Testy
Chvalim cely test aj napisany text 😄 Konecne niekto spravil realny test elektromobilu (Plug-in hybridu) tak ako sa ma v realnej dennej prevadzke tak ako by to robil aj majitel auta. Vdaka za test a pochvala pan Kolman, uz dlho som si tak dobre nepocital :yes:
no ještě by mohl napsat kolik to žere když se každý večer nenabíjí
to by bylo tak 8 litrů na 100, když by se jelo dálku po dálnici a táhlo by to těžké baterky
to by bylo tak 8 litrů na 100, když by se jelo dálku po dálnici a táhlo by to těžké baterky
Tak hlavne je to auto urcene najma do mesta. V meste to ma najznizsiu spotrebu, preco by to niekto tahal po dalnici na dlhe streky.
Ale k tej spotrebe. Ja mam stary 7 rocny Prius III a pri 130km/h na dialnici trasa Hamburg-Bratislava (cca 1000km) bola priemerka 5,1l (pri 120ke je to 4,😄, realne po dotankovani (nie palubny pocitac).
Viem, ze novy Prius IV ma este o 0,5l lepsiu spotrebu (v meste ja mam 4,0l, on 3,5l), takze ked k tomu hodime 50km dojazd na baterky a do kopca na dialnici, ked to pomaha a rekuperuje na dialnici pri klesani, tak odhadujem, ze to bude cca tych 4,5l/100km pri 130km/h.
A toto us realne fakty, ziadne vymysly, ci fantazie.
Ale k tej spotrebe. Ja mam stary 7 rocny Prius III a pri 130km/h na dialnici trasa Hamburg-Bratislava (cca 1000km) bola priemerka 5,1l (pri 120ke je to 4,😄, realne po dotankovani (nie palubny pocitac).
Viem, ze novy Prius IV ma este o 0,5l lepsiu spotrebu (v meste ja mam 4,0l, on 3,5l), takze ked k tomu hodime 50km dojazd na baterky a do kopca na dialnici, ked to pomaha a rekuperuje na dialnici pri klesani, tak odhadujem, ze to bude cca tych 4,5l/100km pri 130km/h.
A toto us realne fakty, ziadne vymysly, ci fantazie.
Vrať se do školy!
Takto objemné benzíny si v autě berou běžně kolem 7l/100 km.
Motor navíc běží v atkinsonově cyklu, takže má vyšší účinnost.
Dál připočti velmi dobrý koeficient čelního odporu a relativně malou čelní plochu.
Už teď jsme tak na šesti litrech na sto.
Při dálničních přesunech nehraje hmotnost skoro roli, tam je určující odpor vzduchu.
Hmotnost hraje roli hlavně při akceleraci a jízdě do kopce no a k tomu využiješ právě elektromotor na energii z rekuperace.
Jak jsi tedy přišel na 8l/100km? Chodil jsi vůbec někdy do školy?
Takto objemné benzíny si v autě berou běžně kolem 7l/100 km.
Motor navíc běží v atkinsonově cyklu, takže má vyšší účinnost.
Dál připočti velmi dobrý koeficient čelního odporu a relativně malou čelní plochu.
Už teď jsme tak na šesti litrech na sto.
Při dálničních přesunech nehraje hmotnost skoro roli, tam je určující odpor vzduchu.
Hmotnost hraje roli hlavně při akceleraci a jízdě do kopce no a k tomu využiješ právě elektromotor na energii z rekuperace.
Jak jsi tedy přišel na 8l/100km? Chodil jsi vůbec někdy do školy?
Toyota to vzala za správný konec už dávno. Prius je třeba brát jako technologickou laboratoř, ne jako auto pro každého. Tím je třeba Corolla, nebo Auris. Hybridy osobně nevnímám jako příliš racionální volbu, domnívám se totiž, že provozní náklady u nich nikdy nevyváží pořizovací cenu. Musíte být nadšenci, abyste do toho šli. Protože pokud hledíte na každou kačku, logicky vám to nedává smysl. A design? Díky za něj. Na krabice je tu VW... 😉
na grand tour mi přišla trochu drsná a nespravedlivá k Priusu
[odkaz]
ale když vidím cenu 1,1 mega za kterou dostanu auto, které má dynamiku a maximální rychlost koňského povozu a vypadá jak chemický záchod, tak musím dát Clarksonovi za pravdu.
[odkaz]
ale když vidím cenu 1,1 mega za kterou dostanu auto, které má dynamiku a maximální rychlost koňského povozu a vypadá jak chemický záchod, tak musím dát Clarksonovi za pravdu.
V tom případě má většina aut na silnicích dynamiku a maximální rychlost koňského povozu.
To se hluboce mýlíš, auta za 1.1 mio mají v drtivé většině maximálku o minimálně 40 km/h vyšší, a zrychlení o 2-3 sec. lepší. Maximálku 160km/h a zrychlení přes 11 sec. mají auta za cca 300 tczk. i za méně.
To není tak úplně pravda. I auta okolo 500 tisíc mohou mít podobnou dynamiku. Tohle auto ovšem není o dynamice. Ostatní auta za podobnou cenu mají reálně 2x - 3x větší spotřebu. Někdy na peníze i vícekrát, to když dojíždíte často jen na elektřinu, což je po městě naprosto běžné. V tom je hodnota tohoto auta. Prius si nekupují lidé, kteří věří, že je dynamika někam doveze rychleji. Nedoveze.
Při mých zkušenostech s Priusem mohu potvrdit, že takových 150 se v něm jede mnohem pohodlněji, než například v takovém klasickém Golfu, pro kterou je 160 km/h limit k nepohodlné a hlučné dálniční jízdě.
Ano, je to výrazně dražší. Životnost je ale ověřena a to auto umí reálně ve městě část uspořit. A zejména emise jsou výborné. Většina z nich je v našem případě Temelín, což je poměrně čistá záležitost s mnohem lepší účinností, než spalovací motor. Být těchto aut alespoň 1/2, tak jsou v Praze problémy se smogem úplně pryč.
Při mých zkušenostech s Priusem mohu potvrdit, že takových 150 se v něm jede mnohem pohodlněji, než například v takovém klasickém Golfu, pro kterou je 160 km/h limit k nepohodlné a hlučné dálniční jízdě.
Ano, je to výrazně dražší. Životnost je ale ověřena a to auto umí reálně ve městě část uspořit. A zejména emise jsou výborné. Většina z nich je v našem případě Temelín, což je poměrně čistá záležitost s mnohem lepší účinností, než spalovací motor. Být těchto aut alespoň 1/2, tak jsou v Praze problémy se smogem úplně pryč.
Pokud mají auta za 500 tisíc podobnou dynamiku, tak jsou to líné šunky, ale jsou o 600 tis. czk levnější a to je to suma, kterou nikdo v rozdílu spotřeby neprojede ani za celý život. Já osobně tedy moc aut která by jela jenom 160 moc neznám, popravdě nemohu si vzpomenout na žádné.
Plug-in hybridy ostatních výrobců jsou sice také drahé, ale mají alespoň slušnou dynamiku odpovídající běžným autům (zrychlení pod 9 či 8 sec., maximálku přes 200) a ještě vypadají jako auta nikoliv jako nabouraná multikára.
Plug-in hybridy ostatních výrobců jsou sice také drahé, ale mají alespoň slušnou dynamiku odpovídající běžným autům (zrychlení pod 9 či 8 sec., maximálku přes 200) a ještě vypadají jako auta nikoliv jako nabouraná multikára.
Keď sú súčasné autá so zrýchelním 0-100 za 10s lenivé šunky, tak čo boli autá pred 15-20 rokmi so zrýchlením z0 na 100 za 15-20s?
Prius nemá zrychlení za 10 s, ale 11,1 s.
Když vezmu nejlevnější a dynamicky podprůměrná auta od Škodárny ve stejné třídě, tak vidím
Octavia 1.0 TSI 9,9, Vmax 203
Octavia 1.6 TDI 10,1 Vmax 203
Když vezmu jedno z vůbec nejlevnějších aut na českém trhu Sandero, tak vidím 0,9 TCe 11,1s a 175km/h a přitom to auto stojí pod 250 t czk.
Takže dostat za 1,1 mega auto s dynamikou 11,1s a Vmax 161 je v podstatě výsměch.
A nevím proč bych měl se současnou produkcí srovnávat 20 let stará auta, to je asi stejně užitečné, jako porovnávat dvacet let starou televizi s dnešní.
Když vezmu nejlevnější a dynamicky podprůměrná auta od Škodárny ve stejné třídě, tak vidím
Octavia 1.0 TSI 9,9, Vmax 203
Octavia 1.6 TDI 10,1 Vmax 203
Když vezmu jedno z vůbec nejlevnějších aut na českém trhu Sandero, tak vidím 0,9 TCe 11,1s a 175km/h a přitom to auto stojí pod 250 t czk.
Takže dostat za 1,1 mega auto s dynamikou 11,1s a Vmax 161 je v podstatě výsměch.
A nevím proč bych měl se současnou produkcí srovnávat 20 let stará auta, to je asi stejně užitečné, jako porovnávat dvacet let starou televizi s dnešní.
Tebe by som nedal do ruky ani traktor.
