Německé automobilky na své náklady upraví software u více než pěti milionů dieselových aut tak, aby snížily množství škodlivých emisí, které vozy produkují.
Ale ten bordel navázanej na jemňoučké prachové částice, který ti projde do krve asi jo. A u benzínu jsou ty částice ještě menší, tedy nebezpečnější. Minimálně stejně nebezpečné jako ty oxidy dusíku. Jen to dneska ještě není téma a není kolem toho taková hysterie.
Samozřejmě. Od toho tam ten filtr je, Děkuji za poučení.
Já jen že článek je o snížení NOX.
Jinak jsem zvědav, kdy dojde k vrcholné schůzce a šikaně energetiků, leteckého a lodního průmyslu, domácností atd. Protože ti znečišťují mnohem víc. To s autama je už hysterie.
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Až před tebou v koloně na červený bude stát zámořská loď a vedle tebe letadlo = máš bez diskuzí pravdu = přede mnou za mnou vedle mě = spíš stojej čuděj TDI apod.
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Pravidelně jezdím pod startujícími a přistávajícími letadly, které vlastně lítají na naftu ! Všechno bych to zakázal, kdo to má čichat! >:-[] A vedle zámořské lodi jsem také jednou jel.... sice jen kousek, ale jel >:D
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
teď si trefil kladivo na hřebík, nebo jak se tomu říká, Letadla a Obrovské zaoceánské lodě jsou největšími znečištovateli planety a přeměna hnědého uhlí na elektřinu na kterou jezdí tá úžasná p o s r a n á Tesla
Fór je v tom, že letadla , rakety a jíné nelze elektrifikovat, tak lehce nebo spíš vůbec u aut to půjde rozhodně snadněji, ale v konečném důsledku se akorát spotřebuje více vzácných kovů na výrobu baterek než ropy, mimochodem Ropa je nenahraditelná surovina, podívejte se kolem sebe kolik výrobků je z plastu a jak se plast vyrábí, nehledě na tom kolik je plastů v elektroautech
jde o to o kolik si prodloužíme závislost na nerostných surovinách aby mohl systém a celá společnost dál fungovat
elektromobil není žádná spása, žádné řešení byl vymyšeln už v 19 století , jestli vědci nepříjdou s něčím skutečně revolučním, je s naší civilizací za pár set let ámen
řešní v podstatě existuje a je velmi jednocuché, ale příliš drsné, znamená to vzdát se všecho s čím jsme vyrůstaly a co nás obklopuje a co máme rádi, naše zívislost na všech přístrojích moderní doby žene naší planetu do záhuby
řešní není elektromobil, to je jenom byznys a nafouknutá bublina medii , politiky a všem co dastali zaplaceno
řešní je, žít jenom a pouze z obnovitelných zdrojů, snížení počtu obyvatel planety, rostoucí počet obyvatel na naší planetě je neúnosný ,každý člověk co se narodí ve vyspělé civilizaci, je od narození masírován svým okolím, reklamou , vším co ho obklopuje aby dřel jak otrok a nakupoval vymoženosti moderní doby, v důsledku toho vydělá firmám, což je účel , ale ubližuje planetě,
řešní je pro všechny z nás tak drsné, že dojde k jinému scénáři, budeme si hrát na moderní civilizaci do té doby než dojdou všechny neobnovitelné zdroje a potom příjde brutální kolaps, kolaps všeho
potom bude fungovat jenom klasické hospodářství, bude se jezdit na koních, internet nebude, protože nebude elektřina , družice a satelity zhoří v tamsféře, protože nebduou raketoplány a rakety co tam posílají kosmonauty opraváře
řekl bych že žijeme na vrcholové špičce civilizace jakou ji známe, máme pár set let na to se připravit než příjde drsný pád
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
potom co jsi přečetl mé řádky napíšeš takovou ubohou koninu, já ti řeknu co je elektromobil, elektromobil je dobrý pro toho kdo sním jezdí a v místě kde jezdí, neuvěřitelné zrychlení bez řazení, dojezd jestli nejezdíš Ostrava - Praha, tak je v pohodě,
jde ale o to že kvůli elektromobilům se spotřebuje více vzácných kovů, pokdu by každe auto které dnes jezdí na naftu či benzín jezdilo hned na elektřinu, přišel by kolaps, recyklace baterek je největší problém, jejich ztráta každým rokem procentuálně narůsta, takže budem obklopeni baterkama, takže je otázka jestli to prodlouží chod civilizace takovou jakou ji známe to nejdůležitějšíspíš si ale myslím, že elektroauta planetu zatíží ještě víc
já ale myslím mnohem víc a jdu do mnohme větší hloubky, podle mě není řešení ani diesel ani benzin ani elketromobil
