Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP 2017: Honda Civic – Nedostatky v ochraně dětí stojí za čtyřmi hvězdami

12 komentářů

_MT_
Konkrétně v tomhle případě dojel na dvě věci, jak to tak vidím. Pás byl na menší dítě příliš tuhý, asi příliš vysoko nastavený omezovač (a i na dospělého při plném překrytí). A při bočním nárazu hlava dítěte proklouzla okolo airbagu (chtělo by to tedy větší pokrytí). Plnohodnotná sedačka by to asi vyřešila. Mohlo by to však znamenat nebezpečí i pro dospělé.
Avatar - Emel
Emel
Pouštěl jsem si nedávno videa a došel k tomu, že je ten výsledek u dětí dost o náhodě... a taky nechápu, že není v silách Euro NCAP použít pokaždé stejnou sedačku. Ne že bych to chtěl brát na lehkou váhu, ale asi bych nedělal z jednoho konkrétního testu v jedné rychlosti žádné dalekosáhlé závěry.

PS: tohle je obdivuhodně nezaujatý přístup k oblíbené značce :yes:
zane
Testy euroncapu mi neprídu až také smerodajné, takmer nikdy nič neodhalili. Oveľa lepšie mi príde americké IIHS, ktorí napr. zaviedli len pred pár rokmi small-overlap crashtest a zistili, že takmer všetky prémiové nemecké autá strednej triedy úplne prepadli.

Civicu udelili TOP safety pick, najlepšie hodnotenie vo všetkých kategóriach.

[odkaz]
_MT_
Já se tedy podíval asi na pět testů z poslední doby a všude mají napsanou Kidfix 😜. Booster bývá Nania, pokud to píši správně. Nechce se mi stahovat celý protokol (popis metodiky, který mají v sekci pro inženýry) a hledat to tam (jestli pořád dávají na doporučení automobilky a co přesně to znamená).
Jirik_H
Je nutné brát tyto testy. Testují jen a pouze určitou speciální situaci, do komplexnosti mají daleko.
Podstatné je, že deformační zóny a ochrana prostoru cestujících fungují, jak mají. To ostatní je dílo náhody, apod. V reálném provozu je v autě plno dalších věcí, pasažéři sedí všelijak, apod.
Honda je navíc známá tím, že má vlastní standardy. A jde o globální model, který musí projít testy i v USA. Což většina u nás prodávaných aut nemusí. Proto jsou stavěny vyloženě na evropské testy.
Avatar - Emel
Emel
Ne, nemají. Co jsem koukal za poslední dobu, tak to vypadá dost na náhodu. Nezkoumal jsem to teda úplně do detailu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Podepisuji. Komplet včetně PS.
_MT_
V protokolech budou mír určitě popsané, jak vybírají a proč. Mělo by tam hrát roli doporučení automobilky, co si tak vzpomínám. Co jsem se podíval na několik posledních testů, tak pro menší dítě měli sedačku vždy stejnou (i když tam trochu motají název výrobce). Booster byl u i30 napsaný jiný než jinde a u jednoho auta psali pro obě děti stejný model, což bude spíš chyba.
Avatar - Jopino
Jopino
Máš recht, nějak v tom smyslu "se uklidňuji" 😉 Musela by být fakt velká souhra okolností pustit Civica přesně tím úhlem na překážku, což je v praxi... málo pravděpodobné.
Avatar - Jopino
Jopino
Asi máš pravdu, jedna vlaštovka léto nedělá :yes: Chtělo by to, v rámci objektivnosti, mít pokaždé stejné podmínky - jak píšeš. Ale i tak mě to mrzí, Civic je pro Hondu hodně důležitý model.
Jinak, díky, nejsem fakt zaslepený, nejedu přes mrtvoly 😉 :yes:
Anonym
Nezoufej. ty testy fakt nejsou úplně vypovídající.
Automobiky už ví, co se testuje a zrovna nato jsou připravený.
Kdyby byl náraz pod jiným úhle atd atd, jiná sedačka, dítě větší/menší....
Je to orientační
Avatar - Jopino
Jopino
Tohle resumé mě vážně mrzí, zvlášť u mé oblíbené automobilky a modelu. U ochrany dětí scházejících 8% není sice moc, ale zrovna ani málo. Je sice fajn, že u ostatních "položek" Civic prošel bez ztráty kytičky, ale u bezpečnosti svého dítěte v autě nemíním dělat kompromisy. Napravit tuhle reputaci asi nepůjde jen tak, škoda.