Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Rozdíly mezi prémiovými a běžnými značkami se prý stírají... Proč?

180 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
Nevěřil bych, že z toperova nejčastějšího přípěvku uděláte nadpis.
Nicméně - je to kravina. Auta se velmi zlepšují, o tom žádná. Ale sedněte si z nějakého slušného Mondea do nějakého slušného C, 3-er nebo A4. A pokud člověk nerozlišuje auta na bílá, žlutá a červená, měl by mít jasno.
webpaja
Kolman je Topperovo alter ego 😉

Tyhle články z amerických občasníků a studií mě baví. Už je tu toužebně očekávaná úroveň autofora... :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To bohužel neni = autoforum je pro ACZ a teď nemyslim jen Burešovy úmyslný překrucování reality z poslední doby = dál kvalitativně nedostižná meta :-!

Otázka je spíš proč Gilgit nebo ty řikáte opak
webpaja
Sundej klapky z očí... AF už pro jejich lži a protěžování určitých výrobců nepůjčují ani auta k testu. 😉

Ukradené články, obvykle bez udání zdroje, zoufalé pokopávání do neinzerujících značek, neskutečná špína.

😄

Je potřeba o tom mluvit, ať se ACZ dokáže ještě vzchopit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já vim že nepůjčují a vim proč = sorry tohle je moje profese

ACZ autoforu nesahá ani po kotníky. Nesahalo nikdy a poslední dobou se to snad eště zhoršilo
webpaja
AF je takový uslintaný hudební kritik, sám nesložil nic, ale má potřebu vše kritizovat.

Čti si co chceš 😉

Autocar, Top Gear apod nezískali svůj věhlas krádežemi článků a papouškováním, ale testy a vlastními názory na auta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já čtu co chci = to s tim nemá nic společnýho. A eště jednou: Je to moje profese mj tohle umět posoudit 😉
webpaja
Jeste jednou😒br /> "Autocar, Top Gear apod nezískali svůj věhlas krádežemi článků a papouškováním, ale testy a vlastními názory na auta."
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ještě jednou = co pamatuju bylo AF vždy nad ACZ. Poslední dobou se ten rozdíl snad eště zvětšil

V česku nikdy nikdo nebude Autocar nebo Evo nebo..

I když děláš v našich podmínkách něco nadoraz [odkaz] neni šance. Ale může to bejt o trochu serioznější nebo trochu víc David Bureš [odkaz]

Myslim že důvodem proč ti nesedí AF je že to chceš vidět jinak. Obávám se že realitě sou fakt blíž než často tady = kde objektivwita občas dostává trochu na frak

Stejný je to s včasností informace = možná ne kontumace ale tak 9:1 ve prospěch AF atd. atp.

Vlastní názor na auta má každej = podívej se na diskuze 😄

Ale jen hodně málo z nich stojí za to číst 😉

Tady se najdou slušný testy = i fakt neseriozní texty
webpaja
Jestli jsi z oboru, pak o to hůř. Je to naprostá lůza tvořená přepisovači cizích článků, které ještě doprzní.

A ano, jejich (AF) jak ty píšeš objektivwita je úděsná, do zadku zalezli ještě hlouběji než tady 😉

V Česku není problém mít někoho, kdo bude dělat poctivou autonovinařinu jako Evo, AE apod. Ten kdo by to tvrdil nerozumí podstatě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1. ne

2. ne = ale klidně to rozveď docela by mě zajímalo cos vymyslel 😉
Kdo ovwládá Bureše tady je jasný >😁 kohos vymyslel pro třeba z toho Jalopniku přebíraný texty na ovládání AF? Fakt sem zvědavej! 😄

3. no vzhledem k tomu že ty nad všechno nadřazuješ pouze a jedině vlastní zkušenosti = je tohle tvý tvrzení o něčem čemu evidentně nerozumíš nemáš ani představu jak to v tady v reálu funguje fakt neuvěřitelný 😉
Je to muj obor znám lidi co se v něm pohybujou celej život a všichni [odkaz] do jednoho ti řikáme že kecáš 😄

Byly to pokusy dělat poctivou autonovinařinu ale všechny bohužel skončily stejně. Bohuže tu nejde dělat EVO atp. U nízkonákladovýho = proti autum = hifi to částečně de. Ale ani tam neexistuje šance plně dosáhnout něčeho jako EVO což v našem oboru je třeba [odkaz]
webpaja
Špatně mi rozumíš, nejde mi o dosažení absolutní úrovně, ale o dosažení relevantní úrovně. Vlastní myšlenky, vlastní testy, vlastní rozbory.

To co se děje na AF a začíná být i tady ve větší než snesitelné míře jsou opsané články s nějakými vlastními obvykle nesouvisejícími úsudky zakladající se na nepodložených pocitech závislých na přízni k té které značce.

K smíchu mi přijdou ubohá prohlášení na základě cizích videí, kde jsou tupí rádoby novináři bez jediné vlastní zkušenosti schopni dělat obtroublé závěry o chování, výkonech a budoucích prodejích vozů...samozřejmě ideálně z NS, kde zjistili, že Rapid je jedním z nejlepších náčiní vůbec (a to byl ještě Janda, ne ta kopírovací banda prezentovaná Milerem a Bednářem).

Byla by mi hanba se takto veřejně prezentovat

😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
AF (aspoň někdy) uvádí zdroje a nekrade videa do vlastního přehrávače. V tomhle je úroveň ACZ šílená.
webpaja
Přečti si tohle a budeš okamžitě vědět, co mi vadí na AF😒br />
[odkaz]

:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Odkazy z autofora sou tu blokovaný = musíš použít zkracovač URL = ale video sem viděl = a napsal bych to fakt jinak než Petr Prokopec. Takže co přesně ti vadí?

Když si dal to NSX = čet si německou srovnávačku 2082 koní a 2430 Nm na okruhu = NSX, 911 GTS, Corvette GS a AMG GT R?
Avatar - Anonym
Anonym
Autoforum má většinou převzatý články z jalopniku
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne většinu ale dost 😄

Proto je taky kvalitnější než ACZ >😒]
webpaja
To je jedno co papouškuje, jde o interpretaci a je to odporný škvár 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože píšou věci = co se ti nelíběj? 😉

Bulvární titulky bulvární novinařinu vidíš docela často tady = s těma titulkama to začali už docela přehánět :no: 😐
webpaja
Ne, protože se nezakládají na ničem jiném než jejich pocitech. Tobě se naopak líbí z jakého důvodu? Z toho, že máš stejný pocit jako oni?

Je to tvá volba, nic mi do ní není, pro mě je to nepřijatelné. Nedomnívám se, že děláš byznys a doporučuješ ne na základě vlastního úsudku, ale z toho co jsi kde vyštrachal na internetu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvuj příspěvek je úplně mimo 😉

Můžeš mi vysvětlit co tim myslíš? 😄
webpaja
Nerozumím čemu nerozumíš. 😉 Ale určitě nedoporučíš někomu hifi za statisíce o kterém nejsi na základě svých zkušeností přesvědčen, že opravdu funguje jak má.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tomuhle příspěvku rozumim a souhlasim 😉

Chceš něco doporučit? Uděláme byznys [odkaz] 😄
webpaja
Bohužel se mi nedostalo nadání schopnosti umět si vychutnat hudbu na úrovni, kterou to umíš třeba ty. Dokonce doma nemám ani žádnou aparaturu (nakolik je to odsouděníhodné asi uznají znalci...jako ty a opravdu pár dalších tady), muziku si rád vychutnám v autě, kde si nikdy neváhám s příplatkem za lepší zvuk (aktuálně H-K a Meri). V tomto malém prostoru si rád poslechnu jak dirigent rozesadil hudebníky a který nástroj má mít v danou chvíli navrch (v rámci možností /ne/schopností mého sluchu, aparatury a ozvučení prostoru).

V tomto sektoru jsem jednoduše stálým panicem, líbí se mi to, ale naprosto se v daném sektoru nepohybuji označil bych se za troubu a fakt je ten, že chvil doma si užívám nejlépe s tichým podkresem zvuku nebo v tichu 😉 .
CrankyDude
"Kolman je Topperovo alter ego" Kdo-co je Topper, a Kolman, co s ním? 8-s
1. Porsche
2. Genesis
3. BMW
4. AUDI

Opravdu?
:-!
Avatar - eLzyx
eLzyx
problém je v tom "do nějakého slušného C, 3er nebo A4". Pokud to omezíš cenou, získáš velice podobná auta, s podobnou výbavou, s velice podobně mizerným motorem (4 válcem). Premii (mimo A4) ještě jakžtakž zachraňuje přeci jen jiný podvozek a paradoxně cena - ne každý chce jezdit v tuctové Oktávce na kterou má i Máňa odvedle.
webpaja
Podvozky, systém pohonu, infotainment, sedačky, technologie, motory! Těch odlošností je tolik, že se nedá pochybovat.

