Novinky
Hammunasakra
Až před tebou v koloně na červený bude stát zámořská loď a vedle tebe letadlo = máš bez diskuzí pravdu = přede mnou za mnou vedle mě = spíš stojej čuděj TDI apod.
_MT_
U náklaďáků také nikoho nenapadlo tvrdit, že AdBlue vydrží celý servisní interval. Šetření AdBlue bude asi důvod #1 vysokých emisí NOx u aut se SCR.
Jinak je ten rozdíl pochopitelný. Osobní auta mají velmi odlišný profil využití. U nákladních aut se počítá s dlouhodobou vysokou zátěží, u osobních by to měl být okrajový režim. Rozdíl v ceně, rozměrech a hmotnosti půjde podle mne částečně na vrub jiné plánované životnosti systému. Tristní výsledek je spíš selhání regulátora. Zatímco je pochopitelné, že mají osobní auta jiná pravidla, už hůř je pochopitelné, že si lépe neohlídali jejich dodržování.
Jinak je ten rozdíl pochopitelný. Osobní auta mají velmi odlišný profil využití. U nákladních aut se počítá s dlouhodobou vysokou zátěží, u osobních by to měl být okrajový režim. Rozdíl v ceně, rozměrech a hmotnosti půjde podle mne částečně na vrub jiné plánované životnosti systému. Tristní výsledek je spíš selhání regulátora. Zatímco je pochopitelné, že mají osobní auta jiná pravidla, už hůř je pochopitelné, že si lépe neohlídali jejich dodržování.
topten
i kdyby to snizili o slibovanych 30%, bude to porad vic jak 4 násobek laboratorního limitu a cca dvojnasobek toho, co muzou vypouštět benzinaky s euro 3, tedy uz skoro 20 let stary plecky.
podle nedavneho mereni ze 75 dyzlu se do limitu vesly 4, rekordmanem je audi 8 4.2dti s 18x prekrocenim
[odkaz]
primovstrikove benziny, jak tu někdo uvadi, budou mit nove homologovany od letošního zari GPF, od pristiho všechny.
zajimavy by bylo porovnani PM u primovstrikovych benzinu bez filtru a naftaku bez filtru, kterých u nas jezdi minimalne 1 milion, vsadim boty, ze by naftaky "vyhraly" o několik radu.
po silnici potkavam spoustu krasnych novych naftaku, které nejspis budou mit od pristiho roku zakaz vjezdu do Stuttgartu, jak potvrdil nedavno soud, a casem do dalších velkych mest ...
podle nedavneho mereni ze 75 dyzlu se do limitu vesly 4, rekordmanem je audi 8 4.2dti s 18x prekrocenim
[odkaz]
primovstrikove benziny, jak tu někdo uvadi, budou mit nove homologovany od letošního zari GPF, od pristiho všechny.
zajimavy by bylo porovnani PM u primovstrikovych benzinu bez filtru a naftaku bez filtru, kterých u nas jezdi minimalne 1 milion, vsadim boty, ze by naftaky "vyhraly" o několik radu.
po silnici potkavam spoustu krasnych novych naftaku, které nejspis budou mit od pristiho roku zakaz vjezdu do Stuttgartu, jak potvrdil nedavno soud, a casem do dalších velkych mest ...
DonVito
S tim duveryhodnym ADAC zertujes, vid. 😄
[odkaz]
Podle mereni ma primovstrikovy benzin tretinove emise pevnych castic, nez diesel s filtrem. Cetl jsem to v predposlednim AMS. Jestli chces tvrdit neco jineho tak uved zdroj.
NOx si z hlavy nepamatuju, ale myslim ze byly ctvrtinovy u benzinu.
Benzin je vyrazne mene skodlivy a jestli chces o tomto polemizovat, tak prosim te ne se mnou.
Jsem tu ted casteji a uz mi moc nebavi obhajovat davno zrejme veci.
PS Jednou se i k tobe dostane fakt, ze i "moderni" diesely prekracuji EU6 normu az 17,8x (A8 4,2 TDI). Dokonce to davali i vcera ve zpravach 😉
[odkaz]
Podle mereni ma primovstrikovy benzin tretinove emise pevnych castic, nez diesel s filtrem. Cetl jsem to v predposlednim AMS. Jestli chces tvrdit neco jineho tak uved zdroj.
NOx si z hlavy nepamatuju, ale myslim ze byly ctvrtinovy u benzinu.
Benzin je vyrazne mene skodlivy a jestli chces o tomto polemizovat, tak prosim te ne se mnou.
Jsem tu ted casteji a uz mi moc nebavi obhajovat davno zrejme veci.
PS Jednou se i k tobe dostane fakt, ze i "moderni" diesely prekracuji EU6 normu az 17,8x (A8 4,2 TDI). Dokonce to davali i vcera ve zpravach 😉
Cuba66
Bože můj Flájboji,
tak se ku.va všeho vzdej, někdo musí bejt první. Přestěhuj se někam na venkov, doma sviťte loučema, jezdi na oslíkovi, živ se sběrem lesních plodů, případně lovem drobných hlodavců. Zapomeň na internet - tvoje PC přeci napájí elektřina z těch hnědouhelnejch elektráren, zapomeň na mobil atp. A ne aby tě napadlo dát si do chýše nějaký solární články, přeci víš jakej humus vzniká při jejich výrobě
😄
Tak šup šup, neváhej a jdi příkladem.
P.S.: Problém ekologů je ten, že se nechtějí vzdát prostředků, které moderní doba přináší, ale jen kecaj o tom, že je to vlastně všechno špatně...
tak se ku.va všeho vzdej, někdo musí bejt první. Přestěhuj se někam na venkov, doma sviťte loučema, jezdi na oslíkovi, živ se sběrem lesních plodů, případně lovem drobných hlodavců. Zapomeň na internet - tvoje PC přeci napájí elektřina z těch hnědouhelnejch elektráren, zapomeň na mobil atp. A ne aby tě napadlo dát si do chýše nějaký solární články, přeci víš jakej humus vzniká při jejich výrobě
😄
Tak šup šup, neváhej a jdi příkladem.
P.S.: Problém ekologů je ten, že se nechtějí vzdát prostředků, které moderní doba přináší, ale jen kecaj o tom, že je to vlastně všechno špatně...
Hammunasakra
No Topten má přes pravidelný sbírání :no: prostě pravdu = dieslovej nesmysl sme vyrobili my nesmyslnou dotací
Že to co zadotuješ pak = třeba na tebe >😒] = působí jako výhodnější = prostě dobrej černej humor 😄
Logicky stejná daň = a nafta zůstane v náklaďácích autobusech atp. v části velkejch osobáků na drcení velkejch nájezdů případně v obludách Q7 apod.
Když ušetříš miliardy a nebude nafta dotovaná = i ty hodně rychle změníš názor >😒]
Že to co zadotuješ pak = třeba na tebe >😒] = působí jako výhodnější = prostě dobrej černej humor 😄
Logicky stejná daň = a nafta zůstane v náklaďácích autobusech atp. v části velkejch osobáků na drcení velkejch nájezdů případně v obludách Q7 apod.
Když ušetříš miliardy a nebude nafta dotovaná = i ty hodně rychle změníš názor >😒]
Ozzman
Pravidelně jezdím pod startujícími a přistávajícími letadly, které vlastně lítají na naftu ! Všechno bych to zakázal, kdo to má čichat! >😒] A vedle zámořské lodi jsem také jednou jel.... sice jen kousek, ale jel >😁
Hammunasakra
Já vim = skoro neuvěřitelný žejo?
Fakt de o analýzu ČVUT = už víc jak rok starou = no jak vidno pro dost lidí stále neuvěřitelnou = aneb my ty osobní rakovinomety nedáme my si je ubráníme 😄
Fakt de o analýzu ČVUT = už víc jak rok starou = no jak vidno pro dost lidí stále neuvěřitelnou = aneb my ty osobní rakovinomety nedáme my si je ubráníme 😄
topten
kocourkov by hlavne mel znemožnit dovoz dyzlu ze zapadu, kterých se tam budou hromadne zbavovat, jinak to tady bude jedna velka plynova komora..
Anonym
Už jsou normálně v novejch autech. ještě ne ve všech, ale jsou. Jinak tyhle filtry nemaj s oxidama dusíku moc co dělat.
DonVito
Nevim proc mas palce dolu.
Od EU6 je to tak to je fakt.
Nakladaky maji v realnem provozu opravdu nizsi emise NOx nez osobaky (samozrejme diesel).
Jinak to proc to resi v Nemecku je, ze neplni normy EU pro cistotu a ovzdusi ve mestech.
A hrozi zakazy dieselu EU5..
A ten vzduch jim tam nezhorsily ani zamorsky lode atd. 😄 ale dieselovy osobaky!
Od EU6 je to tak to je fakt.
Nakladaky maji v realnem provozu opravdu nizsi emise NOx nez osobaky (samozrejme diesel).
Jinak to proc to resi v Nemecku je, ze neplni normy EU pro cistotu a ovzdusi ve mestech.
A hrozi zakazy dieselu EU5..
A ten vzduch jim tam nezhorsily ani zamorsky lode atd. 😄 ale dieselovy osobaky!
Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
jj
DÍZLPRASE [odkaz] JE KAŽDÝ VLASTNÍK/ŘIDIČ
DOKONALE ČISTÉ DÍZLPOPELNICE bez DPF EURO 23456 CHCANKY V LAUFU,
KOLENOVRT KTERÝ UŠETŘÍ KORUNU NA ÚKOR SPOLEČNOSTI [odkaz] 😉
DÍZLPRASATA !! VY SNAD NEMÁTE NA BENZÍN / LPG / CNG 😉 ??