ty jsi asi příliš povrchní na to aby jsi pochopil o čem tu mluvím
řešením je kůň :-), snížení počtu obyvatel a závislost na výrobcích službách moderní doby, společnost chce ať jsme na všem závislý
představ si jednu věc když se narodí malý človíček někde v pralese nedotčené civilzací, jeho materiální náklady na život jsou minimální, nezatěžuje planetu
když se ale narodí v rozvinuté civilizaci musí si toho koupit mnohem víc, né všechno dokonce potřebuje, proto planetu zatíží mnohonásobně víc
nějaké úvahy o tom jestli benzin ,naftu, elektroauto nic neřeší, je to všechno jedno, jenom televize a média tě hustí o tom že je to strašně důležité, není
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Většina lidí na planetě = i u nás = nejezdí z Prahy do Ostravy = jak určitě víš ;-)
S tou povrrrchností abych to pochopil = tos mě fakt dostal :yes::yes: >:-[]
Tak až se dostaneš z tý hloubky zpátky do reality = nepiš blbosti že elektřina znamená hnědý uhlí = nad náma i vedle nás je Německo = zrovna teď brzděj zelenou energii = dostávali se až na 82% a 15. května 2016 došlo k nečekaný absurditě: Zelená energie pokryla 100%
Nesnaž se fakt složitý souvislosti s minimem informací promejšlet do hloubky = spíš začni víc k tématu číst = jako my povrchní :-)
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Bože můj Flájboji,
tak se ku.va všeho vzdej, někdo musí bejt první. Přestěhuj se někam na venkov, doma sviťte loučema, jezdi na oslíkovi, živ se sběrem lesních plodů, případně lovem drobných hlodavců. Zapomeň na internet - tvoje PC přeci napájí elektřina z těch hnědouhelnejch elektráren, zapomeň na mobil atp. A ne aby tě napadlo dát si do chýše nějaký solární články, přeci víš jakej humus vzniká při jejich výrobě
:-)
Tak šup šup, neváhej a jdi příkladem.
P.S.: Problém ekologů je ten, že se nechtějí vzdát prostředků, které moderní doba přináší, ale jen kecaj o tom, že je to vlastně všechno špatně...
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
já nejsem ekolog a nikdy nebyl, jenom si tyhle věci uvědomuju, to že nejchytřejší člověk planety ten co špatně mluvit a je na vozíku říká že je s naší planetou konec a když tomu dospěla i Nasa, není náhoda, já si tuto dobu vrcholné civilizace užívám a víc si ji užiju s dvanáctiválcem jak s elektroautem
to je celý, elektromobil beru jako humbuk co nic neřeší, to co něco řeší jsem už napsal, ale k tomu nedojde
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
On vlastně nepíše až takové kraviny. Když se nad to vše podíváš z nadhledu a globálu, má pravdu. Náš životní styl je totálně nešetrný k planetě, čerpáme neobnovitelné zdroje pro svůj vlastní "luxus".
Opravdu existují jen tyto možnosti, až neobnovitelné zdroje dojdou (jakože jednou dojdou):
1. globální vymírání a "zpátky" do pralesa - jak píše Flajboj
2. hledání nových zdrojů/rozšíření na jiné planety
Osobně doufám ve variantu č.2, protože já se svého luxusu vzdát nechci :-) A mne těžko někdo může nařknout, že jsem ekolog >:D
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Pořád tady píšeš moudra o dotacích a pak vytáhneš elektroauta. Nejdřív se rozhodni, jestli ti dotace vadí nebo nevadí a pak piš moudra. Pokud chceš stejné podmínky pro benzín a naftu, tak proč ne i pro elektroauta?
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
No dost jsi mě dneska překvapil, ale jak už ti psal Cuba, je dobré přestat jiné poučovat a začít u sebe. Kůň není potřeba, stačí kolo. Vyhodil telku, ledničku a jiný nepotřebnosti. Méně žrát a více se hýbat, tolik nepracovat a rozmlouvat v Bohem, on ti cestu ukáže ;-)
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Ani mě nepřekvapuje, že TUV, ADAC,.. pro tebe nejsou důvěryhodné. Ale jednou se i k tobě dostane fakt, že přímovstřikové benzíny jsou na tom z hlediska škodlivosti stejně nebo možná ještě hůř než moderní diesly. :-)
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
S tim duveryhodnym ADAC zertujes, vid. :-)
[odkaz]
Podle mereni ma primovstrikovy benzin tretinove emise pevnych castic, nez diesel s filtrem. Cetl jsem to v predposlednim AMS. Jestli chces tvrdit neco jineho tak uved zdroj.
NOx si z hlavy nepamatuju, ale myslim ze byly ctvrtinovy u benzinu.
Benzin je vyrazne mene skodlivy a jestli chces o tomto polemizovat, tak prosim te ne se mnou.