A proč omezovat cenou? Tu má každé auto takovou, jakou snesou zájemci.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nemyslím, že bys měl pravdu. Když vezmu opět jabka-jabka, neboli holobyt mondeo-holobyt C, zase tam ten rozdíl bude. Sám jsem před třemi lety vybíral mezi stejně starými (i morálně) a stejně ojetými Mazdou 6 automat a A4 automat - po 50 ujetých metrech to byl pro mě rozdíl vesmíru. A to ta A4 byla slabě vybavená, a se čtyřválcem. A to jsem fanda Mazdy a jel jsem si cíleně pro Mazdu. 😉
webpaja
Respondentům evidentně připadá, že pokud mu topí, větrá a masíruje zadek sedačka, je to už prémie.
Co na to napsat? Snad jen...ooooo jako hluboko jsi kleslo ACZ 😉
JirkaX
To ta Mazda je takovej šunt? V zimě, zrovna v době tý sněhový kalamity, jsem dostal jako náhradní vůz přes víkend A 4 Quatro 2 l TDI, výroba 2015. Nechápu, co je na tom autě za 1 200 000,-. Interier mne vůbec nenadchl, v mém Tigi 2 vypadá mnohem hodnotněji. A když srovnám int. O 3 kterou jsem ve výbavě Style měl před tím, tak to žádná chudobka není. To auto nadchlo co se týče jízdních vlastností na sněhu, ale toť vše.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nevím, neřekl bych šunt. Interiér té mazdy nebyl zrovna vůbec problém (minulá generace, ne aktuální). Ale motor/automat - to byla těžká bída. A to v té A4 byl multitronic - tedy podle všech prý nejhorší automat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Poruchovostí fakt asi nejhorší 😄

Ale jinak robotizovaný perly tuhle audihrůzu určitě trumfnou :yes: >😒]
JirkaX
Ok. Přehlédl jsem ten automat. Navíc Mazdy znám jenom z rychlíku.
webpaja
Mel jsem A4 s multakem taky na firme, 180tkm a kupodivu pres vsechny prognozy a statistiky nic 😉

A to s ni jezdilo ridicsky drevo!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Moje 200tkm a taky bez ztráty kytičky. Ale olej měněn po 50tkm. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mám příbuzný co měli 2 Voyagery po sobě a drtili to v létě v zimě taky slušně = Itálie na lyže já s nima byl v Bruselu Paříži Londýně prostě jezdili skoro furt po celý Evropě a taky dobrý = a stejně jako Multitronic mezi převodovkama to bylo ve svý době jedno z nejporuchovějších aut

Prej je to dneska už lepší a V6 3.6 Pentastar 208 kW prej dokonce :yes: :yes😒br />
Řikal Vaculík = vidíš jak si po něm volal už ho tady máme = doufám že to čteš Karle 😄
kyklop
Toho Voyagera ti neverím, podľa baríka sa usa autá nekazia !!!!! >😁 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak tyhle 2 kusy se fakt nějak moc nekazily 😉

Je to tady furt opakovaný klišé že muj kus = jinak nejproblematičtější převodovky motoru atd. = zrovna ten muj se nekazil je jinak prča. Ale tyhle 2 ks se fakt nekazily >😁 >😒]

Já bych barika zas tak nekritizoval = svym způsobem našel zajímavou cestu. Já sem spíš smutnej z vývoje D3 = ne že by přestali bejt prémie ale dneska je většina jejich prodanejch modelů technicky i motorově totální tuctovka. Źe vyráběj i zajímavý kusy je bez diskuzí

Podívej se na rozdíl v nákladech v odkazu z 23:18 = vim proč mám rád Lexus 😄
webpaja
Tvoji příbuzní, jeho kamarádi blabla...

Mám osobní zkušenosti, toť vše.

Vaculík je ten odborník, co opakovaně ve SM doporučoval kupcům ojetin koupit Fabii? Těch se drž >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To už je starý [odkaz] nějaký 80. léta 😉

Jak sem napsal = vim a věřim že Voyager byl totálně průserově poruchový auto = ale mám fakt docela blízký příbuzenstvo co mělo školku a proto měli 2 po sobě. Teď ty starší součásti školky už odrostli = s rodičema ne = takže už maj zase normální auta 😄

A najezdili mraky km = a bez vážnýho problému. Některý auta D3 maj víc návštěv servisů >😒]

Ale nic to nemění na tom že Voyager byl jednu dobu fakt neskutečně nespolehlivá plečka = kde máš problém?

Fakt ubohou trapárnu s Fabii nemůžu komentovat = nikdy sem v ní nejel = takže žádná osobní zkušenost = takže nic 😉

Jo Martin Vaculík patří v našem státečku k největšim odborníkum = znáš někoho kdo píše o autech a má větší odborný znalosti? Já taky ne 😄
webpaja
Vaculíka je mi líto, může mít odborné znalosti jaké chce, ale je to křupan a evidentně stejně prodejný kousek jako spousta jiných v branži. Za víc myšlenek mi Vaculík ani nestojí.

U Voyageru byla hlavním problémem elektrika a naftový motor. Je samozřejmě otázkou, zda-li všichni řeší jakoukoliv sko***nku na autě nebo si toho nevšímají. Tady mluvím spíš ze zkušenosti, kdy někomu svítí varování na palubní desce jako maják, táhne mu řízení na stranu, hučí mu ložiska apod a ten dityčný to nevnímá. Ne kvůli nedostatku financí, ale proto, že to prostě je mimo jeho rozlišovací schopnosti. Pak je druhá a pro servisy horší sorta lidí, kteří by řešili každý křivý šev nebo cokoliv co jim připadá mimo naprostou perfekci (můj případ).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ten úvodní odstavec je fakt úchylka :-!

Zmínil sem Voyager protože byl roky na poslednim nebo předposlednim místě poruchovosti = dle všeho oprávněně. No a fakt znám 2 kusy koupený jako nový co si každej 6 nebo kolik let odjezdily v pohodě žádný problémy a najeto maj na česko silně nadprůměrně

Křivej šev u Voyageru spíš neřešili = hučící ložiska, řízení atd. určitě jo. Pán domu je vítěz jedný český soutěže v couvání a auta ho dost bavěj = a má odježděno dost nadpůrměrně

To je ale fuk = prostě i nejporuchovější šmejdy nemaj poruchovost 100%
webpaja
Ano je to úchylka a u odborně znalého člověka zamrzí o to víc než u neodborného tupce. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak koukám na bazarový zhodnocení Voyageru a až tak zlý to neni! Kupodivu jako průměr dopad i ten 2.8 diesel. Je to teda děsnej hlučnej motor ale ve 130 km/h točí 2250 otáček a neni zvlášť úspornej = přece jen tahá autobus = průměr 9,5 litru ale na současný poměry v zásadě spolehlivá! Lepší sou starší kusy bez DPF = ale to platí skoro na všechny automobilky = snad s výjímkou PSA = zrovna sem totiž něco počet o jejich novym R4 1,5 16V HDI = absolutně mimo muj zájem ale asi slušnej motor :yes:
Avatar - Cuba66
Cuba66
No tak teda 3-er - v práci máme dvě 320d, jedna je r.v.2009(E90) a druhá je 2015(F30).
Novější F30 bych fakt nechtěl, stačilo mi několik svezení. A například přední velurové koberce jsou OK, ale vzadu to na první pohled vypadá "prémiově", ale je to tenký jako papír. Další věc je neuvěřitelný hluk od předních kol, prostě špatně odhlučněné podběhy. A pneu to fakt nejsou...
Dále to každou chvíli někde klepe (ve dveřích, v kloubech tyče řízení atd..) No prostě nemít to servis v ceně a nebýt to koupené se slevou, litoval bych peněz...zlatá stará E90.
Audi nevím, nejel jsem v tom asi 15 let, to samé C-klasse.

Hele prostě u prémie dneska nemám pocit, že se to za ty prachy vyplatí. Zkrátka že je to o tolik lepší, aby za to člověk dal ten nesmysl, co to stojí...
webpaja
Hluk od přední nápravy určitě není pro F30 typický... U žádného auta z řady F30 jsem si podobných věcí nevšiml a jestli je některé 3er méně kvalitní, pak je to E90.
Na druhou stranu...pouze C-Klasse v té době jezdilo podobně. Stejně tak A4 dokázala i s obrovským nájezdem jezdit na většině originálních komponent lépe než mainstream, který vyjel ze salonu.
Vyšší třídy nemá smysl zmiňovat, protože je prostě mainstream nevyrábí.
Avatar - fOE
fOE
To neni o usednuti (to je prave to co lidi tak radi soudi z fotek), to je o usednuti a rozjeti se (a nebyt uplny jouda co nerozezna jestli ridi S Klasse a stodvacitku).
Kdyz si clovek sedne do Mondea tak rozhodne nema pocit, ze sedi v thajskem vezeni, ostatne zrovna soudit jen dle usednuti takova 3er by moc plusovych bodu nebrala (snad jen za ergonomii, ktera je prikladna). Jenze pak se ty nuzky, co se dle topra stale zuzuji zase pekne roztahnou. Clovek sahne na infotainment a ne, vazne tomu mainstream zadnou alternativu nema. Sahne na ovladaci prvky kde i hloupy chod pedalu je tak nejak lepe definovan, vic ridicsky. Auto se diky koncepci jinak sklada do zatacky, adaptivni podvozek se nesklada jen z jinych tlumicu, na vyber jsou jine prvky vybavy v jine kvalite (neni HUD jako HUD treba), jine rozpeti motorizaci, vicevalce (ikdyz ty ma v USA i mainstream, stastlivci), ale to je furt dokola.
Dulezite je ze otaznicek v nadpisu nechybi a ze tema ma potencial nalakat vsechny ty co se citi kdovijak s mondeem, passatem nebo insignii nekoupili chytre A6, E Klasse atd. Jdou na to od lesa. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, s tím rozjetím máš pravdu. 😄 A s tím zbytkem samozřejmě taky. I když mám v autě jen běžné prvky výbavy, asi nic nad rámec mainstreamu, tak i ten obyčejný tempomat funguje líp než třeba v tom Mondeu (vypadá to jako bych se vozil po Mondeu, ale to samozřejmě ne, jen je to pro mě takový etalon).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože to tak do jistý míry prostě je = že si to část lidí zatim nepřipouští je jiná věc

D3 úmyslně přešly do masový nebo dokonce ultramasový výroby = to logicky přináší i mínusy
Že je nevidíš, nebo nechceš vidět neznamená že masová velkovýroba naplánovaná na 10 milionů kusů ročně jen od D3 ty mínusy nenense = na určitou ztrátu prémiovosti má podobnej názor toper ale hlavně lidi co si prémiový auta kupujou celej život = to je vážný = i toper a oni k témuž došli asi z dost jinejch příčin 😄

A samozřejmě stejnej názor na to maj i ty miliony nejen amíků [odkaz]
webpaja
Klasický článek pindalů z AF. Podobné výkřiky by šlo sepsat na jakoukoliv značku, jejíž dealer aktuálně nevychází s výrobcem (neřeším proč, to nevím, ani plivalové z AF).
Pokaždé když přesednu z prémie do mainstreamu vím, za co jsem připlatil. Pokaždé.
Ani Lexus IS není Priusem 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To že něčemu nerozumíš nechápeš nevěříš = neznamená že to řek napsal atd. pindal nebo plival = jak fakt nevhodně lidi co neznáš nazýváš

Chápu to tak že asi často píšou věci co se ti nelíběj nezdaj, chtěl bys aby byly jinak = si představ možnost že píšou většinou spíš pravdu fakta realitu = to by byla rána co? 😉

Lexus IS fakt neni priusem, NX je tak trochu RAVkou 😄
webpaja
Mam dost nakoupeno jak v premii tak v mainstresmu, abych rozumel vic nez statistika na objednavku kohokoliv 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Žvásty. Přesně jak píše pája- kdo si sedne z Lexusu do Toyoty, nepotřebuje vysvětlovat. A o BMW/MB/Audi platí samozřejmě totéž. I kdyby ses na hlavu postavil.