V čem vidíš ten výsměch? Do všech větších měst naprostej ideál = v čem vidíš výhodu že můžeš na limitu možností auta jet 203 km/h? Na německý dálnice je Okta 1.0 i 1.6 TDI vo ovnu a v tom městě je horší než hybrid 😄
Dynamika v omezeních městskýho nebo příměstkýho provozu je total dostatečná = jen sereš míň sraček do už tak znečištěnýho vzduchu a máš super spotřebu. A samozřejmě je to taky nejspolehlivější pohon = jak je u toyoty zvykem s velmi dobře propočítanejma nákladama na celou životnost vozu. TAkže míň smrdíš, míň spotřebuješ, víc to vydrží
Dynamika v omezeních městskýho nebo příměstkýho provozu je total dostatečná = jen sereš míň sraček do už tak znečištěnýho vzduchu a máš super spotřebu. A samozřejmě je to taky nejspolehlivější pohon = jak je u toyoty zvykem s velmi dobře propočítanejma nákladama na celou životnost vozu. TAkže míň smrdíš, míň spotřebuješ, víc to vydrží
Kdyby to auto stálo 400-500t czk tak by to byla solidní nabídka, takto je to předražený krám s mizivou prodejnosti.
Asi zbytečný, nad tím nemá cenu dumat. Prius je auto s velmi nízkou spotřebou, nízkými provozními náklady a nízkými emisemi.
Takže extra drahý auto s dejme tomu extra levným provozem za cenu mizerné dynamiky a jízdních vlastností. Typické auto pro petrolheady.
Mmch, kdyby Prius se svojí velmi dobrou aerodynamikou a zdechlým motorem neměl hybridní pohon, stejně by žral velmi málo a stál by alespoň daleko míň.
Takže extra drahý auto s dejme tomu extra levným provozem za cenu mizerné dynamiky a jízdních vlastností. Typické auto pro petrolheady.
Mmch, kdyby Prius se svojí velmi dobrou aerodynamikou a zdechlým motorem neměl hybridní pohon, stejně by žral velmi málo a stál by alespoň daleko míň.
Mizerných jízdních vlastností? Kam ty na ty nesmysly furt chodíš? >😁
Co to znamená když se auto s takovymhle rozloženim dobře postaví ti vysvětloval MT už pod článkem o Oktě g-tec = už tehdy ti hlava nebrala že 4x4 neni lepší
Vypadla ti spolehlivost stejně jako neskutečný ticho na palubě = občas během svý historie je Prius i nejspohlelivější na světě = s velmi vysoký kilometrový nájezdy = taky ti ze souhrnu vypadlo
Ty taxi s milionem kilometrů sou realita = to nic sme tu od toho ti poradit a připomenout 😄
Co to znamená když se auto s takovymhle rozloženim dobře postaví ti vysvětloval MT už pod článkem o Oktě g-tec = už tehdy ti hlava nebrala že 4x4 neni lepší
Vypadla ti spolehlivost stejně jako neskutečný ticho na palubě = občas během svý historie je Prius i nejspohlelivější na světě = s velmi vysoký kilometrový nájezdy = taky ti ze souhrnu vypadlo
Ty taxi s milionem kilometrů sou realita = to nic sme tu od toho ti poradit a připomenout 😄
Napsal jsem "nízká spotřeba a nízké provozní náklady". Předpokládal jsem, že z toho běžně erudovaný diskutující jasně pochopí, že myslím nízkou spotřebu a nízké servisní náklady. Nízké servisní náklady považuji za ekvivalent vysoké spolehlivosti. Omlouvám se, že jsem nepočítal s tím, že to budeš číst i ty, mohl jsem napsat ještě jasněji, že myslím jako plus i spolehlivost.
Ticho na palubě mě nezajímá, pokud nepojedu v 1,4TDI. V žádném benzínovém autě mě motor svým zvukem neobtěžoval.
Že to najíždí i milion km mě v podstatě vůbec nezajímá, to najede i Fabia, to najede téměř jakékoliv auto. Výhodou Priusu je, že u toho bude mít nižší náklady, ale to jsem poměrně jasně zmínil.
Pokud nebudeš mít něco zcela jasně k věci, ocením, když se zdržíš takovýchto zbytečných komentů.
Ticho na palubě mě nezajímá, pokud nepojedu v 1,4TDI. V žádném benzínovém autě mě motor svým zvukem neobtěžoval.
Že to najíždí i milion km mě v podstatě vůbec nezajímá, to najede i Fabia, to najede téměř jakékoliv auto. Výhodou Priusu je, že u toho bude mít nižší náklady, ale to jsem poměrně jasně zmínil.
Pokud nebudeš mít něco zcela jasně k věci, ocením, když se zdržíš takovýchto zbytečných komentů.
Ach jo, dalsi z mnoha, ktery s hybridni Toyotou ani nejel, ale vi ze to ma "mizernou dynamiku" atd.. Ok. Ja jsem dlouho jezdil s O3 1.6 tdi a ted jezdim s aurisem hybrid. Dynamika, byt je v cislech srovnatelna, tak 1.6 tdi by byla dost pozadu, at uz pri zrychlovani z mista, nebo pruznem zrychleni. Ale to je jedno... A o pocitu z rizeni hybridu ani nemluvim, osobne jsem se nesetkal s nazorem nekoho, kdo aspon mesic v kuse ridil hybrida a rekl, je to o nicem. Ne, vsechny to naopak dost chytne.
Nadprůměrný pružný zrychlení je zmíněný i v tomhle testu = to je Karel
Karel Audi a nikdy jinak, s Audi na věčné časy a nikdy jinak a tak = prostě Karel Nepoučitelný alias Karel Audi 😄
Karel Audi a nikdy jinak, s Audi na věčné časy a nikdy jinak a tak = prostě Karel Nepoučitelný alias Karel Audi 😄
Nebuď trapnej s Audi, a nelži. V testu je zmíňený "slušný" pružný zrychlení, nadprůměrnýho jsem si nijak nevšiml. Můžeš to docitovat, troubo?
Martine, pokud máš potřebu srovnávat dynamiku Priusu s O3 1,6TDI, pak se mnou v podstatě souhlasíš, za což děkuji.
Můžeš klidně napsat, že majitelům Priusu mizerná dynamika nevadí a já to beru - vyznávají jiné výhody - ale že je mizerná (dobře, tak tedy slabá), to je jen fakt.
Autor testu v autě určitě jel a popsal ji takto " Prius není žádný závoďák a najevo to dává od první chvíle. Přesto v akutním případě umí přitvrdit a z hybridního pohonu vymáčknout slušné pružné zrychlení. Spíše jej ale ocení řidiči-pohodáři".
Myslím, že konstatování slabé dynamiky není nic proti ničemu.
Můžeš klidně napsat, že majitelům Priusu mizerná dynamika nevadí a já to beru - vyznávají jiné výhody - ale že je mizerná (dobře, tak tedy slabá), to je jen fakt.
Autor testu v autě určitě jel a popsal ji takto " Prius není žádný závoďák a najevo to dává od první chvíle. Přesto v akutním případě umí přitvrdit a z hybridního pohonu vymáčknout slušné pružné zrychlení. Spíše jej ale ocení řidiči-pohodáři".
Myslím, že konstatování slabé dynamiky není nic proti ničemu.
Aha pozor, mozna kazdy mluvime o necem jinem.. Vyse byla zminena Octa 1.6 tdi, s tim ze je to porovnatelne. Coz proste neni. Auris * dost zivejsi. Proste ma dynamiku 100kw auta (vim, ze novy prius ma 90kw, ale nemyslim si, ze to bude velky rozdil). A pokud je pro tebe 100kw auto dynamicky slabe, chapu tvuj nazor a v podstate si neprotirecime. Ale podle me neexistuje auto se 100kw a realnou spotrebou okolo 4l/100km. Nicmene pokud bych se bavil o vetsich vykonech, zase lze navrhnout Lexu gs 450h se spotrebou 8l a vykonem 254kw.. Pointa pro me je, ze pokud chci auto s vykonem xxx kw , tak hybrid bude spotrebou (pri danem vykonu) na tom nejlepe..
Existuje auto se 100kw a spotřebou 4l na sto... jen to bude Diesel 😄 Navíc, ten Auris také v průměru nejezdí za 4, ale Spritmonitor udává 5,26... To bychom našli více nafťáků, co se tam vejdou 😄
Jak píšu níž, Prius má vše zacílené na spotřebu - od aerodynamiky po motor , kdyby se vyndal hybrid, snížila by se váha a žralo by to taky velmi málo. Je otázka kolik z té spotřeby dělá hybrid a kolik všechno okolo.
Já myslim, že si to vystihl přesně... je to drahé auto s nízkou spotřebou a vysokou spolehlivostí.... Otázkou je, jestli je spotřeba o tolik nižší a spolehlivost o tolik vyšší, aby kompenzovala o dost horší dynamiku konkurenčních aut za tyhle peníze, či jiné negativa... třeba nemožnost mít jinou, prostornější karoserii a podobně... za milion máš už hodně dobrý výběr aut 😉
Pokud si pamatuju, švihák psal, že s běžným Priusem cca 4l/100, tady v testu píšou cca 3l na sto. Pokud to tak je, pak za ušetřený litr spotřeby platím několik set tisíc kč, pár metráků váhy, nižší výkon, horší dynamika. Asi by mi přišel rozumnější běžný Prius.