Jsem tu ted casteji a uz mi moc nebavi obhajovat davno zrejme veci.
PS Jednou se i k tobe dostane fakt, ze i "moderni" diesely prekracuji EU6 normu az 17,8x (A8 4,2 TDI). Dokonce to davali i vcera ve zpravach ;-)
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Tech castic ve srovani s dieselem je tak malo, ze nikoho nemuzou ohrozit, ale dostanou filtry po tlaku od diesel lobby, ktera se ohradila, ze my ano, oni ne.
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
No jasne srovnavat diesel s DPF s benzinem bez DPF. Kdyz ma nekdo na uctu 1Kc a nekdo 36000Kc, tak ma 36tisic krat vic, ale stejne neni milionar jako diesel bez filtru.
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Oproti kteremu dieselu? S DPF filtrem? Takovych je tady 5% a starim ubyvaji, potom nastava ten opravdovy problem - 20 nasobky pevnych castic proti primovstrikovemu benzinu.
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Na webu greencarcongres.com vyšlo mnoho článků o tom co obsahují jemné částice produkované přímovstřikovými benzíny
Ujišťuji Tě že to jsou mnohem nebezpečnější chemikálie než jsou oxidy dusíku které v přírodě vyrábí spolu s ozónem sluneční záření a blesky
NOx jsou prostě v přírodě normálně ve vzduchu obsaženy, je to přírodní látka
čti na webu greencongress.com:
[odkaz] (v USA kde jezdí 3% dieselů mají ve vzduchu 2x tolik ultrajemných částic než předpokládali)
[odkaz] (Švýcaři prokázali navázání nebezpečných chemických karcinogenních sloučenin na ultrajemné částice emitované přímovstřikovými benzíny, diesely už s DPF tento problém neznají řadu let, velké částice dieselových motorů se zachycují snadno, malé ultrajemné částice benzínových přímovstřiků se dají zachytit jen částečně, prostě filtrem DPF projdou ven)
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
... a já Ti zase beze zdroje povím, že úplně jinak kouří nové auto s novým neopotřebovaným vstřikovačem a starší auto s opotřebovanými vstřikovači (teď mluvím o přímém vstřiku obecně). Ostatně, vidíš to dnes a denně na silnici u nafťáků. Jistě mi dáš za pravdu, že u OK motorů bez dpf žádný viditelný kouř nevidíš (ne, že by částice nebyly), u starších aut pak může být emise částic viditelná na kilometr. Takže jakékoliv vyjádření kouřivosti jednou číselnou hodnotou je bez dalšího buď zcela zavádějící údaj nebo pouze údaj o jednom konkrétním vozu, z kterého lze těžko dělat globální závěr... Jako obvykle, googlit podklady pro svá tvrzení nebudu ;-)
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Zpochybnovat skodlivost NOx je vysmech!
Pro tvoji informaci : dopady oxidu dusiku na zdravi cloveka
Oxidy dusíku mohou negativně působit na zdraví člověka především ve vyšších
koncentracích, které se ovšem běžně v ovzduší nevyskytují. Vdechování vysokých
koncentrací, nebo dokonce čistých plynů, ovšem vede k závažným zdravotním potížím
a může způsobit i smrt. Předpokládá se, že se oxidy dusíku váží na krevní barvivo a zhoršují
tak přenos kyslíku z plic do tkání. Některé náznaky ukazují, že oxidy dusíku mají určitou roli
i při vzniku nádorových onemocnění. Vdechování vyšších koncentrací oxidů dusíku dráždí
dýchací cesty.
V České republice platí pro koncentrace oxidů dusíku (s výjimkou oxidu dusného)
následující limity v ovzduší pracovišť: PEL – 10 mg.m-3, NPK - P – 20 mg.m-3
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Jinak Wine, musim rict, ze jsi prekvapil.
Ze budes hledat zdroje na greencarcongres :-)
Tady je jeden odkaz, kterej jsi asi prehledl: :-)
[odkaz]
A ted vazne. Temi odkazy jsi mne udelal fakt radost.
Nechci se tolik prat za benzin, prestoze jezdim v jednom primovstrikovym.
Prave proto me to mnozstvi castic zajimalo. Kdyz jsem zjistil, ze je vuci dieselu tretinovy tak me to uklidnilo.
Presto vsechno je videt, ze zdrava budoucnost je jedine v EV.