Já se ani vteřinku nebavil o nějakým pocitu vyjímečnosti nebo prestiži, která by mohla mít nepřímou úměru s počtem vyrobených aut. Ale to, na co si v autě můžu "šáhnout", to je prostě jinde než u mainstreamu a souvislost s počtem prodaných aut je nulová. A jestli D3 vyrábí miliony kusů je to jen důkazem mých slov - ti, co za ta auta dávají násobky ceny jejich mainstreamových konkurentů, většinou nejsou úplní idi.oti, kteří rozhazují peníze bezcílně kolem sebe.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sem ve velký výhodě = na hlavu se musíš stavět ty 😄

Je to stejný jako [odkaz] = tobě se tahle verze prostě líbí víc než [odkaz] = a to je celý, celej důvod proč píšeš co píšeš 😉

Hezky hledáš argumenty = bohužel to co se děje = narůstající nespokojenost majitelů o který je ten článek je známý už dlouho. Ostatně psal sem tady o tom = o reálný nespokojenosti reálnejch kupců dávno před tim článkem. Ten z AF nebo tenhle sou jen maličkym odrazem reálnýho dění

Že D3 vyrábí miliony kusů je právě ten problém = a že v náročnějších zemích panuje určitá nespokojenost a ve státech jako Čína se naháněj ty milionový čísla je smutná realita

Každej pozná rozdíl jestli sed do Aurisu nebo CT200h = i v takhle nízký třídě to poznáš = a teď se soustřeď: To nic ale doslova absolutně vůbec nic nemění na tom co naznačuje tenhle článek, odkaz z AF nebo sem tu už x krát napsal já. Ten trend tu je a D3 to s nárůstem prostě přehnalo
webpaja
D3 neznáš, nemáš ji najetou, ale budeš neustále opakovat jakýsi dojem, ještě špatně interpretovaný...

[odkaz]

Omluvu si nech, taky by mě to zklamalo

😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zešílel si? Proč omluvu >😒]

Že si k tématu slepej hluchej s hlavou pod polštářem a křičíš ne ne ne = to na masový nespokojenosti statisíců majitelů nic nezmění. Neni náhoda že ve státech východní evropy nebo Číně je to trochu jinak než na těch vyspělejších

Nevim proč dáváš ten odkaz = tohle je téma dlouho rozebíraný a 1 článeček trochu amatérsky napsanej na ACZ je nedůležitá kapka. Ta narůstající nespokojenost západních zákazníků [odkaz] neni pindání AF jak to nazýváš a sám sobě nejspíš snažíš namluvit ale reálná už roky trvající realita. Neznamená to že mezi prémií a mainstreamem neni rozdíl = znamená nespokojenost s prémií. Protože za naprosto dramatický zvýšení cen a hlavně celkovejch nákladů [odkaz] dostáváš často až nepříjemně poruchový auto a vzhledem k obřim cenovejm rozdílum fakt ne až tak moc navíc. Navíc většina z ročně prodanejch 6 mio kusů D3 sou fakt tuctový srač.y s 4 válcema

A když už vytahuješ perly jako: ty nic neznáš, tys v ničem nejel = což fakt netušim vodkud vytahuješ = ty jo? >😁
Tak je mraky lidí co maj zkušenosti větší než my 2 dohromady = a sakra ty maj názor bližší mýmu = já mám prostě spíš ten názor západního světa = no a ty východního 😉

Na komunisty v Číně hraní na prémii funguje skvěle 😄
webpaja
Klídek, žádné osobní invektivy. nevím, kde máš tu spoustu lidí se zkušenostmi. Přes 10 let kupuji jak prémii, tak mainstream a byl bych sám hlupákem, kdybych takto činil (za své peníze) a nebyl by znát rozdíl mezi prémií a zbytkem.
Rozdíl samozřejmě je a jestli se prodá většina v R4 neřeším, koupím si to co vyhovuje mě.

Pokud by tyto statistiky měly platit, pak bych byl neustále s některým z aut v servisu. Vzhledem k tomu, kolik se mi jich už vystřídalo v rukách, tak mi tyhle statistiky připadají jen jako zbožné přání a dodávka na klíč jasně definované objednávce.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak řikám = směšně malilinký nic. 10 let 😄

Netlač to jinam než to je = neřikám že neni rozdíl ani že seš hlupák. A každej si kupujeme co vyhovuje nám. O tom to přece neni = je to o tom že to čemu řikáme dál prémie a samozřejmě dál prémií je = je dneska většinově R4 atd. = jen s masivně jinou cenovkou a nákladama za život auta

Statistiky samozřejmě platí = zvlášť ty od pojišťoven. Náklady na provoz D3 sou prostě vysoký a poruchovost se s extrémně rychle rostoucí výrobou na miliony ks celkem logicky zhoršila = no trochu víc než je logický 😉

Seš dospělej = takže slova jako zbožný přání snad můžeme vynechat. Nebo si schopnej doplnit čí jasně definovaný objednávce?
webpaja
Zbožné přání zadavatele průzkumu...věc která sice není pravdou, ale šikovně udělaná statistika a poptané subjekty mě k cíli dovedou 😉

Btw: Náklady na provoz Jagu nejsou nijak signifikatně vyšší než byly kdysi u manželčiného Aurise, či Fordu. U BMW mě pak vycházejí ještě o chlup lépe. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takže nejsi = jen řikáš ne ne ne = to přece neni možný 😉

BTW tos zrovna netrefil = v Jagu sem si jako malej vozil * a Auris hybrid sme zvolili mimo jiný pro ty celkově dlouhodobě rozumný náklady na provoz servis = v čemž je Toyota docela výjímečná

Kam konkrétně jezdíš s tim Jagem nebo BMW? Jestli k Pepovi do garáže = chápu neni o čem, Barik v tomhle má prostě pravdu. Náklady na auto za 10 let nebo za životnost auta sou podle všech zdrojů velmi rozdílný = třeba zrovna to BMW si ve všech stojí špatně. Vim že si vždycky zpochybnil jakýkoli zdroje = s obzvláštní alergií na Vaculíka a autoforum = a nic proti vlastní zkušenosti, ale nadřazovat vlastní minimální zkušenosti a znalosti a to nemyslim jen tvý třeba i mý vždycky a nade všechno = to je fakt kravina

Když náhodu občas něco vyjde jinak než ve světě [odkaz] kde totéž testovali v xy redakcích = je to spíš důvod hledat kde je chyba: Jestli fakt de o celosvětový spiknutí = nebo je něco jinak divně na mý straně. Hádej co je častější? 😉

No a pravidelný výstupy dat pojišťoven = to neni zadání průzkumu = to sou prostě data = poruchy který zaplatily! Takže znova: Kdo zadává ty objednávky = aby dopadly jinak než si ty představuješ? Kdo? 😄
webpaja
Proč bych měl jezdit s novými auty k Pepovi do garáže? Nejsem Barik >😁 Jezdím autorizovaný servis, kde jsem koupil, tam servisuji. Dlouhodobě vyzkoušeno a funguje to nejlépe.

Upřímně nevím co si představit s výstupy dat pojišťoven. Koupím nové auto a jezdím na servis, mockrát jsem závadu řešit nemusel, ale nikdy jsem ji neřešil přes jakoukoliv pojišťovnu. Takže proto nechápu proč by mě jakákoliv pojišťovna měla dávat výstupy. 😉

Náklady za 10 let jsou jistě zajímavé, mě však zajímají náklady během prvních cca 100-200kkm. To je porce, kterou mi auto odjezdí a jde pryč.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože tvrdíš že celkový náklady na Aurise a něco od Jaga nejsou nijak významně vyšší. Což nenabízí moc možností vysvětlení = jedno z nich je ten styl Barik 😄

Nojo = to je tak když všechno hodnotíš z česka a nepřečteš si v textu jak ty výstupy vznikaj. I když už je skoro 30 let po revoluci furt sme v něčem spíš banánová republika 😉

Těch 10 let je tak těch 200 t. km = u nás dokonce v průměru eště míň 😄
webpaja
Ne, je to právě tím o čem mluvím. Běžný servis nevyjde o nic dráž (výhoda nákupu od jednoho dealera opakovaně), věci typu tlumiče, ložiska apod vydrží u prémie jednoduše více. Za Auris jsem platil běžnou servisní prohlídku cca 4-5k, u Jagu pak cca 7-8k...to není výrazný rozdíl. Servisní služby v ceně u BMW jsou známy.