Plug-in má smysl v ekofašistických centrech, kde mají elektroauta vjezd zdarma. Prej. Já bych ho měl spíš jako zajímavou hračku.
Každému rozumnému člověku je jasný, že se do evropských vlád dostali šílenci a pokrytci, se kterýma je potřeba zatočit. Vždyt si tu zachvilku budeme muset říkat to švihák, to Karel, to Anča...
Každému rozumnému člověku je jasný, že se do evropských vlád dostali šílenci a pokrytci, se kterýma je potřeba zatočit. Vždyt si tu zachvilku budeme muset říkat to švihák, to Karel, to Anča...
_Karel_ něco jiného jsou testy pisálků a něco jiného je realita. Naučil jsem se to auto ovládat tak, že aniž bych se plazil, dosáhl jsem už 2x spotřeby 2,6 litru. Nepamatuju si, že bych se průměrem dostal nad 5 litrů. Ale o tohle vůbec nejde. To auto se nesype. To jako exmajitel Range Roveru oceňuju nejvíc. A na nějaké nepohodlí si nestěžuju. Místa je v něm hodně. Měl jsem i větší Prius+. A že je do města? S Priusama celkem často jezdím do Janova a do Savony. Na jednu nádrž, samozřejmě 😉
Podle zkušeností mých přátel vůbec nelze Prius porovnávat s dieselovými auty. Spotřebou možná. Ale rozhodně ne s náklady okolo.
Plug-in se mi líbí, ale když jsem od Prahy 4 žádal o druhý klíč od garáže 6 měsíců, žádat o zásuvku ani raději nebudu...
Podle zkušeností mých přátel vůbec nelze Prius porovnávat s dieselovými auty. Spotřebou možná. Ale rozhodně ne s náklady okolo.
Plug-in se mi líbí, ale když jsem od Prahy 4 žádal o druhý klíč od garáže 6 měsíců, žádat o zásuvku ani raději nebudu...
Hele, šviháku, já ti to nevymlouvám. Jen tam slyším - šetřím peníze, peníze, peníze. Pokud jde jen o to, věřím ti vše co píšeš a nijak to nezpochybňuju. Nikde jsem nenapsal nic ve smyslu "kdo si kupuje Prius je i.diot". Jen já raději občas zajedu do servisu a o něco častěji na benzínku a mám za to víc radosti, než by MĚ dopřál Prius. Ve tvém případě (když by to peněženka asi dovolila) nechápu, že nemáš raději hybridní Lexus. 😉
Lexus jsem měl půjčený CT 200h. Neseděl mi, nevoněl mi a žral 5,6 litrů 😉
CT 200h není pořádný Lexus. 😉
K těm 5,6l - a pak že majitelé dieselů jsou kolenovrti >😒]
K těm 5,6l - a pak že majitelé dieselů jsou kolenovrti >😒]
😄 A proč mi píšeš, že na tom bude hybrid líp se spotřebou, když to sám několikrát opakuji? 😉
Ten tvůj 100kw Prius váží o půl tuny míň (pokud nekecá Autoprůvodce, přijde mi to nějak moc) , má o sekundu lepší stovku, vyšší výkon - takže stejný jako tvoje auto tohle nový není.
Ten tvůj 100kw Prius váží o půl tuny míň (pokud nekecá Autoprůvodce, přijde mi to nějak moc) , má o sekundu lepší stovku, vyšší výkon - takže stejný jako tvoje auto tohle nový není.
Z komentářů je vidět, že spousta lidí Hybrid nikdy neměla. Tohle je auto
- Jezdí za málo
- Kvalitnější než srovnatelná evropská produkce (životnost ověřena)
- Technologicky napřed
Nechápu kecy typu že Toyota objevila, že Hybridy frčí. Toyota tlačí Hybridy jako jedna z mála automobilek na světě. Pak je tu ještě Tesla s čisou elektrikou. Je to naopak Evropa, která dohání a zatím nedohnala. Kromě toho už mají i čistě vodíkové auto.
Hlavní je, že takové auto má skutečně dobré emise a spotřebu. A to i po letech. Nehrozí armáda dieselů z druhé ruky, které jsou v havarijním stavu a vypouštějí oblaka dýmu, který tráví všechno a všechny. Dokonce je na tom s těmi opravdu škodlivými emisemi výrazně lépe, než moderní přímovstřikové turbobenzíny (které už ale i Honda či Toyota po jednom kousku také mají).
Je to naprosto jiná filosofie. Auto pro pohodlné cestování. Ve výbavě mu nechybí nic. Cenová politika jasná a nikdo po vás nechce 50 tisíc za světla či 15 tisíc za bluetooth handsfree... Líbí se mi to. Zkuste si Japonce, zejména hybrida.
- Jezdí za málo
- Kvalitnější než srovnatelná evropská produkce (životnost ověřena)
- Technologicky napřed
Nechápu kecy typu že Toyota objevila, že Hybridy frčí. Toyota tlačí Hybridy jako jedna z mála automobilek na světě. Pak je tu ještě Tesla s čisou elektrikou. Je to naopak Evropa, která dohání a zatím nedohnala. Kromě toho už mají i čistě vodíkové auto.
Hlavní je, že takové auto má skutečně dobré emise a spotřebu. A to i po letech. Nehrozí armáda dieselů z druhé ruky, které jsou v havarijním stavu a vypouštějí oblaka dýmu, který tráví všechno a všechny. Dokonce je na tom s těmi opravdu škodlivými emisemi výrazně lépe, než moderní přímovstřikové turbobenzíny (které už ale i Honda či Toyota po jednom kousku také mají).
Je to naprosto jiná filosofie. Auto pro pohodlné cestování. Ve výbavě mu nechybí nic. Cenová politika jasná a nikdo po vás nechce 50 tisíc za světla či 15 tisíc za bluetooth handsfree... Líbí se mi to. Zkuste si Japonce, zejména hybrida.
Citace: "...Celkový výkon hybridní soustavy činí 90 kW, protože Toyota ví, že výkony obou jednotek nelze jednoduše sčítat...."
S tímhle tvrzením bych si nebyl úplně jistý. Očekával bych aspoň stručný popis funkce e-cvt v Priusu. Přece jen jde o systém silně vybočující z klasického schématu pohonů aut takže by si zasloužil představení nebo oživení faktů. A bylo by hned jasné i jak je to s těmi výkony.
S tímhle tvrzením bych si nebyl úplně jistý. Očekával bych aspoň stručný popis funkce e-cvt v Priusu. Přece jen jde o systém silně vybočující z klasického schématu pohonů aut takže by si zasloužil představení nebo oživení faktů. A bylo by hned jasné i jak je to s těmi výkony.
Nič proti technike Priusu, práve plug-in hybrid mi zo "zelených" áut dáva najväčší zmysel (resp. jediný zmysel, na rozdiel od obyč hybridu či plného elektra): prímestské trasy či mestské poskakovanie zvládnem čisto na elektrinu (na rozdiel od klasického hybridu, ktorý väčšinou naštartuje spaľovací motor po 2-3 km) a keď vyrazím na dlhšiu trasu, nemusím sa báť, že niekde ostanem visieť (ako s plným EV). Potiaľto teda dobrý.
Ale prečo, prečo to musí byť tak odporne škaredé? A nielenže je to škaredé, je to absolútne disporoporčné a nevyvážené, napr. tento bočný pohľad je úplne tragický, celá zadná časť s obrovskou masou plechu nad pidikolieskami je zúfalá: [odkaz]
Pritom konkurencia dokazuje, že to ide aj inak, oveľa krajšie a dizajnovo vyvážene, bez prvoplánovej kontroverznosti: [odkaz]
A nejde len o dve triedy krajší dizajn, aj technicky je na tom ioniq lepšie: väčší dojazd (63 vs. 50 km), lepšia prevodovka (dvojspojka vs variátor), menšie rozmery (výhoda pri aute hlavne do mesta), väčší kufor a najmä nižšia cena.
Ale prečo, prečo to musí byť tak odporne škaredé? A nielenže je to škaredé, je to absolútne disporoporčné a nevyvážené, napr. tento bočný pohľad je úplne tragický, celá zadná časť s obrovskou masou plechu nad pidikolieskami je zúfalá: [odkaz]
Pritom konkurencia dokazuje, že to ide aj inak, oveľa krajšie a dizajnovo vyvážene, bez prvoplánovej kontroverznosti: [odkaz]
A nejde len o dve triedy krajší dizajn, aj technicky je na tom ioniq lepšie: väčší dojazd (63 vs. 50 km), lepšia prevodovka (dvojspojka vs variátor), menšie rozmery (výhoda pri aute hlavne do mesta), väčší kufor a najmä nižšia cena.
Právě tebou popsané technické nevýhody Priusu jsou zárukou jeho spolehlivosti. Honda si s hybridem v Evropě neškrtla a stejně může dopadnout i korejská konkurence.
Jak může někdo napsat, že v Priusu vzadu není místo? >😁
Jak může někdo napsat, že Prius pojede po vybití za 8? >😁
Jak může někdo napsat, že Prius pojede po vybití za 8? >😁
Jednoduše. Protože to neznají a nemají zkušenosti.
Hybridních aut (nových) je u nás jako šafránu. Natož aby to řídila běžná populace, která řídí pouze ojetiny.