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Malá ukázka z toho tvého odkazu:
"...Na základě tříleté studie toxických a environmentálně relevantních znečišťujících látek z motorů přímého vstřikování paliva (GDI) dospěli švýcarští vědci k závěru, že některé motory GDI vydávají v minulosti tolik částic sazí jako nefiltrované dieselové automobily. Dále částice GDI nesou četné karcinogenní látky. Na základě těchto aktuálních údajů doporučují, aby filtre částic byly povinné pro motory GDI ... " :-):-):-)
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Já jsem se naproti tobě zamyslel a měření to potvrzují. Proč by dle tebe neměl mít benzínový přímovstřik bez filtru větší počet pevných částic než nafta bez filtru. To tě nepřesvědčí ani reálná měření? Doufám, že se taky zamyslíš a přestaneš otravovat vzduch ve městě s tím svým přímovstřikem.
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
No vidis pogo, tohle byl zatim tvuj nejlepsi prispevek :-)
Je videt, ze benzin je taky svinstvo obzvlaste gdi.
Tezko rict, jestli se ty auta casem tak zmenily, ze to v tom novym testu vychazi lip.
Nevim jestli to chapu dobre, ale ty benziny by mely mit vic karcinogenu v casticich.
Taky mi prijde, ze Peugeot a Renault maji lepsi DPF.
Asi bude lepsi ty gdi benziny taky vybavit filtrem, kdyz stoji jen 25eur..
Aby byly zase jednoznacne ;-) min skodlivy nez diesely.
EV a Toyote ZDAR
PS
Toyote za to, ze se drzi alespon u nejakych modelu MPI, nebo kdyz uz tak D4-S.
PPS
Tesi me kdyz se i milovnici dieselu zacinaji zajimat o emise.
Re: KendéKundéKundiKundó víš co je to Rakovina?? ;)
Mne to nejako opticky nesedí. Nové auto s najazdnými 750km má výfuk čiernejší ako dízlový , takmer 8 ročný , predchodca s časticovým filtrom. Žeby bol samotný benzín taký čierny, alebo sa na výfuk nalepila špina z cesty?
jak si někdo dovede dělat do vlastního hnízda.
Kde jsou zástupci ostatních automobilek a kde je řeč o nákladních autech? Nikde.
Je to jako kdyby frantíci začli vést brutální mediální kampaň proti vínu. Nebo jihokorejci proti elktronice.Nebo Saudové proti ropě.
Starej Áda kdyby vstal z hrobu, okamžitě mu rupne palice :-! >:D
Nákladních automobilů se ten problém netýká. Jednak se tam vejde SCR velikosti ledničky a hlavně se jejich emise počítaj jinak = neni možnost podvádět tak jak si prolobovaly výrobci osobních aut
Je to smutný ale vozy Dieselgate jen na našem území vypustěj to samý co milion autobusů Euro 6 = zdroj ČVUT
Výrobci dieslů osobních aut to fakt hodně přehnali = čest pár motorum pár výjímkám dokazujícím že to de i jinak
a podle nedavno zverejneneho vyzkumu nakladaky vypoustej min jedovatého NOx nez většina naftových osobaku.
u nakladaku tolik nesejde, jestli cely system mazi 100kilo, je melkej jak lednicka jak pises, a stoji radove 100+ tisic
Fakt de o analýzu ČVUT = už víc jak rok starou = no jak vidno pro dost lidí stále neuvěřitelnou = aneb my ty osobní rakovinomety nedáme my si je ubráníme :-)
U náklaďáků také nikoho nenapadlo tvrdit, že AdBlue vydrží celý servisní interval. Šetření AdBlue bude asi důvod #1 vysokých emisí NOx u aut se SCR.
Jinak je ten rozdíl pochopitelný. Osobní auta mají velmi odlišný profil využití. U nákladních aut se počítá s dlouhodobou vysokou zátěží, u osobních by to měl být okrajový režim. Rozdíl v ceně, rozměrech a hmotnosti půjde podle mne částečně na vrub jiné plánované životnosti systému. Tristní výsledek je spíš selhání regulátora. Zatímco je pochopitelné, že mají osobní auta jiná pravidla, už hůř je pochopitelné, že si lépe neohlídali jejich dodržování.
EK je celkem dobře chráněná před vnějším vlivem. Rozhodně lépe než národní úřady. Nemůže si však dělat, co chce. EU řídí politici z členských států (tam lobisté útočí). A emisní normy připravuje OSN, EU je jen přejímá jako nařízení, takže mají platit všude stejně bez nutnosti implementovat je v národní legislativě. Ani přímo nekontroluje výrobky na trhu, jestli splňují předpisy. To je na národních orgánech.
Spíš bych české zastoupení kritizoval za to, že bylo proti zpřísňování měření. U gatí máš aspekt práv majitele a trestat ho není správné. A Škoda homologuje svá auta v UK.
Vem si, že RDE měření bylo zakotveno už v nařízení o Euro5. Snad v roce 2007. Vem si, jak se některé aspekty oddalovaly. To je vliv lobistů. Komise něco navrhne a pak to politici trochu učešou. I ty faktory u NOx jsou prací politiků (musel bych se podívat, kde přesně se to stalo, ale tipoval bych Radu, tedy národní vlády).