Znovu, dělám povětšinou se zahraničními klienty, vyjma prodloužených záruk nad rámec továrních nikdo nic s pojišťovnou neřeší.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kam k tomu Jagu jezdíš? Zrovna sem mluvil s babičkou = je už dost let v důchodu tak si před 4 rokama koupila jen C3. Dala ho prohlídnout a a servis odvést poprvý na STK = šup 10 t. kč :yes: >😁
Neurotic
Když přesednu z Mondea do toho C tak zjistím, že se bouchám do stropu, nevidím pořádně na přístrojovku a za mě už si nikdo nesedne. Možná to líp jede a je v tom o 1db větší ticho, ale k čemu to je, když se pohodlně posadím u prémie a ve vyšší střední a ta už stojí 2x tolik >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
A teď si představ, že největší propagátor "prémiového pohonu" sakra ti za to dal palec. >😁
Ano, ta auta mají od střední třídy motor podél, a mají tedy míň místa než ve stejné třídě mainstream. Pokud ti kvůli prostoru nevyhovuje C, kup si klidně něco jiného, nikdo ti tu to C nevnucuje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vidim že když se v tvý hlavě potkaj 2 zčásti protichůdný fakta jako třeba [odkaz] [odkaz] s info ode mě nebo MT že SUV neni až tak úplně to pravý = přichází [odkaz] 😄

Takže jo = prémiová konstrukce je jak všichni víme = nejlepší
SUV sou konstrukčně nejproblematičtější typ karoserie + nejdražší = takže asi fakt NEeee

A rozdíly mezi prémiovými a běžnými značkami se stírají + stížnosti a nespokojenost kupců roste. Víc ve vyspělejších zemích = míň v Číně a u na Moravě nevim odkud si přesně 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
SUV? 😲 Tady, pod příspěvkem "MB C kontra mainstream"? 8-s Co takhle vytáhnout A8, Vaculíka a webpaju. Nebo předloňský vánoce.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj sorry já vždycky zapomenu [odkaz] 😐

No protichůdný fakta sou prostě problém nebudu tě trápit aby [odkaz]

Prostě s těma SUV to přes novou X7 a Q7 na Ringu platí a s tou prémiovou konstrukcí a pohonem vs tenhle a další podobný materiály taky. Sorry takhle složitej ten svět prostě je >😒]

Zhřešim jako ty: Proboha aspoň tomu MT věř 😄
Neurotic
Já vím, že mi to nikdo nevnucuje a kdyžtak můžu jít jinam a nebo si připlatit na něco co má taky klasiku, ale je to větší. Ovšem na druhou stranu dostat prostornost Fabie za 5x vyšší cenu je trochu smutné a nedivím se tedy, že nespokojenost roste
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestli se teď pro změnu snažíš říct, že je to drahý, tak souhlasím. Pro mě je taky nová vyšší střední mimo mísu. Ale máme tržní hospodářství. 😉
Ale nespokojenost s cenami nebo s prostorem je něco diametrálně jinýho, než že se "stírají rozdíly".
Můžu být tisíckrát nespokojený se spolehlivostí, cenou nebo prostorem 7-er, ale rozdíl mezi 7-er a Superbem se tím nijak nezmenší ani nesetře.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
_MT_
Navíc je spokojenost ošemetná metrika, protože se odvíjí od očekávání.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Přesně tak. A řekl bych, že to v USA zrovna může být výrazný rozdíl proti evropě.
Avatar - fOE
fOE
K tomu sveho casu pekne prispel Clarkson, kdyz si takhle prochazel vysledky podobne ankety v UK se skodovkama a fiatem pandou na prvnich mistech:"What people say is that it's much better than they thought it was going to be... 'It doesn't smell that bad actually!' ". >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
😉
webpaja
:yes: 😉
Xylo
Ale ty máš chlape pravdu. Ono to dokazuje i to, že jak BMW tak MB dávají k autu servis "zadara", protože doby lidí, kteří bylo ochotní dát 50 tisíc oproti popřání dobrého dne od pohledných slečen na recepci autorizovaného dealera, už jsou nadobro pryč ...
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁

Navíc u těchto prémiových značek z D3 jsou v tom servisu tak 10x ročně, žel pořád je dost těch, kterým to přijde normální >😁
kyklop
Opätovne otázka : máš to čím doložiť? Ja viem, ty si to počul od kamarátov :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je fakt že spolehlivost německejch prémiovejch značek od tý doby co rozjely velkovýrobu neni až taková jak by měla bejt = cenový náklady jim taky dost ujely [odkaz]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Fakt netusim, kedy z toho vyrasties.
Avatar - speedfred
speedfred
to vieš s prémiou sa hodne jazdí tak treba chodiť často aj na servis. To je normálne.
ešte vytiahni odpadnutý stierač u bmw aj vymaľované
webpaja
10x ročně? To snad, že by dotyčný najel za rok 200kkm a byl nucen absolvovat tolik periodických servisů. Jsi plácal 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
10x ročně je blbost = i když věřim že i takový se najdou >😁

Že je poruchovost D3 vyšší než by měla bejt = to blbost neni 😐
Avatar - Anonym
Anonym
Vono se tam nejezdí jen na periodický servisy, ale spíš ze závadama víš >😁
Avatar - classic
classic
Takzvaná prémie není nic jiného než příplatek za značku - tedy marketingový blud - a za možnost si koupit, nebo být donucen koupit technologie, které řidiči otravují život.

Nesouhlasím, že rozdíl mezi prémií a neprémií se srovnává, protože nepřipouštím existenci pojmu prémie. Jsou vozy, které nabízí široké možnosti výbavy, nejnovější technologie /o jejich užitku je možné pohybovat/ atd atd., ale co je prémie, to nemám tušení...

Nebo má být prémie něco, co majitel za pět let bude prodávat za čtvrtinovou cenu, a stejně to nikdo nebude chtít?
webpaja
Zkus si třeba někdy osedlat M-B C a Avensis. 😉
Anonym
Je tady víc lidí, co tu sprostotu toho rejžokastrolu prostě neviděj.
Jako v nový rekalmě na érbenk. "Prostě nevidím...."
Anonym
Vysvětlím ti to makovče.
Prémie je kvalitní kožené čalounění vs sprostá porézní křivě sešitá vepřovice-taky kožené čalonění.
Prémie je FullLED světlo, který svítí o něco líp než jiný FullLED světlo.
Prémie je litý kolo, který váží půlku, co neprémiový litý kolo.
Prémie je displej s větším rozlišením a lepší reakcí na dotyk, než obyčejná.
Prémie je handsfree bluetooth, který škrčí míň, než obyčejný.

Věř mi, že i v rámci koncernu jsou různé materiály podle hyerarchie značek. Podívej na šití sedadel v Audi a křivý pětikorunový stehy v OC RS.
Proč stejný budíky měly ve starý A3 chladící komponent a v Octavii ne? Pak se podělávaly.
Svody praskaly jen na OC a Golfech, na A3 ne? Proč, když jsou stejný? Nejsou, je to jinej materiál.
Připadá tii tlustá čubka jako prémiová kočička, protože má frndu, jakýsi kozy a vdvě voči a nohy? Podle toho, cos napleskal v příspěvku je to tak. A nepiš mi, že neuznáváš pojem kočička. >😁
webpaja
Sednu do prémie s velkými koly, jedu Prahu, jedu nerekonstruovaný úsek D1 a vyjma vzdáleného, utlumeného požuchávání se vezu v tichu a pohodlí, zatáhnu za to v zatáčkách a ono se nerozblemcá, neřeším po 100tkm tlumiče atd...
Avatar - classic
classic
Je precizně sešitá kvalitní kůže a je špatně sešitá nekvalitní kůže.
Je FullLED světlo, které má vyšší výrobní náklady a tudíž vyšší prodejní cenu, a je FullLED světlo vyrobené s nižšími výrobními náklady, s nižší prodejní cenou, přičemz to první se dává do vozů s celkovou vyšší cenovkou, to druhé do vozů s celkovou nižší cenovkou.
Litý kolo, který váží půlku má poloviční váhu než jiný litý kolo. Opět rozdíl výrobních nákladů a prodejní ceny, ale nijak nesouvisející s takzvanou prémiovostí.
To samý displej, to samý bluetooth a to samý dalších sto věcí, které si vymyslíš, o nichž mě však nemůžeš přesvědčit, že jsou takzvaně prémiové, a jiné, že jsou takzvaně neprémiové.

Takzvané prémiové značky můžeme označit jako ty, které do svých vozů montují nové technologie, víc technologií, a s tím souvisí cenovka, ale nic víc.

Prémie je vymyšlený blud. Můžeš mít auto technologicky vyspělejší, ale nikoli prémiové. Můžeš mít auto, které se po 100.000km nevysype, ale to vůbec nesouvisí s tím, jestli je to takzvaná prémie nebo neprémie.

Jsou auta takzvaně preimová, která jsou víc v servisu než v garáži, a jsou auta takzvaně neprémiová, která jezdí a jezdí.