Strašení, strašení ... realita je naprosto opačná 😄
Hybridních aut (nových) je u nás jako šafránu. Natož aby to řídila běžná populace, která řídí pouze ojetiny.
Strašení, strašení ... realita je naprosto opačná 😄
Řekl bych, že v případě Priusu bude hrát velkou roli vzhled a cena.... Auris dokáže v hybridu oslovit širší veřejnost....
Ozzy, Auris je obyčejné auto, uvnitř kvůli místu nepoužitelné. Nejlépe ho popsal soused, který si koupil Auris kombi a přirovnal ho k o číslo menším botám...
Já mám Prius, protože je to Prius. Značka Toyota mi vůbec nic neříká a ve značkovém servisu mě po špatných zkušenostech už nikdo neuvidí. Fušeřina jako všude jinde.
Až někdo udělá tak spolehlivé auto jako je Prius, nebudu mít problém na něj přejít.
Já mám Prius, protože je to Prius. Značka Toyota mi vůbec nic neříká a ve značkovém servisu mě po špatných zkušenostech už nikdo neuvidí. Fušeřina jako všude jinde.
Až někdo udělá tak spolehlivé auto jako je Prius, nebudu mít problém na něj přejít.
Rozumím tvým důvodům, ale Auris kombi je nám Čechům nejblíže, tzn nejzkousnutelnější použitelný hybrid. Ale ruku na srdce, tobě se Prius vážně líbí jak vypadá ?
Líbí. I ten nový. Protože ho beru jinak, jako celek. Jako auto, které mě nevysává z peněz. Jinak mi všechna současná osobní auta a především SUV přijdou odporná, nic se mi poslední dobou nelíbí. Líbí se mi snad už jen Mustang a Challenger. A vůbec mám teď nějakou blbou náladu 😄
Přiznám, že ten bílý, kterým jezdíš mi příjde nejzkousnutelnější, občas ho vídám, když jezdíš na návštěvu k naším sousedům 😉.
K těm SUV, nemíval si Cayenne? >😒]
S amerikama souhlas, ale já bych si naštěstí ještě vybral hodně jiných aut 😄
K těm SUV, nemíval si Cayenne? >😒]
S amerikama souhlas, ale já bych si naštěstí ještě vybral hodně jiných aut 😄
Aha. To ale nejsem já, pán si tam nechal samolepky. Ale mám perleťově bílý bez polepu a teď jsem si ještě přivezl modrý. Ten na sobě má kotvy.
Mimochodem, vyzkoušel jsem si novou Kiu Niro a Prius může zůstat v klidu... 😄
Mimochodem, vyzkoušel jsem si novou Kiu Niro a Prius může zůstat v klidu... 😄
Ne, ten co máš tady na profilu, vím, že máš novější a perleť.... přiznám se, že ten polepený jsem nezaregistroval. 😄 Pamatuji si že podle Avantimu, ale to jsem ani netušil, že nějaké Auto.cz a Švihák existují 😉
Mě se Niro vážně líbí, sice technicky to není takové, ale to auto se mi líbí více a i pojetí hybridu od Kie je mi sympatičtější, jako takový "mama car" na rozvor dětí a po okolí
Mě se Niro vážně líbí, sice technicky to není takové, ale to auto se mi líbí více a i pojetí hybridu od Kie je mi sympatičtější, jako takový "mama car" na rozvor dětí a po okolí
Teda kde ty mě vídáš? 😄 Tak se někdy přihlaš ať můžeme popovídat a vyzkoušíš si hybrid sám...
Tak mám SZ, nebo to napsat sem ?😊 ( nechci zbytečně proflaknout soukromé údaje, tak se nejdřív ptám). Je to v jednom městečku u Kladna....😊
Trošku OT, ale ako sa Ti páči nový Grand Scenic? Pokukujem po ňom, ale mám problém vybrať si motor, lak a predovšetkým všetky interiéry mi prídu strašne čierne...
Auris ano,a to hlavně cenou a kufrem. Obávám se, že "nám čechům" se s tím, jak budeme jako společnost migrovat od pepíků ve smradlavých autech k zodpovědnější společnosti, bude i těch, které osloví Auris, výrazně méně.
Kromě toho si myslím, že Prius má přesně ten vzhled, který mít má a který na jeho zákazníky platí. Není to auto agresivní, není elegantní .. je funkční.
Kromě toho si myslím, že Prius má přesně ten vzhled, který mít má a který na jeho zákazníky platí. Není to auto agresivní, není elegantní .. je funkční.
Není důvod plýtvat zde emocemi nad recenzí tohoto vozu, protože je nad slunce jasné, že Prius se u nás jen tak neprosadí. U nás kraluje koncern, i přes jeho podvody a kartelové dohody. Navíc, při koupi jakéhokoliv hybridu platíte dvě auta za cenu jednoho. Dvě Corolly za cenu jednoho Priusu, dvě a půl Corolly za cenu plug-in Priusu. Přičemž spotřeba Corolly při běžném ježdění mimo dálnice je kolem pěti a půl litru na sto. Taková je moje vlastní zkušenost, a to ji teprve zajíždím.
Koncern VW ve mně přišel o zákazníka kvůli nesolidnosti, kvůli podvodům, a v neposlední řadě kvůli emisím motorů TSI. Mám na mysli saze. Takže kdybych na to měl, asi by v mé garáži nestála Corolla, ale plug-in Prius. Protože japonská poctivost je pro mě víc než koncernová namyšlenost, a protože mě technologicky vyspělé hračky baví. Jenže na to nemám. Přesto jsem musel udělat to gesto a zbavit se koncernového vozu ve prospěch toyoty. Protože mě serou zprávy o tom, že kauza dieselgate prodeje vozů koncernu VW nijak neovlivnila. V mém případě ano. A poslední informace o kartelu německých automobilek to dorazily. Přeju jim, aby po právu všechny zkrachovaly.
8-s
Koncern VW ve mně přišel o zákazníka kvůli nesolidnosti, kvůli podvodům, a v neposlední řadě kvůli emisím motorů TSI. Mám na mysli saze. Takže kdybych na to měl, asi by v mé garáži nestála Corolla, ale plug-in Prius. Protože japonská poctivost je pro mě víc než koncernová namyšlenost, a protože mě technologicky vyspělé hračky baví. Jenže na to nemám. Přesto jsem musel udělat to gesto a zbavit se koncernového vozu ve prospěch toyoty. Protože mě serou zprávy o tom, že kauza dieselgate prodeje vozů koncernu VW nijak neovlivnila. V mém případě ano. A poslední informace o kartelu německých automobilek to dorazily. Přeju jim, aby po právu všechny zkrachovaly.
8-s
Je to zajímavé, ale měl jsem to stejně. Vyzkoušel jsem koncerovné i francouzské alternativy ... nejsou to špatná auta, ale přišla mi prostě ve všem horší. Reálná spotřeba, akustický komfort, plánovaný výdrž, světla, design, vnitřní prostor ... aby to auto bylo lepší, tak muselo být konkrétně v případě Octavie o 300 tisíc dražší, což je o nějakých 70% 😄
Navíc když jsem k tomu přičetl reálně nižší spotřebu a ekologičtější motor, který déle vydrží ... také jsem hodně dal na jejich podvody a hlavně dlouhodobé zkušenosti s chováním značky Škoda a VW při reklamacích, kdy závady přestali uznávat a dělat problémy. Typicky odcházející převodovky těsně po základní záruce do 40 tisíc u Octavií byla radost.
Tak jsem prostě vyzkoušel jinou značku a jsem maximálně spokojen. Až zase začnou dělat pořádná auta odpovídající ceně, rád přejdu zpět.
Navíc když jsem k tomu přičetl reálně nižší spotřebu a ekologičtější motor, který déle vydrží ... také jsem hodně dal na jejich podvody a hlavně dlouhodobé zkušenosti s chováním značky Škoda a VW při reklamacích, kdy závady přestali uznávat a dělat problémy. Typicky odcházející převodovky těsně po základní záruce do 40 tisíc u Octavií byla radost.
Tak jsem prostě vyzkoušel jinou značku a jsem maximálně spokojen. Až zase začnou dělat pořádná auta odpovídající ceně, rád přejdu zpět.
Aha...takže kdyby...asi.
Podle kterého práva mají německé automobilky krachovat? Podle stejného jako by musely automobilky s airbagy Takata rovnou popravovat management.
To je ale dnes v diskuzi materiál :yes: 😉
Podle kterého práva mají německé automobilky krachovat? Podle stejného jako by musely automobilky s airbagy Takata rovnou popravovat management.