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
DÍZLPRASE [odkaz] JE KAŽDÝ VLASTNÍK/ŘIDIČ
DOKONALE ČISTÉ DÍZLPOPELNICE bez DPF EURO 23456 CHCANKY V LAUFU,
KOLENOVRT KTERÝ UŠETŘÍ KORUNU NA ÚKOR SPOLEČNOSTI [odkaz] 😉
DÍZLPRASATA !! VY SNAD NEMÁTE NA BENZÍN / LPG / CNG 😉 ??
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
topten
a podle nedavno zverejneneho vyzkumu nakladaky vypoustej min jedovatého NOx nez většina naftových osobaku.
u nakladaku tolik nesejde, jestli cely system mazi 100kilo, je melkej jak lednicka jak pises, a stoji radove 100+ tisic
u nakladaku tolik nesejde, jestli cely system mazi 100kilo, je melkej jak lednicka jak pises, a stoji radove 100+ tisic
topten
nejakej hodnovernej odkaz k tomu co pises?
naftove PM na sobe udajne vazi o několik radu nebezpecnejsi slouceniny nez benzinove PM
naftove PM na sobe udajne vazi o několik radu nebezpecnejsi slouceniny nez benzinove PM
pogo26
Ale ten bordel navázanej na jemňoučké prachové částice, který ti projde do krve asi jo. A u benzínu jsou ty částice ještě menší, tedy nebezpečnější. Minimálně stejně nebezpečné jako ty oxidy dusíku. Jen to dneska ještě není téma a není kolem toho taková hysterie.
topten
od euro 5 u dyzlu a euro 6 u benzinu jsou i na počet castic.
euro 6c u benzinu snizuje proti euro6b počet castic 10x při zachovani hmotnosti
GPF je mnohem jednoussi a levjesi nez DPF.
jestli s tim budou problémy, to uvidíme, ale dopředu bych nepredjimal.
zatím se resi dyzly a od vypuknuti dieselgate před 2 lety mi prijde, ze to nabira na obratkach, a benzin je vyrazne cistsi alternativa nez naftak
euro 6c u benzinu snizuje proti euro6b počet castic 10x při zachovani hmotnosti
GPF je mnohem jednoussi a levjesi nez DPF.
jestli s tim budou problémy, to uvidíme, ale dopředu bych nepredjimal.
zatím se resi dyzly a od vypuknuti dieselgate před 2 lety mi prijde, ze to nabira na obratkach, a benzin je vyrazne cistsi alternativa nez naftak
Hammunasakra
Zapomněl si dodat že nejlepší byl Citroen = v benzínech i naftách a k nejhoršim patřil Golf v benzínu i Dieselgate TDI = nebo včera zveřejněný V8 4.2 TDI co normy překročí 18x
Kam ten svět spěje = když je ten koncern totální katastrofa v benzínu i naftě >😁
Už aby se víc rozšířily ty Tesly a za měsíc bude představenej novej Leaf a je to prej bomba = nebo aspoň víc rozšířily hybridy [odkaz] a zase slušný atmo motory [odkaz] :yes: :yes: 😄
Kam ten svět spěje = když je ten koncern totální katastrofa v benzínu i naftě >😁
Už aby se víc rozšířily ty Tesly a za měsíc bude představenej novej Leaf a je to prej bomba = nebo aspoň víc rozšířily hybridy [odkaz] a zase slušný atmo motory [odkaz] :yes: :yes: 😄
DonVito
Ahoj Wine.
Jak pisu vyse Pogovi. Primovstrikovy benzin bez filtru ma tretinove emise castic nez diesel s filtrem. Takze to co ty pises neni tak uplne pravda.
Benzinova auta bez filtru uz dnes plni budouci normu (EU7?) co se tyce castic.
Toto jsou vysledky nejdrazsiho letosniho testu AMS z realneho provozu.
Jestli chces tvrdit neco jineho uved zdroj.
Jak pisu vyse Pogovi. Primovstrikovy benzin bez filtru ma tretinove emise castic nez diesel s filtrem. Takze to co ty pises neni tak uplne pravda.
Benzinova auta bez filtru uz dnes plni budouci normu (EU7?) co se tyce castic.
Toto jsou vysledky nejdrazsiho letosniho testu AMS z realneho provozu.
Jestli chces tvrdit neco jineho uved zdroj.
JDM
Zajed se nekdy podívat do nějakého velkého evropského města a dopřej si krásný smogovy počasí. A pak se Zajed podívat třeba do Tokia nebo jen na yt koukni byli tam i kluci z cz a pěkně se rozpovidali jak je to až neuvěřitelný jak je v těch městech klid a čisto proč? Protože tam jezdí jen benziny a hybridy. Smradlava nafta pro setrilka na úkor nás ostatních dotovana z našich peněz a ještě cmuchame ty smrady.
Barry Lyndon
tak dávejte toptenovi taky nějaký :yes: ! Já mu dávám :yes: pravidelně 😄
DonVito
Ja se bal na to kliknout.
Ale pak ten hodnoverny odkaz stejne nefungoval.
Jsem docela rad >😁
Ale pak ten hodnoverny odkaz stejne nefungoval.
Jsem docela rad >😁
Hammunasakra
Tos napsal blbost = prostě daň má bejt stejná = v tu chvíli je diesel out
Když ho dotujem tak samozřejmě..
Když ho dotujem tak samozřejmě..
pogo26
Normálně je dle tebe kolik? 5? U nafty je to 100% a to hodně let dozadu. Ale rakovina z nafty bude asi horší než ta z benzínu.
Hammunasakra
Nákladních automobilů se ten problém netýká. Jednak se tam vejde SCR velikosti ledničky a hlavně se jejich emise počítaj jinak = neni možnost podvádět tak jak si prolobovaly výrobci osobních aut
Je to smutný ale vozy Dieselgate jen na našem území vypustěj to samý co milion autobusů Euro 6 = zdroj ČVUT
Výrobci dieslů osobních aut to fakt hodně přehnali = čest pár motorum pár výjímkám dokazujícím že to de i jinak
Je to smutný ale vozy Dieselgate jen na našem území vypustěj to samý co milion autobusů Euro 6 = zdroj ČVUT
Výrobci dieslů osobních aut to fakt hodně přehnali = čest pár motorum pár výjímkám dokazujícím že to de i jinak
Anonym
Samozřejmě. Od toho tam ten filtr je, Děkuji za poučení.
Já jen že článek je o snížení NOX.
Jinak jsem zvědav, kdy dojde k vrcholné schůzce a šikaně energetiků, leteckého a lodního průmyslu, domácností atd. Protože ti znečišťují mnohem víc. To s autama je už hysterie.
Já jen že článek je o snížení NOX.
Jinak jsem zvědav, kdy dojde k vrcholné schůzce a šikaně energetiků, leteckého a lodního průmyslu, domácností atd. Protože ti znečišťují mnohem víc. To s autama je už hysterie.
pogo26
A kdy se začnou řešit přímovstřikové benzíny? Kdy začne další fáze boje proti autům, Až se dostatečně rozšíří?
_MT_
EK je celkem dobře chráněná před vnějším vlivem. Rozhodně lépe než národní úřady. Nemůže si však dělat, co chce. EU řídí politici z členských států (tam lobisté útočí). A emisní normy připravuje OSN, EU je jen přejímá jako nařízení, takže mají platit všude stejně bez nutnosti implementovat je v národní legislativě. Ani přímo nekontroluje výrobky na trhu, jestli splňují předpisy. To je na národních orgánech.
Spíš bych české zastoupení kritizoval za to, že bylo proti zpřísňování měření. U gatí máš aspekt práv majitele a trestat ho není správné. A Škoda homologuje svá auta v UK.
Vem si, že RDE měření bylo zakotveno už v nařízení o Euro5. Snad v roce 2007. Vem si, jak se některé aspekty oddalovaly. To je vliv lobistů. Komise něco navrhne a pak to politici trochu učešou. I ty faktory u NOx jsou prací politiků (musel bych se podívat, kde přesně se to stalo, ale tipoval bych Radu, tedy národní vlády).
Tohle je těžké. EU nemůže prosadit něco, když si to dostatečně velká část členských států nepřeje. A i když to projde, je tu otázka interpretace a implementace. Kolikrát jsem viděl, jak na národní úrovni úředníci postavili evropské právo na hlavu a dělali si, co chtěli. A ještě měli tu drzost to svalovat na EU. Těžko se s tím něco dělá.
Spíš bych české zastoupení kritizoval za to, že bylo proti zpřísňování měření. U gatí máš aspekt práv majitele a trestat ho není správné. A Škoda homologuje svá auta v UK.
Vem si, že RDE měření bylo zakotveno už v nařízení o Euro5. Snad v roce 2007. Vem si, jak se některé aspekty oddalovaly. To je vliv lobistů. Komise něco navrhne a pak to politici trochu učešou. I ty faktory u NOx jsou prací politiků (musel bych se podívat, kde přesně se to stalo, ale tipoval bych Radu, tedy národní vlády).
Tohle je těžké. EU nemůže prosadit něco, když si to dostatečně velká část členských států nepřeje. A i když to projde, je tu otázka interpretace a implementace. Kolikrát jsem viděl, jak na národní úrovni úředníci postavili evropské právo na hlavu a dělali si, co chtěli. A ještě měli tu drzost to svalovat na EU. Těžko se s tím něco dělá.
DonVito
Uz me to nebavi tak nejake hodnoty X1 v benzinu 22 miliard castic X1 v nafte 169 miliard.
Tady mas relevantni odkaz, preloz si alespon nadpis😒br /> Feinstaub-Test: gute Werte für Benziner (a nepis mi potom ze dobre hodnoty jsou hodne).
A pak uz de pokoj.