Tohle je těžké. EU nemůže prosadit něco, když si to dostatečně velká část členských států nepřeje. A i když to projde, je tu otázka interpretace a implementace. Kolikrát jsem viděl, jak na národní úrovni úředníci postavili evropské právo na hlavu a dělali si, co chtěli. A ještě měli tu drzost to svalovat na EU. Těžko se s tím něco dělá.
A tu A8 představili v roce 2009 (Euro6 V8 pak začali prodávat myslím v roce 2013). Vskutku nejnovější. ;-) Zajímavější by byla Panamera, která má poslední generaci.
dyzl s euro 6 vypusti v realu v prumeru pres 500mg NOx/km
i kdyby to snizili o slibovanych 30%, bude to porad vic jak 4 násobek laboratorního limitu a cca dvojnasobek toho, co muzou vypouštět benzinaky s euro 3, tedy uz skoro 20 let stary plecky.
podle nedavneho mereni ze 75 dyzlu se do limitu vesly 4, rekordmanem je audi 8 4.2dti s 18x prekrocenim
[odkaz]
primovstrikove benziny, jak tu někdo uvadi, budou mit nove homologovany od letošního zari GPF, od pristiho všechny.
zajimavy by bylo porovnani PM u primovstrikovych benzinu bez filtru a naftaku bez filtru, kterých u nas jezdi minimalne 1 milion, vsadim boty, ze by naftaky "vyhraly" o několik radu.
po silnici potkavam spoustu krasnych novych naftaku, které nejspis budou mit od pristiho roku zakaz vjezdu do Stuttgartu, jak potvrdil nedavno soud, a casem do dalších velkych mest ...
Re: dyzl s euro 6 vypusti v realu v prumeru pres 500mg NOx/k
Ano diesely to vyhrály,
v průměru jejich DPF pustí cca 5 až 10 kusů částic z cca 5000 které vstupují do motoru ze vzuchu
GPF Mercedesu zadržuje částice asi tak že do vzduchu, kde je jich cca 5000, přidá cca 2000 jemných částic. Stovky tisíc zachytí ale 2000 jich stejně poustí dál, těch nejjemnějších, nejnebezpečnějších
Musíš se hochu smířit s tím, že velké částice jsou v dieselových DPF snadno odfiltrovatelné, zatímco ultrajemné částice žádný GPF nezlikviduje, zachytí vždy jen část.
Bylo to na Autoforu.cz, můžeš si to přečíst a vzdělat se. Třeba je to možné i když na to opravdu nevypadáš že by ses dokázal vzdělávat.
Re: dyzl s euro 6 vypusti v realu v prumeru pres 500mg NOx/k
Zapomněl si dodat že nejlepší byl Citroen = v benzínech i naftách a k nejhoršim patřil Golf v benzínu i Dieselgate TDI = nebo včera zveřejněný V8 4.2 TDI co normy překročí 18x
Kam ten svět spěje = když je ten koncern totální katastrofa v benzínu i naftě >:D
Už aby se víc rozšířily ty Tesly a za měsíc bude představenej novej Leaf a je to prej bomba = nebo aspoň víc rozšířily hybridy [odkaz] a zase slušný atmo motory [odkaz] :yes::yes::-)
kdy je napadne prestat zvyhodnovat naftu nizsi spotrebni dan
kdyby otocili daneve zvyhodneni nafty ve prospěch benzinu, benzin by na pumpách u nas byl levnejsi o cca 5kc nez nafta a problem by se casem vyresil sam.
a ojroposranci, kteří se tvari jak chtej chranit planetu, by casem mozna prestali vypadat jako kasparci
Re: kdy je napadne prestat zvyhodnovat naftu nizsi spotrebni
Nenapsal, v Toptenově "Kdyby" světě chce rovnou daň, v mém "kdyby" světě zase nižší emise, ceny stejné jako teď >:D Ale to je jedno, chtěl jsem poukázat na "přání otcem myšlenky" >:D
Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
To jenom hloupý Volkswágen cpal amíkům diesel, ale amíka nepředěláš, dloubl do vosího hnízda a následky neponese jenom Volkswágen, ale všichni ostatní
Kvůli němu teď musíme poslouchat nesmysly typu že lektromobily jsou budoucnost a podobný s r a č k y, elektromil je neefektivní nesmysl, který media, polotitici a všechny média teď vychvalují do nebes a jenom hloupé tupé ovce jim věří
Do Ameriky jenom benzín a do Evropy naftu tečka, teď budem všichni obklopeni použitými baterkami kam se podíváme a možná dojdou i některé vzácné kovy
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Amerika má problém se svými benzíny:
[odkaz]
I když tam jezdí jen 3% dieselů a všechny trucky mají DPF nebo retrofity, naměřili 2x vyšší koncentraci jemných částic než předpokládali
Pokoušeli se vyloučit nákladní vozy z přepravy (sobota a neděle) - a emise přesto neklesly (starší studie)
Tak kdepak se jim ty ty emise berou? Safra safra - až města zakážou diesely jak zdůvodní že emise ještě narostly?
