejlépe, ale zase jako "chlapské" miniauto....no nevím. Jasný je pro mě jenom to, že výběr mezi tímhle testovaným Mii s robotem a Up!em Beats up s 1.0 TSI a manuálem za prakticky totožnou cenu by byl jednoznačný.
Jinak ano, Up vypadá z té trojičky jednoznačně nejlépe, ale zase jako "chlapské" miniauto....no nevím. Jasný je pro mě jenom to, že výběr mezi tímhle testovaným Mii s robotem a Up!em Beats up s 1.0 TSI a manuálem za prakticky totožnou cenu by byl jednoznačný.
Tak jinak - není to dámské auto typu 500, nehraje na roztomilost, je to prostě normální funkční design... mně se to líbí.
Vzhledem k tomu, jak je to zadní kolo vzadu, mě tam ta "masa" plechu výjimečně nijak neruší, a to dokonce ani bez velkých kol, která jinak typicky ten problém řeší
[odkaz]
[odkaz]
Vzhledem k tomu, jak je to zadní kolo vzadu, mě tam ta "masa" plechu výjimečně nijak neruší, a to dokonce ani bez velkých kol, která jinak typicky ten problém řeší
[odkaz]
[odkaz]
Ano, hra na roztomilost už je dost ohraná....a jak píšeš funkční, ne však lacině strohý design má cosi do sebe. Beru. Jen by to nebyla moje volba. Donutilo mě to prohlédnout tabulku prodejů minicars za 1Q/2017 a z toho seznamu bych aktuálně čistě teoreticky zřejmě vybíral mezi Pandou a Ignisem.
Já jsem Ignis prohlížel... ale úplně nadšený jsem nebyl. Byl to nějaký lepší kousek, ale ta kolečka vypadají strašně mrňavá a úzká, ten zadek je divný... fakt se mi líbí čumák, ale celkově je to tak 2-3.
S Pandou žádný problém nemám, ta se mi líbí zvenku i zevnitř a za současné akční ceny... proč ne.
S Pandou žádný problém nemám, ta se mi líbí zvenku i zevnitř a za současné akční ceny... proč ne.
Souhlas, kdybych musel nutně jezdit tuhle třídu, UP! by mě neurazil.
Klasická 500ovka je skvěle trefené retro, ale připadal bych si v ní jak kadeřník... ;-)
Klasická 500ovka je skvěle trefené retro, ale připadal bych si v ní jak kadeřník... ;-)
Aj v tejto? [odkaz]
Disponent
Kdo si pořídí robotizovanou převodovku, tak trochu již počítá s tím, že za 4000 příplatku nedostane DSG. Všechny robotizované převodovky jsou si podobné a všude. Např. v Toyotách je to ta samá hrůza. Když zákazník žádá, tak náš pán má. :-!
Zároveň asi nepředpokldádá, že dostane mizerný a špatně odladěný důležitý komponent vozu za který nechal v obchodě 200kkč.
Nonsens
mám robota na smarte a nie je to tak hrozné, asi len pri porovnaní s novšími vymazlenými automatmi. Koniny typu prehadzovačka hore dole pri 80 mi ale nerobí, holt daimler nie je vw. Ja som nikdy nemal problém s radením vyššie dopredu a podradiť dozadu, vždy mi to prišlo logické a nikdy som sa nepomýlil. Logika chcem ísť dopredu, rýchlejšie, tak tlačím páku dopredu mi príde správna, možno komplikácie prichádzajú so zvykom na niečo iné, to neviem posúdiť. Mne sa nepáči trojvalec ani v miniaute, ja som v smarte nemal na výber, ale aj miniautu lepšie sedí štvorvalec, lebo častejšie behá v meste pri neustálej akcelácii a neutrále a tam je príjemnejší štvorvalec, nevibruje toľko a je tichší, príjemnejší pri akcelerácii. Trojvalec sa ukľudní pri ustálenej jazde na nižších oťáčkach, ale takej v meste a okolí nie je veľa.
Tak vies v pretekarskych autach to maju naopak, k sebe radis hore, od seba dolu. Lebo pretazenie a tak. No a v tomto priam relly speciali skupiny B to dali naopak a potom dlhorocni sutazni jazdci maju problem. :-)
jasné, občas som dal niekomu zašoférovať a nikdy nikto nefrfľal na smer radenia a nikdy sa nemýlili, ale je fakt, že naposledy pred pár rokmi, možno sú dnes zvyky iné a všetci jazdia súťažné špeciály.