To je ale dnes v diskuzi materiál :yes: 😉
Upřímně by mě zajímalo, kolik z příznivců vzhledu Priuse by bylo stejně spokojeno, kdyby měl na kapotě jiný znáček.
presne tak... ale kedze je to toyota tak je to krasa no jo 😉 ... klasika jak vzdy ...
inak ten face je za mna horsi ako u predchodcu aj ked celkovy profil je asi kusok lepsi uz... ale stale je to take z blata do kaluze s tym dizajnom podla mna... inak urcite by to chcelo ine kola a to aj rozmerovo ... mat tie moznosti tak idem do nira... tu ma prius nema cim zaujat... jasne ok prius je megaspolahlivy... ale pri mojom rocnom najazde a celkovej zivotnosti dnesnych aut to ozaj pre mna nie je argument... to radsej fakt niro... ktore iste tych 6-7 rokov bohate vydrzi... a aj vyssia svetlost sa zide vzdy... aj na zahradu k tete po strkovej ceste lepsia volba ako sa vyhybat jamam s malym autom .... skratka niro je podla mna sikovnejsie mimo mesto .. aj celkovo kasnou praktickejsie.. hoc nejazdi az tak zadara..
inak ten face je za mna horsi ako u predchodcu aj ked celkovy profil je asi kusok lepsi uz... ale stale je to take z blata do kaluze s tym dizajnom podla mna... inak urcite by to chcelo ine kola a to aj rozmerovo ... mat tie moznosti tak idem do nira... tu ma prius nema cim zaujat... jasne ok prius je megaspolahlivy... ale pri mojom rocnom najazde a celkovej zivotnosti dnesnych aut to ozaj pre mna nie je argument... to radsej fakt niro... ktore iste tych 6-7 rokov bohate vydrzi... a aj vyssia svetlost sa zide vzdy... aj na zahradu k tete po strkovej ceste lepsia volba ako sa vyhybat jamam s malym autom .... skratka niro je podla mna sikovnejsie mimo mesto .. aj celkovo kasnou praktickejsie.. hoc nejazdi az tak zadara..
Myslim ze Niro by se melo spis srovnavat s C-HR.
A C-HR se mi opravdu libi! Vcetne interieru.
A C-HR se mi opravdu libi! Vcetne interieru.
Ano C-HR je moc fajn auto, co se týče sladění, ale mnohem více se mi líbilo s benzinovou 1.2. Pokud bych volil hybrid tak Niro, které funguje jako hybrid výborně, lépe než C-HR. A navíc moc nestojí a nenutí ustupovat v praktičnosti, ale i některých dalších detailech, které v C-HR nedotáhli.
No v C-HR je spatny vyhled vzadu pro deti.
V cem myslis ze funguje Niro lip nez C-HR jako hybrid?
Ja nemam s Nirem zadnou zkusenost.
V cem myslis ze funguje Niro lip nez C-HR jako hybrid?
Ja nemam s Nirem zadnou zkusenost.
Spotřeba. Sladění pohonného systému = výrazně lepší převodovka. Tichý interiér vs hlučný podvozek.
Pro rodinu s dětma C-HR neni určený = pro ty spíš ne o moc dražší RAV4 hybrid [odkaz]
Prostoru docela dost, motor atmo čtyřválec 2,5 + 2 elektromotory 105 kW vpředu a 50 kW vzadu = u čtyřkolky. Lze i jako FWD = to začíná na 759 900 kč jako hybrid. Jinak je nejlevnější za 599 900 kč
Pro rodinu s dětma C-HR neni určený = pro ty spíš ne o moc dražší RAV4 hybrid [odkaz]
Prostoru docela dost, motor atmo čtyřválec 2,5 + 2 elektromotory 105 kW vpředu a 50 kW vzadu = u čtyřkolky. Lze i jako FWD = to začíná na 759 900 kč jako hybrid. Jinak je nejlevnější za 599 900 kč
No pokud bych měl řešit jenom hybridní otázku a ne třeba některé další detaily, tak s Nirem se jezdí více nehybridně. Samozřejmě má to pro někoho špatnou převodovku, je tam dvojspojka a ne eCVT. Ale uživatelsky mi to přišlo přívětivější, má lepší baterii, lépe rekuperuje, nabízí podstatně lepší dynamiku a menší spotřebu, při lehce sportovní jízdě je tam litr rozdíl. A i další věci jsou v Niru řešeny lépe, ať už jde o prostor, pohodlí, odhlučnění.
Naměřená spotřeba při dynamickém testu 6,1 vs 5,6; zrychlení 60-100 6,9 vs 6,6 s; 80-120 9,2 vs 9,1 s
Tak a teď kdo je Kia NIro a C-HR? 😄
V německý srovnávačce došli k stejnejm rozdílum = taky opačnejm než ty: Při sportovní jízdě je tam fakt rozdíl = ale ne ve prostěch Kie [odkaz]
Rozdíl v CO2 je dokonce docela zásadní = stejně tak si to otočil s odhlučněnim
C-HR neni auto pro 2 děti vzadu = prostě to neni rodinný auto = ale jinak se sakra povedlo :yes:
Tak a teď kdo je Kia NIro a C-HR? 😄
V německý srovnávačce došli k stejnejm rozdílum = taky opačnejm než ty: Při sportovní jízdě je tam fakt rozdíl = ale ne ve prostěch Kie [odkaz]
Rozdíl v CO2 je dokonce docela zásadní = stejně tak si to otočil s odhlučněnim
C-HR neni auto pro 2 děti vzadu = prostě to neni rodinný auto = ale jinak se sakra povedlo :yes:
Kolega se ptal na zkušenosti, jel jsem oběma auty, tak dle toho hodnotím. Nechci hodnotit nic z německého tisku, každý si může udělat srovnání sám.
Jedno bylo český měření jedno německý = nic proti tvejm pocitum ale dělám do zvuku = třeba těch 57 vs 61 dB je docela dost
Sám sem jel jen s C-HR = výrazně tišší auto abys v segmentu SUV a ceně pohledal = 54 dB má Lexus RX. Pokud si nejel s otevřenejma dveřma nebo podobná absurdita = fakt nevim jak to že ti to vyšlo výrazně obráceně
Sám sem jel jen s C-HR = výrazně tišší auto abys v segmentu SUV a ceně pohledal = 54 dB má Lexus RX. Pokud si nejel s otevřenejma dveřma nebo podobná absurdita = fakt nevim jak to že ti to vyšlo výrazně obráceně
Nepíšu, že by to bylo výrazně obráceně, ta auta jsou obě poctivá. Jen mi přislo, že s benzinovou 1.2 je to mnohem lepší auto než s hybridem. C-HR hybrid je velmi tiché, ale jen do 80 km/hod, pak hluk konstantně narůstá a na dálnici už je to hodně znát a při akceleraci ještě více. Niro je na dálnici a při vyšších rychlostech jednoznačně tišší. Těží i z toho že to není bezestupňový automat. A o akceleraci se vůbec nebavme, tak je rozdíl opravdu velký. Niro dá stovku v pohodě pod 10 sekund. To je prostě jiná liga. Samozřejmě musí být v modu S.
Napsals že Kia má lepší odhlučnění = no a je to obráceně. Skoro o dost = při městkejch rychlostech dokonce o masivní 4 dB. I při mimoměstskejch 100 km/h je to 66 dB vs 68 ve prospěch C-HR
V dálničních 130 km/h shoda 71 dB
Jestli ti víc vyhovuje malý 4válcový turbo 1.2 než atmo R4 1.8 + 60 kW elektromotor proč ne = konkurence proti tomu R4 1.2 staví spíš 3 válce a objem [odkaz]
Niro nedá stovku v poho pod 10 ale reálně trochu přes = naměřenejch 10,5 s = což je víceméně jedno. Tenhle okrajovej údaj se extrémně přeceňuje. Už ani nepamatuju kdy sem ze semaforů odjel 0-100 = naopak pružnost použiváš denně furt pryč, 0-100 třeba nikdy
V dálničních 130 km/h shoda 71 dB
Jestli ti víc vyhovuje malý 4válcový turbo 1.2 než atmo R4 1.8 + 60 kW elektromotor proč ne = konkurence proti tomu R4 1.2 staví spíš 3 válce a objem [odkaz]
Niro nedá stovku v poho pod 10 ale reálně trochu přes = naměřenejch 10,5 s = což je víceméně jedno. Tenhle okrajovej údaj se extrémně přeceňuje. Už ani nepamatuju kdy sem ze semaforů odjel 0-100 = naopak pružnost použiváš denně furt pryč, 0-100 třeba nikdy
Tato debata přestává mít smysl. Vyzkoušej a uvidíš. Měl jsem možnost je mít po sobě.
On nezkouší, on jen čte a pak ví všechno líp, než ti, co zkouší. 😉
Už si to zase poplet
Líp než ty co zkouší = to víš ty. Já líp než ty co si pujčej auto u dealera objedou blok a ví to líp než Vaculík a další = co to auto fakt zkouší a měří 😉
A některý dou až do takovýho extrému že tvrděj že ty naměřený hodnoty sou blbost = jako třeba tady = že německý i český měření určitě neseděj = že to při tý projíždce kolem dealerství poznal: že úroveň hluku je přesně obráceně atd.
Tak dodám ty čísla = a následuje Wheelerovo 18:40 a tvoje 20:58 😄
Prostě jen čtu víc testů a obecně víc o autech = než ty to je celý
Líp než ty co zkouší = to víš ty. Já líp než ty co si pujčej auto u dealera objedou blok a ví to líp než Vaculík a další = co to auto fakt zkouší a měří 😉
A některý dou až do takovýho extrému že tvrděj že ty naměřený hodnoty sou blbost = jako třeba tady = že německý i český měření určitě neseděj = že to při tý projíždce kolem dealerství poznal: že úroveň hluku je přesně obráceně atd.
