Mercedes-Benz třídy V představuje jedno z nejluxusnějších velkých MPV na trhu. Nabídku jeho verzí má již brzy rozšířit novinka s označením Rise, která má tuto modelovou řadu učinit cenově dostupnější.
Nemá někdo poznatky jaké jsou rozdíly mezi V a o dost v základu levnějším osobním Vitem? Je mi jasný že výbava je jiná ale jsou i nějaké kvalitativní rozdíly? těsnění, kvalita sedadel...
Jaké těsnění máš na mysli? Obecně Viano začíná na víceméně nejvyšší výbavě Vito plus má v základu věci co do Vita nejdou ani objednat. Tj. lepší rádio, klima, přístrojovka, sedadla, podlahová krytina, obložení interiéru, odhlučnění atd. plus nějaké odlišení karosérie. Prostě Viano je stavěno a vybaveno jako luxusní osobní vůz a Vito více méně užitkový vůz, byt může být dobře vybaven.
Ovšem ten cenový rozdíl levné verse Viana si nedovedu představit na čem to ušetřili.
Hele,v gatáži mi stojí aktuální V-Klasse s téměř vším, co se dá objednat. Kdyby ta možnost vzduchového odpružení tady byla, tak to tam mám taky. A když kouknu ke kolům, tak tam vidím klasická péra. Airmatic prostě v aktuální třídě V-Klasse/Vito není. Ostatně mrkni na web Mercedesu do specifikací a konfiguráku.
Pouze plastový volant, základní kola pouze ocelová místo ALU a nelze připlatit větší ALU než 17", v základu jenom 5 míst v interiéru (takže za další místa se připlácí), nelze nejsilnější motor, nelze XL karosérii, nelze 4x4, nelze žádnou kůži, omezena paleta asistenčních a parkovacích asistentů, nelze mnohýma nedoceňovaný COMAND a Burmester, nelze žádné nezávislé topení, podlaha je plastová jako v levnějších Vitech Tourer BASE a PRO a dále seškrtaná volitelná výbava. Žádný top seller. Je to vábnička na Německé zákazníky, protože u nás se s takovým experimentem nikdo zabývat nebude. Standardní V ve skromnější výbavě (ne AVANTGARDE nebo EXCLUSIVE), nebo naložené Vito Tourer Select udělají více radosti za stejné nebo i menší peníze.
ja mam pocit ze pri cisto uzitkovych autach sa dost zanedbava ochrana proti korozii. plus tipujem menej izolacnych materialov proti hluku, sem tam lacnejsie spotrebne diely ako vyfuk, brzdy, tlmice a ktovie co vsetko. vo vysledku je potom pocit z jazdy rozdielny ako napriklad v buse pre mhd a primestku dopravu. navonok vyzeraju dost podobne ale pocit z jazdy pri 80ke je uplne iny.
Jo to právě jsem měl na mysli. Mám zkušenosti z Caddyho a tam se v té užitkové verzi hodně šetřilo na utěsnění kabiny (foukalo dovnitř) a vzadu na sedadlech. Ovšem pak jsem jednou seděl v Caddy Life a sedadla měla akorát lepší potah ale nepohodlná byla stejně, jinak mělo trochu lepší odhlučnění.
Ono by to chtělo si do toho sednout a poznat
V případě třídy V a Vita obě auta vznikají na jedné lince, jen třída V vyžaduje 2x tolik práce než Vito = takt je 2x Vito, 1x třída V. Kvalita produkce užitkových mercedesů není horší než osobních vozidel.
Zjednodušeně řečeno je jiná: palubní deska, telematika (celá elektrická síť vozidla a z toho vyplývající možnosti pro audio, navi a bezpečnostní systémy, V = třída C, Vito = Sprinter), možnosti konfigurace sedadel, odhlučnění se také liší, ale třeba zakrytí podvozku u základního a lepších provedení třídy V také a samozřejmě možnosti u volitelné výbavy. Základní komfortní sedadle ve třídě V se shodují s těmi co jsou ve Vitu Tourer SELECT, ale do levnějších provedení Vita se musí objednat za příplatek, zatímco ve třídě V jsou dostupná i mnohem komfortnější jednotlivá sedadla i třeba s klimatizací.