Bylo to, řekl bych, běžné schéma (a také mi přijde přirozené nahoru = dopředu, s touhle asociací se setkáš běžně). Nakonec, Porsche ho použilo i u PDK pro 991. Tedy pro běžné 991, GT3 dostala opačné. Což není úplně šťastné. Přitom zrovna u Porsche bys čekal nějaký ten odkaz na soutěžní vozy. GT-86 ho má také.
Dnes je to opačné celkem běžné. Má ho řada aut s 8HP. Má ho i nová Panamera.
Dnes je to opačné celkem běžné. Má ho řada aut s 8HP. Má ho i nová Panamera.
GT-86 s automatem je krok mimo... jak občas brouzdám inzerci a vidím něco hodně levného, tak je to většinou automat.
Také myslím použili obyčejnou převodovku, nic nějak zvlášť rychlého. Určitě by se nezlobili, kdyby kromě nadšenců ulovili i nějakého toho zájemce o něco, řekněme, stylovějšího. Tam s tím možná mířili.
Kajmos
To jsou zase strašlivý kecy. Pro srovnání poskytuji mé dojmy z delšího užívání. Jednalo se o Citigo 3D 55kW s 5MT. A mé dojmy?
Už po startu zaujmou vibrace takové úrovně, že si jich všimla i moje manželka, která je technikou naprosto nepolíbená. Jsou cítit na volnoběh ve dveřích, v sedadle i ve středové konzole. Díky chybějící synchronizaci zpátečky počítáte zuby v převodovce při polovině řazení zpětného chodu. Jak ta převodovka bude vypadat po deseti letech provozu?
Jedná se samozřejmě o atmosférický motor plnící tehdejší normu Euro5. Přesto se koncernu podařilo vytvořit půlse***vou prodlevu na plyn. Je to příšerně otravné, štvalo mě to při každém rozjezdu nebo akceleraci. V téže době jsem měl možnost svést se s Mazdou 3 G120, tedy podlazená verze. Je to samozřejmě jiná třída, ale obě jsou to atmosféry plnící Euro 5. Rozdíl v reakci na plyn byl obroooovský. Tam kde Mazda předváděla přirozené, hbité a okamžité reakce, nabízelo Citigo jen prodlevy. Může to být až nebezpečné v situaci, kdy je potřeba okamžitá akcelerace. Když k tomu přidáte neochotu motoru jít do otáček danou tříválcovou koncepcí, skládá se dohromady obrázek miniauta, které není mrštné, hbité ani přirozeně reagující. Kdyby to auto dostalo dobře udělaný litrový čtyřválec, který by ladili lidé, kteří to umí, bylo by to skvělý auto.
Takto si myslím si, že konkurenční Fiat Panda se čtyřválcem 1,2 udělá za podobné peníze mnohem lepší službu. A zákazník se nemusí dívat na holé plechy na dveřích v interiéru, nákladové hraně i bocích kufru a dalších důkazech toho, jak moc se při vývoji NSF trojčat škudlilo.
Už po startu zaujmou vibrace takové úrovně, že si jich všimla i moje manželka, která je technikou naprosto nepolíbená. Jsou cítit na volnoběh ve dveřích, v sedadle i ve středové konzole. Díky chybějící synchronizaci zpátečky počítáte zuby v převodovce při polovině řazení zpětného chodu. Jak ta převodovka bude vypadat po deseti letech provozu?
Jedná se samozřejmě o atmosférický motor plnící tehdejší normu Euro5. Přesto se koncernu podařilo vytvořit půlse***vou prodlevu na plyn. Je to příšerně otravné, štvalo mě to při každém rozjezdu nebo akceleraci. V téže době jsem měl možnost svést se s Mazdou 3 G120, tedy podlazená verze. Je to samozřejmě jiná třída, ale obě jsou to atmosféry plnící Euro 5. Rozdíl v reakci na plyn byl obroooovský. Tam kde Mazda předváděla přirozené, hbité a okamžité reakce, nabízelo Citigo jen prodlevy. Může to být až nebezpečné v situaci, kdy je potřeba okamžitá akcelerace. Když k tomu přidáte neochotu motoru jít do otáček danou tříválcovou koncepcí, skládá se dohromady obrázek miniauta, které není mrštné, hbité ani přirozeně reagující. Kdyby to auto dostalo dobře udělaný litrový čtyřválec, který by ladili lidé, kteří to umí, bylo by to skvělý auto.
Takto si myslím si, že konkurenční Fiat Panda se čtyřválcem 1,2 udělá za podobné peníze mnohem lepší službu. A zákazník se nemusí dívat na holé plechy na dveřích v interiéru, nákladové hraně i bocích kufru a dalších důkazech toho, jak moc se při vývoji NSF trojčat škudlilo.