Neuznávám a nauznám pojmu "prémie". Tak jak neuznávám "luxusní módní značky"... Buď je výrobek kvalitní nebo nekvalitní, ale značka je mi ukradená a pojem "prémie" je falešná představa.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to předevšim marketingová hra = kterou někteří z nás chtěj prostě hrát víc

Smutná realita je že ve vyspělejch státech je kritiků daleko daleko víc než = u nás nebo v Číně

Zdravim Karla a páju a ne že bych tvrdil že rozdíly neexistujou = ale nárůstem výroby do milionů ročně si D3 neskutečně uškodila

Ten drsnej fór že majitel S-Klády nebo AMG stojí ve frontě na servis za svym zaměstnancem sem tu už psal = a drsný je že to neni fór a fakt jim to vadí

Obří nárůst poruchovosti a problémů který ty hony na milionový výrobní čísla přinesly radši vůbec nekomentovat :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zase jako vždy - my o voze, nechápavý sakra o koze. Tak bojuj.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jako vwždy Karel když dojdou argumenty přejde ke kozám apod. :yes: 😄

Vim že si Karel Nepoučitelný ale tak poď bojovat = poď se bavit o voze = jestli na to máš 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Proboha. Když jsem napsal "Já se ani vteřinku nebavil o nějakým pocitu vyjímečnosti nebo prestiži, která by mohla mít nepřímou úměru s počtem vyrobených aut" , kterou část z toho jsi nepochopil? Měl jsem to psát po kratších větách?
To, že do debaty o lépe postavených autech vstupuješ s názorem na klesající prestiž díky větším počtu prémiových aut, to je moc hezký. Řekněme jako doplněk diskuze.
Ale na "auto je líp postavený s lepší výbavou" argumentovat "ne, není líp postavený, to se všichni pletete, protože majitelům vadí klesající prestiž" - to je argumentace idi.ota.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nevolej velkýho šéfa víš že [odkaz] se to nemá 😉

A zřejmě sis poplet vlákno = na tomhle si začal s kozou a skončil volánim Proboha 😄
lowkick
OK, tak to neuznávej a neuznej. 😄 Někteří, jako já, budou dál žít v prémiovém bludu...
Hovnohlav
Klasiku mas recht. Kdybys mel frndu, hned bych te vymenil za svoji starou, ktera furt votravuje s nejakou kabelkou, u ktery kdyz sem zjistil cenu, tak sem chtel starou hodit z mostu. Nakonec jsem ji vysvetlil, ze taska z Billy za bura ji musi stacit, tam se ji navic vejdou i moje kramy. Sice mi porad rika, ze sem deme.nt, ale radsi budu demen.tem, nez debi.lem, co naleti na reklamy a svoje tezce vydelany penize odevzda bukvici v Parizsky. My bysme si klasiku rozumeli :yes:
_MT_
Prémie je právě od toho, že platíš "premium", tedy něco navíc. Prémie je definovaná svou cenou. Samozřejmě, nestačí na produkt nalepit vyšší cenovku. Trh musí tu cenu akceptovat. To je to, co se buduje roky (nebo spíš desítky let). A čistě na marketingu se to buduje těžko. I když je to důležitý aspekt, protože většinu zákazníků netvoří odborníci nebo zapálení nadšenci, kteří ví. Prémie je o té schopnosti prodat drahý produkt, což jim umožňuje vrazit víc peněz do vývoje a výroby a vytvořit něco hodnotnějšího.

Luxusní výrobek je pojem, který má význam v ekonomii. Značku by snad mělo dělat luxusní to, že většinu jejich prodejů tvoří luxusní výrobky (nemusí tedy prodávat výhradně luxusní zboží). Striktně vzato je luxusní to, do čeho vrážíš větší a větší část příjmů, jak ti příjmy rostou. Věci, které nepotřebuješ, ale zpříjemňuješ si jimi život. Je pak samozřejmě otázkou, kde se nastaví ta hranice. Jaký máš životní standard. Protože zboží, které je luxusní pro jednu příjmovou skupinu, už nemusí být luxusní pro druhou. S rostoucími příjmy se otevírají nové možnosti.

Značka mě samozřejmě nemusí zajímat. To však neznamená, že ten pojem nemá význam.
Avatar - classic
classic
Slova "premium" a "luxusní" bych vyřadil ze slovníku, neboť vyvolávájí v lidech falešné představy o jejich významu.

Prodávat "premium" a "luxusní" výrobky je dobré z obchodního hlediska - pro prodejce. Ne pro zákaznika.

Stačí aby trh - tedy lidé - byli dostatečně dlouho a důkladně ohlupováni, a "trh" přijme skoro všechno.

Místo výrazů "premium" a "luxusní" je vhodné používat přirovnání jako kvalitní - nekvalitní, technologicky vyspělý - technologicky nevyspělý, kvalitně sešitý - nekvalitně sešitý. Pojmy "premium" a "luxusní" navozují v lidech mylný dojem, že platí za něco lepšího, přičemž mohou platit za úplný šunt, a rozhodně platí za značku - teda užitnou hodnotu nula. Jsou to dezorientující pojmy.

Člověk, který vráží své příjmy do takzvaných luxusních výrobků, je otrokem svých chtíčů. Kéž by všichni lidé měli aslespoň chvíli v životě tolik peněz, že by si mohli dovolit vše co nepotřebují, ale co chtějí, a pocítili by otřesnou prázdnotu takového života...
_MT_
Tak premium/ prémie se používá i jinde. Třeba v odměňování zaměstnanců. Nebo ve finančnictví. Pojišťovnictví. A jak jsem napsal, luxusní má význam v ekonomii. I když to není snadno uchopitelný pojem, protože ta hranice není pevně daná, ani pro všechny stejná. Je to prostě pojmenování pro určitou skupinu věcí, ke které se jako spotřebitelé chováme jinak než k druhé skupině.

Tohle není dobré řešení problémů s gramotností. To by ti z toho slovníku také nemuselo moc zůstat.

Luxusní zboží by mělo být lepší. To, o co je lepší, je rozmar. Nepotřebuješ to. Rozhodující je tu chování spotřebitele. Jestli je skutečně hodnotnější, lepší, etc., je vedlejší. Je rozdíl mezi produktem samotným a tím, jak je vnímaný. Lidé běžně kupují věci, kterým nerozumí. Měli by očekávat, že je lepší. Nejspíš o tom budou přesvědčeni (nebo tomu alespoň budou chtít věřit), když za něj dali své peníze. Když něčemu však nerozumíš, nemůžeš se divit, že tě někdo opije rohlíkem. Nebo že nedokážeš rozeznat, co v portfoliu značky stojí za pozornost a co je jen past na neznalé.

Jak si můžeš všimnout, nic bys nevyřešil. Protože podstatou tohoto problému je, že člověk kolikrát nepozná, co je dobré. Používala by se jiná pěkně znějící slova a výsledek by byl stejný.

Proč prázdnotu? Nemám tedy tolik peněz, abych si mohl koupit všechno, co bych chtěl. Ale luxus, který si dopřávám, mi přináší radost. Dokázal bych žít i bez toho. I být šťastný. Ale proč si tu radost neudělat? Do hrobu si ty peníze nevezmu. A jako otrok se necítím. Jsem však spíš hedonista než asketa.
CrankyDude
"Jsem však spíš hedonista než asketa." Fujatajbl! To jsem se zlekl. >😁
webpaja
Takže rohlík se šunkovým salámem? To co jsi tu vyplodil je otřesnou ukázkou nepochopení a obecně nechápavosti. ;-\
Avatar - classic
classic
Uznáním pojmu "prémie" jen jako falešnou představou pro konzumenty nepřipouštím nutnost konzumace odpadu nebo používání nekvalitních výrobků...
webpaja
Odpadu? Tak bych mainstream nikdy nenazval, ale když myslíš... 😉 Utápíš se tu ve slovíčkaření bez jakéhokoliv relevantního závěru.
Avatar - classic
classic
Ano, rohlík se šunkovým salámem je odpad - dá se to jíst a jí to půlka národa, ale kvůli tomu mám rohlík se šunkou nazývat zdravou pochoutkou, nebo snad superpotravinou? Velmi mnoho lidí této společnosti se stravuje špatně, tak jak velmi mnoho lidí kupuje takzvanou prémii a přitom kupuje nekvalitní šrot.

Pojmy prémie a luxus jsou zavádějící pojmy, neboť přemýšlející člověk neví, co si pod tím má představit. Když výrobci dokážeš, že jeho "prémiový" produkt je nekvalitní krám, tak ti řekne, že je to přece "imidžovka". A tak může výrobce do tohoto pojmu zahrnout cokoli se mu hodí... Atd apod.

Máme jiný názor, tak tedy sbohem, pac a pusu...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A na prémiový auto dá zimní Matador apod. = viděl sem 100x :yes: 😄
webpaja
Ano, na obutí se hřeší neskutečně, obhájce lowcostového přístupu tu najdeš taky 😉
webpaja
Na základě čeho soudíš, že jsou tzv. prémiové modely šrotem? Ty jsi někdy nějaký reklamoval a slyšel podobnou kravinu?

O pac a pusu jsem opravdu nestál, tu si nech pro kamarády. Sám potvrzuješ šunkový salám jako mainstream, není-li pak ve srovnání s ním kvalitní šunka bez mouky a dalších "nastavovadel" prémiovější, pak nechápu o čem se tu bavíme. 😉
lowkick
Sám jsi to ve svém příspěvku vyjádřil: "Místo výrazů "premium" a "luxusní" je vhodné používat přirovnání jako kvalitní - nekvalitní, technologicky vyspělý - technologicky nevyspělý, kvalitně sešitý - nekvalitně sešitý." Místo hodiny popisování rozdílů mezi prémií a mainstreamem prostě řekneš: Prémiový! >😁
CrankyDude
classic" "Ano, rohlík se šunkovým salámem je odpad.." Zkus to vysvětlit hladovějícímu děcku v Kalkatě (či někde v Africe). :-!
_MT_
Prodejci toho nakecají. Žádná novinka. Stejně tak ti může tvrdit, jak je vyspělý, dobře vyrobený atp. Prostě mazání medu kolem huby. To, že něco prodejce nebo výrobce tvrdí, neznamená, že mu to musíme sežrat. Je to těžké, když tomu nerozumíš.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bolo ti to treba?... >😁 😉
jiras_
To je tím, že drtivá většina lidí v opravdové prémii nikdy neseděla. A8 nebo 7er je opravdu něco jiného. Těžko to popisovat, to se musí zažít. Stačila chvíle a člověk vidí ty rozdíly proti autům, kterými standardně jezdím (nižší střední třída). O jízdě nemluvě. Není to jen o výkonu, ale i odhlučnění, pružení, práce klimatizace, sedačky atd. Navíc je to určeno pro trochu jinou sortu lidí, kteří neřeší primárně cenu a v jejich kruzích je Golf dobrej tak pro dcerku k osmnáctinám na vyježdění...

