Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozdíly mezi prémiovými a běžnými značkami se prý stírají... Proč?

Stanislav Kolman
Diskuze (180)
Zámořský výzkum ukázal, že spokojenost majitelů aut neprémiových značek roste každým rokem efektivněji než u luxusních vozů. Které automobilky jsou v USA nejpopulárnější?

Studii automobilového průmyslu pravidelně organizuje společnost J.D. Power’s a amerických vlastníků nových aut se ptá na celkovou spokojenost. Kromě nejatraktivnějších značek se dozvídáme také to, že kupující jsou s novými vozy každým rokem spokojenější.

V hodnocení průzkumu mohou majitelé udělit maximálně tisíc bodů, přičemž průměrná spokojenost se v letošním roce vyšplhala na 810 bodů. Zajímavé je, že oproti loňsku se spokojenost s běžnými vozy zlepšila o 10 bodů (na celkových 804), zatímco prémiové značky zaznamenaly lepší hodnocení jen o jeden bod (845).

Podle tvůrců výzkumu je to jasný důkaz toho, že rozdíly mezi prémiovými a běžnými automobily jsou stále menší. „Výrobci staví kvalitnější vozidla, ale není to na úkor výkonu, designu nebo užitečnosti,“ uvedl Dave Sargent, viceprezident pro segment automobilového průmyslu společnosti J.D. Power’s. „Mnoho automobilů se v očích lidí zlepšuje tím, že jim zkrátka nabízí přesně to, co chtějí. Technologie prémiových značek se častěji objevují v běžných vozech, což rozdíl mezi nimi snižuje.“

Nejpopulárnější automobilkou je v USA Porsche, které hodnocení ovládlo již potřinácté v řadě se ziskem 884 bodů. Následuje Genesis (869), BMW (855), Audi (854) a Mercedes-Benz (851). Nejvyšší meziroční skok zaznamenal Chrysler, konkrétně o 41 % na 815 bodů. Výrazně spokojenější jsou také zákazníci Mini (+30 bodů), Nissanu (+27) a Hondy (+25).

Stanislav Kolman
Diskuze (180)
Avatar - Barrichello
7. 8. 2017 10:45
Re: no jo
Vono se tam nejezdí jen na periodický servisy, ale spíš ze závadama víš >:D
Avatar - drack2
7. 8. 2017 07:54
Na co se zapomina
Par drobnosti, ktere se v teto debate zapominaji
- Jestli je neco premioveho ci neni, je primarne veci brandu a vnimani znacky. Kvalita a produkt muze byt v dane kategorii nadprumer, netreba vrcholu.
- Premiovou/luxusni znacku dela cena a pribeh. Nekupujete si konkretni model, ale celou historii automobilky a socialni status. Proto je btw. tak tezke vytvorit premiovou znacku, neb je to beh na dlouho trat a btw. vetsina techto znacek v pocatku nebyla takova... byl to vyvoj.
- Premiove veci nemohou stat stejne jako nepremiove. Nedavalo by to smysl ekonomicky, stal by se z toho mainstream.
- Znacky a vse kolem nefungovaly stejne od nepameti. Drive luxusni automobil mohl byt pod znackou, ktera delala vse mozne... napriklad v asii se na toto dlouho nehledelo. Proto tam koncerny ala Toshiba delaly pod jednou znackou uplne vse. Toyota uvadela Lexus modely pod znackou Toyota... a stale je jejich nejdrazsi vuz Toyota (v japonsku). Lexus spustila v Japonsku az pote, co ziskala nejaky status v USA. Jinak by to nemelo na danem trhu zadny smysl. V evrope lze ukazat vyvoj u Citroenu... znacka delala DS i 2CV. Tim prvnim jezdil prezident, druhym student ci chudy rolnik.
- Premie je o celem pribehu nakupu... je to o dealerech, servisu a sluzbach co k tomu patri.

A ted k stirani rozdilu
- dulezitost znacek se postupne zvysovala a zvysuje
- vytvorily se automobilove koncerny, ktere maji za cil pokryt vsechny segmenty vozu a generovat zisk vsude, vyuzivat synergie pri vyvoji a prechodu klienta od znacky ke znacce s jeho vekem, tak jak se meni potreby cloveka v case.
- technologicky se tak setrely zasadni rozdily mezi automobilkami/znackami. Rozhodnuti zda nejaka technologie bude v nejake znacce vozu je cisty kalkul vsech fatkoru. Technologie sama tu je. Vidime to sami na situaci kolem Superba a Passatu. VW blokuje skodu, aby se omylem nedostala jinam nez ma byt a cili, neb by to mohlo koncern jako celek poskodit (jejich aktualni strategii).
- tradicni premianti... bmw a mb nemaji zadne slabe znacky. Takze pokryvaji nizsi segmenty vozy pod puvodni znackou. Mame tu A classe, 1, 2... tyto auta logicky mirne srazi danou znacku. Posouvaji hranici dolu. Naopak drive bezne znacky, treba Mazda, zacali delat auta s vetsim durazem na detaily, ktere byvavaly charakterem premie. Uvedu priklad: 30 let dozadu mnohe modely beznych znacek se vubec nevyrabely v kuzi. Dnes muzete v kuzi koupit snad i Dacii. Technicky se vozy priblizuji, neb premie uz nema nic az tak na vic u mensich modelu. Rozdily jsou v detailech a lpeni na tradicni/lepsi konstrukci. Paradoxem doby je, ze zisk je na tech mensich vozech. Vrchol nabidky by sam o sobe uz neprezil.
Mj. vsimnete si, jak se uvadi nove modely S klase, A8 a co se komunikuje... mate pocit nejakeho wow, nebo ze uz trosku dosly napady? Co novy rolls?
2. 8. 2017 21:30
Re: No ja neviem...
Prosím ťa, kam ešte chodí toľko ľudí s tak rozdielnym myslením, názormi a spôsobmi ako tu? >:D Však keď Ti to vadí, nemusíš na moje narážky reagovať. Jak prosté, Date...
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2017 11:10
Re: No ja neviem...
Nic proti tvýmu gustu [odkaz] = ale možná to hledej jinde než na ACZ?
2. 8. 2017 09:33
Re: No ja neviem...
Samozrejme, zdá sa Ti, že nie? ;-)