[odkaz]
Cau
Tady mas relevantni odkaz, preloz si alespon nadpis😒br /> Feinstaub-Test: gute Werte für Benziner (a nepis mi potom ze dobre hodnoty jsou hodne).
A pak uz de pokoj.
[odkaz]
Cau
topten
primovstrikovych benzinu bez GPF uz moc nepribude, protože koncej pristi rok v zari.
otázka jak dlouho budou jezdit stary neznicitelny dyzly bez filtru, mnohy preziji i ty benzinaky bez GPF z roku 2018.
a když se podivas na prislusny euro x, tak stavajici benzinovy euro 6b je na PM mnohem prisnejsi nez dyzlovy euro4 bez filtru, takze proti tem dyzlum zas tolik skody nenadelaji
otázka jak dlouho budou jezdit stary neznicitelny dyzly bez filtru, mnohy preziji i ty benzinaky bez GPF z roku 2018.
a když se podivas na prislusny euro x, tak stavajici benzinovy euro 6b je na PM mnohem prisnejsi nez dyzlovy euro4 bez filtru, takze proti tem dyzlum zas tolik skody nenadelaji
augustin
To som si neuvedomil, dik :yes: . Clovek teraz vsade cita o novej A8, tak som sa domnieval, ze ju uz i otestovali na emisie.
Nicco
3% dieselu ale kolik je to v poctech a kolik km najezdi, navic to jsou jenom osbni vozy, co nakladaky atd.
Nicco
Tech castic ve srovani s dieselem je tak malo, ze nikoho nemuzou ohrozit, ale dostanou filtry po tlaku od diesel lobby, ktera se ohradila, ze my ano, oni ne.
topten
jak nejsou??
prumerny stari aut v CR je 14 roku, PDF je povinne pro nove homologovany od zari 2009 a pro všechny od zari 2010, tedy většina 8-9 letych naftaku DPF nemá.
z oct ma filtr az fejslifotvanma O2 a to vsadim boty, ze ty první filtr nemaji.
o podivej se, kolik jezdi O1 a OII před fejsliftem.
benzinovejch aut je registrovenejch cca 2-3miliony, z toho s primym vstřikem jsou ve vetsi mire 8 lete a mladsi, tak o jaky milijony mas na mysli??
prumerny stari aut v CR je 14 roku, PDF je povinne pro nove homologovany od zari 2009 a pro všechny od zari 2010, tedy většina 8-9 letych naftaku DPF nemá.
z oct ma filtr az fejslifotvanma O2 a to vsadim boty, ze ty první filtr nemaji.
o podivej se, kolik jezdi O1 a OII před fejsliftem.
benzinovejch aut je registrovenejch cca 2-3miliony, z toho s primym vstřikem jsou ve vetsi mire 8 lete a mladsi, tak o jaky milijony mas na mysli??
topten
jedinej problem soucasnych primovstrikovejch benzinu jsou PM, který brzo budou resit GPF.
ale PM u primovstrikovych benzinu bez filtru není nic proti PM u naftaku bez filtru.
problem diselgate vznik diky politice EU,USA muzem podekovat, ze nas zase taha z bryndy
ale PM u primovstrikovych benzinu bez filtru není nic proti PM u naftaku bez filtru.
problem diselgate vznik diky politice EU,USA muzem podekovat, ze nas zase taha z bryndy
DonVito
Jeste ze Windiesel bude znit dobre i po konci dieselu v autech.
Wine neboj vezmem te mezi sebe. Pockej az si nacipujes Teslu 😄
Wine neboj vezmem te mezi sebe. Pockej az si nacipujes Teslu 😄
topten
[odkaz]
proc jen dyzly a proc ne i benziny??
protože dyzly s euro 4 a nižší jsou az na výjimky bez DPF, tedy typicky rakovinomety, a všechny, i ty s DPF jsou jedomety a brzo zas budou davat srotovne na dyzly euro5 euro6.
a historicky benzinaky s euro1 budou stale jezdit se zelenou plaketou, prorotze jsou mozna cistci, nez naftaky s euro 6c ...
prestanou se nekdy dyzly zvýhodňovat??
proc jen dyzly a proc ne i benziny??
protože dyzly s euro 4 a nižší jsou az na výjimky bez DPF, tedy typicky rakovinomety, a všechny, i ty s DPF jsou jedomety a brzo zas budou davat srotovne na dyzly euro5 euro6.
a historicky benzinaky s euro1 budou stale jezdit se zelenou plaketou, prorotze jsou mozna cistci, nez naftaky s euro 6c ...
prestanou se nekdy dyzly zvýhodňovat??
DonVito
Mercedes S500 (benzin) uz ten filtr ma. Byl bran v tom mereni AMS jako reference.
DonVito
Jo to tam nekdo napsal v komentari na zaklade nejake tri roky stare studie.
Promin ale neco takoveho jsi tam mohl dopsat klidne ty.
Je to uplny nesmysl, kteremu snad nemuzes verit ani ty ani Win.
Ze benzinove auto kouri vic nez dieselove BEZ FILTRU! >😁
Ty jsi opravdu fanatik.
Ja jsem uz aktualni mereni uvedl, ty nez sem neco opises, tak se zkus nejdriv zamyslet 😉
Promin ale neco takoveho jsi tam mohl dopsat klidne ty.
Je to uplny nesmysl, kteremu snad nemuzes verit ani ty ani Win.
Ze benzinove auto kouri vic nez dieselove BEZ FILTRU! >😁
Ty jsi opravdu fanatik.
Ja jsem uz aktualni mereni uvedl, ty nez sem neco opises, tak se zkus nejdriv zamyslet 😉
Hammunasakra
Malá ukázka z tvého odkazu😒br />
"..některé...v minulosti" 😄 😄 😄
A filtrů pro benzínový motory se dočkáme už letos = budou od levnejch tříválcovejch motůrků 1.2 PureTech po velký od MB = prostě všude
Prostě chce to přát si rychlejší rozšiřování EV >😒]
A filtrů pro benzínový motory se dočkáme už letos = budou od levnejch tříválcovejch motůrků 1.2 PureTech po velký od MB = prostě všude
Prostě chce to přát si rychlejší rozšiřování EV >😒]
Hammunasakra
:yes: :yes: 😄
Co je pozoruhodný že při tom přehledu Winovi furt vychází pořadí nafta-benzín-EV = místo naopak 😉
Co je pozoruhodný že při tom přehledu Winovi furt vychází pořadí nafta-benzín-EV = místo naopak 😉
DonVito
Hele diky Winovo novemu zdroji informaci jsem to i nasel.
Osobak 2x takove emise NOx co nakladak😒br /> [odkaz]
Osobak 2x takove emise NOx co nakladak😒br /> [odkaz]
DonVito
Jinak Wine, musim rict, ze jsi prekvapil.
Ze budes hledat zdroje na greencarcongres 😄
Tady je jeden odkaz, kterej jsi asi prehledl: 😄
[odkaz]
A ted vazne. Temi odkazy jsi mne udelal fakt radost.
Nechci se tolik prat za benzin, prestoze jezdim v jednom primovstrikovym.
Prave proto me to mnozstvi castic zajimalo. Kdyz jsem zjistil, ze je vuci dieselu tretinovy tak me to uklidnilo.
Presto vsechno je videt, ze zdrava budoucnost je jedine v EV.
Ze budes hledat zdroje na greencarcongres 😄
Tady je jeden odkaz, kterej jsi asi prehledl: 😄
[odkaz]
A ted vazne. Temi odkazy jsi mne udelal fakt radost.
Nechci se tolik prat za benzin, prestoze jezdim v jednom primovstrikovym.
Prave proto me to mnozstvi castic zajimalo. Kdyz jsem zjistil, ze je vuci dieselu tretinovy tak me to uklidnilo.
Presto vsechno je videt, ze zdrava budoucnost je jedine v EV.
DonVito
Nechapu co se mam na greencarcongres docist o NOx.
Zrejme s NOx v USA nemaji problem.
Proc asi? 😄
O skodlivosti castic nikdo nepolemizuje. Ale myslis si, ze my tady s tim problem nemame??
[odkaz]
Zrejme s NOx v USA nemaji problem.
Proc asi? 😄
O skodlivosti castic nikdo nepolemizuje. Ale myslis si, ze my tady s tim problem nemame??
[odkaz]
Hammunasakra
Hele tu šílenou lež jak věž že 66,666% Mazd na domácim trhu je v naftě = tu máš odkud 😄
fisero
V autech se dneska používají LiPol, ale k těm sem hned nedohledal nějakej zdroj s účinností v cyklu. Ale recyklovat jdou. A dělá se to především kvůli niklu. Lithium je prozatím levnější vytěžit, než vyseparovat. Ono je ale třeba si uvědomit ještě druhej fakt, ono se taky staré baterie akumulátorů repasují a nasazují se potom do záložních zdrojů. A teprve pak má smysl je zrecyklovat rozebráním na prvočinitele.
Ale znovu zopakuji, akumulátory na bázi LiPol nejsou jediným řešením pro elektromobilitu.
Ale znovu zopakuji, akumulátory na bázi LiPol nejsou jediným řešením pro elektromobilitu.
DonVito
Zpochybnovat skodlivost NOx je vysmech!
Pro tvoji informaci : dopady oxidu dusiku na zdravi cloveka
Oxidy dusíku mohou negativně působit na zdraví člověka především ve vyšších
koncentracích, které se ovšem běžně v ovzduší nevyskytují. Vdechování vysokých
koncentrací, nebo dokonce čistých plynů, ovšem vede k závažným zdravotním potížím
a může způsobit i smrt. Předpokládá se, že se oxidy dusíku váží na krevní barvivo a zhoršují
tak přenos kyslíku z plic do tkání. Některé náznaky ukazují, že oxidy dusíku mají určitou roli
i při vzniku nádorových onemocnění. Vdechování vyšších koncentrací oxidů dusíku dráždí
dýchací cesty.