Tenhle výzkum spíš potvrzuje, co si myslím už déle. Dřív byla auta pro "obyčejné lidi" holátka. Dneska je slušné rádio, aspoň základní PP, klima, stavitelnej volant, centrál na dálkové, vyhřívaná zrcátka nebo el. okna v podstatě standard. Za pár kaček se dají pořídit užitečné věci jako MF volant, vyhřívané sedačky, bluetooth HF nebo parkovací senzory aspoň vzadu, případně i parkovací kamera bývá za nějakých 5 tisíc. A už je z toho slušně vybavené auto, dostupné a lidi jsou spokojení.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale to do toho pleteš tu naprosto okrajovou část produkce který se to netýká = podíl 7er nebo A8 na celkovejch milionovejch prodejích je naprosto marginální. Ty prémiový fakt sou
Avatar - classic
classic
Další, a ještě tisíckrát horší blud je, že existuje "jiná sorta lidí"... To, že má někdo peníze znamená, že jeho hov*o smrdí míň? Schopnost generovat kapitál nijak nesouvisí s další třeba stovkou lidských vlastností. Co znamená a vypovídá o člověku ta jediná schopnost hromadit peníze, kromě schopnosti hromadit peníze? Že je to lepší člověk? Pro svět užitečnější? Ne, je to právě naopak... Nejchudší lidé jsou ti, kteří mají jen majetek a nic víc.

Stejně píšeš pořád to samé dokola, co už bylo napsáno - jsou auta odhlučněná dobře, a auta odhlučněná špatně, ale to jsou vlastnosti samy o sobě a všechny ostatní parametry jsou zase jen parametry, které pohormadě dávají určitou cenovku...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Neumíš číst, nebo jen chápat? Napsal, že existuje sorta lidí, co neřeší peníze. To je konstatování. Nikde nenapsal, že jsou ti lidi lepší nebo horší než ostatní. Úplně zbytečný kecy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš že docela velký množství lidí co fakt neřeší peníze má [odkaz] 😉

Svět je prostě sranda místo pro život [odkaz] >😒]
Anonym
jseš mimo voloušku. prostě nejsi schopen se normálně zůčastnit diskuse.
Já si myslím, že kdo není fajnšmekr nebo pozér, prémii nepotřebuje.
A taky si nemyslím, že prémie je dobrý kup.
Ale to všechno se nevylučuje s tím, že co píšeš, je žvást.
Avatar - classic
classic
Nepotřebuju diskutovat o něčem, na co mám již vytvořený názor, založený na vlastní zkušenosti. To jsi špatně pochopil. Píšu sem svůj názor, protože chci a můžu, ale to neznamená, že to je předmět vhodný pro diskusi...
webpaja
Doufám, že nejíš k obědu teplá jídla! Jsou přílišným luxusem!
CrankyDude
jiras_c" "A už je z toho slušně vybavené auto, dostupné a lidi jsou spokojení." Lidi nejsou spokojeni. :-!
Avatar - N6600
N6600
Mozes sa stavat na zadne kolko chces, premia existuje a je dokonca celkom zrozumitelne popisana tu - [odkaz] To, ze si to Tvoja jasnost nepripusta, je uplne irelevantne.
Avatar - classic
classic
"Výrobca musí ponúkať 5-metrový luxusný sedan, musí byť technickým, technologickým, a designovým leadrom, a nakoniec…značka musí mať nadpriemerný image."

---

Je to blud od začátku do konce. Výrobce může mít ve své nabídce 5 metrový sedan s vyspělou technikou a nejnovějšími technologiemi. A nic víc. Design je otázka vkusu - líbí nelíbí; a "image" - to je falešná představa. Dokázal jsi, že "prémie", "luxus" a "image" neexistují. Ale výrobci, svaz výrobců a obchodníků chce, aby sis myslel, že "prémie" existuje, a dodali ti falešný pocit uspokojení z vlastnění takového produktu...

Je to to samé jako se státními zákony.

Jak mi chceš vysvětlit, že v jedné zemi je něco legální, a v druhé zemi za stejnou činnost jdeš za mříže? Kdo pak určuje obecnou škodlivost oné činnosti? Nikdo z lidí pozemských. Z toho plyne, že zákony jsou k smíchu, a slouží jen k tomu, aby jedni lidi ovládali jiné. To se děje i s výrobci takzvaných luxusních a prémiových produktů.

Nemusíš se mnou diskutovat, jak vidíš, jen mě utvrzuješ v mém názoru...
Avatar - N6600
N6600
A cim by asi tak mal ziskat tu image? Jednoznacne tym, ze ponukne nieco viac, nez je obycajny priemer.

Vies, co je premia/luxus oproti mainstreamu? Napriklad v pouzitych materialoch, v spracovani, vybave, ktoru mainstream nema atd... To je to, co ich odlisuje. Alebo mi chces tvrdit, ze napriklad taky Rolls Royce je obycajny kus auta, co neponuka nic extra oproti inemu autu s cenovou hladinou 500 000,- CZK? Ze auto za pol mega bude rovnako pohodlne, odhlucnene, komfortne, s masaznym sedadlom ako Rolls? Ze nebudes musiet trieskat s dvermi ako s tymi od toalety, aby sa zavreli, ale pekne sa Ti same dovru?

Na to je jednoducha odpoved - vyspelost danej spolocnosti. Vedel si napriklad o tom, ze Cesi dali svetu pojem "tunelovanie"? Pochybujem, ze ine spolocnosti nieco take museli riesit a v nasich koncinach to bol normalny stav. Zakony ako take nie su k smiechu. Su tu preto, aby existovali nejake normy a pravidla. Pretoze nie kazdy ma dostatocne vedomosti a mentalnu vyspelost, aby dokazal fungovat bez pravidiel. Inak by tu bola anarchia.

S Tebou je diskusia zbytocna, pretoze mas pocit, ze 1+1=3 a odmietas pochopit, ze to tak nie je.
Avatar - classic
classic
Nabízet "něco víc"? Co je to? Buď je kvalitní produkt nebo nekvalitní, buď má kvalitní materiály nebo nekvalitní. O tom už tu byla v diskusi řeč, a nebudu to psát podruhé.

Tím, že si lidi pod slovy představují jiné významy než ve skutečnosti mají vzniká takový chaos, že brzo budou moci začít štěkat, a nikomu to nepřijde zvláštní.

Image je blud, prémie je blud, luxus je blud. Taška od LV za 30.000 není prémiovější nebo luxusnější než jiná neznačková kvalitní taška za 3.000. "Luxusní" boty za desítku který se po třech měsících rozpadnou, vs. kvalitní boty za tisícovku, co slouží deset let. Můžeš mít auto, který je odhlučněný, má tichý chod, tiché dovírání dveří, masáže, odvětrávání, ale to není prémie, je to auto, které má tyto vlastnosti.

Platíš za blbost, za značku, platíš, aby tě "kámoši" poplácali po ramenou...
traveldrive
Ty tak neskutočne trepeš...
Ale však vpohode, pokojne nechaj prémiu tým, čo ju ocenia a jazdi si na lowcoste. 😉
Avatar - N6600
N6600
To su take dristy az strach 😄

Blud je akurat Tvoj nazor, ktory nemas nicim podlozeny. Akurat len tvrdohlavym zamietanim pochopenia tried a stupnov v ramci hierarchii (ak sa budeme striktne drzat aut)

Image je blud? Budem extremny a dufam, ze uz Ti v hlave svitne... Image je nieco, co ma kazdy z nas. Je to kombinacia inteligencie, vystupovania, vyzoru a ista nazorova vyhranenost so schopnostou a ochotou sa ucit nove veci (zamedzenie obmedzenosti). Preto napriklad tie ozaj luxusne spolocnicky, ktore robia garde na roznych spolocenskych udalostiach stoja dardu. A nie, nemozes ich nahradit nejakou rozjazdenou, vyzitou 50-nickou z Karlaku, co by sla aj za 100vku.

Mimochodom, prave auta, co maju tieto vlastnosti, su definovane ako premia. Pretoze mainstream tieto veci nema a uz len z principu kategorie sotva niekedy bude mat. Pochybujem, ze rodinne presuvadlo, co potrebuje kazdy cm priestoru kydne dozadu masaznu sedacku.