Tak dodám ty čísla = a následuje Wheelerovo 18:40 a tvoje 20:58 😄
Prostě jen čtu víc testů a obecně víc o autech = než ty to je celý
Já zatim jel jen s C-R = ale tvý zpochybňování měření v různejch státech s jinejma kusama = který řikaj opak než ty = fakt nemá smysl
Prostě podle víc zdrojů = měl sem připravenej i odkaz na francouzskej test = je C-HR tišší s menší spotřebou. Ale Niro neni rozhodně průšvih = je jen o fous horší a taky trochu levnější = takže vlastně ok
Ale 4dB je relativně dost = takže se fakt nabízí otázka proč si tvrdil opak. To je celý = jestli se ti víc líbí vo fous levnější nepatrně řekněme odpovídajícně horší Niro = žádnej problém
Prostě podle víc zdrojů = měl sem připravenej i odkaz na francouzskej test = je C-HR tišší s menší spotřebou. Ale Niro neni rozhodně průšvih = je jen o fous horší a taky trochu levnější = takže vlastně ok
Ale 4dB je relativně dost = takže se fakt nabízí otázka proč si tvrdil opak. To je celý = jestli se ti víc líbí vo fous levnější nepatrně řekněme odpovídajícně horší Niro = žádnej problém
Existuje i český opravdu relevantní týdenní test, který koresponduje s mými poznatky. [odkaz]
Řekl bych, že prezentuje skutečnou realitu obou vozů.
Řekl bych, že prezentuje skutečnou realitu obou vozů.
Jj 1 [odkaz] proti všem 😄
Vzhledem k tomu že sem v jednom z těch aut jel = přijde mi nepravděpodobný že zrovna v tom odhlučnění bude levnější Kia lepší = ty naměřený 4 dB naopak = to by mohlo bejt
Z objetí bloku u dealera poznáš leda to který auto je ti sympatičtější. Pokud na to máš cit = možná to co píšou v tomhle testu: C-HR je jízdně lepší možná snad poznáš i ty lepší brzy určitě tu horší převodovku = to cos popisoval ty těžko 😉
Autor [odkaz] tohohle testu to dobře shrnul = víc se mu líbí Kia protože má vyšší výkon. To bude asi to proč se víc líbí i tobě = proč ne 😄
Vzhledem k tomu že sem v jednom z těch aut jel = přijde mi nepravděpodobný že zrovna v tom odhlučnění bude levnější Kia lepší = ty naměřený 4 dB naopak = to by mohlo bejt
Z objetí bloku u dealera poznáš leda to který auto je ti sympatičtější. Pokud na to máš cit = možná to co píšou v tomhle testu: C-HR je jízdně lepší možná snad poznáš i ty lepší brzy určitě tu horší převodovku = to cos popisoval ty těžko 😉
Autor [odkaz] tohohle testu to dobře shrnul = víc se mu líbí Kia protože má vyšší výkon. To bude asi to proč se víc líbí i tobě = proč ne 😄
Jízdně je možná trochu lepší, ale jen nepatrně. Já jel s oběma vozy s 18 koly, udělal jsem dva pražské okruhy + dálnice. Víceméně oba na skoro celý den. Všechny další výhody má Niro, je to allraounder pro menší rodinu, C-HR je pro jednotlivce a jen do města. Proto v kontextu vlastností a ceny mi přijde lepší C-HR s 1.2, která lépe jede a má i trochu té dynamiky.
Nic proti = my hledali auto pro většinou 1 a popojíždění po Praze a okolí a nakonec vyhrál Auris hybrid
C-HR je v různejch detailech krom spotřeby lepší ale taky dražší. Někde byla důkladnější srovnávačka Niro, C-HR, Prius = ten logicky docela drtivě vyhrál. Teď zpětně mě maličko mrzí že sme nepřitlačili a nešli do něj
C-HR je v různejch detailech krom spotřeby lepší ale taky dražší. Někde byla důkladnější srovnávačka Niro, C-HR, Prius = ten logicky docela drtivě vyhrál. Teď zpětně mě maličko mrzí že sme nepřitlačili a nešli do něj
Věřím, že C-HR se bude prodávat dobře, je to nadčasové auto, hlavně tedy vhledem. Jako hybrid mě nepřesvědčilo, s 1.2 potěšilo, ale i na tom je vidět jaký korejci mají progres.
Sakra už nemůžu editovat takže: rozdíly v odhlučnění tu fakt sou a docela veliký = 57 vs 61 dB je fakt dost, při 100 km/h pak 66 vs 68 dB. Jen je to obráceně než řikáš ty = líp odhlučněný s nižší spotřebou atd. = je C-HR
Kia je levnější a ne průser = prostě jen levnější a trochu horší
Kia je levnější a ne průser = prostě jen levnější a trochu horší
Prečo musí mať výnimočné auto výnimočný aj dizajn, a zároveň prečo výnimočný dizajn musí byť za každú cenu hnusný dizajn.... Ničím iným ako odpudivým výzorom sa zaujať nedá? Však niečo odlišné nemusí byť iba škaredé.
tak to sme dvaja... pritom hlave dizajn dnes predava... takze takto so oberat vcelku dobrovolne o zakaznikov je kusok zvlastne.. zvlast ked auta su dnes uz masovky na par rokov a tento prius za dalsich 5 rokov uz ziadna vynimocnost ani zazrak tiez nebude... proste divna taktika.... za mna ked hybrid tak yaris alebo niro... pripadne kona moze byt fajn len dufam ze ju nejako nedobabru v hybridnej verzii a nedostane divne kola a sive plasty vsade
ako piseme s ozzym vyssie.. v tele aurisu alebo corolly by to mohlo byt paradne auto... takto ako ufo a za take prachy mi ale zmysel nedava ... ;-\
PS: ta hra na vizualnu jedinecnost za kazdu cenu je v pripade priusu v dnesnej hybridnej dobe uz docela .. hmm jak to nazvat.. lebo neviem ci "trapna" je vhodne slovo.. kazdopadne som zvedavy dokedy s tym prius vydrzi hrat sa na nieco extra ...
ako piseme s ozzym vyssie.. v tele aurisu alebo corolly by to mohlo byt paradne auto... takto ako ufo a za take prachy mi ale zmysel nedava ... ;-\
PS: ta hra na vizualnu jedinecnost za kazdu cenu je v pripade priusu v dnesnej hybridnej dobe uz docela .. hmm jak to nazvat.. lebo neviem ci "trapna" je vhodne slovo.. kazdopadne som zvedavy dokedy s tym prius vydrzi hrat sa na nieco extra ...
Súhlas, Písal som to vyššie, nevidím dôvod, aby hybrid musel vyzerať odpudivo a nasilu nevyvážene. Toyota zrejme zastáva úplne neodôvodnený názor, že ten, kto chce auto s inou ako konvenčnou technikou, chce byť za každých okolností nápadný a stredobodom pozornosti prostredníctvom výstredného odpudivého auta. Ale to je omyl. Tvrdím, že Prius by mal lepšie predaje, keby vyzeral ako.. auto, nie ako dielo sfetovaného drevorubača. Ostatne to potvrdzuje aj Ioniq, ktorý z ničoho (bez minulosti a povedomia verejnosti o ňom, ako je to u Priusu) dosahuje lepšie predajné čísla, ako Prius (a to sú v predaji zatiaľ len dve verzie, tá najzaujímavejšia: PHEV ešte len príde).
Záver je dosť vtipný - kam akože tú rodinu cez víkend zbalím?
Prečo nerobia kombi?
Nerozumiem... áno, malo by to o 0,2l vyššiu spotrebu, ale bolo by to použiteľné..
Prečo nerobia kombi?
Nerozumiem... áno, malo by to o 0,2l vyššiu spotrebu, ale bolo by to použiteľné..
Prius je auto do plnych miest a do kolon. Tomu je podriadene vsetko. Napr. adaptivny tempomat Vam pomoze bezpecne jazdit v kolone. Ked stojite na ktizovatke, zapnete adaptivny tempomat a nastavi rychlost na 45 km. Ked zasvieti zelena pridate plyn alebo tuknete do spravnej packy a auto ide a sleduje si vzdialenost od predchazdajuceho auta. Na dalsej krizivatke samo zastane. Pri zelenej zas tuknete na packu a idete. Ziadne stresy zo sledovania predchadzajuceho auta, ci tam nie je nervak co dupne na brzu. Na dialnici to iste, ale to uz maju zvladnute aj ine znacky. V teste autor nepise ze samo ciastocne reguluje volantom pri jazde v pruhoch. Dobra vec je aj denne a mesacne sledovanie spotreby, pripadne priamo v € vycislenie nakladov na jazdu. Zena tiez chvali head-up display, kde stale ukazuje nakolko je nabita baterka. Oproti Aurisu 4. generacia HSD v PRIUSe ma mensiu spotrebu o cca 1/2 litra.
Nezvyknem riesit tieto hybridne Toyoty, ale toto som videl nazivo v meste. Nazyvam to toto, lebo je to nemozne nazvat to autom.
je fakt neuveritelne, ze nieco takto skarede a neforemne toto sa dostalo do vyroby a ze niekto da za to svoje skutocne peniaze.... to keby fakt jazdilo za realnych dlhodobo cca 5 litrov, ani tak sa to neda ospravedlnit. :-!
je fakt neuveritelne, ze nieco takto skarede a neforemne toto sa dostalo do vyroby a ze niekto da za to svoje skutocne peniaze.... to keby fakt jazdilo za realnych dlhodobo cca 5 litrov, ani tak sa to neda ospravedlnit. :-!