V České republice platí pro koncentrace oxidů dusíku (s výjimkou oxidu dusného)
následující limity v ovzduší pracovišť: PEL – 10 mg.m-3, NPK - P – 20 mg.m-3
To je vse.
Konci dieselu zdar.
.
Pro tvoji informaci : dopady oxidu dusiku na zdravi cloveka
Oxidy dusíku mohou negativně působit na zdraví člověka především ve vyšších
koncentracích, které se ovšem běžně v ovzduší nevyskytují. Vdechování vysokých
koncentrací, nebo dokonce čistých plynů, ovšem vede k závažným zdravotním potížím
a může způsobit i smrt. Předpokládá se, že se oxidy dusíku váží na krevní barvivo a zhoršují
tak přenos kyslíku z plic do tkání. Některé náznaky ukazují, že oxidy dusíku mají určitou roli
i při vzniku nádorových onemocnění. Vdechování vyšších koncentrací oxidů dusíku dráždí
dýchací cesty.
V České republice platí pro koncentrace oxidů dusíku (s výjimkou oxidu dusného)
následující limity v ovzduší pracovišť: PEL – 10 mg.m-3, NPK - P – 20 mg.m-3
To je vse.
Konci dieselu zdar.
.
JDM
A ono se pár lidí jednou ráno vzbudilo a řeklo si omezíme naftový motory protože se mi nelíbí a nemám je rád.
JDM
Ty největší kontejnerové lodě mají omezenou rychlost zhruba na půlku maximální rychlosti právě kvůli emisim 😄
fisero
Elektromobil je budoucnost! Účinnost přeměny elektřiny na pohybovou energii je někde kolem 95% ([odkaz] Takže tupá ovce tu bude někdo jiný.....
Je třeba vyndat hlavu z písku a podívat se na druhou, nedílnou, část elektromobilu. A tou je otázka:"Kam s ní?" Tedy, jak tu potřebnou elektřinu/energii uchovávat na palubě. Lithiová baterka zase není až tak neefektivní, např. LiFePo má účinnost cyklu nabití/vybití někde kolem 85-95% ([odkaz] Jenže k akumulaci energie na palubě může sloužit třeba vodíkový článek, redukční baterie, superkondenzátor (již v sérii u některých autobusů [odkaz]
A nebo může elektřinu dodávat lineární spalovací motor [odkaz] jedoucí v optimu a přebytky se můžou ukládat do superkondíků.
Je třeba vyndat hlavu z písku a podívat se na druhou, nedílnou, část elektromobilu. A tou je otázka:"Kam s ní?" Tedy, jak tu potřebnou elektřinu/energii uchovávat na palubě. Lithiová baterka zase není až tak neefektivní, např. LiFePo má účinnost cyklu nabití/vybití někde kolem 85-95% ([odkaz] Jenže k akumulaci energie na palubě může sloužit třeba vodíkový článek, redukční baterie, superkondenzátor (již v sérii u některých autobusů [odkaz]
A nebo může elektřinu dodávat lineární spalovací motor [odkaz] jedoucí v optimu a přebytky se můžou ukládat do superkondíků.
Ozzman
Dotace pro Babiše jsou naprosto v pořádku ! To je jen kampaň od Kalouska!
DonVito
Dnes se tady opravdu bavim.
Ja bych jen dodal, ze internetu by se mel zbavit jako prvni 😄
Az potom oslik a hlodavci >😁
Ja bych jen dodal, ze internetu by se mel zbavit jako prvni 😄
Az potom oslik a hlodavci >😁
Xylo
No dost jsi mě dneska překvapil, ale jak už ti psal Cuba, je dobré přestat jiné poučovat a začít u sebe. Kůň není potřeba, stačí kolo. Vyhodil telku, ledničku a jiný nepotřebnosti. Méně žrát a více se hýbat, tolik nepracovat a rozmlouvat v Bohem, on ti cestu ukáže 😉
Hammunasakra
Jj s Hawkingův názor že musíme osídlit jiný planety nebo.. souhlasim 😉
Otázka je jestli by s tim všim co tu píšeš = souhlasil on 😄
Otázka je jestli by s tim všim co tu píšeš = souhlasil on 😄
Machýrek
Nic moc nevyjednali. Uprava sw? No a co? Pred volbama si lepsi tema snad ani nemohli prat. Automotive je jejich zlaty vejce a motivaci jej ohrozit ve skutecnosti nikdo nema. V predvolebnim kontextu se nejaci kriklouni najdou, pak to vysumi. Zdravi obcanu nema tu prioritu ani v nemecku.
Hammunasakra
Většina lidí na planetě = i u nás = nejezdí z Prahy do Ostravy = jak určitě víš 😉
S tou povrrrchností abych to pochopil = tos mě fakt dostal :yes: :yes: >😒]
Tak až se dostaneš z tý hloubky zpátky do reality = nepiš blbosti že elektřina znamená hnědý uhlí = nad náma i vedle nás je Německo = zrovna teď brzděj zelenou energii = dostávali se až na 82% a 15. května 2016 došlo k nečekaný absurditě: Zelená energie pokryla 100%
Nesnaž se fakt složitý souvislosti s minimem informací promejšlet do hloubky = spíš začni víc k tématu číst = jako my povrchní 😄
S tou povrrrchností abych to pochopil = tos mě fakt dostal :yes: :yes: >😒]
Tak až se dostaneš z tý hloubky zpátky do reality = nepiš blbosti že elektřina znamená hnědý uhlí = nad náma i vedle nás je Německo = zrovna teď brzděj zelenou energii = dostávali se až na 82% a 15. května 2016 došlo k nečekaný absurditě: Zelená energie pokryla 100%
Nesnaž se fakt složitý souvislosti s minimem informací promejšlet do hloubky = spíš začni víc k tématu číst = jako my povrchní 😄
Hammunasakra
Nevim s čim ste vy holky vyrůstalyyyy ale pro začátek by ses měl něčim elektrickym svézt 😉
Víš kolik konců civilizace už bylo předpovězeno? [odkaz] 😄
Jinak viz já 10:22 😉
Víš kolik konců civilizace už bylo předpovězeno? [odkaz] 😄
Jinak viz já 10:22 😉
pogo26
Já jsem se naproti tobě zamyslel a měření to potvrzují. Proč by dle tebe neměl mít benzínový přímovstřik bez filtru větší počet pevných částic než nafta bez filtru. To tě nepřesvědčí ani reálná měření? Doufám, že se taky zamyslíš a přestaneš otravovat vzduch ve městě s tím svým přímovstřikem.
WinDiesel
Ano diesely to vyhrály,
v průměru jejich DPF pustí cca 5 až 10 kusů částic z cca 5000 které vstupují do motoru ze vzuchu
GPF Mercedesu zadržuje částice asi tak že do vzduchu, kde je jich cca 5000, přidá cca 2000 jemných částic. Stovky tisíc zachytí ale 2000 jich stejně poustí dál, těch nejjemnějších, nejnebezpečnějších
Musíš se hochu smířit s tím, že velké částice jsou v dieselových DPF snadno odfiltrovatelné, zatímco ultrajemné částice žádný GPF nezlikviduje, zachytí vždy jen část.
Bylo to na Autoforu.cz, můžeš si to přečíst a vzdělat se. Třeba je to možné i když na to opravdu nevypadáš že by ses dokázal vzdělávat.
v průměru jejich DPF pustí cca 5 až 10 kusů částic z cca 5000 které vstupují do motoru ze vzuchu
GPF Mercedesu zadržuje částice asi tak že do vzduchu, kde je jich cca 5000, přidá cca 2000 jemných částic. Stovky tisíc zachytí ale 2000 jich stejně poustí dál, těch nejjemnějších, nejnebezpečnějších
Musíš se hochu smířit s tím, že velké částice jsou v dieselových DPF snadno odfiltrovatelné, zatímco ultrajemné částice žádný GPF nezlikviduje, zachytí vždy jen část.
Bylo to na Autoforu.cz, můžeš si to přečíst a vzdělat se. Třeba je to možné i když na to opravdu nevypadáš že by ses dokázal vzdělávat.
Ozzman
On vlastně nepíše až takové kraviny. Když se nad to vše podíváš z nadhledu a globálu, má pravdu. Náš životní styl je totálně nešetrný k planetě, čerpáme neobnovitelné zdroje pro svůj vlastní "luxus".
Opravdu existují jen tyto možnosti, až neobnovitelné zdroje dojdou (jakože jednou dojdou)😒br />
1. globální vymírání a "zpátky" do pralesa - jak píše Flajboj
2. hledání nových zdrojů/rozšíření na jiné planety
Osobně doufám ve variantu č.2, protože já se svého luxusu vzdát nechci 😄 A mne těžko někdo může nařknout, že jsem ekolog >😁
Opravdu existují jen tyto možnosti, až neobnovitelné zdroje dojdou (jakože jednou dojdou)😒br />
1. globální vymírání a "zpátky" do pralesa - jak píše Flajboj
2. hledání nových zdrojů/rozšíření na jiné planety
Osobně doufám ve variantu č.2, protože já se svého luxusu vzdát nechci 😄 A mne těžko někdo může nařknout, že jsem ekolog >😁
flyboyeda
To jenom hloupý Volkswágen cpal amíkům diesel, ale amíka nepředěláš, dloubl do vosího hnízda a následky neponese jenom Volkswágen, ale všichni ostatní
Kvůli němu teď musíme poslouchat nesmysly typu že lektromobily jsou budoucnost a podobný s r a č k y, elektromil je neefektivní nesmysl, který media, polotitici a všechny média teď vychvalují do nebes a jenom hloupé tupé ovce jim věří
Do Ameriky jenom benzín a do Evropy naftu tečka, teď budem všichni obklopeni použitými baterkami kam se podíváme a možná dojdou i některé vzácné kovy
Děkujeme Volkswágene
Kvůli němu teď musíme poslouchat nesmysly typu že lektromobily jsou budoucnost a podobný s r a č k y, elektromil je neefektivní nesmysl, který media, polotitici a všechny média teď vychvalují do nebes a jenom hloupé tupé ovce jim věří
Do Ameriky jenom benzín a do Evropy naftu tečka, teď budem všichni obklopeni použitými baterkami kam se podíváme a možná dojdou i některé vzácné kovy
Děkujeme Volkswágene
Anonym
jak si někdo dovede dělat do vlastního hnízda.