A proč ve městech které v vyžadují ekoplakety a různě zabraňují vjezdu vozidel se spalovacím motorem (Londýn - extra mýto) emise nijak neklesly, respektive vzrostly (v rámci statistické chyby)
PS - ve městech jezdí statisíce dieselů které odebírají ze vzduchu částice a zachycují je ve svých DPF - částice které ze 35% z opotřebení pneumatik
Německá studie prokázala že z průměrných 5000 částic obsažených v městském vzduchu projde přes DPF dieselových motorů řádově jednotky (u Cactusu HDI přesně 5 kusů částic) 5000 > 5
U Mercedesů s přímým vstřikem a s BPF 5000 > 7000, přímé vstřiky produkují nezachytitelné ultrajemné částice
Tady máš ten svůj úžasný benzín
A mimochodem, ultrajemné částice jsou generovány i atmo benzínovými motory
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Zbytečně to komplikuješ. Nech ovečky snít jejich sen o špinavém dieslu a čistém benzínu. Nic jiného jim taky nezbývá. Většina z nich si život bez auta neumí představit a takhle si mohou alespoň namlouvat, že si vybrali tu ekologičtější variantu. Viník (diesel) se našel a majitelé benzínu budou dál spokojeně otravovat ve městech.
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Zajed se nekdy podívat do nějakého velkého evropského města a dopřej si krásný smogovy počasí. A pak se Zajed podívat třeba do Tokia nebo jen na yt koukni byli tam i kluci z cz a pěkně se rozpovidali jak je to až neuvěřitelný jak je v těch městech klid a čisto proč? Protože tam jezdí jen benziny a hybridy. Smradlava nafta pro setrilka na úkor nás ostatních dotovana z našich peněz a ještě cmuchame ty smrady.
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
jsi samozřejmě mimo
Mazda má obrovský úspěch se svými Sky-D diesely a v Tokiu a dalších japonských městech jezdí, Mazda v Japonsku prodává 2/3 svých vozů v dieselu
Mazda uspěla s homologací v USA a vyváží své vozy i do USA
ověř si fakta než začneš blábolit nesmysly, v Japonsku žádný zákaz na diesely není
ha ha ha Tokio povoluje, Paříž sní o zákazu
ale problém je někde jinde
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Nejspíš protože to neni pravda ;-)
Proč dáváš odkaz kde se o 2/3 všech Mazd v naftě nemluví? :-)
O vstupu na USA trh s naftou Mazda mluví už roky = a odkládá a odkládá.. ;-)
A až jednou doopravdy vstoupí = tak od jednotek procent do třeba ty 2/3 o kterejch mluvíš je šíleně daleko. Vem si jaký naftový šílenství a jak dlouho vládlo tady v Evropě = než jsme došli k [odkaz]
Eště s malym dodatkem = Mazda je fajn a je zajímavá, ale jinak nedůležitá malá automobilka. Co fakt neprodává 2/3 aut na domácim trhu v naftě ;-)
Jakej je celkově v Japonsku u osobních aut nafta benzín? :-)
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Vim = ale mám jen celkový čísla = Mazda celkově ca 1,5 milionu aut ročně. Nebo že v Japonsku se ročně celkově prodá 5 mio aut. Nejprodávanější Mazda na světě se skoro 1/2 milionem ročně je Mazda 3 = nevěřim že 2/3 se jí prodá v naftě
A když si projdeš japonský stránky = všude maj na 1. místě = nepřekvapivě = psaný benzíny, pro příklad [odkaz]
A 2/3 všeho v naftě se neprodávalo ani v Evropě před Dieselgate ;-)
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
To číslo je bez kei car. V Japonsku se evidujou zvlášť. Ale u Mazdy je to číslo dost nízké - cca 40 000 ročně. Kei car ale nepřevládají. Jejich prodeje jsou poloviční oproti normálním autům.
Ještě k té Mazdě. To číslo najdeš i na jiných webech než na autonews.com. Dávám odkaz článek, kde se píše o tom, že Mazda poprvé v Japonsku prodala víc nafťáků než benzínů. A to ber Japonsko jako zemi, kde se nafta teprve rozjíždí.
