Rozdíly mezi prémiovými a běžnými značkami se prý stírají... Proč?
Studii automobilového průmyslu pravidelně organizuje společnost J.D. Power’s a amerických vlastníků nových aut se ptá na celkovou spokojenost. Kromě nejatraktivnějších značek se dozvídáme také to, že kupující jsou s novými vozy každým rokem spokojenější.
V hodnocení průzkumu mohou majitelé udělit maximálně tisíc bodů, přičemž průměrná spokojenost se v letošním roce vyšplhala na 810 bodů. Zajímavé je, že oproti loňsku se spokojenost s běžnými vozy zlepšila o 10 bodů (na celkových 804), zatímco prémiové značky zaznamenaly lepší hodnocení jen o jeden bod (845).
Podle tvůrců výzkumu je to jasný důkaz toho, že rozdíly mezi prémiovými a běžnými automobily jsou stále menší. „Výrobci staví kvalitnější vozidla, ale není to na úkor výkonu, designu nebo užitečnosti,“ uvedl Dave Sargent, viceprezident pro segment automobilového průmyslu společnosti J.D. Power’s. „Mnoho automobilů se v očích lidí zlepšuje tím, že jim zkrátka nabízí přesně to, co chtějí. Technologie prémiových značek se častěji objevují v běžných vozech, což rozdíl mezi nimi snižuje.“
Nejpopulárnější automobilkou je v USA Porsche, které hodnocení ovládlo již potřinácté v řadě se ziskem 884 bodů. Následuje Genesis (869), BMW (855), Audi (854) a Mercedes-Benz (851). Nejvyšší meziroční skok zaznamenal Chrysler, konkrétně o 41 % na 815 bodů. Výrazně spokojenější jsou také zákazníci Mini (+30 bodů), Nissanu (+27) a Hondy (+25).