Kde jsou zástupci ostatních automobilek a kde je řeč o nákladních autech? Nikde.
Je to jako kdyby frantíci začli vést brutální mediální kampaň proti vínu. Nebo jihokorejci proti elktronice.Nebo Saudové proti ropě.
Starej Áda kdyby vstal z hrobu, okamžitě mu rupne palice :-! >😁
Kde jsou zástupci ostatních automobilek a kde je řeč o nákladních autech? Nikde.
Je to jako kdyby frantíci začli vést brutální mediální kampaň proti vínu. Nebo jihokorejci proti elktronice.Nebo Saudové proti ropě.
Starej Áda kdyby vstal z hrobu, okamžitě mu rupne palice :-! >😁
kyklop
Ty už poznáš cenu gpf, keď tvrdíš že bude lacnejší? Marketing je sviňa a predpokladám, že v servise bude drahý jak prasa a zároveň , že cena bude podobná súčasným dpf dízlov. Len pre info, výmena katalyzátora na tsi, ktoré neprešlo stk stála cez 700€. A teraz si vyhľadaj články o znížení cien dpf a pouvažuj 😉
kyklop
S tými motorkami je to presne tak, často až zaráža z môjho pohľadu až nezmyselne vysoká spotreba vzhľadom v váhe a veľkosti 😄
kyklop
Mne to nejako opticky nesedí. Nové auto s najazdnými 750km má výfuk čiernejší ako dízlový , takmer 8 ročný , predchodca s časticovým filtrom. Žeby bol samotný benzín taký čierny, alebo sa na výfuk nalepila špina z cesty?
Freddka
Tak moment!
Oni upravi software a bude to o 30% lepsi obhledne emisi NOx.
A bez negativniho dipadu - spotreba stejna, parametry stejne, predpokladam tedy, ze parametry vozu slibene pri jeho koupi budou vsechny splnene (tj mocovina vydrzi cely servisni interval atd.)
Takze pokud to teda jde takhle snadno udelat, to by jednoduse znamenalo, ze museli NASCHVAL prodavat auta s vyssimi emisemi, jen tak pro nic za nic, bez zadneho duvodu.
To by teprve bylo na poradnou zalobu!
Oni upravi software a bude to o 30% lepsi obhledne emisi NOx.
A bez negativniho dipadu - spotreba stejna, parametry stejne, predpokladam tedy, ze parametry vozu slibene pri jeho koupi budou vsechny splnene (tj mocovina vydrzi cely servisni interval atd.)
Takze pokud to teda jde takhle snadno udelat, to by jednoduse znamenalo, ze museli NASCHVAL prodavat auta s vyssimi emisemi, jen tak pro nic za nic, bez zadneho duvodu.
To by teprve bylo na poradnou zalobu!
kuny
Tak co? Pořád tady ještě někdo věří, že s emisemi nafťáků podváděl výlučně koncern VW? ... A nejen nafťáků, stejně se podvádí i s benzíňáky (i když NOx samozřejmě není primární problém benzíňáků).
kuny
... a já Ti zase beze zdroje povím, že úplně jinak kouří nové auto s novým neopotřebovaným vstřikovačem a starší auto s opotřebovanými vstřikovači (teď mluvím o přímém vstřiku obecně). Ostatně, vidíš to dnes a denně na silnici u nafťáků. Jistě mi dáš za pravdu, že u OK motorů bez dpf žádný viditelný kouř nevidíš (ne, že by částice nebyly), u starších aut pak může být emise částic viditelná na kilometr. Takže jakékoliv vyjádření kouřivosti jednou číselnou hodnotou je bez dalšího buď zcela zavádějící údaj nebo pouze údaj o jednom konkrétním vozu, z kterého lze těžko dělat globální závěr... Jako obvykle, googlit podklady pro svá tvrzení nebudu 😉
Nicco
No jasne srovnavat diesel s DPF s benzinem bez DPF. Kdyz ma nekdo na uctu 1Kc a nekdo 36000Kc, tak ma 36tisic krat vic, ale stejne neni milionar jako diesel bez filtru.
Nicco
Oproti kteremu dieselu? S DPF filtrem? Takovych je tady 5% a starim ubyvaji, potom nastava ten opravdovy problem - 20 nasobky pevnych castic proti primovstrikovemu benzinu.
DonVito
Ja nejsem nepritel EU.
Ale bohuzel, to ze to EU nereguluje pochpitelne je.
EU ridi lobbisti a korporace.
Politici predem domlouvaji postupy s automobilkami.
Cesko je na tom skoro nejhur. Jak dopadla dieselgate v Cechach???
Ale bohuzel, to ze to EU nereguluje pochpitelne je.
EU ridi lobbisti a korporace.
Politici predem domlouvaji postupy s automobilkami.
Cesko je na tom skoro nejhur. Jak dopadla dieselgate v Cechach???
DonVito
Podle toho mereni AMS v realnem provozu, benziny bez filtru splnuji uz ted budouci emisni normu.
Nejsem si jisty, jestli filtry vyrobci nasadi. Ale podle tech jinejch studii doufam ze ano..
Nejsem si jisty, jestli filtry vyrobci nasadi. Ale podle tech jinejch studii doufam ze ano..
DonVito
No vidis pogo, tohle byl zatim tvuj nejlepsi prispevek 😄
Je videt, ze benzin je taky svinstvo obzvlaste gdi.
Tezko rict, jestli se ty auta casem tak zmenily, ze to v tom novym testu vychazi lip.
Nevim jestli to chapu dobre, ale ty benziny by mely mit vic karcinogenu v casticich.
Taky mi prijde, ze Peugeot a Renault maji lepsi DPF.
Asi bude lepsi ty gdi benziny taky vybavit filtrem, kdyz stoji jen 25eur..
Aby byly zase jednoznacne 😉 min skodlivy nez diesely.
EV a Toyote ZDAR
PS
Toyote za to, ze se drzi alespon u nejakych modelu MPI, nebo kdyz uz tak D4-S.
PPS
Tesi me kdyz se i milovnici dieselu zacinaji zajimat o emise.
Je videt, ze benzin je taky svinstvo obzvlaste gdi.
Tezko rict, jestli se ty auta casem tak zmenily, ze to v tom novym testu vychazi lip.
Nevim jestli to chapu dobre, ale ty benziny by mely mit vic karcinogenu v casticich.
Taky mi prijde, ze Peugeot a Renault maji lepsi DPF.
Asi bude lepsi ty gdi benziny taky vybavit filtrem, kdyz stoji jen 25eur..
Aby byly zase jednoznacne 😉 min skodlivy nez diesely.
EV a Toyote ZDAR
PS
Toyote za to, ze se drzi alespon u nejakych modelu MPI, nebo kdyz uz tak D4-S.
PPS
Tesi me kdyz se i milovnici dieselu zacinaji zajimat o emise.
Hammunasakra
Elektromobilů a hybridů už je dávno 2ciferný číslo milionů 😉
Baterie z elektormobilů i hybridů se pochopitelně celou dobu recyklujou = a nevěřim že to nevíš 😄
Starý NiMH i nový Li-ion [odkaz]
Baterie z elektormobilů i hybridů se pochopitelně celou dobu recyklujou = a nevěřim že to nevíš 😄
Starý NiMH i nový Li-ion [odkaz]
DonVito
U Mazdy a Renaultu je ten pomer opacny ve prospech dieselu tak se tomu nediv.
Nejhorsi benzin ma 103 miliard. Jde o to, ze ten Renault ma zrejme nejakej dobrej filtr a v dieselu ma jen 31 miliard.
To nic nemeni na celkovem vysledku viz nadpis.
Nejhorsi benzin ma 103 miliard. Jde o to, ze ten Renault ma zrejme nejakej dobrej filtr a v dieselu ma jen 31 miliard.
To nic nemeni na celkovem vysledku viz nadpis.
DonVito
Jaka realna mereni ukaz mi jedno! A nemyslim nejaky stek v diskuzi.
Ja jsem ti uvedl realne aktualni mereni AMS!!!
Saze benzinu jsou tretinovy i bez filtru!
Videl jsi nekdy vyfuk dieselu bez filtru?
Ja ano, kdyz prida tak kouri i ten nejlepsi.
I videl uz si nekdy nejaky dym z benzinu, ktery by nebyl stary 20 let?
Ja ne. Takze se me zkusenosti shoduji s merenim 😉
Ja jsem ti uvedl realne aktualni mereni AMS!!!
Saze benzinu jsou tretinovy i bez filtru!
Videl jsi nekdy vyfuk dieselu bez filtru?
Ja ano, kdyz prida tak kouri i ten nejlepsi.
I videl uz si nekdy nejaky dym z benzinu, ktery by nebyl stary 20 let?