Ja sa nepotrebujem vystatovat "kamosom". Kupujem si veci primarne pre seba a pre svoju radost. Rovnako tak je mi uplne jedno, co si kto kupi, pretoze kazdy mame ine preferencie, potreby a nazor na vec. A kazdemu prajem, nech si kupi to, co by ho potesilo a urobilo radost.
Xylo
Myslím, že ve vaší konverzaci hrají roli krajové rozdíly. Já classicovi rozumím, protože pro mě osobně je image nedůležitá. Důležitá je pověst a to, co se trochu staromódně označuje jako čest.
Avatar - maxi!
maxi!
mas pravdu, ale ta cest a dobra povest sa nazyva - ze mas dobru image! :-!
CrankyDude
Andrejko od Babišů má dobrou image? 😉
Avatar - Zappa
Zappa
no má najviac hlasov - tak asi ho tam máte radi!
takze ano Ano
Xylo
To si tedy úplně nemyslím. Prémiové auto ti dodává plusové body pro image. Na pověst to bude mít asi trochu mínusový vliv a na čest nulový .
Avatar - N6600
N6600
Ano aj nie. Je to skor o tom, ako sa chces hrat so slovickami. Image moze zahrnovat cely subor vlastnosti osobnosti (integritu). Nie nutne len vyzor samotny. Moze existovat image "metalistu" (na zaklade vyzoru), ale i image "slusnaka" (na zaklade spravania/povesti/...).
Xylo
To nemyslím ... Podle mého Slováci jsou dost zaměření na image, protože mají touhu (a také jí často uskutečňují) vyniknout v zahraničí. Podobně zaťatí, ale směrem na výkon např. ve škole jsou příslušníci vietnamské minority v ČR. Češi jsou zápecníci, kteří vědí že jsou nejchytřejší na světě, tak co by někde venku dělali. Já jsem z Doudlebska a moje rodina žije na stejné místě nejméně 400 let, proto image nepotřebuju 😉
Avatar - N6600
N6600
Vidim to diametralne odlisne 😄 Ale je to na dlho a mimo aut 😊))
Xylo
V pohodě nemusíme mít všichni unifikované názory 😉
Avatar - N6600
N6600
Suhlasim 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Asi clasicovi nerozumíš. Pro tebe je image nedůležitá, pro clasica neexistuje - "je blud". To mi přijde jako výrazný rozdíl.Nehledě k tomu, že jak píšeš - pověst a čest - i to tvoří image.
Xylo
Hodil jsem to do googlu a vylezlo : Definice výrazu image - podstatné jméno: "a representation of the external form of a person or thing in art". Jestli někdo přijel v prémiovém autu vidíš hned, jestli platí daně asi ne 😉 Aspoň tak tomu rozumím já.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Možná ti špatně rozumím, ale - v profilu máš, že jsi vlastnil nového Passata 3,2FSI, což je auto cenově na úrovni prémie. Takže jsi automaticky podvodník, co neplatí daně? Nebo by ses jím stal až v případě, že by sis za stejný prachy koupil BMW 3? 😉
Xylo
Passat byl služební, stejně jako 3 MB E (v ČR) a jedno CLK (v UK), které jsem měl k dispozici. Tahle 3.2 měla nákupku po slevě 1.3 milionu, takže jsem ke svému platu měsíčně přidaňoval 13 tis "hrubého. Rozhodně jsem to nemyslel tak, že kdo jezdí prémií neplatí daně 😉 Já jsem daně platil, ať jsem jezdil v prémii nebo Fordu Fiesta, ale s MB E500 jsem měl asi lepší image 😄
Hovnohlav
Jo. Presne. Premie je, ze beres ve worku nejaky love navic. Jako ze s tebou sou spokojeny.
Avatar - peter222
peter222
Vidím tam problém hlavne v cene tam kde oni končia tak my začíname. :no: A to sa potom EU hodnotí trochu inakšie.
kesumb
Ono strašně záleží, co člověk srovnává. Pokud se vezme základní výbava třeba Passatu a základ dražšího C, je tam toho vidět hodě. Hlavní ale jsou jízdní vlastnosti, kde C má prostě "prémiovej" hnací řetězec. To musí poznat každej, kdo aspoň trošku řídí.
Ale když se srovnalo podobně vybavený Audi A4 se stejným motorem a v předokolce s cenově porovnatelným Passatem, byly rozdíly docela malý. Když se porovnal Passat s A4 a stálo to stejně, rozdíl byl skoro žádnej. Prostě v nečem byla lepší A4, ale zase VW bylo líp vybavený.
Když se vezme Passat a Superb, tak vypadají na oko stejně, ale sedadla jsou zásadně jiný. Audio ve Škodovce má sice nápisy Canton, ale hraje hůř než to v Passatu. No a to v tom C je zase o kousíček jinde. Sedadla ani nemluvě. Kůže v interiéru je ve vybaveným C super, ale v základu je nějaká koženka a to je zase lepší kůže v VW.
No a pak je tu možnost téměř neomezených příplatků, které D3 mohou posunout zase jinam.
Každopádně čím jsou ty auta dražší, tím je rozdíl menší. Třeba Toureg oproti soudobý Q7 nijak extra horší nebyl..
Avatar - maxi!
maxi!
dobra debata.... >😁
malo by byt jasne, ze ked sa vseobecne zamyslime nad pojmom premia, tak je v tom trochu viac len ako vysoka cena. A to nemyslim len auta, ale aj napriklad HiFi, hodinky a dobry chlat ci fajcivo. Samozrejme, ze zvysovanie kvality prinasa vyssie naklady a tak stupa aj cena - a na zaciatku celkom logicky. A potom sa graf zacne otvarat, a cena leti uz ovela rychlejsie hore ako kvalita ( lebo uz nie je velmi kde...) a tak niektore repraky alebo auta su v cene, ktoru prijimame preto, ze je v tom uz urcita vynimocnost a dobry pocit z uspokojenia. ( aj ked laik zvonku to vidi, ze Boze ako ho oklamali a ako naletel...
NIE! Ja si rad priplatim za krasne hodinky, aj ked uz viem, ze nie je to len o vyrobnej cene, rad si dam dobru cigaru a zalejem to vhodnym chlastom ( a s tou kocickou, co tu spominame!) ALE - ako kazdy, aj ja mam svoju hranicu, kde uz dalej nechcem zajst a povazujem to za prehnane - no a o tom to je!!! Tak sa tu nehadajme, a kto vie, tak nech sa aspon trochu priblizuje k svojej premii a nepocitat vsetko na korunky a vyhodne kupy. :-!
Blatouch
Jestli tomu dobre rozumim, tak body davali ridici z ruznych segmentu aut kteri ale pravdepodobne neridili auta z jinych segmentu, nez kterymi jezdi.

Tedy - jak muze napr. ridic, ktery nikdy nejel v A8L, ale jezdi v Rapidu, davat relevatni hodnoceni Rapidu ? S cim ho muze srovnavat ? Stejne ale i obracene .

Anketa je naprosty blabol, stejne tak copy paste clanek.
Šimpanz
se všemi výsledky, tak by usvědčil sám sebe za lži.
[odkaz]
Z celkového pořadí je jasně patrné, že prémie je jednoznačně v popředí pořadí a až na jednu výjimku (slabý kus prémie Acura) vlastně tvoří čelo tabulky, z prvních 13 značek je 12 značek prémiových mezi které se vklínilo Mini na 10 místě, přitom bych řekl, že i Mini je prémiová značka, podle cen určitě. Takže o stírání rozdílů nemůže být vůbec řeč.
webpaja
:yes: Autor se odkopal, hlavně že dodržel vnitrofiremní politiku a v titulku má otázku, na kterou ani samozřejmě nemá odpověď!

:-!
traveldrive
Ja som mal možnosť presadnúť z Passata do A5, a napriek tomu, že obe sú koncern a obom svietil na zadku nápis TDI, rozdiel bol PRIEPASTNÝ v prospech A5. Opakujem ešte raz - PRIEPASTNÝ. Jak v materiáloch a spracovaní, tak v jazdných vlastnostiach, ovládaní, prejave, vo všetkom. Po opätovnom presadnutí do Passatu mi pripadal ako nablýskaný luxusne sa tváriaci lowcost, naopak Audina vo mne nechala dojem nenápadnej, kultivovanej kvality. A to zrovna Audi veľmi nemusím.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Woow 😉

Já si obul botu Caterpillar a CCC a rozdíl byl tiež PRIEPASTNÝ. Opakuju eště raz = PRIEPASTNÝ. Jak v materiálech a zpracování, tak v pocitu z chůze, vzhledu, prostě ve všem. Po opětovném přezutí do křusky CCC sem si připadal jak na mučidlech = je to nablýskaný mist, naopak Caterpillar = od té doby nosím moc rád. A mám je rád 😄
Balsam
Kokos, videl si sa niekedy v zrkadle? Tak sa pozri, lebo takého chuja si ešte nevidel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A čo je to henten chuj? >😁

Nesuď mě podle svejch zkušeností [odkaz] >😒]

Tak [odkaz] co máš za problém? Máš [odkaz] ? Tak je seber a vysvětli :-!

Nosíš boty CCC? >😁 >😒]
traveldrive
A jeje, šľachta sa ozvala. Ty určite jazdíš jedine prémiou... Tak nie každý je na tom tak dobre, vieš? Nie som taký kovboj ako ty, nekupujem vylietané 10-ročné šunky v Áčkach, čo boli kedysi prémiou. Bežne prémiovkami nejazdím, pretože na také autá skrátka nemám a keď je zriedkavá príležitosť, zveziem sa. A tou Audinou som bol fakt zaskočený, pretože až taký rozdiel som nečakal. Popravde mal som názor blížiaci sa tomu, čo vyššie píše classic, ale je to krutý omyl. Preto som to tak zdôraznil, vieš?
No a tvoja reakcia, človeče, to by som čakal od usopleného školáka, nie od dospelého človeka. V inej diskusii som si už názor na teba spravil, a myslím, že som ťa odhadol dobre. Nie je nepodobný tomu nado mnou. Nevadí, však za to asi nemôžeš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já na tebe mám furt stejnej názor = sereš se do mě = jen nevim proč. Prozradíš? >😒]

Mrzí mě že máš malý zkušenosti = a kdo má jiný toho považuješ za usopleného 😉
traveldrive
No prečo, baví ma to. :-! A pokiaľ si si nevšimol, v tomto prípade si sa začal * ty do mňa...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No právě = v tomto prípade