[odkaz]
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Promiň můžeš to trochu rozvést? Nebo někde něco cokoli naznačujícího tu převahu 2 dieslovejch jednotek? Tak daleko to v celkovejch číslech nedošlo ani tady = proto mi to hlava odmítá brát ;-)
Vidim že si editoval :-)
Jasně, takže stejná blbóza jako u nás = daňový zvýhodnění pro naftu ;-\
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Viník se našel, německé časopisy a noviny "cupují" na malé kousky automobilky za nedostatečnou dohodu s vládou
TY SAMÉ NOVINY A ČASOPISY KTERÝM BYLA PROKÁZÁNÁ NEOBJEKTIVITA V INFORMOVÁNÍ O MIGRAČNÍ KRIZI, TY ČASOPISY KTERÉ KRYLY MERKELOVÉ ZÁDA A NATÍRALY ČERNÉ NA RŮŽOVO
Tyto sračkové časopisy a noviny mají nyní obětního beránka. Ale sranda je že je okurková sezóna a lidi s normálním mozkem v hlavě se tomu vysmějí.
ALE AŤ DIESEL ZAKÁŽOU, dosnaou se do takových sraček že z nich jen tak nevybřednou, třetí den po zákazu zjistí CO EMITUJÍ BENZÍNY ATMO I TURBO S PŘÍMÝM I NEPŘÍMÝM VSTŘIKEM
Tak potom, protože žádné další řešení nemají, zakážou vše co má 4 kola a my vytáhneme bajky, Němci nasednou na velbloudy, koně apod.
Mimochodem, normy na motorky jsou velice mírné a přitom taková motorka má někdy stejnou spotřebu jako auto .............. :-)
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Ty ultrajemné částice jsou paradoxně z hlediska emisních norem pro benzín výhodou. Normy jsou totiž na gramy. Přitom ty ultrajemné částice mají při stejné hmotnosti mnohem větší povrch a jsou nebezpečnější.
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Elektromobil je budoucnost! Účinnost přeměny elektřiny na pohybovou energii je někde kolem 95% ([odkaz] Takže tupá ovce tu bude někdo jiný.....
Je třeba vyndat hlavu z písku a podívat se na druhou, nedílnou, část elektromobilu. A tou je otázka:"Kam s ní?" Tedy, jak tu potřebnou elektřinu/energii uchovávat na palubě. Lithiová baterka zase není až tak neefektivní, např. LiFePo má účinnost cyklu nabití/vybití někde kolem 85-95% ([odkaz] Jenže k akumulaci energie na palubě může sloužit třeba vodíkový článek, redukční baterie, superkondenzátor (již v sérii u některých autobusů [odkaz]
A nebo může elektřinu dodávat lineární spalovací motor [odkaz] jedoucí v optimu a přebytky se můžou ukládat do superkondíků.
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
V autech se dneska používají LiPol, ale k těm sem hned nedohledal nějakej zdroj s účinností v cyklu. Ale recyklovat jdou. A dělá se to především kvůli niklu. Lithium je prozatím levnější vytěžit, než vyseparovat. Ono je ale třeba si uvědomit ještě druhej fakt, ono se taky staré baterie akumulátorů repasují a nasazují se potom do záložních zdrojů. A teprve pak má smysl je zrecyklovat rozebráním na prvočinitele.
Ale znovu zopakuji, akumulátory na bázi LiPol nejsou jediným řešením pro elektromobilitu.
Re: Všichni výrobci aut vědí , že Amerika miluje benzín
Neznám žádné baterie kromě starých olověných pracujících s jednoduchými elektrodami a jednoduchým elektrolytem - které by se daly beze zbytku recyklovat.
Bohužel všechny baterie používané v hybridech a BEV obsahují nebezpečný jedovatý a hořlavý fosfor, hořlavé a výbušné lithium, silně žíravý a jedovatý fluor, síru (no comment) a další látky. Z chemického hlediska je to oříšek vyrobit ale ještě těžší je to recyklovat.
Zatím v podstatě nevyvstala potřeba recyklovat, elektromobilů se nevyrobilo žádné závratné množství a baterie by měly - snad - vydržet 8 let. Za nějakých 6 let už to bude masa - recyklace je ale složitá a nákladná. A bude tady problém, dlouho se bude bagatelizovat ale jednou to vykoukne na svět a řekne - "tady jsem, dělejte se mnou sakra něco !!!".
Nic moc nevyjednali. Uprava sw? No a co? Pred volbama si lepsi tema snad ani nemohli prat. Automotive je jejich zlaty vejce a motivaci jej ohrozit ve skutecnosti nikdo nema. V predvolebnim kontextu se nejaci kriklouni najdou, pak to vysumi. Zdravi obcanu nema tu prioritu ani v nemecku.
[odkaz]
proc jen dyzly a proc ne i benziny??
protože dyzly s euro 4 a nižší jsou az na výjimky bez DPF, tedy typicky rakovinomety, a všechny, i ty s DPF jsou jedomety a brzo zas budou davat srotovne na dyzly euro5 euro6.
a historicky benzinaky s euro1 budou stale jezdit se zelenou plaketou, prorotze jsou mozna cistci, nez naftaky s euro 6c ...