Ja ne. Takze se me zkusenosti shoduji s merenim 😉
pogo26
Počkej až se začnou benzíny měřit v reálném provozu. Uvidíme, jak to časem dopadne. Třeba ty filtry pomůžou a benzin bude čistější než nafta. Zatím tomu tak není a je proto lepší po městě autem nejezdit.
Hammunasakra
Promiň můžeš to trochu rozvést? Nebo někde něco cokoli naznačujícího tu převahu 2 dieslovejch jednotek? Tak daleko to v celkovejch číslech nedošlo ani tady = proto mi to hlava odmítá brát 😉
Vidim že si editoval 😄
Jasně, takže stejná blbóza jako u nás = daňový zvýhodnění pro naftu ;-\
Vidim že si editoval 😄
Jasně, takže stejná blbóza jako u nás = daňový zvýhodnění pro naftu ;-\
pogo26
To číslo je bez kei car. V Japonsku se evidujou zvlášť. Ale u Mazdy je to číslo dost nízké - cca 40 000 ročně. Kei car ale nepřevládají. Jejich prodeje jsou poloviční oproti normálním autům.
Ještě k té Mazdě. To číslo najdeš i na jiných webech než na autonews.com. Dávám odkaz článek, kde se píše o tom, že Mazda poprvé v Japonsku prodala víc nafťáků než benzínů. A to ber Japonsko jako zemi, kde se nafta teprve rozjíždí.
[odkaz]
Ještě k té Mazdě. To číslo najdeš i na jiných webech než na autonews.com. Dávám odkaz článek, kde se píše o tom, že Mazda poprvé v Japonsku prodala víc nafťáků než benzínů. A to ber Japonsko jako zemi, kde se nafta teprve rozjíždí.
[odkaz]
Hammunasakra
Dobrej odkaz = 162 t. vidim = asi bych si potřeboval přečíst i jinde že z toho sou 2/3 v naftě 😄
Celkově i doma je nejprodávanějí Mazda Axela = což je 3ka = její diesel mě fakt neoslovuje a nevěřim že 2/3 se prodaj v naftě = sorry
V Japonsku drtivě převládaj malý auta [odkaz] tam je nafta eště větší nesmysl
Celkově i doma je nejprodávanějí Mazda Axela = což je 3ka = její diesel mě fakt neoslovuje a nevěřim že 2/3 se prodaj v naftě = sorry
V Japonsku drtivě převládaj malý auta [odkaz] tam je nafta eště větší nesmysl
pogo26
Problém těch norem je, že jsou na gramy. Poměr benzínů se logicky zvětší. Staré nafty budou končit a procento přímovstřiků ze bude zvětšovat. Časem pak ještě uvidíme, co v reálném provozu poleze z těch filtrů GPF. Aby jsme za pár let neřešili GasolineGate.
Hammunasakra
Vim = ale mám jen celkový čísla = Mazda celkově ca 1,5 milionu aut ročně. Nebo že v Japonsku se ročně celkově prodá 5 mio aut. Nejprodávanější Mazda na světě se skoro 1/2 milionem ročně je Mazda 3 = nevěřim že 2/3 se jí prodá v naftě
A když si projdeš japonský stránky = všude maj na 1. místě = nepřekvapivě = psaný benzíny, pro příklad [odkaz]
A 2/3 všeho v naftě se neprodávalo ani v Evropě před Dieselgate 😉
A když si projdeš japonský stránky = všude maj na 1. místě = nepřekvapivě = psaný benzíny, pro příklad [odkaz]
A 2/3 všeho v naftě se neprodávalo ani v Evropě před Dieselgate 😉
pogo26
Těch částic je naopak oproti dieslu víc. A navíc jsou menší. Co na tom nechápeš?
Nicco
Ja jsem se poslednich 10 let budil s takovym pranim a misto toho, jsem rano vysel z domu dostal jsem od pubescenta v raketometu dehet do plic.
pogo26
Vždyť to tam máš😒br />
"....V loňském roce prodala Mazda 103.771 vozidel s dieselovým motorem v Japonsku a 182.758 na celém světě....."
pogo26
Myslel jsem Evropu. Pokud ty argumentuješ stářím aut 8 let, tak ti asi dochází, že časem se bude ten poměř přímovstřik bez filtru/nafta bez filtru hodně obracet.
Hammunasakra
Nejspíš protože to neni pravda 😉
Proč dáváš odkaz kde se o 2/3 všech Mazd v naftě nemluví? 😄
O vstupu na USA trh s naftou Mazda mluví už roky = a odkládá a odkládá.. 😉
A až jednou doopravdy vstoupí = tak od jednotek procent do třeba ty 2/3 o kterejch mluvíš je šíleně daleko. Vem si jaký naftový šílenství a jak dlouho vládlo tady v Evropě = než jsme došli k [odkaz]
Eště s malym dodatkem = Mazda je fajn a je zajímavá, ale jinak nedůležitá malá automobilka. Co fakt neprodává 2/3 aut na domácim trhu v naftě 😉
Jakej je celkově v Japonsku u osobních aut nafta benzín? 😄
Jinak viz já 14:48
Proč dáváš odkaz kde se o 2/3 všech Mazd v naftě nemluví? 😄
O vstupu na USA trh s naftou Mazda mluví už roky = a odkládá a odkládá.. 😉
A až jednou doopravdy vstoupí = tak od jednotek procent do třeba ty 2/3 o kterejch mluvíš je šíleně daleko. Vem si jaký naftový šílenství a jak dlouho vládlo tady v Evropě = než jsme došli k [odkaz]
Eště s malym dodatkem = Mazda je fajn a je zajímavá, ale jinak nedůležitá malá automobilka. Co fakt neprodává 2/3 aut na domácim trhu v naftě 😉
Jakej je celkově v Japonsku u osobních aut nafta benzín? 😄
Jinak viz já 14:48
pogo26
A proč tomu nevěříš. Mazda v Japonsku hodně tlačí a chystá se i do USA.
[odkaz]
[odkaz]
DonVito
Jedine ze by svycarsti vedci merili 2.0tsi se spotrebou oleje 1l na sto 😁.
Ale ani to by ani nestacilo..
Ale ani to by ani nestacilo..
Ozzman
On má svého koně trochu někde jinde a ten je lidmi vlastně docela milován...lidoveckej, lidovej >😁 ..... A přitom stačí vidět jen za jeden roh..
_MT_
A tu A8 představili v roce 2009 (Euro6 V8 pak začali prodávat myslím v roce 2013). Vskutku nejnovější. 😉 Zajímavější by byla Panamera, která má poslední generaci.
Hammunasakra
To se fakt musíš ptát? 😉
Dotace na zajetý technologie sou kravina = dotace pro Babiše sou kravina = dotace na nový technologie, obecně = nejsou kravina
Bylo to hodně ale fakt hodně zjednodušený = a věřim že to dáš 😄
Dotovat v dnešní době naftu = fakt brutální multimiliardová kravina obřích rozměrů :no: :-!
Dotace na zajetý technologie sou kravina = dotace pro Babiše sou kravina = dotace na nový technologie, obecně = nejsou kravina
Bylo to hodně ale fakt hodně zjednodušený = a věřim že to dáš 😄
Dotovat v dnešní době naftu = fakt brutální multimiliardová kravina obřích rozměrů :no: :-!
Ozzman
Nenapsal, v Toptenově "Kdyby" světě chce rovnou daň, v mém "kdyby" světě zase nižší emise, ceny stejné jako teď >😁 Ale to je jedno, chtěl jsem poukázat na "přání otcem myšlenky" >😁
Ozzman
Ty si byl na sv.Marka autem? >😁 Říkám jezdit autem kolem lodí >😁 Ne pěskobusem >😁
Hammunasakra
No právě že dá = stojíš na náměstí sv. Marka a pár metrů před tebou pluje takovejhle kolos 😄
Ozzman
Něco podobného jsem viděl na Rhodosu, ale vedle té jsem nejel autem. V Benátkách jsem byl letos, tam se moc kolem lodí jezdit nedá >😒]
WinDiesel
Neznám žádné baterie kromě starých olověných pracujících s jednoduchými elektrodami a jednoduchým elektrolytem - které by se daly beze zbytku recyklovat.
Bohužel všechny baterie používané v hybridech a BEV obsahují nebezpečný jedovatý a hořlavý fosfor, hořlavé a výbušné lithium, silně žíravý a jedovatý fluor, síru (no comment) a další látky. Z chemického hlediska je to oříšek vyrobit ale ještě těžší je to recyklovat.
Zatím v podstatě nevyvstala potřeba recyklovat, elektromobilů se nevyrobilo žádné závratné množství a baterie by měly - snad - vydržet 8 let. Za nějakých 6 let už to bude masa - recyklace je ale složitá a nákladná. A bude tady problém, dlouho se bude bagatelizovat ale jednou to vykoukne na svět a řekne - "tady jsem, dělejte se mnou sakra něco !!!".
Bohužel všechny baterie používané v hybridech a BEV obsahují nebezpečný jedovatý a hořlavý fosfor, hořlavé a výbušné lithium, silně žíravý a jedovatý fluor, síru (no comment) a další látky. Z chemického hlediska je to oříšek vyrobit ale ještě těžší je to recyklovat.