Taky to nejezdí za 5 ale viz týdenní spotřeba v testu za 3,2 a v případě dojezdů pod 50 km taky za 0,00 😄
Novinářský posádky v Maďarsku na 115 km dlouhý trati měly od 2,1 = což byli češi který byli nejhorší po 1,1 litru na 100 km
V běžnym životě kdy to nešetříš = viz test třeba ty 3 litry
Novinářský posádky v Maďarsku na 115 km dlouhý trati měly od 2,1 = což byli češi který byli nejhorší po 1,1 litru na 100 km
V běžnym životě kdy to nešetříš = viz test třeba ty 3 litry
Když už, tak mi dává větší smysl klasický hybrid, potažmo ten Sakrou protěžovaný Auris. Souhlasím, že po městě je elektromobil velmi dobrou volbou, ale zabíjí to cena a pro mne nezkousnutelný vzhled nejen exteriéru, ale hlavně interiéru (vyloženě mi vadí koukat na středový panel).
Když už chci jezdit město +/- a zpět, postačí něco velikosti B segmentu. Osobně by mne nejvíce vadilo myslet pořád na to, že auto musím nabíjet. Jeden večer zapomenu a mohu vyrazit ráno na MHD. Toto by mne hodně obtěžovalo.
P.s. Za 3 na sto umí prej i Oktávka TDI >😁 A vyjde pěkná na 50 tisíc >😒] >😒] >😒]
mnozi se toho chytnou 😄
nie ale vazne teraz ... do mesta mne vacsi zmysel dava ked uz tak skor ten hybridny yaris.. a pride mi ze aj niro bude praktickejsie ako tento prius hoci nebude jazdit az tak zadara ako tato toyota
prius ale podla mna frci hlavne kdesi v kalifornii a obecne v amerike ... tam rozmery aut stale este moc neriesia a aj ceny aut tam maju celkovo prijemnejsie ako u nas .. dokonca aj na dizjan tam pozeraju inak ako v eu... takze tam im prius aj oku lahodi... vyzera to tak.. zatial co v eu to bude podla mna aj nadalej exoticka kusovka
PS: dokonca ani v no rsku kde vsetci radi hybridy a elektro prius ziadna slava... zeby za tym fakt bol "len" dizajn?
Designově to není žádná kontroverzce, jen prostě nevydařený desing, disproporční cosi s toyota/lexus markantami na malých kolečkách. Jestli si chudák autor testu takto představuje kosmickou loď, pak nezbývá než ho politovat za naprostý nedostatek fantazie, prius uvnitř vypadá jen a pouze levně.
A pokud jde o pohon, prý "návštěva z budoucnosti", ono to spíše vypadá, že toyotu konečně navštívil někdo ze současnosti, těch plug-in hybridů už jezdí x, a konečně i toyota pochopila, kudy jde hybridní vývoj... 😉
V designu začínaj mít trochu problém spíš čím dál tim stejnější německý značky = snad možná u Opelu vidim určitý snahy
[odkaz]
Asi spiknutí.
Mě se líbí a znám i další lidi se stejnym názorem = na % sem to nepřepočítával ale 1 ze 100 to nebude 😄
No name autorovi se podle textu docela líbí = i když ne vzhledem 😉
Je to, protože to říkáš ty? Nebo podle čeho?
P.s. Když se to autorovi líbí, ale ne vzhledem, tak to znamená, že i autor si myslí, že design stojí za dvě veci... >😁
Zad plug-in podle me take povedena. Svetla auto opticky rozsiruji.
Pro me velice zdarily, futuristicky exterier.
Ps neprodavam nadobi
A shemal kecy by ti nejspíš došly ve chvíli kdybysme se potkali = naživo 😉
Kolega se flákal minulý 3 tejdny = v Toskánsku, teď já = proto mám taky po delší době čas tady víc psát 😄
mne sa moc paci niro a zhodou kolnosti prave aj preto ze nekrci do sveta.. halo ja som hybrid a som nieco extra... prave ta nenapadnost nira voci benzym vozom je super ... rovnako el soul... uz napriklad na ioniqu kusok vidno ze je hybrid ... jeden biely nam tu beha a tie jeho sive plasty a divne kolesa to hned vidis ze to nie je uplna klasika .. pritom na nire nemas sancu zistit ze ide o hybrid... to je ta sila prave nira
Oni jim to ale Britove a Francouzi vysvetli, kam jde vyvoj. Japonsky naskok je v pohonech hodne veliky 😉
Predevsim ma stravitelny interier, i ja bych ten interier uprednostnoval pred Priusem.
A samozrejme jako nabidka EV :yes😒br />
Ale kdybych volil plug-in hybrid, prius by byl asi na prvnim miste.
Mimochodem v realnem testu spotreby v AMS mel Prius plug-in spotrebu 1,3 l.
Zatimco Golf GTE za stejnych podminek 3,5 l.
A pak je tu ten drobnej rozdíl v tom co leze z vejfuku = u jednoho je to skoro jedno, u půl milionu co projíždí denně Prahou.. >😒]
Do velkoměst je plug-in Prius skvělej = a naprosto v poho jede i jako normální hybrid = dobíjí se tankuje při každym brždění a mírnym sklonu z kopce. Viz třeba novinářský testy dá se s nim jezdit i za míň. Kolman správně napsal že za ty 3 je když jezdíš bez jakýkoli snahy o ekonomickou jízdu. Česká novinářská posádka jezdila myslim za 2,1 litru na 100 = a byla nejhorší 😄
Neni to rozměrově velkej rozdíl a byť jezdíme v jednom maximálně 2 = nepatrně větší auto by nevadilo = dokonce mě zpětně maličko mrzí že sme se víc neplácli přes kapsu
Jedno jestli do Berlína, Mnichova, Londýna Paříže nebo New Yorku či Tokia = určitě jo :yes:
Dobíjí se jako klasický? Jaký je tedy rozdíl, mezi třeba tím Aurisem hybrid a tímto plug in Priusem? Testér to moc nerozepsal... není tedy nutnost dobíjet? Pokud ne, tak beru jeden velký mínus zpět.
Není to rozdíl oproti Aurisu, ale Auris také není nejideálnější auto do města... hlavně v kombíku, že 😉 Hatchback dejme tomu... ale jak píše Dinar, nebo Topper, je spousty jiných aut, třeba ten Yaris, ten se do Prahy hodí daleko více. V USA ani Japonsku jsem nebyl, ale všechny tebou jmenované metropole starého kontinentu trpí taktéž na nedostatek parkovacích míst, takže malé auto přijde vhod. Není náhodou, že v centrech západoEvropských metropolích jezdí daleko více aut B, max C segmentu... snad s výjimkou Londýna. V Praze je samozřejmě nejčastější auto v centru Kombik či SUV v naftě, čím větší, tím lepší 😉
Samozřejmě že se dobíjí normálně jízdou = jako třeba ten Auris nebo běžnej Prius
Mohl by jsi teď popsat prosím, jaký je tedy rozdíl mezi klasickým hybridním Priusem a tímto Plug in? Opravdu mne to zajímá. A myslím z praktického použití.
Prostě zábava ala ozzy = napsat blbost = a pak to vokecávat a dělat že blbý sou všichni ostatní 😉
Hlavní rozdíl je myslim = jak pro koho. Pro někoho může bejt výhodnější ten pro někoho onen. Záleží na tom kde jak jezdíš = nebo když máš manželku a tři děti = to holt na plug-in zapomeň. Pokud máš za jakýhokoli důvodu levnou energii nebo se ti líbí supertichá jízda jen na elektřinu = taky neni o čem
Jinak jezděj víceméně stejně
Moc si mi to teda neosvětlil. Klasický hybrid nejede jen na elektřinu? To přeci po městě také umí, ne ? Pokud Plug-in nenabiju, funguje tedy stejně jako ten Auris ?
Kolik to asi žere, když to nenabiji?
Jezdíme nejen neekonomicky ale docela dynamicky = máme vzácně vyrovnanej průměr 4,7 a 4,8
Potvrdzuje to aj dalsi blbecek "je určeno do města (dál nedojede)".
Len by ma zaujimalo, na co je potom v aute zážehová osmnáctistovka s výkonem 72 kW .
Za 2. přečti si pořádně, na co se ptám....
K čemu mi je hybrid, který po pár desítkách km ztratí výhodu elektropohonu (Proto nedojede dál za město, ráno jdeš na MHD), když to bude dál jezdit jako na dnešní dobu naprosto poddimenzovaná atmosférická zdechlá osmnátistovka za cenu prémiové střední třídy ! Neušetřim a ještě budu pomalý, to už radši to MHD ....
Plug-In - večer nabiju - ráno mohu jet i cca 50km čistě na elektriku. Večer nenabiju - auto se chová jako klasický Prius hybrid ...
Cos na tom doteď nechápal? 😄
Za 2. Nevěděl, nezajímam se o to.....
A včera sem ti odpověděl = nenapadlo by mě že tohle nevíš = to je přece samotná podstata plug-inu
Tu podstatu jsem neznal, jelikož je dnes hodně druhů... třeba mi ještě můžeš odpovědět, jestli plug-in dokáže jet jen na elektřinu třeba i rychleji, než městskou rychlostí? To hybrid neumí, ne?