Odpověď je jednoduchá. Politikům byla po aféře VW, která vznikla v USA, vnucena nafta. Pokud by na základě reálných zdravotních rizik přidali i benzín, tak není v čem jezdit. A pokud jde o ty staré benzíny, tak máš pravdu. Jsou na mnohem lépe než moderní benzíny. EU by pak mohla zakázat i přímovstřikové benzíny. Tedy produkt jejich snahy při snižování emisí CO2.
jedinej problem soucasnych primovstrikovejch benzinu jsou PM, který brzo budou resit GPF.
ale PM u primovstrikovych benzinu bez filtru není nic proti PM u naftaku bez filtru.
problem diselgate vznik diky politice EU,USA muzem podekovat, ze nas zase taha z bryndy
Jenže nafťáky bez filtru už skoro nejsou. Zato těch přímovstřiků jsou milióny. PM u přímovstříkových benzínů jsou minimálně stejně škodlivé jako ty u nafty. Až přijde čas, tak se to dozvíš i od novinářů a politiků.
jak nejsou??
prumerny stari aut v CR je 14 roku, PDF je povinne pro nove homologovany od zari 2009 a pro všechny od zari 2010, tedy většina 8-9 letych naftaku DPF nemá.
z oct ma filtr az fejslifotvanma O2 a to vsadim boty, ze ty první filtr nemaji.
o podivej se, kolik jezdi O1 a OII před fejsliftem.
benzinovejch aut je registrovenejch cca 2-3miliony, z toho s primym vstřikem jsou ve vetsi mire 8 lete a mladsi, tak o jaky milijony mas na mysli??
Myslel jsem Evropu. Pokud ty argumentuješ stářím aut 8 let, tak ti asi dochází, že časem se bude ten poměř přímovstřik bez filtru/nafta bez filtru hodně obracet.
primovstrikovych benzinu bez GPF uz moc nepribude, protože koncej pristi rok v zari.
otázka jak dlouho budou jezdit stary neznicitelny dyzly bez filtru, mnohy preziji i ty benzinaky bez GPF z roku 2018.
a když se podivas na prislusny euro x, tak stavajici benzinovy euro 6b je na PM mnohem prisnejsi nez dyzlovy euro4 bez filtru, takze proti tem dyzlum zas tolik skody nenadelaji
Problém těch norem je, že jsou na gramy. Poměr benzínů se logicky zvětší. Staré nafty budou končit a procento přímovstřiků ze bude zvětšovat. Časem pak ještě uvidíme, co v reálném provozu poleze z těch filtrů GPF. Aby jsme za pár let neřešili GasolineGate.
od euro 5 u dyzlu a euro 6 u benzinu jsou i na počet castic.
euro 6c u benzinu snizuje proti euro6b počet castic 10x při zachovani hmotnosti
GPF je mnohem jednoussi a levjesi nez DPF.
jestli s tim budou problémy, to uvidíme, ale dopředu bych nepredjimal.
zatím se resi dyzly a od vypuknuti dieselgate před 2 lety mi prijde, ze to nabira na obratkach, a benzin je vyrazne cistsi alternativa nez naftak
Počkej až se začnou benzíny měřit v reálném provozu. Uvidíme, jak to časem dopadne. Třeba ty filtry pomůžou a benzin bude čistější než nafta. Zatím tomu tak není a je proto lepší po městě autem nejezdit.
Ty už poznáš cenu gpf, keď tvrdíš že bude lacnejší? Marketing je sviňa a predpokladám, že v servise bude drahý jak prasa a zároveň , že cena bude podobná súčasným dpf dízlov. Len pre info, výmena katalyzátora na tsi, ktoré neprešlo stk stála cez 700€. A teraz si vyhľadaj články o znížení cien dpf a pouvažuj ;)
Tak co? Pořád tady ještě někdo věří, že s emisemi nafťáků podváděl výlučně koncern VW? ... A nejen nafťáků, stejně se podvádí i s benzíňáky (i když NOx samozřejmě není primární problém benzíňáků).
Tak moment!
Oni upravi software a bude to o 30% lepsi obhledne emisi NOx.
A bez negativniho dipadu - spotreba stejna, parametry stejne, predpokladam tedy, ze parametry vozu slibene pri jeho koupi budou vsechny splnene (tj mocovina vydrzi cely servisni interval atd.)
Takze pokud to teda jde takhle snadno udelat, to by jednoduse znamenalo, ze museli NASCHVAL prodavat auta s vyssimi emisemi, jen tak pro nic za nic, bez zadneho duvodu.
To by teprve bylo na poradnou zalobu!