Zatím v podstatě nevyvstala potřeba recyklovat, elektromobilů se nevyrobilo žádné závratné množství a baterie by měly - snad - vydržet 8 let. Za nějakých 6 let už to bude masa - recyklace je ale složitá a nákladná. A bude tady problém, dlouho se bude bagatelizovat ale jednou to vykoukne na svět a řekne - "tady jsem, dělejte se mnou sakra něco !!!".
pogo26
Jenže nafťáky bez filtru už skoro nejsou. Zato těch přímovstřiků jsou milióny. PM u přímovstříkových benzínů jsou minimálně stejně škodlivé jako ty u nafty. Až přijde čas, tak se to dozvíš i od novinářů a politiků.
pogo26
Odpověď je jednoduchá. Politikům byla po aféře VW, která vznikla v USA, vnucena nafta. Pokud by na základě reálných zdravotních rizik přidali i benzín, tak není v čem jezdit. A pokud jde o ty staré benzíny, tak máš pravdu. Jsou na mnohem lépe než moderní benzíny. EU by pak mohla zakázat i přímovstřikové benzíny. Tedy produkt jejich snahy při snižování emisí CO2.
pogo26
Malá ukázka z toho tvého odkazu😒br />
"...Na základě tříleté studie toxických a environmentálně relevantních znečišťujících látek z motorů přímého vstřikování paliva (GDI) dospěli švýcarští vědci k závěru, že některé motory GDI vydávají v minulosti tolik částic sazí jako nefiltrované dieselové automobily. Dále částice GDI nesou četné karcinogenní látky. Na základě těchto aktuálních údajů doporučují, aby filtre částic byly povinné pro motory GDI ... "
😄 😄 😄
😄 😄 😄
WinDiesel
Viník se našel, německé časopisy a noviny "cupují" na malé kousky automobilky za nedostatečnou dohodu s vládou
TY SAMÉ NOVINY A ČASOPISY KTERÝM BYLA PROKÁZÁNÁ NEOBJEKTIVITA V INFORMOVÁNÍ O MIGRAČNÍ KRIZI, TY ČASOPISY KTERÉ KRYLY MERKELOVÉ ZÁDA A NATÍRALY ČERNÉ NA RŮŽOVO
Tyto sračkové časopisy a noviny mají nyní obětního beránka. Ale sranda je že je okurková sezóna a lidi s normálním mozkem v hlavě se tomu vysmějí.
ALE AŤ DIESEL ZAKÁŽOU, dosnaou se do takových sraček že z nich jen tak nevybřednou, třetí den po zákazu zjistí CO EMITUJÍ BENZÍNY ATMO I TURBO S PŘÍMÝM I NEPŘÍMÝM VSTŘIKEM
Tak potom, protože žádné další řešení nemají, zakážou vše co má 4 kola a my vytáhneme bajky, Němci nasednou na velbloudy, koně apod.
Mimochodem, normy na motorky jsou velice mírné a přitom taková motorka má někdy stejnou spotřebu jako auto .............. 😄
TY SAMÉ NOVINY A ČASOPISY KTERÝM BYLA PROKÁZÁNÁ NEOBJEKTIVITA V INFORMOVÁNÍ O MIGRAČNÍ KRIZI, TY ČASOPISY KTERÉ KRYLY MERKELOVÉ ZÁDA A NATÍRALY ČERNÉ NA RŮŽOVO
Tyto sračkové časopisy a noviny mají nyní obětního beránka. Ale sranda je že je okurková sezóna a lidi s normálním mozkem v hlavě se tomu vysmějí.
ALE AŤ DIESEL ZAKÁŽOU, dosnaou se do takových sraček že z nich jen tak nevybřednou, třetí den po zákazu zjistí CO EMITUJÍ BENZÍNY ATMO I TURBO S PŘÍMÝM I NEPŘÍMÝM VSTŘIKEM
Tak potom, protože žádné další řešení nemají, zakážou vše co má 4 kola a my vytáhneme bajky, Němci nasednou na velbloudy, koně apod.
Mimochodem, normy na motorky jsou velice mírné a přitom taková motorka má někdy stejnou spotřebu jako auto .............. 😄
WinDiesel
jsi samozřejmě mimo
Mazda má obrovský úspěch se svými Sky-D diesely a v Tokiu a dalších japonských městech jezdí, Mazda v Japonsku prodává 2/3 svých vozů v dieselu
Mazda uspěla s homologací v USA a vyváží své vozy i do USA
ověř si fakta než začneš blábolit nesmysly, v Japonsku žádný zákaz na diesely není
ha ha ha Tokio povoluje, Paříž sní o zákazu
ale problém je někde jinde
Mazda má obrovský úspěch se svými Sky-D diesely a v Tokiu a dalších japonských městech jezdí, Mazda v Japonsku prodává 2/3 svých vozů v dieselu
Mazda uspěla s homologací v USA a vyváží své vozy i do USA
ověř si fakta než začneš blábolit nesmysly, v Japonsku žádný zákaz na diesely není
ha ha ha Tokio povoluje, Paříž sní o zákazu
ale problém je někde jinde
WinDiesel
toť pravda která budiž vytesána do kamene
a kdo stanovuje nablblé nefunkční mimo realitu se pohybující normy na všechno?
a kdo stanovuje nablblé nefunkční mimo realitu se pohybující normy na všechno?
WinDiesel
je třeba vytáhnout hlavu z písku a přiznat si že LiFePo baterie jsou nezrecyklovatelné, respektive je to tak drahé že to nebude nikdo dělat
pogo26
Pořád tady píšeš moudra o dotacích a pak vytáhneš elektroauta. Nejdřív se rozhodni, jestli ti dotace vadí nebo nevadí a pak piš moudra. Pokud chceš stejné podmínky pro benzín a naftu, tak proč ne i pro elektroauta?
pogo26
Ty ultrajemné částice jsou paradoxně z hlediska emisních norem pro benzín výhodou. Normy jsou totiž na gramy. Přitom ty ultrajemné částice mají při stejné hmotnosti mnohem větší povrch a jsou nebezpečnější.
pogo26
Zbytečně to komplikuješ. Nech ovečky snít jejich sen o špinavém dieslu a čistém benzínu. Nic jiného jim taky nezbývá. Většina z nich si život bez auta neumí představit a takhle si mohou alespoň namlouvat, že si vybrali tu ekologičtější variantu. Viník (diesel) se našel a majitelé benzínu budou dál spokojeně otravovat ve městech.
WinDiesel
Amerika má problém se svými benzíny😒br />
[odkaz]
I když tam jezdí jen 3% dieselů a všechny trucky mají DPF nebo retrofity, naměřili 2x vyšší koncentraci jemných částic než předpokládali
Pokoušeli se vyloučit nákladní vozy z přepravy (sobota a neděle) - a emise přesto neklesly (starší studie)
Tak kdepak se jim ty ty emise berou? Safra safra - až města zakážou diesely jak zdůvodní že emise ještě narostly?
A proč ve městech které v vyžadují ekoplakety a různě zabraňují vjezdu vozidel se spalovacím motorem (Londýn - extra mýto) emise nijak neklesly, respektive vzrostly (v rámci statistické chyby)
PS - ve městech jezdí statisíce dieselů které odebírají ze vzduchu částice a zachycují je ve svých DPF - částice které ze 35% z opotřebení pneumatik
Německá studie prokázala že z průměrných 5000 částic obsažených v městském vzduchu projde přes DPF dieselových motorů řádově jednotky (u Cactusu HDI přesně 5 kusů částic) 5000 > 5
U Mercedesů s přímým vstřikem a s BPF 5000 > 7000, přímé vstřiky produkují nezachytitelné ultrajemné částice
Tady máš ten svůj úžasný benzín
A mimochodem, ultrajemné částice jsou generovány i atmo benzínovými motory
I když tam jezdí jen 3% dieselů a všechny trucky mají DPF nebo retrofity, naměřili 2x vyšší koncentraci jemných částic než předpokládali
Pokoušeli se vyloučit nákladní vozy z přepravy (sobota a neděle) - a emise přesto neklesly (starší studie)
Tak kdepak se jim ty ty emise berou? Safra safra - až města zakážou diesely jak zdůvodní že emise ještě narostly?