Můžeš nějak rozebrat tu neochotu danou tříválcovou koncepcí? Co vím, tříválce mají naopak dispozice pro vyšší otáčky a mé zkušenosti s tříválci (v motorkách) to nerozporují. Skvělé motory.
Tříválec má jednoduše řečeno těžké vnitřnosti. Díky tomu má vyšší moment setrvačnosti než podobně velký čtyřválec. Ověřil jsem so to na litrech v Yarisu. První generace měla R4, druhá R3. Hledal jsem až jsem kdysi našel hmotnosti kliky a setrvačníku. Tříválec byl v součtu těžší o několik kg. Musí to tak být, protože tříválec je z principu nevyvážený a tuto nevyváženost je nutno kompenzovat těžším setrvačníkem a záměrným rozvážením nebo vyvažovákem, což znamená, že opět přidáváte hmotu. Čtyřválec žádné takovéto úpravy nepotřebuje a je schopen krásně fungovat do objemu cca dva litry, pak potřebuje vyvažovák. Nejvyšší hranice pro R3 bez vyvažováku je jeden litr. Další věcí jsou provozní otáčky. Ty jsou u Vašeho Triumphu cca dvojnásobné než u litru MPI v NSF a proto i jeho vyvážení a přidané hmoty budou nižší. Jak vysoké máte volnoběžné otáčky? Citigo cca 900 1/min. V jakém rozmezí otáček se typicky pohybujete? Citigo 90% času cca 2-4 tisíce. U Vás to bude tipuji většinou 5-8 tisíc, při hraní si až k deseti. Nebo se pletu?
KubikCv
Přecijen v podobný cenový relaci se pohybuje i Swift nebo Ignis. Jejich atmosféry jsou super a s krásnou spotřebou. Osobně mi bratislavský trojčata přijdou takový bezpohlavní...Suzuki má větší šťávu
Naprostý souhlas. O novém Swiftu dost uvažuju, samozřejmě s 1,2 R4 atmo. Oproti NSF je o 20cm delší a presto je o 20kg lehčí. Mistrovská práce.
Bobanus
Doporučuji autorovi článku ať pořádně otestuje např. Kia Piccanto 1.25. Motor 4-válec, bez vibrací, bez dunění, pěkně točivý a pozor s podobnou spotřebou jako kostistřas 1.0 MPI.
A teď k ceně, co můžu mít za použitelně vybavené Mii/UP/Citigo?
- Kia Rio 1.25 s podoboné výbavě, velmi dobrý motor, vlastně ve své kategorii patří spolu s Fordím 1.25 mezi nejlepší
- Renault Clio 1.2, auto velké skoro jako Rapid SB! S opravdu spolehlivým motorem, opět 4-válcem, bez vibrací a divného dunění.
- Opel Corsa 1.2 - opět stará škola, ale prostorem a motorem úplně jiná liga než plechovky z Bratisalvy, nic proti nim, své místo mají, ale předražené zboží je jen pro módni stylisty...
- Peugeot 208 1.2 - opět neporovnatelné prostorem, komfortem s o třídu menším Mii
atd atd..
Sumasumáru popravdě, Mii a jeho bratříci jsou zastaralí, interiér je opravdu jak u bazarovek 5 let za horizontem, místa nic moc, a motor 1.0 MPI? Stačí si přečíst Škoda forum - vibrace, hluk s postupujícím nájezdem, řazení kleslo pod úroveň korejců a francouzů :-)
A teď k ceně, co můžu mít za použitelně vybavené Mii/UP/Citigo?
- Kia Rio 1.25 s podoboné výbavě, velmi dobrý motor, vlastně ve své kategorii patří spolu s Fordím 1.25 mezi nejlepší
- Renault Clio 1.2, auto velké skoro jako Rapid SB! S opravdu spolehlivým motorem, opět 4-válcem, bez vibrací a divného dunění.
- Opel Corsa 1.2 - opět stará škola, ale prostorem a motorem úplně jiná liga než plechovky z Bratisalvy, nic proti nim, své místo mají, ale předražené zboží je jen pro módni stylisty...
- Peugeot 208 1.2 - opět neporovnatelné prostorem, komfortem s o třídu menším Mii
atd atd..
Sumasumáru popravdě, Mii a jeho bratříci jsou zastaralí, interiér je opravdu jak u bazarovek 5 let za horizontem, místa nic moc, a motor 1.0 MPI? Stačí si přečíst Škoda forum - vibrace, hluk s postupujícím nájezdem, řazení kleslo pod úroveň korejců a francouzů :-)
×
Sdílení komentáře
×
"Mohykán starých, poctivějších časů".. Pecka >:D