A baví tě to i obráceně = když se někdo * do tebe?
traveldrive
Samozrejme, zdá sa Ti, že nie? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nic proti tvýmu gustu [odkaz] = ale možná to hledej jinde než na ACZ?
traveldrive
Prosím ťa, kam ešte chodí toľko ľudí s tak rozdielnym myslením, názormi a spôsobmi ako tu? >😁 Však keď Ti to vadí, nemusíš na moje narážky reagovať. Jak prosté, Date...
Nonsens
Z bulvárneho hľadiska s tým hedlajnom súhlasím (jéééžiš) 30 rokov späť boli rozdiely medzi prémiou a plebsom väčšie. Už vtedy som ako chlapec čítal po časákoch, že v rolsi sú najhlučnejšie hodinky aj staré meďáky boli neskutočne tiché a komfortné, nevedel som rozoznať vnútri dízel od benzínu, pritom v bežných autách (škoda, wartburg, moskvič) to bolo utrpenie. Dnes keď sadnem do fokusa a presadnem do A6, šok sa nekoná. Fokus je už na takej úrovni komfortu a jazdných vlastností, že rozdiel je naozaj malý. Platí, že prémia už neexistuje? NIe. Existuje a je lepšia ako plebs bez debaty, len ten rozdiel je už skôr v rovine dokonale šitej pravej kože a lešteného dreva, ako v rovine rebriňák vs kozmická loď.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak nějak :yes: :-!
Avatar - Zappa
Zappa
heh, tak Focus a A6 je fakt velký rozdiel.
Fak!!!
Avatar - maxi!
maxi!
Frank Zappa to nepochopil???
Ved to bol vtip!
no asi..... mozno,no.... dufam teda!
:-!
Nonsens
ne ne, ne z nás dělá.... Dovysvetlím. Prémia bude vždy o krok ďalej, o tom je prémia. problém je, že v minulosti sa na bežných autách takmer nedalo jazdiť, v každej zákrute sa skoro obrátili hore nohami a hučali jak mig. Vtedy bolo ľahšie urobiť priepastný rozdiel. Dnes aj bežné autá jazdia ticho 140 a losy zvládajú lepšie jak voľakedy prémia. Už je ťažšie urobiť ten odskok, ten priepastný rozdiel. Ale že tam rozdiel je, musí byť každému jasné, len v porovnaní s ďalekou minulosťou je menší.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ale houby. Nemůžeš porovnávat (jak jsi to udělal v prvním příspěvku) varťasy, škodovky a MB-S.
Kdybys před dvaceti lety přesedlal z nějakého Fordu do 316i, byl by to podobný rozdíl jako dnes.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
asi tak.. v premiovych vozoch je to uz hlavne o materialoch ... karbon drevo koza rozne zliatiny drahych kovov ( teda aspon ti lepsie vybaveni premianti ) ... tu bude najcitelnejsi rozdiel.. uz v displejoch to take citelne nebude... ani v tvrdosti sedacky... ci nejakom citelne mensom hluku v kabine ... tu sa to uz proste zrovnava..... takisto dizajn...pre mna dokonca mnohi "nepremianti" su proste aj krajsi a vizualne atraktivnejsi ... ale uz to nechcem rozpytvavat... premia je proste premia... stale bude nad nepremiou aj ked tie rozdiely sa samozrejme zmensuju z roka na rok to vidi kazdy... a prejde este 15 rokov a jediny rozdiel bude uz koza nappa a audio Mark Levinson .... zvysok aut uz bude zrejme upne totozny a to aj systemom pohonu .... ved uvidime.. sam som zvedavy na to kedy dojde k spolocnemu stretu...
Avatar - Zappa
Zappa
ty to nevieš, že kedy?
nikdy!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nestras >😁
Avatar - speedfred
speedfred
čo tak motory,prevodovky,naladenie podvozku a napr len také blbé zatváranie dverý na aute
Avatar - maxi!
maxi!
to asi tu nikto neriesi... :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
za par rokov uz motory aj premianti budu mat docela nepremiove tak to vyzera .... 😉 .. ked vidim aky je trend tak ozaj rozdiel bude uz len v tom audiu a kozi .... a mozno v tych par detailoch este ... ved uvidime .. ale ten bod stretu je uz skoro nadohlad.. a za dalsich 15 rokov uz bude stejne vsetko na jedno brdo... logo nelogo ... ziadne megarozdiely uz neocakavam.... jedine zeby som sa mylil >😁

PS: dverí
Avatar - _Karel_
_Karel_
Proboha topere! Až pojedeš někdy okolo Brna, stav se, svezu tě. Nemám v autě žádné, opakuji žádné mimořádné materiály ani funkce, a nevěřím, že jsi takový jelito, abys nepoznal rozdíly i tak po prvních 50-ti metrech jízdy.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Sorry, ale to je strašná kravina. Všechno špatně.
Avatar - classic
classic
Nejhlavnější problém s těmito pojmy je jejich neurčitost. Lze do jejich významu zahrnout určité skutečné vlastnosti výrobku, ale je i možné, že výrobek, který se honosí tímto pojmem, nemá žádné dobré vlastnosti, za to vždycky bude mít vyšší cenu než produkt "neprémiový", "neluxusní", "bez image". Vím, co společnost a trh chce, abych si pod těmito pojmy představil, ale je to závadějící, a to mi na tom vadí.

Když mi prodejce elektroniky ukáže "prémiový" produkt, musím se ho zeptat, v čem spočívá ta prémiovost, kromě vyšší cenovky.

Když je někdo skromný a čestný, řekneme, že má image skromného a čestného člověka? Vždyť je to hloupé. Stačí říct, že je skromný a čestný. A když někdo řekne, že ten má dobrou image, nevím, co si pod tím představit - a jak vidno - nepočítám s pojmem image jen jako s definicí vzhledu, ale celku. Musím u člověka s "dobrou imidží" pátrat po jeho skutečných =definovatelných= vlastnostech.

Slova prémie, luxus a image jsou slova nadřazená jiným přesným pojmům a předpokládá se, že kupující se spokojí s nálepkou "prémiového", "luxusního" výrobku, aniž by pátral po kvalitě, a po užitných vlastnostech, a opět, v tom vidím ten problém pro člověka, který přemýšlí.

Nejprecizněji zpracované vozy, v kterých jsem kdy seděl, jsou pro mě Lexusy, ale vždycky řeknu jen, že to je velmi dobře sestavený vůz, než abych tvrdil, že je prémiový, a tím neříkal nic, jen mlžil a používal slova, která zajímavě znějí, ale nic neříkají...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tolik zbytečných slov... tisíce, nebo jen stovky?
A to vše jen proto, abys vyjádřil, že se ti nelíbí pojem "prémiový", protože ti přijde neurčitý a nijak nezaručující lepší vlastnosti výrobku?
Avatar - drack2
drack2
Par drobnosti, ktere se v teto debate zapominaji
- Jestli je neco premioveho ci neni, je primarne veci brandu a vnimani znacky. Kvalita a produkt muze byt v dane kategorii nadprumer, netreba vrcholu.
- Premiovou/luxusni znacku dela cena a pribeh. Nekupujete si konkretni model, ale celou historii automobilky a socialni status. Proto je btw. tak tezke vytvorit premiovou znacku, neb je to beh na dlouho trat a btw. vetsina techto znacek v pocatku nebyla takova... byl to vyvoj.
- Premiove veci nemohou stat stejne jako nepremiove. Nedavalo by to smysl ekonomicky, stal by se z toho mainstream.
- Znacky a vse kolem nefungovaly stejne od nepameti. Drive luxusni automobil mohl byt pod znackou, ktera delala vse mozne... napriklad v asii se na toto dlouho nehledelo. Proto tam koncerny ala Toshiba delaly pod jednou znackou uplne vse. Toyota uvadela Lexus modely pod znackou Toyota... a stale je jejich nejdrazsi vuz Toyota (v japonsku). Lexus spustila v Japonsku az pote, co ziskala nejaky status v USA. Jinak by to nemelo na danem trhu zadny smysl. V evrope lze ukazat vyvoj u Citroenu... znacka delala DS i 2CV. Tim prvnim jezdil prezident, druhym student ci chudy rolnik.
- Premie je o celem pribehu nakupu... je to o dealerech, servisu a sluzbach co k tomu patri.

A ted k stirani rozdilu
- dulezitost znacek se postupne zvysovala a zvysuje
- vytvorily se automobilove koncerny, ktere maji za cil pokryt vsechny segmenty vozu a generovat zisk vsude, vyuzivat synergie pri vyvoji a prechodu klienta od znacky ke znacce s jeho vekem, tak jak se meni potreby cloveka v case.
- technologicky se tak setrely zasadni rozdily mezi automobilkami/znackami. Rozhodnuti zda nejaka technologie bude v nejake znacce vozu je cisty kalkul vsech fatkoru. Technologie sama tu je. Vidime to sami na situaci kolem Superba a Passatu. VW blokuje skodu, aby se omylem nedostala jinam nez ma byt a cili, neb by to mohlo koncern jako celek poskodit (jejich aktualni strategii).
- tradicni premianti... bmw a mb nemaji zadne slabe znacky. Takze pokryvaji nizsi segmenty vozy pod puvodni znackou. Mame tu A classe, 1, 2... tyto auta logicky mirne srazi danou znacku. Posouvaji hranici dolu. Naopak drive bezne znacky, treba Mazda, zacali delat auta s vetsim durazem na detaily, ktere byvavaly charakterem premie. Uvedu prikla😜 30 let dozadu mnohe modely beznych znacek se vubec nevyrabely v kuzi. Dnes muzete v kuzi koupit snad i Dacii. Technicky se vozy priblizuji, neb premie uz nema nic az tak na vic u mensich modelu. Rozdily jsou v detailech a lpeni na tradicni/lepsi konstrukci. Paradoxem doby je, ze zisk je na tech mensich vozech. Vrchol nabidky by sam o sobe uz neprezil.
Mj. vsimnete si, jak se uvadi nove modely S klase, A8 a co se komunikuje... mate pocit nejakeho wow, nebo ze uz trosku dosly napady? Co novy rolls?