A proč ve městech které v vyžadují ekoplakety a různě zabraňují vjezdu vozidel se spalovacím motorem (Londýn - extra mýto) emise nijak neklesly, respektive vzrostly (v rámci statistické chyby)
PS - ve městech jezdí statisíce dieselů které odebírají ze vzduchu částice a zachycují je ve svých DPF - částice které ze 35% z opotřebení pneumatik
Německá studie prokázala že z průměrných 5000 částic obsažených v městském vzduchu projde přes DPF dieselových motorů řádově jednotky (u Cactusu HDI přesně 5 kusů částic) 5000 > 5
U Mercedesů s přímým vstřikem a s BPF 5000 > 7000, přímé vstřiky produkují nezachytitelné ultrajemné částice
Tady máš ten svůj úžasný benzín
A mimochodem, ultrajemné částice jsou generovány i atmo benzínovými motory
WinDiesel
Na webu greencarcongres.com vyšlo mnoho článků o tom co obsahují jemné částice produkované přímovstřikovými benzíny
Ujišťuji Tě že to jsou mnohem nebezpečnější chemikálie než jsou oxidy dusíku které v přírodě vyrábí spolu s ozónem sluneční záření a blesky
NOx jsou prostě v přírodě normálně ve vzduchu obsaženy, je to přírodní látka
čti na webu greencongress.com😒/a>
[odkaz] (v USA kde jezdí 3% dieselů mají ve vzduchu 2x tolik ultrajemných částic než předpokládali)
[odkaz] (Švýcaři prokázali navázání nebezpečných chemických karcinogenních sloučenin na ultrajemné částice emitované přímovstřikovými benzíny, diesely už s DPF tento problém neznají řadu let, velké částice dieselových motorů se zachycují snadno, malé ultrajemné částice benzínových přímovstřiků se dají zachytit jen částečně, prostě filtrem DPF projdou ven)
Ujišťuji Tě že to jsou mnohem nebezpečnější chemikálie než jsou oxidy dusíku které v přírodě vyrábí spolu s ozónem sluneční záření a blesky
NOx jsou prostě v přírodě normálně ve vzduchu obsaženy, je to přírodní látka
čti na webu greencongress.com😒/a>
[odkaz] (v USA kde jezdí 3% dieselů mají ve vzduchu 2x tolik ultrajemných částic než předpokládali)
[odkaz] (Švýcaři prokázali navázání nebezpečných chemických karcinogenních sloučenin na ultrajemné částice emitované přímovstřikovými benzíny, diesely už s DPF tento problém neznají řadu let, velké částice dieselových motorů se zachycují snadno, malé ultrajemné částice benzínových přímovstřiků se dají zachytit jen částečně, prostě filtrem DPF projdou ven)
flyboyeda
já nejsem ekolog a nikdy nebyl, jenom si tyhle věci uvědomuju, to že nejchytřejší člověk planety ten co špatně mluvit a je na vozíku říká že je s naší planetou konec a když tomu dospěla i Nasa, není náhoda, já si tuto dobu vrcholné civilizace užívám a víc si ji užiju s dvanáctiválcem jak s elektroautem
to je celý, elektromobil beru jako humbuk co nic neřeší, to co něco řeší jsem už napsal, ale k tomu nedojde
to je celý, elektromobil beru jako humbuk co nic neřeší, to co něco řeší jsem už napsal, ale k tomu nedojde
flyboyeda
jsou i důležitější věci jak auta, ale to ty stím tvým malým omezeným mozečkem nepochopíš
pogo26
Ani mě nepřekvapuje, že TUV, ADAC,.. pro tebe nejsou důvěryhodné. Ale jednou se i k tobě dostane fakt, že přímovstřikové benzíny jsou na tom z hlediska škodlivosti stejně nebo možná ještě hůř než moderní diesly. 😄
flyboyeda
potom co jsi přečetl mé řádky napíšeš takovou ubohou koninu, já ti řeknu co je elektromobil, elektromobil je dobrý pro toho kdo sním jezdí a v místě kde jezdí, neuvěřitelné zrychlení bez řazení, dojezd jestli nejezdíš Ostrava - Praha, tak je v pohodě,
jde ale o to že kvůli elektromobilům se spotřebuje více vzácných kovů, pokdu by každe auto které dnes jezdí na naftu či benzín jezdilo hned na elektřinu, přišel by kolaps, recyklace baterek je největší problém, jejich ztráta každým rokem procentuálně narůsta, takže budem obklopeni baterkama, takže je otázka jestli to prodlouží chod civilizace takovou jakou ji známe to nejdůležitějšíspíš si ale myslím, že elektroauta planetu zatíží ještě víc
já ale myslím mnohem víc a jdu do mnohme větší hloubky, podle mě není řešení ani diesel ani benzin ani elketromobil
ty jsi asi příliš povrchní na to aby jsi pochopil o čem tu mluvím
řešením je kůň 😄, snížení počtu obyvatel a závislost na výrobcích službách moderní doby, společnost chce ať jsme na všem závislý
představ si jednu věc když se narodí malý človíček někde v pralese nedotčené civilzací, jeho materiální náklady na život jsou minimální, nezatěžuje planetu
když se ale narodí v rozvinuté civilizaci musí si toho koupit mnohem víc, né všechno dokonce potřebuje, proto planetu zatíží mnohonásobně víc
nějaké úvahy o tom jestli benzin ,naftu, elektroauto nic neřeší, je to všechno jedno, jenom televize a média tě hustí o tom že je to strašně důležité, není
jde ale o to že kvůli elektromobilům se spotřebuje více vzácných kovů, pokdu by každe auto které dnes jezdí na naftu či benzín jezdilo hned na elektřinu, přišel by kolaps, recyklace baterek je největší problém, jejich ztráta každým rokem procentuálně narůsta, takže budem obklopeni baterkama, takže je otázka jestli to prodlouží chod civilizace takovou jakou ji známe to nejdůležitějšíspíš si ale myslím, že elektroauta planetu zatíží ještě víc
já ale myslím mnohem víc a jdu do mnohme větší hloubky, podle mě není řešení ani diesel ani benzin ani elketromobil
ty jsi asi příliš povrchní na to aby jsi pochopil o čem tu mluvím
řešením je kůň 😄, snížení počtu obyvatel a závislost na výrobcích službách moderní doby, společnost chce ať jsme na všem závislý
představ si jednu věc když se narodí malý človíček někde v pralese nedotčené civilzací, jeho materiální náklady na život jsou minimální, nezatěžuje planetu
když se ale narodí v rozvinuté civilizaci musí si toho koupit mnohem víc, né všechno dokonce potřebuje, proto planetu zatíží mnohonásobně víc
nějaké úvahy o tom jestli benzin ,naftu, elektroauto nic neřeší, je to všechno jedno, jenom televize a média tě hustí o tom že je to strašně důležité, není
twistedTSD
V tomto měření ovšem kromě osmiválcové A8 "exceloval" jako vždy hlavně Renault, Volvo a Fiat.
Ozzman
Kdyby..... Kdyby naftové motory měly nižší emise, jsou ve všem lepší, než benzínové.....
flyboyeda
teď si trefil kladivo na hřebík, nebo jak se tomu říká, Letadla a Obrovské zaoceánské lodě jsou největšími znečištovateli planety a přeměna hnědého uhlí na elektřinu na kterou jezdí tá úžasná p o s r a n á Tesla
Fór je v tom, že letadla , rakety a jíné nelze elektrifikovat, tak lehce nebo spíš vůbec u aut to půjde rozhodně snadněji, ale v konečném důsledku se akorát spotřebuje více vzácných kovů na výrobu baterek než ropy, mimochodem Ropa je nenahraditelná surovina, podívejte se kolem sebe kolik výrobků je z plastu a jak se plast vyrábí, nehledě na tom kolik je plastů v elektroautech
jde o to o kolik si prodloužíme závislost na nerostných surovinách aby mohl systém a celá společnost dál fungovat
elektromobil není žádná spása, žádné řešení byl vymyšeln už v 19 století , jestli vědci nepříjdou s něčím skutečně revolučním, je s naší civilizací za pár set let ámen
řešní v podstatě existuje a je velmi jednocuché, ale příliš drsné, znamená to vzdát se všecho s čím jsme vyrůstaly a co nás obklopuje a co máme rádi, naše zívislost na všech přístrojích moderní doby žene naší planetu do záhuby
řešní není elektromobil, to je jenom byznys a nafouknutá bublina medii , politiky a všem co dastali zaplaceno
řešní je, žít jenom a pouze z obnovitelných zdrojů, snížení počtu obyvatel planety, rostoucí počet obyvatel na naší planetě je neúnosný ,každý člověk co se narodí ve vyspělé civilizaci, je od narození masírován svým okolím, reklamou , vším co ho obklopuje aby dřel jak otrok a nakupoval vymoženosti moderní doby, v důsledku toho vydělá firmám, což je účel , ale ubližuje planetě,
řešní je pro všechny z nás tak drsné, že dojde k jinému scénáři, budeme si hrát na moderní civilizaci do té doby než dojdou všechny neobnovitelné zdroje a potom příjde brutální kolaps, kolaps všeho
potom bude fungovat jenom klasické hospodářství, bude se jezdit na koních, internet nebude, protože nebude elektřina , družice a satelity zhoří v tamsféře, protože nebduou raketoplány a rakety co tam posílají kosmonauty opraváře
řekl bych že žijeme na vrcholové špičce civilizace jakou ji známe, máme pár set let na to se připravit než příjde drsný pád
Fór je v tom, že letadla , rakety a jíné nelze elektrifikovat, tak lehce nebo spíš vůbec u aut to půjde rozhodně snadněji, ale v konečném důsledku se akorát spotřebuje více vzácných kovů na výrobu baterek než ropy, mimochodem Ropa je nenahraditelná surovina, podívejte se kolem sebe kolik výrobků je z plastu a jak se plast vyrábí, nehledě na tom kolik je plastů v elektroautech
jde o to o kolik si prodloužíme závislost na nerostných surovinách aby mohl systém a celá společnost dál fungovat
elektromobil není žádná spása, žádné řešení byl vymyšeln už v 19 století , jestli vědci nepříjdou s něčím skutečně revolučním, je s naší civilizací za pár set let ámen
řešní v podstatě existuje a je velmi jednocuché, ale příliš drsné, znamená to vzdát se všecho s čím jsme vyrůstaly a co nás obklopuje a co máme rádi, naše zívislost na všech přístrojích moderní doby žene naší planetu do záhuby
řešní není elektromobil, to je jenom byznys a nafouknutá bublina medii , politiky a všem co dastali zaplaceno
řešní je, žít jenom a pouze z obnovitelných zdrojů, snížení počtu obyvatel planety, rostoucí počet obyvatel na naší planetě je neúnosný ,každý člověk co se narodí ve vyspělé civilizaci, je od narození masírován svým okolím, reklamou , vším co ho obklopuje aby dřel jak otrok a nakupoval vymoženosti moderní doby, v důsledku toho vydělá firmám, což je účel , ale ubližuje planetě,
řešní je pro všechny z nás tak drsné, že dojde k jinému scénáři, budeme si hrát na moderní civilizaci do té doby než dojdou všechny neobnovitelné zdroje a potom příjde brutální kolaps, kolaps všeho
potom bude fungovat jenom klasické hospodářství, bude se jezdit na koních, internet nebude, protože nebude elektřina , družice a satelity zhoří v tamsféře, protože nebduou raketoplány a rakety co tam posílají kosmonauty opraváře
řekl bych že žijeme na vrcholové špičce civilizace jakou ji známe, máme pár set let na to se připravit než příjde drsný pád
a ojroposranci, kteří se tvari jak chtej chranit planetu, by casem mozna prestali vypadat jako kasparci