Max. 140 km/h jen na elektřinu jezdí hybridní Lexus LC500h, tenhle Prius 135 km/h = nevim kolik jezdíš po městě ty.. 😄
Proč jen krátkodobě? 😐
U nás je dálnice naštěstí hotova, ale nevím, proč si stěžuješ, u tebe ti taky moc okruh nepomuže, když dojíždíš z Kralup na Žižkov ne? 😄 Tam dálnice je už dávno.
Uvažuješ úplně mimo = je vidět že máš nulovou zkušenost. Neřešíš jestli zrovna jedeš na baterku spalovací motor nebo oboje když to zadupneš. Už sem to psal ale opakování matka.. 😉
U běžnýho hybridu máš teoreticky omezenej dojezd ale ty dobíjíš trvale! Takže ta vzdálenost se na chvilku zkrátí a pár přibržděníma nebo i jen z lehkýho kopce zase zvětší = a tak furt dokola a furt dokola
Na trasách kolem Prahy mám vyzkoušený že když na kraji vesnice zpomalim na těch 50 tak se většinou přepne do EV a tak projede celou vesnici. Když pak šlápneš na plyn přidá se normální spalovací motor = zevnitř ten přechod skoro nejde ani slyšet
Zpět poslední km na benzín = tak to fakt nefunguje. Čistej EV mod si dát můžeš = třeba na zahradě aby sis nesmrděl u domu atd. ale jinak se nestaráš a všechno funguje samo = v reálu sem nejmíň měl 1,9 a nejvíc asi 5,5 = ale přes 5 už musíš fakt ku.va hodně spěchat 😄
S hybridem se mimo německou dálnici prostě líp jezdí. Nesnášim když mi tam nějakej pomalík z boční vjede = u hybridu poprvý mě to sere míň = když už musim přibrzdit aspoň taky tankuju. Jezdíš se stejnou dynamikou jako všichni = krom tý německý dálnice = s celkovym výsledkem že si míň zasvinil i míň spotřeboval
Ok, takže když poskakuji v zácpě, dám EV a jedu zadarmo... jinak automatika. Jak to tak čtu, v čem je tedy lepší Plug-in oproti třeba tomu Aurisu? Pořád mi všemi logickými i estetickými aspekty příjde Auris jako lepší volba 😄
Ani nemusíš dávat EV = většinou se přepne sám. Co sem zatim vyzkoušel nejlepší je asi nechat to na automatu = maj to lety vymakaný
Sám pozná a přepíná se i než vjíždim do garáže, sám v parkingu typu Kotva nebo Palladium = na EV většinou jede dolu i nahoru. Sám vlastně přepínám jen na Power mod = když chceš něco většího předjet nebo tak
Jak tu správně padlo Prius je trochu větší i vevnitř = neni to problém a oba máme skoro 190 cm a vejdeme se. Ale pokud ten hybrid máš jako hlavní auto = asi je Prius lepší volba. Je i celkově v detailech dotaženější
Je fakt že za ty detaily musíš relativně zaplatit = takže jako obvykle je to o prachách. Když je máš = Prius
Lepší je těžký říct = ta možnost jet napříč Prahou tam i zpátky jen na elektřinu je rozhodně fajn a kdyby taková byla jen polovina aut = na ovzduší by to bylo asi sakra znát
Ta kultivovanost a ticho jízdy jen na elektřinu je super = ale nárůst ceny je fakt vysokej
Pokud to máš jako auto na všechno = optimální volbou je asi běžnej Prius
Ale i s tim cenově relativně dostupnym Aurisem se dá jezdit univerzálně = je to prostě Golf. Už sem najezdil dost i po dálnici = západní část okruhu i D1 vlastně i 😱 = no dost. Jede samozřejmě naprosto normálně = tam už ale na atmo R4 1.8
Nejvíc sem zkusil něco přes 150 a v pohodě. Tempomatovejch tachometrovejch 140 km/h v naprostý pohodě
Ale na dálnice sou přece jen jiný auta = síla Priusů a hybridních Aurisů a C-HR sou města a jejich okolí. Tam se těžko vymejší něco fakt lepšího
No moh bych = ale martinST mě už předběh 😄
Nafoť, napiš a pak dej vědět..... kdyby si neměl, jednu fotku tvýho Aurise mám taky v telefonu >😁 😉
To seš lepší než já = já myslim v telefonu nemám ani jednu >😁
A jestli si nějakýho aurise nafotil na adrese o který si psal = tak to byl na 99,99% jinej 😉
Ale fajn že tě zaujal = je to do městskýho a příměstkýho provozu fakt hodně zajímavá varianta
6 let má Auris hybrid? Nové generace? Vždyť se tak dlouho ani nevyrábí >😁
Jo, do města fajn, ale já jezdím i mimo 😄
Co se týká vzhledu, asi individuální, asi bych to unesl. Méně únosná je pořizovací cena, ale to je také individuální dle hmotnosti peněženky.
Mně to smysl dává, pokud byla spotřeba taková, jaká je uvedena, a s dojezdem čistě na elektřinu kolem 45 km, nejspíš bych na benzínku jezdil max jednou měsíčně.
PS: ta octávka za páďo má i zadymování, ne? >😁
Jo, ta Oktávka odveze lednici, nákup a když potřebuješ zmizet v dnešním hektickém světě plným nástrah a ohrožení, jen přidáš plyn na podlahu a okolí zahalíš do tmavého dýmu 😉
onehdá jsem kupoval novou pračku a lednici... a spočítal jsem si, že mě vyjde levněji nechat si to dovézt najatým přepravcem za tisícovku (jednou za 5 let), než připlácet 40000 za kombík 😉 😉
Další věc je, kolik si ten Prius vezme po městě, když vyjedeš těch 40 km elektro. Je to přecijen benzinová atmosféra v né uplně malém autě o né moc vysokém výkonu...
A pak si už vypočítat, jestli těch třeba 1000 km denně s nějakým takovým TDI v průměru za 6l/100 nevyjde přecijen lépe, než 40km na elektro zdarma a 960km za 8/100 a ještě benzínu 😄
Já si taky lednice nevozím, na kombi nenechám dopustit, ale už jsem i uvažoval o Mondeu liftback, docela se mi líbí >😁
Dynamika sa ti nezmeni, ci mas nabite alebo nie - to bude fungovat ako u bezneho Priusu, takze zdochnutej atmosfery sa bat netreba. (jasne trhac asfaltu to nie je a da sa to porovnavat asi s 1.6 TDI v Octe - a to vies, ze dava Mustangy, takze toho by som sa nebal >😁 >😁 😁)
Tak jasné, že s Priusem nebudeš nahánět Mustangy na Radlický, na to jsou jiní silniční dravci >😒]
Díky za vysvětlení, tohle mi totiž v článku chybělo a jelikož se o hybridy moc nezajímám a neznám veškeré druhy pohonů, tak je to přesně to, co jsem potřeboval slyšet 😄
Jednou se mi povedlo od nákupu k domu za 1,9 = doteď nechápu jak 😄
A jezdíme popravdě víc dynamicky než je průměr = fakt bez omezení. Tankuju skoro výhradně novou generaci Shell V-Power Nitro+ 95 [odkaz]
Taky se považuju za petrolheada a až to nechápu jak mě baví jezdit s hybridnim Aurisem 😄
Potvrzuju i ty 4 litry = vim že jezdim až moc dynamicky = proto těch 4,6-4,8
Chvilku mi trvalo se s autem sladit, je to přece jen jiný ale s výjímkou těch který hledaj auto na křižování Německem = až neuvěřitelný
ak je to clovek ktory rad bere zaacky bokom potrebuje aspon 150 kW aby sa s tym dalo ist a strielanie do vyfuku tak nie >😁
Petrolhead je človek, ktorého zaujíma predovšetkým potešenie z jazdy, pre ktorého je jazda s autom (väčšinou dynamická) radosťou, nadšenec, ktorý od auta očakáva nejaké emócie, pričom toto mu poskytujú najmä (aj keď nie výlučne) výkonné benzínové autá (športové autá, superšporty, hotheče) s tomu prispôsobeným podvozkom a technikou.
Prius PHEV je toho dokonalou antitézou. Jeho zmyslom a účelom je čo najúspornejšie previesť posádku z bodu A do bodu B, rezignujúc na akúkoľvek radosť z jazdy či emócie, vyhýbajúc sa dynamike ako nepriateľovi spotreby.
ovšem Španěl tomu hybridu moc nevěřil tak si to ještě nechal předělat na CNG >😒]
Chápu, pokud to auto budeš používat čistě na této trase, je to asi rozumné. Já parkuji v centru, nemám garantované místo, takže hledat auto jen na dojíždění, bude to něco malého.
Mě Prius dává smysl právě v této velikosti, i např. jako jediné auto do rodiny. Malý kufr? Ano… ale většina z nás odrostla na mnohem menším, mnoha lidem slouží jako rodinné auto třeba i současný Focus se stejným objemem. Jo, za ty peníze by sice mohl být větší, ale ne pro všechny rodiny bude zrovna kufr prioritou.
Prius cestu napříč kontinentem zvládne = stejně jako Mustang V8 poskakovat od semaforu k semaforu 😉